Objektiv Sigma 18-125 mm f/3.5-5.6 DC - levný superzoom pro DSLR v praxi - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Recenze

Objektiv Sigma 18-125 mm f/3.5-5.6 DC - levný superzoom pro DSLR v praxi

Sigma 18 125 DC

8. září 2004, 00.00 | Jak roste obliba digitálních zrcadlovek (DSLR) - na což má samozřejmě vliv jejich klesající cena - tak roste potřeba objektivů vhodných pro digitální zrcadlovky. Jedním z objektivů vyvinutých speciálně pro DSLR je objektiv Sigma 18-125 mm f/3.5-5.6 DC. Je k dispozici v bajonetu pro Sigmu, Canon, Nikon a Pentax. My jsme tento objektiv podrobili srovnávacímu testu a sice ve versi pro Canon.

Zoom objektivy kontra objektivy s pevným ohniskem - na toto téma se vede diskuze od dob, kdy zoomy vznikly. Podívejme se na tento problém přes optiku testovaného objektivu Sigma. Žádný zoom objektiv se kvalitou obrazu nemůže vyrovnat objektivům s pevným ohniskem. Čím vyšší rozsah zoomu, tím složitější fyzikální kompromisy je nutné při návrhu a výrobě řešit a tím logicky nižší kvalitu obrazu může objektiv nabídnout. Přesto jsou zoomy velmi oblíbené - proč?

  1. Ztráta kvality obrazu při dnešních technologických možnostech je již poměrně přijatelná
  2. Operační pohotovost zoom objektivů například při reportáži je prostě neocenitelná
  3. Při vytváření fotek velikosti cca 10x15cm až 15x21 cm je případná nižší kvalita obrazu nepostřehnutelná
  4. Mají velmi příznivý poměr výkon/cena

Proto zoom objektivy najdete v brašnách většiny fotoamatérů ale ani osvícený profík jimi pro určité situace (např. reportáž) nepohrdne.

Zoom na DSLR
Digitální zrcadlovky střední třídy jsou většinou vybaveny menším senzorem, než je standardní kinofilm. Proto se obraz poskytovaný objektivy jeví více přiblížený (jde vlastně o výřez střední části obrazu). Ohnisková vzdálenost objektivu nasazeného na DSLR se proto násobí koeficienty 1.5x až 1.6x. Protože většina objektivů byla konstruována na klasické filmové zrcadlovky, tak typické základní zoomy jsou 28-105mm již méně často kolem 24-70 mm. Logicky tedy vzniká nedostatek širokoúhlých objektivů pro DSLR, protože širokoúhlý objektiv 24 mm nasazený na DSLR je vlastně cca 36 mm (24x1.5). Podíváte-li se na kompletní tabulku objektivů jednotlivých výrobců, nenajdete tam žádné objektivy začínající např. na 18 mm se zoomem až do cca 70 až 90 mm. U širokoúhlých objektivů je totiž největším problémem vinětace (ztmavení okrajů obrazu), sférické zkreslení (soudek/poduška), případně rozostření okrajů. Tyto vady se projevují nejvíce na okrajích obrazu a jejich udržení v rozumné míře brání výrobcům v konstrukci takových zoomů jako třeba 18-90mm. Právě ale takového zoomy jsou na DSLR potřeba a byly by rozsahem ekvivalentní běžným zoom objektivům na klasických přístrojích.

Velikost senzoru některých DSLR v porovnání s filmem

Sigma DC objektivy
Sigma si tento problém uvědomila a současně vzala v úvahu fakt, že DSLR s menším čipem šedivou část obrázku viz výše nevidí a tím nároky na kvalitu obrazu silně klesají. Vytvořila novou řadu objektivů se zkratkou DC, kterou dává najevo, že objektivy byly vytvořeny speciálně pro DSLR s menším čipem (Nikon D100 a D70, Canon EOS 10D, 20D a 300D, Sigma SD10 a SD20, Fuji S2Pro a S3Pro, Pentax D *ist a další) a současně deklaruje, že tyto objektivy nejsou vhodné pro normální filmové zrcadlovky případně digitální se senzorem velikosti filmu (např. Canon EOS-1Ds, Kodak DSC 14n a další). V takovém případě varuje před vinětací. Odměnou za toto omezení jsou velmi praktické zoomy pro DSLR mezi něž patří i Sigma 18-125 mm f/3.5-5.6 DC.

Sigma 18-125mm f/3.5-5.6 DC - základní parametry

Bajonet Canon, Nikon, Pentax, Sigma
Ohnisková vzdálenost 18 - 125mm (zoom 7x)
Světelnost f/3.5 - f/5.6
Konstrukce 15 členů ve 14 skupinách
Ostření Klasický motor
Počet lamel clony 7
Maximální clonové číslo 22
Minimální zostřovací vzdálenost (snímač-předmět) 50cm (při 125mm)
Měřítko 1:5.3 (při 125mm)
Průměr filtru 62mm
Přední díl Při ostření se neotáčí
Objektiv nemění při ostření svojí délku
Váha 385g
Délka 70-130mm podle zoomu
Obsah balení Objektiv, sluneční clona
Další vlastnosti Zámek proti vysouvání zoomu při přenášení
Cena v 9/2004 11.990.- Kč

 

Objektiv Sigma 18-125mm f/3.5-5.6 DC nemá problémy ani ve studiu u klasického portrétu

Sigma 18-125mm f/3.5-5.6 DC v praxi
Z počátku jsme k tomuto "superzoomu" přistoupili trochu reservovaně, ale jak jsme s ním pobíhali po světě a cvakali další a další obrázky, naše nedůvěra se postupně rozplynula a tento objektiv si nás získal. Ne že by předvedl něco zcela výjimečného, ale rozsah 18-125 mm je na DSLR prostě vynikající a odpovídá rozsahu 28-200 mm na kinofilmu (my jsme ho testovali na Canonu EOS 10D s koeficientem násobení 1.6x). Pro reportážní praxi vynikající a nepostradatelný rozsah. Objektiv je sice plastový, ale působí solidním dojmem, zoom i ostřící kroužek jde příjemně "ztuha" a celkově objektiv dělá vše co má. Body získal i za fakt, že se přední člen při ostření neotáčí (skvělé kvůli polarizačním filtrům), objektiv při ostření nemění svojí délku a v dodávce je i nepostradatelná sluneční clona. Právě za tu je totiž třeba u některých jiných výrobců k ceně objektivu připočíst cca 1.000,- Kč! A i nízká váha (385 g) je při celodenním focení velké positivum.

7-násobný zoom Sigmy 18-125mm f/3.5-5.6 DC je prostě úžasný

18mm, clona f/9.5
1/180sec, ISO 200
125mm, clona f/6.7
1/180sec, ISO 200
Střed obrazu Okraj obrazu
Objektiv má i překvapivě nízkou chromatickou vadu (aberaci), která roste směrem k okrajům obrazu a projevuje se jako duha na kontrastních hranách. Ve finále má za následek snížení ostrosti obrazu. Snímány listy stromu proti obloze. Výřez 220x300 bodů z originálu - 125mm, clona f/5.6, 1/3000sec, ISO 200

A jaké jsou nevýhody?
Přirozeně za uvedenou cenu nelze získat objektiv snů. Nevýhodou tohoto objektivu je poměrně malá světelnost - zejména f/5.6 při 125 mm a bez stabilizátoru jen zřídka kdy poskytne kvalitní podmínky pro focení. Ostření klasickým motorem je poměrně pomalé (i když zase ne tak jak jsme čekali) a velmi hlučné.

Obrazové hodnocení

  Sigma 18-125mm f/3.5-5.6 DC
  Min. clona při daném ohnisku:
18mm/3.5-50mm/4.5-125mm/5.6
f/8
18mm
50mm
125mm

Obrázky při ohnisku 18 mm jsou menší, protože minimální zaostřovací vzdálenost nám neumožnila vyplnit terčem celý záběr. Při 18 mm má objektiv poměrně výraznou soudkovitou vadu a někde kolem ohniska 40 mm se soudkovitá vada mění na poduškovitou vadu, která potom trvá až do 125 mm. Změna clony na tuto vadu prakticky nemá vliv. Z obrázků je též vidět měkčí kresba objektivu při delších ohniscích (125 mm) a otevřené cloně (f/5.6), což je ale zcela normální.

Sigma 18-125mm f/3.5-5.6 DC - vinětace
18mm f/3.5 125mm f/5.6

Při ohnisku 18 mm a otevřené cloně má objektiv poměrně výraznou vinětaci, která se zlepšuje s rostoucí clonou. Vinětace při otevřené cloně trvá i při delších ohniscích, významně se ale zlepšuje při zaclonění.

Obrazové porovnání

  Sigma 18-125mm f/3.5-5.6 DC Canon EF 50mm f/1.8 II
50mm
f/4.5
50mm
f/8

Obrázky výše nabízejí porovnání kresby objektivu Sigma 18-125 mm f/3.5-5.6 DC s objektivem s pevným ohniskem a sice Canon EF 50 mm f/1.8 II vždy při stejných clonách. Kresba Canonu 50 mm je vždy v celém záběru ostřejší ale ne o tolik, aby to bylo vidět na fotce 15x21 cm. 

  Sigma 18-125mm f/3.5-5.6 DC Canon EF 100mm f/2.8
Macro USM
100mm
f/5.6
100mm
f/8

Opět porovnání kresby objektivu Sigma 18-125 mm f/3.5-5.6 DC s objektivem s pevným ohniskem a sice Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM. Kresba Canonu 100mm i při clonách f/8 opět v celém záběru ostřejší ale opět ne o tolik. 

Problém ohnisek?
Při testech se nám ale projevil jiný problém. Při srovnávání s objektivy Canon s pevným ohniskem 50mm a 100 mm jsme na objektivu Sigma na jeho zoom kroužku pečlivě nastavili stejné ohniska a sice 50 a 100 mm. K našemu překvapení jsme ale v hledáčku viděli něco jiného. Vypadá to, že 100mm na Sigmě není skutečných 100 mm, ale o něco méně. Je tedy otázkou, zda deklarovaných 125 mm je skutečně 125mm a nebo míň. Celý problém dokumentují obrázky níže - snímáno ze stejného místa, jednou s objektivem Canon EF 100 mm f/2.8 Macro USM, podruhé se Sigmou 18-125 mm f/3.5-5.6 DC nastavenou pečlivě na 100mm. Sami vidíte, že 100 mm na Sigmě je prostě "menších 100 mm" ve srovnání s Canonem (obrázky jsou celým záběrem, pouze zmenšené pro web). Je možné ale, že je na Sigmě pouze špatně kalibrovaný zoom kroužek.

Sigma 18-125mm f/3.5-5.6 DC
nastavená na 100mm
(EXIF udával 98mm)
Canon EF 100mm f/2.8
Macro USM

Závěr
Zarytí perfekcionisté samozřejmě budou správně a logicky argumentovat, že objektivy s pevnými ohnisky, případně malorozsahové a světelné zoomy jsou o řád kvalitnější než 7 násobný a poměrně levný zoom jako je Sigma 18-125 mm f/3.5-5.6 DC. Budou mít pravdu. Otázkou je, zda do takových objektivů chcete investovat (pak vám logicky nebude stačit jeden) a zda rozdíl v kvalitě (je tam) Vám za to stojí. Pokud Vaše nároky na ostrost obrazu a další jeho vady (vinětace, soudek atp.) nejsou extrémní, potom je objektiv Sigma 18-125 mm f/3.5-5.6 DC skutečně překvapivě dobrou volbou. Za největší slabinu lze považovat poměrně nízkou světelnost, která se projeví nejen v delších expozičních časech nebo vyšším ISO, ale i v méně rozostřeném pozadí snímků. Světelný objektiv je prostě světelný objektiv. Problém s ohniskovými vzdálenostmi (viz výše) není jinak závažný a maximálně se projeví v tom, že objektiv není 18-125 mm ale třeba 18-115 mm. Proto i přes uvedené drobné výtky lze objektiv jako universální zoom jednoznačně doporučit.

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Recenze  » Recenze - příslušenství  

 » Recenze  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Srovnani s EF-S 18-55?

Autor: Bitovod Muž

Založeno: 08.09.2004, 00:27
Odpovědí: 2

Neporovnavak nekdo tuhle Sigmu se se setovym Canonem?

Odpovědět na příspěvek

RE: Srovnani s EF-S 18-55?

Autor: xeromak Muž

Založeno: 15.09.2004, 08:51

:-)))) myslíš jako 18-55 ? :-)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Srovnani s EF-S 18-55?

Autor: Lobok Muž

Založeno: 20.09.2004, 06:33

Jak jsem psal vlastním tuto Sigmu a také set. objektiv. Sigma je viditelně ostřejší a kontrasnější. Jediný problém je u mě front focus obzvlášt na 125 mm. Ale je to asi problém i u druhých majitelů viz. diskuze na dcresource.com.

Odpovědět na příspěvek

Canon EF-S 17 - 85 mm IS USM

Autor: advocatus diaboli Muž

Založeno: 08.09.2004, 09:09
Odpovědí: 2

docela se mi libi, ale asi si spis pockam (a malicko priplatim; $600 = 16200Kč) a koupim Canon EF-S 17 - 85 mm IS USM. Bohuzel, na Nikon, Sigmu ci Pentax asi alternativa neni

Odpovědět na příspěvek

RE: Canon EF-S 17 - 85 mm IS USM

Autor: Lada Muž

Založeno: 08.09.2004, 11:28

Alternativa pro Nikon je v Zom-Nikkor 18-70 f/3.5-4.5G IF-ED (si myslím). Má někdo zkušenosti se všemi a mohl by se podělit popřípadě poskytnout fotky? Není někde recenze?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Canon EF-S 17 - 85 mm IS USM

Autor: Svoboda Muž

Založeno: 16.09.2004, 07:01

Mám D70 s 18-70 + 50/1,8. Podrobně jsem je srovnával při focení na nekonečno (krajiny) a není mezi nimi téměř žádný rozdíl (při 100% zvětšení na monitoru). Takže 50/1,8 skoro nepoužívám, pouze když potřebuji clonu 1,8 např. pro rozostření pozadí. Díky 6 Mpix snímači lze dělat výřezy a na 10x15 fotku je to reálný ekvivalent 200 mm u kinofilmu.

Odpovědět na příspěvek

Sigma AF 28-300mm f/3,5-6,3 Compact Hyperzoom Aspherical Macro

Autor: Majt Muž

Založeno: 08.09.2004, 09:19
Odpovědí: 2

Nemate nekdo skusenost s tymto objektivom. Bude slapat na 300D? Dik, M.

Odpovědět na příspěvek

RE: Sigma AF 28-300mm f/3,5-6,3 Compact Hyperzoom Aspherical Macro

Autor: Jarda Muž

Založeno: 14.09.2004, 10:42

Funguje stejně jako na kinofilmové zrcadlovce.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Sigma AF 28-300mm f/3,5-6,3 Compact Hyperzoom Aspherical Macro

Autor: Milop, Muž

Založeno: 16.12.2004, 16:05

pekná odpoveď , ale :
funguje, alebo nefunguje stejne ako na kinofilmovej zrkadlovke?

Odpovědět na příspěvek

koma

Autor: peta Muž

Založeno: 08.09.2004, 09:55
Odpovědí: 4

prijde mne ze vas testovany kousek byl jeden z horsich, oproti tomu co jsem na webu videl.. zvlast levy okraj je na dlouhem konci dost ukrutne maznuty komou...

skoda ze jste nenafotili vice ukazkovych fotek... slo by to jeste? o koupi uvazuji... dik...

Odpovědět na příspěvek

RE: koma

Autor: Lobok Muž

Založeno: 08.09.2004, 12:13

Tento objektiv cca. 2 měsíce vlastním a používám na D300. Tak neostré fotky tak jak prezentuje testovaný objektiv se mi doposavad nepodařilo udělat, myslím si proto také že je nějaký "ujetý". (levá strana) Mám s ním jiný problém a to že hlavně pří ohnisku 125 ve většíně případů zaostřuje při AF před zaostřovaný objekt - FF. Proto na krajinu a vzdálené detaily přepínám raději na MF . Je zajímavé že na kratší a střední vzáleností cca. do 20m zaostřuje celkem přesně. Takže po zhlédnutí výše uvedených snímků si říkám - buď rád že dělá nesrovnatělně ostřejší snímky v celé ploše a doostři si ručně.

Odpovědět na příspěvek

RE: koma

Autor: Lobok Muž

Založeno: 08.09.2004, 12:22

podívej se na fórum na www.dcresource.com je tam hodně poznatků - uvádím jeden z nich:

built quality/AF:

the lens is small and light. though a bit longer than my 24-85. the zoom is stiff, more than sigma's 24-70 or 15-30. but its not that bad. just not that easy-turn feeling like my 24-85 or my former 24-70L.

AF is slower than all my other lenses (sigma 24-60, 15-30, canon 28-135, 24-85 and 50/1.4). nothing for sports but it should be enough for everyday shooting.

i have many focus problems (not only accuracy but also heavy AF faults) with my sigma 24-60 (and 24-70 before). on this lens no problems at wide and middle zoom (maybe slow AF helps?). but some problems at 125mm.

sharpness:

simply: wow. i made MF tests like always. sharpest pic choosen from 15-20 pics that have been focused very slightly different. at all focal lenghts sharpness is very good. hardly any worse wide open. slighlty in the corners.

sorry, cant compare to my 15-30, it has some issues with the aperture.

at 28mm its better wide open than my 28-135IS (in the center and even more in the corners). same level at f8. have no comparison with 24-85 but it also was better at 28mm than my 28-135IS.

at 50mm its still better than my 28-135. and please dont think my 28-135 is bad. no its really great and sharp but the sigma is even sharper. at f8 both are comparable. i also compared to my 50/1.4 at 2.8. ok, the canon is sharper. but not that much. at f8 still the 50/1.4 is a bit sharper. so at 50mm the sigma is between the 50/1.4 and 28-135.

at 125 finally both are head by head in the center. but still in the corners the sigma is better (wide open). same at f11.

so far for sharpness. the sigma performs great.

the color cast is slightly warm. not that bad. like my 24-60. better than 15-30 and 24-70. but yes, canon color is clearly better.

VIGNETTING: here it is, the weak point. there is much vignetting at 18mm wide open. from what i see in phils nikon 18-70 and canon 18-55 review, this sigma lens is even a bit worse. at f8 its still visible but its ok. at 50mm theres no vignetting (or little). at 125 wide open vignetting is visible again. not so at f11.

so 18/3.5 and 125/5.6 are the weak points. vignetting is clearly visible. but its still useable. mixed feeling here.

also bad is distortion. its not much but it has some up and downs. like sigma 12-24 is said to be but combined with some barrel distortion. so its ok but not good for architecture.

so all in all i like the lens. its great to have 125 and 18mm in one lens. and such a small lens. what i dont like is vignetting wide open. AF and color is not canon level. but sharpnes is really great. i have had sigma 28-300 DL and compact and both were BAD. now this superzoom is great. nice job sigma!

regards
thomas

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: koma

Autor: votrelec Muž

Založeno: 21.12.2008, 12:50

už keď vkladáš príspevok pre porovnanie a je v cudzom jazyku tak sprav preklad ako citát alebo aspoň výcuc o čom to je, inak je to zbytočné miesto zabraté v diskusii čo nič nevraví.
tí čo nevedia eng je to zbytočné.

Ďakujem..
.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: koma

Autor: cumacek Muž

Založeno: 02.12.2010, 15:38

slovenský jazyk je taky cizí, takže jsi se sám kritizoval!!! kolikrát osobně rozumím anglickým článkům více než slovenským

Odpovědět na příspěvek

cekal jsem vic

Autor: David Muž

Založeno: 08.09.2004, 13:30
Odpovědí: 10

Ponekud me prekvapila mekci kresba testovaneho objektivu s rostoucim zoomem. Mam F828, obcas se nam do fora pletou chytraci kteri rikaji neco o uplne jine kvalite u DSLR - muj objektiv je tedy lepsi, i kdyz kresbu taky nema vzdy na okrajich dokonalou. Vinetace - opet se mi zda horsi nez u F828 - tam ve strednim rozsahu je neznatelna. Aberace - skoda ze nebyla Sigma testovana na sirokem konci, tam ma F828 slabinu, na dlouhem konci je Sigma mozna o neco lepsi, ale ta neostrot... . Po shlednuti tohoto testu po DSLR + tomto objektivu vubec netouzim. Souhlasim ze na fotky 15x21 staci, stejne tak jako 5Mpx kompakt.

Odpovědět na příspěvek

RE: cekal jsem vic

Autor: Petr Muž

Založeno: 08.09.2004, 13:42

F828 je spickovej fotak.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: cekal jsem vic

Autor: inty Muž

Založeno: 08.09.2004, 15:00

hej pozrite si kavlitne porovnanie F828 a Canon napr. 300D a potom uvidite co je lepsie. Osobne som si chcel kupit F828, ale potom som si nasiel niekolko dni a hladal PRESNE porovnania medzi tymito fotakmi (300D + standardne objektivy) a NEDA SA POROVNAT, 828 mala kopec problemov aj s obrazovou aj cidlovou strankou :( (napr: www.dppreview.com)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: cekal jsem vic

Autor: David Muž

Založeno: 09.09.2004, 13:19

Pokud by sis na 300D dal tu testovanou Sigmu, tak si myslim ze ma F828 (1 objektiv jsem reklamoval) by zachytila mnohem vice detailu. Tim samozrejme netvrdim ze f828 je obecne lepsi nez DLRS (300D).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: cekal jsem vic

Autor: Filip Muž

Založeno: 25.04.2006, 15:38

Porovnani jsem provedl tento vikend. u canona pouzit sigma 18-125. Sony hodne zaostal!

Odpovědět na příspěvek

RE: cekal jsem vic

Autor: Roman Pihan Muž

Založeno: 08.09.2004, 14:52

Zdravím! Subjektivní hodnocení snímku je samozřejmě věcí každého diváka, ale s hodnocením ostrosti prosím pozor. Proč? Protože různé fotoaparáty uvnitř různě silně softwarově doostřují. U obrázků z Canonu a i s objektivem Sigma 18-125mm není problém udělat ve Photoshopu softwarové doostření tak, že překoná i Sony. Skutečná ostrost objektivu by se tedy musela posuzovat na MTF křivkách (které ale na rozdíl od Sigmy od Sony nejsou k dispozici) a jsem přesvědčen, že objektivy pro SLR a DSLR by byly o řád lepší. Každý profík Vám navíc řekne, že přeostřené obrázky z kompaktů se sice lidem líbí, ale pro profesionální tisk a editaci jsou tragédii. Nicméně potvrzuji, že subjektivně a na první pohled se obrázky třeba ze Sony F828 jeví pěkné.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: cekal jsem vic

Autor: David Muž

Založeno: 09.09.2004, 13:32

Ano, softwarove doostreni na prvni pohled dokaze velice zostrit snimky. Ja vsak nepatim mezi ty kterym se preostrene snimky libi. Fotim na soft, v PS doostruju : polomer 1, mira 80, prah 4. - to si myslim ze je takove jemnejsi doostreni. Verim ze mnohe objektivy pro DSLR jsou lepsi nez ten u F828, ale u te Sigmy o tom po shlednuti tech nekolika snimku zde pochybuju.
-
Me se zas libi Vase stranka, zda se ze nadsenci co neco pro druhe delaji zdarma jeste zcela nevymreli.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: cekal jsem vic

Autor: mirez Muž

Založeno: 24.08.2005, 10:16

samozrejme zrkadlovky ako moj Canon 350D da sa povedat nedoostruju softwarovo (da sa nastavit) - narozdiel od kompaktov ako je F828. Ja radsej fotim bez akehokolvek doostrovanie vo fotaku a vsetko si doladim rucne v PS. tak mam uplnu kontrolu nad vysledkom. doostrim podla chuti a citu a nie aby to za mna spravil fotak.

Odpovědět na příspěvek

RE: cekal jsem vic

Autor: mk Muž

Založeno: 08.09.2004, 15:18

Co si budeme namlouvat, tahle Sigma je low-end, i když docela povedený. Prostě vyrobit takto širokorozsahový zoom je vždycky hledání kompromisů. Doporučuju shlédnout fotky z nějakého Lkového skla, focené do RAWu a doostřené v C1 a pak nebudeš stačit zírat a F828 zahodíš do koše. PS: Srovnání s 5MPix kompaktem pokulhává - rychlost, minimální šum, hloubka ostrosti...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: cekal jsem vic

Autor: David Muž

Založeno: 09.09.2004, 13:11

Nechtel jsem tvrdit ze je F828 lepsi nez DSLR, to neni, rozdil v sumu a hloubce ostrosti bude vzdy jasny, jen jsem si myslel ze i low-end sklo pro DLRS (to na F828 o moc vice stat nemohlo) bude poskytovat alespon stejne vysledky. (vetsi snimac, vetsi optika by mohla byt mene narocna na vyrobni nepresnosti)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: cekal jsem vic

Autor: mk Muž

Založeno: 10.09.2004, 10:16

Ono je to právě naopak - vyrobit kvalitní zoom pro pidi snímač je mnohem jednodušší a levnější než zoom se stejným ekvivaletním rozsahem třeba pro fullframe. Proto třeba téměř nenajdeš v nabídce objektivů pro zrcadlovky zoom s rozsahem třeba 10x, naopak u kompaktů je to naprosto běžné. Ideální je tak max. 3x

Odpovědět na příspěvek

18-70 mm existuje

Autor: rumba Muž

Založeno: 09.09.2004, 14:28
Odpovědí: 3

...nenajdete tam žádné objektivy začínající např. na 18 mm se zoomem až do cca 70 až 90 mm
takovy objektiv samossebou existuje...Nikkor 18-70 mm

Odpovědět na příspěvek

RE: 18-70 mm existuje

Autor: Roman Pihan Muž

Založeno: 26.09.2004, 09:24

Máte zřejmě na mysli objektiv Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5. Jenže zkratka DX znamená, že je použitelný POUZE pro digitální zrcadlovky s menším senzorem. Na klasických aparátech silně vinětuje! Z logiky článku jsme měli na mysli samozřejmě objektivy pro klasické SLR.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: 18-70 mm existuje

Autor: vojta Muž

Založeno: 03.10.2004, 17:13

znamenato tedy, ze objektivy urcene specialne pro digitalni fotoaparaty s crop 1,6 budou delat problemy na full frame digitalech? mam v tom hokej, ale rad bych vedel zda se tedy vyplati kupovat tyto objektivy (napr. od firmy Sigma, ktera zrovna chysta svetelne zajimavy zoom), kdyz je otazkou casu, kdy treba i full frame bude za 50.000 kc.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: 18-70 mm existuje

Autor: Roman Pihan Muž

Založeno: 04.10.2004, 12:52

Objektivy konstruované POUZE pro DSLR - u Sigmy zkratka DC, u Nikonu DX, jsou konstruovány na senzory menší velikosti (APC) a tudíž na full frame senzorech případně na 35mm filmových foťácích budou silně vinětovat. Takže vaše obavy jsou správné.

Odpovědět na příspěvek

problem ohnisek

Autor: kox Muž

Založeno: 19.09.2004, 10:22
Odpovědí: 0

Je typicke pro "levne (super)zoomy", ze deklarovana ohniskova vzdalenost plati pri zaostreni na nekonecno ale zmensuje se (na dlouhem konci) pri blizsim zaostreni. Muj Nikkor 28-105 AFD je skutecne 105 v nekonecnu. Pri zaostreni na jeden metr pak nastaveni na 105 odpovida ve skutecnosti jen asi 70-75mm (v porovnani se "starym dobrym" MF 75-150 Serie E).

Odpovědět na příspěvek

Sigma 24-135 f/2.8-4.5

Autor: Krab Muž

Založeno: 09.10.2006, 18:13
Odpovědí: 1

Zdravím všechny, zvažuji koupi objektivu SIGMA AF 24-135/2.8-4.5 IF ASPH, což je hodně podobný objektiv jako ten zmiňovaný, pouze není výhradně pro digi. Nemůžu však nikde najít nějaký nezávislý test, nebo srovnání. Pokud někdo máte s tímto objektivem zkušenosti, byl bych rád za jakýkoliv názor, nebo odkaz na recenzi. Díky Krab

Odpovědět na příspěvek

RE: Sigma 24-135 f/2.8-4.5

Autor: Standa Kolařík Muž

Založeno: 27.06.2008, 22:42

já jsem si ho právě koupil... ale potřeboval bych nějaký test abych si uklidnil dušičku(protože na to padly peníze pvodně určené na něco jiného)

Odpovědět na příspěvek

pevný objektiv/zoom

Autor: Ondrášek Muž

Založeno: 01.12.2006, 11:18
Odpovědí: 0

Díky za Vaše skvělé články (s vysoce odbornou znalostí - a přitom jsou podány srozumitelně).
Potvrdil jste můj laický názor, že všechny zoom Nikkory které mám ke své D70 nesnesou srovnání ve kvalkitě kresby mé staré Praktiky (Sonar 4/135 nebo Sonar 2,8/180 kontra Nikkor 70-300/5/4-5,6, atd)
U pevných skel (Zeiss) z mého mládí neexistovaly diskuze o soudečkovitém, poduškovitém zkreslení, vinětaci, atd. To bylo u Zeisse vyřešeno už v roce 1910-1920.
Je pochopitelné, že multiplicita požadavků pro zoomy vede k nutným optickým kompromisům.Dorazí to automatika ostření.
Dík - vysvětlil jste mi, že "neostrost" snímků těchto tzv. "levných" objektivů není můj subjektivní dojem, a že nemám dvůj D70 házet do koše. Ovšem svou starou Praktiku opravdu neprodám (fotí už 40 let).
dady

Odpovědět na příspěvek

Použitelnost pro Canon 400D

Autor: Tomáš H. Muž

Založeno: 01.06.2007, 08:17
Odpovědí: 1

Podle některých recenzí má tento objektiv velké problémy se zaostřováním, pokud je požíván s Canonem 350D.
Např. na http://www.photozone.de/8
Reviews/lenses/sigma_1812
5_3556/index.htm

Neví
te někdo, jestli je to v případě 400D lepší? Nemáte někdo zkušenosti s touto kombinací?

Odpovědět na příspěvek

RE: Použitelnost pro Canon 400D

Autor: Jarda J. Muž

Založeno: 08.08.2007, 11:44

400D mi neprijde ze by s tim mel problem, urcite ale proti CANON rade je pomalejsi a hlucnejsi.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: