Tipy & triky - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kde se koná výstava fotografií Luďka Vojtěchovského?

V dnešní soutěži hrajeme o:



Tipy & triky

Fotografujeme s DSLR: Expoziční režimy – podruhé (díl 9.)

30. srpna 2011, 00.00 | V této závěrečné „expoziční“ kapitole si posvítíme na expoziční režimy, tentokrát ty kreativní, představující velice důležitý díl „skládanky“, protože právě expozičními režimy přímo a rychle ovlivňujeme samotné nastavení fotoaparátu v různých fotografických situacích a u kreativních to platí v míře maximální.

 

 

 

Sto a tři rady pro lepší fotografie (21. část)

26. srpna 2011, 00.00 | Vodáctví, vodní turistika, kanoistika, rafting, vodní rodeo..., je jedno, jak to kdo nazývá a co preferuje. Faktem zůstane, že všeliké vodní hrátky mají v našich končinách předlouhou tradici, počínaje prvními vodáckými sportovními kluby a brzy poté i vodními trampy, odnoží to tuláků suchozemských.

 

 

 

Fotografujeme s DSLR: Expoziční režimy – poprvé (díl 8.)

25. srpna 2011, 00.00 | Už jsme si komplexně přiblížili expozici a vše, co k ní patří. Nyní si přiblížíme ryze praktické využití expozičních pouček a všeho, co jsme do teď probírali. V této „expoziční“ kapitole si posvítíme na expoziční režimy (spíše automatické), představující velice důležitý díl „skládanky“, neboli právě expozičními režimy přímo a rychle ovlivňujeme samotné nastavení fotoaparátu v různých fotografických situacích.

 

 

 

Fotografujeme s DSLR: Histogram (díl 7.)

23. srpna 2011, 00.00 | V předešlých dvou dílech našeho seriálu jsme si vysvětlili důležité pojmy: měření a kompenzace expozice. Když už je řeč o expozici, jejím měření i kompenzování, nesmíme zapomenout na histogram. Moderní digitální zrcadlovky jsou vybaveny touto velmi důležitou pomůckou, sloužící ke kontrole správné expozice. Co to tedy přesně je a jak s ním pracovat?

 

 

 

Sto a tři rady pro lepší fotografie (20. část)

19. srpna 2011, 00.00 | Dost bylo betonových mravenišť a lidských davů, tentokrát si vystačíme jen s vlastní rodinou nebo několika kamarády. V posledních desetiletích totiž nebývalým tempem nabývá na oblibě módní termín „outdoor“ a jemu podobné aktivity.

 

 

 

Fotografujeme s DSLR: Kompenzace expozice (díl 6.)

18. srpna 2011, 00.00 | V minulých dílech našeho seriálu jsme si udělali detailní rozbor expozičních parametrů. Vedle času, clony a citlivosti jsou zcela klíčové (z hlediska správné expozice) též funkce automatického expozičního měření, expoziční kompenzace a histogramu a představují další z nutných předpokladů pro získání technicky správné fotografie.

 

 

 

Fotografujeme s DSLR: Měření expozice (díl 5.)

16. srpna 2011, 00.00 | V následujících dílech našeho praktického seriálu se budeme zabývat dalšími důležitými aspekty. Týkají se přímo expozice a konkrétně se jedná o expoziční měření, kompenzace nastavené expozice a histogram. Vedle základních expozičních parametrů (čas, clona, citlivost) jsou i tyto funkce klíčové a jejich pochopení a ovládnutí je dalším z nutných předpokladů pro technicky správnou fotografii.

 

 

 

Sto a tři rady pro lepší fotografie (19. část)

12. srpna 2011, 00.00 | Každý den se všude kolem nás odehrává spousta zajímavého. Čas od času ale význam anebo pompéznost okolních událostí nabude takzvaně celospolečenského významu.

 

 

 

Sto a tři rady pro lepší fotografie (18. část)

5. srpna 2011, 00.00 | Fotografický portrét nemusí být vždycky nutně strnulý. Nemusí být aranžovaný. Fotografovaný nemusí pokaždé hledět do objektivu. Často je mnohem zajímavější zachytit člověka nestrojeně, reportážním stylem, zabraného do zajímavé nebo charakteristické činnosti.

 

 

 

Sto a tři rady pro lepší fotografie (17. část)

29. července 2011, 00.00 | Město nežije jenom ve dne. V těch největších aglomeracích je dokonce spíš opak pravdou. Po setmění bývají velkoměsta často vizuálně mnohem atraktivnější než za jasného denního světla. Hodně lidí se přesto nočních záběrů zbytečně bojí nebo se přímo domnívá, že jejich jednodušším aparátem je nelze zhotovit.

 

 

 

Strana výpisu

10 ...

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: