Sony Alpha A100 - recenze první DSLR od Sony - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Recenze - fotoaparáty

Sony Alpha A100 - recenze první DSLR od Sony

22. června 2006, 00.00 | Po převzetí fotodivize Konica Minolta společností Sony bylo jasné, že Sony přijde s vlastní zrcadlovkou. Sony Alpha A100 je historicky první digitální DSLR zrcadlovka Sony, přináší její 10 MPix snímač se stabilizací, pomocí kterého i sklepává prach, bajonet pro objektivy Konica Minolta a cenu, která je velmi konkurenceschopná. Dnes vám přinášíme její podrobný redakční test.

{Popis a konstrukce}

Po převzetí fotodivize Konica Minolta společností Sony bylo jasné, že Sony přijde s vlastní zrcadlovkou. Sony Alpha A100 je historicky první digitální DSLR zrcadlovka Sony, přináší její 10 MPix snímač se stabilizací, pomocí kterého i sklepává prach, bajonet pro objektivy Konica Minolta a cenu, která je velmi konkurenceschopná. Dnes vám přinášíme její podrobný redakční test.

Konstrukce a design
Základní koncepce konstrukce vychází z menší verze původní dvojice DSLR zrcadlovek Konica Minolta, modelu Dynax 5D. Sony Alpha A100 je jen o pár milimetrů větší, na první pohled je to rozdíl těžko zaznamenatelný. Nejvíce je patrná návaznost na KM ve dvou otočných ovladačích na horní straně, což je vlastnost převzatá od kinofilmových zrcadlovek Minolta. Zatímco u 7D bylo na levém ovladači možno nastavit korekce expozice a blesku, u 5D to již byly parametry vyvážení bílé barvy. U Sony A100 byl přerod dovršen tak, že ovladačem nastavíme nejzákladnější parametry, jako je měření expozice, režim blesku, režim zaostřování, citlivost, vyvážení bílé, parametry obrazu, nebo dynamického rozsahu (vysvětlíme blíže v technické specifikaci, jedná se o úpravu pořízených snímků).

Na přední straně je pouze uvolňovací pojistka bajonetu objektivu, tlačítko pro náhled hloubky ostrosti a indikátor samospouště. Konektor USB je bohužel stejně jako u 5D ukryt za plastovou posuvnou krytkou slotu paměťové karty na pravém boku. Konektor napájení je zase na boku levém. Horní strana má již výše zmíněné dva ovladače (druhý slouží pro nastavení expozičních režimů), tlačítko aktivace sériového snímání (a samospouště), spoušť a multifunkční kolečko pro nastavení parametrů. Při prvním uchopení se zdá spoušť umístěná příliš dozadu, ale záleží to na způsobu držení přístroje. Pokud na zadní straně dáme na palec na určené místo, je vše v pořádku.

Zadní strana si uchovala typický posuvný přepínač pro zapnutí a vypnutí přístroje, který je umístěn nalevo od hledáčku. Samotný hledáček má vyměnitelnou očnici, možnost dioptrické korekce a senzory přiblížení oka (nebo jakéhokoliv předmětu) k fotoaparátu. Pokud se tak stane, zhasne displej a spustí se automatické zaostřování (pokud tuto funkci máme zapnutou). Nalevo od displeje je klasický sloupec tlačítek pro aktivaci menu, prohlížení a mazání a napravo zase křížový osmisměrný ovladač. V pravém dolním rohu je aktivátor stabilizace snímače a v horním pravém rohu dvě tlačítka pro korekci expozice a blokaci měření expozice. Pod křížovým ovladačem je pod gumovou krytkou schovaný konektor drátové spouště.

Spodní strana již klasicky nabízí pouze prostor pro baterii a kovový závit stativu. Tělo je vyrobeno z plastu s matným povrchem. Dodávat se bude černá i stříbrná barevná verze. Rozměry jsou 133 x 95 x 71 mm a hmotnost je udávána na 545 g bez baterie a 638 g s baterií.

[-more-]{Technické parametry}

Technická specifikace
Srdcem fotoaparátu je CCD snímač s efektivním rozlišením 10,2 MPix a rozměry 23,6 x 15,8 mm (formát APS-C). Jedná se zřejmě o stejný snímač, jaký byl použit v Nikonu D200. Sony přebralo od Konica Minolta systém Anti-Shake, který pomocí speciálního uchycení uměl pohybovat snímačem tak, aby kompenzoval vlivy pohybu fotoaparátu. Stabilizaci Sony pojmenovalo jako Super SteadyShot a ta umí vychýlit snímač o 5 mm na každou stranu. Celkově má tedy rozsah až 1 cm. Účinnost stabilizace závisí na mnoha faktorech, ale faktem je, že ve zhoršených světelných podmínkách umí pomoci. Snímač je také vybaven antistatickým povrchem, čímž redukuje množství usazeného prachu. Při každém vypnutí přístroje se automaticky snímač "oklepe" čímž dále pomáhá redukovat problém s prachem na snímači. Snímky umí A100 ukládat v rozlišení až 3 872 x 2 592 bodů ve formátu JPEG, nebo RAW (případně i oba formáty najednou). Citlivost lze nastavit na ISO 100, 200, 400, 800 a 1600. Dostupné jsou také režimy LO80 (ISO 80) pro scény s nízkým jasem (Low key) a HI200 (ISO 200) pro scény s vysokým jasem (High key). Vybrat si můžeme mezi zpracováním do barevného prostoru sRGB nebo Adobe RGB. Snímkům lze nastavit kontrast, saturaci a ostrost v 5 krocích. Redukce šumu se může aktivovat při expozicích delších než 1s.

Bajonet pro objektivy Sony Alpha je kompatibilní s bajonetem Minolta A. Používat lze tedy i objektivy vyrobené pro kinofilmové zrcadlovky Minolta. Počítat musíme s ořezovým faktorem 1,5x. Pro získání stejného úhlu záběru jako u kinofilmu musíme ohniskovou vzdálenost objektivu násobit 1,5x. Objektiv s ohniskovou vzdáleností 50 mm tedy poskytuje stejný úhel záběru jako 75 mm na kinofilmu, nebo DSLR se snímačem o velikosti kinofilmu. Automatické zaostřování pracuje na principu pasivního měření kontrastu. V horších světelných podmínkách pomůže sérií slabých záblesků vestavěný blesk. Zaostřování probíhá na celkem 9 bodech, 8 čárových a 1 křížovém uprostřed. Využít lze celoplošné zaostřování s využitím všech bodů, bodové ostření s výběrem jednoho z 9 bodů nebo ostření na střed. Na výběr je pak z režimů zaostřování: jednorázové zaostření, průběžné zaostřování, automatická volba ostření (vybírá automaticky ze dvou předchozích možností) a přímé manuální doostření (výsledek automatiky můžeme ovlivnit manuálním doostřením). Hledáček poskytuje 0,83x zvětšení. U hledáčku je také indikátor přiblížení. Pokud se tedy přiblížíme k hledáčku na určitou vzdálenost (několik cm), automaticky zhasne displej a pokud máme funkci aktivovanou, tak fotoaparát sám zaostří. Můžeme si tím urychlit zaostřování. Přístroj však zaostřuje "někam". Neoznačí, kam zaostřil a je určitě nutné namáčknout spoušť pro vlastní zaostření. Celý proces se tak ale většinou urychlí.

Měření expozice pracuje na 40 voštinově uspořádaných segmentech. Kromě scénických režimů, které u amatérské DSLR nemohou chybět, máme samozřejmě také možnost nastavit expozici manuálně (režim M), nebo použít jeden z poloautomatických režimů priority času (nastavíme čas a fotoaparát dopočítá clonové číslo) a priority clony (nastavíme clonové číslo a čas nastaví fotoaparát). Samozřejmostí je i režim P (automatika nastavuje čas i clonu). Korekce automatické expozice má rozsah +-2 EV po 1/3 EV krocích. Čas expozice lze nastavit od 1/4 000 s do 30 s (včetně režimu Bulb). Synchronizace s bleskem je max 1/160 s, resp. 1/125 s se zapnutým Super SteadyShotem. Součástí výbavy fotoaparátu je také funkce Dynamic Range Optimizer (DRO). Ten má za úkol řešit problém s příliš velkým dynamickým rozsahem, tedy rozdílem světel a stínů. Digitální fotoaparáty jsou známé tím, že jejich dynamický rozsah je výrazně menší než například lidského oka. Veškeré úpravy se dělají ještě před JPEG kompresí se surovými daty. Tyto úpravy jsou poměrně rychlé díky speciálnímu hardwaru. V režimu Standard zesvětluje fotoaparát pořízený snímek (okamžitě při fotografování) plošně a snaží se tak zesvětlit stíny pomocí úpravy gamma křivek. Druhý režim pracuje s jednotlivými oblastmi a při úpravách stínů nehrozí, že "přepálí" světlé části. Součástí úprav je i ovlivnění barevného podání, které by se mohlo ve stínech ztratit. Sériové snímání umí pracovat rychlostí až 3 snímky za sekundu pro neomezený počet snímků (ve formátu JPEG, omezeno pouze kapacitou paměťové karty). V RAWu můžeme pořídit až 6 snímků. Pokud budeme snímat RAW+ JPEG, pak pouze 3 snímky.

Vyvážení bílé barvy je choulostivá záležitost, a tak fotoaparát nabízí velké množství způsobů, jak jej nastavit. Kromě automatického měření máme k dispozici manuální měření, výběr z přednastavených předvoleb pro různá osvětlení a také manuální nastavení teploty v Kelvinech (2 500 - 9 900 K). Nechybí ani možnost korekce tohoto nastavení, nebo WB bracketing. Vestavěný blesk umístěný nad hledáčkem je nutno zvednout ručně, na těle nenalezneme žádnou pojistku, nebo tlačítko pro jeho aktivaci. Směrné číslo má 12. Úhel pokrytí odpovídá ohnisku 24 mm (ekvivalent kinofilmu). Pokud nám nestačí výkon vestavěného blesku, můžeme samozřejmě použít i externí blesk. Zvláštností Minolta vždy byla netradičně řešená patice pro blesky. Nesetkáme se zde s klasickou hot-shoe paticí, ale se speciální "Minolťáckou". Na Sony A100 tedy můžeme používat i staré blesky Minolta (a Konica Minolta). Existovat také budou časem i konverzní kostičky, které jsou však v současnosti vzácným zbožím.

LCD TFT displej s úhlopříčkou 2,5" má rozlišení 230 000 bodů. Vybaven je automatickým stmívačem, aby fotografa displej neoslňoval při fotografování. Stavový displej zcela chybí a informace se zobrazují na velkém zadním displeji. Hranolový průhledový SLR hledáček má zvětšení x0.83 a nabízí i dioptrickou korekci (-2,5 až +1). Konektivitu zajišťuje USB 2.0 a video výstup (PAL a NTSC). Jako paměťové médium lze použít karty Compact Flash (CF) typu I i II. Pro použití karet Memory Stick Duo a Duo Pro lze použít CF redukci, do které se Memory Stick (pouze zkrácená verze Duo) zasune. Napájení zajišťuje Li-Ion akumulátor NP-FM55H.

[-more-]{Ovládání fotoaparátu}

Ovládání
Téměř celé ovládání bylo převzato od minulých modelů Konica Minolta. Oproti Dynax 5D se rozšířila funkčnost levého otočného voliče na horní straně, díky kterému můžeme poměrně rychle nastavit nejdůležitější parametry (měření expozice, režim blesku, režim zaostřování, citlivost, vyvážení bílé, parametry obrazu, nebo dynamického rozsahu). Stačí posunout ovladač na odpovídající polohu, stisknout horní tlačítko Fn a zvolit příslušný parametr. Nic zde nemusíme potvrzovat, stačí na libovolnou hodnotu nastavení najet a můžeme fotografovat.

Prvním pocitem při držení A100 bylo, že spoušť má příliš vzadu. Automaticky jsem položil ukazováček do oblasti, kde je kolečko. Vše je díky trochu jinému způsobu držení fotoaparátu na zadní straně. Pokud přístroj uchopíme tak, že máme palec na zadní straně na správném místě, ukazováček je přesně nad spouští. Není zde tedy problém, jde jen o zvyk. Tlačítka se dobře používají, na rozdíl od Dynaxu 5D se otočné voliče dají pohodlně otáčet a spoušť má čitelný dlouhý chod.

Zajímavostí je, že fotoaparát nemá stavový displej na horní straně. Jeho funkci simuluje zadní LCD displej, který slouží zejména k prohlížení snímků. Na něm můžeme po namáčknutí spouště na několik sekund vidět nastavené parametry. Po několika sekundách se displej zhasne z důvodu úspory baterie. Přístroj je vybaven i senzorem orientace, takže při natočení na výšku, se informace zobrazí také na výšku. Pohodlné je to zejména při fotografování na stativu.
Design samotného menu zůstal stejný jako u DSLR zrcadlovek Konica Minolta. Menu je rozděleno na čtyři kategorie, které obsahují určitý počet záložek (2 až 3). Zde můžeme nastavit rozlišení, aktivovat čištění snímače od prachu, start AF přiblížením oka k hledáčku apod. Velkou výhodou pro český trh je české menu.

[-more-]{Kvalita snímků a hodnocení}

Kvalita snímků
Úroveň digitálního šumu je takto velké rozlišení poměrně dobrá. Srovnání s Nikonem D200 nemá příliš smysl, protože se jedná o stejný CCD snímač. Platí pro něj tedy i stejné hodnocení. Samozřejmě velký vliv má na výsledek také zpracování obrazu, které má Sony A100 a Nikon D200 zcela jiné. Zařazením mezi konkurenci tak sice Sony A100 nedosahuje nízkého šumu jako DSLR od Canonu, ale na druhou stranu je lepší než šum na vysokých citlivostech u Olympusu. Stejně jako u ostatním DSLR nemusíme šum na nízkých citlivostech prakticky vůbec řešit. Znatelný vliv má až od citlivosti ISO 800. Na ISO 400 je ještě sotva rozpoznatelný. Vytknout snad můžeme jen nemožnost jemnějšího krokování citlivosti.


Porovnání šumu na neutrálně šedé při citlivosti (zleva doprava a shora dolů: ISO 100, 200, 400, 800 a 1600), výřezy 1:1 z barevného testovacího terče

Možnosti vyvážení bílé patří ke standardu, se kterým se můžeme u DSLR setkat. Automatika pracuje spolehlivě až na žárovkové osvětlení, kde stejně jako většina DF generuje snímky s teplými odstíny barev. Nastavit bílou však můžeme ručně pomocí měření, nastavení konkrétní teploty, nebo předvoleb pro jednotlivé druhy osvětlení.

 
Porovnání vyvážení bílé (vlevo automatické, vpravo manuální měření)

Samotná kvalita snímků velmi záleží na použitých objektivech. My jsme při testu používali setový objektiv 18-70mm F3,5-5,6, který se bude dodávat s fotoaparátem ve zvýhodněném balení (koupit můžeme i samotné tělo, nebo s dvojicí setových objektivů 18-70 A 70-300). Tyto objektivy však představují spíše začátek nabídky a nepatří ke špičce jak kvalitou kresby, tak i světelností. Ostrost a kresba detailů, optické vady apod. tedy velmi záleží na použitém objektivu. K setovému objektivu 18-70 lze říci to, že jeho kvalita je překvapivě dobrá a pro amatérské fotografování může potřeby uživatele uspokojit. Chromatické aberace je však pozorovatelná.
Samotné rozlišení 10 MPix, které nám umožňuje pořídit snímky s rozlišením až 3 872 x 2 592 bodů nám dává více prostoru než 6 MPix (cca 3 000 x 2 000), ale ne o tolik, jako se zdá. Magická psychologická hranice čísla 10 je velmi silná motivace pro kupující. Takto velké rozlišení při fotografování na internet, nebo pro prohlížení na počítači příliš nevyužijeme. Hodit se může snad pro extrémnější ořezávání snímků. Náročnější uživatelé ocení větší možnosti při tisku na velké formáty, nebo větší prostor pro úpravy snímků v počítači.


Ukázka optického zkreslení a rozlišení se setovým objektivem 18-70mm F3,5-5,6 (35mm, ekvivalent kinofilmu je 52 mm, zacloněno na F9,0)

 

 


Porovnání šumu na denních snímcích (zleva doprava a shora dolů: ISO 100, 200, 400, 800 a 1600), výřezy 1:1

 

 


Porovnání šumu na nočních snímcích (zleva doprava a shora dolů: ISO 100, 200, 400, 800 a 1600), výřezy 1:1
[-more-]{Praktické zkušenosti a závěr}

Praktické zkušenosti
Oproti anti-prachovému řešení u Olympusu, které se spouští při zapnutí přístroje, je Sony A100 o něco promyšlenější. Automatické čištění probíhá při vypínání fotoaparátu, čímž se nezdržuje start, který tak může být výrazně rychlejší a zlepšuje tak jeho pohotovost. Samotné vibrace jsou citelné při držení fotoaparátu v ruce. O škodlivém vlivu těchto vibrací lze jen spekulovat, nemáme žádné zprávy i tom, že by s tím byly problémy, ale tato otázka se nabízí téměř sama. Spolu s antistatickou úpravou povrchu snímače tak dostáváme poměrně silný nástroj v boji proti prachu na snímači. Nejde sice o 100% řešení, ale oproti Canonu, Nikonu a Pentaxu tak jde alespoň o nějaký pokrok (Olympus nabízí ultrazvukový filtr před snímačem).

Tomuto řešení vděčíme zejména systému stabilizace snímače, který umí kompenzovat vlivy pohybu fotoaparátu a zmenšit tak riziko rozmazaných snímků. Super SteadyShot umístěný v těle fotoaparátu znamená to, že máme k dispozici stabilizaci pro všechny námi používané objektivy. Nemusíme tak investovat do drahých objektivů s vestavěnou plovoucí čočkou. Na druhou stranu si neužijeme stabilizovaného náhledu při fotografování, protože stabilizované objektivy nabízejí "zklidnění" obraz již při jeho komponování. Sony tvrdí, že s neoriginálním objektivy od třetích stran (Sigma, Tamron atd) nedodávají fotoaparátu dostatečné množství potřebných informací a stabilizace tak nemusí pracovat tak efektivně jako se Sony objektivy.

Dalším benefitem, kterým Alpha A100 disponuje, je indikátor přiblížení oka k hledáčku. Spouští tak jednak automatické ostření, které nám pomáhá přeostřit a zhasíná displej, který by fotografa mohl oslňovat. Problémem však je, že před-zaostřování jednoduše spustíme čímkoliv, co se přiblíží hledáčku. Pokud tedy nosíme fotoaparát na krku, bude se AF spouštět stále dokola. Při přikládání fotoaparátu k oku také musíme již mířit na danou scénu. Pokud budeme zvedat fotoaparát z pozice "objektiv směrem k zemi", AF zaostří jinam.

Podobně skeptičtí jsme k funkci optimalizace dynamického rozsahu, kterou využijí spíše uživatelé mající jen minimální tušení o možnostech úpravy snímků v počítači. Jedná se o pouhé zesvětlování snímků pomocí gamma křivek. Stejný, nebo lepší (a hlavně ovlivnitelný) výsledek získáme úpravou RAWu v počítači. Tuto funkci tedy berme jako pomoc začátečníkům, rozhodně ne jako řešení problému s dynamickým rozsahem. To se v současnosti snaží řešit snad jen SuperCCD SR snímač ve Fujifilm S3Pro.

Výhody a nevýhody
+ velké rozlišení
+ stabilizace
+ čištění snímače
+ existující bazarový trh s objektivy a příslušenstvím
+ poměr cena/výkon
+ zaostřování reagující na přiblížení oka k hledáčku
+ čeština

- konektor USB pod krytkou baterie
- nemá hot-shoe konektor (v současné době je extrémně obtížné sehnat konverzní kostičku
- senzor před-zaostřování reaguje na cokoliv od určité vzdálenosti (ostření spustíme jakýmkoliv předmětem, například rukou, nebo tělem při nošení na krku)

Závěr
Sony Alpha A100 je velmi povedený vstup společnosti Sony na DSLR trh, pokud hodnotíme její parametry. Otázkou je, jak Sony zvládne část marketingovou, obchodní a výrobní (z hlediska kapacity). Model A100 není pouhým přebrandováním Dynamu 5D od Konica Minolta, ale zdařilou evolucí. Důkazem může být zcela jiný snímač, možnost čištění snímače pomocí otřesů stabilizačního prvku, pozměněné ovládání, zcela nový obrazový procesor (nepříliš pochopitelně pojmenovaný Bionz). Maloobchodní doporučená cena samotného těla je 25 990 Kč, cena setu s objektivem 18-70 F3,5-5,6 je stanovena na 27 990 Kč a set s dvojicí objektivů (18-70 a 70-300) je 33 990 Kč. Ceny jsou včetně DPH. První kusy by se na pultech měly objevit v druhé polovině července.

:: Technická specifikace Sony Alpha A100

[-more-]{Živé fotografie}

Živé fotografie

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Recenze  

 » Recenze  » Recenze - fotoaparáty  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Šum

Autor: MartinJ Muž

Založeno: 22.06.2006, 09:50
Odpovědí: 17

tedy ten šum mne dosti rozladil. Na iso 1600 už j dost příšerný.
Ovšem ne kadý fotoaparát se stejným čipem šumí stejně. Nedávno jsm viděl porovnání šumu na stejné scéně mezi všemi 6MP DSLR na trhu. Nejlépe dopadl překvapivě Pentax DL, který na 1600 šuměl jako D70, ale pi menší ztrátě detailů.
Takže doufám, že např. Pentax K10D si s 10MP snímačem poradí lépe

Odpovědět na příspěvek

RE: Šum

Autor: Martin Muž

Založeno: 22.06.2006, 21:43

sice sa nezivim fotografiou , som skor amater - ale prezradite mi co fotite pri ISO 1600 ???

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Šum

Autor: Tomáš X. Muž

Založeno: 22.06.2006, 21:48

Ne vždy je možné, smí se či je vhodné v interiéru používat blesk, ne vždy ten blesk dosáhne třeba 30 metrů v hale nebo večer na nějaké kulturní akci.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Šum

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 22.06.2006, 22:10

Situaci muze byt pomerne hodne, pokud fotite reportaz ci zivou fotografii. Typicky sport v hale, interierova reportaz, mista kde nelze pouzit blesk atd.

Konkretni priklad: Fotografoval jsem keynote Steva Jobse v Las Vegas. Vzdalenost cca 15m, ohnisko cca 200mm, minimum svetla, zakaz pouzivat blesk kvuli tel. prenosu. Pri clonovem cisle F2,8 vychazel pri ISO 100 cas cca 1/2s. Jedinym resenim je prave vyssi ISO

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Šum

Autor: Demeter Muž

Založeno: 28.06.2006, 10:16

A teď si představte, že byste jel fotit Steva Balmera (čistě teoreticky samozřejmě) ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Šum

Autor: bubo Muž

Založeno: 29.06.2006, 23:43

Zaujímalo by ma teda, prečo všetci recenzenti dokumentujú úroveň šumu pri fotení za normálnych podmienok pri ktorých je použiteľná aj najmenšia citlivosť. Pripadá mi to ako nezmysel, niečo v štýle s kanónom na komára. Vysoká citlivosť je má svoje použitie v podmienkach ktoré ste opísal a zväčša pri normálnych formátoch nie je šum veľmi pozorovateľný.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Šum

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 30.06.2006, 01:16

Pokud prostudujete nase recenze, zjistite ze Vam nabizime porovnani sumu ve trech situacich:
1) Pri plnem dennim svetle, pro dokresleni urovne sumu pri beznem street foceni, kdy je nekdy kvuli dosazeni velmi kratkeho casu (rychly pohyb ve scene) potreba zvysit citlivost.
2) Pri strednim osvetleni, odpovidajicim bezmenu interieru (terce).
3) Pri nocnich snimcich, kdy je sum nejvice patrny.

To znamena, ze ctenar dostava plnohodnotnou informaci pro vsechny svetelne podminky.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Šum

Autor: Bročák Muž

Založeno: 23.06.2006, 11:54

Na ISO1600 fotím naprostou většinu koncertů a přístroj, který by nebyl použitelný s touto možností bych si pravděpodobně vůbec nepořídil.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Šum

Autor: Izak Muž

Založeno: 27.07.2006, 03:31

Rychle se pohybujici obekty v seru a nemoznost pouziti blesku, nebo seriove foceni (tam nelze pouzit blesk, je moc pomali)

Dale zvirata na dloha skla, kdyz je sklo levne a ma spatnou svetelnost.

Proste velke ISO je nutnost

Odpovědět na příspěvek

RE: Šum

Autor: Václav Muž

Založeno: 23.06.2006, 00:46

To zní zajímavě, kdy bude Pentax K10D asi na světě ?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Šum

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 23.06.2006, 06:52

Mel by byt predstaven na konci zari na Photokine. Kdy prijde na trh je dalsi otazka

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Šum

Autor: MartinJ Muž

Založeno: 23.06.2006, 10:25

Ještě přesněji řečeno: Kdy přijde na "náš" trh, toť otázka :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Šum

Autor: Izak Muž

Založeno: 27.07.2006, 03:32

www.megapixel.cz tvrdi, ze zitra bude skladem

Odpovědět na příspěvek

RE: Šum

Autor: Ivan Muž

Založeno: 26.06.2006, 18:27

Pokud se nepletu tak Sony A100 má stejný (nebo skoro stejný) čip jako Nikon D200, takže by měly mí i prakticky stejný šum, ne?
A o D200 jsem neslyšel nějaké větší stížnosti na šum....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Šum

Autor: a4 Muž

Založeno: 27.06.2006, 07:49

Podle recenze Nikonu na tomto serveru (http://www.fotografovani
.cz/art/forec_amater/niko
n-d200-r.html?pos=3) se opravdu zdá, že D200 šumí míň (je to hlavně díky tomu, že A100 šumí dost barevně), na druhé straně - jak je v recenzi uvedeno - je u Nikonu údajně použita značná redukce šumu. Denní fotka z Alphy ale asi taky bude trochu odšumovaná, místy mi přišla kresba "vodovkově" rozpitá (možná bych měl naopak přestat pít já...).
Docela by mě zajímalo srovnání RAW/RAW.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Šum

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 27.06.2006, 08:01

V prvni rade se Sony tvari, ze cip pouzity v Alfa 100 je modifikovany vuci tomu co je v D200, takze zde mohou byt rozdily, i kdyz tezko tento fakt overime. Minimalne ma cip v Alfa 100 antistatickou povrchovou vrstvu navic.

V druhe rade dnes opravdu hodne zalezi na nastaveni HW (A/D prevodnik, zesileni signalu, atd.) a na processingu dat jako takovem. Takze ruzne vysledky u stejnych cipu jsou pomerne bezne.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Šum

Autor: Marek Dvorský Muž

Založeno: 28.06.2006, 00:52

Takže by se teoret.dala upravit úroveň šumu při vyšších ISO nahráním nového FW?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Šum

Autor: Izak Muž

Založeno: 27.07.2006, 03:35

Prakticky, ale nejlepsi je RAW, tam se vetsinou odsumeni nedela vubec a ceka se na zasah uzivatele.

Odpovědět na příspěvek

Na fotkách

Autor: Greenshit Muž

Založeno: 22.06.2006, 12:52
Odpovědí: 1

zadní části fotoaparátu je pěkně zašmatanej displej, taky jste ho mohli před focením trochu otřít :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Na fotkách

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 22.06.2006, 15:02

Souhlasim s vami a kolegy jsem pokaral. Nicmene na druhou stranu fotografie realne dokumentuji to, co uzivatele ceka. Sony totiz nema zadnou pridavnou krytku a displej neni zapusten, takze "upatlany" je skoro porad.

Odpovědět na příspěvek

Bez stavoveho displeja

Autor: slavmiro Muž

Založeno: 22.06.2006, 14:45
Odpovědí: 25

Osobne si myslim ze integracia stavoveho displeja do LCD na zadnej stene je krok vedla. Bezne stavove displeje zobrazuju mnozstvo uzitocnych informacii, navyse su riesene ako jednuche energeticky nenarocne CB zobrazovace z tekutych krystalov. Pre mna je uzitocne mat na ociach udaje ako hodnoty EV, Clony, zostavajucich snimkov, uroven expozicie pri M a pod.

Odpovědět na příspěvek

RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 22.06.2006, 14:58

Naopak si myslim, ze pokud stavovy displej pouzivate, tak vas alfa 100 uchvati:
1) Je vetsi, takze skvele citelny i kdyz mate horsi zrak
2) To ze je vzadu a ne nahore nijak nesnizuje komfort.
3) Diky rozliseni muze zobrazit stejne ci vice informaci
4) Diky senzorum u hledacku sviti pouze kdyz neni fotoaparat prilozen k oku, neni uspan nebo vypnut neboli spotreba dramatycteji vyssi nebude.
5) pri natoceni fotoaparatu se otaci zobrazeni, takze jsou informace vzdy snadno citelne.

Opravdu zrovna toto bych u alfy 100 povazoval za vyhodu.

Odpovědět na příspěvek

RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 22.06.2006, 16:42

Už jsem to někam psal a tady to zopakuju - stavový displej vpravo nahoře jen hloupě zabírá místo, kam lze výhodně umístit výborně dostupné ovládací prvky. Kdo zkusil stavový displej na velkém LCD, po ubohoučkém monochromatickém displejíčku nezatouží.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Jirik2 Muž

Založeno: 22.06.2006, 18:44

No urcite... az po hodine zapnuteho fotaku bude mit po baterce a pritom vyfotil jen 2 fotky.

O citelnosti na slunci by se tez dalo mluvit.

samostatny CB stavovy display (idealne 2) je proste prakticka vec a hned tak neco jej nenahradi. Barevne serepeticky jsou fajn, ale pro lidi co foti jsou dulezite informace... obzvlaste ty co nejsou v hledacku...

A to nemluvim o tom, ze clovek si muze prohlizet posledni fotku a zaroven chce vedet co ma nastaveno.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 22.06.2006, 18:57

Pokud mate potrebu hodinu sledovat co mate nastaveno na fotoaparatu bez prestavky a pak se pustite do prohlizeni fotografii s tim, ze dale budete premyslet nad nastavenim sveho fotoaparatu, pak bych doporucoval opravdu jiny model. Nastesti pro Sony bezny uzivatel se takto chovat myslim nebude |:)

PS: pri testovani Alfy 100 jsme nezanamenali zasadne horsi vydrz na baterie ve srovnani s ostatni konkurenci. Spise naopak

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Tomáš X. Muž

Založeno: 22.06.2006, 21:45

Opravdu se snažíte tvrdit, že energetická spotřeba barevného displeje je srovnatelná s monochromatickým stavovým displejem. Zažil jsem přechod od monochromatického displeje na barevný u mobilního telefonu (dárek, nevybral jsem si to). Za ten barevný LCD displej bych je zastřelil - podstatně menší výdrž baterky, zhasínání kvůli šetření, takže nelze používat jako hodinky, protože před aktivací se musí odemknout klávesy, horší čitelnost na slunci, ....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 22.06.2006, 22:02

Je to prosté - jednoduše LCD nesvítí pořád. Ve standardním nastavení jenom když s přístrojem manipulujete a 5 sec potom. Pak zhasne. Stačí ovšem namačknout a zase se rozsvítí. Čas jde nastavit, nebo jde funkci stavového displeje vypnout.

Když chci při prohlížení fotky zjišťovat nastavení, stačí stisknout prohlížecí tlačítko a displej se přepne na stavový. A naopak. Je to daleko pohodlnější, než obracet foťák a přeostřovat oči na ty hodinky nahoře.

Zkuste najít nějakého majitele DSLR Minolta nebo Olympus a nechte si to předvést.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 22.06.2006, 22:06

Nikdo nepochybuje o vyssi spotrebe velkeho LCD, nicmene si uvedomme jak casto sviti a jaka je spotreba okolnich spotrebicu v fotoaparatu. Navic co se tyce citelnosti barevnych LCD - to vyvojarum doslo, takze zobrazuji prakticky monochromaticky. Fotoaparat myslim pouzivame trochu jinak nez mobil nebo hodinky

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Tomáš Muž

Založeno: 22.06.2006, 22:48

Milí diskutující kolegové. Patrně nejste uživateli KM 5D nebo 7D. Protože pokud byste byli, tato diskuse by se zde patrně nevedla. Předchozí dva modely od Minolty měly displej řešený stejným způsobem a mohu to jen pochválit. Na jednu baterii vyfotím několik set snímků a skutečně nemám pocit, že by její kapacita strádala často svítícím displejem. Ten nabízí velmi přehledně zobrazené informace. Lze si vybírat dvě varianty zobrazení - pouze základní info a kompletní velmi podrobné info. Symboly a hodnoty jsou podstatně větší a jasnější než na stativovém displeji, což pro někoho může být velmi důležité. A hlavně, na stativu je to naprosto neocenitelné, jelikož máte informace před sebou v rovině hlavy. Pokud máte stativ vysunutý na výšku postavy, ke stavovému displeji na horní straně abyste si dali židli :-) Jinak info na displeji se otáčí, pokud otočíte aparát na výšku, což je taky velmi příjemné. Osobně jsem s tímto řešením velmi spokojen. Před kritikou to chce vyzkoušet :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: uff Muž

Založeno: 23.06.2006, 00:15

Jako majitel 7D plne souhlasim s Tomasem.
Neni treba se tohoto reseni bat, naopak.
Za jedinou nevyhodu tohoto reseni povazuji pouze ozareni oka ve spatnych svetelnych podminkach. Je to vsak pouze otazka zvyku a s timto problemem se da pri trose sikovnosti lehce vyporadat...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Kakao Muž

Založeno: 23.06.2006, 09:52

Mam 7D .. a este sa mi nestalo aby ma ten display oslnil.. aj v noci ked fotim nocne je to v poho.. staci znizit intenzitu cez menu.. Bezny b/w oslnuje uplne rovnako kedze ho musite mat podsvieteny ked fotite nocne fotografie takze to vobec nieje argumet (skor je to z tym b/w horsie.. tam sa intenzita podsvietenia neriesi.. plesti to stale naplno)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: jirik2 Muž

Založeno: 23.06.2006, 14:48

Me se to tedy v noci stava s normalnim displayem bezne. Fotim neoc vecer... a pokud kouknu na display, pak nekolik vterin nevidim nic v hledacku...

Obecne mi nevadi ani tak princip barevny/cernobily... ale jeden ci dva.

Pominul-li energii (ja mam fotak casto zapnuty i den, protoze zapominam :D ).

Myslim, ze je dobre mit nahled a nastaveni zvlast... kdyz fotim davkou, zobrazuji se nahledy postupne atd. Zkratka myslim, ze to ma smysl.

Display nahore neni zbytecny, protoze se predpoklada, ze pred focenim ma clovek pouze v ruce a ja tedy prvni vidim horejsek fotoaparatu... nemusim ho naklanet. Na druhou stranu bych ocenil i druhy zezadu... proc ne.

provedeni u sony mi prijde jen jako efektivni reseni co se tyce financi. Na to, ze je display barevny nenabizi nic navic... jen se umi "prevracet", coz je fajn, ale slo by udelat vice myslim. Pak by to mohlo mit smysl. Mozna i varianta zobrazeni bez podsviceni by se hodila...

Jinak KM 7D se mi celkem libila na omak. Mel jsem minoltu nejak rad... skoda, ze to skoncilo. Sony se do pro tridy nebude tlacit a to je skoda. KM byla hodne inovativni firma.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Hanz Muž

Založeno: 23.06.2006, 15:41

Ona se Sony nebude tlačit do profi třídy? Tak proč potom bude vyrábět optiku za 60 tisíc a výše? Displej v zadní části není žádná inovace... S tím už pracovala Minolta dávno před digitálama a přepustila tím prostor u spouště dalším možnostem. Není to úspornější řešení.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 25.06.2006, 23:26

Modelem A100 se Sony "netlaci" do profi tridy. Tento rok mely byt uvedeny dve tela, ale nakonec bude druhe (zrejme lepsi, profesionalnejsi) az pristi rok. Tento se budo soustredit na prosazeni na trhu. Plany ma Sony pomerne smele. Uvidime za rok, nebo dva jak se jim budou darit.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Izak Muž

Založeno: 27.07.2006, 03:19

No a mezitim jim zakaznici utecou ke konkurenci, ja chci velke telo, kvalitni hledacek. Momentalne mam moznost Nikon D100, Canon 20d,30d .... 7D mi tesne uteklo a v evrope uz nelze koupit ... mozna 7D dovezu z USA, protoze tahle hracka se s 7D nemuze rovnat ani nahodou a kdyz jsem nechtel D5 tak nebudu chtit ani A100.

Jeste Pentax je pry zajimavy (dobry hledacek), ale tela jsou priserne male a platova a chybi zakladni tlacitka.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Kakao Muž

Založeno: 23.06.2006, 09:49

A jejej .. to si asi dostal nokiu :D .. napr. taky siemens ma v pohode citatelny display aj na slnku bez podsvietienia.. inu nieje vsetko zlato co sa blisti..

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Rado Muž

Založeno: 24.06.2006, 20:36

No nevím, ale pokud si koupím za třicet litrů foťák a nemluvím o dalším příslušenství, tak 700 za další akupack je směšná cifra

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: a4 Muž

Založeno: 24.06.2006, 11:09

Tak nevím... je pravda, že mnohdy výrobci vymýšlejí vylepšení pro vylepšení, ale zrovna tenhle krok vnímám jako docela logický (nač 2 displeje, když jejich práci zastane jeden a ještě se tím ušetří místo?) a věčná kritika stavových displejů na zadním TFT mi trochu zavání efektem "kyselých hroznů" ze strany majitelů C/N. Zde se navíc jedná o amatérskou zrcadlovku, nikoliv o profi model, a velká řada potenciálních uživatelů na ni bude přesedlávat z digi kompaktů, kde jsou na takto umístěné menu zvyklí. Sám o koupi tohoto foťáku uvažuju a za sebe dávám přednost druhému ovládacímu kolečku před druhým displejem, bez kterého se dá obejít.

Všímám si, že se češi a slováci obecně rádi brání novým věcem (sebe nevyjímaje :-))...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: a4 Muž

Založeno: 01.11.2006, 22:39

...a došlo mi to, až když jsem to pořádně vyzkoušel :-D.
Takže si i sám odpovím: Jednu nespornou výhodu stavového displeje v horní části přístroje jsem opravu našel - je jí ergonomie. Celá váha těla a objektivu se o dost líp zvládá na držení a ovládání přes horní displej. Pokud ovládám přes zadní LCD, musím nepřirozeně kroutit zápěstí (při odečítání z horního LCD jsou zápěstí v mnohem přirozenější pozici), což není nic příjemnýho při celkové váze kolem 1kg. Nedovedu si to moc představit, pokud připojím objektiv, který váží >1kg sám o sobě.
U lehkých těl a bakelitových seťáků to ale problém nejspíš nebude...

Odpovědět na příspěvek

RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Kakao Muž

Založeno: 23.06.2006, 10:06

Kedze fotak mam vescinou namiereny tak ze sa nan pozeram zo zadu tak absolutne nechapem naco mi je display hore -> tolko k tomu kroku vedla.. Energicka narocnost - vid dole.. a este k tomu .. mam 7D, ten stavovy displ. mi v podstate vobec netreba.. vsetko vidno na manualnych prepinacoch :P
Dost casto stavovku uplne vypnem.. informacie dolezite pri foteni vidim priamo v hladaciku ( vratane iso pri zmene ) + pohlad na/omac prepinacov .. nic intuitivnejsie si neviem predstavit.. 7D je v ohlade ovladania to naj co som mal v rukach a bol to jeden z dovodou preco som ju kupil.. staci sa pozriet na nejake foto na webe a pochopite o com hovorim. Dufam ze sony bude pokracovat v tomto zmysle dalej a ze vide nieco ako 7D alebo uz vyse roka zmienovana 9D .. ( len neviem co sa da na 7D okrem snimaca a mozno rychlosti este vylepist :D ) ... skoda ze nevydali nejaky upgrade firmwaru pre 5D/7D na ten oklep prachu.. mechanika tam je :\'(

Odpovědět na příspěvek

RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Laudan Muž

Založeno: 24.06.2006, 04:20

i ja mam neodolatelnou potrebu si hned smociti stran stavoveho displaye:-)

jeho absence samozrejme JE znacne minus motivovane hlavne ekonomickymi aspekty.
cas,clona,citli
vost,rezim motoru,korekce,bila,meren
i a tak jsou hodnoty ktere se velmi hodi miti vsade mozne zobrazene aby se cloveku stale vsemozne pripominalo co jiz zapomnel,ze pri zhasnuti nahledoveho displaye neni ani trochu od veci aby to bylo jeste na jednom,klidne i dvou stavovych,tak.

digizrc
adlovka je natolik velka komora,ze tam se vejde vse,jen kdyz se chce ale toto je amatersky model,tudiz aparat urceny uzivatelum co mnohdy ani nevedi co ty hodnoty vlastne znamenaji natoz aby je jeste kevsemu chteli permanentne sledovati,ze se vlastne jedna o velmi primerene,odpovidajici reseni.

jeste zareaguji,ze SAMOZREJME zadna dnesni hodnota iso neni natolik vysoka aby pro ni nebylo zcela bezne vyuziti a nezalezelo na tom jak pri ni aparat foti.
------------------
-------------------------
------------------

hez
ky zpracovany clanek byt o fotaku jez by pro mne vubec nemusel byti vyroben ale porad lepsi nez trochu fotografujici herni konzole tusim,ze byla od fuji,fuj:-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Izak Muž

Založeno: 27.07.2006, 03:26

Ja mam na A1 stavovi display a temer se na nej nedivam, mam vse v hledacku a na LCD display, protoze kdybych se na to chtel divat, musel bych fotit od bricha(ovsem zase s vyklopenym displayem), ale ja fotim s fotakem u oka a obcas jej dam dal, a vse hezky vydim na LCD .... naprosto nechapu, jak nekdo muze display na hore chvalit, tam nikdy okem nedohlednu a musel bych prestat fotit, kouknout a pokracovat .... nechapu ty lidi co to pouzivaji, ale profici to nepouzivaji 100% ti maji porad oko v hledacku, asi cas i clonu uz maji v rukach.

Takze abych to shrnul, mam oba dva a horni LCD pri foceni nepouzivam, na ten se kouknu, jen kdyz nefotim a mam fotak na krku.

Odpovědět na příspěvek

RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Dan Muž

Založeno: 25.06.2006, 14:15

Nechápu tuto diskuzi. K čemu mít zobrazené informace o nastavených parametrech na 3 různých místech. Vždyť vše potřebné se zobrazuje v hledáčku tak naco tu diskutujete o ještě jednom dalčím čb? není to trochu zbytečné? a přehnané?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 25.06.2006, 14:43

Inu, jsou lidé, kteří hledají, co by tomu přístroji vytkli. Někoho napadl stavový displej, jinému bude vadit šum na ISO 1600, dalšímu to, že není na tužkové baterky, jinému zase, že se musí blesk zvedat dvěma prsty... Odborně se tomuto jevu říká kyselé hrozny.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Bez stavoveho displeja

Autor: a4 Muž

Založeno: 26.06.2006, 11:15

...tak zrovna co se týče toho šumu na iso1600, tam jsem opravdu zažil zklamání :-)) - už jsem se tetelil na první recenze a tohle mi trochu vzalo vítr z plachet. Na 1600 tahle mašinka šumí skoro stejně jako v tomto ohledu často kritizované Olympusy - škoda, přeškoda (ale nakonec, co mohl člověk čekat od 10MP CCD, teď už je pozdě spekulovat, jestli by u Sony nebývali udělali líp, kdyby použili o 2MP míň). Zase se ale zdá, že šum v té podobě, jak jej produkuje Alpha, by mohl jít do jisté míry odstranit Photoshopem...

Odpovědět na příspěvek

RE: Bez stavoveho displeja

Autor: Vladimír Bělohradský Muž

Založeno: 26.06.2006, 03:51

No, vtip je v tom, a z nejakeho duvodu to nebylo v recenzi zmineno, ze tyhle informace najdete primo ve vnitr v SLR, coz je dle meho nazoru optimalni. Informace o clonovem cisle, rychlosti zaverky apod tedy vidite zkratka porad, kdy se koukate skrze SLR a kdyz se nekoukate skrze SLR tak na externim LCD. V tom bych problem nevidel, spise ten sum pri vyssim ISO je matouci.

Odpovědět na příspěvek

Solidní stroj

Autor: Pavel Staněk Muž

Založeno: 22.06.2006, 23:10
Odpovědí: 2

Mám možnost fotit s KM D5D a musim rict, ze informace na LCD jsou prehledne a v porovnani se stavovam displejem treb na OLY c-5050 je to mnohem lepsi. Co se tyče šumu je vyšši bohužel oproti. Ake kdyz se veme 10MPx obrazek a odsumi mnozstvi detailu bude myslim srovnatelne s levnym DSLR 6MPx...a pripravovany setaka Carl Zeisse 16-80/ 3,5-4,5 bude mozna dalsi duvod proc o ALfě uvažovat

Odpovědět na příspěvek

RE: Solidní stroj

Autor: Izak Muž

Založeno: 27.07.2006, 03:09

Carl Zeisse v setaku ne a znova ne, tato firma NEUMI DELAT LEVNA SKLA ... a tak si je nechavaji delat jinde, mozna navrhnou design. Dokonce i jejich velice dobra skla jim delala Minolta (tu nejdrazsi tridu)

Tato firma dnes lesti zrcadla pro vesmirny program a kazdy uz je v obektivech dohnal .... i kdyz jejich drahe kousky kresli hezky, ale nejakych 60.000kc nehodlam dat za jeden obektiv.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Solidní stroj

Autor: Buddy Muž

Založeno: 08.08.2006, 14:03

Akurát že ten "lacný seťák" 16-80 od Zeissa zasa nebude taký lacný, bude stáť asi 25 000 Sk, čiže toľko čo stoja solídne objektívy Nikon, Canon... - tam už sa podľa mňa dá čakať nadpriemerná kvalita. Som presvedčený že kvalitou (hlavne ostrosťou, aberáciou, poduškovaním a kontrastom vďaka T*) to bude jeden z najlepších základných zoomov na trhu, o 2 triedy lepší ako všetky seťáky. Porozprávame sa keď vyjde, uvidíte :-))

Odpovědět na příspěvek

Add baterie

Autor: Pavel Staněk Muž

Založeno: 22.06.2006, 23:25
Odpovědí: 1

Sony ma baterku 1600mAh, coz je lehky nadstandard a nekde jsme cetl, ze se sonakem se dostali i na 1000fotek. to teda asi LCD moc nejeli. Ale i tak. A pokud to je jako u KM D5D podsviceni se po chvilce samo vypína(lze nastavit mam za to). a spotreba bude celkem mala navic to automaticke vypinani me se zda dobre..a kdyz mam fotak na krku a nefotim tak ho vypinam, takze...to ostreni.

Odpovědět na příspěvek

RE: Add baterie

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 23.06.2006, 11:06

I to automatické ostření při přiblížení k břichu jde vypnout...

Odpovědět na příspěvek

kompatibilita

Autor: Dan Muž

Založeno: 25.06.2006, 14:19
Odpovědí: 2

V tomto článku mi chybí zhodnocení kompatibility s objektivy jiných značek než sony. Suše se zde konstatuje, že výrobce udáv, že to nebude fungovat, ale nechápu proč tu tu nikdo neotestoval když už jste měli tento fotoaparát v rukou... Já osobně jsem spíš zvědavý na řadu která bude vycházet z 7D. Snad se pochlapí a bude to steně povedený model jako od KM, hlavně co se týče ovládání.

Odpovědět na příspěvek

RE: kompatibilita

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 25.06.2006, 23:16

Kde je napsano, ze neco nebude fungovat? Objektivy od tretich vyrocu FUNGUJI a vyrobce udava pouze mensi efektivitu pri stabilizaci, protoze objektivy pry nedodavaji dostatecne mnozstvi informaci.

Clanek o kompatibilite pripravujeme. Alphu jsme testovali i s objektivy Tamron a fungovali spravne. Vzhledem k tomu, ze je ale v republice zatim jedina Alpha, tak na seriozni testovani stabilizace nebylo prilis casu.

Odpovědět na příspěvek

RE: kompatibilita

Autor: rupik Muž

Založeno: 15.09.2006, 11:59

kupte si digi foto je tam obsáhlá recenze kde zkoušeli objektivy z minolty a dokonce M42 a vše funguje bez problémú

Odpovědět na příspěvek

Battery grip

Autor: Vladimír Bělohradský Muž

Založeno: 26.06.2006, 15:49
Odpovědí: 5

Dobry den, chtel bych se zeptat, je mozne na SONY A100 pripevnit Battery grip ze "stare" Konica Minolty?

Odpovědět na příspěvek

RE: Battery grip

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 26.06.2006, 19:57

Vzhledem k tomu, ze cele napajeni je predelano pro Sony Staminu, tak se obavam ze nikoli

Odpovědět na příspěvek

RE: Battery grip

Autor: Param Muž

Založeno: 10.07.2006, 18:26

Bohuzel ne. Sony Alfa 100 nepodporuje grip. Tenhle model je spise urcen pro hobbisty a ne pro semi a pro uzivatele.

Odpovědět na příspěvek

RE: Battery grip do alfy ;-)

Autor: Borgi Muž

Založeno: 15.02.2007, 21:29

pozri sa na toto

http://www.allegr
o.pl/item165267519_batter
y_grip_do
_sony_alfa_alp
ha_100_gwarancja.html

Odpovědět na příspěvek

RE: Battery grip

Autor: Borgi Muž

Založeno: 18.02.2007, 18:59

ta linka nefunguje pozri na
www.allego.pl
poliaci vyrobili :-) grip pre alfu

Odpovědět na příspěvek

RE: Battery grip

Autor: Borgi Muž

Založeno: 26.02.2007, 22:05

tak este raz
www.artografix.org

Odpovědět na příspěvek

Re: šum

Autor: M4x Muž

Založeno: 27.06.2006, 19:30
Odpovědí: 1

Canon EOS 30D vs Nikon D200 - šum do ISO 800 shodný. S použitím funkce redukce šumu u Nikonu je výsledek téměř vyrovnaný, ale Canon je o fous lepší.

Odpovědět na příspěvek

RE: Re: šum

Autor: M4x Muž

Založeno: 27.06.2006, 19:32

Navíc šum Nikonu má charakter podobný filmovému zrnu.

Odpovědět na příspěvek

350D x Alfa

Autor: McAlec Muž

Založeno: 13.07.2006, 13:02
Odpovědí: 12

Zdravím...tak nějak se pořád houpu mezi koupí Alfy nebo 350D. Na Alfě mi láka stabilizace, vetší LCD,.... ale odrazuje šum nad 800ISO. Na 350D mi zas láká dobrá kvalita obrazu... Do čeho byste šli vy??? Má tedy Alfa o dost horší obraz než 350D???

Odpovědět na příspěvek

RE: 350D x Alfa

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 13.07.2006, 13:26

Neda se rict, ze Alfa100 ma vyrazne horsi obraz nez 350D. Oma ma jine rozliseni, jiny processing a jine prednastaveni parametru. Oba dva fotoaparaty jsou ze zhruba stejne kvalitativni urovne a kazdy ma sve plusy a minusy. Nesnazme se rici obecny zaver ...

Odpovědět na příspěvek

RE: 350D x Alfa

Autor: a4 Muž

Založeno: 14.07.2006, 07:13

Řeším stejný problém a obávám se, že si to budu muset nakonec rozhodnout sám :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: 350D x Alfa

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 15.07.2006, 21:55

Snad pokazde se rozhodujete sam, ne? Internet by mel byt zdrojem informaci a podmetu. Nicmene rozhodnuti je vzdy osobni a zalozene na individualnich potrebach kazdeho z nas. Vzdyt kazdy fotografuje neco trochu jineho.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: 350D x Alfa

Autor: a4 Muž

Založeno: 16.07.2006, 17:08

:-)))

přesně tohle jsem chtěl svým krátkým příspěvkem naznačit uživateli "McAlec" - byla to reakce na jeho příspěvek, nikoliv na Vaši odpověď :-). Je to právě o tom, můžu si načíst řadu informací, přelouskat několik recenzí a nechat si radit od spousty lidí, ale vždycky půjde o pohledy subjektivní (které se navíc mohou radikálně lišit od mých potřeb) a konečné rozhodnutí bude stejně jen a pouze na mně...

Odpovědět na příspěvek

RE: 350D x Alfa

Autor: Buddy Muž

Založeno: 08.08.2006, 13:57

Presne toto riešim teraz aj ja: som sklamaný Nikoňák, vyše pol roka som nenašiel fakt kvalitný základný zoom na Nikon, preto som sa rozhodol že prejdem ku Canonu (ano, skúšal som asi 12 objektívov, ani jeden dobrý/porovnateľný s kvalitnými Canonmi). Keď už som bol skoro rozhodnutý na kúpu 20D/30D (podľa situácie a konkrétnej ponuky), prišla Sony A100. A teraz babo raď!
Ja by som ani nepovedal že "súboj", resp. rozhodovanie či Sony alebo Canon je o tom ktorá má lepší obraz. Podľa mňa (aspoň po mojich skúsenostiach s Nikonom) sa skôr treba rozhodovať podľa kvality optiky. Lebo telo môže mať božský obraz, keď sa naňho dá neostrý (alebo inak nekvalitný) objektív, nebude z toho nikdy dobrá fotka. A vážení oponenti, nesnažte sa mi namietať niečo o sharpeningu v počítači a pod. - keď je neostrý originál, žiaden sharpening to nezachráni, len opticky-subjektívne ovplyvní - podrobnosti a ostrosť žiadena počítačový algoritmus do snímky nepridá - nemá odkiaľ!
A aj v tejto oblasti je rozhodovanie zložité: Canon má špičkové sklá, doslova a dopísmena. Tam je aspoň (na rozdiel od Nikonu) pri priplatení možné dostať za viac peňazí fakt špičkové sklo (napr. L-kové objektívy). Ale podobná situácia je (nanešťastie? našťastie?:-)) aj u Sony: tam zasa budú kvalitné Carl Zeiss sklá s plnou funkčnosťou (dúfam:-) - a nie ako napr. ZF - Zeiss pre Nikon kde vraj nefunguje ani autofocus ani prenos clony. Zeiss objektívy je tak silný argument pre Sony že už ma zvyklal z môjho presvedčenia že Canon:-)
A teraz, babo raď!!! :-))
P.S. na ten Zeiss 16-80 pre A100 sa mimoriadne teším, to bude pecka!!! :-)) Tá 16-80 je možno dôvod počkať až bude na trhu, potom sa rozhodnúť medzi Canon a Sony. Lebo dlhé sklo sa dá ľahšie kúpiť kvalitné ako krátke...

Odpovědět na příspěvek

RE: 350D x Alfa

Autor: Majestick Muž

Založeno: 11.08.2006, 15:24

Nevlastním ani Alfu ani 350D, ale postaven před tuto volbu tak se nemám moc co rozmýšlet, moje volba by byla jasná pro Alfu. Mám KM 7D a Canona jsem měl v ruce a musím vyslovit zklamání. Nějak mi je ta filozofie fotoaparátu Canon cizí. Nezapomínal bych taky na ovládání a celkový pocit v ruce a to z 350D není takové jako u 7D. Vím že Alfa není jako 7D ale má s ní více společného neš 350D a ovládání dvěmi otočnými kolečky na horním panelu je prostě nepřekonaná klasika. A co se šumu týče, slyším tento názor poprvé. Pokud předpokládám, že Alfa vychází z KM, tak nevěřím tomu, že má při iso800 větší šum jak 350D, docela bych se hádal že je to právě naopak. Při mém testování čip KM (předpokládám tedy že i Alfy) měl rozhodně před 350D navrch. A co se té stabilizace týče, dá se udržet 2s z ruky a to fakt nekecám. Pro mě by byla volba jasná i přes to, že už bych na fotoaparátu neviděl logo Minolty ale Sony. Rozhodnout se ale musí každý sám.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: 350D x Alfa

Autor: a4 Muž

Založeno: 13.08.2006, 05:41

Tak především se dopouštíte docela velkého omylu, pokud posuzujete Alphu na základě D5/7... Rozdíl 4MP na stejné ploše se prostě MUSÍ projevit a to, že Alpha opravdu šumí víc než Canon (což je právě u ISO800 a 1600 pozorovatelné) je velmi dobře vidět při porovnání fotek - zejména výřezů s "neutrální šedou" - v recenzích na tomto serveru nebo na stránce http://www.cameralabs.com
/reviews/SonyA100/page4.s
html. Je sice pravda, že Alpha se tento handicap snaží dohnat stabilizátorem, který může v jistých situacích nahradit vysoké ISO - bohužel však pouze při fotografování statických objektů.
Ovládání bych viděl spíš jako věc zvyku než cokoliv jiného...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: 350D x Alfa

Autor: Jan Pavlovčín Muž

Založeno: 10.10.2006, 13:03

Tak tak, u 7D bylo málo pixelů za vysoký peníze.Jinak to je vymakaná mašinka. 3koda že se čip nedá vyměnit jako film.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: 350D x Alfa

Autor: Garry Muž

Založeno: 17.01.2007, 16:32

Sony Alfa má doopravdy vyšší šum. Na dpreview bylo srovnání s Canonem i Nikony.

Odpovědět na příspěvek

RE: 350D x Alfa

Autor: rupik Muž

Založeno: 15.09.2006, 11:53

Raději si kup EOS 400 D , ted je jako novinka a má i čištění čipu což 350 namá.

Odpovědět na příspěvek

RE: 350D x Alfa

Autor: miKE Muž

Založeno: 17.09.2006, 19:46

Fotím mimo jiné na Dynax 5D a jeho CCD čip je jedna katastrofa. Malá pružnost, při vyšším ISO velký šum, ovládání nic moc... Když chci opravdu využít stabilizaci, tak je to ve chvílích, kdy stejně potřebuju vyšší ISO. Co bych ocenil u Sony je antiprachový filtr. Já bych jinak dal přednost CMOS snímači a ještzě lépe fullframe velikosti.

Odpovědět na příspěvek

RE: 350D x Alfa

Autor: Jan Pavlovčín Muž

Založeno: 10.10.2006, 12:54

No já když jsem si pořizoval foťák, tak jsem řešil podobný problém. NIKON nebo CANON a co Pentax? Někdo mi řekl zajímavost, kdyby jsem si měl vybrat, tak jdu do FM2 a k tomu nakoupím 4 kvalitní objektivy u Škody. Koukal jsem na něj, v době AF strojů, jak jojo. Ale postupem času, kdy jsem měl možnost vyzkoušet poctivé železo s poctivým sklem, mu musím dát za pravdu. Jinak to, co tvoří obraz je objektiv, ostatní bylo druhotné. Dnes už je to problém, protože čip je součástí těla a nelze si jej vybrat samostatně jako film. A taky je důležitý, jak to tělo padne do ruky. Každej jí má jinou. To se mi potvrdilo u Dynaxu 7D. Jak jsem zaněj vzal, přirostl mi k ruce a byl absolutně přirozaný.

Odpovědět na příspěvek

Kompatibilita objektívov

Autor: batuska Muž

Založeno: 06.08.2006, 01:00
Odpovědí: 0

Je možné u Sony Alpha A100 pomocou redukcie použiť napr. manuálne objektívy so závitom M42? Je možné využiť časovú automatiku?

Odpovědět na příspěvek

Chip zhodný s D200?!?

Autor: Buddy Muž

Založeno: 08.08.2006, 11:59
Odpovědí: 3

Vážený autor článku!
Sony A100 NEPOUŽÍVA rovnaký chip ako D200, píšete neoverené informácie, samotná Sony to poprela! Môže sa jednať o podobný chip, ale nie rovnaký! Mali by ste písať overené informácie, príp. napísať že sa jedná "asi o rovnaký" - aj keď aj tekéto formulácie sú sporné. Sory za úprimnosť :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Chip zhodný s D200?!?

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 08.08.2006, 12:39

Nevim z jakych informaci vychazite vy, ale nase redakce uzce spolupracuje jak se Sony Czech, tak i se Sony Europe. Overovali jsme tuto informaci a jedna se o stejny cip se specialni povrchovou vrstvou, kterou verze pouzita v D200 nema. Nicmene ten HW je stejny. Verte, ze zadny vyrobce dnes nepohrdne moznosti vyrabet jeden cip pro vice tel a dramaticky tak zlevnit vyrobu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Chip zhodný s D200?!?

Autor: Buddy Muž

Založeno: 08.08.2006, 13:11

Súhlasím s Vami že každý výrobca sa snaží unifikovať svoje výrobky s cieľom znížiť náklady na vývoj a výrobu.
Ja som vychádzal z niekoľkých článkov na internete kde sa píše o podobnom alebo "skoro rovnakom" chipe, konkrétne v jednom sa explicitne písalo že Sony UK poprelo že by sa jednalo o zhodný chip ako má D200.
Ale medzi nami, keby to malo zhodný chip ako D200, to by skôr bolo plus pre Sony lebo z D200 lezú mimoriadne dobré fotečky :-)) (a teraz to nemyslím v amatérskom slova zmysle že "pekné fotky" ale naozaj kvalitné...).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Chip zhodný s D200?!?

Autor: Everquest Muž

Založeno: 05.05.2009, 11:19

No tak to jste četl bláboly.
Sony vyrábělo CCD snímače pro Nikon ještě dřív, než vyšla první DSLR Sony (A100). A čip(=snímač) je tam opravdu stejný až na tu zmiňovanou povrchovou úpravu. Kvalitnější fotky uá D200 dělají obrazové processory a převodníky, které zpracovávají obraz, zaznamenaný čipem...a ty už pro Nikon Sony nevyrábí.

Odpovědět na příspěvek

A co A/D převodník

Autor: Jan Pavlovčín Muž

Založeno: 10.10.2006, 13:12
Odpovědí: 1

No u všech technických údajů digitálů i u recenzí mi schází jedna dost důležitá informace. Jaký, tedy minimálně kolika bitový) má ten super digiťák A/D převodník?

Odpovědět na příspěvek

RE: A co A/D převodník

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 11.10.2006, 00:05

Duvody jsou dva:
1) Ne vzdy vyrobce tuto informaci oficialne uvadi
2) Drtiva vetsina pouziva 12bit prevod, takze ta informace neni tak zajimava

Odpovědět na příspěvek

RAW

Autor: a4 Muž

Založeno: 20.10.2006, 21:40
Odpovědí: 0

Zdravím,

i zde bych rád požádal někoho z majitelů této zrcadlovky, nebo "redakci", o zaslání RAWu (případně JPG uloženého v PC přímo z RAWu bez jakékoliv úpravy) pořízeného na ISO1600 při špatných světelných podmínkách - ideálně noční foto (ulice, interiér se svíčkami apod.)

Předem díky

Odpovědět na příspěvek

Canon 400D ci Sony A100

Autor: Jirka Muž

Založeno: 29.10.2006, 23:56
Odpovědí: 2

Zdravim, jsem amater zacinajici s focenim a chtel bych si poridit zrcadlovku, ale mam kolem sebe kompromitujici vlivy, takze se nemohu rozhodnout mezi Canonem 400D, Sony A100 ci nejakym Nikonem. Predem diky za radu, jsem vazne ztraceny...

Odpovědět na příspěvek

RE: Canon 400D ci Sony A100

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 30.10.2006, 11:23

Pokud nebudete fotit casto na nejvyssi citlivosti, nebudete nutne potrebovat stabilizaci, tak je to do urcite miry jedno. Zadna z vami uvedenych DSLR neni primo nekvalitni a pekne snimky poridi kazda. Canon 400D se me osobne prilis nevejde do ruky a ma maly hledacek. Naproti tomu Nikon D80 ma velky hledacek, dobre se drzi, ale ma o neco malo horsi sum na nejvyssich citlivostech a je drazsi... Vybrat si svou prvni DSLR neni jednoduche, ale na druhou stranu prilis chyb se zde take neda udelat. Snad bych vam jen rad doporucil, abyste popremyslel o jinem nez setovem objektivu, ktere jsou zpravidla mene kvalitni.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Canon 400D ci Sony A100

Autor: džigit Muž

Založeno: 14.01.2007, 19:01

dalo by se, prosím, přidat do tohoto srovnání Oly 500 a 330. Mám Oly 5060 s bleskem, rád bych přešel DSLR, díky

Odpovědět na příspěvek

D7 nebo alfu

Autor: lklepek Muž

Založeno: 28.01.2007, 14:06
Odpovědí: 2

dobrý den. pořád se nějak nemůžu rozhodnout jestli koupit D7 z druhé ruky (cca za poloviční cenu alfy) nebo alfu. mohl by mi někdo alespoň trochu napomoci. předem moc děkuji

Odpovědět na příspěvek

RE: D7 nebo alfu

Autor: Laudan Muž

Založeno: 03.02.2007, 16:27

v tomto tezko nekomu zodpovedne radit ale ja bych v tomto pripade zcela bez vahani vzal tu minoltu D7 nebot jde preci jen o aparat vyssi tridy a o alfe vubec neuvazoval.
jen bych si ji pred zaplacenim dukladne vyzkousel a kdyby nahodou byla jeste chvili v zaruce tak jiz vubec neni o cem ale je to jen muj nazor.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: D7 nebo alfu

Autor: Michal Muž

Založeno: 26.02.2007, 21:22

Laudane Tvůj názor Ti neberu, je ale třeba si uvědomit, že DSLR již nejsou precizní mechanické hračky, ale elektronické přístroje u nichž jde vývoj nezadržitelně a velice rychle dopředu. Proto než o jednu generaci starší a navíc ojetý poloprofi (D7), jasně volím novou Alphu.

Odpovědět na příspěvek

Objektiv k Alfě

Autor: Evžen Muž

Založeno: 04.02.2007, 20:51
Odpovědí: 1

Dobrý den, předem chci říc, že Vaše recenze se mi líbila. Vlastním Sony DSC-V3 a chci přejít na zrcadlovku. Zvažoval sem mezi 400D a Alfou, ale pudu do Alfy (oba foťáky jsou asi stejné, tak u mě rozhodla věrnost značce). Jaký by jste k ní doporučil objektiv? Koupím ho v kitu se základním 18-70 (vyjde asi na 900Kč), ale moc radosti s nim asi nebude...Předem děkuji za odpověd.

Odpovědět na příspěvek

RE: Objektiv k Alfě

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 05.02.2007, 07:19

Ten setovy objektiv neni zas tak spatny. Samozrejme nema vynikajici kresebnost ci vysokou svetelnost, ale pro bezne fotografovani je to rozumny zaklad. Pridat k nemu dalsi objektivy muzete kdykoli. Je to dobra investice

Odpovědět na příspěvek

Sigma 30mm f/1,4 EX DC HSM

Autor: petr Muž

Založeno: 04.03.2007, 14:27
Odpovědí: 0

Prosim Vas o radu bude u a100 fungovat HSM ostreni? Mnohokrat dekuji za odpoved

Odpovědět na příspěvek

Jaký objektiv?

Autor: Radek Muž

Založeno: 12.03.2007, 18:05
Odpovědí: 0

Dobrý den.
Chci si koupit Sony A100 v setu, ale nemuzu se rozhodnout ktery set vzit. Radeji s objektivem 18-200 nebo se dvema objektivy 18-70 a 75-300?
Díky za radu

Odpovědět na příspěvek

Jaký objektiv?

Autor: Radek Muž

Založeno: 12.03.2007, 18:28
Odpovědí: 0

Dobrý den.
Chci si koupit Sony A100 v setu, ale nemuzu se rozhodnout ktery set vzit. Radeji s objektivem 18-200 nebo se dvema objektivy 18-70 a 75-300?
Díky za radu

Odpovědět na příspěvek

samsung GX 10

Autor: otri Muž

Založeno: 19.03.2007, 21:17
Odpovědí: 0

Dobry den,
zajimalo by me jeste srovnani Alphy s Samsung GX 10. Mate nekdo nejakou zkusenost?

Odpovědět na příspěvek

samsung GX 10

Autor: otri Muž

Založeno: 19.03.2007, 22:24
Odpovědí: 0

Dobry den,
zajimalo by me jeste srovnani Alphy s Samsung GX 10. Mate nekdo nejakou zkusenost?

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: