Tokina AT-X 16–28 mm 1:2,8 Pro FX - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Recenze

Tokina AT-X 16–28 mm 1:2,8 Pro FX

tokina16_28_100px

26. července 2011, 00.00 | Vyzkoušel jsem první z nové generace objektivů značky Tokina, které jsou konstruované pro použití na profesionálních digitálních zrcadlovkách s obrazovým snímačem, který odpovídá formátu kinofilmu 24 × 35 mm, jako jsou přístroje Canon EOS 5D Mark II, Nikon D700 a Nikon D3x. Samozřejmě ale výborně poslouží i v kombinaci s fotoaparáty se snímači formátu APS. Pro test jsem použil osvědčený model Canon EOS 40D.

Plnoformátový širokoúhlý zoomobjektiv Tokina AT-X 16–28 mm 1:2,8 Pro FX nabízí díky svému rozsahu ohniskových vzdáleností velmi velké obrazové úhly, což fotografům umožňuje získat působivý, dramatický účinek u fotografií blízkých objektů a široké možnosti pro zobrazení celých scén včetně případů, kdy musí řešit potíže s volbou stanoviště v omezených prostorech interiérů.



Optická konstrukce objektivu využívá tři skleněné asférické optické členy. Jeden, o průměru 56 mm, je součástí výrazně tvarované přední optické skupiny, další dvě asférické čočky jsou včleněny do zadní optické skupiny. Asférické členy mimo jiné zajišťují ostrost zobrazení v celé ploše záběru. Optická konstrukce obsahuje také tři optické členy ze skel s mimořádně nízkým rozptylem světla pro snížení barevné vady, zlepšené rozlišení, vyšší světelnost a korekci geometrického zkreslení obrazu.



Objektiv má vnitřní zaostřovací systém. Při ostření se přední část objektivu neotáčí a nemění se ani jeho délka. Ta se nemění ani při změně ohniskové vzdálenosti – zoomování. Pro automatické zaostřování výrobce vyvinul nový DC elektromotorek, který v kombinaci s také novým magnetickým čidlem GMR umožňuje vyšší rychlost automatického ostření, než měl systém předchozí generace. Automatické ostření je jemné, přesné a poměrně tiché.



Mechanismus One-touch Focus Clutch umožňuje rychlé přepínání mezi automatickým a ručním zaostřováním jednoduchým posunem zaostřovacího kroužku dopředu, nebo dozadu. Na tělech fotoaparátů Nikon tedy není třeba měnit nastavení pomocí přepínače AF/MF. Je to ovládání praktické, velmi pohotové, funkčně bezvadné – velmi rychle jsem si je oblíbil.



Samozřejmostí je okénko pro vizuální kontrolu aktuálně nastavené vzdálenosti (v metrech i stopách).

Tokina AT-X 16–28 mm 1:2,8 Pro FX – základní údaje:

  • Optická konstrukce: 15 členů, 13 skupin, 3 + 3 členy SD a AS
  • Rozsah úhlů záběru: 76,8–107,11 ˚
  • Počet lamel clony: 8
  • Rozsah clonových čísel: 2,8–22
  • Nejkratší vzdálenost zaostření: 0,28 m
  • Maximální zvětšení obrazu/poměr zvětšení: 0,19×/1:5,26
  • Zaostřování: vnitřní; mikromotorek pro AF; přepínač AF/MF
  • Připojení pro snímací filtry: nemá
  • Rozměry (max. průměr × délka): 90 × 133,3 mm
  • Hmotnost: 950 g
  • Sluneční clona: tvarovaná, pevná součást objektivu
  • Vodotěsnost/voděodolnost: ne/ne
  • Nabízená provedení: s přípojnými systémy a bajonety pro zrcadlovky Canon EF a Nikon F (AF/D; FX)
  • Doporučená prodejní cena: 22 480 Kč s DPH


  • Detailní pohled na vnitřní část s objektivem pevně spojené tvarované sluneční clony.



    Diagramy MTF – Modulation Transfer Function znázorňující rozlišovací schopnost a kontrast objektivu od středu směrem ke krajům (rohům) obrazu při plně otevřené cloně a s nastaveným clonovým číslem f/8.

    Výběr ze zkušebních snímků



    Kombinace těla zrcadlovky Canon EOS 40D s 10megapixelovým snímačem CMOS formátu APS-C a objektivu funguje výborně. Obrazová kvalita je velmi dobře optimalizovaná, třepení na hranách je velmi mírné u svislých, vodorovných i šikmých linií, systém fotoaparátu ani viditelně nezvyšuje kontrast. Objektiv má výbornou rozlišovací schopnost, obraz je ostrý, prokreslení jemných detailů kvalitní. Problém není ani s kresbou směrem do krajních partií obrazu. Ostrost je dobrá i při otevřené cloně.



    Míra soudečkového optického zkreslení obrazu odpovídá typu objektivu a rozsahu ohniskové vzdálenosti se širokými úhly záběru. Barevná odchylka je poměrně účinně minimalizovaná, nicméně při podrobném prozkoumání právě třeba těchto obrazců je směrem ke krajům obrazu jasně patrná, nepřekračuje ale míru běžnou u objektivů tohoto typu. Tmavnutí obrazu směrem do rohů – vinětace je minimální.



    Městská krajina I. Ohnisková vzdálenost 16 mm (ekv. 35mm formátu: 26 mm), čas expozice 1/640 s, clonové číslo 11 a citlivost ISO 320.



    Městská krajina II. Ohnisková vzdálenost 16 mm (ekv. 35mm formátu: 26 mm), čas expozice 1/640 s, clonové číslo 8 a citlivost ISO 200.



    Městská krajina III. Ohnisková vzdálenost 28 mm (ekv. 35mm formátu: 45 mm), čas expozice 1/500 s, clonové číslo 8 a citlivost ISO 200.



    Městská krajina IV – obdoba II, ale za jiných světelných podmínek. Ohnisková vzdálenost 16 mm (ekv. 35mm formátu: 26 mm), čas expozice 1/640 s, clonové číslo 8 a citlivost ISO 320.



    Noc I. Ohnisková vzdálenost 16 mm (ekv. 26 mm), čas 32 s, clona 11 a citlivost ISO 200.



    Noc II. Ohnisková vzdálenost 28 mm (ekv. 45 mm), čas 15 s, clona 8 a citlivost ISO 200.



    Noc III. Ohnisková vzdálenost 28 mm (ekv. 45 mm), čas 32 s, clona 8 a citlivost ISO 200.



    Vlak I. Ohnisková vzdálenost 16 mm (ekv. 26 mm), čas 1/800 s, clona 8 a citlivost ISO 250.



    Vlak II. Ohnisková vzdálenost 21 mm (ekv. 34 mm), čas 1/500 s, clona 8 a citlivost ISO 250.



    Vlak IIIa/b/c. První dva záběry v protisvětle. U prvního je vidět drobný reflex nad pravým čelním oknem, ale hlavně – je možno posoudit míru snížení kontrastu a ovlivnění sytosti barev. U druhého jsou výrazné, zeleně zabarvené reflexy. Třetí záběr je už „se světlem v zádech“ poté, co vlak přejel kolem mého stanoviště. Snímek vlevo: ohnisková vzdálenost 28 mm (ekv. 45 mm) a čas 1/500 s, snímky uprostřed a vpravo ohnisko 16 mm (ekv. 26 mm) a čas 1/800 s. Clona byla vždy 8 a citlivost ISO 250.



    Ještě výsek z obrazu IIIa a následujícího záběru z pořízené série, u kterého se reflexy projevily silněji.



    Vlak IV. Ohnisková vzdálenost 16 mm (ekv. 26 mm), čas 1/800 s, clona 8 a citlivost ISO 250.



    Vltava I. Ohnisková vzdálenost 16 mm (ekv. 26 mm), čas 1/250 s, clona 8 a citlivost ISO 100.



    Vltava II. Ohnisková vzdálenost 28 mm (ekv. 45 mm), čas 1/250 s, clona 8 a citlivost ISO 100.



    Vltava III. Ohnisková vzdálenost 16 mm (ekv. 26 mm), čas 1/250 s, clona 8 a citlivost ISO 100.

    Stručně na závěr

    Tokina AT-X 16–28 mm 1:2,8 Pro FX je kvalitní širokoúhlý objektiv s proměnlivou ohniskovou vzdáleností. Je precizně dílensky zpracován, funkčně je bezvadný a poskytuje velmi dobrý optický výkon v celém rozsahu. Má výborně optimalizované geometrické zkreslení obrazu, minimalizovanou vinětaci, dobrou rozlišovací schopnost, ostrost a prokreslení detailů v celé ploše obrazu. Barevná odchylka směrem ke krajům obrazu nepřekračuje míru běžnou u objektivů tohoto typu a kategorie. Při fotografování v ostrém protisvětle je třeba počítat s možností vzniku až výrazných reflexů, a to i když nemáme plně odcloněno.

    Výborná světelnost umožňuje fotografovat z ruky a bez blesku i za horších světelných podmínek. Automatické ostření je rychlé, přesné a poměrně tiché. Velmi se mi líbí způsob přepínání mezi základními režimy ostření, automatickým a ručním, pouhým posunem zaostřovacího prstence objektivu. Je to praktické a pohotové. Objektiv je poměrně těžký, dovedu si tudíž představit, že k jeho váze mohou mít někteří uživatelé výhrady. Jiným zase může chybět možnost připojit k němu snímací filtry, což je ovšem možno vyřešit použitím některého ze systémů se speciálními držáky filtrů.

    Tématické zařazení:

     » Ostatní  » FotoTechnika  

     » Recenze  » Recenze - příslušenství  

     » Recenze  

    Diskuse k článku

     

    Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

     

    Ta kresba je dost děsivá

    Autor: Nothing Muž

    Založeno: 26.07.2011, 07:32
    Odpovědí: 1

    mozná to nekomu stací, ale tohle sklo bych nechtel ani za 5tisíc.

    Odpovědět na příspěvek

    RE: Ta kresba je dost děsivá

    Autor: baganec Muž

    Založeno: 26.07.2011, 10:02

    Nemozem si pomoct, ale aj napr Sigma 10-20 F4-5.6 ma naozaj kresbu drasticky lepsiu..Je to sice trochu iny rozsah, ale o to extremnejsi.

    Odpovědět na příspěvek

    f2,8

    Autor: mk Muž

    Založeno: 26.07.2011, 08:15
    Odpovědí: 0

    A jak to fotí na f2,8 se zase dozvíme až v dalším článku?

    Odpovědět na příspěvek

    A na full-frame?

    Autor: Martin Muž

    Založeno: 26.07.2011, 08:24
    Odpovědí: 1

    Mě by spíše zajímalo, jaké výsledky objektiv poskytuje na full-frame zrcadlovkách s vysokým rozlišením - 5D mark II nebo Nikonu D3x. Zda ho lze použít jako levnější alternativu dražších skel nebo je to šrot.

    Odpovědět na příspěvek

    RE: A na full-frame?

    Autor: mk Muž

    Založeno: 26.07.2011, 09:43

    To bude až ve třetím článku.

    Odpovědět na příspěvek

    Potencial

    Autor: R. Muž

    Založeno: 26.07.2011, 10:16
    Odpovědí: 0

    Potencial toho skla je
    1, je pro FF, respektive ma FF ma velmi zajimavy rozsah ohnisek
    2, ma F2,8 takze je na FF alespon nejaka sance ze to cele "nebude placate"
    3, je to asi levnejsi nez by to udelali lidri trhu

    Akorat teda nevim jak to na tom full frame foti. Takze me snad ani nezajima jak to foti F2,8 na APS-C.

    Odpovědět na příspěvek

    To podstatné opět uniká.

    Autor: Mirus Muž

    Založeno: 26.07.2011, 11:54
    Odpovědí: 0

    To, že téměř všechny ukázkové snímky jsou na F8 a charakterem krajina \"vše ostré\", zaostřeno hoodně daleko - je zločin na poli recenzí. Mně by třeba zajímalo srovnání s EF 14-40/4 L, který je na F4 ostrý a stojí méně s tímto. O nějakých snímcích na F2.8 ani nemluvě - to by měla být samozřejmost ukázat pár portrétů zblízka - jsou-li clony 2.8 a 4 použitelné, jaký je bokeh, .. . Strašná práce tenhle článek.

    Odpovědět na příspěvek

    už zase

    Autor: klingo Muž

    Založeno: 26.07.2011, 12:51
    Odpovědí: 5

    raz za čas sa objeví nejaký súcejší objektív(podľa parametrov) ale na tomto serveri to ako vždy pos..u.
    Najviac ma ale na objektíve sklamali tie príšerné dúhové reflexy okolo lámp na nočných snímkach.Fakt sila.
    Dorazila ma posledná veta:"Jiným zase může chybět možnost připojit k němu snímací filtry, což je ovšem možno vyřešit použitím některého ze systémů se speciálními držáky filtrů"
    Chcel by som vidieť ten špeciálny držiak filtrov.

    Odpovědět na příspěvek

    RE: už zase

    Autor: David Muž

    Založeno: 26.07.2011, 13:05

    Tuhle recenzi pos**** už poslední věta perexu: "Pro test jsem použil osvědčený model Canon EOS 40D."
    Přeloženo do češtiny: "40D mam doma, na full frame nemám, ani si ho nemám kde půjčit, tak to otestuju na APS-C."
    APS-C formát by v recenzi určitě neměl chybět, ale u takhle širokého skla by především měla být testována kvalita v rozích na FF!

    Odpovědět na příspěvek

    RE: RE: už zase

    Autor: zdenek Muž

    Založeno: 27.07.2011, 10:34

    TO je jak kdyby napsal: Ferrari je stavěné na rychlou jízdu na kvalitních silnicích, ale samozřejmě poslouží i jako auto pro cetu do supermarketu. Vyzkoušel jsem ho na osvědčené cestě barák - Tesco... :-D
    (Trochu odlehčení, ale jinak souhlas se všemi výtkami zde)

    Odpovědět na příspěvek

    RE: už zase

    Autor: Rage Muž

    Založeno: 27.07.2011, 10:46

    Cokin dela/delal adapter, ale je otazka, jestli by sel na objektiv nasadit. Jsem liny hledat rozmery :)
    http://www.srsmicrosy
    stems.co.uk/1638/Cokin-Un
    iversal-Ring---P499.html

    Odpovědět na příspěvek

    RE: RE: už zase

    Autor: klingo Muž

    Založeno: 27.07.2011, 13:06

    Na tento objektív už z princípu nepôjde nasadiť žiadny filter so žiadnym adaptérom.Nedá sa totiž zložiť napevno zabudovaná slnečná clona,takže by sa filter musel nasadzovať pred ňu a tým pádom by vinetoval.

    Odpovědět na příspěvek

    RE: RE: RE: už zase

    Autor: mk Muž

    Založeno: 27.07.2011, 15:05

    Proč? Stačí, aby byl dostatečně velký - třeba největší Cokiny apod. Jen to chce nějak vyřešit uchycení, možná jsou na to "adaptéry" nebo zkusit domorobo...

    Odpovědět na příspěvek

    Nevim...

    Autor: KT67 Muž

    Založeno: 26.07.2011, 23:55
    Odpovědí: 1

    Verim, ze autor si dal s recenzi kus prace, nachystat zkusebni fotky atd. atd., proto jej samozrejme nechci "smahem odsoudit", na to nemame samozrejme nikdo ani pravo. Ale jak uz tady zaznelo, take si kladu otazku, k cemu takovato "recenze"? At se na me autor nezlobi, ale vzdyt vysledek vyzniva jako PR clanek jako vysity.... Nejen, ze objektiv primarne konstruovany na full frame je tady testovan na APS-C snimaci, ale obecne se dozvidame, ze je prakticky vse jen a jen skvele a super jak v americkem filmu.... Pritom na renomovanych zahranicnich serverech, o kterych se diskutujici rozhodne neprou ohledne objektivity, se dozvidame, ze tak bez chyb a bajecna tato Tokina opravdu neni. Napr. na f2.8 na full frame se zadny zazrak v kresbe opravdu nekona a jedna se spis o dost podprumerny vysledek. Nejhorsi na tomto objektivu ale bude asi vystupni kontrola kvality z tovarny, protoze napr. photozone.de uvadi, ze testovali 3 kusy a vsechny trpely ruznymi a docela vyraznymi vadami v decentrovani cocek... a tohle uz neni nahoda. Celkove mam dojem, ze urcite nejde o spatny objektiv, ale rozhodne ne o "skvele, bezvadne a skoro fantasticke" sklo, jak muze vyznit z teto "recenze". Pri nakupu vzhledem k evidentne mizerne vystupni kontrole kvality (u jednotlivych ks) bych byl osobne hodne opatrny, byt papirove i konstrukce Tokina pusobi hodne presvedcive a v pomeru cena/vykon velmi slusne.

    Odpovědět na příspěvek

    RE: Nevim...

    Autor: R. Muž

    Založeno: 27.07.2011, 09:12

    Pan Penkava je (nebo byl?) kmenovy redaktor Foto-video a o tomto objektivu se tam psalo v prosinci 2010 a to tak "podobne", ze autor bude asi stejny. Zde je to ale obsahlejsi a s fotografiemi. Jestli si dobre pamatuji, tak recenze fotoaparatu v tomto casopise dopadaly vzdy na jedinicku, jediny zapor u "vsech" tel bylo "spatne vyvazeni zarovkoveho svetla"... byla to takova tresinka ala nastavovani zrcadla v Vesnicce... , clovek si koupil Foto-video a tesil se... bude zase fotoaparat vyborny, ale bude spatne vyvazeni zarovkoveho svetla....? A bylo.
    Kazdpadne ten feedback z online publikovani bude asi znacne neprijemny, z publikovani v tisnenych mediich neznamy. Koupim si zitra Foto-Video a kouknu jestli tam pan Penkava je jeste v rade a ma clanky a toto ma treba jako vedlejsak. ;-)

    Odpovědět na příspěvek

    :)

    Autor: ondra666 Muž

    Založeno: 28.07.2011, 13:48
    Odpovědí: 1

    Už když se tady tahle recenze objevila a ještě u ní nebyl žádný komentář, musel jsem vyprsknout smíchy už u věty z perexu "...na osvědčeném stroji Canon 40D"... poté, co redakce slízla pěknou čočku za recenzi objektivu 70-200 II, se to samé opakuje tady, ne lidi já vám opravdu nechci brát chuť do práce, ale s tím testováním objektivů něco udělejte, vždyť je tohle pro smích... uvědomte si, že vlastníte atraktivní doménu s velkým potenciálem, to u váís opravdu nikdo nemá ani 20 tisíc na nákup ojeté 5D, abyste mohli testovat na full frame? Mějte se :)

    Odpovědět na příspěvek

    pokračování :)

    Autor: ondra666 Muž

    Založeno: 28.07.2011, 14:18

    A ještě mi to nedá abych si jednou nerýpnul, tohle je v poslední době třetí úlet (alespoň který jsem zaznamenal), každopádně asi "nejlepší" byla "recenze" toho monitoru za 100000Kč v domácích podmínkách (http://www.fotografovani
    .cz/art/forec_dfprofi/CG3
    03W.html) :) ale jinak vás čtu rád, např. seriál 103 rady pro lepší foto je super... tak se trochu zamyslete nad tím kam chcete směřovat, trochu vylepšete metodiku recenzí a nebude to mít skoro chybu...!

    Odpovědět na příspěvek

    rozmazlenost delšími skly, bída širokáčů

    Autor: kaiman Muž

    Založeno: 30.07.2011, 09:32
    Odpovědí: 2

    K recenzi pana Pěnkavy se nebudu vyjadřovat. Jak říká Karel Gott, "je jaká je..."
    Megapixel, který inzeruje hned vedle, charakterizuje objektiv jako sklo pro profi zrcadlovky. Full frame, jak jinak. Ovšem s tímhle rozsahem je to jistě dobré krátké ohnisko i pro crop.
    Obecně řečeno - s širokými zoomy je to špatné. Opravdu nekompromisní špička, na rozdíl od telezoomů, jaksi není (rád se nechám poučit, zda je to jinak). Snad nikonový šampion 14 - 24 za bezmála padesát tisíc by mohl pomýšlet na stupně vítězů, i ten ale má svoje mouchy. O canonové 16 - 35 ani nemluvě.
    No a za dvacku kupovat sice značkový, ale přece jen meziznačkový a cenově výhodný univerzál (se všemi z toho plynoucími benefity, jako například silně rozkolísanou ne-kvalitou jednotlivých kusů...), a to dokonce jako profi full frame?
    Nabízím V8m jiný pohled na věc.
    1. Opravdu musíte mít širokoúhlý zoom? Já ne. Mně stačí pevné ohnisko. Jedno, možná dvě.
    2. Chcete sklo s jediným kompromisem, a sice že není AF? Pořiďte si za bratru pětadvacet až pětatřicet kaček pevného Zeisse. Podle gusta pětatřicítku, osmadvacítku, nebo jednadvacítku. Nebudete litovat. Snad jen uroníte nějakou tu slzu za recenzenty nejen tohoto serveru. Ti při svém testovacím fotografování z oken kanceláře ostrou fotku asi ještě ani neviděli, natož aby ji udělali :-)

    Odpovědět na příspěvek

    RE: rozmazlenost delšími skly, bída širokáčů

    Autor: mk Muž

    Založeno: 30.07.2011, 09:55

    1. ano
    2. no jo, ale Zeiss 21 má do 16 mm pořád daleko

    Ještě je třetí možnost: foťte a nezkoumejte ostrost rohů, aberaci a podobné kraviny ;)

    Odpovědět na příspěvek

    RE: RE: rozmazlenost delšími skly, bída širokáčů

    Autor: kaiman Muž

    Založeno: 30.07.2011, 10:08

    Přesně tak. Radím totéž. Radost z výstavy, knihy, realizace je ovela větší než vědomí, že jsem ostrostí svého skla pobil všechny konkurenční měkkýše. Na druhé straně kvalitní objektiv je to první, do čeho má smysl, aby fotograf investoval. Kompromis představuje zpravidla vyhozené peníze, když kvalitu člověk potřebuje a klienti ji zaplatí.

    Odpovědět na příspěvek

    preco nie na FF?

    Autor: dei Muž

    Založeno: 02.08.2011, 10:28
    Odpovědí: 0

    preco netestujete toto sklo na Full frame? uz ste nacisto mimo? takyto test si mozte strcit za klobuk a ohurovat tak na inych strankach, ktore sa tykaju predaja techniky, nie na serioznom servery, ktory by mal vykazovat urcite kvality. fakt som uneseny!

    Odpovědět na příspěvek

     

     

    Odpověď na příspěvek:

    Verim, ze autor si dal s recenzi kus prace, nachystat zkusebni fotky atd. atd., proto jej samozrejme nechci "smahem odsoudit", na to nemame samozrejme nikdo ani pravo. Ale jak uz tady zaznelo, take si kladu otazku, k cemu takovato "recenze"? At se na me autor nezlobi, ale vzdyt vysledek vyzniva jako PR clanek jako vysity.... Nejen, ze objektiv primarne konstruovany na full frame je tady testovan na APS-C snimaci, ale obecne se dozvidame, ze je prakticky vse jen a jen skvele a super jak v americkem filmu.... Pritom na renomovanych zahranicnich serverech, o kterych se diskutujici rozhodne neprou ohledne objektivity, se dozvidame, ze tak bez chyb a bajecna tato Tokina opravdu neni. Napr. na f2.8 na full frame se zadny zazrak v kresbe opravdu nekona a jedna se spis o dost podprumerny vysledek. Nejhorsi na tomto objektivu ale bude asi vystupni kontrola kvality z tovarny, protoze napr. photozone.de uvadi, ze testovali 3 kusy a vsechny trpely ruznymi a docela vyraznymi vadami v decentrovani cocek... a tohle uz neni nahoda. Celkove mam dojem, ze urcite nejde o spatny objektiv, ale rozhodne ne o "skvele, bezvadne a skoro fantasticke" sklo, jak muze vyznit z teto "recenze". Pri nakupu vzhledem k evidentne mizerne vystupni kontrole kvality (u jednotlivych ks) bych byl osobne hodne opatrny, byt papirove i konstrukce Tokina pusobi hodne presvedcive a v pomeru cena/vykon velmi slusne.


    Jméno:

    Pohlaví:

    ,

    E-mail:

    Předmět:

    Příspěvek:

     

    Kontrola:

    Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

    Kód pro ověření

     

     

     

     

     

    Přihlášení k mému účtu

    Uživatelské jméno:

    Heslo: