Fenomén jménem Lensbaby – I. Objektivy - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Praxe

Fenomén jménem Lensbaby – I. Objektivy

lens_baby1_100px

26. května 2011, 12.00 | Informace, že budu moci testovat něco tak pozoruhodného, jako je objektiv Lensbaby, ve mně vyvolala velké nadšení. Pro ty, kdo touží po ostrosti a perfektní technické kvalitě fotografií, nic zajímavého. Je to spíše pro nadšené kreativce, kteří nechtějí vytvářet stále stejné efekty ve Photoshopu.



Objektiv je podivný, ohýbá se, musí se s ním ručně ostřit, produkuje fotky, které by každý zanícený fotograf na téměř každém diskusním fóru zkritizoval pro nevalnou kvalitu. Přesto, nebo spíš právě proto, se mi tenhle zvláštní objektiv líbí. Nepřidává se k honu za dokonalými fotografiemi, pomáhá vidět svět jinak, než jako produktovou fotografii. A navíc ta neskutečná nejistota, zda se fotografie zdaří, ať již kvůli expozici, nebo mnohem častěji kvůli ostření a výslednému dojmu.



V prvním článku začneme od začátku a budeme se věnovat objektivům.



Vlevo: První Lensbaby 2.0 připomínal hadici od luxu, se kterou se kroutilo a stlačením ostřilo. Vpravo: S verzí 3G se již ostří pomocí ostřícího prstence jako u klasického objektivu a třemi dlouhými stavěcími šrouby lze zafixovat nebo lehce korigovat polohu natočení objektivu.

Všechny předešlé verze byly nahrazeny novými, takže verze 2.0 byla nahrazena verzí Muse („hadicová“ klasika pro zarputile navyklé jedince) a verze 3G byla nahrazena verzí Control Freak.

Všechny nové verze umožňují výměnu vnitřní optiky – můžete si tak vybírat rovnou ze čtyř různých optik, poskytujících všemožné efekty a kvalitu obrazu (Single Glass, Double Glass, Plastic a PinHole/Zone Plate). Všechny objektivy se dodávají s nejkvalitnější Double Glass Optic. Od druhé generace jsou také podporovány předsádky (macro, super wide, wide a tele) a kreativní sety různě vykrojených clon (hvězda, srdce atd.) pro tvarové efekty v bokehu. Názorné ukázky naleznete i na Lensbaby.cz. Tolik tedy k vývoji ve firmě Lensbaby.



Na veletrhu PMA 2009 se představila nová produktová řada Lensbabies s mnoha vylepšeními. Tím nejzásadnějším bylo představení kloubové verze COMPOSER, která již není „hadicí od vysavače“, tedy nepruží a v potřebném náklonu již vydrží sama, navíc ji lze pevněji zafixovat spodním kroužkem. Ostří se ostřícím prstencem a práce s objektivem je tak velice příjemná. Jelikož jsem kdysi na svůj Canon vlastnila onu hadici, která mi tenkrát připadala úplně jak z Marsu tím, co vytvářela, musím říci k novému Composeru, že je to naprosto geniální výmysl. Manipulace s ním je velmi jednoduchá, všechno jde hladce a kloubová verze poskytuje maximální pohodlí při zvolené kompozici.



Všechny nové verze umožňují výměnu vnitřní optiky. Díky tomu si můžete vybírat rovnou ze čtyř různých typů optik, poskytujících rozmanité efekty i různou kvalitu obrazu. Výměnný systém optiky je dalším ze skvělých nápadů Lensbaby. Objektivy jsou uloženy v malých plastových krabičkách, jsou barevně rozlišeny a jejich uzávěr navíc funguje jako odemykací „klíč“ pro výměnu optiky.

Pokud fotíte rychle a uvolněně, pak je tu MUSE – jednoduše stiskněte a zaostřete, ohněte a nastavte stupeň rozostření. Je to nová verze mé oblíbené „hadice“. I u ní jde opět nasadit vnitřní optika.



Fotíte metodicky a pomalu? Nová verze dřívějšího 3G, objektiv CONTROL FREAK, je ideální pro table-top fotografii a makrofoto. Pro nastavení požadované oblasti zaostření a rozostření pouze stlačíte a ohnete objektiv dle potřeby a následně uzamknete stiskem tlačítka ve výsledné poloze. Jemného a přesného doostření uzamčeným objektivem dosáhnete pomocí klasického ostřícího kroužku a tří kovových regulačních šroubků.

Control Freak je standardně dodáván s nainstalovanou dvoučočkovou optikou.



Jednoduchým objektivem, který se překvapivě nikam neohýbá, je nový SCOUT. Scout je ideální pro použití optiky Fisheye, protože váš záběr bude vždy dokonale vycentrován.

Optika Fisheye nabízí dvě jedinečné vlastnosti – kreativní efekt přesvětlení při fotografování proti jasným zdrojům světla a mimořádně krátkou vzdálenost zaostření pro skutečně unikátní pohled na svět kolem vás. Scout se také dodává s optikou Fisheye.



Poslední v řadě je COMPOSER TILT TRANSFORMER, dva v jednom, a samostatný TILT. Můžete se těšit z tvůrčí svobody, kterou vám poskytuje Composer se systémem výměnné optiky, a navíc máte k dispozici skutečný tilt objektiv. Na TILT jdou nasadit ale jen objektivy Nikon G – ale v tu chvíli máte běžný tilt-shift objektiv.

Zatímco všechny jmenované objektivy jsou dostupné pro fotoaparáty Sony, Canon, Nikon a Olympus, Tilt transformer je k dispozici pouze pro bajonety Panasonic Lumix G Micro System, Olympus PEN a od listopadu pro digitální fotoaparáty Sony α NEX.



Cena všech objektivů je v podstatě jednotná a pořídíte je zhruba za 5 000 Kč.

Ještě než jsem dopsala tento článek, Lensbaby vyšlo s další novinkou. Je to Composer Pro s optikou Swet 35 a Composer Pro s optikou Double Glass Optic. Zmíním se o nich jen okrajově, protože jsem je nezkoušela a pravděpodobně se o nich rozepíši v dalším článku.

Composer Pro je inovovaný populární objektiv Lensbaby Composer. Konstrukce objektivu Composer Pro používá kovový kloub a umožňuje extrémně plynulé zaostření a nastavení roviny ostrosti. Zaostřovací mechanismus je vybaven fluidním zaostřovacím kroužkem s optimálním tlumením. Nabízí chod srovnatelný s nejkvalitnějšími profesionálními objektivy s manuálním zaostřováním.



Zdroje informací: Lensbaby.cz a Digiarena. Fotografie vytvořené s Lensbaby jsou ke zhlédnutí na Marbor.Rajce.iDnes.cz. Laskavým dodavatelem všech tulipánů byla firma Vylohy.cz. Společnosti EKG, s. r. o., z Hradce Králové děkujeme za zapůjčení produktů Lensbaby.



Pokud vás optika Lensbaby zaujala a rádi byste se dozvěděli více, navštivte aktuálně vyhlášený kurz IDIF zaměřený na kreativní tvorbu s využitím speciálních objektivů a nazvaný Kreativní hra s Lensbaby.

Tématické zařazení:

 » Praxe  

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Praxe  » Tipy & triky  

 » Recenze  » Recenze - příslušenství  

 » Recenze  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Focení lidí.

Autor: Martin Kovářík Muž

Založeno: 26.05.2011, 17:13
Odpovědí: 17

Prohlédl jsem si fotky uložené na Rajčeti a nejvíce se mi líbí použití těchto objektivů na makrosnímcích a zdá se, že i různé krajinky a zátiší by mohly vypadat skvěle. Nejslabší se mi zdají fotky lidí. Je to tím, že moc lidi nefotíte a tím to není vaše parketa? Nebo je to nešikovným ovládáním, kde se přeci jen obtížně nastavuje místo kde to má být ostré a kde neostré ? Děkuji za odpověď. Chválím hezký článek a těším se na další pokračování.

Odpovědět na příspěvek

RE: Focení lidí.

Autor: Marcela Muž

Založeno: 26.05.2011, 20:10

Dobrý den, děkuji za příspěvek. K focení lidí jsem se dostala jen jednou a výsledek byl nevalný:-). Z velké části je to dáno našim subjektivním vnímáním portrétních disciplín. Problém nastal v okamžiku, kdy jsem ostřila "na oko". To oko bylo sice ostré, ale neostrost v ostatní části snímku způsobila divné tvary obličeje a očí. Je taktéž zcela evidentní, že ne všechny finesy, nabízené systémem Lensbaby, budou pro portréty vhodné. Nicméně chystám se na testovací sadu snímků s objektivem Scout, osazený standartně double optic, o kterém si myslím, že "středovky" budou vypadat velice zajímavě. O výsledku svého snažení budu určitě i nadále informovat. Ráda bych dosáhla alespoň podobných snímků, jako můj vzor Peggy Dyer.
Hezký den.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: kaiman Muž

Založeno: 26.05.2011, 23:22

Myslíte tady?
http://www.peggydy
er.com/Portraits/index.ht
ml
To bych doporučil něco lepšího :-) Jako vzor. Ptáte se co? Skoro cokoliv, včetně domácí produkce.
Jinak tyhle hříčky a udělátka jsou opravdu jen jako relax. Pořádný fotky se odehrávají někde úplně jinde. To, že si nasadíte místo objektivu nějakýho fotobimbáska - nebo uděláte ďovírku do krabice od bot, to i dneska už je málo.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: Zdenek Muž

Založeno: 27.05.2011, 09:32

No vidíte, a já si vždycky myslel, že fotografie je jen dalším prostředkem pro tvůrčí pohled na svět, dalším nástrojem pro vlastní kreativitu za použití různých prostředků. Mě třeba některé z těch fotek zaujaly a myslím si, že se s těmito různými hračkami dá dosáhnout velice zajímavých výsledků. Ale váš názor je jiný, pro vás je "pořádná fotografie" něco jiného, budiž. Svět je aspoň rozmanitý. Já budu klidně koukat i na zdařilé "nepořádné fotografie"... :-D

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: Marcela Muž

Založeno: 27.05.2011, 10:19

Dobrý den,
to jsme se nějak nepochopili. Z mého pohledu jsou dnes všechny fotografie "produktové" - což se dočtete v mém pokračování. Proto vítám jakoukoliv, u které se mohu zastavit a aspoň chvíli přemýšlet, jak to bylo vytvořené a nebo co to skrývá za myšlenku. Jakákoliv věc, která tu fotografii posune do jiné roviny, než do roviny ostrosti mne zajímá :-). Proto mne je zatím Lensbaby jakýsi výrazový prostředek. Až vymyslím něco jiného, určitě budu fotit zase jinak:-). Baví mne jít svou cestou. Protože komerčně se musím bohužel přizpůsobit poptávce.
Hezký den.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: Marcela Muž

Založeno: 27.05.2011, 10:11

Vidíte, a pro mne je to naprosto maximální zážitek takováhle fotografie.. Fotím mnoho let a digitální technika mi takříkajíc udělala "čáru přes rozpočet" svými dokonalými snímky. Byla jsem zvyklá na romantické zašuměné snímky a a najednou mi z toho lezly jen sterilní obrázky. Proto je pro mne Lensbaby spása. Samozřejmě při zakázkách je digitál důležitý, a proto si ráda ten relax s "fotobimbáskem" užiji.
Co se týče vzorů - je jich hromada, to máte pravdu, ale pro mne je důležité, po zkušenosti s focením portrétů s Lensbaby , udělat alespoň fotografii, na které bude člověk "rozeznatelný" a přesto to bude hezká fotka.
Hezký den

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: kaiman Muž

Založeno: 28.05.2011, 17:59

Lensbejby je fotografický glutasol. Když ho dobře nadávkujete, zblajzne to kdekdo. Já mám radši kuchyni od Pohlreicha. Mrkněte na něj v pondělí večer na telku a možná se zase vrátíte k poctivé fotografii :-) Fotografické hádanky těžko nazývat tvorbou.
Ovšem neberte to nijak úkorně. Ať si každý fotí, co a jak chce. Vždyť i tarzan Miroslav Tichý (resp. jeho marketéři) pomátl - kdekoho.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: mk Muž

Založeno: 27.05.2011, 11:34

Víceméně souhlas. Nic proti Lensbaby, ale je to hrozně laciný efekt, s kterým se musí opatrně, jinak se dost brzo přejí... nedovedu si představit založit na tom celé své portfolio.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: Marcela Muž

Založeno: 27.05.2011, 11:42

ano.. to je fakt, že se to přejí. Ale mám čerstvý zážitek z fotografování klasickým makrem, kdy jsou fotky ostré, tam kde jsem chtěla.. a pak jsem si vzala Lensbaby a totéž nafotila i s ním. Možná mám z něj pokřivené vidění už :-), ale fotky z Lensbaby mají v sobě prostě zvláštní šťávu, ať už jde o barevnost, světlo, tvary. V dnešní době se na tomhle stavět ale nedá, to máte pravdu. A proto mě to tak baví :-).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: Franta Jech Muž

Založeno: 01.06.2011, 12:17

Nenechte se odradit ani kaimanem - notorickym pomlouvacem cehokoli, ktery sice pomluvi co muze, ale konkretniho dokaze doporucit pouze hromadu obecnosti. A Martin Kozak ma super sportovni fotografie a dobra pro nej znamena hlavne ostra a pokud neostrost tak jedine panning nebo blest na druhou lamelu.

Tohle je typicky priklad toho jak kazdej vnima svet jinak. Skoro bych i rekl ze se tu stretl zensky pristup k fotografii a muzsky. Oba z jineho sveta. Ani jeden nema patent na pravdu, protoze fotografie o tomhle neni. Je fajn ze existujou na svete oba. Ja se u maznuty fotky se sdelenim zamyslim a ocenim i kdyz se povede ta "sterilni" :-)

Tesim se na dalsi clanek

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: kaiman Muž

Založeno: 01.06.2011, 19:59

Franto, nauč se číst. Nikoho neodrazuju. Jen stavím jinou alternativu k té marketingové srandičce. Nic víc, nic míň. Podle mě hodnotnější alternativu. Rozmazat fotku nějakým udělátkem, to je hodně jednoduchý vítězství nad poloslepými.
PS: Bývám docela konkrétní, asi fakt čteš jen to, co Ti předepisuje Tvůj zatemněnej mozek :-) Jo a pro všechny ostatní: nenechte se odradit od používání zdravýho rozumu. I kdyby si to Jech přál a křičel sevbevíc :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: Franta Jech Muž

Založeno: 02.06.2011, 12:46

Uklidni se prosimte, nez budes mit penu u pusy. :-) Ja proste nemam rad tvoje komentare. Jsou prilis negativni a nikoho nikam neposunou. Vsechny dokola rikaji jedine: "vsichni jste blbci, jen ja vim jak ma byt vsechno spravne, ale nereknu jak. Kdyz jste tak blbi, tak si na to prijdte sami!"

Ale treba jsi v zivote prima chlapik, co ja vim...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: kaiman Muž

Založeno: 03.06.2011, 16:43

:-) Posunou, neposunou. Často uvádím odkazy - i v této diskusi: http://www.peggydyer.com/
Portraits/index.html. A často tepu věcné blbosti a pištění komerčních vábniček. Že bych všem říkal, nebo dával najevo, něco v tom smyslu, o čem píšeš, to se mi nezdá. Je mi líto, jestli je někdo tak vztahovačný, že si to myslí, ale nic s tím nenadělám. Pravda je, že vyjadřovací prostor češtiny se během posledních desetiletí tak vyprázdnil, že napíšeš-li dnes cokoliv trošku konkrétnějšího, nebo adresnějšího, a hlavně "neosuhlasného" či překvapivého, už jsi "nekorektní". Ten, co s Tvým názorem nesouhlasí, si vše hned vztáhne na sebe a vyrazí do útoku. Osobního. Tradičně v množném čísle :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: namiak Muž

Založeno: 07.06.2011, 11:35

Díky za poučení kaimane. Též za věcný, veskrze přínosný příspěvek. Všichni si to rádi přečteme :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: kaiman Muž

Založeno: 07.06.2011, 11:50

Ono někdy opravdu záleží na tom "kdo si začal". Ale odjinud - já znám lepší (jak jinak...) přesmyčku: maniak
Ta by Ti udělala určitě větší radost :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: namiak Muž

Založeno: 07.06.2011, 14:13

Bingo! Potrefený maniak kaiman hejká nejvíc (jak jinak ...)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: kaiman Muž

Založeno: 07.06.2011, 14:50

...abys měl na tomhle fóru vůbec o čem psát. Něco o fotografii od Tebe fakt nečekám :-)
Jinak máš volnej prostor - já už reagovat nebudu. Ani vesele, ani vážně. Teď se nám předveď, fotoodborníku! Doporučuji nějaký nový nick, už je to trošku nuda.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Focení lidí. Raději pořádně...

Autor: The Silent Majority Muž

Založeno: 01.06.2011, 19:36

Jasně, woe, není nad to si založit portfolio na 45 stupňovém náklonu horizontály...

Odpovědět na příspěvek

Na čem si založit portfólyjo...

Autor: The Silent Majority Muž

Založeno: 01.06.2011, 19:34
Odpovědí: 0

Já bych si portfólyjo založil na focení skrzevá ďovírku vypreparovaných anusů páně kajmana a mk, jináč to členů Kulturní komise ÚV KSČ určujících co a jak fotit, aby z foťáku vypadly jen ty "správné" fotky...

Odpovědět na příspěvek

vec názoru

Autor: klingo Muž

Založeno: 05.06.2011, 17:41
Odpovědí: 11

Musím s autorkou tejto recenzie nesúhlasiť.To že jej lezú z digitálu samé sterilné fotografie nieje zapríčinené technikou ale jej neschopnosťou.Znásilňo
vať fotografiu degradovaním technickej kvality a vyhlasovať to za to pravé umenie je krátkozraké.Dobrá fotografia sa dá urobiť aj mobilom,ako aj sprznený pseudovýtvor drahou profi zrkadlovkou.Nič viac a nič menej

Odpovědět na příspěvek

RE: vec názoru

Autor: Karolko Muž

Založeno: 05.06.2011, 21:07

Bohužel, demokracie je o svobodě názoru, což jak vidno lze i zneužít... Takže se stává lehčí někde udělat bezcennou hromádku trusu v podobě vyčteného pseudomoudra a vydávat to za svůj pseudoumělecký názor, že???? Nič viac, nič meněj

Odpovědět na příspěvek

RE: vec názoru

Autor: Marcela Muž

Založeno: 06.06.2011, 20:29

No konečně :-). Už jsem si myslela, že se nenajde nikdo, kdo mě setře :-). Je fajn, že existují takoví lidé, co mě nikdy neviděli a nic o mně neví, ale hned ví, že nic neumím. Bez nich by byl život nuda. :-) Nehledě na fakt, že se ani pod svůj názor neumí podepsat vlastním jménem.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: vec názoru

Autor: klingo Muž

Založeno: 08.06.2011, 20:08

V prvom rade neznášam samoľúbych ľudí ako ste vy-to že Vám lezú z digitálu samé sterilné fotografie beriete ako ako matricu pre všetkých čo používajú digitál.Stačí sa ale poohliadnuť po vebe a nájdete tisícky nesterilných a pôsobivých fotografií.A nemusia si pri tom pomáhať primitívnymi legohračkami.Príde mi to ako výrok že Ferari nieje dobré auto lebo v ňom ani neodveziem nákup zo samošky.A to že vás nepoznám,tiež neznamená že zatracujem všetku vašu tvorbu,iba sa mi nepáči Váš prístup,zato dobrú fotografiu určite poznám.Nedá mi nespomenúť ďalšie vhodné prirovnanie-nemusím byť šéfkuchárom aby som poznal že je jedlo pripálené.
Viem že ani vy ma nepoznáte ale možno si spravíte obrázok z odkazu na moje stránky.
Martin Slatkovský

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: vec názoru

Autor: klingo Muž

Založeno: 08.06.2011, 20:44

Tak som pogúglil a pozrel tvorbu autorky recenzie.Odporúčam každému kto by sa chcel do mňa pustiť nech tak urobí.Myslím,že sama autorka by mala absolvovať nejaký ten seminár,hodne by sa jej zišiel.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: vec názoru

Autor: Boris Stojanov Muž

Založeno: 08.06.2011, 21:08

Vážený pane,
Nevím z jakého důvodu jste přešel do tónu plného invektivy, ale Š ohledem na shlédnutí Vaší výtečné tvorby Vás žádám, abyste diskutoval pouze k tématu!
Pošlapat něčí jméno je v dnešní době velmi snadné, styl kterým tak činíte mi dosti zavání dobou, ve které jste začal pod hlavičkou odborů fotografovat. Ano, Vaše \"tvorba\" je popisná době, ve které jste začal s fotografii Vy. A jak vidno, vizuální vnímání v té samé době i skončilo. To, že jste posedlý ostrostí, barevností a popisností fotografie je již pouze důsledkem Vašeho ovlivněni, které způsobuje tvůrčí slepotu a sterilitu. Nemám žádné právo Vám váš přístup vyčítat, stejně jako Vy nemáte žádného práva ostatní napadat a poučovat.
Tento veskrze trapný incident si dovolím ukončit slovy přítele Roberta Vana: \" Fotografie nemusí být ostrá, ostrý musí být skalpel, když jdete na operaci mozku!\"
Přemýšlejte o těchto vzácných slovech, možná Vás posunou dále a vizuálně obohatí! Což je samozřejmě cílem tohoto webu!
Hezký večer všem! BS

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: vec názoru

Autor: kaiman Muž

Založeno: 08.06.2011, 21:14

A místo toho sama přednáší (?) o lensbejbině v IDIFu. Ty fotky paní autorky jsou dost děsný. Hlavně že je jich fůůůůůůra! Ale marketing je marketing. Nějakej fotoslepec se vždycky na tyhle blbinky chytne a k vyhozenejm prachům za hračku ještě přidá další za specializovaný kurz :-)
Jéžiš, to bude zase keců, jak je to nevostrý "umění" progresivní a jak my pochybovači jsme hrozný a neschopný a vůbec :-)
PS: V zásadě nic proti ničemu. Ať si to někdo dělá, když se to třeba jeho klientům líbí. Ale ať to aspoň dělá pořádně, ne takhle diletantsky.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: vec názoru

Autor: Boris Stojanov Muž

Založeno: 08.06.2011, 21:36

OK pánové, jak vidno vaše bobtnajíci ega volají po satisfakci! Vyberte si téma a dáme regulérní soutěž, kterou necháme vyhodnotit. Pokud jste Kaimane takový střelec, jak ukazuje Vaše sebevědomí, nemůže být takové čestné klání pro Vás problém. Zahoďte anonymitu, postavte se čelem a přijměte výzvu! To samé platí pro pana Martina Slatkovského!
Vybírejt
e pečlivě, budete potrebovat silu v kramflecich!
Pravidla jednoduchá:
Snímky budou pořízeny v daném období, tzn žádný archiv. Dodány v digitální podobě, vytištěny na stejný materiál a předány k posouzení některému známému fotografovi - to dokáži zařídit.
Pokud je tedy vaše tlachání podepřeno uměním fotografovat, těším se na zajimavé zpestření!
BS

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: vec názoru

Autor: Marcela Muž

Založeno: 08.06.2011, 21:45

jdu do toho!!! :-)) to mě baví ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: vec názoru

Autor: klingo Muž

Založeno: 08.06.2011, 22:06

tak pozor-z mojej strany nedošlo k žiadnym invektívam.Upozornenie na nekvalitu recenzie a veľmi slabé fotografie v portfóliu autorky predsa za invektívy považovať nemožno.A čo sa týka vami navrhovanému súťaženiu-naozaj dobrá fotografia z nikoho nevypadne len tak na želanie.Je to tvorčí proces a ten sa nedá postaviť do roviny-ráno zoberiem foťák a urobím fotku že z nej všetci padnú na zadok!Toto len poukazuje na vašu nezrelosť a nepochopenie fotografie ako takej.Z tohto pohľadu nemáte najmenšie právo ponúkať lektorstvo ani semináreA ak ste pozorne čítali moje stránky,dočítali ste sa tam aj o mojich úspechoch na súťažich,lenže nič také som na Vašich stránkach nevidel.A obviňovanie zo spiatočníctva že fotím stále rovnako-obviňuje niekto Saudka že robí stále tie svoje inscenované fotografie?Autor má právo na svoj štýl ako aj na vývoj a smer ktorým sa chce uberať.Vy máte len veľké ego a pocit nedocenenia.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: vec názoru

Autor: Boris Stojanov Muž

Založeno: 08.06.2011, 22:21

Vážený pane, jak vidno dokážete více mluvit, než konat... Nabídl jsem čestný souboj, na který vy odpovídáte opět pouze tlacháním... To považuji za ztrátu času. Promiňte, ale nečetl jsem výčet vašich úspěchů, ty mne nezajímají... pokud by jste byl natolik slavný, určitě bych Vaše ctěné jméno zaregistroval. Mne zajímá spíše tvorba toho, kdo plive na práci druhých. Vaše prezentace mi dala dostatečný rozsah informací.
Nabídka byla míněna v dobré víře, padla na neúrodnou půdu... I o tom je svět. Takže si užívejte nadále svého nabobtnalého egoismu, foťte si svůj realismus a bude-li osud nakloněn, třeba se někdy budeme mít příležitost potkat i jinde!
Přeji dobrý večer, BS

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: vec názoru

Autor: Marcela Muž

Založeno: 08.06.2011, 21:14

díky za Vaše jméno, hned je mi líp :-)))

Odpovědět na příspěvek

zábava

Autor: Marcela Muž

Založeno: 08.06.2011, 22:15
Odpovědí: 0

no zábava je tu veliká.. tolik příspěvků pod článkem nemá kdekdo :-))))

Odpovědět na příspěvek

zábava 2

Autor: Marcela Muž

Založeno: 08.06.2011, 22:22
Odpovědí: 0

Bavím se, jak všechno pánové berete vážně. Už jsem tu jednou psala - nechte si nějaké střelivo na další článek, bude o mnoho zábavnější :-))).. a jak vidno, i vaše reakce budou výživnější. Je zvláštní, že tu nediskutují žádné ženy, co?.. no nechám na vaší úvaze proč asi. Ale i tak, pište dále, ať můj svět obohatíte o zajímavé postoje a názory. :-)

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Bingo! Potrefený maniak kaiman hejká nejvíc (jak jinak ...)


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: