Canon EOS 600D – test a recenze - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Recenze - fotoaparáty

Canon EOS 600D – test a recenze

11. května 2011, 00.00 | Canon svůj model EOS 600D představil rok a den po EOS 550D, který ovšem na trhu nenahradil, ale doplnil. Stejně jako předchůdce má 18Mpx senzor, ale navíc výklopný a otočný displej jako nejnovější model z vyšší řady – EOS 60D. Kompaktní 600D nabízí velký výběr režimů fotografování od ručního nastavení až po inteligentní automatiku, možnost pořizovat Full-HD video, ale také třeba bezdrátově ovládat blesky.

Canon EOS 600D má lehké, kompaktní tělo z polykarbonátové pryskyřice zpevněné skelnými vlákny a se šasi z nerezové oceli. Tělo je sice malé, ale ergonomicky vhodně řešené, stejně jako provedení a rozmístění ovládacích a kontrolních prvků. A důležité je i to, že díky využití některých technologií, systémů a funkcí 600D přesahuje pomyslnou hranici, vymezenou pro digitální zrcadlovky určené širokému okruhu spotřebitelů, a dobře poslouží i náročnějším amatérským tvůrcům.

 

 

 

Umožňuje jednoduché použití s využitím automatických systémů, nabízí poloautomatické programy i ruční nastavení všech parametrů expozice. Má praktické funkce pro individuální přizpůsobení fotoaparátu k různému použití včetně výběru funkcí uživatelských a obrazovku „Quick Control“ s rychlým, operativním přístupem k potřebným funkcím pro snadné a rychlé nastavení fotoaparátu.

 

 

 

A samozřejmě – důležitá je příslušnost k rozsáhlému modulárnímu systému, který obsahuje výměnné objektivy, elektronické blesky a další příslušenství, díky kterému je využití přístroje velmi široké a pružné. Fotoaparát jsme si představili začátkem února v článku Canon EOS 600D vévodí novinkám Canon. Článek obsahuje i základní srovnání s modelem EOS 550D. Teď se zaměříme takřka výhradně na zkušenosti z testu a výběr ze zkušebních snímků.

 

 

 

Canon EOS 600D – fotografický test a výběr ze zkušebních snímků

Fotoaparát jsem vyzkoušel s novým kitovým objektivem Canon EF-S 18–55 mm 1:3,6–5,6 IS II. Má stejnou optickou konstrukci i systém optické stabilizace obrazu jako původní objektiv, lehké změny doznalo pouze vnější provedení. Koeficient pro přepočet ohniskové vzdálenosti objektivů EF/EF-S na 35mm formát je 1,6×.

 

 

 

Zpracování obrazových dat je dobře vyvážené, celková obrazová kvalita je výborná. Základní míra kontrastu a ostření je dobře nastavená, zvýraznění hran je poměrně mírné.

 

 

 

Ostrost obrazu a prokreslení jemných detailů v celé ploše obrazu na snímku z reálného prostředí – na hřbetech knih s několika povrchy, jemnými detaily a barvami. Vlevo při citlivosti ISO 200 (1 s), vpravo 1600 ISO (1/8 s). Clonové číslo bylo 8 a ohnisková vzdálenost 25 mm mm (ekv. 35mm formátu: 40 mm).

 

 

 

Barevné podání v plenéru víceméně odpovídalo realitě, a to za špatného osvětlení i za jasného slunečního svitu. Ale za umělého osvětlení je vhodné dobře volit vyvážení bílé barvy a tedy i správného celkového barevného podání. Plná automatika vyvážila žárovkové světlo s posunem k teplému podání, režim Žárovka byl poměrně přesný. Při otevření velké tabulky si zobrazíte i dvojici upravených podání; v případě korekce režimu pro žluté žárovkové světlo jsem se schválně pohyboval až na hranici chladnějšího podání.

 

 

 

Pro vyvážení bílé je kromě plné automatiky k dispozici šest přednastavených režimů (Denní světlo, Stín, Zataženo, Žárovka, Bílá zářivka a Blesk) a možnost vyvážit uživatelsky. Nechybí jemné doladění vyvážení a možnost využít funkci automatické řady s posunem vyvážení bílé (bracketing wb). Menu informuje o tom, jaká je barevná teplota u toho kterého nastavení, přímo ji nastavovat ale nelze, což může některým uživatelům chybět.

 

 

 

Míru a charakter obrazového šumu systém udržuje v dobrých mezích. Projevuje se barevný i jasový, je vcelku přirozený a vzrůstá mírně a poměrně lineárně. Výrazný je až u hodnoty ekvivalentu citlivosti ISO 6400 a více ve středních až tmavých pasážích snímku. U rozšiřující hodnoty 12 800 ISO je další nárůst zřetelně vidět, ale oproti modelu EOS 550D je viditelně méně skokový. Rozsah ekvivalentu citlivosti ISO je 100–12 800.

 

 

 

Snížení šumu pomocí uživatelské funkce. Na výběr máme čtyři možnosti: funkci vypnout a tři volby s odstupňovanou mírou působení – nízkou, standardní a silnou (viz popisky na zkušební tabulce). Nastavil jsem nejvyšší hodnotu obecné citlivosti ISO 12 800. Čas expozice byl 1/125 s, clonové číslo 8 a ohnisková vzdálenost 28 mm (ekv. 35mm formátu: 44,8 mm).

 

 

 

Digitální šum na snímku z reálného prostředí u dvou různých hodnot obecné citlivosti. Vlevo 200 ISO (1,3 s), vpravo 1600 ISO (1/6 s). Clonové číslo bylo 8 a ohnisková vzdálenost 30 mm (ekv. 35mm formátu: 48 mm).

 

 

 

A ještě snížení šumu pomocí uživatelské funkce u snímku z reálného prostředí. I v tomto případě jsem nastavil citlivost na maximální hodnotu ISO 12 800. Čas expozice byl 1/60 s, clonové číslo 8 a ohnisková vzdálenost 25 mm (ekv. 35mm formátu: 40 mm).

 

 

 

Ukázka možného využití fotografických stylů. Vlevo nahoře je posílená barevnost – zvýšená sytost barev, vpravo nahoře převod barevných tónů do šedé škály, vlevo dole také, ale s využitím digitálního červeného filtru a vpravo dole speciální odstín sépiově hnědého zbarvení. Ohnisko 33 mm (ekv. 52,8 mm), rychlost závěrky 0,6 s, clonové číslo 8 a ekvivalent citlivosti ISO 400.

 

 

 

Možnosti fotografických stylů jsou obdobné jako u modelů ve vyšší třídě, včetně tří pozic pro uživatelsky nastavené parametry, anebo styly stažené z webu Canon. Nastavit můžeme sytost barev, kontrast obrazu a míru ostření. V případě černobílých máme na výběr různé digitální filtry, které simulují účinnost snímacích filtrů používaných v černobílé fotografii, a tónovací efekty – kromě sépiového ještě modrý, fialový a zelený.

 

 

 

Fotoaparát umožňuje upravit pořízené snímky pomocí kreativních filtrů. Je jich pět: černobíle s vysokým kontrastem a simulací zrnitého filmu, měkké ostření, respektive rozostření, efekt objektivu typu rybí oko, „fotoaparát na hraní“ a efekt miniatury. Systém je nastaven tak, že po uplatnění vybraného filtru na zvolený snímek vytvoří automaticky jeho upravenou kopii, uživatel se tak nemusí obávat, že o zdrojový snímek přijde. Na druhou stranu možná bude některým uživatelům chybět možnost například natáčet video s efektem miniatury, anebo některé zajímavé kreativní funkce, které znají z kompaktních fotoaparátů Canon, třeba možnost zachovat barevnost pouze vybraného objektu, zatímco všechny ostatní barvy jsou převedeny do šedé škály.

 

 

 

Nabídka kreativních filtrů – simulace zrnitého černobílého filmu se třemi stupni síly efektu plus ukázka hlášení o uložení kopie snímku s aplikovaným efektem.

 

 

 

Simulace optické distorze obrazu pomocí efektového filtru „Rybí oko“. Volit můžeme tři stupně zkreslení. Základem byl snímek pořízený s těmito parametry expozice: čas 1/800 s, clona 5,6 a citlivost 200 ISO. Ohnisková vzdálenost byla 55/88 mm.

 

 

 

Fotoaparát na hraní. Tento kreativní filtr v „základní volbě“ opatří snímek výrazným ztmavením směrem do rohů obrazu. A nabízí ještě dvě polohy – studený a teplý tón s výraznými změnami barevného podání.

 

 

 

Efekt miniatury ponechá ostrý jen úzký pruh obrazu, vymezený zobrazeným rámečkem. Tím lze pohybovat nahoru a dolů, obdobně pracuje i v poloze na výšku, bohužel ale není možné vymezený prostor rozšiřovat a zužovat.

 

 

 

Rozostření pozadí. Vlevo s využitím automatického tvůrčího programu (čas 1/60 s, clona 4,5 a citlivost 250 ISO; ohnisková vzdálenost 35/56 mm), vpravo použit program s prioritou clony (čas 1/30 s, clona 5,6 a citlivost 200 ISO; ohnisko 55/88 mm; schválně jsem nastavil velmi živé, pestré barvy – v tomto případě má uživatel "volné ruce" pro nejrůznější volby tohoto a jiného charakteru, které automatika neumožňuje).

 

 

 

Kreativní automatický režim vychází z režimu plně automatického, který rozšiřuje o možnost uživatelsky volit míru ostrosti, respektive naopak rozostřenosti pozadí. Funkce je řešena zcela jednoduše, tažením virtuálního jezdec vpravo, nebo vlevo. Nabídku na jedné „ovládací obrazovce“ doplňuje možnost volby režimu snímání (po snímku, souvisle, samospoušť s desetisekundovým zpožděním, nebo použití dálkového ovladače a kontinuální samospoušť s možností určit počet snímků v řadě) a volby režimu blesku (záblesk automaticky řízený, nucený záblesk a blesk vypnutý).

 

 

 

Městská krajina, celek. Nejkratší ohnisko (18/28,80 mm), čas 1/4000 s, clonové číslo 9 a citlivost 1 600 ISO. Program s prioritou clony.

 

 

 

Výřez z předchozího záběru pomocí nejdelší ohniskové vzdálenosti (55/88 mm). Rychlost závěrky 1/100 s, clona 8 a ekvivalent citlivosti ISO 400. Program s prioritou clony.

 

 

 

Městská krajina, jiný celkový záběr. Nejkratší ohnisko (18/28,80 mm), čas 1/30 s, clona 8 a citlivost 200 ISO. Program s prioritou clony.

 

 

 

A zde pohled stejným směrem, ale se zoomem na maximu (55/88 mm). Rychlost závěrky 1/160 s, clona 8 a ekvivalent citlivosti ISO 100. Program s prioritou clony.

 

 

 

Ústí nad Labem ještě v lehkém ranním oparu. Ohnisková vzdálenost 18/28,80 mm, čas 1/200 s, clona 14 a citlivost 100 ISO. Scénický program Krajina.

 

 

 

Hřensko a okolí I. Ohnisková vzdálenost 18/28,80 mm, čas 1/125 s, clona 11 a citlivost 100 ISO. Scénický program Krajina.

 

 

 

Hřensko a okolí II. Vlevo čas 1/125 s, clona 11 a citlivost 100 ISO. Vpravo čas 1/60 s, clona 8 a citlivost 100 ISO. Ohnisková vzdálenost 18/28,80 mm. Scénický program Krajina.

 

 

 

Hřensko a okolí III. Ohnisková vzdálenost 36/57,60 mm, čas 1/50 s, clona 5,6 a citlivost 125 ISO. Scénický program Krajina.

 

 

 

Hřensko a okolí IV. Ohnisková vzdálenost 49/78,40 mm, čas 1/100 s, clona 7,1 a citlivost 100 ISO. Scénický program Krajina.

 

 

 

Hřensko a okolí V. Ohnisková vzdálenost 55/88 mm, čas 1/80 s, clona 5,6 a citlivost 100 ISO. Scénický program Krajina.

Sečteno, podtrženo

 

 

 

Kompaktní Canon EOS 600D je výkonný, výborně vybavený režimy, programy a funkcemi a nabízí značnou pružnost použití, podepřenou širokým výběrem výměnných objektivů EF i EF-S, externích zábleskových jednotek a dalšího příslušenství. Umožňuje pohodlné fotografování s využitím automatických režimů a funkcí, založených na moderních technologiích, ale uspokojí i náročné fotografy, kteří mají nejrůznější specifické nároky na svoji digitální tvorbu i nástroje, které pro ni používají.

 

 

 

Velkým kladem je kvalitní velký displej na výklopném a otočném panelu. Ten výborně poslouží nejen pro snímání z nejrůznějších úhlů pohledu, při fotografování v režimu živého náhledu nebo natáčení videoklipů, ale také pro nastavení a ovládání fotoaparátu, a to pomocí obrazovky Quick Menu pro operativní přístup ke změnám nastavení fotoaparátu i pomocí hlavní nabídky, řešené tak, jak je standardem u všech digitálních zrcadlovek EOS.

 

 

 

 

 

 

Jejich uživatelé se také mohou spolehnout na flexibilní ovládání včetně pohotové volby zaostřovacích bodů.

 

 

 

Kvalita snímků je výborná, a to i při použití vysokých hodnot citlivosti, za příznivých podmínek a při využití možností 14-bitových dat RAW vynikající. Dobře optimalizovaná je i kombinace těla a setového objektivu. Samozřejmostí je podpora korekce periferního osvětlení. I v této sestavě lze získat obraz s dobrým prokreslením detailů a rozlišením, dobrý je i dynamický rozsah, který je v případě potřeby možno zlepšit pomocí funkce priority světlých tónů.

Kvalitní je i videozáznam. Zejména ve vysokém rozlišení poskytuje ostrý obraz s dobrým prokreslením detailů, objekty v pohybu jsou zachyceny plynule a přirozeně. Pro obrazový šum platí to samé, co pro fotografie s tím, že pokud potřebujeme, nemusíme se obávat použít i vysokou citlivost. Kladem je nabídka tvůrčích možností, výborné kontroly parametrů expozice a také možnost připojit externí mikrofon.

Kladem je také dobrá kontrola nad zábleskovou expozicí. Disponuje vysílačem Speedlite a při použití řady blesků Canon Speedlite umožňuje vytvářet různě modulované zábleskové osvětlení. A pro kreativní uživatele je zajímavé dálkové ovládání externích blesků – funkce Easy Wireless, tedy snadné bezdrátové ovládání, která vše potřebné nastaví a uživatel se může věnovat kompozici a nasvětlení scény.

 

 

 

Integrovaný výklopný blesk má směrné číslo 13 (m/ISO 100) a pokryje záběr až do ohniskové vzdálenosti 17 mm (27 mm u 35mm filmu). Vyklopený blesk je ve slušné výši nad podélnou osou objektivu, přibližně 10 cm, což je příznivé z hlediska vzniku nežádoucího efektu červených očí. Přirozeně – ideální je použití blesku externího.

 

 

 

Na druhou stranu některým uživatelům bude chybět klasické pomocné světlo autofokusu – LED v přední části těla mezi madlem a objímkou objektivu slouží jako indikace samospoušti a případně pro snížení efektu červených očí, které ale účinněji řeší série krátkých předblesků, které slouží i jako podpora pro autofokus, fotografujeme-li za nízké hladiny osvětlení a nemáme k dispozici externí blesk, emitující infračervený měřicí paprsek.

 

 

 

Autofokus byl také výrazně pomalejší v režimu živého náhledu oproti použití hledáčku, zejména v horších světelných podmínkách. Jenže režim se živým náhledem na displeji je určen pro jiný druh fotografování a má jiné klady a kouzla. Na sejmutých obrazovkách je pro příklad ukázka zvětšení vybrané části obrazu pro přesné zaostření a vyznačení posunu vybrané zaostřovací zóny. A hledáček, ač je zrcadlového typu (Pentamirror), s přibližně 95% pokrytím obrazu a s pevnou zaostřovací matnicí, poskytuje kvalitní zobrazení, potřebné informace o nastavení fotoaparátu i dobře prosvícené zaostřovací body.

Zmínit je třeba i nepřesné vyvážení bílé barvy a tedy nepřesné celkové barevné vyvážení při žárovkovém a obecně umělém světle. Ano, máme možnost vyvážení doladit, anebo realizovat vyvážení uživatelské, nicméně na to vždy nemusíme mít čas. A obdobně – některým uživatelům může chybět možnost přímo nastavit barevnou teplotu v Kelvinech. Na druhou stranu mnoho uživatelů tyto aspekty fotografování vůbec neřeší a koneckonců ani řešit nemusí, jde o hodnocení z pohledu náročnějších uživatelů.

 

 

 

Jako zdroj energie slouží 7,4V dobíjecí lithio-iontová baterie LP-E8 s kapacitou 1120 mAh (8,1 Wh), která umožňuje na jedno nabití pořídit asi 440 snímků. Osobně bych uvítal delší výdrž baterie. Ale je mi jasné, že toto je velmi individuální záležitost. A faktem je, že velmi záleží na způsobu použití fotoaparátu, samozřejmě nejvíce na času, který je věnován zobrazení na displeji, a četnosti a způsobu používání výklopného blesku. Krytka prostoru pro baterii je odnímatelná, aby bylo možno použít bateriový držák s ovládacími prvky pro snímání na výšku. Dokoupit je možno také adaptér ACK-E8 pro napájení fotoaparátu ze zásuvky elektrické sítě.

 

 

 

Pro připojení k počítači slouží rozhraní Hi-Speed USB, které podporuje rozhraní PictBridge a umožňuje připojit kompatibilní tiskárny a multifunkční zařízení. Ve zdířce USB je také integrovaný videovýstup (PAL/NTSC). K dispozici je také výstup mini HDMI kompatibilní s HDMI-CEC.

 

 

 

Menší kryt pak ukrývá dvě zdířky, jednu pro 3,5mm stereofonní minijack externího mikrofonu a druhou pro kabelovou dálkovou spoušť RS-60E3 (kabel je dlouhý 60 cm).

 

 

 

Na boku je pod ochranným krytem slot na paměťové karty. Použít můžeme Secure Digital, Secure Digital High Capacity i nejnovější formát SDXC – Secure Digital eXtreme Capacity.

 

 

 

Fotoaparát podporuje i karty Eye-Fi s Wi-Fi adaptérem pro bezdrátový přenos dat. Karty Eye-Fi jsou schválené a podporované v USA, Kanadě, Japonsku, ve Velké Británii, Francii, Německu, měly by být i ve Švýcarsku a ve členských státech Evropské unie, ale pokud vím, zatím nejsou. I tak je lze samozřejmě používat, poněvadž jsou volně prodejné, ale bez podpory a s potřebnou opatrností (hlavně je nepoužívat tam, kde je to zakázáno, tedy v nemocnicích, na letištích apod.). Podrobnosti o kartách Eye-Fi a o jejich použití najdete na Eye.fi.

 

 

 

Kladem je soubor přibaleného softwaru včetně programu Canon Digital Photo Professional, který mimo jiné umožňuje pracovat se soubory RAW a převádět je na vhodné grafické formáty, a také editoru Picture Style, který je podporován i na webových stránkách Canon s možností volně si stáhnout vybrané obrazové styly.

Canon EOS 600D zakoupíte například v eShopu Megapixel.cz, a to samostatné tělo i několik sad s objektivy, přičemž vždy dostanete jako dárek kabelovou spoušť. Samotné tělo stojí 18 990 Kč, kit těla a objektivu EF-S 18–55 mm 1:3,6–5,6 IS II = 21 490 Kč, kit těla a objektivu EF-S 18–135 mm 1:3,5–5,6 IS = 26 490 Kč a sada těla s dvojicí objektivů 18–55 mm IS II + 55–250 mm IS = 27 990 Kč.

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Recenze  

 » Recenze  » Recenze - fotoaparáty  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

obrázky

Autor: mk Muž

Založeno: 11.05.2011, 08:20
Odpovědí: 0

Některé odkazy na obrázky ve větším nefungují, některé vedou jinam - opravte si to.

Odpovědět na příspěvek

Recnze?

Autor: Honza Muž

Založeno: 11.05.2011, 12:35
Odpovědí: 1

Mě to připadá jako představení než recenze a místo klasického závěru doporučení na koupi v Megapixelu :)

Odpovědět na příspěvek

RE: Recnze?

Autor: J. Vich Muž

Založeno: 19.05.2011, 21:37

Tohle skutecne nema s recenzi nic spolecneho, ale fotografovani.cz v tomhle pokleslo uz pred par lety a stav pretrvava. Momentalne se na ceskem internetu recenzuje jen na digimanii, coz je smutne. Fotoaparat.cz i fotografovani.cz uz v recenzich jen prazdne prepisi a rozvednou info z webu vyrobce, to je opravdu snad lepsi to "nic".

Odpovědět na příspěvek

Dotaz

Autor: jasmian Muž

Založeno: 11.05.2011, 13:32
Odpovědí: 17

Všem příjemný den a jeden dotaz do odborného pléna: mám velké dilema buď CANON 600D nebo novinku NIKON D5100 (s univerzálnějším objektivem 18-135). Budu vděčen za každou radu, či doporučení. Předem díky.

Odpovědět na příspěvek

RE: Dotaz

Autor: Finch Muž

Založeno: 11.05.2011, 15:18

To by se mohlo zvrhnout v souboj \\\"Canonaku\\\" a \\\"Nikonistu\\\" ... :-D
Pokud se jedná o Váš první foťák (zrcadlovku), doporučil bych spíše vyzkoušet. Když jsem já kdysi před lety řešil stejný problém při výběru zrcadlovky od těchto výrobců (zrcadla s téměř shodnými parametry), vyzkoušel jsem v obchodě a zjistil jsem že mi v ruce lépe sedí Nikon (větší grip) a i ovládání bylo pro mne příjemnější, vzhledem k tomu že jsem přecházel z EVF které mělo stejné jako Nikon (dva otočné voliče).

Odpovědět na příspěvek

RE: Dotaz

Autor: Ganec Muž

Založeno: 11.05.2011, 16:53

A preco nie Panasonic GH2?
Ten ma este univerzalnejsi objektiv (28-280 mm EQ) v porovnani s 29-216 mm EQ (18-135 x crop 1.6), no vyjde asi drahsie...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Dotaz

Autor: a4 Muž

Založeno: 11.05.2011, 17:16

A proč ne Hasselblada? Ten je přece mnohem lepší než ty dva. Taky se tu ještě neozval nikdo s Pentaxem, mě tak napadá.
Achjo...

Tazateli: v tomhle je těžko radit, záleží dost na tom, co máte za plány do budoucna. Pokud chcete foťák na trochu kvalitnější "cvakání" s jedním, maximálně dvěma objektivy, pak je to asi docela jedno, ani s jedním neuděláte chybu. Pokud byste měl plány vybudovat si systém s více objektivy a specifičtějším příslušenstvím, je potřeba zohlednit, co se na který systém (značku) dá pořídit a za kolik.
Co se týče obrazového výstupu, zdá se mi lepší 16MP snímač od Sony, který je v útrobách Nikonu, ale pro drtivou většinu fotografií bude rozdíl sotva patrný... Určitě, jak už tu bylo i psáno, je dost důležité i to, jak se Vám který přístroj bude držet a ovládat ( i když i to je do značné míry věcí zvyku :)).
Přeju dobrou volbu (no špatnou udělat nemůžete ať tak či onak ;))!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Dotaz

Autor: RUM Muž

Založeno: 11.05.2011, 21:51

A preco furt se*es ty tvoje m4/3 paskvily, kdyz chcou evidentne obycejnou zrcadlovku...?

Zacinam mit duvodne podezreni, ze te za to nekdo slusne plati. To jinak neni mozne kolik casu je nekdo ochotny stravit lobovani pro nejaky nadnarodni gigant a dokonce mu poskytovat nevyzadany local support service.

*=r

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Dotaz

Autor: pipo Muž

Založeno: 12.05.2011, 21:55

"Chcou", sprosťáku:)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Dotaz

Autor: Ganec Muž

Založeno: 13.05.2011, 09:21

rozsirujem mu obzory, lebo evidentne o foteni nema ani sajnu

Ked sa pyta na vyber medzi tymito 2 modelmi s "univerzalnym" objektivom tak zjavne vybera len podla parametrov (viac pruzkov = viac adidas).

Vobec nie je jasne ze chce zrkadlovku, len netusi ze ma aj ine moznosti

PS: mam Olympus PEN a niekolko kompaktov kazdy inej znacky .. to by neviem co za nadnarodna organizacia musela byt...

PS2: ked tvrdis ze GH2 je paskvil, tak ani ty o foteni nemas prehlad

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Dotaz

Autor: RUM Muž

Založeno: 14.05.2011, 11:58

No jen jestli si nepletes foteni a pixelovou onanii ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: Dotaz

Autor: Honza Muž

Založeno: 11.05.2011, 20:42

Podle mého tazatel myslel objektiv 18-105vr, který je opravdu v dobrém rozsahu a dobrým obrazovým výstupem

Odpovědět na příspěvek

RE: Dotaz

Autor: Nephilim Muž

Založeno: 11.05.2011, 21:48

Doporučil bych D5100, ale rozhodně ne s 18-135. Tento objektiv jsem měl. Byl opravdu dobrý, ale měl jednu zásadní chybu, neměl stabilizaci. Dnes bych, až na výjimky, kterými jsou pevná sklad do 50mm, nešel do nestabilizovaného objektivu.
Totéž platí o Canonu. Stabilizace není všemocná, ale zásadně pomáhá k ostřejším snímkům.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Dotaz

Autor: v-r Muž

Založeno: 12.05.2011, 17:14

S takto kratkym sklem VR? Mozna ano, nebo tolik neho... .-D

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Dotaz

Autor: Nephilim Muž

Založeno: 12.05.2011, 20:45

135mm x 1.5 = 202,5, tj. bezpečný čas je min. 1/200, spíš 1/250. Když uvážíme, že se běžně používá clona 5.6, spíš 8 a pro lepší HO 11 až 16, tak na focení v místnosti to tedy rozhodně není. K tomuto je zapotřebí slunečný den. Stabilizace může ochránit fotku před citlivostmi od 1600 výš, ale také pomáhá kompenzovat třas rukou. Klepou se nám každému.
Pár objektivů jsem si nejen vyzkoušel, ale také jich několik mám a sebekriticky přiznávám, že až na pevnou 35/1.8 a 50/1.4 leží ostatní nestabilizovaná skla ve skříni. Dokonce i výborný 70-200/2.8.
Každý nechť se zařídí dle svého, ale pokud jej zajímají spíš zkušenosti druhých, než zprávy typu jedna paní povídala či rádio Jerevan, toho asi bude zajímat i toto.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Dotaz

Autor: Jeliman Muž

Založeno: 26.05.2011, 18:23

Nechci být hnidopich, ale jak často používáte ohnisko přes 200 mm zacloněné na f11 v místnosti?
Píšete, jakoby se bez stabilizace nedalo fotit. Je pravda, že si zrcadlovky kupují často lidi, kteří o focení nevědí vůbec nic, potom s Vámi souhlasím a VR má smysl na všech ohniscích, jinak bych spíš řekl, že se hodí spíše na dlouhá skla.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Dotaz

Autor: Jeliman Muž

Založeno: 26.05.2011, 18:25

Ještě je zajímavý termín "lepší HO". Docela by mne zajímalo co tím chtěl autor příspěvku říci? Já dosahuji lepší HO při cloně pod f2.0 :-D

Odpovědět na příspěvek

RE: Dotaz

Autor: Ganec Muž

Založeno: 13.05.2011, 10:00

- ak to chces na vystatovanie sa pred susedmi, tak je to jedno, s obomi ta budu obdivovat. Ak sa nevies rozhodnut, pozri na specifikacie (rozmery) a vyber ten vacsi .. to na nich zaberie...

- ak sa pytas ktory robi lepsie zabery, tak Nikon - ma lepsi chip (ma vacsi DR), rozumnejsie odsumuje (ponechava nizkokontrastne detaily).

Este zopar poznamok:
- naozaj chces zrkadlovku? -> Ma to dost nevyhod, najma rozmery a nepohodlie pri foteni nablizko
(ak chces len lepsie fotky mozno by bol vhodnejsi profikompakt alebo bezzrkadlovka)
- preco prave lowend C/N? -> nemaju stabilizaciu na chipe, co moze sposobit ze nikdy nebudes dostatocne spokojny, alebo sa ti to moze neskor podstatne predrazit - oplatia sa az od 40000, no to uz je zbytocne mat lowend
- preco univerzalny objektiv? -> je zbytocne velky a zvycajne menej kvalitny - lepsie su specializovane objektivy, alebo aj DZ kit
- je dovod na nakup aj lepsie video? -> v tomto DSLR este nedozreli a bezzrkadlovky su uz dalej (napr. funkcny a tichy AF koli optimalizovanym objektivom)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Dotaz

Autor: Jeliman Muž

Založeno: 26.05.2011, 18:31

Souhlasím, univerzální objektiv je moderní marketingový nesmysl. aneb jak za něco velkého, těžkého, s průměrnou kvalitou v lepším případě, zaplatit spoustu peněz a mít pocit, co kdyby se mi to hodilo:-D
Nejlepší je nějaká 17-40 + 35 + 80 + 70-200 a je vymalováno. Mít vykrytých 55-105 mm to je vážně výhra. Ale co, hlavně když to bude mít VR:-P

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Dotaz

Autor: Íčko Muž

Založeno: 26.11.2011, 17:51

Nechápu, proč by nemohl chtít zarcadlovku? Já taky fotím, ne profi foto, ale např. krajinu, svý děti, objekty a pod. Mám to pro sebe v PC, kde si ty fotky upravuju v zoneru a mám z nich radost. Proč by si on nemohl taky udělat radost? Proč si tak namyšlený, že jedině ty rozumíš focení, házíš tady chytrý slogany a termíny - fakt mě bavíš. Nšco ti povím: lidi jako ty jsou onanisti, co sežrali moudrost světa a jejich hovno nesmrdí. S čím jsi ty začínal fotit? Už tady nezvracej.

Odpovědět na příspěvek

RE: Dotaz

Autor: Jarda Muž

Založeno: 28.05.2011, 11:34

Ještě se nabízí jeden pohled na věc - zkuste se orientovat i podle toho, jaké foťáky (značky) se vyskytují ve vašem okolí.
Pokud máte foťák od stejného výrobce, jako ostatní ve vašem okolí. můžete sdílet výbavu jako externí blesk, objektivy, GPS senzory atd. A nebo jen mít možnost si to pořádně vyzkoušet, než něco koupíte.

Odpovědět na příspěvek

Chybí snímky v plném rozlišení

Autor: cejpatka Muž

Založeno: 11.05.2011, 17:28
Odpovědí: 1

Proč do článku, který se hostí titulkem "test a recenze", nejsou vloženy VŠECHNY testovací snímky v PLNÉM rozlišení? Takto je to nepodařený paskvil.

Odpovědět na příspěvek

RE: Chybí snímky v plném rozlišení

Autor: Rimmerak Muž

Založeno: 12.05.2011, 15:01

Takhle je to tady bohužel pořád. Né všechny testovací snímky jsou v plném rozlišení. A taky nechápu vždy ten test citlivosti ISO s těma knihama - že na polovině fotky je ISO 200 a na druhé fotce je ISO 1600. Nikdy nepoznám rozdíl. Když se podívám na stejný foťák jinam, tak je ISO 1600 zašuměné a se ztrátou detailů, v recenzích tady jsou vždy porovnávané citlivosti stejné k nerozeznání.

Odpovědět na příspěvek

Canon 600D vs. Nikon 5100 video

Autor: Michal Muž

Založeno: 01.03.2012, 01:16
Odpovědí: 0

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, který z těchto dvou DLSR je vhodnější pro natáčení videa. Chtěl bych mít zařízení, které zároveň plně nahradí videokameru. Nikon má auto fokus ve video režimu, ale obrazová kvalita je horší. Pro kreativnější tvoření videí je vhodná která z těchto DLSR? Děkuji

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: