Příslušenství Kodak - tiskárna Printer Dock Series 3 a prohlížeč Picture Viewer - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Příslušenství Kodak - tiskárna Printer Dock Series 3 a prohlížeč Picture Viewer

1. července 2005, 00.00 | K nedávno recenzovanému fotoaparátu Kodak EasyShare Z740 lze přikoupit za poměrně výhodnou cenu termosublimační tiskárna Printer Dock Series 3. V testu jsme se jí podívali na zoubek, společně s mobilním prohlížečem snímků od téže značky.

{Kodak EasyShare Printer Dock Series 3}

V minulém článku jsme se věnovali testování Kodaku EasyShare Z740. Ten se dodává ve dvou různých baleních. První obsahuje klasicky pouze fotoaparát a nutné příslušenství. Druhé, námi testované balení, obsahuje navíc ještě tiskárnu Kodak EasyShare Printer Dock Series 3, nabíjecí akumulátor pro fotoaparát a spotřební materiál pro 10 snímků. Zároveň jsme dostali k vyzkoušení speciální prohlížeč snímků, který zatím není trhu. Tou dvojicí příslušenství se budeme zabývat v dnešním článku.

Kodak EasyShare Printer Dock Series 3
První přijde na řadu tiskárna. Ve společném balení s fotoaparátem Z740 (krytka objektivu, konvertor průměru závitu ze 45,5 m na 55 mm, řemínek, A/V kabel) nalezneme ještě samotnou tiskárnu Printer Dock Series 3, podavač papíru, spotřební materiál na 10 fotografií, redukci pro připojeni fotoaparátu Z740, nabíjecí Ni-Mh akumulátor KAA2HR pro fotoaparát, USB kabel, síťový zdroj a samozřejmě manuály a CD se softwarem.

Tiskárna je velmi podobná modelu Printer Dock Plus, jen má o něco jednodušší ovládání a chybí infraport a čtečka SD karet. Stříbrná plastová konstrukce tiskárny má rozměry 134 x 188 x 83 mm a hmotnost je cca 950g. S připojeným podavačem papíru se rozměry zvětší na 309 x 188 x 83 mm a hmotnost na 1 090 g.

Podavač papíru se zasunuje do přední strany, po vyklopení plastové krytky. Zásobník s barevným materiálem se zasunuje z pravé strany. Na levém boku je pouze USB konektor pro připojení fotoaparátu pomocí PictBridge. USB konektor pro připojení počítače je na zadní straně, spolu s připojením síťového adaptéru. Fotoaparáty Kodak lze připojit přímo na konektor na horní straně tiskárny, za pomoci plastového adaptéru, díky kterému se na tiskárně správně usadí (ke každému fotoaparátu Kodak se dodává příslušný plastový adaptér). Na horní straně nalezneme pouze čtyři ovládací tlačítka pro výběr počtu snímků na papír, výběr fotografií, tisk a přenos snímků do počítače a kontrolky pro signalizaci docházející barevný materiál, chybějící papír a stav nabíjení baterií ve fotoaparátu.

Termosublimační tiskárna s rozlišením 300ppi a bezokrajovým tiskem používá média o velikosti 102 x 184 mm (včetně 16 mm perforovaných oblastí na obou koncích). Tisknout na jedno médium můžeme jeden snímek o rozměru 102 x 152 mm, dva snímky o rozměrech 76 x 102 mm, čtyři snímky s rozměry 51 x 76 mm, nebo devět snímků s rozměry 34 x 51 mm. Tisk prvního snímku trvá cca 2 minuty, každá další cca 90 sekund. Spotřeba při tisku je maximálně 60 W.

Při tisku prochází papír tiskárnou několikrát, třemi průchody se tiskne snímek a posledním se fotografie pokryje ochrannou vrstvou, která pomáhá lépe chránit výtisk a zajišťuje jeho voděodolnost.

Instalace a ovládání
Pro přímý tisk stačí zapojit tiskárnu do energetické sítě a připojit fotoaparát. Pokud ho připojíme pomocí USB kabelu a standardu PictBridge, tak tisk spouštíme z fotoaparátu. V případě připojení fotoaparátu Kodak do konektoru tiskárny vybíráme snímek tlačítkem na tiskárně. Nastavit můžeme také počet snímků na jeden list papíru.
Během připojení fotoaparátu Kodak se automaticky spustí dobíjení baterií (pouze v případě použití akumulátoru KAA2HR). Pomocí této tiskárny lze také přenášet snímky do počítače pomocí speciálního tlačítka. Ovladače pro tisk z počítače neobsahují nijak bohaté nastavení. Můžeme si zvolit orientaci tisku a korekci barev (natural, enhaced a vypnuto).

Praxe
Zakoupením tohoto balíku získá uživatel kompletní vybavení pro digitální fotografii. Stačí vlastnit pouze počítač. Pomocí tiskárny si můžeme zhotovit snímky, přenést data do počítače a nabíjet fotoaparát. Jedná se samozřejmě o řešení pro nenáročné amatérské použití. Klady a zápory fotoaparátu Z740 jsme si rozebrali v samostatné recenzi.
Tiskárna Printer Dock Series 3 je prakticky stejná jako Printer Dock Plus, o které jsme taktéž psali. Má pouze redukované ovládání, nemá infraport a čtečku SD karet. Series 3 má také pomalejší tisk. V amatérských podmínkách pro domácí použití však prodloužení tisku o pár desítek sekund není nijak směrodatný parametr.

Jedná se o termosublimační tisk, kde je výhodou plynulost barevných přechodů za cenu lehké ztráty ostrosti. U našich testovacích snímků dosáhla tiskárna uspokojivé ostrosti a dobrého barevného podání. Barevné přechody jsou velmi plynulé. Vytisknuté snímky byly vystaveny tekoucí vodě a ochranná fólie vydržela i poměrně nešetrné zacházení. Ani po dlouhodobém kontaktu s vodou a následném pokusu o rozmazání prsty se snímek nijak neporušil. Při tisku je nutné dodržet určitou minimální vzdálenost od zadní části tiskárny kvůli procházejícímu papíru, který se střídavě vysunuje z přední a zadní části tiskárny.
Při nákupu spotřebního materiálu Kodak Printer Dock Media získáme možnost tisku přesně 40 snímků. Běžná cena v maloobchodech se pohybuje okolo 500,- Kč včetně DPH, takže jeden snímek vyjde na cca 12,5 Kč.

[-more-]{Kodak EasyShare Picture Viewer}

Kodak EasyShare Picture Viewer
Jedná se drobnost, díky které si můžeme prohlížet snímky na velkém LCD displeji. Kapesní prohlížeč snímků má zřejmě zlepšit prohlížení snímků případě, že váš fotoaparát má pouze malý displej.

Popis produktu
Velmi malé zařízení, jen o něco málo větší než kreditní karty, má LCD displej s úhlopříčkou 2,5" (64 mm) a rozlišením 201 000 bodů, na kterém umožňuje zobrazovat snímky z SD, nebo MMC paměťové karty, nebo interní 32 MB paměti. Zobrazené snímky si můžeme 2x přiblížit. Lze jej připojit k tiskárně Printer Dock Series 3, kde jej lze také dobíjet. Napájení je zajištěno vestavěným Li-Ion akumulátorem, který vydrží zobrazovat snímky až 3 hodiny. Nabíjet jej lze i pomocí dodaného USB kabelu.

Kromě resetovacího tlačítka na zadní straně a tlačítka pro zapnutí na boku, je veškeré ovládání soustředěné na stranu, kde je umístěn displej. Ovládání je však redukováno na křížový ovladač pro prohlížení a zoomování snímků.

Praxe
Načítání snímků není příliš rychlé, nejdříve se zobrazí rozostřený náhled a až po chvíli plnohodnotný snímek. Vzhledem k velmi malé interní paměti nelze použít jako databanku, a tak se z tohoto zařízení stává spíše nepovinný doplněk, než nutné příslušenství. Výhody nabízí prakticky dvě. Pokud uživatel vlastní fotoaparát s displejem menším než 2,5", nebo pokud si příliš často prohlížíme snímky, čímž vybíjíme fotoaparát. Samotné zařízení nabízí pouze málo funkcí, mezi které patří možnost tisku, automatického prohlížení, nastavení jasu a jazyka a zobrazení data a času pořízení snímku. V současné době zařízení není dostupné v ČR. Očekává se koncem roku za zatím neurčenou cenu.

» Recenze  » Recenze - fototiskárny

» Recenze  » Recenze - příslušenství