Atraktivní fotorámeček Sagem AGFAPHOTO AF8070 v praxi - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Atraktivní fotorámeček Sagem AGFAPHOTO AF8070 v praxi

28. května 2009, 06.00 | Poslední dobou jsme se v naších článcích zabývali především fotoaparáty či objektivy, přičemž takový segment fotorámečků také rozhodně stojí za pozornost. Fotorámečky se poslední dobou stávají čím dál více populárnějším fotopříslušenstvím, jenž může být pro fotografova užitečné například na jednoduchou prezentaci pořízených snímků. Dnes vám přiblížíme zajímavý fotorámeček Sagem AGFAPHOTO AF8070. Více viz náš článek.

Poslední dobou jsme se v naších článcích zabývali především fotoaparáty či objektivy, přičemž takový segment fotorámečků také rozhodně stojí za pozornost. Fotorámečky se poslední dobou stávají čím dál více populárnějším fotopříslušenstvím, jenž může být pro fotografova užitečné například na jednoduchou prezentaci pořízených snímků. Dnes vám představíme zajímavý fotorámeček Sagem AGFAPHOTO AF8070.

Fotorámeček AGFAPHOTO AF8070 je chráněn luxusními kouženými deskami

Firma AGFAPHOTO, která uvedené fotorámečky produkuje, patří již léta mezi výrobce širokého spektra fotografického příslušenství (například kinofilmy apod.). V posledních dvou letech nalezneme v jejím produktovém portfoliu také různé fotorámečky, mezi které patří i uvedené produkty AGFAPHOTO AF8070 a AC8130D (FM rádio budík). Pojdmě si tento fotorámeček blíže představit.

Po odklopení desek fotorámeček působí dojmem klasického foto alba

Fotorámeček AGFAPHOTO AF8070 na svém 7palcovém (cca 18 cm) LCD displeji zobrazuje fotografie, které jsou načteny skrze vloženou paměťovou kartu či USB flashdisk. Rozlišení LCD monitoru skýtá 480 x 234 pixelů a jeho plocha má širokoúhlý formát stran (16:9). Vlastní zařízení fotorámečku je uloženo ve stylovém pouzdře (luxusní kožené desky), které zdařile simuluje vzhled klasických foto alb (odklápí se podobně jako kniha). Součástí kožených desek je i jazýčkový magnetický spínač. Tento spínač, respektive malý magnet, je umístěný v chlopni koženého pouzdra, kde aktivuje speciální čidlo, pomocí kterého se fotorámeček zapíná / vypíná při otevírání či zavírání desek pouzdra (tímto efektivně se snižuje energetická spotřeba).

Fotorámeček lze po vyjmutí z desek postavit na například na nábytek díky výklopnému stojánku, který je umístěn na zadní straně přístroje

Zařízení dokáže načítat snímky, které jsou uloženy v nativním formátu JPEG (výrobce negarantuje kompatibilitu u JPEG souborů stažených z internetu či které byly modifikovány bitmapovým editorem. Fotorámeček AF8070 nemá vlastní interní paměť a tak je nutné využívat vestavěnou čtečku karet typu SD/SDHC/MS/MMS či USB konektor pro připojení USB flashdisku. Přístroj je rovněž možné propojit s PC pomocí standardního USB kabelu, který ale není součástí balení. Všechny potřebné konektory (čtečka paměťových karet, USB a nabíjecí přípojka) jsou umístěny pod krytkou na pravém boku fotorámečku.

Významnou devizou fotorámečku AF8070 je způsob jeho napájení. Fotorámeček je totiž vybaven zabudovaným Li-Ion akumulátorem s kapacitou 2 400 mAh, díky kterému je schopen fungovat až 9 hodin. Baterie fotorámečku se dobíjí pomocí kabelového zdroje (cca 3,5 h), který je součástí prodejního balení. Fotorámeček si proto uživatel může vzít kamkoli bez omezení způsobené například délkou kabelu elektrického zdroje.

Na boční straně fotorámečeku pod vyklápěcí krytkou nalezneme čtečku paměťových karet typu SD/SDHC/MS/MMS, USB konektor a zásuvku pro zapojení elektrického zdroje

Uvedený fotorámeček je také možné, po vyjmutí z kožených desek, postavit na stůl, jelikož je na zadní straně vybaven odklápěcím stojánkem. Ovládací prvky (tlačítko Zapnutí/Vypnutí, Spustit přehrávání/Pauza, Doleva, Doprava a Exit) jsou soustředěny na horní hraně fotorámečku. Vlastní ovládání modelu AF8070 je velmi jednoduché. Po zapnutí fotorámečku se vloží paměťová karta a po načtení snímků (zobrazí se ve formě malých náhledů - 6 snímků na jedné stránce) je možné příslušným tlačítkem spustit slideshow (snímky lze prohlížet i jednotlivě).

Na horní straně fotorámečeku se nacházejí veškeré ovládací prvky.

V praxi jsme na fotorámečku AGFAPHOTO AF8070 přehráli cca 204 snímků v rozlišení 12 Mpix. Od zapnutí přístroje do zobrazení prvního snímku uplyne cca 8 sekund. Poté se automaticky na rámečku spustí slideshow, ve které jsou snímky zobrazovány s intervalem cca 5 sekund. Fotografie se v rámci slideshow střídají s pomocí efektních přechodů, které jsou již v přístroji pevně předefinovány (nelze je měnit). Zmáčknutím tlačítka „Exit“ je možné automatickou prezentaci snímků přerušit a zobrazit index s náhledy jednotlivých fotografií. Tlačítkem „Přehrát/Pauze“ je možné manuálně spustit zobrazení libovolné fotografie, která se, v případě snímku v 12Mpix rozlišení, načte za cca 1,7 sekundy.

Součástí balení daného fotorámečku je i elektrický zdroj, sloužící pro nabíjení vestavěného Li-Ion akumulátoru s výdrží až 9 hodin.

Na závěr se dostáváme k samotnému ohodnocení testovaného fotorámečku AGFAPHOTO AF8070. Na tomto fotorámečku se nám nejvíce zamlouvala věrná barevná reprodukce přehrávaných snímků, dostatečně velký LCD displej, stylové a luxusní provedení kožených desek a samotného zařízení (pohledný design skládající se z kombinace černé a stříbrné barvy), jednoduché ovládání (chválíme nápad s magnetickým zapínáním/vypínáním pomocí odklápění chlopní kožených desek). Dále si pozitivně hodnotíme vestavěný Li-Ion akumulátor s vysokou výdrží cca 9 hodin, univerzálnost použití fotorámečku (lze ho používat buď klasické „knižní“ fotoalbum nebo jako klasický fotorámeček postavený například na stole) a jeho kompaktní dispozice (rozměry daného fotorámečku jsou 230 x 197 x 137 mm a jeho váha je cca 1 004 gramů).

Po zapnutí fotorámečku je nutné do něj vložit přenosové medium pro načtení fotografií (přístroj není vybaven interní pamětí)

Naopak drobné výtky máme vůči omezenějšímu pozorovacímu úhlu LCD displeje (pohled ze strany na zobrazené fotografie narušuje jeho lesklý povrch). Volba širokoúhlého formátu displej 16:9 je sice na oko efektní, nicméně některé uživatele může iritovat mírný ořez formátu fotografií pořízených ve standardním formátu (např. 3:2), který rámeček provádí při horizontálním zobrazování snímků. Také bychom se přimlouvali za větší rozlišení LCD monitoru než je stávajících 480 x 234 pixelů (při pohledu na rámeček ze vzdálenosti cca do 30 cm jsou vidět jednotlivé pixely).

Načtené snímky je možné si ve fotorámečku zobrazit formou indexu, obsahující jejich zmenšené náhledy.

Snímky jsou zobrazovány na širokoúhlém LCD displeji s poměrem stran 16:9, což vede k jejich mírnému ořezu (například u vodorovně orientované fotografie s klasickým poměrem stran 3:2.)

Fotorámeček AGFAPHOTO AF8070 je již dostupný na trhu za cenu okolo 3 500 Kč. V České republice distribuci uvedeného fotorámečeku zajišťuje společnost Sagem, které bychom zároveň chtěli poděkovat za jeho zapůjčení.

Fotorámeček AGFAPHOTO AF8070: hlavní charakteristika:

• Velikost LCD displeje: 7 palců (18cm)
  • Poměr stran LCD displeje: 16:9