Canon EOS 1D Mark IIN aneb život s profi reportáží - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Recenze - fotoaparáty

Canon EOS 1D Mark IIN aneb život s profi reportáží

Canon EOS 1D

2. února 2006, 00.00 | Canon EOS 1D Mark IIN je bezesporu nejlepším profesionálním digitálním fotoaparátem optimalizovaným výhradně pro profesionální fotografickou reportáž. Nabízíme vám souhrn praktických zkušeností z měsíčního testování tohoto špičkového stroje.

1D Mark IIN je již třetí generací čistokrevné profesionální reportážní zrcadlovky Canon EOS 1D. Od svého bezprostředního předchůdce se v podstatě liší pouze větším LCD displejem a optimalizací elektroniky, takže v tomto článku jsme se rozhodli upustit od našeho standardního formátu recenze a nabídnout vám trochu subjektivnější praktické zkušenosti. Pokud vás zajímají konkrétní technické údaje, fotografie testovacích terčů apod., můžete s klidným svědomím sáhnout po recenzi modelu EOS 1D Mark II, protože výstup z obou fotoaparátů je takřka identický. V tomto článku vám naopak nabízíme subjektivní zhodnocení více jak měsíčního praktického testování, jehož součástí byla i reportáž z amerických veletrhů CES 2006 a Macwolrd 2006, kterou můžete najít na adrese http://report.grafika.cz.

První dojmy
Řada EOS 1 není žádným nováčkem, a tudíž pro nás nebyla ani žádným překvapením. Po konstrukční stránce je tělo, rozmístění a logika ovládacích prvků u verze Mark IIN prakticky totožná s předchůdcem až na velikost displeje. Zvětšení zadního LCD bezesporu prospělo jeho čitelnosti a zvýšilo jeho užitnou hodnotu. Na druhou stranu i přes proklamované zlepšení zorného úhlu nadále platí, že za slunečného počasí se v exteriéru potýká s až příliš velkým množstvím odlesku. Škoda, že Canon nesáhl po transreflexním displeji, který by byl v exteriéru ideální. Takto fotograf často musí korigovat resp. zvyšovat jas displeje.
Celkově se tedy dá říci, že první dojmy jsou přesně dle očekávání. Uživatel znalý řady EOS 1 dostává do ruky dobře známý, léty praxe ověřený, koncept bez jakýchkoli radikálních změn. Pokud budete na EOS 1D Mark IIN přecházet z jiné značky či nižších řad EOSů, budete si muset několik týdnů zvykat na jeho specifickou logiku ovládání, ale k tomu se dostaneme později a věřte, že není samoúčelná.

Vždy připraven
Jednou z výhod tohoto fotoaparátu je jeho vynikající připravenost, která je u reportáže většinou rozhodující. Fotoaparát je napájen Ni-MH článkem s označením NP-E3, jehož reálná životnost je několik dní ostrého reportážního focení, přes 1 000 snímků. Ve fotoaparátu jsme měli osazených 2 + 1 GB paměti a nikdy se nám za celou dobu testování nestalo, že by akumulátor zastavil naší práci dříve, než zaplněné paměťové karty. Navíc se u verze IIN podařilo velmi dobře vyřešit režim spánku, do kterého fotoaparát automaticky dle nastavení upadá, a ze kterého se probudí řádově za dvě desetiny sekundy. To znamená, že od zapnutí či probuzení fotoaparátu do první expozice neuběhne typicky ani celá sekunda a to včetně zaostření s rychlým Lkovým objektivem! V tomto ohledu není fotoaparátu opravdu co vytknout a jde o jedno z vylepšení verze IIN.
Za zmínku stojí i dodávaná nabíječka akumulátorů, která přesně kopíruje filosofii tohoto fotoaparátu. Na první pohled šokuje svými rozměry a váhou, ale tyto neduhy spolehlivě kompenzuje funkčností. Umožňuje zcela nezávislé paralelní nabíjení či vybíjení dvou akumulátorů a zcela bezproblémově funguje bez ohledu na to, zda je napájena 240 či 110 V.

Sázka na jistotu
Co zkušený reportážní fotograf ocení na Canonu EOS 1D mark IIN, je to, že se u fotoaparátu nedočká žádného překvapení, které by si sám způsobil svou nepozorností či nechtěnou manipulací. Konstruktéři v tomto ohledu šli opravdu daleko, takže sázka na jistotu se projevuje v mnoha aspektech ovládání.
V první řadě jsou to zámky ovládacích prvků a jejich provedení. Fotoaparát má zámek zadního rolleru, který umožňuje jeho deaktivaci v situacích, kdy by mohlo dojít k jeho neúmyslnému použití nejčastěji při přiložení k oku. Dále má zámek všech vertikálních ovládacích prvků, velmi robustní zámek slotů paměťových karet, dvojitý zámek baterie a i gumové krytky konektorů jsou patřičně tuhé.
Stejná opatrná logika se projevuje u ovládání základních funkcí, tedy AF, expozičního režimu, ISO, systému měření, FEC, bracketing a DRIVE. Ty jsou soustředěny na trojici tlačítek v levé části horní stěny fotoaparátu a nutnost dvojhmatů spolu s použitím rolleru může zprvu vypadat krkolomně. V okamžiku, kdy (pokud někdy) si na ni zvyknete, uvědomíte si, že díky soustředění všech těchto nastavení na jedno jediné místo získáváte velmi rychlý a hlavně stabilní přístup k jejich ovládání. Sice potřebujete zapojit obě ruce, ale upřímně, už s ohledem na hmotnost EOS 1D není jednoručka.
A v neposlední řadě je dotažena pojistka "proti blbosti" i v samotném ovládání menu a prohlížení náhledů. Vždy totiž pro provedení jakékoli změny musíte držet příslušné tlačítko a otáčet rollerem či používat kombinaci více tlačítek. Zprvu se tento systém může zdát zbytečně komplikovaný a obtěžující, ale v uspěchané reportážní praxi si uvědomíte, že jde o jediný rozumný způsob, jak 100% zabránit přehmatům a neúmyslné manipulaci s nastavením. Upřímně řečeno i po měsíci pravidelného používání jsem měl občas problémy zcela bez soustředění procházet menu fotoaparátu, ale pro pravidelně používané operace je tento systém přijatelný a hlavně bezpečný.

Ergonomie
Jak již bylo řečeno, Mark IIN nepřináší žádné zásadní ergonomické novinky do konstrukce robustního, utěsněného a proklatě těžkého těla EOS 1. Úchop jak v horizontální, tak i vertikální poloze je pevný a pohodlný, pokud máte dostatečně velkou dlaň. Co se týče vertikálního fotografování, zaslouží si Canon rozhodně pochvalu za to, že kromě spouště umístil na grip i čtyři tlačítka, která provázejí i horizontální spoušť. Obě spouště jsou stejně citlivé a rozdíl v práci takřka nepoznáte. Škoda, že poloha FEC tlačítka a ovladače kompenzace balance bílé barvy je jiná v horizontální a vertikální poloze. Zejména u FEC tlačítka k tomu nevidíme rozumný důvod.

S fotoaparátem jsme toho nafotografovali opravdu hodně jak v interiérech, exteriérech, tak i na cestách a jeho jedinou nevýhodou je, že robustnost fotograf zaplatí váhou. Náš fotobatoh pro cestu na CES a Macworld vážil přesně 18,1 kg (tělo, 7 objektivů, blesk, akumulátor, notebook s náhradní baterií, filtry a monopod) a to nabíječku a některé drobnosti jsme vezli v klasickém zavazadle mimo. Vysoká hmotnost sice dodává stabilitu a umožňuje obrovskou odolnost těla, ale z profesionální fotoreportáže dělá nelehkou řeholi. Nicméně to platí i pro konkurenční fotoaparáty s tímto zaměřením.

Rychlost a spolehlivost
Další pochvalu si zaslouží autofokus fotoaparátu. Zejména s objektivy Canon 24-70 f/2.8 a Canon 70-200 f/2.8 se takřka můžete přestat starat o zaostřování. Je to samozřejmě hodně nadsazené tvrzení, ale rychlost a spolehlivost AF i při velmi špatných světelných podmínkách je u EOS 1D opravdu okouzlující. Škoda, že stejný AF systém není použit u EOS 5D, což by výrazně zvýšilo jeho užitnou i konkurenční hodnotu.
Mluvit o špičkové rychlosti sekvenčního snímání 8,5 snímku za sekundu asi není v případě tohoto fotoaparátu nezbytně nutné. Verze IIN přinesla prodloužení série záznamu a zejména možnost paralelního ukládání JPEG + RAW na dvě paměťové karty. Celkově nelze než konstatovat, že EOS 1D Mark IIN je bezkonkurenční špičkou v oboru co se rychlosti a výkonu zpracování týče.

Kvalita fotografií
Po stránce kresebné nabízí EOS 1D Mark IIN špičkový nezkreslený obraz, který převyšuje potřeby běžné reportáže. Rozlišení 8 MPix spolu s minimálním šumem, softwarovým doostřováním a processingovým zkreslením si zaslouží pochvalu. Někteří zahraniční recenzenti si u řady 1D stěžují na měkčí podání u JPEG fotografií, ale nám nepřišlo nijak nepřijatelné. Naopak dává větší prostor pro cit fotografa při doostřování.
I při citlivosti ISO 1600 je hladina šumu stále přijatelná a opticky viditelná pouze v tmavých pasážích scény. ISO 3200 pochopitelně již degradaci obrazu přináší, ale pro reportážní účely jsou snímky stále skvěle použitelné. Koneckonců možnosti fotoaparátu za špatných světelných podmínek můžete posoudit na ukázkových snímcích.
Jediné místo, kde shledáváme pro Canon prostor pro další vylepšení, je automatická balance bílé barvy v interiérech. Zde Nikon dokáže nabídnout o trochu spolehlivější a přesnější výsledky, i když se rozhodně nedá říci, že by bylo AWB u EOS 1D nějak dramaticky problematické.

Celkové shrnutí
Canon EOS 1D Mark IIN je vyzrálý profesionální reportážní fotoaparát. To, že verze IIN nepřinesla oproti verzi II zásadní změny, je logické, není k nim žádný důvod. Vyšší rozlišení, rychlost či zásahy do ergonomie prostě nejsou potřeba. Navíc ani Canon si nemůže dovolit očekávat, že majitelé EOSů 1D Mark II budou po roce přezbrojovat bez rozmyslu na nový model, takže varianta IIN je pouze doladěním stávajícího bez ambice na revoluci. Kromě jmenovaných novinek přinesla verze IIN i takzvané Picture Styles neboli přednastavení simulující některá typická barevná, jasová a kresebná podání.

Profesionál dá při výběru techniky pravděpodobně stejně až na vlastní zkušenost, přesto EOS 1D Mark IIN rozhodně můžeme doporučit. Ani po měsíci testování jsme nenarazili na zásadní nedostatky a až na drobné výtky jsme byli s jeho výkony opravdu velice spokojeni. Fotografování s EOS 1D Mark IIN je radost, kterou bychom přáli každému českému reportážnímu fotografovi.

Ukázkové fotografie z Canonu EOS 1D Mark IIN


ISO 800, f/3.2, 1/125s, režim Av, bodové měření, ohnisko 200 mm (Canon 70-200mm f/2.8)


ISO 400, f/10, 1/160s, režim Av, měření se zdůrazněným středem, ohnisko 24 mm (Canon 24-70mm f/2.8)


ISO 1600, f/2.8, 1/320s, režim Av, zonální měření, ohnisko 200 mm (Canon 70-200mm f/2.8)


ISO 100, f/16, 1/125s, režim Av, měření se zdůrazněným středem, ohnisko 15mm (Sigma 15mm f/2.8 fisheye)


ISO 1600, f/2.8, 1/160s, režim Av, zonální měření, ohnisko 170 mm (Canon 70-200 f/2.8)


ISO 1600, f/2.8, 1/50s, režim Av, zonální měření, ohnisko 24 mm, (Canon 24-70mm f/2.8)


ISO 100, f/4.5, 1/100s, režim Av, bodové měření, ohnisko 24 mm (Canon 24-70mm f/2.8), přechodové barevné filtry Cokin, systémový blesk Canon 580EX


ISO 100, f/9, 1/200s, reřim P, zonální měření, ohnisko 21mm (Sigma 17-35mm f/2.8-4.0 DG HSM), přechodový barevný filtr Cokin)


ISO 400, f/6.3, 1/3200s, režim Av, měření se zdůrazněným středem, ohnisko 500 mm (Tamron 200-500mm f/5.0-6.3 Di)


ISO 100, f/2.8, 1/320s, režim Av, měření se zdůrazněným středem, ohnisko 85 mm (Canon 70-200mm f/2.8), přechodové barevné filtry Cokin

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Recenze  

 » Recenze  » Recenze - profi technika  

 » Recenze  » Recenze - fotoaparáty  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Levoruky Canon? ;-)

Autor: Robert Muž

Založeno: 02.02.2006, 13:05
Odpovědí: 4

Nejak nevim o tom, ze by Canon delal take "levoruke" pristroje. - viz obrazek s fotobatohem ;-)) A nebo se pletu? Tohle se mi parkrat stalo drive, ze jsem dal do zvetsovaku film obracene a nazvetsoval si fotky zrcadlove obracene. Jak se ale tohle muze stat u digitalniho zpracovani "omylem" to je mi zahadou ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Levoruky Canon? ;-)

Autor: dr, Avalanche Muž

Založeno: 02.02.2006, 14:15

Jednoduse - Obraz\Natocit platno\Prevratit platno vodorovne :-)))))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Levoruky Canon? ;-)

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 02.02.2006, 14:50

Presne tak. Nevhodne jsem prevracel misto rotoval obrazek

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Levoruky Canon? ;-)

Autor: bob222 Muž

Založeno: 02.02.2006, 15:40

Skoda, uz som sa ako lavak potesil, ze existuju lavoruke varianty...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Levoruky Canon? ;-)

Autor: Slavek Muž

Založeno: 02.02.2006, 20:15

Zajimava myslenka, ale jako levak si neco takoveho nedovedu predstavit, stejne jako nedovedu vzit do leve ruky mys od PC a to delam vsechny dulezite veci fakt levou.

Odpovědět na příspěvek

tý vole

Autor: dave Muž

Založeno: 02.02.2006, 13:13
Odpovědí: 14

týýýýýý vole, tak to jo. 350D je proti tomu plastová hračka od vietcongu. Jenže takovej stroj s brašničkou objektivů stojí jako nová Fabia s klimatizací, že....takže klasický český novinář použije pro svoji reportážní fotografii spíše C 350D, eventuálně C 300D, Nikon D50 nebo Olymp E500....se seťákama a možná nějakým jakež takež dalším objektivem...jó, jó....ale co si budem říkat, zručný novinář vykouzlý Xtra snímky i s výše uvedenými značkami. Jasně, že tenhle foťák je modla a přání nás všech...no, ale je to tak jak to je. Takže foťákografové snažte se a smažte dělat supr fotky s tím co máte. MÁTE NA TO!

Odpovědět na příspěvek

RE: tý vole

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 02.02.2006, 14:51

Mate pravdu, ze hodnota techniky v batohu prevysovala 300.000Kc a neni to set uplne pro kazdeho. Na druhou stranu se fotoaparatu tridy 1D pouzivaji v reportazni praxi v CR desitky, takze nerealny sen to neni.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: tý vole

Autor: pc Muž

Založeno: 02.02.2006, 17:08

kdyz to nekoho zivi, tak to nevidim, jako prehnanou castku. grafik, nebo architekt za vybaveni kancelare utrati mnohonasobne vic.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: tý vole

Autor: Slavek Muž

Založeno: 02.02.2006, 20:10

No, i obycejny smrtelnik si to muze koupit. Treba ja, koupil jsem si 300D a za pul roku sem zjistil ze to je moc plastove, tak sem si koupil 1D. (dle MF Dnes mam prumerny plat a foceni je me hobby).
Ale mam jinej dotaz, slysel sem jiz z vice stran ze objektiv Canon 24-70/2,8L vykazuje na digi telech nejake problemy s ostrenim (pouze obcas) a ze pry mam radeji sehnat starsi 28-70/2,8 ktery pry tento problem nema, slysel nekdo o tom neco? (Mam to ze 2 zdroju, pricemz jeden clovek takto vratil jiz 3 tyto objektivy).

Odpovědět na příspěvek

RE: tý vole

Autor: mk Muž

Založeno: 03.02.2006, 09:15

Klasický český novinář má redakční fotovýbavu.

Odpovědět na příspěvek

ČTĚTE: NÁZOR NOVINÁŘE

Autor: dave Muž

Založeno: 06.02.2006, 14:02

no jo, klasický český novinář používá redakční fotovýbavu, a pokud nejste zrovna fotograf MF Dnes, tak můžete být rád, že jako fotograf krajské redakce máte canona 350D. Nestěžuji si ale. Já osobně dělám fotoreportéra/redaktora v Rovnosti, a 350D tam jsou lepším průměrem, včera jsem 1D Mark IIN měl v ruce a myslím, že hlavní výhoda je hlavně v tom, že Mark už něco vydrží, jinak myslím, že hodně kvalitní reportážní foto jdou dělat právě i s 350D a srovnatelnými foťáky jiných značek (nikon D50, olymp E500). Mark je ale Mark, to nepopírám, ale cena je cena a raději si udělám srovnatelné fotečky plasťákem 350D za ušetřené penízky na safari v Keni a na gejzírech na Islandu, než nechat proletět luftem desítky (stovky) tisíc za lepší tělo. Ale prosím pánové autoři těchto stránek, nepište mi sem, že to není jen o těle. Vím jak dobrý je Mark, a že se po některých stránkách nedá s 350D srovnávat. Při porovnávání fotek z obou fotoaparátů jsem ale viděl pouze minimální až nepatrné rozdíly, a pro mě je kvalita fotografií určující (okamžitý start, rychlá sekvence a ostatní vychytávky jsou součástí i 350D, takže na repofoto si myslím ideální). A že mi při dobrém zacházení vydrží 350D 5-10let a MArk i 20, to stejně dnes není určující, myslím, že ještě hodně let si fotografové budou měnit foťáky za lepší dřív než za pět let, ještě dlouho bude trvat, než se vývoj digitální fototechniky zpomalí, takže do té doby si myslím, že je nesmyslné utrácet haldy peněz za velmi minimální rozdíl ve fotografii...ale je to jen můj názor, vím že zastánci maximalismu ve fotorepo budou odporovat....

Odpovědět na příspěvek

RE: ČTĚTE: NÁZOR NOVINÁŘE

Autor: mk Muž

Založeno: 06.02.2006, 14:53

Já se pohybuju v reportážní oblasti v Praze už nějaký ten pátek a 350D vidím kolem sebe akorát v rukách nějakého fanouška. Profi reportéra s 350D jsem snad ještě neviděl. Tady je to opravdu minimálně 20D, ale většinou Canony 1D/1D Mk II a Nikony D1 až D2, poslední dobou D200. Nechci tvrdit, že s 350D se nedá nic nafotit, ale AF, odezva spouště, sekvenční focení (350D nemá rychlou sekvenci) je u 1D zkrátka absolutně někde jinde a umožňuje mi to soustředit se na kompozici a pod. a ne se neustále rvát s technikou (doporučuju si vzít 350D a fotit třeba halovou atletiku, spláčeš nad výdělkem). A s tou výdrží 350D, to je vtip? Denní porce fotoreportéra ve velkém deníku je tak 1000 oken, závěrka 350D má výdrž řekněme 50000 cyklů, z toho mi vychází cca 2 měsíce a ne 5 až 10 let.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ČTĚTE: NÁZOR NOVINÁŘE

Autor: dave Muž

Založeno: 06.02.2006, 15:39

Jsem z jižní Moravy. My nejsme Praha. Praha je stát ve státě. Běžné krajské (a okresní) deníky mají opravdu v používání fotoap. 350D a podobné varianty jiných značek (Nikon) jako lepší standart, když už má někdo 20D, tak je to jó machr. I přesto, že máme člověka, který fotí víc (v mém případě já:) a proto je jakýmsi "redakčním fotografem", děláme zde všichni všechno, tedy kromě focení píšeme a píšeme a píšeme, všichni tady musíme být nahraditelní a všestranně použitelní.Vím, že v Brně, v Praze, ve větších redakcích jsou fotografové - specialisti, kterým 1DMa II redakce koupí. A s tou použitelností cyklů, za rok je tam téměř 100tis., a pořád krásně šlape a nic nenaznačuje tomu, že by měl mít problémy vydržet dalších sto tisíc. Myslím si, že pro standartní potřeby fotoreportéra je sekvence u 350D dostatečná. Teď neporovnávám s MARKEM, ta je jako kulomet. S 350D jsem atletiku v hale několikrát fotil a jde to, což znamená, že fotka je použitelná i na barevnou titulku. A ta porce fotoreportéra 1000 oken denně, ono hlavně taky záleží, jak se kdo umí dívat přes hledáček. A i přesto že jsem mladý zobák, setkal jsem se s fotoreportéry (MF Dnes), kteří nacvakají 1500 a prd z toho, jiní za stejný program udělají se stejným foťákem 300 a jsou to grandiózní fotky. Znovu uvádím, že srovnávat MARK s 350D lze! Ale fotoreportérští fajnšmekři a maximalisté s tím nebudou souhlasit nikdy. Canon sám o sobě má ceny vzhledem ke konkurenci dost nadsazené a Mark ten je vrchol jeho monopolu, kdy si s cenami dělá co chce...I přesto, že jeho reálná hodnota je dle mého názoru o velké desetitisíce nižší. A ještě závěr: Kdybych byl fakt prachatý, určitě bych do MARKU šel, ale s průměrným platem se mi za "jen blbý" foťák nechce pár let splácet tisíce měsíčně. Holt tak, a proto pěju chválu na 350D a jim podobné ŠUNKY (nikon D50 a Oly E500). Praví profesionálové, odsuďte mě!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: ČTĚTE: NÁZOR NOVINÁŘE

Autor: mk Muž

Založeno: 06.02.2006, 16:58

Co se týká ceny, tak u 1D Mk II mi přijde adekvátní, řada 1Ds je předražená, na tom se shodneme. Ale za to nemůže Canon, nýbrž neschopná konkurence.
Jinak 1D není o maximalismu nebo fajnšmejkrovství, ale o nutnosti přinést fotku za každou cenu. A tady 350D s rychlostí, pomalým bufferem, mizerným AF apod. prostě nedostačuje vysokým nárokům. Tím netvrdím, že se s tím nedá fotit, ale dá to příliš velkou námahu (sám jsem fotil rok a půl s 300D, který má stejný AF). Doporučuju prostě vyzkoušet.

Odpovědět na příspěvek

RE:ČTĚTE: NÁZOR NOVINÁŘE+OD VĚCI

Autor: dave Muž

Založeno: 06.02.2006, 20:35

Mark jsem před dvěma dny na pár hodin zkoušel, jak jsem již psal. A souhlasím, že je to úplně o něčem jiném, ale cena je věc alespoň pro mě nepřekonatelná. Nebo se mi ji spíš nechce překonávat. Fotím pro noviny, ale nepovažuji se za profesionála. Focení mě baví, myslím, že se vcelku dokáži dívat přes hledáček a zatím se mi nestalo, že bych přivezl z reportáže nepoužitelnou foto. Ať už jde o fotbal, sebevraždy, nehody nebo krojované plesy. Možná nemám až tak přemrštěné nároky a plastovou krabičku 350D prostě považuji za velmi dobrý a rozhodně použitelný stroj v reportáži v poměru cena/výkon. Mám v práci i starší služební 300D. Není špatný, ale 350D má proti němu dost důležitých vychytávek, jako okamžitý start...A je mi jasné a sám jsem poznal, že MARK je o dost nabušenější, jeho okamžitá připravenost fotit je 120%, ten foťák má šestý smysl, ale znovu se vracím k ceně...A použitelnou fotku z D350 jsem tedy zatím přinesl pokaždé. Možná až budu starší a budu mít pomalejší smysly, rozklepanější ruce, tak ocením výhody předraženého, ale namakaného MARKU, který už snad bude na nízké cenové hladině, páč budou fotoaparáty daleko daleko vymakanější...a teď jen tak od věci. Na Korsice jsem zkoušel starý rodinný foťák, EVF Kodak 6490 a byl jsem vcelku šokován kvalitou barev a fotek celkem (samozřejmě s narůstající ISO se stává z fotky šumák), do 200 ISO to na denním světle dělalo velmi velmi solidní fotečky...to mě donutilo zamyslet se, ony možná za několik let vyhrají klouby DSLR a EVF i na poli profíků..zatím jsou to sice hračičky, i když třeba panasonic FZ30 už nebo Sony R1..chce to podle mě pár let na to aby to rozbalil i u profíků nějaký špičkový ultrazoom s vysoce kvalitním objektivem, "čipem jako talíř", mikrošumem od 1600 ISO, 10-20mpix...Když přišly digitální zrcadlovky a foťáky vůbec, slýchával jsem kolem sebe desítky hlasů typu, analogové zrcadlo je analogové zrcadlo. I když bde digitální sebelepší, nebude mít to kouzlo a nikdy analog. klasiku nepřekoná. Všichni ti teď mají digitály. A od těch stejných teď slýchám, že jeden objektiv, ať je jakýkoliv, nemůže nikdy nahradit speciální výměnné objektivy, zrcadlovka s výměnným objektivem je klasa, a prý ji nic nepřekoná....

Odpovědět na příspěvek

1000 za den?????

Autor: Pepa Muž

Založeno: 06.03.2006, 10:26

A jsou normalni? Co tam jako foti? Je to ale zvracenej svet.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: tý vole

Autor: evolt Muž

Založeno: 11.02.2006, 13:19

Přesně tak, ten má tohle (a spíš víc) zadarmo k užívání a když to rozmlátí, dostane nové.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: tý vole

Autor: evolt Muž

Založeno: 11.02.2006, 13:20

(reakce na mk v kontextu mých známých z MFD a dalších hlavník periodik)

Odpovědět na příspěvek

RE: souhlas

Autor: Silvestr Szabó Muž

Založeno: 05.03.2006, 17:07

Musím souhlasit ,kdo by tohoto krasavce nechtěl ,měl sem ho půjčený jen na 2 dny a co se rychlosti týče je to pohádka !'(zatím byla rychlejší jenom moje bývalá manželka když sem přišel domu s výplatou,proto taky bývalá)ale k věci rychlost této mašinky bych doma uvítal s otevřenou náručí,chvilku jsem si musel zvykat na ovládání ale nemám mu co vytknout .Teť musím koupit nějaké dlouhé sklo ale přiznám se šilhám po něm jeto fakt pecka.Ti co ho už máte ,radujte se,víte sami dobře že je z čeho !

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: souhlas

Autor: jirka Muž

Založeno: 08.03.2006, 22:38

Mám 5D a včera jsem si pro radost pořídil 1D Mark II, a musím říct, že perfektní. Jen si musím zvykat na jeho váhu. Hlavně s 70-200mm a s 580 bleskem se už docela pronese :). Ale jde jen o zvyk.

Odpovědět na příspěvek

nevidim na tom nic extra

Autor: andrej Muž

Založeno: 02.02.2006, 19:01
Odpovědí: 3

krásná hračička ale na těch ukázkových fotkách nevidím nic extra,
"spíš nic než moc"

:)

Odpovědět na příspěvek

RE: nevidim na tom nic extra

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 02.02.2006, 19:14

Dobry den,

co jineho byste ocekaval od ukazkovych fotografii? Snazili jsme se dat do clanku reprezentativni set ruznych situaci, motivu, nastaveni a objektivu. Myslim, ze o technickych moznostech fotoaparatu vypovidaji docela hodne.

Nicmene radi se poucimeo tom, co vam chybi...

Odpovědět na příspěvek

RE: nevidim na tom nic extra

Autor: michal Muž

Založeno: 02.02.2006, 19:18

To ze nevidis nic extra je docela v poradku. Obrazova kvalita 1DMkII je velmi srovnatelna s 20D nebo 350D. Pri trose hledani se daji najit drobne vyhody, na papire 20x30 ztezi viditelne. Rozdil 1DMkII od zminenych neni v obrazove kvalite, ale v rychlosti - snimani, reakce a AF. Ten fotak je konstruovan na to, aby zvysil sanci fotografa prines pouzitelnou fotku do cerstveho vydani. Pokud hledas jinou obrazovou kvalitu, na to je varianta s malym s za D.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: nevidim na tom nic extra

Autor: mk Muž

Založeno: 03.02.2006, 09:16

Oproti 20D je znát menší šum a průzračnější, jasnější obraz. Nevím, jak to popsat, asi za to můžou větší buňky snímače... viditelný rozdíl tam prostě je.

Odpovědět na příspěvek

kvalita

Autor: kert Muž

Založeno: 02.02.2006, 21:40
Odpovědí: 1

Kvalita fotek opravdu neni nic moc, jesi ono to neni tím sklem. Chtělo to třeba použít 50mm pevnou, kvalitou odpovídající aparatu.

Odpovědět na příspěvek

RE: kvalita

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 03.02.2006, 06:47

Ukazky jsou z ruznych objektivu a dovolim si tvrdit, ze z objektivu typicky uzivanych s 1Dckem. Reportaz se vetsinou 50mm pevnym ohniskem nefoti a pokud se podivate na pouzita skla, tak jsou to vzdy svetelne varianty, nechybí Lko (24-70 f/2.8L) a jsou zastoupeni i alternativni vyrobci (Sigma, Tamron).

Canon EOS 1D Mark IIN je zameren na reportaz a pokud vezmete jakykoli jiny fotoaparat s rychlostí pres 5sn./s. tak vam radikalne lepsi obrazek neda

Odpovědět na příspěvek

poznamky

Autor: mk Muž

Založeno: 03.02.2006, 09:29
Odpovědí: 0

Pár poznámek:
- zvětšení displaye a přidání pár dalších drobností (Picture styles) nepovažuju za skok o jednu generaci

- 1000 snímků je tak jedno odpoledne ostrého reportážního focení (deník) a ne několik dní. V praxi baterka ale vydrží o dost víc než 1000 fotek

- probuzení ze spánku je už u verze 1D Mk II okamžité, nevidím tu tedy žádné vylepšení

- mně nejvíc vadí tlačítko na výběr ostřících bodů na vertikálním gripu, které je tak zapadlé, že se špatně nahmatává

- konkurenční fotoaparáty (míněny zřejmě Nikony D2) jsou o 200 až 300 g lehčí

- to, že stejný AF není použit u 5D je celkem logické - jednak nevidím smysl (není to reportážní stroj), jednak by to příliš konkurovalo řadě 1Ds

- na AWB si uživatelé Nikonu stěžovali odjakživa (až D2Hn a D2X jsou na tom dobře), naopak na Canon jsem stížnosti neslyšel

Jinak bych k nedostatkům přidal nevhodné rozvržení křížových ostřících bodů, low-ligh AF by mohl být lepší, u verze 1D Mk II různě citlivé spouště, nemožnost smazat jednu fotku ze série při náhledu na LCD hned po vyfocení...

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: