Samsung NX-10 naživo příjemně překvapil - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



CES

Samsung NX-10 naživo příjemně překvapil

12. ledna 2010, 01.00 | Na veletrhu CES 2010 jsem měl možnost v praxi krátce vyzkoušet nový hybridní fotoaparát Samsung NX-10. Jeho marketing je postaven na APS-C čipu, ale reálné výhody jsou překvapivé zejména v ergonomii.

Představení Samsungu NX-10 vzbudilo vášnivé diskuze i na našem serveru. Odhlédněme nyní od žhavé diskuze příznivců a odpůrců „zrcadlovek bez zrcadla“. Někomu se tato koncepce líbí, jiný ji zatracuje, a tak to je správně. Pojďme se podívat na fotoaparát samotný a první praktické zkušenosti s ním. Přestože jde z pohledu Samsungu o zcela nový produkt, předchozí DSLR přebíral od Pentaxu, první dojem z něj je opravdu vynikající.

Konstrukce a provedení
Když jsem vzal poprvé Samsung NX-10 do ruky, měl jsem pocit, že držím Olmypus řady E-400. Tělo je velice podobně tvarované, přestože jeho grip je velmi mělký. Umístění základních ovládacích prvků je logické a nehraje si na žádné divoké experimenty. Spoušť, ovládací kolečko, zámek a kompenzace expozice, přímá nastavení, ovládání blesku – vše je tam, kde by je člověk hledal. Co se týče logiky a rozmístění ovládacích prvků, připadalo mi lehce inspirováno Canonem, což rozhodně není špatná volba.

Další dobrou zprávou je, že tělo působí opravdu robustně. Je pevné, není přehnaně odlehčené, nikde nic nevrže, nekroutí se. I NX-10 potvrzuje, že Samsung udělal obrovský pokrok nejen v designu, ale i ve výrobní technologii a volených materiálech. Všechny konektory jsou soustředěné na jednom místě pod snadno přístupnými dvířky. Paměťová karta je také rozumě přístupná a pojistka dvířek baterie patří také k lepším zvykům výrobců. Volič režimů expozice si zachoval Pentaxí preciznost, takže je dostatečně tuhý a přesto díky vroubkování přesně reaguje.

Elektronický hledáček
První, co mne u hledáčku potěšilo, je velmi dobře a přesně fungující dioptrická korekce. Detaily jako dostatečně velký ovladač této korekce zpříjemňují život. Kvalita displeje v hledáčku není nijak vybočující, patří k dnešnímu průměru. Co ale potěší, je rozmístění informací v hledáčku. V plně automatickém režimu fotoaparát informuje obrázky a třeba čas a clona jsou úplně skryty. Neruší, nepřekrývají obraz. V režimu P se displej zaplní dalšími informacemi a v poloautomatickém a manuálním režimu je již vše na svém místě. Přestože si Samsung neodpustil 3D efekt u stupnice kompenzace expozice, důležité informace jako čas, clona, počet zbývajících snímků jsou krásně čitelné a přesně tam, kde je čekáte.

AMOLED displej
Jestli nějak vypadá budoucnost LCD displejů u digitálních fotoaparátů, tak jsou to bezesporu OLED displeje a jejich různé variace. Displej NX-10 sice nemá rekordní rozlišení, ale je nádherně kontrastní a čitelný i za nepříznivých světelných podmínek. AMOLED navíc slibuje velmi nízkou spotřebu energie, což jistě není špatná zpráva.

Fotoaparát je vybaven senzorem pro automatické přepínání mezi hlavním LCD a hledáčkem. Senzor je umístěn těsně pod hledáčkem a reaguje velmi dobře.

Střípky k ovládání
Celkové ovládání fotoaparátu si zachovalo řadu vychytávek od Pentaxu a v některých místech se přiklonilo k zvyklostem Canonu/Nikonu. Dá se tedy říct, že ovládání bude široce přijatelné a je opravdu příjemné. Ctí tradiční postupy klasických značek a nesnaží se o nějaké divoké experimenty, jak to nyní často vidíme u kompaktů.

Co se viditelně nepovedlo
Doteď by to mohlo vypadat, že NX-10 je nejúžasnější fotoaparát na světě, což samozřejmě není žádný. Takže je i několik věcí, které se na první pohled nepovedly.

Rozhodnutí Samsungu vytvořit další proprietární bajonet pro objektivy jsem nepochopil dodnes. K fotoaparátu jsou k dispozici slovy tři objektivy. Oba zoomy jsou stejně nepřesvědčivé, jako u konkurenčních mikro4/3 a systém autofokusu DRIMe II u předprodukčního vzorku rozhodně nepřesvědčil. O něco lepší je pevný 30mm/2.0, ale ani ten nebyl nijak rychlý a jeho miniaturní čočky nevzbuzují mnoho důvěry. Nezapomeňme, že za ním není malý čip, ale APS-C!

Argument zástupce Samsungu, že stabilizátor není u tohoto fotoaparátu potřeba, protože čočky objektivu jsou blízko čipu, a tudíž nemůže dojít k roztřesení obrazu, raději nebudu komentovat.

Další nespornou slabinou bude miniaturní vestavěný blesk. Když říkám miniaturní, tak myslím opravdu miniaturní a v praxi bude často působit víc problémů, než že by něco přinášel.

Obrazová kvalita?
To je bezesporu nejdůležitější otázka, na kterou bohužel zatím neumíme zodpovědně odpovědět. Na veletrhu byl předprodukční vzorek, ze kterého jsme snímky nedostali. Zveřejněné demo snímky jsou poměrně neurčité, takže budeme muset ještě chvíi vydržet. Jediné, co mohu potvrdit je fakt, že od ISO3200 je šumu výrazně více, než by člověk čekal již podle LCD displeje.

Celkové resumé
Celkový první dojem ze Samsungu NX-10 je, zejména s přihlédnutím k faktu, že je první svého druhu, velmi dobrý. Samsung urazil velký kus cesty ve vývoji svých fotoaparátů a za NX-10 se rozhodně stydět nemusí. Na druhou stranu v tomto okamžiku bych vsadil spíš na vynikající Panasonic GH-1, pokud bych volil fotoaparát této kategorie. Bude velice zajímavé, kam bude Samsung pokračovat ve vývoji nejen hybridních těl, ale zejména optiky.

Bližší technické informace o fotoaparátu můžete najít v našem předchozím článku na adrese https://www.grafika.cz/bazar/bazar---kupuji/stolni-tiskarny/samsung-predstavil-hybridni-fotoaparat-nx10-153237cz.

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » CES  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

protiřečení čili dobrý = špatný

Autor: kaiman Muž

Založeno: 12.01.2010, 11:04
Odpovědí: 14

Autor článku Jan Březina obecně zhodnotil přístroj těmito slovy:
Příjemně překvapil (to se pro jistotu dozvíme již v titulku).
Celkový první dojem velmi dobrý.

Proti tomu stojí tato dílčí hodnocení pana Březiny (citováno):
- systém autofokusu ... rozhodně nepřesvědčil
- rozhodnutí Samsungu vytvořit další proprietární bajonet pro objektivy jsem nepochopil dodnes
- argument zástupce Samsungu, že stabilizátor není u tohoto fotoaparátu potřeba, protože čočky objektivu jsou blízko čipu ... raději nebudu komentovat
- nespornou slabinou bude miniaturní vestavěný blesk
- Obrazová kvalita? snímky jsme nedostali ...od ISI 3200 je šumu výrazně více, než by člověk čekal již podle LCD displeje

Pane šéfredaktore, uvědomujete si význam slov, která píšete?

Odpovědět na příspěvek

RE: protiřečení čili dobrý = špatný

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 12.01.2010, 11:40

Dobry den,

dekuji moc za reakci. Chapu, ze muzete byt rozpacity, ale myslim ze vic co pisi. V clanku jsou uvedeny vsechny veci, ktere mne prijemne prekvapili a neni jich malo. Pokud si predstavim typickeho uzivatele fotoaparatu teto tridy, tak si myslim ze muze byt spokojen. Mne osobne prijemne prekvapil. A ano, snazil jsem se uvest vsechny potencialni slabiny, aby se kazdy mohl svobodne rozhodnout zda se mu fotoaparat libi nebo ne. Kazdy nepotrebuje superrychly, reportazni fotoaparat se stabilizatorem a super citlivym snimacem.

Dava to smysl?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: protiřečení čili dobrý = špatný

Autor: kaiman Muž

Založeno: 12.01.2010, 12:11

Bohužel mi to smysl nedává.
Samozřejmě chápu, že nelze na různé kategorie přístrojů mít stejná měřítka. Jde o čistě amatérskou náhražku zrcadlovky. Vím také, že nové řady výrobků mají své mouchy (stejně jako lecky ty zavedené...)
Avšak na základě Vašeho dílčího hodnocení bych nakonec nedal velmi dobrou, ale možná dostatečnou. To, že má přístroj slušně viditelný displej a průměrný hledáček, nebo rozumnou ergonomii, to by dnes měla být samozřejmost. Vaše připomínky k závažným nedostatkům (objektivy a IS!, špatný blesk) však z něj dělají opravdu jen nedozrálého novice, jednoho v řadě - a hlavně - viz předchozí diskuse - znovu otvírají problém koncepce přístroje. Ta je totiž víc než ve smyslu čistě technickém, ale ve smyslu zaměření fotoaparátu na určitou část spotřebitelů, opravdu hybridní. Spojuje v sobě prvky takřka nespojitelné. Abych byl konkrétní - zbytečně velký čip a dost problematickou, ale přitom honosnou možnost výměnné optiky, záludný imidž zrcadlovky, s opravdu lacinými, zjednodušenými, low-level řešeními. Za cenu, která zřejmě nebude nízká.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: protiřečení čili dobrý = špatný

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 12.01.2010, 13:25

Dobry den,

to je vas nazor a vase hodnoceni. Ja s nim prilis nesouhlasim, ale respektuji jej. Rozhodne na nej mate pravo a prave proto neni na trhu jeden dokonaly fotoaparat, ale stovky modelu, aby si kazdy mohl vybrat.

Ja za sebe trvam na tom, ze mne fotoaparat prijemne prekvapil a proti mym pomerne skeptickym ocekavanim dopadl lepe nez jsem ocekaval.

Trh ukaze, zda to bude znamenat uspech ci neuspech

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: protiřečení čili dobrý = špatný

Autor: Ganec Muž

Založeno: 12.01.2010, 14:04

Rozumna ergnomia je samozrejmost?
Mne sa napriklad blbo drzi Canon500D jednou rukou. Alebo PEN ked ma nasadeny remienok.
Canon 5DmarkII podla diskusii vraj vrzga...

Podla toho hodnotenia ja mam pocit ze negativne ocakavania sa (prekvapivo) nekonali, skor naopak, takze celkove hodnotenie je kladne.

Zeby chcel Samsung v novom modeli sutazit v co najvyssej ISO citlivosti s Nikonom a Canonom tomu by veril len malokto.

Odpovědět na příspěvek

RE: protiřečení čili dobrý = špatný

Autor: Ganec Muž

Založeno: 12.01.2010, 13:47

skusim ja...

1) autofocus nepresvedcil => to isto bolo myslene len co sa tyka rychlosti (aspon dufam ze presnost bola OK)
Ja ako majitel PEN-u aj tak vzdy namacknem a pockam si na najlepsi okamih (aj s bratovou zrkadlovkou), takze rychlost je v podstate malo dolezity faktor, kedze sucasna rychlost staci

2) novy bajonet .. samsung asi nechcel platit poplatky za u43 standard, alebo neveril ze niekto bude kupovat jeho objektivy .. takto si uzivatelia kupia setak a dost (co zvycajne dnes ludia robia, lebo len tak tak naskriabu na telo a dalsie objektivy su drahe) => dava to zmysel vyrobcom, len nam uzivatelom nie

3) stabilizator => ked ho nedali na chip, na objektiv sa nezmesti .. a fakt ho u amaterov netreba, lebo ti vsetko cvakaju s bleskom .. profesional zase tie expozicne casy udrzi (tazsi fotak sa menej rozhybe) .. na dobrom svetle ho netreba vobec .. tak naco?

4) mini blesk .. neviem ako je to v porovnani s Panasonicami, no v porovnani s kompaktami je urcite omnoho vykonnejsi {vraj • Guide no. 11 (ISO 100, m) co je az az...}

5) ISO 3200 .. kto ho realne pouziva? (okrem sportovych reporterov)
Ani na PEN-ovi sa 3200 neoplati .. no 1600 je uplne v pohode.
Ono to len vyzera relativne horsie v porovnani s tohtorocnymi co zvladaju ISO 100000...

ja to chapem .. kedze to nie je robene ako sportovy fotak...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: protiřečení čili dobrý = špatný

Autor: RUM Muž

Založeno: 13.01.2010, 00:01

No kdyz to beres takto, tak se divim, zes nezustal u bednaflexu.

Je celkem pravdepodobne, ze by objektivy micro 4/3 zacaly vynetovat. Pak uz je tu se zkracenou konstrukci jedine Leica a ta si na svuj bajonet od nejakeho Samsungu hrabat nenecha.

Stabilizace se vyplati, zvlast, kdyz nemas echt svetelne skla a ISO 3200 by se taky mohlo hodit.
Profesionalove stabilizaci vyuziji asi nejvic, protoze si nemuzou dovolit nejakyma hokus pokusama skazit klicovy zaber a to jeste to maji casto na monopodu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: protiřečení čili dobrý = špatný

Autor: Ganec Muž

Založeno: 13.01.2010, 08:49

> Stabilizace se vyplati, zvlast, kdyz nemas echt svetelne skla a ISO 3200 by se taky mohlo hodit.

namietka na stabilizaciu bola vytykana len pre objektiv 30mm F2, takze svetelny je pomerne dost...

Inak brat skusal v pube na Canone 50-ku F1.8 a tiez sa mu zdal lepsi stabilizovany setak .. ale to je uz 50-ka .. to sa skor roztrasie

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: protiřečení čili dobrý = špatný

Autor: RUM Muž

Založeno: 14.01.2010, 09:17

No nemuzu si pomoct, ale tady je neskutecna vyhoda stabilizace na cipu. S kamarady u taboraku sem fotil s FA50/1.4 ISO 1600-3200 casy sli udrzet i 1/12s. Jasne na nejake extra zvetseniny to neni, ale momentky dobre.
Skoda je, ze vyrobci co delaji stabilizaci v objektivu, tak na supersvetelne skla kaslou.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: protiřečení čili dobrý = špatný

Autor: pepe11 Muž

Založeno: 14.01.2010, 08:15

Stabilizaci mají ty dva zoomy, ne?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: protiřečení čili dobrý = špatný

Autor: kluzo Muž

Založeno: 13.01.2010, 08:07

Stabilizátor využije úplně každý a fotit bez něj je dřina ve špatných světelných podmínkách pro každáho. Zvláště pak, když nemůžeš použít vysoké ISO se ti hodí prodloužení času až o 4EV.
Rychlost autofocusu je taky u mnoha záběrů limitující. Na spoustu záběrů je čas, ale pak ti jeden důležitý unikne.
Nový bajonet... Radši bych oželel 2cm a mohl používat objektivy pro APS-C (Pentax, Samsung)
ISO 3200 opravdu málokdo používá a je to hlavně kvůli šumu, kdyby nešumělo, budou ho používat všichni.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: protiřečení čili dobrý = špatný

Autor: Ganec Muž

Založeno: 13.01.2010, 09:01

> Nový bajonet... Radši bych oželel 2cm a mohl používat objektivy pro APS-C (Pentax, Samsung)

redukcia vraj bude neskor...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: protiřečení čili dobrý = špatný

Autor: R. Muž

Založeno: 13.01.2010, 09:18

"Nový bajonet... Radši bych oželel 2cm a mohl používat objektivy pro APS-C" - aniz bych znal asijske trhy a chovani zakazniku, tak si myslim ze toto je ciste "cesky" pozadavek. Cilova skupina kam to miri si na tento stroj neda DA 55-300. Palacinku je vhodnejsi, ale ani takto laborovat nebudou. Myslim ze do obchodu prijde japonka v cervene latexove plastence s kozackama po pysky, prodavac ji zabali double kit do tasky v podobe dalmatina, ktera po polozeni na zem steka a vsichni budou spokojeni. Co je to bajonet nebude 98,8% zakazniku vedet.
Nestabilizace teda ale nepotesi....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: protiřečení čili dobrý = špatný

Autor: Martan67 Muž

Založeno: 13.01.2010, 11:33

Nemyslím si, že by to neměl Samsung dobře promyšlené. Ta volitelná redukce na klasický Pentax KAF bajonet je ve specifikacích od Samsungu uváděna. Zda bude uvedena na trh zároveň s foťákem se uvidí. S touto redukcí by meměl být problém s využitím stávajících i budoucích skel Pentax/Samsung i dalších s Pentax bajonetem. Otázka zůstává pouze nad automatickým ostřením. Nejspíše bude fungovat jen u skel s ultrazvukovým ostřením. U ostatních se bude ostřit manuálně.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: protiřečení čili dobrý = špatný

Autor: Kluzo Muž

Založeno: 13.01.2010, 08:14

Jinak tomuto hybridnímu systému fandím a myslím, že tudy cesta do budoucna povede i pro profi třídu, ale zatím to je ještě vzdálená budoucnost

Odpovědět na příspěvek

alternativa?

Autor: kaiman Muž

Založeno: 12.01.2010, 14:20
Odpovědí: 3

Opusťme teď rozdílné názory na hodnocení a položme si jednoduchou otázku: Opravdu stojí ty dva centimetry v tloušťce a nějakých 12 deka, o něž je nakynutější třeba Canon 450D (500D a jistě si sem lze doplnit i několik jiných prakticky přímých konkurentů zavedených firem), za vymýšlení nové koncepce? Při zřejmě srovnatelné ceně? S takovými ústupky? Stojí to za to zákazníkovi, který má na výběr hned několik prověřených fotoaparátů s osvědčenou koncepcí a spolehlivostí, nekonečnou výbavou objektivy a bůhví čím ještě?
Ano, trh ukáže. Snad tentokrát někdy i úplně hloupí a stádní zákazníci překvapí svou chytrostí a selským rozumem. Když porovnám nabídku Samsungu a proti tomu Canona, Nikona atd., tak doufám, že se při nákupu svého nového miláčka nespletou.
PS: Jakkoli osobně vidím pro amatéra pořád cenově, hmotnostně i jinak výhodnou variantu kompaktu typu Canon PowerShot SX10 IS nebo třeba Sony Cyber-shot DSC-HX1. Prakticky totéž (a mnohem víc...) za skoro poloviční cenu!!!

Odpovědět na příspěvek

RE: alternativa?

Autor: Ganec Muž

Založeno: 13.01.2010, 00:20

Ono sa ti to mozno zda, ze je to len 2 centimentre .. ale to je len telo. Pridaj k tomu pancake objektiv (co Canon nema ziaden) a tych centimetrov je zrazu tolko, ze je to uz hrubsie ako sirsie.

Ja mam kompakt, ktory ma do sirky len nieco viac ako 2 cm, takze 2 cm je viac ako sa zda .. pri sirke fotaku kazdy milimeter stoji za to. (mal som aj model co mal skoro 4 cm .. je to neporovnatelne)

Mam PEN, dokazem ho nosit vo vrecku od vetrovky.
Brat (ma Canon 500D, tiez si mysli ze to nie je o moc mensie) mi nan pod stromcek kupil brasnu .. meral ju asi podla svojho modelu .. vosli by sa tam 3 take...
(mam tam teraz sice nabijacky, externy blesk, kable, ... takze sa neztazujem, len skratka je to rozdiel)

A co je zle na koncepcii, kde ti po par zaberoch nezacne logat zrkadlo, kde sa ostri tym istym snimacom co sa robia zabery teda sa to po case nerozladi, kde aj vidis ako zaber bude vypadat (najma po jasovej stranke, prepaly a tak)?

Nekonecnou vybavou .. to myslis tie aberujuce smejdy kvalitou porovnatelne z neznackovymi kompaktami? Ci profi objektivy cenovo vyssie ako cely fotak?

A ked to porovnavas s kompaktami .. skusal si nimi fotit ked neboli idealne podmienky?
(ze sumia uz na zakladnej citlivosti to je dalsia vec)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: alternativa?

Autor: kaiman Muž

Založeno: 13.01.2010, 07:30

Dva cenťáky jsou opravdu jen dva cenťáky. Pancake objektiv na takovémhle foťáku je trošku nesmysl a zoom na mě dělá dojem docela monumentální: http://a.img-dpreview.com
/news/1001/samsung/NX10_F
S9_B_Global.jpg
Dva centimetry na titěrném kompaktu je pochopitelně úplně jiný rozdíl, nemíchejme hrušky se švestkami.
Už jsem to tady kdesi psal, že honba za miniaturizací za každou cenu je nesmysl.
Zrcadlovkami fotografuji už hóóódně dlouho a zrkadlo nelogá :-) Elektronický hledáček bych nepřeceňoval a přepaly vidím pouhým okem, menší expoziční extrémy řeším více expozicemi apod. (třeba dosvětlením fleší).
Obecně ale nic proti téhle koncepci nemám, zatím je však v plenkách (nebo se teprve učí chodit na nočník...).
Nekonečn
výbava je nekonečná výbava. Jakápak aberace, jaké šmejdy. Námitku nechápu :-)
Poslední odstavec je blouděním v kruhu. Tenhle přístroj je totiž díky své hybridnosti, výměnným objektivům i vnějšímu designu nutné srovnávat se zrcadlovakami typu Canon 500D a ne s malými kompakťáky.
Jistě, je to vše relativní, ale lze to vidět i takhle.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: alternativa?

Autor: Ganec Muž

Založeno: 13.01.2010, 09:34

> přepaly vidím pouhým okem

hej? Vidis ci ti cidla navrhli taky expozicny cas ze s nim budes mat vysledny obraz svetlejsi alebo tmavsi ako realita?
U bratovho Canonu (cez hladacik) som si tym nikdy nie isty .. obcas je to OK, no zvycajne by sa hodilo z expozicie ubrat. Prepaly tam vznikaju aj keby nemuseli...

S tym zrkadlom som to myslel ze je to mechanicka suciastka ktora ma svoju zivotnost...

Ak neexistuje aberacia, neostrost .. koli comu sa teda predavaju profi objektivy?
V jednej predajni to predavac pekne opisal: prachovkove objektivy .. oskusas .. zhrosis sa .. radsej si kupis drahsi .. tento odlozis na policku a potom uz len utieras prach...

Odpovědět na příspěvek

samsung

Autor: kamil_m Muž

Založeno: 12.01.2010, 20:34
Odpovědí: 0

Kamarad se nedávno vrátil ze soulu a povídal že doslova všechno co tam je má na sobě značku samsung, nebo hyundai. Prý i mlíko v potravinách. Elektroniky tolik a takové, že vůbec nevěděl k čemu vlastně je. Takže ty korejské koncerny budou tak velké, že pokud náhodou s tím foťákem světově neprorazí, bude jim to asi celkem šum a fuk. Tím spíše nějaké mudrlování na uživatelských fórech, i tak to budou prodávat v asii jako housky na krámě...

Odpovědět na příspěvek

Proprietární bajonet

Autor: Karel Kahovewc Muž

Založeno: 13.01.2010, 06:33
Odpovědí: 7

Pláč nad proprietárním bajonetem se mi moc líbí - pane Březino, při svých znalostech digifoto techniky byste měl chápat, že to jinak nešlo - pokud by se použil existující DSLR bajonet a existující objektivy, základní výhoda "zrcadlovky bez zrcadla", tedy o pár cm menší vzdálenost mezi zadním optickým členem a čipem, by zmizela jako by nebyla. Vy si fakt myslíte, že micro4/3 má jiný bajonet než 4/3 jen tak z plezíru nebo z obchodních důvodů? A tady je to totéž.

I kdyby se použil existující bajonet (třeba K-mount Pentaxu) o ty 2 cm blíže k čipu, stejně by nebylo možné používat příslušné objektivy.

Odpovědět na příspěvek

RE: Proprietární bajonet

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 13.01.2010, 07:38

Dobry den,

plac by na miste asi nebyl, ale povzdechnuti myslim sve misto ma. O co jednodussi by pro uzivatele bylo, kdyby Samsung pouzil micro4/3 nebo pro svuj bajonet predstavil redukci pro jakykoli z existujicich bajonetu s prislusnou korekci. Oboji je pomerne snadno technicky realizovatelne a i licencne nenarocne.

Na druhou stranu chapu, ze korejska hrdost a financni sila Samsungu staci na privedeni dalsiho bajonetu na trh a myslim, ze i pro jeho pomerne uspesny zivot.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Proprietární bajonet

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 14.01.2010, 06:25

Jestli dobře čtu, tak redukce pro K-mount bude.

Micro 4/3 by třeba nemusel stačit velikostí (nevím, hádám)? V každém případě by nestačily objektivy micro 4/3, konstruované pro crop 2 - takže by si Samsung nepomohl, pomohl by konkurenci - bylo by více skel micro 4/3, ale na Samsung by šly jen ty jeho...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Proprietární bajonet

Autor: klingo Muž

Založeno: 21.01.2010, 21:53

Tak teraz ste tomu pán Brezina nasadil korunu!!!Napísať takú hlúposť ako prečo nepoužil samsung bajonet micro4/3 môže iba totálny diletant a nie človek,ktorý sa považuje za odborníka.Bravó!!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Proprietární bajonet

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 22.01.2010, 11:09

Mate pravdu,

zrovna vcera jsem o tom diskutovali s Ondrejem. Micro4/3 je staven pro crop 2,0x takze by pravdepodobne nepokryval celou plochu snimace dostatecne kvalitnim obrazem, pokud vubec. Ona projekcni plocha je vzdy vetsi nez plocha snimace, ale pravdepodobne ne o tolik... Takze se omlouvam.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Proprietární bajonet

Autor: klingo Muž

Založeno: 23.01.2010, 13:38

To je pekné že sa ospravedlňujete,lenže..
.
Ak chcete udržať informácie tohto servera v rámci serióznosti,mali by ste sa takýmto domnienkam vyhýbať a uvádzať len overené fakty.Nieje to prvý takýto prešlap.Podobným je aj tvrdenie že krop a rozlíšenie čipu ovplyvňuje stabilizáciu,ako tvrdíte v článku o fotografovaní teleobjektívmi.To by potom canon musel pre všetky typy kropu a pre rôzne rozlíšenia vyrábať iný stabilizovaný objektív,tomu tak ale nieje.Určite by sa toho ale našlo viac.O objektívnosti recenzií objektívov a aparátov radšej ani nehovorím .

Odpovědět na příspěvek

nemáte pravdu, a proč ne něco jako leica M ?

Autor: RA Muž

Založeno: 06.03.2010, 08:48

proč může míte tento bajonec Cosina, a nemůže ho mít Samsung ?

fotografové by tak měli okamžitě k dispozici vyhovující, často superkvalitní skla od Leicy, Cosiny, ale vlastně i stará ruská m39 skla ...

Takže se prosím omluvte panu Březinovi a nemaťte čtenáře, Leica na svůj APS-C kompakt také nevymýšlela extra bajonet :))

Odpovědět na příspěvek

RE: nemáte pravdu, a proč ne něco jako leica M ?

Autor: ptc Muž

Založeno: 05.04.2010, 13:00

1. Leica X1 nema vymenne objektivy
2. Bajonet Leica M nepodporuje AUTOFOKUS !!!

Odpovědět na příspěvek

Samsung NX-10 mne naživo VELMI příjemně překvapil!!!

Autor: Franc Muž

Založeno: 06.06.2010, 18:47
Odpovědí: 0

Fotím od roku 1963. Fotím sport, přírodu, rodinné a církevní události. Prošel jsem od deskáčů přes dvouoké a jednooké zrcadlovky, přes kompakty až po D-SRL. A jelikož jsem cítil že budu muset můj fotopark inovovat kvůli různým potížím a problémům ze stávající technikou, koupil jsem si časopis od redakce DIGIfoto kde se celý obsah věnuje popisu zrcadlovek a „nezrcadlovek“. Na základě toho jsem si koupil fotoaparát NX-10 + obj. 18-55, 50-200. První mé zkušenosti jsou neporovnatelné z ničím z předchozí techniky. Obsluha fotoaparátu je jednoduchá, focení pohotové a pohodové, snímky velmi kvalitní. Nyní dokoupím externí blesk SEF42A + obj. NX30 a záložní zdroj BP 1310, a budu nadmíru spokojen..

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: