Recenze - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kde se koná výstava fotografií Vladimíra Šoltyse?

V dnešní soutěži hrajeme o:



Recenze

Sony Cyber-shot RX1 poprvé v ruce

22. listopadu 2012, 13.08 | A nutno dodat velmi krátce a předprodukční model. Na druhou stranu každá možnost vzít do ruky tento unikátní fotoaparát a seznámit se s ním trochu blíže je vítaná. Je to přístroj "šitý na míru" náročným uživatelům, profesionálním fotografům a také „labužníkům“, kteří si velmi rádi vychutnají všechny přednosti prvního kompaktního fotoaparátu s plnoformátovým snímačem.

 

 

 

IRay pro CINEMU 4D – kontakt navázán...

21. listopadu 2012, 10.19 | CINEMA 4D už dávno není popelkou. Ostatně pravdou je, že ani ostatní aplikace se už nechrání nedobytným kódem a externí nástroje, nabízející své možnosti skrze jednotlivé platformy, rostou jako houby po dešti. Že je ale Mental Ray pro CINEMU 4D, je přeci jen svým způsobem výjimečné. Už proto, že Mental Ray byl doménou nástrojů dnes pohříchu vlastněných Autodeskem. To ale neplatí. Použít jej mohou i uživatelé CINEMY 4D a užití to může být velmi příjemné.

 

 

 

Canon EF 8–15 mm 1:4L Fisheye USM

14. listopadu 2012, 23.40 | Zoomobjektiv typu „rybí oko“, první svého druhu na světě, který nabízí volbu celosnímkového, nebo kruhového obrazu se 180° úhlem pohledu. Tento mimořádně širokoúhlý zoom je součástí řady L a je použitelný pro fotoaparáty vybavené full-frame senzory, které produkují oba typy obrazů, i pro přístroje se snímači formátů APS-H a -C, které ovšem neumožňují pořizovat kruhové fisheye snímky.

 

 

 

CINEMA 4D – simulace tepelné výměny

8. listopadu 2012, 08.48 | Částice mohou být velmi mocným pomocníkem. Na druhou stranu je pravda, že v CINEMĚ 4D chybí nativní systém pro fluidní simulace, i když máme celou škálu pluginů, které tuto problematiku řeší. Můžeme si ale, při vhodném kombinování, pomoci i jinak a efekt simulovat. Určitě ne tak dokonale, pro mnoho užití ale dostatečně.

 

 

 

Epson L800 v testu

27. října 2012, 08.11 | Měl jsem jedinečnou příležitost testovat L800 dlouhodobě. U fotografické tiskárny s integrovanými velkokapacitními nádržkami inkoustu to je ostatně na místě. Vyzkoušel jsem nejen výdrž zásobníků inkoustu, ale i nejrůznější druhy papíru. Testoval jsem hlavně tisk fotografií, ale také potisk disků a vyzkoušel jsem tisk dokumentů s barevnými obrázky i pouze s černým textem.

 

 

 

CINEMA 4D R14 – import do Adobe Photoshop Extended

26. října 2012, 09.21 | CINEMA 4D se nám proměnila opravdu v mnoha ohledech, ale jsou i takové změny, které jsou prvním pohledem snadno přehlédnutelné. Jako například možnost výměny dat s Adobe Photoshopem. Ne snad ve smyslu BodyPaintu 3D, tam o tom víme již mnoho let, ale ve smyslu importu 3D dat do Adobe Photoshopu.

 

 

 

Canon Speedlite 600EX/600EX-RT

19. října 2012, 23.50 | Výkonný externí blesk, nástupce modelu 580EX II, první v nabídce Canon s bezdrátovým radiovým ovládáním. Ve spojení s radiovysílačem Speedlite Transmitter ST-E3-RT nabízí více možností v oblasti kreativního využití světla. Je vhodný především pro poloprofesionální a profesionální digitální zrcadlovky EOS a umožňuje všestranné využití, od fotografování na různých akcích a v terénu k portrétům ve studiu. Je kompaktní, lehký a snadno ovladatelný.

 

 

 

CINEMA 4D R14 – Pluginy

17. října 2012, 23.51 | Nejdříve proč. CINEMA 4D se tváří, ostatně skoro jako všechny ostatní komplexní 3D aplikace, že může být ostrovem jen sama pro sebe, a pokud chcete pracovat, tak že nepotřebujete již nic dalšího. Jenže často to tak není, anebo to není až tak efektivní. A podobně je tomu v tomto případě. Navíc je zde i problém balíčků CINEMY 4D.

 

 

 

Canon EOS 5D Mark III v testu

15. října 2012, 13.45 | Že je EOS 5D třetí generace výborně inovovaný fotoaparát, to bylo zřejmé už při prvním krátkém vyzkoušení vzápětí po jeho oficiálním představení. Určité zklamání mohl pocítit jen ten, kdo očekával snímač s vyšším rozlišením než něco málo přes 22 Mpx. Všichni uživatelé ale bezpochyby oceňují 61bodový systém autofokusu převzatý od nejnovějšího profimodelu EOS-1D X a další zajímavá vylepšení oproti modelu 5D Mark II.

 

 

 

CINEMA 4D R14, nové funkce (08) – shadery Normalizer a Zvětrání

5. října 2012, 09.15 | CINEMA 4D mimo hlavních témat dostala do vínku i několik nových shaderů. Není jich mnoho, nejsou možná až tak klíčové, rozhodně ale jsou zajímavé. Normalizer je nativní shader pro interní konverzi vzorků ve škále šedé do tangenciálních normálovách map a Zvětrání je obdobou směrového rozmáznutí, avšak bez destrukce zdroje a podporující i renderované efekty (například Okolní prostředí).

 

 

 

Strana výpisu

9 ...

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: