Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
Výstavy
Canon EOS Cinema na Žižkově
21. října 2013, 16.44 | S příchodem filmu Rivalové (Rush) z prostředí Formule 1 zachycující soupeření Laudy a Hunta nemohl Canon odolat a připravil v ateliérech Pokrok na pražském Žižkově Den otevřených dveří s kamerami Canon EOS C100/C300 a dalšími profesionálními produkty z oblasti filmové a videotvorby.
Vždyť právě na C300 se natáčely závodní scény Rivalů. Oskarový režisér a kameraman zvolili C300 pro možnost její montáže přímo do blízkosti herců a získat tak doslova intimní záběry, které by s tradiční technikou (hlavní kamery byly Alexa) nebylo možné dosáhnout nebo by detaily díky přiblížení nebyly tak precizní. Aktuální informaci si můžete přečíst v článku Canon EOS C300 posloužil k natočení filmu Rivalové.
Canon je ve filmové branži stále ještě zelenáč, vždyť EOS C300, což byla jeho první filmová kamera, představil teprve na konci roku 2011. V roce 2013 ji následovaly EOS C100 (levný model) a EOS C500, která využívá podobný hardware jako C300 (4K Super 35mm CMOS), ale nabízí navíc například RAW mód 4096 × 1080.
Všechny tři kamery dostaly v září životabudič v podobě nového firmwaru, kterým Canon zareagoval na upgrade FS700 od Sony, která nabídla citlivost ISO 64 000. V současnosti tak C100/C300/C500 nabízejí možnost natáčet při ISO 80 000. C500 se novým firmwarem dostalo rozšířených gamutů DCI-P3+ a Cinema Gamut. Standard DCI-P3 definuje barevný prostor pro digitální projekci filmů v kině, DCI-P3+ představuje verzi s vyšším počtem barev, která splňuje požadavky projekčních systémů, ale stále nepokrývá technologické možnosti senzoru. Proto byl přidán Cinema Gamut, který by měl být schopen zpracovat všechny snímané barvy. Kromě toho bude možné využít na výstupech MON.1/2 volby BT.709 (Rec. 709, ITU-R standard definující HDTV), Wide DR nebo DCI-P3 LUT. Firmware připravil i podmínky pro práci v prostředí ACES (ACES Proxy10 gamma a ACES gamut), který vzešel z výboru pro vědu a technologie AMPAS (akademie udělující Oskary).
K současnému režimu 4K2K HRAW (4096 × 2160 / 3840 × 2160) byl přidán i 4K1K s možností záznamu 120 snímků za sekundu. Tento mód s rozlišením 4096 × 1080 pixelů nevyužívající celou plochu snímače by měl eliminovat riziko vzniku aliasingu.
Pro českého uživatele je však asi nejzajímavější a samozřejmě nejdostupnější C100. Ta je sice pouze Full HD, ale pro současnou českou tvorbu – dokumentaristika nebo televizní film – asi nejvhodnějším nástrojem z hlediska výkon/cena a samozřejmě návratnosti.
Pro rodinu EOS Cinema je k dispozici šestice primárních objektivů – tedy přímo vyvinutých pro tuto třídu kamer a účely natáčení ve 4K. Jde o CN-E14 mm T3.1 L F, CN-E 24 mm T1.5 L F, CN-E 35 mm T1.5 L F, CN-E 50 mm T1.3 L F, CN-E 85 mm T1.3 L F a CN-E135 mm T2.2 L F. K dispozici jsou i zoomy CN-E15.5–47mm T2.8 L a CN-E30–105 mm T2.8 L. K dispozici jsou rovněž filmové zoomy CN-E14.5–60 mm T2.6L (širokoúhlý) a CN-E30-300 T2.95–3.7L. V našich podmínkách nejvíce oceníme univerzální teleobjektivy CN-E15.5–47 mm T2.8 L nebo CN-E30–105 mm T2.8 L. Pokud vám z nějakého důvodu tyto objektivy nevyhovují, je možné díky bajonetu použít i další objektivy Canon skupiny EF a EF-S.
V ateliérech si příchozí zájemci, pozvaní partneři i studenti televizní a filmové tvorby mohli prakticky vyzkoušet nejen možnosti kamer EOS Cinema, ale i řady XF vhodné pro zpravodajství (ENG) nebo internetovou produkci. K vidění byla řada technik a praktická ukázka zpracování výsledného obrazu. Řeč přišla samozřejmě i na Magic Lantern pro tradiční zrcadlovky, kde je potěšitelné, že Canon stále drží politiku, že pokud nebude způsoben tímto firmwarem hardwarový problém, jako je přehřátí senzoru, nejde o porušení záruky.
Canon rozhodně bude podobné akce opakovat a o jejím konání vás budeme informovat, protože jde o jedinečnou možnost prakticky vyzkoušet kamery přímo na place.
Tomáš Jirásko
|
|
|
|
Poslat článek
Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
2. února 2012
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014