Jak se dělá stativ: Reportáž z továrny Manfrotto a novinky z Photokiny - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



FotoReport

Jak se dělá stativ: Reportáž z továrny Manfrotto a novinky z Photokiny

15. října 2008, 00.00 | Mezi laiky panuje stále rozšířenější mýtus, že stabilizace obrazu v kompaktních fotoaparátech a zrcadlovkách eliminuje nutnost používat stativ. Podíváte-li se však do brašny profesionála, vždy tam tuto pomůcku najdete. Pravda je jako obvykle někde uprostřed. Jsou situace kdy je stabilizátor pohotovější, ale v některých oblastech se bez stabilní opory prostě neobejdete. Proto se stojí za to podívat, jak takový stativ vzniká.

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoReport  

 » Praxe  

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Novinky  » Reportáže  

 » Praxe  » Tipy & triky  

 » Praxe  » Základní postupy  

 » Novinky  

 » Recenze  » Recenze - příslušenství  

 » Recenze  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Je to sranda...

Autor: americanmachinist Muž

Založeno: 15.10.2008, 11:16
Odpovědí: 11

Články na toto téma vyšly už téměř ve všech tištěných fotočasopisech.
To opisujete?
S křížkem po funuse...

Odpovědět na příspěvek

RE: Je to sranda...

Autor: Hájek Martin Muž

Založeno: 15.10.2008, 11:29

Donrý den

Ano, články na toto téma vyšly též v časopisu Click! (jehož vydavatelem je také Grafika Publishing). Pokud jste je našel ještě někde jinde (a celkem by nás zajímalo dané periodikum), pak opisují oni od nás!
A zdaleka ne každý čtenář pravidelně čte i tištěné časopisy (které navíc nejsou zdarma)

S pozdravem
M.H.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Je to sranda...

Autor: habanr Muž

Založeno: 16.10.2008, 06:44

Také bych chtěl napsat, že v našich mediích je "přemanfrotovano". Články se stejným obsahem vyšly i v DIGIfoto a "Digitální foto magazín". Asi jste tyto kolegy při předvádění u Manfrotto potkal...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Je to sranda...

Autor: americanmachinist Muž

Založeno: 16.10.2008, 19:41

Pané Hájku, vždyť ste tam byli korporativně pozvaní Manfrottem. Že by vás vodili po fabrice každého zvlášť? Nevěřím. Múj kamarád na takové hlouposti vždy reaguje "no co ti Rusi nevymsli..."

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Je to sranda...

Autor: americanmachinist Muž

Založeno: 16.10.2008, 19:43

Nedá mi nezeptat se, či za reklamu dostal každý, kdo v Česku napíše o Manfrottu, solidní stativ. Jaký jste dostal vy?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Je to sranda...

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 16.10.2008, 20:04

Takhle to nefunguje. Ono bohate staci novinarum zaplatit ubytovani a nejaky obed a oni pak houfne pisi 'reportaze' - tedy ti, kteri na to maji zaludek.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Je to sranda...

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 16.10.2008, 20:49

Panove, panove,

nevim jaka je vase predstava novinariny, ale ono na tom neni ani nic konspirativniho, ani nic nechutneho, jak naznacujete. Pokud jakakoli redakce dostane pozvani na prohlidku vyrobnich prostor, tak ji pravdepodobne vyuzije a nasledne pokud nacerpa zajimavy material,tak o tom informuje svoje ctenare. Neni na tom nic nemoralniho ci jakkoli jinak spatneho. Vadi vam, ze jsme napsali o Manfrotto? Myslite, ze nikoho nezajima zazemi a vyroba jedne prednich znacek stativu? Nebo mate pocit, ze musime tajne prelest plot fabriky a poridit nekolik fotek fotomobilem, aby to bylo to prave orechove?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Je to sranda...

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 17.10.2008, 22:52

Pane Brezino,

opet vkladate jinym do ust neco, co nevyrkli a reagujete akorat tak na svoje smyslene teze. Citovany clanek ani pri nejmirnejsim uhlu polhedu nelze povazovat za reportaz z tovarny. Je to strucny PR clanek o tom, ze Manfrotto vyrabi stativy.

Nebudu vas zde mentorovat, jak ma reportaz v pravem slova smyslu vypadat, to mi neprislusi a vy to jiste vite.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Je to sranda...

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 18.10.2008, 13:00

Ano, jsme presvedceni, ze reportaz ma vypadat presne tak jak vypada. Pokud mate jakykoli konstruktivni namet na to co vam chybi nebo prebyva, sem s nim. Radi ji priste udelame lepe ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Je to sranda...

Autor: Radek Muž

Založeno: 16.10.2008, 20:04

Myslite jako ze projdou fabrikou, na konci je zavedou do uctarny a pak kazdy vyfasuje 300 USD? Nebo ze jim dojdou bankovky v neoznacene obalce? Uz jste nekdy neco resil jineho nez objednavku pizzy?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Je to sranda...

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 17.10.2008, 22:55

Ve velmi obecnem principu to tak skutecne funguje. Akorat misto obalky z uctarny prijde dopis/e-mail s pozvankou na prohlidku a s informaci, ze ubytovani a stravovani je zajisteno...

Pro firmy levna, ale velmi levna reklama, pro novinare odskrtnuta kolonka za napsany clanek a prijemny vylet.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Je to sranda...

Autor: Hájek Martin Muž

Založeno: 18.10.2008, 00:26

A přesně o tom celý business je, nemyslíte? Výrobci chtějí prodávat a to bez reklamy nejde... redakce chtějí čtenáře a to bez článků nejde... Proč si tedy nebýt vzájemně prospěšnými? Otázkou pak jen zůstává, nakolik objektivní pohled si ten který autor zachová.

Jen bych si ještě dovolil doplnil Vaši poslední glosu: "Pro firmy reklama (ačkoli zas tak levná ne, to mi věřte), pro novináře odškrtnutá kolonka za napsaný článek a příjemný výlet."... a pro specifickou sortu čtenářů, nový podnět k "diskuzi." Kruh se uzavírá a všichni jsou spokojeni.

P.S.: Tvrzení, že je článek stručné PR, nebudu komentovat, na tom se prostě neshodneme.

S pozdravem
M.H.

Odpovědět na příspěvek

Číst

Autor: oposuum Muž

Založeno: 16.10.2008, 10:34
Odpovědí: 1

Asi by to chtělo občas přečíst i časopisy konkurence. V digiFoto obsáhlý článek, stejná mapa, a - velice pěkná fotografie naskládaných připravených trubek.

Odpovědět na příspěvek

RE: Číst

Autor: Hájek Martin Muž

Založeno: 16.10.2008, 12:07

Nejspíše to bude tím, že na takové akce jezdí vždy více novinářů (z různých periodik). Dle této logiky, nemá cenu psát téma, které se už objevilo v jiném časopise (nebo na webu)? Podíváte-li se večer na zprávy na CT1, na primě i na nově - jedná se také ve všech třech případech vždy o originální zpravodajství ?!

S pozdravem
M.H.

Odpovědět na příspěvek

Pohled autora

Autor: Jiří Vítek Muž

Založeno: 16.10.2008, 20:46
Odpovědí: 0

Cestu do továrny Manfrotto (Feltre) a showroomu Manfrotto a Kata (Bassano) organizovala tuzemská pobočka společnosti Hama, která k nám výrobky obou značek dováží (viz úvod reportáže). Účastnilo se jí šest tuzemských novinářů. Důvod proč vychází až teď je fakt, že popisované novinky byly představeny až na nedávné Photokině.
Možnost podívat se do výrobních hal a ještě tam fotit a mluvit s lidmi z výroby je obecně u výrobců čehokoliv v oboru IT, spotřební elektroniky a foto dost omezená. Takže pokud přijde nabídka zúčastnit se podobné návštěvy, můžete buď odmítnout, nebo se zúčastnit a zkusit svoje dojmy předat čtenářům. V textu nesrovnávám s konkurencí a netvrdím, že Manfrotto jsou nejlepší stativy na světě. Popisuji to co jsem viděl, slyšel, přečetl a vyzkoušel, ale samozřejmě jde vždy o subjektivní pohled (objektivní článek neexistuje).
Naskytne-li se možnost navštívit výrobní prostory konkurence, milerád napíšu další reportáž ve stejném stylu a názor kdo z výrobců je lepší nechám na čtenářích.
Závěrem se omlouvám za případné nepřesnosti týkající se slévárenství, obrábění kovů a práce s uhlíkovými vlákny. Nejsem odborník v těchto oborech, ale snažil jsem se maximum k problematice nastudovat z otevřených zdrojů.

Odpovědět na příspěvek

Kritika??Proč?!?

Autor: Michal Horáček Muž

Založeno: 20.10.2008, 14:04
Odpovědí: 0

Moc nechápu o co diskutujícím jde. Mediální pravidla známe všichni tak asi nemá cenu je tu řešit. Jako velmi cenné považuji například rozkrytí vlastnických vazeb. Hlavně Manfrotto a Ginzo potažmo National Geografic. Zajímavé a mě hodící je info o nových fotobatozích.
Můžeme se vozit po autorovi, že referenčním výliskům říká zkušební a že poněkud naivně uvádí ruční montáž jako záruku kvality.Pravda je taková, že se u takto typově nesourodé výrobě vyšší míra automatizace nevyplatí. K čemu nám, ale taková to kritika bude? Pochopitelně bych se takové prohlídky zůčastnil nejraději sám, ale je velmi nepravděpodobné že se mi to podaří tak jsem rád, že jsem mohl alespoň takto zprostředkovaně.

Odpovědět na příspěvek

pravidlo psani

Autor: Milan Zitny Muž

Založeno: 04.11.2008, 15:54
Odpovědí: 1

Existuje novinarske pravidlo pri psani clanku typu PR: clanky typu PR novinar zasadne nepise. To je ovsem vec, kterou si musi uhlidat vydavatel, aby jeho redaktori nebo prispevatele nebyli placeni bokem jeste nekde jinde a a oni mu to pak propasuji do media jako seriozni nezaujaty clanek. Jenze praxe je takova, ze PR agentury si plati nektere novinare, kteri to delaji bud anonymne, nebo i pod vlastnim jmenem. Pokud vydavateli nevadi clanek o navsteve vyrobniho zavodu firmy XY, melo by byt pod clankem uvedeno ze text vznikl na pozvani firmy XY, ktera take hradila naklady, resp. ze naklady snasela redakce. Ctenar ma dostat informace, ktere mu pomahaji mit ve veci jasno a nemel by byt podvaden. That´s all.
M.Zitny, novinar

Odpovědět na příspěvek

RE: pravidlo psani

Autor: Jiří Vítek Muž

Založeno: 04.11.2008, 15:58

Myslím, že uvedenou informaci obsahuje hned druhý odstavec reportáže.

Odpovědět na příspěvek

Ohromné

Autor: Renáta Hromková Muž

Založeno: 30.12.2008, 21:04
Odpovědí: 0

Hodně,ale hodně nechutná diskuze. Tak nějak jsem předpokládala třeba konstruktivní diskuzi - zkušenosti se stativy zn. Manfrotto a místo toho naprosto nesmyslný dohady o tom kdo proč a za co.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Nejspíše to bude tím, že na takové akce jezdí vždy více novinářů (z různých periodik). Dle této logiky, nemá cenu psát téma, které se už objevilo v jiném časopise (nebo na webu)? Podíváte-li se večer na zprávy na CT1, na primě i na nově - jedná se také ve všech třech případech vždy o originální zpravodajství ?!

S pozdravem
M.H.


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: