Canon Powershot A710 IS: vyladěný a stabilizovaný kompakt v praxi - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Recenze - fotoaparáty

Canon Powershot A710 IS: vyladěný a stabilizovaný kompakt v praxi

18. října 2006, 00.00 | Canon Powershot A710 IS je klasickým kompaktem, určeným pro pokročilejší amatérské uživatele, který může nabídnout vysoké rozlišení 7 MPix, 6x optický zoom, průhledový hledáček, kompaktní rozměry a především optický stabilizátor obrazu.

{Základní popis}

Společnost Canon nedávno uvedla zajímavý kompaktní fotoaparát řady Powershot - A710 IS. Jedná se o kompaktní model, který sice má všechny parametry kompaktních přístrojů (malé rozměry, nízká hmotnost, líbivý plášť a jednoduché ovládání), přesto však nepostrádá zajímavé technické parametry a bohatou funkční výbavu, kam patří například manuální ovládání expozice a dobrá pracovní rychlost. Nechybí však ani vysoké rozlišení 7,1 MPix, optický průhledový hledáček nebo úchopový grip pro lepší držení přístroje. Nejvýznačnější funkcí A710 IS je optická stabilizace obrazu (Image Stabilizer) a také nezvykle široký ohniskový rozsah s 6x optickým zoomem, což je parametr u této třídy fotoaparátů zatím stále výjimečný. Za zmínku rozhodně stojí také vyšší citlivost (až ISO 800). Canon Powershot A710 IS tak svým konstrukčním provedením a výbavou míří do segmentu kreativních amatérských fotografů a všech nadšenců, kteří už nejsou na poli digitální fotografie úplnými začátečníky. Powershot A710 IS sice představuje nástupce modelu A700, ale po bližším seznámení zjistíte, že se jedná spíše o typ přístroje, ležící někde mezi klasickými "áčkovými" aparáty a úspěšnými modely Powershot S2/S3 IS.

Canon Powershot A710 IS zaujme především nápadným úchopovým gripem, který slouží jednak pro příjemnější úchop a zároveň se v jeho útrobách skrývá také dvojice akumulátorů (2x AA baterie). Přední stěně mimoto dominuje vystouplý teleskopický objektiv, který lemuje stříbrný prstenec. Hned nad ním leží optický průhledový hledáček a vedle něj interní blesk spolu s pomocným světlem autofocusu (to funguje zároveň též jako signalizace samospouště). Dále máme na přední straně ještě otvor s mikrofonem a pojistku, která uvolní stříbrný kroužek objektivu, sloužící též jako ochrana závitu pro redukce. Na levé straně je pouze kovové očko pro upevnění řemínku na zápěstí, na straně pravé naleznete gumovou záslepku s konektory: vstup pro napájení, USB a AV výstup. Ze spodní strany je pouze plastová dvířka pro akumulátor a paměťovou kartu (typu SD/MMC) a plastový závit pro montáž přístroje do stativu.

Veškeré ovládání soustředil výrobce na vrchní část a zadní panel. Na horní části leží spoušť, tu obepíná kruhový prstenec na ovládání zoomu a zvětšování náhledu při prohlížení fotografií. Kromě toho zde máme tlačítko pro zapnutí/vypnutí přístroje a také kruhový volič režimů měnící módy: Auto, Program, Priorita času/Clony, Manuální režim, Kamera, Panorama, Scénické režimy a 3 asistenční programy. Zadní panel vyplňuje z převážné části display s úhlopříčkou 2,5" a rozlišením 115 000 bodů. Hned nad ním leží optický průhledový hledáček, bohužel bez dioptrické korekce. Vpravo od displeje leží zbylá ovládací tlačítka V pravém horním rohu je dvoupolohový přepínač režimů fotografování/prohlížení. Pod ním naleznete multifunkční čtyřsměrový ovladač s potvrzovacím tlačítkem "Func.Set" uprostřed (slouží ke vstupu do základního menu a zároveň jím potvrzujete volby). Okolo multifunkčního ovladače je čtveřice kláves (od shora dolů, z leva do prava): Koš/Kompenzace expozice, Tisk/Sdílení, Display a Menu. Rozměry a hmotnost Canonu A710 IS jsou: 98 x 67 x 41 mm a 210 g (včetně baterie a paměťové karty).

[-more-]{Technické parametry}

Technická specifikace

Canon Powershot A710 fotografuje pomocí CCD snímače s rozlišením 7.10 MPix a úhlopříčkou 1/2.5". Fotografovat tedy můžete v maximálním rozlišením 3 072 x 2 304 bodů, v ostatních rozlišeních pak 2 592 x 1 944, 2 048 x 1 536, 1 600 x 1 200 a 640 x 480 bodů. K dispozici je celkem pět citlivostí: ISO 80, 100, 200, 400 a 800. Použitá optika přístroje nabízí zajímavý (a v této kategorii zatím vzácný) 6x optický zoom, jehož ohniskový rozsah je 5,8 - 34,8 mm (35 - 210 mm po přepočtu na 35 mm kinofilm) se světelností f/2.8 - 4.8. Autofocus pracuje v režimech: normálním, makro a manuálním režimu. AF využívá 9-bodového měření AiAF, které umožňuje v makro režimu zaostřit již od 1 cm, v normálním režimu pak od 50 cm. Kromě snímání lze natáčet i videosekvence a to v kvalitě VGA 640 x 480 bodů nebo QVGA - tedy 320 x 240 bodů, ovšem s frekvencí snímkování až 60 snímků za sekundu (což je také zatím u digitálních fotoaparátů ojedinělé), dále jsou zde k dispozici klasické snímkovací rychlosti 15 nebo 30 snímků za sekundu.

Měření expozice pracuje poměrově, se zdůrazněným středem a nebo bodově. Kromě plně automatického režimu, můžete zvolit také režim Program (automaticky se zde nastavuje čas a clona), dále režim s prioritou času (Tv) a clony (Av) nebo plně manuální mód. Expoziční časy lze nastavit od 15 s do 1/2 000 sekundy. V manuálním módu přepínáte mezi časem a clonou klávesou "Koš / Kompenzace expozice".

Expoziční kompenzaci korigujete +/- 2EV (po 1/3EV krocích). Přístroj nabízí dále možnost volby 3 asistenčních módů (Portrét, Krajina, Noční scéna), 9 předdefinovaných scénických režimů (Sníh, Pláž, Ohňostroj, Zdůraznit barvu, Zaměnit barvu, Noční momentka, Děti/Zvířata, Interiér, Listí) a také již typickou funkcí - Panoramatické foto. Sekvenční snímání Canonu A710 IS pracuje rychlostí 1,7 snímků za sekundu.

Funkce vyvážení bílé barvy lze nastavit na plně automatický režim nebo zvolit manuální vyvážení bílé barvy. Kromě toho můžete definovat 5 přednastavených módů: den, zataženo, žárovka, zářivka 1, zářivka 2. Integrovaný blesk pracuje v režimech: auto, vypnuto, zapnuto nebo s redukcí červených očí. Výsledná data se ukládají ve formátu JPEG na paměťová média typu SD/MMC, video je zpracováno do formátu AVI a zvukové poznámky do WAVu. Jako rozhraní zde výrobce použil USB 2.0. Canon Powershot A710 IS vybavil výrobce obrazovým procesorem Canon DIGIC II s technologií iSAPS. Nechybí optický hledáček a display s úhlopříčkou 2,5" a rozlišením 115 000 bodů. Volitelně můžete vybírat z široké nabídky příslušenství, obsahující například širokoúhlý konvertor s 0.7x zoomem (WC-DC58N), tele-konvertor s 1.75x zoomem (TC-DC58N) nebo vodě odolné pouzdro účinné do hloubky až 40 metrů.

[-more-]{Menu a ovládání}

Ovládání a práce v menu

Ovládání Canonu Powershot A710 IS je intuitivní, menu je uspořádáno přehledně a nepředstavuje nic složitého. Tlačítka fotoaparátu se příjemně používají a spoušť má jemný ale jasný chod. Fotoaparát zapnete/vypnete zapuštěným tlačítkem na horní straně přístroje. Režimy měníte kruhovým ovladačem na zadní hraně, který nabízí možnosti: Auto, Program, Manual, Av, Tv (Priorita času, Priorita clony), Kamera, Asistence při panorámování, Scénické režimy (SCN) a tři asistenční programy (Portrét, Krajina, Portrét při soumraku. Multifunkčním křížovým ovladačem měníme citlivost, způsob ostření, režim snímání a funkce blesku. Ostatní parametry nastavujeme tlačítkem Func/Set, uprostřed křížového ovladače.

V rychlém menu přístupném tlačítkem Func/Set nastavíme režim expozice (plně automatický, program, scénické režimy), korekci expozice, vyvážení bílé barvy, barevné efekty, oblast měření expozice, kvalitu snímků (velikost komprese JPEGu) a rozlišení. Tlačítkem menu se dostaneme do hlavního menu, které se rozděluje na tři hlavní záložky: Fotoaparát, Nastavení a Uživatelské nastavení.

 

 

V první záložce měníme samotné nastavení expozice jako například: vícebodové zaostřování, délka samospouště, aktivace pomocného AF světla, digitální zoom, doba prohlížení snímku po jeho pořízení, pomocná mřížka, režim stabilizátoru IS (Vypnout, Stabilizovat stále, Stabilizovat jen při fotografování a Panorámování) a podobně.

 

 

Záložka menu "Nastavení" zpřístupní funkce, kterými měníte přímo vlastnosti a funkce přístroje jako například: ztlumení, hlasitost, jas displeje, úspora energie, časové pásmo, datum a čas, zobrazení hodin, formátování, číslování souborů, reset a podobně. Poslední záložka "Uživatelská nastavení" mění zvuky a témata (téma, úvodní obrázek, úvodní zvuk, zvuky činnosti, zvuk samospouště a zvuky závěrky). Přepnete-li fotoaparát do režimu prohlížení, v hlavním menu je k dispozici ještě čtvrtá roletka pro změny: přechodů, prezentací, změny barev, zvukové poznámky, ochrana snímků, otáčení, mazání.

[-more-]{Hodnocení kvality snímků}

Kvalita snímků

Canon Powershot A710 IS fotografuje na pět citlivostí: ISO 80, 100, 200, 400 a 800. Na prvních dvou citlivostech ISO 80 a 100 není prakticky žádný znatelný šum. Fotografie pořízené s citlivostí ISO 200 již vykazují pozorovatelnou hladinu šumu, nicméně jemného zrna, tudíž fotografie pořízené na tuto citlivost jsou stále velice dobře použitelné. Na citlivosti ISO 400 je šum již o poznání silnější, ale fotografie pořízené na tuto citlivost jsou stále ještě dobře použitelné - určitě jako zmenšené náhledy, v některých případech i v měřítku 1:1. Poslední citlivost ISO 800 již vykazuje velice silný šum, který působí celkově již značně rušivě a zasahuje výrazně i do detailů. Celkově je na tom A710 IS v případě redukce šumu dobře a je zde patrné zlepšení oproti ostatním předchůdců "áčkové" řady (například Powershot A710, A530). Přístroj používá softwarové úpravy snímků, za které však platíme daň ve formě jistého "vyžehlení" snímků.

Fotografování na všechny citlivosti (zleva doprava, shora dolů): ISO 80, 100, 200, 400 a 800.

Automatické vyvážení bílé pracuje spolehlivě. Při fotografování v exteriéru se na něj lze spolehnout. V místnostech s umělým osvětlením však je lepší použít některý z předdefinovaných režimů. Nechybí zde ani funkce manuálního nastavení WB.

 

Vyvážení bílé (White balance) – vlevo: automatické, vpravo: manuální.

Fotografie jsou dobře kontrastní, ostré a barevně vyvážené. Též použitý objektiv má dobrou kresbu. Na testovacích terčích můžeme pozorovat opravdu jen mírnou ztrátu ostrosti v rozích. Na druhou stranu se zde však výrazněji projevují též klasické vady optiky. Na svislých i vodorovných liniích je patrné silnější moiré a také chromatická aberace jde zde mírně nad průměr - sílí především směrem k okrajům fotografie. Soudkovité zkreslení se projevuje na nejkratším ohnisku, ale je v přípustných mezích. Se zvětšujícím se ohniskem, soudkovité zkreslení mizí (a s ním také klesá opět lehce i ostrost). Ztráta světla v rozích (vinětace) je zde jen mírná. Podtrženo a sečteno, Canon Powershot A710 IS dělá dobře kontrastní, prokreslené a vyvážené snímky, ovšem za cenu silnějších optických neduhů.

 

Fotografování s minimálním zacloněním na nejkratším ohnisku (vlevo) a na nejdelším ohnisku (vpravo).

 

 

Fotografování na nejkratším ohnisku (vlevo) a na nejdelším ohnisku (vpravo).

 

 

Fotografování na všechny citlivosti přístroje (od shora dolů): ISO 80, 100, 200, 400 a 800.

V režimu makro...

Video sekvence: 640 x 480 bodů…

[-more-]{Praktické zkušenosti a závěr}

Canon Powershot A710 IS v praxi

Mezi stisknutím spouště a vyexponování prvního snímku uplynou 2 sekundy. Při fotografování bez namáčknuté spouště, dojde k vyexponování snímku za 0,7 sekundy. Reakce kompaktu po namáčknutí spouště je okamžitá, tedy v našich podmínkách neměřitelná (menší než 0,1 sekundy). Doba během které změníte ohnisko z nejkratšího na nejdelší dělá zhruba 2,1 s. Automatické zaostřování pracuje spolehlivě a za zhoršených světelných podmínek napomáhá k lepšímu zaostření asistenční AF dioda. Automatické měření expozice pracuje také korektně, v případě lepší kontroly expozice můžete použít také některý z polomanuálních (Av, Tv), manuálních, asistenčních programů nebo scénických režimů. Pro kontrolu správné expozice máme možnost zobrazení histogramu.

Zpoždění displeje se zde vyskytuje (což je ale celkem běžný jev u tohoto typu fotoaparátů), nicméně zpoždění je zde tolerovatelné. Spousta uživatelů navíc určitě ocení přítomnost optického průhledového hledáčku. Režim displeje lze také vypnout čímž šetříte energii a neruší vás to při fotografování právě přes průhledový hledáček. Hledáček jako takový totiž má však poměrně velký ořez skutečně snímané scény (asi 20%). Stabilizátor obrazu Image Stabilizator pracuje spolehlivě a oceníte jej zejména při fotografování na nejdelší ohnisko. K dispozici máte možnosti jak průběžné stabilizace, tak jen při fotografování. Během natáčení videosekvencí lze používat také zoom a stejně tak funguje optická stabilizace.

Závěr

Canon Powershot A710 IS představuje zajímavý a funkčně nadupaný model, který nabízí všechno, co může pokročilý foto-amatér potřebovat. Kromě vysokého rozlišení i relativně vysoké citlivosti (ISO 800) můžete využít také širokou škálu manuálních režimů, velký display, optický hledáček a především účinný optický stabilizátor nebo velký rozsah zoomu. To vše je navíc úhledně zabaleno do decentního a stylového, přesto bytelného těla. Co se týče fotografií, nabízí A710 IS slušnou kvalitu s dobrou ostrostí i kresbou v detailech. Přístroj již je v prodejních sítích a jeho koncová cena se pohybuje okolo 9 500 Kč včetně DPH.

[-more-]{Živé fotografie}

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Recenze  

 » Recenze  » Recenze - fotoaparáty  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Optický hľadáčik

Autor: Carlos Muž

Založeno: 18.10.2006, 07:51
Odpovědí: 1

Predchádzajúci model A700 mal hľadáčik so zoomom, v tejto recenzii nie je o tom nijaká zmienka.

Odpovědět na příspěvek

RE: Optický hľadáčik

Autor: Quardok Muž

Založeno: 18.10.2006, 13:32

jo hledáček je se zoomem.

Odpovědět na příspěvek

Videu - zoom a délka nahrávky

Autor: OF Muž

Založeno: 18.10.2006, 10:02
Odpovědí: 5

Pokud vím, při natáčení videa lze použít jen digitální zoom (redukce kvality), optický použít nelze.
Video je dále omezeno velikostí souboru 1 GB (zřejmě omezení procesoru Digic II), datový tok je v nejvyšší kvalitě myslím asi 1,7 MB/s (AVI, MJPEG), což dává max. délku kolem 10 min. Podotýkám, že toto je délka 1 záběru, pokud byste tedy měli ve foťáku větší kartu než 1 GB, lze nahrát více záběrů a jejich celková délka bude větší.

Odpovědět na příspěvek

RE: Videu - zoom a délka nahrávky

Autor: Daniel Muž

Založeno: 09.03.2007, 15:44

Schválne som vyskúšal zoom a funguje.

Odpovědět na příspěvek

RE: Videu - zoom a délka nahrávky

Autor: OF Muž

Založeno: 12.03.2007, 08:44

Ano, zoom funguje, ale jen digitální, což je na kvalitě velmi znát. Doporučuji při videu nepoužívat zoom vůbec, resp. řešit jinak (fyzicky se s foťákem přiblížit nebo oddálit).

Jinak já foťák používám asi 5 měsíců a jsem spokojen. Kvalita videa byla při výběru prioritou. V některých názorech na netu jsem četl, že natočené video ve zvuku obsahuje znatelný šum od elektroniky foťáku - mně to nepřijde, zvuk odpovídá možnostem vestavěného mikrofonu... Velmi se pozitivně na videu projeví optický stabilizátor, který funguje i při videu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Videu - zoom a délka nahrávky

Autor: Rudi Muž

Založeno: 07.04.2007, 12:32

Byla by možnost někam uploadnout video s použitím zoomu?
Díky

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Videu - zoom a délka nahrávky

Autor: JV Muž

Založeno: 19.07.2007, 13:41

Optický zoom funguje takhle: pred zahajenim nataceni se objektiv normalne vysune, behem nataceni zustane tak jak byl pri "stisknuti spouste" a funguje uz jen zoom digitalni...

Odpovědět na příspěvek

RE: Videu - zoom a délka nahrávky

Autor: OF Muž

Založeno: 12.03.2007, 08:48

Ještě jedna poznámka k videu - kvůli použité kompresi MJPEG je sice datový tok celkem velký, ale na druhou stranu obrazová kvalita je slušná (málo kompresních artefaktů) a dá se dobře stříhat (protože každý snímek je klíčový). Po zpracování na DVD-Video vypadá na televizi výsledek pěkně.

Odpovědět na příspěvek

AiAF

Autor: OF Muž

Založeno: 18.10.2006, 10:12
Odpovědí: 1

Četl jsem názor, že ve full auto módu ("auto") bývají problémy s ostřením - uživatel nemá kontrolu nad tím, kam přístroj ostří (asi nová "výhodná" vlastnost AiAF). Nicméně v "P" režimu to lze obejít.

(Podobně se mimochodem chová moje 350D, je to jeden z mnoha důvodů, proč jsou zde režimy "auto" a scénické režimy málo použitelné...)

Odpovědět na příspěvek

RE: AiAF

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 18.10.2006, 10:50

Mam za to, ze rezim plne automatiky neni urcen pro lidi, kteri vedi kam maji ostrit. Naproste zacatecniky by moznost nastaveni, kterym nerozumeji odradila. Proto jsou moznosti nastaveni v plne automatice omezene. Proto, aby se zacinajici uzivatel lepe orientoval.

Odpovědět na příspěvek

Moje hodnocení

Autor: Alexx Muž

Založeno: 21.10.2006, 22:42
Odpovědí: 12

Mám ho zhruba týden a za ty peníze je to opravdu výborný foťák. Nejdřív jsem se dost divil, co z toho leze na automatiku, ale ta je tam opravu jen proto, aby tam byla. Pokud máte s focením už nějaké ty zkušenosti, manuálu se nebojíte, ale na zrcadlovku se ještě necítíte, pak je A710ka určitě vhodným kandidátem. Kvalita fotek je ve své kategorii velmi dobrá a až od ISO 200 si při detailnějším pozorování všimnete mírného šumu. Ostření je velmi rychlé a snadno nastavitelné... Abych pořád jen nechválil - rozlišení displeje je na jeho velikost opravdu chuďounké a stejně tak i jeho čitelnost za běžného polojasného dne není zrovna potěšující. Bez optického hledáčku se zkrátka v létě rozhodně neobejdete. Blesk je lehce nad průměrem až na délku jeho nabití - zde je průměr někde okolo 4-5ti sekund, což je na dnešní poměry dost pomalé (a často i otravné). Umístění plastového závitu na kraj mi přijde nedotažené. Video v interiéru je na první pohled přešumělé a na pozadí je slyšet slabé bzučení. Navíc to zabírá opravdu přehnané místo na kartě. Nahrajete si půlminutové video na 648x480 a cca 60 MB je fuč. Na druhou stranu použití stabilizace je zde hodně poznat a celková kvalita záznamu je na kompakt docela slušná. No, ale jak už jsem říkal na začátku, za ty peníze toho nabízí A710ka i tak hodně a až na pár téměř utopických nedostatků jako je absence výklopného displeje s vyš. rozlišením u této řady, ohnisko od 28 mm, reálný histogram, RAW, výběr komprimace videa AVI/MOV, větší snímač... je to velice povedený model.

Odpovědět na příspěvek

AVI/MOV

Autor: OF Muž

Založeno: 23.10.2006, 09:38

Pokud vím, formáty AVI/MOV jsou jen kontejnery, tzn. nic neříkají o tom, co je uvnitř. U foťáků se nejvíc používá kodek MJPEG, což není nic jiného než sled JPEG snímků. (Asi proto, že procesory foťáků VĚTŠINOU nestíhají real-time převod do MPEG2 nebo MPEG4). AVI s MJPEG kodekem lze myslím přehrát v běžné instalaci Windows XP (Windows Media Player), případně se dá sehnat kodek. Co se týče MOV, pokud nechcete instalovat QuickTime, doporučuji program MP4Cam2AVI (http://mp4cam2avi.source
forge.net/). Je free a nemusí se instalovat. Program převede MOV do AVI, aniž by prováděl změny ve vlastních datech (asi jen upraví hlavičku souboru).

Mimochodem, protože možnosti videa v digi foťácích už jsou na velmi slušné úrovni, uvítal bych nějaký specializovaný článek na toto téma. Momentálně např. řeším problém, jak pomocí free SW převést video z foťáku (MJPEG, 640x480, 30 fps) na DVD-video (MPEG-2, 720x576, 25 fps)...

Odpovědět na příspěvek

RE: AVI/MOV

Autor: Alexander Muž

Založeno: 29.10.2006, 10:27

Ja používam na úpravu videa pogram Ulead VideoStudio 10 ktorý je veľmi intuitívny.
V súčasnosti vlastním Canon PowerShot A85 ktorý má veľmi skormné video - 640x480/10 snímkov a preto chcem foto vymeniť za Canon A 710 IS.
Ak máte záujem o moje skusenosti s Ulead VideoStudio 10 napíšte mi e-mail.

Odpovědět na příspěvek

RE: AVI/MOV

Autor: OF Muž

Založeno: 30.10.2006, 12:24

Díky za nabídku.
Nakonec jsem problém vyřešil díky postupu z jech.webz.cz, tedy AviSynth + QEnc + DVD Author GUI (všechno free SW). Podařilo se mi tak zpracovat video z různých současných kompaktů (Canon, Fuji, Panasonic) V případě zájmu zde mohu umístit AVS skripty...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: AVI/MOV

Autor: DTSmaniac Muž

Založeno: 31.10.2006, 13:41

Dobry vyber programu ;) ac se to na prvni pohled nezda,tyhle free softwarky jsou VELMI nadrene a da se s nimi udelat opravdu hodne,urcite lepsi volba nez nejake all-in-one "prevodeeery" :o)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: AVI/MOV

Autor: Vrr Muž

Založeno: 29.04.2007, 20:43

Rád bych věděl jak to děláš v tom Uleadu.Já když dám uddělat disk DVD tak mi to to video roztáhne? Dá se s tím něco udělat?

Odpovědět na příspěvek

RE: Moje hodnocení

Autor: Alexander Muž

Založeno: 29.10.2006, 10:43

Mám otázku k čitateľnosti displeja za slnečného dňa. Je čitateľnosť displeja za slnečného dňa lepšia ako u modelov Canon A70, 80 ...? U modelu A710 IS sa uvádza možnosť nastavenia jasu 15x. Je čitateľnosť porovnateľná napr. s Olympusmi s Sunshine LCD alebo s novými modelmi Panasonic?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Moje hodnocení

Autor: Alexx Muž

Založeno: 29.10.2006, 16:52

Modely A70, 80... neznám. O možnosti nastavení jasu nic nevím. Kde "sa to uvádza"??? - v manuálu o tom nic není a v nastavení žádná taková volba neexistuje. V interiéru se na LCD zobrazí hrozný šum - vše je díky tomu zesvětleno, ale na výsledné fotce ten šum už není. Možná tohle si myslel. ... Jinak můj známý má Pan. LX2 a tam je myslím na zvýraznění obrazu na LCD přímo tlačítko. U A710ky dělá šílený problém ta "vrstva" chránící samotné LCD - je totiž jako zrcadlo a tím pádem stačí, když fotíte i se slabším sluníčkem v zádech. Pak jsou vidět jenom hodně vybledlé siluety snímaného prostředí. Možná by to mohl částečně řešit displej výklopný, ale s tím zkušenosti nemám.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Moje hodnocení

Autor: habrovák Muž

Založeno: 31.10.2006, 21:32

Moznost nastaveni jasu u LCD monitoru v patnacti urovnich je uvedena na firemnich strankach http://www.canon.cz/produ
kty/digital/index.htm takze me prekvapuje neexistence nastaveni teto volby u fotaku... Cau

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Moje hodnocení

Autor: Alexander Muž

Založeno: 01.11.2006, 08:16

Na http://www.canon.cz/produ
kty/digital/index.htm je v špecifikácii LCD napísané : Jas Nastavitelný v patnácti úrovních. Teda tu som si to prečítal, foto som zatiaľ nemal v rukách. LCD monitor na modeloch A70, 80... je 1,8", bez nastavenia jasu a za slnečného počasia na ňom nevidím nič (podobne ako na moderných mobiloch na slnku) a preto používam iba hľadáčik. Chcel som poznať názor či nastavenie jasu zlepšuje čitateľnosť LCD.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Moje hodnocení

Autor: Alexander Muž

Založeno: 06.11.2006, 15:31

Pracovník Canon Slovakia p.Ferenčík mi potvrdil, že sa hrabal v menu Canon A710 IS na nenašiel možnosť nastavovania jasu LCD ako sa to uvádza v tech. parametroch na www.canon.cz.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Moje hodnocení

Autor: Mr.Scully Muž

Založeno: 16.11.2006, 15:14

Asi se tim mysli automaticke nastavovani jasu, protoze A710 nastavuje jas LCD displeje v zavislosti na okolnim prostredi (tzn. mensi jas ve tme apod.)

Odpovědět na příspěvek

RE: Moje hodnocení {RAW, Live Histo}

Autor: rick Muž

Založeno: 30.06.2007, 22:36

pro RAW, live histogram apod... staci nahrat alternativni fw ;:)

g CHDK

Odpovědět na příspěvek

Canon A710 vs Panasonic DMC-TZ1

Autor: Misa Muž

Založeno: 28.10.2006, 17:23
Odpovědí: 4

Dobry den, rozhoduji se mezi Canon A710 vs Panasonic DMC-TZ1, ktery by jste doporucili? Rozdil zoomu a manual/nemanual mi nevadi, jde mi spise o obrazovou kvalitu, seriove foceni, rychlost. Pocitove, ktery vam sedel vice.
Diky, Michala

Odpovědět na příspěvek

RE: Canon A710 vs Panasonic DMC-TZ1

Autor: Hájek Martin Muž

Založeno: 30.10.2006, 12:57

Dobry den
Jedna se v obou pripadech o pomerne povedene a funkcne celkem vyvazene aparaty. Ovsem Canon A710 IS nabidne vyssi rozliseni a manualni funkce, naproti tomu Panasonic TZ1 ma vetsi rozsah zoomu. Osobne bych si vybral jendnoznacne fotoaparat s moznostmi manualniho ovladani expozice, nicmene ne kazdemu toto muze vyhovovat. Dale take co se tyce kvality snimku, Canon A710 IS ma navrh, nebot si dokaze lepe poradit s sumem i kompresi snimku do JPEGu (Panasoniky maji obecne problemy se sumem i s kompresi snimku). A v posledni rade je zde koncova cena, ktera je u TZ1 vyssi (pritom krome onoho vetsiho rozsahu zoomu toho nema oproti Canonu moc co nabidnout)...Konecne rozhodnuti je vsak samozrejme na vas.
S pozdravem
M.H,

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Canon A710 vs Panasonic DMC-TZ1

Autor: MiB Muž

Založeno: 30.10.2006, 20:38

Zdravim,
resim stejny problem, mam Panasonic DMC-TZ1 a premyslim o Canonu A710. Ze prijdu o velky rozsah mi nevadi, 6x je take dost. Spis mi na DMC-TZ1 vadi velky sum nad 100 ISO a nemoznost nastavovat cas a clonu. Rad bych se zeptal, zda je na tom se sumem A710ka lepe. Fotim casto na ruznych vecircich, kde neni moc svetla, nemuzu mit stativ a nechci bleskovat :) Pak mi take jde o seriove foceni - DMC-TZ1 zvladnul az 3sn/s (mam rychlou SD), nevite prosim jak je na tom A710ka? Dale, ale to maji oba, ze zavit na stativ nemaji uprostred (s malinkym stativem se DMC-TZ1 neudrzi a zklati :). Jestli se nevyplati pockat na G7ku.. Jinak za dobreho svetla jsem s obrazovou kvalitou DMC-TZ1 moc spokojen. Diky za rady.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Canon A710 vs Panasonic DMC-TZ1

Autor: Hájek Martin Muž

Založeno: 31.10.2006, 17:11

Na otazku citlivosti obou aparatu naleznete odpoved v mem predchazejicim prispevku. A700 IS je na tom s sumem lepe nez TZ1. Seriove snimani ma rychlejsi Panasonic (az tri snimky za sek, ale zase je to tusim omezeno - max 5 snimku), Canon 1,7sn/sek ale neomezene. Podrobnosti najdete v recenzich
obou aparatu
S pozdravem
M.H.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Canon A710 vs Panasonic DMC-TZ1

Autor: Jakub Muž

Založeno: 04.05.2007, 15:24

Prosím o radu-chci si koupit nový digi fotak s lepsim zomem pro foceni vseho a jde mi hlavne o kvalitni fotky s dobře vykreslenými detaily na focení architektury,přírody,al
e i kvalitní fotky v exterieru a rozhoduji se mezi Panasonicem TZ1 a Canonem 710. Nemohl byste mi poslat nejakou fotku vyfocenou TZ1 v exrerieru za horsich svetelnych podminek?Pro TZ1 uz jsem byl rozhodnutý 6500kc krasna cena,ale pred tim jsem zasel do nekolika prodejen a prodavajici me uplne zvyklali abych si to jeste rozmyslel,ze s Canonem zhotovým daleko lepsi fotky.6nasobny zoom by taky stacil to neni problem,ale uz trochu min se mi libi ze sasi ma 710celoplastove narozdil od TZ1 a dale ze v baleni nema 710 ani nabijecku na tuzkovky.Prosim kazdou info o TZ1 a canonu 710IS výtám diky

Odpovědět na příspěvek

USB Mass Storage

Autor: Eva Romportlova Muž

Založeno: 30.10.2006, 20:50
Odpovědí: 1

Dobry den, funguje Canon A710 jako mass storage? Tzn. pripojim ho k PC a objevi se jako novy disk (bez nutnosti instalovat ovladace). Diky

Odpovědět na příspěvek

USB Mass Storage

Autor: R.Rumlena Muž

Založeno: 01.11.2006, 21:46

Opet ne. Skoda

Odpovědět na příspěvek

Canon A710 vs. Fujifilm F30

Autor: habrovák Muž

Založeno: 31.10.2006, 20:55
Odpovědí: 0

Ahoj vsem kolem, v soucasnosti zvazuji koupi Canon A710 nebo Fujifilm F30. U F30 se mi jevi ukazkove snimky dosti svetle a az prilis ostre. Nemam s podobnymi fotaky zkusenost takze kazda rada dobra. Budu rad za vsechny prakticke zkusenosti. Diky predem. Pavel

Odpovědět na příspěvek

Cnon A710 vs. Panasonic fx07

Autor: Jirka Muž

Založeno: 06.11.2006, 17:24
Odpovědí: 0

Dobrý den
Rozhoduji se mezi Canonem A710 a Panasonicem FX07.Můžete mi prosím poradit který si vybrat.Chtěl bych také fotit sportovní fotky v hale.Předešlí foťák to nezvládal (fotky byly tmavé).
Tak vás prosím o radu jestli je to správné volba,jestliže ne tak který foták bych si měl vybrat.Tak do 10000,-
Děkuji

Odpovědět na příspěvek

Kapacita pamete?

Autor: santik Muž

Založeno: 10.11.2006, 21:00
Odpovědí: 2

Kolko MB zabera jedna fotka pri 7megapixeloch?

Odpovědět na příspěvek

RE: Kapacita pamete?

Autor: OnDraG Muž

Založeno: 12.11.2006, 21:03

S nejmensi kompresi neco malo pres 3 MB, na std. kompresi 2MB

Odpovědět na příspěvek

RE: Kapacita pamete?

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 12.11.2006, 21:12

Zalezi na konkretnim nastaveni komprese JPEG. Od 1 MB do 3 MB. V pocitaci lze komprimovat jeste vice, ovsem vse je za cenu vetsi ci mensi ztraty kvality.

Odpovědět na příspěvek

Canon A710 - nejen pro amatera

Autor: Pavel Muž

Založeno: 18.01.2007, 20:19
Odpovědí: 0

Dobry den, fotak jsem dostal k vanocum a je opravdu vytecne vybaveny. Dokonce pro moje potreby amatera az prilis :-) a vubec to nevyuziji, premyslim, ze jej prodam a koupim neco mensiho jen do naprsni kapsy pro bezne momentky. Ale stabilizator jsem u mensich fotacku nevidel. Pro kreativniho amatera je to hodne zajimavy produkt. Hezky den!

Odpovědět na příspěvek

Antisluneční displej?

Autor: ELL Muž

Založeno: 29.01.2007, 20:50
Odpovědí: 1

Jak byste prosím ohodnotili funkci antislunečního displeje u canon powershot a 710is? je dostačující? Tato funkce je pro mě důležitá. děkuji za odpověd :_)

Odpovědět na příspěvek

RE: Antisluneční displej?

Autor: Alexx Muž

Založeno: 01.02.2007, 10:56

Dobrý den, nevím o tom, že by měl A710 nějaký zvláštní antisluneční displej. Má celkově horší kontrast (oproti průměru u foťáků, které jsem měl možnost vyzkoušet). Je zde však i optický hledáček, který se dá za jasného dne použít, ovšem ten má své klasické nevýhody jako je menší zorabzovaná plocha, či problém s osou pohledu. Pokud je pro vás však viditelnost displeje za horších podmínek opravdu tak důležitá, tak doporučuji se spíše poohlédnout po něčem s natáčecím displejem (např. A630) nebo s nastavitelným jasem (např. Panasonic LX2).

Odpovědět na příspěvek

Velikost snímku

Autor: Petr.350 Muž

Založeno: 01.02.2007, 17:53
Odpovědí: 0

Jaké jsou rozdíly v kvalitě a velikosti snímku podle komprese při 7MPx?

Odpovědět na příspěvek

canon

Autor: Maki Muž

Založeno: 13.02.2007, 20:22
Odpovědí: 6

Dobrý den, rozmýšlím mezi nákupem Canonu A710, ixus i5 a ixus 800, který byste mi doporučili?

Odpovědět na příspěvek

RE: canon

Autor: Daniel Muž

Založeno: 09.03.2007, 15:24

Canon A710 IS som kúpil nedávno, týždeň. Po skúsenostiach z Olympus D 535 Zoom, som kvalitou fotografií velmo prekvapený, maju temer nepozorovatelnú chromatickú vadu. Blesk je menej účinný, ale nádhera fotiek pri normálnom svetle to vyváži. Fotky sa rovnajú velkým zrkadlovkám. Som nadmieru spokojný.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: canon

Autor: Libb Muž

Založeno: 17.04.2007, 06:19

LOL. Vždycky se musím smát, když někdo začne srovnávat kompakt a zrcadlovku :-) Tento foťáček je ve své třídě super a nemíním ho nijak hanit, ale se zrcadlovkami jej, prosím, nesrovnávejte. --- tak a teď jsem si naběhl :-( Chtěl jsem tu poslat drtivý odkaz na testovací forky z A710 a 400D a... no posuďte sami: A710: http://www.dpreview.com/r
eviews/CanonA710IS/Sample
s/Comparedto/A710_ISO80.J
PG

400D: (toho "nikon" v adrese si nevšímejte, je to Canon 400D): http://www.dpreview.com/r
eviews/NikonD80/Samples/C
ompared/Studio/400d_iso01
00.JPG
Takže máte pravdu a já přehodnocuju - na ISO 100 to dělá asi fakt hodně slušné fotky. Děkuji za rozšíření obzorů :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: canon

Autor: Pavel Muž

Založeno: 16.03.2007, 18:35

Dobry den, fotak jsem dostal na vanoce, je az moc dobry pro moje potreby, nevyuziju to, hledam neco jednoducheho jen do kapsy. V pripade zajmu Vam jej mohu prodat i s nabijeckou, bateriemi a pouzdrem za snizenou cenu, zaruka jeste 21mesicu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: canon

Autor: Honza Muž

Založeno: 11.04.2007, 12:43

Dobry den, jiz jste jej prodal, nebo nabidka trva...kdyby jo, napiste prosim na mail...diky

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: canon

Autor: korbel jaroslav Muž

Založeno: 14.04.2007, 21:33

Dobrý den,já prodávám canon powershot a 710is, máte zájem?je nový záruka 2 roky,1 giga karta sd high speed,cena 8000kc. v případě zájmu se semnou spojte. aliascobra@centrum.cz

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: canon

Autor: Milan Muž

Založeno: 03.06.2007, 17:57

koupim za 10 000 kč.tel.775886662

Odpovědět na příspěvek

Vhodny pro amatera?

Autor: Petik Muž

Založeno: 12.03.2007, 20:35
Odpovědí: 6

Zdravim,
rad bych nahradil svuj stary srot ricoh, ale nejsem si jist jestli pro me nebude tento model prilis slozity.
Myslite, ze je vhodny pro amatera, ktery potrebuje na dovolenych vytahnout fotak, namacknout a vyfotit, popripadne zvolit nektery z rezimu, ale zaroven pozaduje kvalitni fotky?
Popripadne doporucili byste by na bezne foceni s automatikou jiny model?
Diky

Odpovědět na příspěvek

RE: Vhodny pro amatera?

Autor: OF Muž

Založeno: 13.03.2007, 08:17

Jako několikaměsíční majitel tohoto přístroje jej mohu doporučit. Automatika funguje spolehlivě (kromě složitých případů jako např. focení v protisvětle), v případě potřeby je k dispozici plně manuální ovládání. Video je na svou třídu velmi kvalitní.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Vhodny pro amatera?

Autor: Daniel Muž

Založeno: 15.03.2007, 08:36

Do tak kvalitne preve deného fotoaparátu by patrilo zabudovať ešte sériové fotografovanie ža do intervalu 30 minút. Jedine toto mu možno z poľutovaním vyčítať.

Odpovědět na příspěvek

RE: Vhodny pro amatera?

Autor: Daniel Muž

Založeno: 16.03.2007, 12:23

Tento fotoaparát je ako šitý pre ametéra, ale veľmi dobre vyhovie aj pokročilým nadšencom. Má prekrásne foto aj na plnú automatiku, tak že stačí len zamieriť a mačkať spúšť. Pozdejšie keď sa s ním oboznámite bude Vám robiť služby k úplnéj spokojnosti. Mne nešlo fotiť s počiatku super makro, ale keď som sa to naučil je to radosť pozerať na detajl , napr., kvetu.

Odpovědět na příspěvek

RE: Vhodny pro amatera?

Autor: Pavel Muž

Založeno: 16.03.2007, 18:32

Dobry den, fotak jsem dostal na vanoce, je az moc dobry pro moje potreby, nevyuziju to, hledam neco jednoducheho jen do kapsy. V pripade zajmu Vam jej mohu prodat i s nabijeckou, bateriemi a pouzdrem za snizenou cenu, zaruka jeste 21mesicu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Vhodny pro amatera?

Autor: JK Muž

Založeno: 22.03.2007, 15:43

dobry den, mel bych zajem o Vami nabizeny fotak. mate ho jete? dekuji

Odpovědět na příspěvek

RE: Vhodny pro amatera?

Autor: Alexx Muž

Založeno: 18.03.2007, 00:46

Dobrý den,
pokud fotíte většinou na automatiku, tak vám mohu doporučit například Panasonic LZ7. Je levnější, má video s vyšším rozlišením a hlavně ve formátu Mov - tj. zabírá mnohem méně místa na kartě oproti A710ce. Má ho můj známý a je s ním naprosto spokojen. Pokud to chcete hlavně na dovolenou apod., tak si myslím, že je ten Canon jen zbytečný luxus, který stejně nikdy nevyužijete naplno.

Odpovědět na příspěvek

Výběr fotoaparátu

Autor: Adam Muž

Založeno: 10.04.2007, 16:27
Odpovědí: 0

Dobrý den. Chci si koupit fotoaparát a rozhoduji se mezi SONY Cyber-Shot DSC-H2, OLYMPUS SP-510 UltraZoom a CANON PowerShot A710 IS. S digitálem začínám, chci fotit všechno možné, hlavně však přírodu. Který z výše uvedených nebo i jiných fotoaparátů v podobné cenové relaci by jste mi doporučili a proč? Díky za odpověď. Adam

Odpovědět na příspěvek

Vydrž baterií

Autor: Honza Muž

Založeno: 11.04.2007, 12:40
Odpovědí: 1

Kolik fotek zvladne pri pouziti 2700 mAh baterii pri pouziti displeje?

Odpovědět na příspěvek

RE: Vydrž baterií

Autor: Alexx Muž

Založeno: 20.04.2007, 22:16

Používám 2700 mAh (GP) a v průměru na ně nafotím kolem 400 fotek (pokud netočím video), ale samozřejmě to nejde brát příliš objektivně. Hodně záleží na tom, jak často to zapínáš/zoomoješ/nech
áváš běžet apod.

Odpovědět na příspěvek

Reakcni cas ???

Autor: Mato Muž

Založeno: 03.05.2007, 08:17
Odpovědí: 0

Zajimalo by me jaky ma A710IS reakcni cas pri foceni a cas na ulozeni na kartu, a porovnani s A700. D.

Odpovědět na příspěvek

panasonic TZ1 nebo Canon 710?(o manualni nastaveni mi nejde,ale o kvalitu fotek určitě!!)

Autor: Jakub Muž

Založeno: 04.05.2007, 15:28
Odpovědí: 0

Prosím o radu-chci si koupit nový digi fotak s lepsim zomem pro foceni vseho a jde mi hlavne o kvalitni fotky s dobře vykreslenými detaily na focení architektury,přírody,al
e i kvalitní fotky v exterieru a rozhoduji se mezi Panasonicem TZ1 a Canonem 710. Nemohl byste mi poslat nejakou fotku vyfocenou TZ1 v exrerieru za horsich svetelnych podminek?Pro TZ1 uz jsem byl rozhodnutý 6500kc krasna cena,ale pred tim jsem zasel do nekolika prodejen a prodavajici me uplne zvyklali abych si to jeste rozmyslel,ze s Canonem zhotovým daleko lepsi fotky.6nasobny zoom by taky stacil to neni problem,ale uz trochu min se mi libi ze sasi ma 710celoplastove narozdil od TZ1 a dale ze v baleni nema 710 ani nabijecku na tuzkovky.Prosim kazdou info o TZ1 a canonu 710IS výtám diky

Odpovědět na příspěvek

manualne zaostrovanie

Autor: Sankee Muž

Založeno: 10.06.2007, 14:36
Odpovědí: 1

Ahojte. Viete mi plz niekto povedat, ci ma A710 IS manualne zaostrovanie ? Lebo nikde som o tom nevidel zmienku, ale mohol som nieco prehliadnut. Dakujem :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: manualne zaostrovanie

Autor: OF Muž

Založeno: 17.06.2007, 22:21

Ano, má. Koneckonců, hned v první části recenze je fotka zadní části foťáku a tlačítko MF je jasně patrné. Nicméně za cca 9 měsíců, co A710 IS mám, jsem to nepoužil ani jednou...

Odpovědět na příspěvek

Pamatove karty

Autor: MaxMan Muž

Založeno: 09.07.2007, 15:08
Odpovědí: 1

Zdravim,

dokaze tento fotak pouzivat 4GB SDHC karty?

Odpovědět na příspěvek

RE: Pamatove karty

Autor: Alexx Muž

Založeno: 18.07.2007, 11:11

Ano. Má podporu pro SDHC, takže by klidně zvládnul třeba i 8GB.

Odpovědět na příspěvek

WC-DC 58N

Autor: MiroK Muž

Založeno: 31.08.2007, 16:37
Odpovědí: 0

Vie niekto zhodnotiť konvertor WC-DC 58N, alebo kde by som našiel recenziu?

Odpovědět na příspěvek

Prosba o radu

Autor: Andrej Muž

Založeno: 19.10.2007, 20:08
Odpovědí: 0

Ahoj. Potreboval by som poradit... Rozmyslam medzi A710 IS alebo Canon PowerShot SX100. Ktory by ste mi poradil? Ktory je lepsi?

Odpovědět na příspěvek

Prosba o radu

Autor: Andrej Muž

Založeno: 19.10.2007, 20:09
Odpovědí: 0

Ahoj. Potreboval by som poradit... Rozmyslam medzi A720 IS alebo Canon PowerShot SX100. Ktory by ste mi poradil? Ktory je lepsi?

Odpovědět na příspěvek

Stabilizátor nefunguje?

Autor: Jan Medvídek Muž

Založeno: 09.08.2008, 10:43
Odpovědí: 0

Prosím o pomoc... Mám tento foťák asi rok a přijde mě, že ten stabilizátor nefunguje. Fotky jsou i při zatažené obloze neostré stejně jako když je stabilizátor vypnutý. Zajímavé je, že při zaměřování objektu je obraz na dispjeji ostrý, zmáčknu spoušť a fotka je rozmazaná! Jak se ten stabilizátor správně používá nebo je to na reklamaci?

A ještě mám problém - s přepaly, hlavně modrá obloha se stane bílou, jak se to dá řešit?

Rovněž mě přijde, že podání barev hlavně červené je jiné - vyfotím plameňáky a jsou takové víc do oranžova.

Děkuji moc za pomoc

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: