Tip: Jak zahřát fotoaparát před mrazem obyčejnou bramborou - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Tipy & triky

Tip: Jak zahřát fotoaparát před mrazem obyčejnou bramborou

11. března 2009, 00.00 | Znáte to, v podmínkách třeskuté zimy vám zatuhne fotoaparát či dojdou baterie v tu nejméně vhodnou chvíli, a hlavou se vám začnou prohánět myšlenky, jestli tomu šlo nějak zabránit. Přinášíme tímto jednoduchý tip, jak lze v zimě udržet fotoaparát v přijatelné provozní teplotě pomocí obyčejné brambory.

Jak je obecně známo, mráz není zrovna nejlepším přítelem digitální fotoaparátů. Pokud vám fotoaparát venku řádně promrzne, můžete například očekávat zatuhnutí displeje či rapidní úbytek kapacity baterií. V horším případě vám může na DSLR „zamrznout“ zrcadlo a v takovém případě je s fotografováním konec. Sice se obecně radí zahřívat fotoaparát alespoň pod bundou, ale ne vždy to lze pohodlně praktikovat. Nemluvě o tom, že focení v mrazu, tedy v teplotách pod 0° Celsia, většina výrobců fotoaparátu ve svých manuálech nedoporučuje a uživatel v takovém případě jedná na vlastní riziko.

Existuje nějaké jednoduché a levné řešení, jak udržet fotoaparát dlouho v řádném teple a předejít tak většině nepříznivých symptomů fotografování v mrazivém počasí? Ano existuje, například obyčejná brambora nám v tomto ohledu může hodně vypomoci! I když se to nezdá, je brambora – mimo toho, že jde o konzumní pochutinu – také velmi efektivním rezervoárem tepla a právě tento fakt lze při fotografování v mrazu zužitkovat.

Stačí bramboru či několik brambor ve slupce klasicky uvařit ve vodě a poté namísto jejich konzumace je zabalit do dalšího dobrého tepelného izolantu, kterým je kupříkladu hliníková folie. Horká brambora zabalená v hliníkové folii dokáže vydávat teplo poměrně dlouho a je velmi dobře skladná. Můžeme ji proto vložit například do fotobatohu či kapsy, také si lze mezi horké brambory dát ohřívat baterie fotoaparátu. Tím se lze vyvarovat promrznutí fotoaparátu a v něm uložených baterií například při delších pochodech v mrazivém počasí, kdy i v pouzdře uložené fotonářadí může notně promrznout (brambory ve fotobatohu pomáhají udržovat teplotu nad nulou). Pro jistotu je lepší ještě horké brambory v alobalu vložit do igelitového sáčku a omotat je například gumičkou (tím se vyvarujeme úniku nežádoucí vlhkosti).

Dalším pozitivem uvedeného „bramborového“ topení je i to, že pokud nás po delším fotografování přepadne hlad, tak také horká brambora (pokud máte po ruce sůl...) nemusí být k zahození.

Poznámka:
Výše popsaný způsob ohřívání fotoaparátu pomocí brambory by se měl používat pouze s rozvahou a prosím mějte na paměti, že jej provádíte na vlastní nebezpečí.

Ilustrativní obrázek č. 1: Povaříme brambory ve vodě (stejně dlouho jako kdybycho je chtěli zkonzumovat).

Ilustrativní obrázek č. 2: Uvařené brambory vyjmeme z vody, osušíme a poté je jednotlivě zabalíme do alobalové folie.

Ilustrativní obrázek č. 3: Horké brambory zabalené v alobalu (doporučujeme je ještě zabalit do igelitového sáčku) si v sobě uchovávají teplo poměrně dlouho, čehož se využít při ohřívání fotoaparátu či vyjmutých baterií.

Tématické zařazení:

 » Praxe  

 » Praxe  » Tipy & triky  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Je snad 1.4.?

Autor: Nephilim Muž

Založeno: 11.03.2009, 06:02
Odpovědí: 5

Copak je Apríl? Předpokládám, že to ani nijak jinak nemohlo být myšleno, protože pokud by autor myslel ohřev fotovýbavy vážně, tak by mu neušly poněkud modernější metody, jako např. ohřívací sáčky, které chemickou cestou vyrobí dostatek tepla.

Odpovědět na příspěvek

RE: Je snad 1.4.?

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 11.03.2009, 06:13

Brambora je ovšem víceúčelová. Chemický ohřívací sáček vám jako svačinka neposlouží.

Odpovědět na příspěvek

RE: Je snad 1.4.?

Autor: pepe Muž

Založeno: 11.03.2009, 08:32

Kdepak apríl, autor se zřejmě zahříval slivkou:)

Odpovědět na příspěvek

RE: Je snad 1.4.?

Autor: Daniel Poláček Muž

Založeno: 11.03.2009, 16:28

Dobrý den,
ne není apríl :) Máte pravdu, že existují i modernější metody, například Vámi zmíněné ohřívací sáčky. Horolezci také kupříkladu používají pod oblečení malé topící tělíska na baterie nebo dokonce vyhřívané ponožky. Něco podobně sofistifikovaného by mohli jistě využívat i fotografové. Takže tím chci říci, že způsobů jak si může fotograf v zimě ohrát fotovýbavu je nepochybně spousta. Ale je dobré si uvědomit, že to stojí určité finanční prostředky (nemusí být zrovna malé) a navíc když uhodí mráz tak, se zrovna nemusíte nalézat na místě, kde si můžete koupit ony vyhřívací sáčky či podobné speciální doplňky. Zato brambory máte skoro zadarmo a seženete je téměř všude. Tot vše.

Přeji Vám hezký den.

S pozdravem
Daniel Poláček

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Je snad 1.4.?

Autor: David Muž

Založeno: 12.03.2009, 11:01

Nenechte se Danieli otrávit... Je to stejně dobrý nápad, jako pytlík s něčím sypkým např. rýží místo stativu... (Já jsem vyzkoušel lehčí pohankové slupky) Ale jistě se najde dost oponentů, kteří budou řešit, proč nosit pytlík se šlupkami, když se prodávají stativy ...Inu protože pytlík se dá například vklínit mezi kmen a větev.... A na rozdíl od stativu je lehounký a vhodný i pod hlavu :-))))) I Vám hezký den. David

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Je snad 1.4.?

Autor: Pavel Taclík Muž

Založeno: 13.03.2009, 11:07

Zahřívat fotoaparát? Nesmysl, je zcela zřejmé, že vychlazyný čip podává lepší výsledky, než ten teplý, fotoaparátu je dobře, máli konstantní teplotu a bude Vám spolehlivě sloužit i v mrazivém prostředí. Místo brambor noste termosku s grogem a raději zahřívejte sebe. Koho by problematika digitálů v zimních podmínkách zajímala více, udelá nejlépe, když si přečte článek na Paladixu. Krásný den a světu mír
Pavel

Odpovědět na příspěvek

další způsob

Autor: lojza Muž

Založeno: 11.03.2009, 07:31
Odpovědí: 0

Můj brácha je teplej, tak mě nosí v zimě foták :)

Odpovědět na příspěvek

Autor popleta

Autor: chrobák Vrecko Muž

Založeno: 11.03.2009, 08:57
Odpovědí: 2

Autor článku si nějak popletl pojmy.
Celofán je fólie vyrobená na bázi celulózy (a mohla by bránit unikání vlhkosti z brambory).
Hliník je naopak velmi dobrý vodič tepla. Kdyby byl použit tepelný izolant (např. pěnový polystyren), tak teplo ven nepronikne...

Tak hurá na kachny (zejména ty novinářské)!

Odpovědět na příspěvek

RE: Autor popleta

Autor: Achi Muž

Založeno: 11.03.2009, 09:34

Hliníková fólie slouží k tomu, aby se zabránilo pronikání vlhkosti (na to se běžně používá), nehledě na to že dobře vede teplo a je dostupná. Celofán k udržení vlhkosti vhodný není, stačí vyzkoušet jak se prověsí, pokud se na něj dostane voda, Jako tepelná izolace brambory (aby si udržela teplo) obalené hliníkovou fólií má svoji logiku:-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Autor popleta

Autor: Daniel Poláček Muž

Založeno: 11.03.2009, 16:32

Dobrý den,
díky za upozornění, zmýlil jsem se. Měl jsem na mysli hlinikovou folii. Celofánová folie není tak vhodná jako alobal. Článek je již opraven.

Přeju Vám hezký den
Daniel Poláček

Odpovědět na příspěvek

INSPIRUJÍCÍ. VAŘÍM BRAMBORY - ZKUSÍM KAŠI

Autor: FOTOLÍN MATLÁK JR. Muž

Založeno: 11.03.2009, 09:17
Odpovědí: 0

Mohl by nám autor vysvětlit, co je to konzumní pochutina...? Má nějaký vliv na expozici? Slyšel jsem také, že při použití bramborové kaše se eliminuje Schwarzildův efekt. Je to pravda? A je dnes 11. března?

Odpovědět na příspěvek

Cihla

Autor: R. Muž

Založeno: 11.03.2009, 11:26
Odpovědí: 0

Neni lepsi nahrata cihla? Navic je hranata a do nekterych brasen se vejde lepe, brambory zaberou hodne mista, protoze jsou kulato-sisate.

Odpovědět na příspěvek

Máte jen blbé kecy a nic konkrétního.

Autor: Michal Muž

Založeno: 11.03.2009, 11:31
Odpovědí: 0

Pánové Vaše komentáře jsou tak blbé, že to není možný. když už s autorem nesouhlasíte tak to napište přímo a nedělejte z něho hlupáka. To musí každý být tak neomylný a pan dokonalý jako vy. Opravdu snažte se to vzít s nadsázkou. Mě se zdá , že se snažíte každému znepříjemnit život. Vyzkoušeli jste to nebo jen sedíte u PC a blbě krafete. Myslím, že to není vůbec špatný nápad a trochu recese a nadsázky by vám neuškodilo. Jděte do háje. S pozdravem Michal

Odpovědět na příspěvek

řízek přibalit

Autor: Vlada Muž

Založeno: 11.03.2009, 14:04
Odpovědí: 1

Doporučoval bych přibalit i řízek

Odpovědět na příspěvek

RE: řízek přibalit

Autor: jenda Muž

Založeno: 12.03.2009, 11:38

Řízek je nezbytný, s tím souhlasím. Na focení doporučuju mrazuvzdorný plně mechanický filmový foťák nezávislý na bateriích a proti mrazu kožich a rukavice.
Přemýšlím, kdy mě naposledy zaskočil mráz, nejsem silničář, tak vím že v zimě mrzne a jen tak mě to nezaskočí :o)

Odpovědět na příspěvek

Starý recept

Autor: Vitouš Muž

Založeno: 11.03.2009, 14:49
Odpovědí: 5

Pánové, vaše "vtipné poznámky" svědčí o vaší duševní nedostatečnosti. Horkých brambor užívaly už naše babičky například k prohřívání čela při zaražené rýmě a pod. Ač jednoduché, funguje to spolehlivě. Jistěže jsou dnes i jiné a modernější metody, viz zmíněné pytlíky, ale až vás jednou mráz překvapí nepřipravené, ještě si rádi vzpomenete jak jednoduše a skoro zadarmo ohřát vaše fotonádobíčko a možná i zkřehlé prsty.

Odpovědět na příspěvek

RE: Starý recept

Autor: mk Muž

Založeno: 11.03.2009, 14:55

Až mě mráz překvapí nepřipraveného, nebudu mít po ruce ani tu bramboru :)

Odpovědět na příspěvek

RE: Starý recept

Autor: pepe Muž

Založeno: 12.03.2009, 09:08

Jasně, až mě mráz překvapí, budu mít u sebe teplou bramboru, to dá rozum. Kdežto mít v brašně sáček, který se zahřeje "zlomením", může mít u sebe jen debil.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Starý recept

Autor: Vitouš Muž

Založeno: 12.03.2009, 19:17

Vážený Pepe, čtěte prosím co je skutečně psáno. Může se vám třeba stát, že se zrovna ocitnete někde a nebudete mít svůj hřející pytlík, nicméně brambor bude k dispozici, tak ho (poučen tímto tipem) směle použijete ke spokojenosti své i svého aparátu. Článek byl psán jako "tip" pro případ, že byste někdy "potřebovali a neměli", tak nechápu o čem tu někteří pořád polemizují, že je to blbost. Prostě to funguje a v případě potřeby je to použitelné řešení. Víc snad o tom není třeba diskutovat.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Starý recept

Autor: MD Muž

Založeno: 13.03.2009, 09:02

Mam lepsi napad. Igelitovy pytlik je jeste mnohem dostupnejsi nez horka brambora (+alobal). Staci kdyz se do nej vymocite (+ treba i vas kamarad), udelate uzel a ohrivate. Proste to take funguje a v pripade potreby je to pouzitelne reseni. Vic snad o tom neni treba diskutovat

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Starý recept

Autor: Vitouš Muž

Založeno: 13.03.2009, 15:12

Ano, pane MD, i toto je řešení, ikdyž na rozdíl od brambory dostanete asi jen poloviční teplotu. Já osobně bych však svůj foťák ani brašnu nevystavil riziku protržení a následného zalití vámi doporučovaným "ohřevným médiem" :-)

Odpovědět na příspěvek

Dlažební kostka

Autor: jm Muž

Založeno: 11.03.2009, 15:47
Odpovědí: 2

Daleko lepší akumulační schopnosti vykazuje dlažební kostka. Navíc je skladnější než pytel brambor.

Odpovědět na příspěvek

RE: Dlažební kostka

Autor: Tonda Muž

Založeno: 11.03.2009, 21:47

Blbost, měrná tepelná kpacita kamení je cca 1000, brambor 3550, vody 4200 J/(kg*K)

Odpovědět na příspěvek

RE: Dlažební kostka

Autor: Ondrej Muž

Založeno: 12.03.2009, 21:10

No dobry, ještě budu nosit sebou ve fotobatohu dlažku :)))) Tak tohle me pobavilo

Odpovědět na příspěvek

Změny teplot

Autor: Tomicus Muž

Založeno: 11.03.2009, 17:46
Odpovědí: 5

Zajímavá komibnace svačiny a ohřívadla. Ale není lepší mít foťák ve stálé teplotě, třeba i pod nulou, než mu dopřávat teplotní změny - teploučko u brambory, pár fotek na mrazu, šup zpátky k bramboře... Můj foťák (FZ50) fungoval bez potíží celou zimu v hodně minusových teplotách (4 dny v kuse byl zmzrlý na minus 20°C). Kromě výdrže baterky a námraze na objeltivu, když jsem na něj nechtě dýchnul, nebyl žádný problém. Co vážného se vůbec v mrazu může fo'táku stát? Elektronika má chlad ráda. Může zmrznout a popraskat displey?

Odpovědět na příspěvek

RE: Změny teplot

Autor: MichalPolan Muž

Založeno: 11.03.2009, 21:38

Mráz neprospívá čemukoli, co je mechanické. Jakékoli převody, páčky, hybné mechanismy; všechno je vystaveno mnohem vyššímu namáhání, než při provozu v nadnulových teplotách. Materiály, jakkoli kvalitní, při mrazech křehnou. Spoje mohou zatuhnout a při jejich následném "utržení" mechanickou silou motorků může dojít k poškození. Čtyři dny vydrží, pátý den nemusí.
Samozřejmě, větší problém je to u zrcadlovek, kde je té jemné mechaniky více. Ale i kompakty, jako váš FZ50, jsou naloženy motorky, převody a kdovíčím ještě.
K těm změnám jen jediné - pokud se pár fotek vměstná do minutky nebo dvou, vnitřnosti aparátu nepromrznou. Ochladí se, ale nepromrznou. Riziko poškození je pak mnohem menší.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Změny teplot

Autor: Cože... Muž

Založeno: 12.03.2009, 13:33

No nevím. Fotí se i na Antarktidě (jak někdo poznamenal níže) a fotí se tam tím, čím se fotí i v našem mírném pásmu. A kdo fotí venku ví, že dříve odejdou prsty, než aparát. Tož tak.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Změny teplot

Autor: cervik Muž

Založeno: 13.03.2009, 00:39

Mráz neprospívá čemukoli, co je mechanické, nie je pravda

su materialy ktore v mraze pevneju a stroje ktore lepsie preciju v mraze ako pri obycajnej teplote....

Odpovědět na příspěvek

RE: Změny teplot

Autor: pepe Muž

Založeno: 12.03.2009, 09:10

Spolužák fotil 3 měsíce v Antarktidě Nikonem F50 (absolutní základ.model), brambory nenosil a foťák to vydržel.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Změny teplot

Autor: Vitouš Muž

Založeno: 12.03.2009, 19:29

Myslím, že vašeho "spolužáka" znám osobně... :-)
Nicméně i přes to že musím potvrdit vaše řádky, mám sám osobní zkušenost se svým starým foťákem (Olympus C2100UZ), že mi v mraze několikrát "zlobil" - klasicky baterky a displej - zhasl nadobro. Se současnou zrcadlovkou jsem problém ještě neměl.

Odpovědět na příspěvek

Dobrá legrace

Autor: Tonda Muž

Založeno: 11.03.2009, 22:07
Odpovědí: 0

Tohle mi přejde teda akorát tak pro pobavení, i horká voda ve vhodném obalu je praktičtější. Navíc existují daleko pokročilejší metody jako termosáčky, opakovaně použitelné, nabíjí se v teplé vodě a hlavně, začnou teplo uvolňovat až když chcete, spouští se to zmáčknutím čehosi uvnitř.

Odpovědět na příspěvek

Proč jen vtip?

Autor: M. Šera Muž

Založeno: 12.03.2009, 00:25
Odpovědí: 2

Připojuji se k názoru pana Vitouše, nikdo nikdy neví, kdy se mu co může hodit. Ty sáčky uvolňující teplo jsou samozřejmě praktičtější, ale pokud se problémy s mrznutím foťáku dostaví třeba na horské chatě - ti připravení sáhnou do kapsy pro termopytlík, ti nepřipravení si skočí do kuchyně pro brambory ...
(i když pan "mk" je opačného názoru, tak brambory se na rozdíl od toho pytlíku dají sehnat všude ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Proč jen vtip?

Autor: MD Muž

Založeno: 12.03.2009, 11:46

Na horske chate? Tam vam za chvili fotak rozmrzne sam. Nez uvarite bramboru.
Napad s bramborama je fakt ujetej. To uz si dam k fotaku radsi cyklolahve s teplym cajem. To mam varit brambory pokazdy kdyz jdu fotit do zimy? I kdyz nakonec nebudou treba potreba? Neni lepsi ten chemickej pytlik, kterej muzu aktivovat az kdyz to potrebuju?

Odpovědět na příspěvek

ještě jednou a polopaticky:

Autor: M.Šera Muž

Založeno: 13.03.2009, 02:34

Ty sáčky uvolňující teplo jsou samozřejmě praktičtější. Ale pokud budu trávit dovolenou na horské chatě a zjistím, že snímky dálav během tůry po hřebenech by byly fascinující - kdyby ovšem nenastaly problémy s mrznutím foťáku - jsem postaven před problém, jak jeho ohřev provedu. Ti připravení sáhnou do kapsy pro termopytlík, ti nepřipravení, kteří mají pytlík jen jeden a ještě k tomu studený (dámy prominou ;-) si budou lámat hlavu, do čeho to teplo naakumulovat. Cihly ani dlažební kostky sebou na hory nevozím (a jejich akumulační schopnost je vzhledem k váze nic moc) a cyklolahve rovněž nevlastním ... a i kdybych je vlastnil, tak bych je bral jen na cykl, na hory patří jedině lyžolahve :-) Nakonec těsně před vypuknutím těžké deprese si vzpomenu na "ujetý" článek na fotografovani.cz, skočím do kuchyně a projevením obav, zda kredenciózní kuchařka není ohrožena anorexií, se vloudím do její přízně natolik, že mi věnuje nejen svoje srdce, ale taky hlavně pár brambor od oběda.A na tůře mě budou hřát nejen její vlídná slova, ale i horké brambory ve fusaku ...
:-)))

Odpovědět na příspěvek

To je ale pitomost

Autor: Troll Muž

Založeno: 12.03.2009, 11:43
Odpovědí: 0

Nooo, mozna by stalo za to pripomenout, ze fotoaparat neni tamagotchi. Fotoaparat je nastroj na foceni a k tomu je konstruovan. A kupodivu se s nim da (nastesti!) fotit nejen v atelieru a nejen ze stativu ve vzdalenosti 10m od auta.

Bezne pouzivam fotoaparat na horach. V lete, v zime. Za slunicka, ve snezeni, pri lyzovani. Mam 350D (entry-level plast) a on funuje, funguje a funguje - i bez brambor ci nejakych pytliku. Standardni procedurou se pomalu stava po navratu ho nechat vysusit. Nekdy je to potreba vice, nekdy mene... Protoze sehnat vodeodolne pouzdro je problem. Mam pocit, ze vetsina fotografu za "spatneho" pocasi sedi doma a proto vetsina pouzder neni uplne "outdoorovych".

Takze asi tak. Panove, fotit se da i za pocasi, kdy vetsina fotografu sedi doma a neni treba kvuli tomu sebou vozit brambory ani nic jineho.

Odpovědět na příspěvek

Horké brambory

Autor: lapúis Muž

Založeno: 17.03.2009, 06:46
Odpovědí: 0

Kdysi jsem měl učebnici angličtiny a ta pravila, že v minulých dobách doporučovali doktoři proti revmatismu a prochlazení nosit po kapsach horké barmbory. Nyní se věda změnila a doktoři takovou praxi zakazují. A výsledek je tentýž.

Odpovědět na příspěvek

Rejpalové se najdou všude!

Autor: Čenda Muž

Založeno: 17.03.2009, 15:49
Odpovědí: 0

V článku, pokud vím, se vůbec nezavrhovaly modernější metody zateplení fotovýbavy. Jen to byl jiný tip pro zajímavost. Tak to autor myslel a tak jsem to pochopil i já. Jenže někteří si musí rejpnout a schazovat autora za každou cenu! To jsou podle mého názoru idioti! ZAMYSLETE SE NAD SEBOU POKUD K NIM PATŘÍTE!

Odpovědět na příspěvek

nezmysel

Autor: Klingo Muž

Založeno: 08.04.2009, 08:28
Odpovědí: 1

Nemám chuť čítať úplne všetky komentáre tak neviem či to už niekto nenapísal ale takéto ohrievanie je absolútny nezmysel!.Pán Poláček asi nikdy v mraze nefotil pretože nevie že fotoaparát ktorý vystavíme mrazu a znova zohrejeme sa orosí a tým znemožní akékoľvek fotografovanie.Ovätovný
mi zmenami teploty môžme naopak digitál poškodiť.Pracovať popísaným spôsobom rozhodne neodporúčam!!!Jediná pomoc môže byť druhá sada batérií ktorú máme v teple niekde na tele a priebežne ich vymieňame.

Odpovědět na příspěvek

RE: nezmysel

Autor: Daniel Poláček Muž

Založeno: 08.04.2009, 10:00

Zdravím na Slovensko,
dovolím si s Vámi nesouhlasit. Uvedený způsob jsem samozřejmě vyzkoušel v praxi a byl jsem s ním spokojen (jinak by tento článek nebyl napsán). Důležité je dělat vše s mírou a rozumným uvážením.

S pozdravem
Daniel Poláček

Odpovědět na příspěvek

Hliník - tepelný izolant?

Autor: Kluzo Muž

Založeno: 21.07.2009, 10:48
Odpovědí: 0

Hliník není tepelný izolant, ale tepelný vodič. Už to tady psali níže, takže jen připomenu, že existují sáčky s gelem, které se dají nahřát třeba v mikrovlnce, nebo i existují gelové sáčky, které po prohnutí nějakého plíšku uvnitř samy vyrábějí teplo, dost intenzivní, takže odpadá nutnost kumulace tepla a použije se to když potřebuji rozmrazit, jen bych byl opatrný na zmrzlý foťák použít hned tak velké teplo.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Pánové, vaše "vtipné poznámky" svědčí o vaší duševní nedostatečnosti. Horkých brambor užívaly už naše babičky například k prohřívání čela při zaražené rýmě a pod. Ač jednoduché, funguje to spolehlivě. Jistěže jsou dnes i jiné a modernější metody, viz zmíněné pytlíky, ale až vás jednou mráz překvapí nepřipravené, ještě si rádi vzpomenete jak jednoduše a skoro zadarmo ohřát vaše fotonádobíčko a možná i zkřehlé prsty.


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: