Tři nové objektivy Olympus pro bajonet 4/3 - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Novinky - příslušenství

Tři nové objektivy Olympus pro bajonet 4/3

30. října 2007, 00.00 | Již na konci června jsme informovali o novém objektivu Olympus Zuiko Digital ED 70-300 mm F4,0-5,6. Nyní byli představeny další tři, konkrétně ZUIKO DIGITAL ED 14-35mm (28-70mm) 1:2.0 SWD, ZUIKO DIGITAL ED 50-200mm (100-400mm) 1:2.8-3.5 SWD a ZUIKO DIGITAL ED 12-60mm (24-120mm) 1:2.8-4.0 SWD. Novinkou je použití SWD motorků, ultrasonických zaostřovacích motorků, které zajišťují výrazně rychlejší a tišší chod automatického zaostřování.

Již na konci června jsem informovali o novém objektivu Olympus Zuiko Digital ED 70-300 mm F4,0-5,6. Nyní byli představeny další tři, konkrétně ZUIKO DIGITAL ED 14-35mm (28-70mm) 1:2.0 SWD, ZUIKO DIGITAL ED 50-200mm (100-400mm) 1:2.8-3.5 SWD a ZUIKO DIGITAL ED 12-60mm (24-120mm) 1:2.8-4.0 SWD. Novinkou je použití SWD motorků, ultrasonických zaostřovacích motorků, které zajišťují výrazně rychlejší a tišší chod automatického zaostřování.

ZUIKO DIGITAL ED 14-35 mm SWD 1:2.0
Jedna z horkých novinek Olympusu, extrémně světelný standardní zoom objektiv, nabízí unikátní světelnost ve všech ohniskových vzdálenostech. Konstantní světelnost F2,0 se u zoomu jen tak nevidí. Pokud si rozsah ohnisek představíme jako ekvivalent na kinofilmu, vyjde nám rozsah 28-70 mm. Takové objektivy samozřejmě u konkurenčních systémů existují také, ale nejlépe se světelností F2,8. Lepší světelnost nám dovolí nejen lepší práci s hloubkou ostrosti, ale hlavně nám dovolí fotografovat i za horších světelných podmínek, kdy můžeme použít například namísto 1/50 s 1/100 s apod, oproti F2,8. Jedná se tedy o ideální reportážní objektiv. Novinky z podzimu 2007 s sebou přinášejí také novinku se zkratkou SWD. Jedná se o ultrasonické zaostřovací motorky, které zajišťují výrazně rychlejší a tišší chod automatického zaostřování.
Objektiv je složen z 18 členů v 17 skupinách. Clonu tvoří 9 lamel, což by mělo zajistit příjemný vzhled rozostřeného pozadí. Minimální vzdálenost zaostření je 35 cm. Filtry nasadíme s průměrem 77 mm. Tento objektiv má voděodolnou konstrukci. Délka tubusu objektivu je 123 mm a průměr 86 mm. Hmotnost je cca 915 g.

ZUIKO DIGITAL ED 12-60 mm 1:2.8-4.0 SWD
I u tohoto objektivu můžeme počítat s vysokorychlostním zaostřováním. Jedná se o poměrně univerzální zoom, který odpovídá rozsahu 24 - 120 mm na kinofilmu. Ideální "záklaďák", který začíná na širokoúhlém ohnisku a končí v oblasti tele.
Objektiv je složen z 14 členů v 10 skupinách. Clonu tvoří 7 lamel. Minimální vzdálenost zaostření je 25 cm. Filtry nasadíme s průměrem 72 mm. I tento objektiv má voděodolnou konstrukci. Délka tubusu objektivu je 98,5 mm a průměr 79,5 mm. Hmotnost je cca 575 g.

ZUIKO DIGITAL ED 50-200 mm 1:2.8-3.5 SWD
Trojici novinek s rychlým SWD zaostřováním uzavírá univerzální teleobjektiv, který nabízí rozsah ohnisek odpovídající 100 - 400 mm na kinofilmu, navíc s poměrně dobrou světelností. Ani zde nechybí voděodolná úprava konstrukce.
Objektiv je složen z 16 členů v 15 skupinách. Clonu tvoří 9 lamel, což by mělo zajistit příjemný vzhled rozostřeného pozadí. Minimální vzdálenost zaostření je 120 cm. Filtry nasadíme s průměrem 67 mm. Délka tubusu objektivu je 157 mm a průměr 86,5 mm. Hmotnost je cca 995 g.

Shrnutí
Standard digitálních zrcadlovek 4/3 začal používat ultrasonické zaostřovací motorky, které zajišťují rychlý y tichý průběh automatického ostření. Radost budou mít zejména fotografové sportu a přírody, kde je rychlá reakce potřeba. Dostupnost nových objektivů se liší. ZUIKO DIGITAL ED 12-60mm SWD 1:2.8-4.0 a ZUIKO DIGITAL ED 50-200mm SWD 1:2.8-3.5 budou dostupné v listopadu, ale ZUIKO DIGITAL ED 14-35mm SWD 1:2.0 bude až začátkem příštího roku. Novinkou je také voděodolný telekonvertor 2x.

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Novinky  

 » Novinky  » Novinky - příslušenství  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Cena?

Autor: e1 Muž

Založeno: 30.10.2007, 22:37
Odpovědí: 2

Aspoň orientaćná by sa hodila.

Odpovědět na příspěvek

RE: Cena?

Autor: drobcheck Muž

Založeno: 30.10.2007, 22:52

zuiko 14-35/2 na amazon.com $2299
zuiko 50-200/2.8-3.5 za slusnych $779 (z povodnych $1199)

ten maly senzor ma predsalen nejake vyhody.
mat 400/3.5, pripadne 600/5.6 je pekne, ale mat 28/2 je paradicka. este aby bol ostry na plnu dieru a je to bomba.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Cena?

Autor: Radek Muž

Založeno: 31.10.2007, 09:06

Ja zase tecu s 11-22 alias 22-44mm. Uplne idelani sklo, pokryje me 95% fotek. Na 11 (22mm) je tam 2,8 a kdyz vyfotim slunko mam tam slunko a ne reflexy. A stoji jenom 25 000 Kc.

Odpovědět na příspěvek

12-60mm

Autor: tlustej Muž

Založeno: 31.10.2007, 09:54
Odpovědí: 1

Mě by teda zajímala cena tohoto objektivu a jestli to normální smrtelnik je schopen zaplatit ZUIKO DIGITAL ED 12-60mm (24-120mm) 1:2.8-4.0 SWD

Odpovědět na příspěvek

RE: 12-60mm

Autor: Radek Muž

Založeno: 31.10.2007, 16:28

27 000 Kc

Odpovědět na příspěvek

F/2.0?

Autor: mmi Muž

Založeno: 31.10.2007, 12:46
Odpovědí: 2

No, kdyz uz se v clanku nadsene horli o f/2.0, a jak takovy zoom neni u konkurence k dispozici, tak je dobre si uvedomit, ze to plati pouze pro expozicni parametry, ale nikoliv pro hloubku ostrosti, protoze ten objektiv hresi na to, ze jeho ohniska jsou ve skutecnosti 2x mensi nez jake by mel kinofilmovy ekvivalent.

Aby totiz objektiv pro 4/3 mel na 14mm fyzickeho ohniska stejnou hloubku ostrosti jako fyzickych 28mm na f/2.8 na kinofilmu, musel by mit svetelnost f/1.4. Bohuzel, hloubka ostrosti 14/2 je *vetsi*, nez 28/2.8...

http://www.dofmaster.
com/dofjs.html

Odpovědět na příspěvek

RE: F/2.0?

Autor: Radek Muž

Založeno: 31.10.2007, 16:35

To je sice pravda, ale u takto nizkych clon je DOF dostatecne mala i u 4/3 a jde opravdu o to udrzet 2.0 s stabilizatorem treba na 1/30 nebo 1/15. Zrovna vcera jsem videl nekde focenej plot 50 (100)mm na 2.0 4/3 a uz to bylo pro me nepouzitelny, ostre oko, mirne neostry nos a celo a vlasy zcela mimo DOF me dost nevyhovuje. 1,8 co mam na FF nepouzivam vubec kvuli male DOF - pokud nejsem donucen. Kdyz fotim v Indii kravu na ulici, chci aby nemela prdel v "mlze". A noctilux s 1.0 je spis hracka.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: F/2.0?

Autor: mmi Muž

Založeno: 01.11.2007, 10:02

No tak rozdil 1 clony se na FF zase da v pohode nahnat pridanim nejmene jednoho stupne ISO za hranici, kde uz ze 4/3 snimace nelezou prilis ciste fotky. A mala DOF se resi vetsim zaclonenim ;-)

Proste mi prijde, ze papirove je to opravdu bezkonkurecni zoom, ale nepride mi fer ho srovnavat se skly pro FF pouze papirove.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: