Canon EF 70–200 mm 1:2,8L IS II USM v testu - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

Saal Digital

 

Jaký největší formát fotoknihy v řadě Professional Line ve formátu na šířku lze ve standardní nabídce Saal Digital Fotoservice objednat? Nápověda: Logo sponzora soutěže

V dnešní soutěži hrajeme o:

Recenze - profi technika

Canon EF 70–200 mm 1:2,8L IS II USM v testu

canon_ef70_200ll_100px

22. června 2011, 02.00 | V loňském roce představený vylepšený model oblíbeného teleobjektivu se zoomem má robustní, ještě více odolné provedení, efektivnější systém optické stabilizace obrazu, ale hlavně novou optickou konstrukci s jedním fluoritovým členem a pěti z UD skla pro lepší kvalitu obrazu i s ohledem na vývoj zrcadlovek, ať už s plnoformátovým čipem, tedy odpovídajícím velikosti políčka kinofilmu, anebo se snímačem formátu APS-C/APS-H.

Dobře světelný objektiv s rozsahem zoomu 70–200 mm je oblíbený u profesionálních fotografů i náročných amatérských tvůrců. Je to základní pankratický objektiv pro fotografování sportovních událostí, reportáží a akcí, a to v exteriéru i v interiéru, kde není ideální osvětlení, dále volné přírody a života v ní a také portrétů. Vylepšená konstrukce objektivu je lépe utěsněná proti vnikání prachu a vlhkosti.



Systém optické stabilizace obrazu umožňuje lépe objektiv využít i za špatných světelných podmínek, musí-li fotograf snímat z ruky, bez tripodu nebo monopodu. Stabilizátor umožňuje použít až o 4 kroky pomalejší rychlost závěrky aniž by došlo k rozmazání snímku, než by bylo možné při fotografování s objektivem bez stabilizace. Kruhový ultrazvukový elektromotorek a nový algoritmus automatického zaostřování umožňují velmi rychlé, tiché a jemné automatické ostření. Samozřejmostí je možnost zaostřovat ručně bez nutnosti vypínat automatické zaostřování, které tak je stále pohotově k dispozici. Nejkratší zaostřovací vzdálenost byla zkrácena na 1,2 m. Úhlopříčné zorné úhly mají rozsah od 34 do 12 °.



Nová optická konstrukce objektivu má ve středové skupině jeden fluoritový člen pro minimalizaci barevné odchylky, jehož účinek posiluje pět členů UD –Ultra Low Dispersion, tedy ze skla s mimořádně nízkým rozptylem, které se díky speciálním difrakčním vlastnostem podílejí také na vysokém kontrastu obrazu a na přirozené reprodukci barev. Základní clonové číslo f/2,8 v celém rozsahu zoomu umožňuje fotografovat i za špatných světelných podmínek a také pracovat s malou hloubkou ostrosti, kdy hlavní skladebný prvek působivěji vynikne na rozostřeném pozadí. A rozostření je příjemné i díky cloně s osmi lamelami, které vytvářejí optimalizovaný kruhový otvor. Nejvyšší clonové číslo je 32.



Objektiv EF 70–200 mm 1:2,8L IS II USM je vhodný pro všechny zrcadlovky Canon EOS – s plnoformátovým čipem, odpovídajícím velikosti políčka kinofilmu, APS-H i APS-C. Je kompatibilní s telekonvertory Canon EF 1,4× a EF 2× se zachováním automatického ostření a funkce optické stabilizace obrazu. Použitelné jsou také mezikroužky EF 12 II (0,28–0,06) a EF 25 II (0,36–0,14).



Průměr závitu pro snímací filtry je 77 mm. Přední část objektivu se při ostření neotáčí, to je výhodné hlavně pro použití cirkulárních polarizačních a přechodových filtrů. Objektiv nemění svou délku, a to při ostření i při změně ohniskové vzdálenosti, vše je řešeno pomocí vnitřních systémů. Oba otočné prstence, zoomovací i zaostřovací, jsou široké a mají gumový žebrovaný povrch, použití je příjemné a přesné.



Na tubusu objektivu jsou čtyři posuvné přepínače. Zcela nahoře je omezovač rozsahu zaostřovacích vzdáleností – bez omezení, tedy od 1,2 metru do nekonečna, a od 2,5 m do nekonečna, pokud fotografujeme vzdálenější scény. Omezení efektivně minimalizuje dobu potřebnou pro automatické zaostření a my můžeme fotografovat pohotověji. Následuje přepínač AF/MF, tedy mezi automatickým a ručním ostřením. Třetím přepínačem aktivujeme, nebo vypínáme systém optické stabilizace obrazu. A zcela dole je přepínač režimů stabilizace obrazu – Režim 1/Režim 2.



Režim 1 je určen pro případy, kdy potřebujeme objektiv udržet v klidu. Stabilizuje obraz celkově, eliminuje chvění a působí tak, aby obraz nebyl rozostřen pohybem při snímání z ruky, bez stativu. Systém, respektive jeho řídící mikroprocesor „předpokládá“, že veškerý detekovaný pohyb je nežádoucí a musí být kompenzován. Režim 2 je určen pro snímání objektů v pohybu metodou jejich plynulého sledování, ať už jsou to letadla nebo ptáci v letu, běžící atleti, závodní automobily nebo čluny. Systém díky dvojici vestavěných gyroskopických senzorů a mikroprocesoru automaticky detekuje pohyb sledování objektu a stabilizaci obrazu selektivně řídí, a to při sledování vodorovném, nebo svislém.



Nechybí okénko s informacemi o vzdálenosti, na kterou je objektiv aktuálně zaostřen. Údaje jsou tradičně uvedeny v metrech i ve stopách. K dispozici je také korekce pro ohniskové vzdálenosti 70 a 100 mm.



Objektiv je vybaven odnímatelným adaptérem pro připojení ke stativu. Na vnitřní straně prstence je proužek z teflonu, díky kterému se s adaptérem snadno otáčí, ale pevně drží, je-li upnut ve zvolené poloze. Sejmutí a nasazení adaptéru je snadné, uživatel je dobře veden značkami a upínacími body. Některým uživatelům může chybět jasné vyznačení pozice pro snímání na šířku a na výšku a možnost sejmout adaptér z objektivu, je-li připojen k tělu fotoaparátu. Naopak vyzdvihnout lze možnost snadné výměny závitu pro upevnění ke stativu – segment je připevněn pomocí čtveřice šroubů s křížovou drážkou.



Výběr ze zkušebních snímků



Pro test jsem použil osvědčené tělo EOS 40D s 10megapixelovým snímačem CMOS formátu APS-C. Kombinace těla a objektivu funguje bezvadně, a to i z hlediska obrazové kvality, která je výborně optimalizovaná, třepení na hranách je velmi mírné, a to nejen u svislých a vodorovných, ale i u šikmých linií, systém fotoaparátu ani viditelně nezvyšuje kontrast. Objektiv má výbornou rozlišovací schopnost, poskytuje kvalitní, ostré zobrazení a prokreslení jemných detailů. Ostrost je dobrá i při otevřené cloně, z hlediska nejnáročnějších uživatelů je mírně lepší výsledek u nejkratšího ohniska ve srovnání s nejdelším. Optické zkreslení obrazu je velmi mírné. Projevuje se jak soudečkové u nejkratší ohniskové vzdálenosti, tak polštářkové u nejdelšího ohniska, celkově ale lze geometrické zkreslení posuzovat jako zanedbatelné. Barevná odchylka je účinně minimalizovaná, bezpochyby i díky příznivému působení fluoritového optického členu, minimální je také vinětace – tmavnutí obrazu směrem do rohů.



Ohnisková vzdálenost 70 mm (ekv. 35mm formátu: 112 mm), clonové číslo 2,8.



Ohnisková vzdálenost 70 mm/112 mm, clonové číslo 5,6.



Ohnisková vzdálenost 70 mm/112 mm, clonové číslo 8.



Ohnisková vzdálenost 70 mm/112 mm, clonové číslo 11.



Ohnisková vzdálenost 200 mm/320 mm, clonové číslo 2,8.



Ohnisková vzdálenost 200 mm/320 mm, clonové číslo 5,6.



Ohnisková vzdálenost 200 mm/320 mm, clonové číslo 8.



Ohnisková vzdálenost 200 mm/320 mm, clonové číslo 11.



Městská krajina I. Ohnisková vzdálenost 70 mm (ekv. 35mm formátu: 112 mm), čas expozice 1/250 s, clonové číslo 11 a citlivost ISO 200.



Městská krajina II – detail domu z popředí. Ohnisková vzdálenost 200 mm (ekv. 35mm formátu: 320 mm), čas expozice 1/800 s, clonové číslo 11 a citlivost ISO 200.



Městská krajina III. Ohnisková vzdálenost 70 mm (ekv. 35mm formátu: 112 mm), čas expozice 1/200 s, clonové číslo 11 a citlivost ISO 200.



Městská krajina IV. Ohnisková vzdálenost 200 mm (ekv. 35mm formátu: 320 mm), čas expozice 1/250 s, clonové číslo 11 a citlivost ISO 200.



Městská krajina V. Ohnisková vzdálenost 70 mm (ekv. 35mm formátu: 112 mm), čas expozice 1/200 s, clonové číslo 11 a citlivost ISO 200.



Městská krajina VI. Ohnisková vzdálenost 200 mm (ekv. 35mm formátu: 320 mm), clona 11 a citlivost ISO 200. Čas expozice vlevo 1/200 s, vpravo 1/250 s.



Práce I. Ohnisková vzdálenost 70 mm (ekv. 35mm formátu: 112 mm), čas 1/800 s, clona 8 a citlivost ISO 320.



Práce II. Ohnisková vzdálenost 200 mm (ekv. 35mm formátu: 320 mm), clona 8 a citlivost ISO 320. Čas expozice vlevo a uprostřed 1/800 s, vpravo 1/640 s.



Gondola I. Ohnisková vzdálenost 70 mm (ekv. 35mm formátu: 112 mm), čas 1/200 s, clona 5 a citlivost ISO 400.



Gondola II. Ohnisková vzdálenost 200 mm (ekv. 35mm formátu: 320 mm), čas 1/500 s, clona 5 a citlivost ISO 400.



Gondola III. Ohnisková vzdálenost 70 mm (ekv. 35mm formátu: 112 mm) a citlivost ISO 400. Vlevo čas 1/500 s a clona 8, vpravo čas 1/160 s a clona 4,5.



Balon. Vlevo: ohnisková vzdálenost 120 mm (ekv. 35mm formátu: 192 mm), čas 1/500 s, clona 5,6 a citlivost ISO 400. Uprostřed: ohnisková vzdálenost 200 mm (ekv. 35mm formátu: 320 mm), čas 1/640 s, clona 5,6 a citlivost ISO 400. Vpravo: ohnisková vzdálenost 170 mm (ekv. 35mm formátu: 272 mm), čas 1/1 600 s, clona 9 a citlivost ISO 400.



Kampa I. Ohnisková vzdálenost 70 mm (ekv. 35mm formátu: 112 mm), čas 1/500 s, clona 9 a citlivost ISO 400.



Kampa II. Ohnisková vzdálenost 200 mm (ekv. 35mm formátu: 320 mm), čas 1/1 000 s, clona 7,1 a citlivost ISO 400.



Noční město I. Ohnisková vzdálenost 70 mm (ekv. 35mm formátu: 112 mm), čas 25 s, clona 16 a citlivost ISO 500.



Noční město II. Ohnisková vzdálenost 200 mm (ekv. 35mm formátu: 320 mm), čas 15 s, clona 22 a citlivost ISO 500.



Noční město III. Ohnisková vzdálenost 70 mm (ekv. 35mm formátu: 112 mm), čas 8 s, clona 11 a citlivost ISO 800.



Noční město IV. Ohnisková vzdálenost 200 mm (ekv. 35mm formátu: 320 mm), čas 4 s, clona 11 a citlivost ISO 800.

Stručně na závěr

Aktuální verze profesionálního telezoomu EF 70–200 mm 1:2,8L IS II USM je po všech stránkách zdařilá. Objektiv je z hlediska funkčnosti a ergonomie perfektně koncipovaný, má precizní dílenské zpracování, je robustní, odolný, utěsněný proti vnikání prachu a vlhkosti, má rychlý, tichý, spolehlivě fungující automatické zaostřování, jemné ruční ostření a efektivní systém optické stabilizace obrazu, ale hlavně – má novou, výborně optimalizovanou optickou konstrukci, díky které poskytuje kvalitní obraz z hlediska všech posuzovaných parametrů.



V prodejním balení je tvarovaná sluneční clona ET-87, která se připojuje pomocí bajonetu a má zámek, aby ji nebylo možno ztratit, odnímatelný adaptér pro bezpečné a dobře vyvážené připojení ke stativu a měkké ochranné pouzdro LZ1326. Jak vidíte z připojené ilustrace, pouzdro je řešeno prakticky: k uloženému objektivu je rychlý přístup díky dvojici zipů, které mají řemínkem spřažené jezdce, tudíž otevření brašny je otázkou okamžiku (stejně jako její zapnutí). Horní část chlopně je upnuta k pouzdru pomocí suchého zipu. Pouzdro má i stavitelný ramenní řemínek, ovšem – velmi úzký.

Připravujeme ještě prakticky zaměřené pojednání s výběrem fotografií, pořízených tímto telezoomem v kombinaci s plnoformátovou zrcadlovkou a také s využitím nových telekonvertorů Canon EF 1,4×/2×.

Od 11. 07. 11 máte k dispozici rozšíření této základní recenze telezoomu Canon EF 70–200 mm 1:2,8L IS II USM o kombinaci s tělem zrcadlovky EOS-1Ds Mark III včetně několika portrétů.

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Recenze  » Recenze - příslušenství  

 » Recenze  

 » Recenze  » Recenze - profi technika  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

rejpu

Autor: mk Muž

Založeno: 22.06.2011, 08:21
Odpovědí: 10

Článek mi skladbou vět připomíná tiskovou zprávu, nemůžu si pomoci...

"Systém díky dvojici vestavěných gyroskopických senzorů a mikroprocesoru automaticky detekuje pohyb sledování objektu a stabilizaci obrazu selektivně řídí, a to při sledování vodorovném, nebo svislém."

Kdybych nevěděl, jak to funguje, tak bych to z téhle věty nepochopil. Nestačilo místo utápění se v rádoby odborně znějících formulacích napsat, že senzory detekují směr sledování a stabilizují jen v ose na něj kolmé?

"Naopak vyzdvihnout lze možnost snadné výměny závitu pro upevnění ke stativu "
Opravdu je to potřeba vyzdvihávat? Je tu někdo, kdo si stativový závit na 70-200 někdy měnil?

A to nejlepší na závěr, předpotopní 40D s 10 MPix pro test snad nejlepšího zoomu od Canonu, který by bez problémů zvládl vykreslit dvoj i trojnásobek megapixelů? To je vtip?

Článku jsem dal známku 4

Odpovědět na příspěvek

RE: rejpu

Autor: pipo Muž

Založeno: 22.06.2011, 08:43

Místo rejpání už jste mohl dávno přispívat svými články a všichni by se rozplývali blahem..

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: rejpu

Autor: mk Muž

Založeno: 22.06.2011, 08:49

Přispívám si články pro svůj vlastní web. Víc rozplývání bych neunesl ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: rejpu

Autor: JS Muž

Založeno: 22.06.2011, 17:01

mk se snazi ziskat pozici Chucka Norrise ceskeho fotografickeho internetu, zapomina vsak ze tuhle pozici jiz dlouhou dobu a statecne drzi Neff :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: rejpu

Autor: ondra666 Muž

Založeno: 22.06.2011, 21:07

Možná někdy mk přehání, ale tady má pravdu, taky mě zarazilo, proč je objektiv za skoro 70 tisíc testovaný na stroji s 10 mpx rozlišením a proč tu není žádná fotka na f2,8...??? Je to škoda, že tu není trochu lepší úroveň, už jenom kvůli atraktivitě domény fotografovani.cz...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: rejpu

Autor: RUM Muž

Založeno: 23.06.2011, 22:39

Ondrej Neff se neboji diskuze pod svymi clanky. Diskuze se boji Ondreje Neffa.

Ale ted vazne... O.N. bych precejen neradil mezi fotogrfy, nebo nedej boze mezi autory clanku o fotografovani. On precijen zustal u sveho domovskeho sci-fi a veskera podobnost s realitou je ciste nahodna.

Odpovědět na příspěvek

RE: rejpu

Autor: R. Muž

Založeno: 23.06.2011, 10:41

Jak bych to vzal jeste vic zesiroka. Vsichni rvou, ze je to tu sama recenze tiskarny a IT blbosti, pripadne naprosto bastlirsky clanek jak vymenit oblohu.
Pak se tu objevi test snoveho objektivu a zase je problem.
A problem je opravdu. Ja bych treba nevedel, co jineho nez zabavny pribeh jak jsem fotil zirafu napsat, kdyz bych dostal na stul treba EF 400mm F2.8 a to mam zrejme lepsi vybaveni nez redakce.
Naopak bych vedel smysl renceze cinskych makrosanek kontra Novoflex, otocenyho skla pro makro kontra makro objektiv a kontra normalni objektiv a dioptrie, velky prakticky test videa na MK2 - mysleno tak ze vysledkem bude 10x 2 minuty okomentovanych klipu, amatersky test v non laboratornich podminkach serva (dravci, kone, chrti na draze) (© TomasX) nebo proste neco, ceho neni na 20 serverech v tisicinasobne kvalite a da to smysl.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: rejpu

Autor: R. Muž

Založeno: 23.06.2011, 10:43

Na druhou stranu uplne vidim to ceske zastoupeni Novoflexu jak mi to pujcuji kdyz pak napisu ze sanky za 20% ceny Novoflexu zvladnou 90% prace nebo ze si maji lidi koupit bazarovy objektiv za 800 Kc a otocit ho nekupovat za 22 000 Kc makro sklo. ;-)
Proto neco takovyho delaji leda blogeri...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: rejpu

Autor: kaiman Muž

Založeno: 23.06.2011, 15:51

Souhlas. Není co dodat. Ovšem to chce práci, zkušenosti, kontakty, koncepci a fachmany. Slušně honorované. Takže jsme tam, kde jsme byli. Opisování odjinud a osobní napadání typu "ukaž ho" :-)
PS: To otáčení objektivu pro makro je ale už dost drsné udělátko - v dnešních časech.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: rejpu

Autor: pipo Muž

Založeno: 23.06.2011, 16:24

Tak dá se to i dnes a s dědkem Canon G5
http://www.mzephotos.
com/

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: rejpu

Autor: RUM Muž

Založeno: 23.06.2011, 22:43

Je to jako se vsim... da se to, ale nesmis mit v (rukach, hlave, oku...) nasr*no.

Odpovědět na příspěvek

Klasika

Autor: Pstros Muž

Založeno: 22.06.2011, 11:20
Odpovědí: 0

Objektiv je bezpochyby vynikajici, o tom zadna. Nicmene tohle neni recenze, ze, ale uplne archetypicky PR clanek.... pri vsi ucte k autorovi, tedy.

Odpovědět na příspěvek

Kvalita snimku

Autor: jarda Muž

Založeno: 22.06.2011, 12:13
Odpovědí: 1

Nemuze si pomoci, pri prvnim snimku plener I., mi prislo ze je to mazanice,a v pak je to jeste videt na vice snimcich, po par jsem to radeji uz nerozklikaval, to si vylozene nepotrpim na ostost, ale na f11, by to melo byt v \"poradku\". Tohle vypada jak z 350D, a to mozna jeste prehanim,,,Jestli to bylo focene s aps zrcadlovkou, tak je to v podstate zbytecne cvakani, protoze takhle drahy objektiv si koupi clovek ktery vlastni FF zrcadloku. Z 95proc. Zadna slava..

Odpovědět na příspěvek

RE: Kvalita snimku

Autor: mk Muž

Založeno: 22.06.2011, 12:23

Při f11 asi už kresba trochu měkne vlivem difrakce.

Odpovědět na příspěvek

f2,8

Autor: mk Muž

Založeno: 22.06.2011, 12:26
Odpovědí: 1

Mimochodem, všimli jste si, že kromě testovacích obrazců není ani jeden reálný snímek focený na f2,8? Za to je tam přehršel f11 a vyšších snímků.
Schválně, jaké clony bude běžný uživatel u tohohle objektivu používat častěji?

Odpovědět na příspěvek

RE: f2,8

Autor: jarda Muž

Založeno: 22.06.2011, 12:42

Presne, a hlavne, na tech f11 je to spatny, takze o to vice zarazejici....

Odpovědět na příspěvek

Recenze

Autor: Dalibor Muž

Založeno: 22.06.2011, 21:25
Odpovědí: 0

Přiznám se, že mě recenze taky trošku zarazila, vyzněla tak jak už někdo psal, jako tisková zpráva. Sám jsem měl možnost si ho vyzkoušet na jednu třetinu v hokeji a byl jsem unešen. Vlastním 70-200/4 a je až neskutečné jaký je to rozdíl (v hmotnosti třeba :-)), rychlost ostření je naprosto dokonalá i oproti minulé verzi 2,8. Ostrost na 2,8 super, prostě vysněný kousek skla....

Odpovědět na příspěvek

panove, panove

Autor: brp Muž

Založeno: 23.06.2011, 23:09
Odpovědí: 3

vsechny vas tady obdivuju, ty smele razantni nazory, jste jiste nejlepsi, nejzkusenejsi fotografove, videt vase vytvory drtikol nebo sudek, padnou na pr*el a rozslapou svoje nadobicko... vic nemam co bych k tomu dodal ... :-)
a do pana ON se nenasi*ejte, kdyby chtel, dal by si vas ke svacine ...

Odpovědět na příspěvek

RE: panove, panove

Autor: mk Muž

Založeno: 24.06.2011, 08:13

:D

Odpovědět na příspěvek

RE: panove, panove

Autor: kaiman Muž

Založeno: 24.06.2011, 14:19

Brrr... Prrr! Milý brpe, tlacháš jak stará indiánka. Josef Sudek si dával moc velký pozor, čím fotografovat. Jestli Ti něco říkají objektivy jako Dagor nebo Collinear, jako že asi ne. A tak pochybuju, že by to svý nádobíčko tyhle legendy rozšlapali, padnuvše k tomu navíc ještě na zadek.
Když není u dvouosmičkového skla ukázka, jak to fotí na plnou díru, je nevole diskutujících na místě. Plus viz další příspěvky zde. Mírni se!
Pokud jde o Ondráška, pochybuju, že by si nás dal k svačině. Co by si totiž bez nás počal? :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: panove, panove

Autor: RUM Muž

Založeno: 27.06.2011, 15:29

Ondrej Neff je ke vsemu jeste kanibal ???
Tak to uz se nedivim, ze v nekom muze budit takovy respekt.

Odpovědět na příspěvek

názory

Autor: klingo Muž

Založeno: 24.06.2011, 10:16
Odpovědí: 0

Ako vždy,akonáhle sa objavia kritické názory na recenziu,objavia sa vášnivý oponenti a začne osobné napádanie.V prvom rade treba povedať že mk a iní netvrdia že objektív je zlý ale že úroveň recenzie je taká,že vlastne úroveň ani nemá.Poukazujú na základné nedostatky ktoré recenzia má a sú to nedostatky veľmi podstatné.To,že tu nieje jediná reálna fotografia na clone 2,8 je fatála chyba.Nekúpim si predsa obj.za ťažké prachy aby som fotil na cl.11.Nehovoriac už o štylistyckých prehmatoch a rádobyreklamných sloganoch ktorými je článok popretkávaný.Weby ako tento by mali pomôcť s výberom objektívu potenciálnym záujemcom,nie mu ich vnucovať zamlčiavaním chýb či prikrášlovaním nedostatkov.
Stačí sledovať tento server a pozorne čítať recenzie.Pozorný čitateľ si rýchlo urobí úsudok-čo je canon L to je najlepšie na svete a nič sa tomu nevyrovná.Bez ohľadu na to,aká to je šunka(viď recenzia na fish-eye od C).Čím to asi je?Žeby "C" dobre platil?Vypadá to tak.

Odpovědět na příspěvek

recenze?

Autor: Máří Muž

Založeno: 25.06.2011, 03:24
Odpovědí: 0

Tahle "recenze" mě o kvalitě tohoto objektivu určitě nepřesvědčila. Fotograficky na mě působí naprosto nepřipraveně a amatérsky. Nebýt poznámky, že se testuje objektiv Canon 70-200 II, považoval bych snímky za výstupy z nějakého kompaktu. Tenhle objektiv je vývojaři z Canonu přece přímo stvořený pro hrátky s HO, na focení portrétů, ale i akčních scén a ne výslovně na záběry vzdálených objektů s velkou zaostřovací vzdáleností. Nemluvě o několika vteřinových záběrech nočního města, pořízených na (nejen morálně) zastaralý fotoaparát. A když už testovat, tak s rozvahou. Jedná se přece o techniku a test techniky musí být přesný, provedený do sebemenších detailů.

Odpovědět na příspěvek

jako obvykle

Autor: Obšák Muž

Založeno: 26.06.2011, 12:15
Odpovědí: 0

Také mě vždycky pobaví, když se u recenze takového objektivu objevují hlavně fotky focené s clonou f8 nebo f11 atd. Vždyť proto si lidé takové objektivy kupují, aby mohli fotit s clonou f11. Nebo že bych se pletl? :D

Odpovědět na příspěvek

Strcte mu nekto ten objektiv do...

Autor: Alex Butin Muž

Založeno: 27.06.2011, 09:52
Odpovědí: 0

Ktereho to intelektuala napadlo testovat Lkovy objektiv na cropu? Ze se vubec autor odvazuje neco psat o testech, kdyz netestuje celou plochu cocek? Jake proboha rohy, kdyz je z poloviny jeho fotak nevidi? A co to brutalni ISO v noci ze stativu? Kdo Vas ucil testovat fototechniku!?

Odpovědět na příspěvek

A mne se recenze libi

Autor: Rene Sabato Muž

Založeno: 30.06.2011, 07:57
Odpovědí: 1

a myslim to vazne, prestoze fotim na Canonu Ds. Fotky mohu videt na jinych zahranicnich serverech. Jedina recenze sotva obsahne vse, tato ma mile doplnujici informace. Jsou i horsi, nic nerikajici ukazkove fotografie u znamych prodejcu v CR k jednotlivym objektivum. Kritizovat umi kazdy, neco napsat podstatne mene lidi. ISO v noci, mne nesokuje, posledni dny mne sokoval fotograf prodavajici sve fotky z automobilovych zavodu fotici v plnem slunecnem dni na ISO pres 1300 a pozadujici za sve vytvory, ne zrovna malo penez. Fotky mi preposlal k uprave majitel zavodni staje, s temi neslo nic. Shodou okolnosti fotil Canonem 70-200mm f2,8, jen bez IS.

Odpovědět na příspěvek

RE: A mne se recenze libi

Autor: mk Muž

Založeno: 30.06.2011, 08:34

Mohl byste sem vykopírovat alespoň dvě "mile doplňující informace", které přinesla takto "recenze". Fakt mě to zajímá, díky.

Odpovědět na příspěvek

Vlastní recenze

Autor: Jan Dudek Muž

Založeno: 06.07.2011, 11:02
Odpovědí: 0

No místo kritizování přidám vlastní postřehy ohledně tohoto objektivu. Nemám ho sice já, ale pořídil si ho jeden známý a info mám zprostředkovaně. Jsme tady portrétní fotografové, tak sport vám moc neřeknu, ale jedná se o jeden z nejlepších objektivů od Canonu v poslední době. Všude je chválený. Má špičkovou kresbu, bokeh i barvy. Je to paráda. Oproti jedničce (tohle je nová verze II) má o jedno UD sklo a flouritový provek navíc a stabilizaci o clonové číslo víc (teda 4 clony) - to pak udržíte třeba 1/5s. Dýcha těžce na záda 135/2L, podle známého je na 2.8 stejně ostrý ne-li lepší (má samozřejmě 5D Mark II a oba dva objektivy). Sice mu to nevěřím, protože u tak kvalitních objektivů jsou rozdíly tak minimální, že je to spíše otázka na to, jestli máte rádi pevné nebo zoomy. Faktem zůstává, že je to špička, když se vyrovná pevnému objektivu, o kterém se hovoří, že je jeden z nejostřejších od Canonu po 300/2.8L.

Největší problém toho objektivu je ale cena. Blíží se to skoro 60 000 tisícům a Sigma se stabilizací vyjde o 20 - 22 tisíc míň. Největší konkurenci má ale Canon ve svých řadách - 70-200/2.8L (verze I - Canon ještě druhou verzi bez IS neuvedl). Sice má horší optiku a bez stabilizace, ale je o 30 tisíc levnější. Což je sakra hodně, když vám to udělá hodně podobnou práci.

Canon 70-200/2.8L je geniální alternativa k 135/2 a 200/2.8, ale 85tkovou světelnou řadu to nenahradí, pokud jste portrétista. Ale kdo na to má, ať to koupí. Je to SUPER objektiv.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: