OBJEKTIVY 2007/2008 - přehled - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Praxe

OBJEKTIVY 2007/2008 - přehled

9. listopadu 2007, 00.00 | Institut digitální fotografie pro vás připravil přehled všech skel pro kinofilmové i digitální SLR, které jsou v současnosti na našem trhu dostupné. Kniha, nazvaná jednoduše OBJEKTIVY, vychází v průběhu listopadu 2007 a najdete v ní tématicky zaměřené kapitoly, tabulky, slovníky pojmů, ilustrační fotografie a hlavně - více jak 250 objektivů všech značek.

Tématické zařazení:

 » Praxe  

 » Praxe  » Literatura  

 » Praxe  » Tipy & triky  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

nezavislost

Autor: einkaaja Muž

Založeno: 09.11.2007, 12:43
Odpovědí: 8

nezavisly asi moc ne, kdyz je hned na obalce olympus e-system....

Odpovědět na příspěvek

RE: nezavislost

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 09.11.2007, 12:49

Jasně, měla tam být židle nebo Ferrari, aby někdo neprotestoval proti nějakým objektivům na obálce...

Odpovědět na příspěvek

RE: nezavislost

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 09.11.2007, 13:17

Nezavislost spociva v tom, ze katalog predklada technicke parametry, radi jak se v nich orientovat a nepodsouva jakakoli subjektivni meritka, nazory autoru ci osobni hodnoceni. Dava vam zcela objektivni moznost udelat si prehled a vybrat si dle vlastniho uvazeni

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: nezavislost

Autor: Martin V. Muž

Založeno: 09.11.2007, 13:33

No právě že tomu nepodsouvání subjektivních měřítek a názorů se obtížněji věří, když na titulní stránce má reklamu jeden z výrobců - nedělejte, že nerozumíte.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: nezavislost

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 09.11.2007, 13:41

Chapu a proto se snazim vysvetlovat. Vydat dnes neco bez reklamy je velky problem a cena by byla nekde uplne jinde. Na druhou stranu reklamu maji v uvedenem titulu skoro vsichni vyrobci, takze nemame nejmensi motivaci kohokoli protezovat. Navic v technickych parametrech to ani neni dost dobre mozne ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: nezavislost

Autor: Martin V. Muž

Založeno: 09.11.2007, 15:57

Ok, argument o ceně beru a přítomnost reklamy jako takové v podobné publikaci mi nevadí, jen ta titulní strana prostě praštila do očí. Navíc pokud se uvádí jen technická data, tak tam skutečně není možné protěžovat, spíš mi šlo o jakési "hodnocení IDIFu" nebo "celkové skóre" nebo uvedení/neuvedení širokých uživatelských zkušeností nebo něco takového.

Odpovědět na příspěvek

RE: nezavislost

Autor: Mike Muž

Založeno: 10.11.2007, 13:44

Jasně, máte pravdu. Na obálce je reklama Olympusu a přitom by tam mohlo být několik objektivů různých výrobců. V tom tkví rozpaky nad nezávislostí.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: nezavislost

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 10.11.2007, 18:21

Ano, rozumim Vam a proto otevrene rikam, ze v knize jsou reklamy vetsiny vyrobcu a to, ze je na obalce Olympus nijak neovlivnilo obsah knihy.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: nezavislost

Autor: Bofh Muž

Založeno: 13.11.2007, 11:01

Já bych to viděl tak, že Olympus jednoduše přhodil do rozpočtu nejvíc, tak je na pole position :-) A kdyby tam bylo víc objektivů od vícero výrobců, tak se jaksi vytrácí reklamní potenciál a pochybuju, že by do toho nějaký výrobce byl ochoten investovat větší obnos peněz, což by logicky znamenalo, že kniha bude v konečném důsledku dražší. Je to o kompromisu, co nechat zaplatit čtenáře a co sponzory a podle toho upravit formu. Mně osobně přijde kniha jako dobrý nápad, který spoustě fotografů může ulehčit rozhodování. A u technického srovnání parametrů bych se neobjektivnosti nebál.

Odpovědět na příspěvek

Jestli je autorem Neff,

Autor: Majkkl Muž

Založeno: 09.11.2007, 13:57
Odpovědí: 2

je to škoda peněz. Ten člověk umí tak opsat jiné zdroje. Je velmi směšné, že fotografický neumětel jako Neff, může být být živ fotografickou publicistikou. Když občas narazím na jeho "odborný" test objektivu a vidím ty fotky, řvu smíchy...

Odpovědět na příspěvek

RE: Jestli je autorem Neff,

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 09.11.2007, 14:06

Nebudu s Vami polemizovat o vasem nazoru na Ondru. Kazdy ma pravo si myslet co chce a i kdyz s vami nesouhlasim budiz. Na druhou stranu kniha obsahuje 16 stran uvodniho textu urceneho zacatecnikum a pres 70 stran prehledu vsech objektivu dostupnych na ceskem trhu. Takze ta publicisticka cast rozhodne neni tim jedinym co za 120Kc dostanete. A verim, ze mravenci praci celeho kolektivu dokazete ocenit i vy

Odpovědět na příspěvek

RE: Jestli je autorem Neff,

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 09.11.2007, 14:37

Já s vámi nesouhlasím. Pan Neff dělá nejvíce kopanců právě při tom opisování zdrojů. Pokud uveřejní nějaké technické údaje, jen málokdy se shodne s originálem. :-)
Obsah jeho fotek mne naopak vůbec nevzrušuje - ať už se na nich snaží demonstrovat cokoliv.

Odpovědět na příspěvek

Kdyz...

Autor: dr. Avalanche Muž

Založeno: 09.11.2007, 14:13
Odpovědí: 3

...potrebuji nejakou informaci o objektivech tak vlezu sem http://www.slrgear.com a za 150 kacek si poridim neco uzitecnejsiho. :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Kdyz...

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 09.11.2007, 14:20

Samozrejme. Kazdemu vyhovuje neco jineho. Uvedeny server nabizi vice technickych podrobnosti nez nase kniha a je zadarmo. Na druhou stranu vyzaduje znalost anglictiny a zejmena problematiky. Naopak nase kniha srozumitelne vysvetluje co ktery parametr znamena, jak podle parametru srovnavat a vybirat objektivy a pridava k tomu prehled toho co je dostupne u nas a v jake cenove hladine. Cesky trh ma sva specifika.

Cimz samozrejme nerikam, ze si musite nasi knihu bezpodminecne porizovat. Naopak

Odpovědět na příspěvek

RE: Kdyz...

Autor: t603 Muž

Založeno: 09.11.2007, 18:54

Myslim, ze nejlepsim ukazatelem uspesnosti knizky bude pocet prodanych kusu. Spravedlivy soudce. Stepan

Odpovědět na příspěvek

RE: Kdyz...

Autor: Astern Muž

Založeno: 10.11.2007, 13:07

Když nekdo něco vytvoří, tak si môže nechat za to nechat zaplatit pokuď kvalita odpovída ceně. Je si třeba uvědomit, sme zhýčkaný člankami na Inetu, které jsou z našeho pohledu zdarma. No a pak se divíme, že máme za něco platit.

Odpovědět na příspěvek

Neff??

Autor: 123 Muž

Založeno: 09.11.2007, 17:30
Odpovědí: 5

Nevim co se Vám všm rejpalům na knize nelíbí? Oni aspoň něco udělali, čím se můžete pochlubit Vy? Nikdo Vám nebrání udělat svůj web, napsat svoji jistě dokonalejší knihu. Rozhodně to bude větší přínos než stávající blití, které tu zaznělo.

Odpovědět na příspěvek

RE: Neff??

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 09.11.2007, 17:45

Názory tohoto typu také miluju. Nikdo nesmí číst knihu, dokud sám nějakou nevydá. Protože jakmile ji čte, samozřejmě ji v duchu buď chválí, nebo kritizuje.
Nikdo nesmí veřejně říci, že se mu něco líbí nebo nelíbí, dokud sám nezveřejnil vlastní dílo stejného typu.
Všichni musí držet hubu a krok.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Neff??

Autor: pepe Muž

Založeno: 10.11.2007, 14:37

Jo, u některých by to měla být povinost.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Neff??

Autor: pepe Muž

Založeno: 10.11.2007, 14:38

A u jiných povinnost naučit se česky :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Neff??

Autor: pepe Muž

Založeno: 10.11.2007, 14:41

Ano, kritik může kritizovat, aniž by cokoli vytvořil. A já si zas o kritikovi můžu myslet své.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Neff??

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 10.11.2007, 16:43

To samozřejmě ano. Tak je to prosté - kritik může kritizovat dílo, vy kritika, někdo další vás - o to jde. Aby se mohlo kritizovat. Protže když se kritizovat nesmí, je něco špatně.

Odpovědět na příspěvek

ze se vam to chce resit

Autor: Bohous Muž

Založeno: 10.11.2007, 00:09
Odpovědí: 0

120 (respektive 150) korun stoji obed v hospode, tak nechapu proc se tu nekdo rozciluje nad (ne)uzitecnosti knihy. nehlede na to ze si ji nemusi kupovat.. me to prijde v poho, takovej odrazovej mustek, o vybranym objektivu si clovek najde dalsi info.

Odpovědět na příspěvek

diskutabilni prinos

Autor: zahno Muž

Založeno: 10.11.2007, 00:49
Odpovědí: 3

Osobne pouzivam jako zdroj informaci o objektivech http://www.photozone.de/8
Reviews/index.html a dalsi weby.
Takovahle kniha ma pro me malo pochopitelny ucel. Je urcena zacatecnikum co neumi anglicky, ale ti obvykle nekupuji zrcadlovky, nebo se spokoji se setovym objektivem. Podrobnejsi informace, nedejboze testy na 120 stranach byt nemuzou, takze pro narocnejsiho zajemce to taky neni ono.
Takze pro koho tahle kniha je ?

Byla by pekna zadarmo, jako lepsi katalog nejakeho prodejce :)

Odpovědět na příspěvek

RE: diskutabilni prinos

Autor: pepe Muž

Založeno: 10.11.2007, 14:21

"Je urcena zacatecnikum co neumi anglicky, ale ti obvykle nekupuji zrcadlovky, nebo se spokoji se setovym objektivem." Co to je za hovadinu?

Odpovědět na příspěvek

RE: diskutabilni prinos

Autor: ivo Muž

Založeno: 19.12.2007, 22:31

Ten odkaz je super. Dik za nej. Tu knihu mam. Ocekaval jsme od teto knihy vic. Katalogove hodnoty a strucne hodnoceni objektivu tam je, asi jako na tom webu, testy zadne, ani jsem neocekaval. Spis mi u te knihy chybi nejaka vice "osobni " zkusenost s danym objektivem .... treba doporuceni komu by se asi hodil ... profesionalovi fotici hudebni skupiny skoro v uplne tme, nebo objektiv pro amatera, ktery foti jen, kdyz sviti slunce ... i kdyz to si z parametru dovedete odvodit.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: diskutabilni prinos

Autor: Martin Hájek Muž

Založeno: 20.12.2007, 10:29

Zdravim,
osobni zkusenosti (testy, hodnoceni) tam opravdu nenajdete, protoze za A) kniha neni takto smerovana a za B) v danem rozsahu a cene to ani neni realne... U vybranych objektivu je krome technickych parametru take kratky popis, ktery se snazi co nejpresneji vystihnout dane sklo (tedy i pro koho je urceno)... Veskere ostatni technicke parametry udou v online verzi tabulky, kterou prave finishujeme (na webu www.fotografovani.cz - odkaz jiz zde v diskuzi byl zverejnen)
S pozdravem
M.H.

Odpovědět na příspěvek

objektívnosť

Autor: klingo Muž

Založeno: 10.11.2007, 10:59
Odpovědí: 1

Zatiaľ som túto knihu nečítal ale zaujímalo by ma z akých zdrojov sú čerpané informácie.Ak je to zo stránok a katalógov výrobcov tak ďakujem pekne...!Technické dáta a parametre niekedy niesú práve tým najlepším radcom pri výbere objekívu.Nemyslím si ani že by sa dalo \\\"objektívne\\\"radiť
,každý má iné nároky a skôr by som prijal viac samostatných publikácií pre každú značku zvlášť-začiatočník si takúto knihu nekúpi a tým čo už zrkadlovku majú sú zase informácie o konkurenčných značkách zbytočné-samozrejme okrem \\\"tretích\\\"výrobcov objektívov.

Odpovědět na příspěvek

RE: objektívnosť

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 10.11.2007, 18:13

Kniha vznikala ve spolupraci s ceskymi zastoupenimi a snazili jsme se vzdy konfrontovat nekolik zdroju.

Odpovědět na příspěvek

testy objektivů

Autor: jakub vacek Muž

Založeno: 10.11.2007, 19:52
Odpovědí: 1

chtěl jsem se zeptat jestli jsou v knize testy objektivů a příklady fotografií, ostrosti atd... nebo sem tam jen přehled?

Odpovědět na příspěvek

RE: testy objektivů

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 10.11.2007, 20:43

Testy v knize nenajdete, to se v danem rozsahu a cene opravdu zvladnout neda.

Odpovědět na příspěvek

Účelnost katalogu

Autor: Lubomír Čevela Muž

Založeno: 11.11.2007, 13:52
Odpovědí: 0

Některé negativní reakce na upoutávku mě dost překvapily. Pokud jsou v knize uvedeny pouze parametry objektivů bez další hodnocení (nečetl jsem ji), pak je v podstatě jedno, kdo ji vytvořil. Důležitá pouze správnost faktů a ta je poměrně snadno ověřitelná. A komu by mohla být určena? Já si myslím, že všem, kteří nemají dost času, či zájmu prokousávat se různými weby v různých jazycích a porovnávat různým způsobem popsané vlastnosti objektivů. Jako základní přehled v příjemném balení - proč ne?

Odpovědět na příspěvek

kniha

Autor: Máří Muž

Založeno: 11.11.2007, 20:38
Odpovědí: 7

Pokud na tuhle knihu někde narazím, určitě do ní nahlédnu. Ale utrácet peníze za ni nebudu, i když nejde o velký obnos. Už teď tuším, co v ní najdu. Nejspíš nic, co bych si nemohl během jednoho dne vyhledat na internetu - stačí obejít stránky výrobců, stáhnout informace o parametrech, zjistit dostupnost a cenu na českém trhu, pak projít nějaké weby s radami, jak vybírat a jak se orientovat v objektivech. Kdo ví, jestli to člověku nedá víc, než 129 stran v pěkné vazbě. Spíš než trávit čas nad tvořením a vydáváním takové knihy, ocení čtenář zajímavou recenzi umístěnou na internetu. Jistě to autora potěší, když mu vydají knihu, ale katalog knihou není.

Odpovědět na příspěvek

RE: kniha

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 11.11.2007, 20:53

A o tom to prave je. Pokud vam den straveny hledanim po internetu nestoji za 120Kc, radeji hledate, objevujete chyby na webech, rozdily ve znaceni, pak si prosim knihu urcite nekupujte. Neni pro Vas vhodna...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: kniha

Autor: Máří Muž

Založeno: 11.11.2007, 22:27

Tak tedy jinak. Je naděje, že se Vaše kniha dočká i internetové podoby? Vzhledem k novým technologiím a poměrně rychlému tempu vývoje bude zapotřebí dalšího aktualizovaného vydání. A aktualizace se provádí mnohem snadněji na internetu, než u tištěné podoby. Tam je zapotřebí počkat na určité množství nových produktů, aby to za to stálo.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: kniha

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 12.11.2007, 11:46

Kniha jako takova online nebude, ale aktualizovany prehled objektivu jiz finisujeme. Beta verze je na http://www.fotografovani.
cz/objektivy

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: kniha

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 13.11.2007, 15:17

Hm, tak jestli kniha vypada tak, jak ten odkazovany seznam, tak potes panbuh.... :D.
Podival jsem se na dva objektivy a u obou byly uvedeny nesmyslne udaje (u C. 17-85 je uvedena svetelnost f/4.5-5.6 a u S. 10-20 je uvedeno 'Posun predni cocky: ne').
Nehlede na to, ze napr. technicke udaje jsou udavany v nejakych bezrozmernych cislech - co znamena napr. 'ohnisko: 10'. Je to fyzicke ohnisko, prepoctene ohnisko, cislo je v jakych jednotkach atd...

Je to otresny polotovar, takovahle prace by se v profesionalnim tymu nemela dostat na verejnost.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: kniha

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 13.11.2007, 15:23

A on ji nekdo verejne prezentuje jako hotovy produkt? Mozna trochu logickeho uvazovani a konstruktivniho pristupu by neskodilo ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: kniha

Autor: Máří Muž

Založeno: 13.11.2007, 19:34

:-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: kniha

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 14.11.2007, 07:55

Kde jste vzal, ze tvrdim, ze seznam nekdo prezentuje jako hotovy produkt :-)? Jen rikam, ze je podle mne ostuda davat odkaz na nezkontrolovanou vyvojovou verzi plnou faktickych i formalnich chyb, prestoze uvadite, ze se jedna o betaverzi.

Odpovědět na příspěvek

Katalog = kniha

Autor: Ivan Muž

Založeno: 11.11.2007, 23:28
Odpovědí: 3

Opravte neznalce, ale proč si kupovat katalog???? Pokud jsou v této "knize" pouze vypsány oficiální údaje výrobce, tak nevidím důvod si něco takového vůbec kupovat. K čemu? Katalogy s přehledy výrobků solidní firmy rozdávají zdarma. Navíc tyto informace podléhají dost času. Takže pokud budu někdy shánět nový objektiv, tak není snad tak složité podívat se k těm cca 4 výrobcům, kteří dodávají objektivy na můj systém. A také asi nepotřebuji informace o všech vyráběných objektivech, že, ale pouze o určité, mnou požadované oblasti.
Navíc, pokud se jedná skutečně pouze o výčet oficiálních údajů, tak nechápu výroky typu "mravenčí práce".
Nic ve zlém, ale také nechápu cílovou skupinu, pro kterou je kniha určena. Začínající amatérští fotografové (kteří si stejně pořídí "setové" objektivy), pokročilí profesionálové (kteří si ve snaze po maximální kvalitě pořizuji v 99% "origináklní" skla)? No, ale samozřejmě rozhodující je úspěch u čtenářů. Třeba se Vám podaří začínající fotografy přesvědčit, že bez této knihy se neobejdu. Proč ne, cesty trhu jsou nevypočitatelné. A pan Neff určitě propagaci ovládá (to nemyslím pejorativně, to je skutečně z hlediska obchodu více než kladná vlastnost!).

Odpovědět na příspěvek

RE: Katalog = kniha

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 12.11.2007, 11:56

Odpovim asi pomerne snadno. Podle nasi zkusenosti zde existuje dostatecne velka skupina lidi, ktera si rada zalistuje prehlednou publikaci, ktera jim nabidne srovnani vsech znacek objektivu, vysvetleni vsech pojmu a prida k tomu uvod zasvecujici do problematiky. Nemyslime si, ze je to publikace pro kazdeho fotografa, ale jsme presvedceni, ze na trhu chybi, pomuze rade lidi v orientaci a bude uspesna.

Odpovědět na příspěvek

RE: Katalog = kniha

Autor: Keryx Muž

Založeno: 12.11.2007, 13:48

> není snad tak složité podívat se k těm cca 4 výrobcům
Canon, Nikon, Pentax, Sony (Minolta), Olympus, Leica, Tamron, Sigma,...

>Začínají
cí amatérští fotografové (kteří si stejně pořídí "setové" objektivy),
Spousta lidi co si koupila prvni DSLR si taky zaroven koupila Pro objektivy.

>pokročil
profesionálové....poři
zuji v 99% "origináklní" skla
Kdo jsou ti "pokročilí profesionálové" to mezi ne mam pocitat i ty co litaj v osoupanych dzinach a sepranym triku kolem radnice a fotej svatby s napr. C.350 + zakladak + 50/1.4 ? Ti by to potrebovali asi nejvic.

Za tu cenu povazuji tu knihu za velky prinos jak pro zacatecniky tak pro pokrocily. Nekdo dokaze ty penize prohulit za dva dny a nekdo se holt v klidu koukne co tak vsechno od toho ci onoho existuje a nekomu to muze pomoci i pri vyberu znacky/fotaku.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Katalog = kniha

Autor: Ivan Muž

Založeno: 13.11.2007, 19:11

>> není snad tak složité podívat se k těm cca 4 výrobcům
>Canon, Nikon, Pentax, Sony (Minolta), Olympus, Leica, Tamron, Sigma,...

To snad nemyslíte vážně, že např. ke Canonu použijete objektivy Olympusu, Sony atd.?
Takže pro "nedovtipu": objektivy výrobce daného fotoaparátu, pak Sigma, Tamron, Tokina, možná Leica (ale bez AF!)= 4.5 výrobce :-). Stačí? Ostatní "3. výrobci" pouze od sebe navzájem objektivy kupují.

Odpovědět na příspěvek

Objektivy

Autor: Milda Muž

Založeno: 22.11.2007, 09:52
Odpovědí: 0

Myslím, že to není vůbec špatný nápad,ale v okamžiku , kdy kniha vyjde, bude situace na poli objektivů už naprosto jiná, objevují se novinky, ceny padají , objevují se nové a nové recenze a pouze online book může přinést nejnovější poznatky. Ale jak jsem psal , nápad dobrý a já sám budu určitě rád, když budu mít u sebe přehled všech parametrů objektivů.

Odpovědět na příspěvek

Nic moc

Autor: Vít Hanke Muž

Založeno: 07.02.2008, 10:54
Odpovědí: 4

Knihu jsem si koupila po prolistování v MHD jsem ji zase odložil. Vůbec nic přínosného. A můj názor na osobu pana Neffa jakožto odborníka na digitální foto a příbuznou PC problematiku - tak to já amatér se rázem sávám profíkem.

Odpovědět na příspěvek

RE: Nic moc

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 12.02.2008, 17:29

Dobry den, opravdu nas mrzi, ze vas kniha pri listovani v MHD nezaujala. Priznam se, ze jsme ji pripravovali pro ty co ji budou cist a na ty c budou listovat v MHD jsme asi zapomneli. Co by podle vas mela kniha obsahovat abychom byli lepsimi profiky nez jste vy?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Nic moc

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 22.04.2008, 12:29

Co by mela kniha obsahovat? Inspirujte se napr. zde: http://www.paladix.cz/cla
nky/objektivy-jsou-opravd
u-potreba.html

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Nic moc

Autor: marek Muž

Založeno: 04.05.2008, 00:03

no to si snad robite prdel, pripadny zakaznik napise dovod ze preco si knihu nekupil a vy na neho vybehnete, ze je blb a kvalitu vyrobku nemoze ocenit len tak po zbeznom pozreti ( vas sarkasticky podton je neprehliadnutelny ), ale az po zakupeni dokaze ocenit super kvalitu vyrobku a profesionalnost ich tvorcov ...... tlieskam vam pan Brezina, len tak dalej :D

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Nic moc

Autor: marek Muž

Založeno: 04.05.2008, 00:20

a teraz dokonca citam, ze ten zakaznik ju ma zakupenu ... no tak to uz je uplna prdel ho zjazdid za to ze nevie ocenit jej kvality a ich tvorcov :D

takze, ziadne listovanie v MHD mily zakaznik, pekne doma v klude pri pocuvani prijemnej hudby a s kvalitnym osvetlenim, pozorne citat kazdu vetu, pre istotu aj dvakrat a az potom dokazes ocenit genialitu a profesionalnost tohto zazraku ... a nezabudni sa potom verejne podakovat za tuto ojedinelu publikaciu, najlepsie priamo tu pod clankom :)

Odpovědět na příspěvek

Pochvala

Autor: Laick Muž

Založeno: 21.02.2008, 19:38
Odpovědí: 1

Knihu som zakúpil poštou pred týždňom s tým, že mi pomôže pri výbere nového teleobjektívu. Po potvrdení zásielky som sa rozhodol prečítať si zopár názorov, ktoré tu o knihe padli, a bol som dosť zaskočený - podla všetkého kniha neponúka oproti internetu nič naviac. Obával som sa, že to teda boli len vyhodené peniaze. Keď mi však prišla zásielka s knihou, moje obavy sa našťastie nenaplnili - kniha naozaj neponúka oproti internetu žiadne údaje naviac, ale konečne mi ujasnila aktuálnu situáciu na trhu. Teraz si viem rýchlo nájsť, kto čo v danej cenovej kategórií ponúka, a čo má lepšie vlastnosti. Po nájdení vhodného objektívu už len treba trocha prebrowsiť internet a dozvedieť sa zopár praktických skuseností majiteľov, a potom sa môže prejsť k nákupu.

Autorom teda ďakujem, a dúfam, že táto kniha z ich produkcie nebola ani zďaleka posledná.

Odpovědět na příspěvek

RE: Pochvala

Autor: Martin Hajek Muž

Založeno: 22.02.2008, 10:15

Dobry den,
dekujeme Vam za pochvalu, moc radi slysime, ze nase kniha nekomu pomohla. Jinak presne k tomu ucelu (mit kompletni prehled po ruce) je publikace urcena. Na internetu dnes clovek najde opravdu (skoro) vsechno (za predpokladu, ze vi kde a jak hledat), v tom mu dnes uz tezko mohou tistene publikace konkurovat. Rozhodnuti, zda-li tedy stravim hodiny (dny) na inernetu otravnym hledanim nebo radeji investuji 150Kc, je pak na kazdem zvlast...
S pozdravem
M.H.

Odpovědět na příspěvek

stalo vam to za to? asi ano :(

Autor: marek Muž

Založeno: 03.05.2008, 23:52
Odpovědí: 1

Perfektna knizka, ja blbec som si dlhe roky myslel, ze perspektivu mozno menit iba skutocnou vzdialenostou od fotografovaneho objektu a ohnisko objektivu na nu nema ziadny vpliv a ajhla, vsetko je inak:
http://www.paladix
.cz/gallery.php?ido=19260


alebo nieje? zeby sa v knihe od profikov niekto sekol v takej trivialite akou je perspektiva vs. ohnisko? hmm, asi to tak bude : http://www.paladix.cz/cla
nky/perspektiva-od-teorie
-k-praxi.html

teraz nastava otazka, ze preco tomu tak je? bud sa profici na profikov iba hraju a vedia gulove, alebo dobre vedia co cinia a cinia tak zamerne, vyvolavat v zaciatocnikoch zmatok a drzat ich tak co najdlhsie v zmatku ...

btw. pre citatelov tejto knizky:
drzte sa iba tabuliek u jednotlivych objektivov ( tam moc nieje co pokazit ) a doprovodny text si moc nevsimajte, mohli by ste sa pri vybere toho svojho naj objektivu paradne seknut ... a potom sa mozte stazovat akurat tak na lamparni ...

priklad z jednej diskusie:
--------------
---------------
3) Objektiv Sigma 80-400 mm F4.5-5.6 APO EX DG OS
Opět v textu nenacházím nic, co není v tabulce technických parametrů. Co ovšem považuji za velmi nevhodné, je tvrzení, že objektiv se hodí ideálně také pro fotografování sportu či zvířat. Jistě, díky rozsahu ohnisek to napadne každého, ale ten, kdo měl objektiv v ruce (já jsem ho delší dobu vlastnil), ví, že autofokus objektivu je tak neuvěřitelně pomalý, že to objektiv prakticky diskvalifikuje z focení jiného sportu, než jsou šachy, a jiných zvířat, než je lenochod. Toto je moje největší zklamání, čekal jsem, že v knize nebudou triviální dedukce, ale zkušenosti autorů. Navíc tento objektiv vůbec není levný, pokud si ho zájemce objedná a zaplatí zálohu, tak až příliš pozdě zjistí, že je pro jeho zájmy nepoužitelný.
--------
-------------------------
---

Odpovědět na příspěvek

RE: stalo vam to za to? asi ano :(

Autor: Miroslav Holec Muž

Založeno: 15.09.2008, 21:57

Vážený slovenský sousede, kde jste se dočetl, že se musí pro každý snímek ostřit. Kolik znáte sportů? V hromadě lze cvakat po naostření na "místo činu".

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Knihu jsem si koupila po prolistování v MHD jsem ji zase odložil. Vůbec nic přínosného. A můj názor na osobu pana Neffa jakožto odborníka na digitální foto a příbuznou PC problematiku - tak to já amatér se rázem sávám profíkem.


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: