První fotografie z Expedice Afrika 2007 - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



FotoReport

První fotografie z Expedice Afrika 2007

26. února 2007, 00.00 | Expedice Afrika 2007 se v neděli úspěšně vrátila do Prahy. Počasí i štěstí nám bylo nakloněno, a tak lze expedici prohlásit za velmi úspěšnou. V tomto článku vám nabízím výběr několika fotografií, které jsem na cestách pořídil.

Expedice Afrika 2007 se v neděli úspěšně vrátila do Prahy. Počasí i štěstí nám bylo nakloněno, a tak lze expedici prohlásit za velmi úspěšnou. V tomto článku vám nabízím výběr několika fotografií, které jsem na cestách pořídil.
Koncem loňského roku IDIF vyhlásil expedici do Jihoafrické republiky, která se naplnila do posledního místa. Deset nadšenců a dva organizátoři se vydali napříč JAR, aby pořídili fotografie přírody, zvířat i měst. Obrovská biodiverzita nabídla mnoho fotografických příležitostí, takže jsme používali širokoúhlé objektivy od ohnisek 10 mm až po 400 mm teleobjektivy. Tímto chceme poděkovat společnosti Nikon za zapůjčení objektivu Nikkor AF-S DX 12-24/4 a opomenout nelze ani společnost PICODAS Praha s.r.o., která nám poskytla mapové podklady pro GPS.
Nebylo jednoduché z mých celkem cca 2500 snímků, pořízených během jedenácti dnů, vybrat ty nejlepší. Některé byly pořízeny pro přátele, aby měli představu, kde jsme se pohybovali, jiné se zase snažily zachytit co nejvíce druhů zvířat v nejrůznějších situacích a některé byly pořízeny zcela bezúčelně, jak už to u digitální fotografie bývá.
Nyní tedy k samotným fotografiím... Následující výběr je poměrně náhodný, ale společné foto z Mysu Dobré naděje, které pořídil Vladislav Kulič na samospoušť, řadíme na první místo.


Další fotografie již pochází z mého fotoaparátu, který prošel zatěžkávací zkouškou v podobě několikanásobné výměny objektivů na každé lokaci, odložení na rozpálenou palubní desku nebo krátké zapomenutí na silnici na Mysu Dobré naděje. Podobný osud čekal většinu přístrojů ostatních účastníků, kteří svým vybavením pokryli spektrum od kompaktů střední třídy, až po digitální středoformátové zrcadlovky.

 

 

 

Kromě rozmanitých druhů zvířat jsme se mohli kochat také nádhernými scenériemi...

 

Nutno také bylo zdolávat kvalitní i nekvalitní cesty...

 

Což některá zvířata zvládala s grácií sobě vlastní...

 

Nemohli jsme nezachytit některé rostliny zdejšího kraje (byť některé jsou dovezené)...

 

Stejně tak nešlo ignorovat měnící se počasí i architektonický styl Kapského města...

 

Navštívili jsme tučňáky africké...

 

... i strážce Kapského poloostrova.

 

 

A co by to bylo za fotografickou výpravu, kdyby nebylo pořízeno alespoň několik kýčovitých západů slunce?

 

 

A na závěr se většina účastníků okolo Kapského města proletěla vrtulníkem.

Závěrem
Kromě zpožděných zavazadel při zpáteční cestě, několika škrábanců, spálených krků nebo dobývání rezervního kola z Mercedesu Vito byla expedice velmi pohodová. A to nejen díky dobrému počasí, ale také příjemným účastníkům, kterým tímto ještě jednou děkujeme za účast a vzorné chování. Brzy zveřejníme i jejich vybrané fotografie. Již nyní víme jistě, že na podzim tohoto roku budeme organizovat druhé pokračování africké expedice, bližší informace se brzy objeví na této adrese, kde jsou zatím informace k této, již usktečněné, expedici.

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoReport  

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Novinky  » Reportáže  

 » Novinky  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Dvě věci

Autor: Martin V. Muž

Založeno: 26.02.2007, 10:18
Odpovědí: 3

1) západ slunce není kýč; jeho zachycení je poděkováním za krásu a za schopnost tuto krásu vnímat
2) u dalších fotografií prosím uveďte, čím byly foceny (s potěšením kvituji, že fotografičtí "šílenci", kteří vyhodí 100 litrů za pár dnů dovolené, fotí i něčím jiným než DSLR, případně DSLR té správné značky...)

Odpovědět na příspěvek

RE: Dvě věci

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 26.02.2007, 10:37

Prvni, spolecna byla porizena kompaktem. Zbytek vyse zverejnenych fotek byl porizen Nikonem D80 s objektivy Nikkor DX 12-24/4, Tamron 28-75/2,8 a Nikkor 70-300/4,5-5,6 VR. Dle meho nazoru ale prilis nezalezelo na konkretni technice, jako spise na pocasi a denni dobe. Kazdy kdo mel stejny rozsah ohnisek objektivu mohl poridit velmi podobne zabery.

Jen jeden ucastnik mel pouze EVF kompakt. Zbytek ucastniku mel DSLR, pripadne kombinaci DSLR a kompaktu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Dvě věci

Autor: revell Muž

Založeno: 26.02.2007, 21:31

to uz se vyrabi kombinace zrcadlovky a kompaktu :-)

jinak, snad bych se taky nekdy rad vydal na takovy vylet (ani s focenim se to nema prehanet :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Dvě věci

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 27.02.2007, 13:09

Spatna formulace :) Kazdopadne jeden ucastnik byl vybaven jednou DSLR a trojici kompaktu (vodotesny, sirokouhly ultrazoom a jeden univerzalni)

Pokud chcete, dalsi bude v listopadu.

Odpovědět na příspěvek

Hezke

Autor: DavidMX Muž

Založeno: 26.02.2007, 11:45
Odpovědí: 0

pekne fotky, muselo byt fajn. sedim v kancelarii a tam mi to dobre padlo ;-) zdar

Odpovědět na příspěvek

Hezke

Autor: DavidMX Muž

Založeno: 26.02.2007, 11:50
Odpovědí: 0

pekne fotky, muselo byt fajn. sedim v kancelarii a tam mi to dobre padlo ;-) zdar

Odpovědět na příspěvek

Zklamání

Autor: Jiřík Muž

Založeno: 26.02.2007, 12:47
Odpovědí: 17

Trochu rozpačité. Buď jde jen o ledabylý výběr, nebo se až víc než je zdrávo projevilo, že je to focené na digitál. Za ty prachy bych čekal víc.

Odpovědět na příspěvek

RE: Zklamání

Autor: Jan Březina Muž

Založeno: 26.02.2007, 13:13

V jakem slova smyslu vice? Pokud mate pocit ze fotografovani digitalni technikou bylo minus, tak nevim jak by se z filmove delala web galerie cca 6 hodin po priletu z JAR?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Zklamání

Autor: Jiřík Muž

Založeno: 27.02.2007, 10:39

Že by v JAR nebyly laby s možností odnést si vypálené CD? Ale o to nejde. Nejen já jsem si všiml, že digitální aparát svádí mnohé fotografy k jisté laxnosti při kompozici (není třeba šetřit filmem, tak oč jde). Zdá se mi, že mnohé snímky trpí právě tímto syndromem.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Zklamání

Autor: Jan Březina Muž

Založeno: 27.02.2007, 11:13

Vazeny pane Jiriku,

dovolim si reagovat najednou na oba vase komentare, i kdyz se obavam, ze jde o snahu zcela zbytecnou.

1)Nevim co chapete pod pojmem marketing, ale opravdu neni schopen zakaznika presvedcit o tom, aby byl spokojeny s produktem, ktery nenaplnuje svou funkcnost, pokud jej zakaznik v praxi vyzkousi. Zakaznik neni hlupak a mozna se nekdy necha nalakat pred koupi, ale kdyz si produkt vyzkousi, vi jak je snim spokojen bez vlivu marketingu.

2) Co se tyce vlivu digitalniho fotoaparatu na kompozici, jde jen a jen o skarohlidske tvrzeni tech, kteri teto technologii nepreji. Mozna nyni fotografuje vice laiku bez patricneho vzdelani, ale to same se mohlo stat se zmenou ceny filmu apod. Digitalni fotografie pouze zmenila metodu zaznamu, otazky estetickeho vnimani jsou pouze osobnim a subjektivnim rozhodnutim autora bez ohledu na to co drzi v ruce.

Odpovědět na příspěvek

RE: Zklamání

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 26.02.2007, 13:13

Ceho byste cekal vic? Fotografii? Zviratek? Vic mraku na nebi? :) Ucastnici neplatili za moje uverejnene fotografie, takze se mi zda vas prispevek za ponekud zmateny.

Kazdopadne vsichni ucastnici byli spokojeni a NIKDO se ani jedinkrat behem expedice nezminil o tom, ze by litoval penez, nebo se mu nezdala uroven sluzeb. Bylo to prave naopak. A to nejen diky opravdu kvalitnimu zazemi v JAR, ale take diky POHODOVYM LIDEM, kteri si na nic nehrali. Prijeli se podivat do JAR a uzit si v klidu sveho hobby se stejne zamerenymi lidmi. O nic vic neslo a svuj ucel to splnilo.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Zklamání

Autor: Lenka_V Muž

Založeno: 26.02.2007, 20:35

Mě se výběr líbí, myslím, že to musel skvělý výlet a docela silně to konkuruje cestě do Ameriky,na kterou se chystám já:-). Těším se, až zveřejníte fotky účastníků.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Zklamání

Autor: Jiřík Muž

Založeno: 27.02.2007, 10:26

Co bych čekal více? Především bych od člověka, který jede jako fotograf - profesionál radit amatérům (jak bylo deklarováno před odjezdem), kterak fotografovat zvířata v přírodě, očekával skutečně profesionální záběry. Nabídnutý výběr této hranice dosahuje jen sporadicky, o čemž se lze snadno přesvědčit i pohledem do zdejší galerie. Daleko kvalitnějších snímků je tam nepřeberně.
Je jistě věcí každého, jak naloží se svými penězi, ale v namátkou zvolené CK jsem si snadno našel zájezd do JAR. Za zhruba stejné peníze nabízí více než dvakrát delší pobyt s daleko bohatším programem. To, že IDIF najde deset spokojených zájemců o své služby hovoří jen o marketingové zdatnosti IDIFU, nikoliv o kvalitě těchto služeb. Mě se prostě celá expedice jeví jako málo muziky za hodně peněz.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Zklamání

Autor: Otin Muž

Založeno: 27.02.2007, 11:45

Naprostý souhlas! Pánové z IDIFu si prostě udělali výlet do tepla, nechali si ho zaplatit a ještě se tím chlubí. Marketing jim tedy jde! CK Adventura pořádá zájezd na 23 dní za necelých 80 kKč i s průvodcem, takže není co řešit. Kvalita fotek, kterou tam její lidé nacvakali, je (jak vidno z jejich stránek)o třídu lepší.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Zklamání

Autor: Jan Březina Muž

Založeno: 27.02.2007, 11:58

No vidite, tak jedte s CK Adventura a pokud je to typ zajezdu, ktery hledate, jiste si jej uzijete. Nicmene to nerika nic o servisu, ktery nabizime my a to prohlaseni o skvelych snimcich na jejich webu je usmevne.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Zklamání

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 27.02.2007, 13:02

Vami uvedeny zajezd je trosku o necem jinem. Krome nekolika celodennich prejezdu, ktere celkovy cas zkracuji take uvadeji ubytovani v kempech a hostelech. My zvolili trosku jinou cestu. Zajemce usetrime toho, aby nekolik dni prosedeli v aute (prelet mezi JNB a CPT je v cene) a ubytovani jsme v kvalitnich hotelech urovne ***. Krome toho nabizime flexibilitu v podobe casoveho programu, na nektera mista jsme se vratili az bylo lepsi svetlo... na to muzete s CK zapomenout. Krome toho my v cene mame vstupy do vsech parku a atrakci, coz si k cene CK musite pripocitat. A tak dale... takovych rozdilu se najde jeste nekolik. Je na kazdem co mu vyhovuje vice, rozhodne se ale tyto dve nabidky nedavaji srovnavat. Ty o tridu lepsi fotografie jsem na jejich stranlach zrejme prehledl :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Zklamání

Autor: gras Muž

Založeno: 07.03.2007, 19:26

a určitě bys na tom zajezdu lital letadlem???? To bys drsne platil.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Zklamání

Autor: Vladimír Bělohradský Muž

Založeno: 27.02.2007, 12:02

Dovolim si s tímto pánem do jisté míry souhlasit. Fotograf, který investuje 100 táců na fotografickou cestu, by měl umět alespoň svůj přístroj ovládat, jinak je to s prominutím snobárna. Věřím, že lidé z IDIFu umí své přistroje ovládat a fotí na úrovni, ale aby jste mohli nějak perspektivně instruovat lidi jak fotit ve volné přírodě zvířata, tak to musíte mít roky praxe focení zvířat a desítky "protočených filmů" s danou tématikou. Tohle co tu ukazujete nasvědčují tomu, že jsou to snímky velmi slušné technické kvality, ale jinak velmi amaterské záběry. Krajinky a budovy jsou vyfocený pěkně, je vidět kde je Váš bod zájmu a čeho máte nafoceno dost. ;) Ale kvůli tomu není třeba jezdit do JAR.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Zklamání

Autor: Jaromír Muž

Založeno: 27.02.2007, 13:23

Tato cesta, jako každá jiná, byla zaměřena na určitou cílovou skupinu. A přesně se trefila. Za své peníze jsem dostal to, co jsem chtěl a ještě mnohem více. Někomu se líbí holky, někomu vdolky... Já nejsem nikde, co se týká fotografování, organizován a proto si fotím jak se mi líbí a co se mi líbí a co chci ukazovat svým blízkým a na co chci zas koukat sám. Nikdo jiný mi zatím tenhle způsob trávení volného času nenabídl a s těmito fantastickými lidmi počínaje Ondřejem a Davidem a konče VŠEMI "účastníky zájezdu" pojedu na 100% znovu a vím, že nejen já... A jsem rád, že tito diskutující to neoslovilo, protože bych si s nimi nerozuměl... Takže vše je jak má být a děkuji za vaše názory, má radost a spokojenost je takto ještě o něco větší...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Zklamání

Autor: Jan Březina Muž

Založeno: 27.02.2007, 15:59

Dobry den,

zcela souhlasim s tim, ze pokud ma nekdo poradat fotografickou expedici do nejake oblasti, musi mit adekvatni jednak fotograficke zkusenosti, druhak zkusenosti s danou oblasti. Proto napriklad cesty do Kalifornie zastresuji ja, protoze do te oblasti jezdim nekolikrat rocne jiz pres 10 let a sice jsem neprotocil jediny film, ale digitalne jsem tam nafotografoval uz peknou radku snimku.

Nicmene nemohu souhlasit s tim, ze je potreba pro ucast v expedici nejaka extremni fotograficka zdatnost. Principem totiz neni privest stovky spickovych fotografii, ktere prodam za desitky tisic korun, ale doprat si ten prozitek. Ziskat tu zkusenost, obohatit sve znalosti. Tak expedice chapeme my a viditelne se nam to dari spravne komunikovat. Z ani jedne expedice se nam zatim nevratil jediny zklamany ucastnik.

PS: Ti lide do JAR nemuseli jet, oni tam chteli jet :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Zklamání

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 27.02.2007, 13:26

To, ze umime najit deset lidi... to je marketing. A ze jsou spokojeni, to prave vypovida o kvalite nasich sluzeb. Respektive take o tom, ze oni pochopili o cem tato akce je a napad se jim libil.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Zklamání

Autor: radim Muž

Založeno: 27.02.2007, 14:19

celý minulý týden jsem strávil v Číně, jak jsem se těšil na to, že udělám pěkné fotky - celou dobu pršelo, pěkné fotky jsem udělal možná dvě a to jsem ještě musel dávat pozor abych neměl kapku na objektivu. Docela vám závidím to slunečné počasí, které jste tam měli. Barvy pak vypadají o dost lépe než z deštivého dne.

Odpovědět na příspěvek

RE: Zklamání

Autor: Zlata Muž

Založeno: 27.02.2007, 08:49

Jsem ráda, že tento pán s námi nebyl :-)
Zlata - účastnice zájezdu

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Zklamání

Autor: Jirka Kejdana Muž

Založeno: 27.02.2007, 12:44

Zlatko, já také. Ale asi je to závist, že tam nebyl. Já jsem byl spokojený.

Odpovědět na příspěvek

Hezké fotky :).

Autor: Rejca Muž

Založeno: 26.02.2007, 15:20
Odpovědí: 0

Líbí se mi.

Zdá se mi, že některé lidi pochválí jen fotky, které jsou dle nich na 100 procent (a to i jak saturací barev, tak kompozicí). Nechápou, že opravdu mimořádné fotky nevznikají jak na běžícím pásu a že ne každý má rád velkou saturaci a kýčovité barvy.

Odpovědět na příspěvek

Těžká závist!! :-/

Autor: Jorn Muž

Založeno: 28.02.2007, 10:18
Odpovědí: 0

Taky bych chtěl jet... Ale krásný fotky ;-)

Odpovědět na příspěvek

fotky z rodinne dovolene?

Autor: em Muž

Založeno: 04.03.2007, 19:48
Odpovědí: 1

hmm, ale jsou zde vsehovsudy asi jen 3 dobre fotky, mozna by stacilo kdyby jste si priste vzal jen maly kompakt, vyslo by to nastejno.

Odpovědět na příspěvek

RE: fotky z rodinne dovolene?

Autor: Jirka Muž

Založeno: 05.03.2007, 13:45

Ty chytrolíne, ty také závidíš? Vždyť to jsou jen první fotky rychle vložené, aby byla informovanost, že se výprava vrátila.

Odpovědět na příspěvek

Pekne!

Autor: Marek Muž

Založeno: 08.03.2007, 19:46
Odpovědí: 0

Musim rici, ze se Vam povedly nejen fotky, ale nejspise i cely vylet! Gratuluji! Kdyz jsem totiz videl fotky na digineff.cz, tak jsem si rikal, ze tam snad ani nemelo cenu jezdit ... Je ale videt, ze nejvice vzdy zalezi na fotografovi, pak az na miste kde foti a nakonec na pouzite technice!

Odpovědět na příspěvek

Proč ta závist?

Autor: Tony Muž

Založeno: 14.03.2007, 16:31
Odpovědí: 0

Jak se objeví něco pěkného hned se objeví "chytří" kritici.To už tak v naší zemi chodí. Snímky vystihují Jižní Afriku - vím o čem mluvím, pobývám tam často. A nic moc ke kritice na nich není. Partě nadšenců fandím - jejich fotky mi připomínají hezké chvíle na jihu afrického kontinentu a myslím, že nejsem sám. Těším se na další. Díky.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Musim rici, ze se Vam povedly nejen fotky, ale nejspise i cely vylet! Gratuluji! Kdyz jsem totiz videl fotky na digineff.cz, tak jsem si rikal, ze tam snad ani nemelo cenu jezdit ... Je ale videt, ze nejvice vzdy zalezi na fotografovi, pak az na miste kde foti a nakonec na pouzite technice!


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: