Canon PowerShot G7 - technologiemi nabitý kompakt přichází - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



FotoTechnika

Canon PowerShot G7 - technologiemi nabitý kompakt přichází

22. září 2006, 00.00 | Dlouho očekávaný nástupce modelu G6 přichází na letošní Photokinu. Digitální kompakt pro náročné, Powershot G7 nabídne efektivní rozlišení 10 MPix, 6x optický zoom, optickou stabilizaci, citlivost ISO 1600, nebo video s rozlišením 1024 x 768 bodů. Funkcemi i designem ovládání se bude orientovat na pokročilejší uživatele.

Dlouho očekávaný nástupce modelu G6 přichází na letošní Photokinu. Digitální kompakt pro náročné, Powershot G7 nabídne efektivní rozlišení 10 MPix, 6x optický zoom, optickou stabilizaci, citlivost ISO 1600, nebo video s rozlišením 1024 x 768 bodů. Funkcemi i designem ovládání se bude orientovat na pokročilejší uživatele.

Canon Powershot G7
Použitý CCD snímač má úhlopříčku je 1/1,8" a efektivní rozlišení 10 MPix (3 648 x 2 736 bodů). Citlivost můžeme nastavit na ISO 80, 100, 200, 400, 800 a 1600. Srdcem fotoaparátu je nový obrazový procesor DIGIC III. Snímky se ukládají ve formátu JPEG, RAW bohužel není k dispozici. Ozvučené video sekvence se ukládají v rozlišení 1 024 x 768, 640 x 480, 320 x 240 a 160 x 120 bodů s frekvencí 15 sn./s ve formátu AVI. U rozlišení 640 x 480 a 320 x 240 můžeme nastavit i 30 sn./s. Maximální délka videa je 4GB, nebo 1 hodina (co nastane dříve). U nejmenšího rozlišení je délka omezena na 3 minuty.

Objektiv Canon Zoom Lens IS (složený z 9 členů v 7 skupinách) nabízí optickou stabilizaci pomocí plovoucí čočky a šestinásobné přiblížení díky proměnnému ohnisku od 7,4 mm do 44,4 mm (ekvivalent kinofilmu je 35 - 210 mm). Světelnost je F2,8-4,8. Automatické TTL (through the lens) zaostřování porovnává kontrast na 9 bodech, přičemž si můžeme zvolit režim ostření i s jedním bodem uprostřed. Minimální zaostřovací vzdálenost je podle výrobce v super makro režimu 1 cm. Při horších světelných podmínkách může automatika využít vestavěné asistenční diody pro přisvícení scény.

Expozice se měří celoplošně, celoplošně s důrazem na střed, nebo bodově. Fotoaparát nabízí automatické i manuální režimy nastavení expozice (včetně scénických režimů pro specifické situace. Automatiku lze ovlivnit pomocí kompenzace o +- 2 EV po 1/3 EV krocích. Čas závěrky se nastavuje od 1/2 500 s do 15 s. K lepšímu určení expozice můžeme využít i možnost zobrazení "živého" histogramu. Kromě jednosnímkového fotografování si můžeme aktivovat i sériové snímání pracující rychlostí cca 2 sn./s až do zaplnění paměťové karty.

Vyvážení bílé barvy nabízí jak automatické měření, tak i volbu z přednastavených hodnot pro různé typy osvětlení (slunce, zataženo, žárovka, zářivka, zářivka H, blesk, pod vodou. Nechybí zde ani možnost manuálního měření. Vestavěný blesk má udávaný dosah od 30 cm do 4 m na nejkratším ohnisku a do 2,5 m na nejdelším ohnisku. Dokoupit si můžeme externí blesk HF-DC1, určený pro kompakty Canon, nebo použít libovolný externí blesk Canon EX s E-TTL (jaké funkce budou podporovány, výrobce v tiskové zprávě neupřesňuje, ale patice Hot-Shoe má zjevně více kontaktů, než jen pro odpalování.).

TFT LCD displej má úhlopříčku 2,5" a rozlišení 207 000 bodů. Fotoaparát podporuje přímý tisk bez přítomnosti počítače jak pomoc Standardu PictBridge, tak i kompatibilitou s tiskárnami Canon SELPHY a PIXMA. Přenos dat zajišťuje USB 2.0, nebo A/V výstup (PAL a NTSC). Vše se ukládá do interní paměti s kapacitou 32 MB, nebo na paměťové karty SD / SDHC, nebo MMC. Napájení je řešeno pomocí Li-Ion akumulátoru NB-2LH/NB-2L. Rozměry těla jsou 106,4 x 71,9 x 42,5 mm a hmotnost je udávána na 320 g (bez baterie a karty).

Závěr
Po dvou letech od uvedení modelu G6 uvádí Canon jeho nástupce, G7. 10 MPix rozlišení je současná marketingová nutnost, i když využitelnost v amatérské rovině je diskutabilní, stejně jako zvýšená citlivost ISO 1600. Kombinace tak velké citlivosti s optickou stabilizací ale může být v extrémních situacích poměrně užitečná. Přítomnost stabilizace by nám ale měla pomáhat zůstávat u nižší citlivosti. Velmi zajímavá je ale také možnost natáčení video sekvencí s vysokým rozlišením, 1024 x 768 bodů. České uživatele potěší lokalizované menu.

:: Technická specifikace Canon PowerShot G7

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Novinky  

 » Novinky  » Novinky - fotoaparáty  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

zklamani

Autor: ondras Muž

Založeno: 22.09.2006, 06:53
Odpovědí: 7

U pokracovatele rady G bych ocekaval predevsim pritomnost RAW, ohnisko od 28mm, mnohem lepsi svetelnost a treba i otocny display, tak jak u jeho predchudcu.
Bohuzel vyhral "marketing". Pro mne je papirove G7 zklamanim.

Odpovědět na příspěvek

RE: zklamani

Autor: Armas Muž

Založeno: 22.09.2006, 09:22

Mas pravdu, take bych cekal dole sirsi ohnisko (aspon tech 28), raw a cip s rozlisenim 6-8MPx, aby to mene sumelo. Skoda, pri prvnim pohledu jsem myslel, ze to bude pekny doplnek zrcadlovky (tam, kde je zrcadlovka moc velka nebo neni bezpecne ji vzit s sebou, ale chci fotit s lepsimi moznostmi nastaveni).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: zklamani

Autor: michal mishek Muž

Založeno: 22.09.2006, 10:13

Je to cistyyy pruuser, obzvlast pre tych co pouzivali predchadzajuce G-ecka. :-/ V praci som pouzival/pouzivam tri (1,3,5) a maximalna spokojnost.. ..ale to kde Canon tuto radu modelom G7 posunul je vysmech. :-/ Vsetky G-ecka mali predovsetkym fantasticke skla! - starsie 2.0 - 2.4 a tusim od trojky 2.0 - 3.0 (pri vacsom zoome), cize ako jeden z mala "kompaktov" (aj ked to tazko tak nazvat - su to predsa len tehly) to fotilo dobre aj v horsich svetlenych podmienkach.. ..plneklbovy dispej bola dalsia vlastnost preco nam v praci maximalne vyhovovali.. ..ale toto :-( ..je tam objektiv z A710 :-((

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: zklamani

Autor: kromec Muž

Založeno: 26.09.2006, 09:19

Jedna se o uplne jiny objektiv nez v A710. V A710 je pro cip 1/1,25 v G7 je cip 1/1,8.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: zklamani

Autor: marvin Muž

Založeno: 26.09.2006, 18:36

Musim souhlasit .. jako pro majitele G3 je G7 pro me velkym zklamanim. Chybi RAW, vyklopny display, zbytecne vysoke rozliseni cipu .. hlavne ze to toci video :( ..chjo

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: zklamani

Autor: Ivan Dobrovolský Muž

Založeno: 28.09.2006, 08:25

Canon G3 mě velice dobře sloužil 2,5roku .
Vadilo mi jen pomalé ostření a spuštění , začal jsem koukat na S2 .... ... počkám si na nové Géčko !!!!!!!!!!!
Snad to bude omyl , nebo pomatení hlav .....
BABYLON ?????

Odpovědět na příspěvek

RE: zklamani

Autor: Michal Muž

Založeno: 01.10.2006, 16:40

Taky jsem si říkal, že to není nic moc, ale pak jsem si přečetl všechny dostupné informace a rozhodně si ho koupím.
Mám Canon PS G6 a do RAWu fotím minimálně. Navíc výhody nového procesoru DIGIC III mě přesvědčily. Nechci zrcadlovku, tu jsem měl v době analogové.
Malej kompakt je ideální pro moje focení.
Umělcům zdar, já jsem amatér,který chce mít focení pod konrolou a nastavit si své preference a programy. To Canon umí. Kdybych se nebál Panasonicu (přece jen je to televizní firma :-)), tak bych přemýšlel o Lumix LX2.
ALe Canon je Canon.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: zklamani

Autor: audison Muž

Založeno: 10.10.2006, 22:36

Myslite si ze G7 je riesenim pre stredne narocneho fotografa ? Alebo je lepsie obzriet sa po starsich kuskoch v bazaroch ? predovsetym hladam slusne fotiaci pristroj s manualnymi moznostami ale hlavne prenosny vzhladom na caste cestovanie.

Odpovědět na příspěvek

Škoda

Autor: Tom Muž

Založeno: 22.09.2006, 07:26
Odpovědí: 0

G7ka bohužel nabízí méně než S3 IS. Škoda. Nějak jsem měl zafixováno, že se v Géčkové řadě objevují pěkné kousky. Taková G2 dělala nadstandarní obrázky.

Odpovědět na příspěvek

snimac

Autor: albert Muž

Založeno: 22.09.2006, 13:04
Odpovědí: 0

Čo sa týka snímača je tento fotoaparát plný protikladov. Malý snímač, veľké rozlíšenie a pritom veľká citlivosť (ISO1600). Že by tak pokročila technológia CCD ?

Odpovědět na příspěvek

G řada

Autor: m. Muž

Založeno: 22.09.2006, 14:18
Odpovědí: 2

Je docela zajimavé, že existuje jistá poptávka na "kompaktní" fotoaparát s velkým snímačem. Výrobci v jedné řadě zůstavají neteční. Přitom právě řada G by mohla být obohacena takovým modelem. Místo toho tu je jeden z řady naprosto neodlyšitelných kompaktů. Proč? Pro koho?

Odpovědět na příspěvek

RE: G řada

Autor: Andaar Muž

Založeno: 22.09.2006, 21:13

Taky nevim, pro koho a urcite nas bude vic. A souhlasim, ze rada G mela vzdycky co nabidnout i narocnym uzivatelum, ale bohuzel se taky podrobila marketingovym potrebam. Kdyby se misto nesmyslneho (pro tuto kategorii fotoaparatu) navysovani pixelu by stacilo zapracovat na sumu. Dale, jak zde nekdo psal, by se pridal lepsi objektiv a poradny opticky hledacek a nebyla by na takovy pristroj nasazena cena a la Leica Digilux 2/Panasonic LC 1, tak by to bylo jiste velke zpestreni trhu a mnoho uzivatelu DSLR by takovy pristroj uvitalo bud jako zalozni, nebo jako nahradu dalkomeru napr. pro street photography atd.

Odpovědět na příspěvek

jaký šum ?

Autor: jirka Muž

Založeno: 28.09.2006, 05:49

Á, pán je chytrolín. O jakém šumu zde píšete ? Prosím vás, CANON není Panasonic, to snad víte....

Odpovědět na příspěvek

Důrazný dotaz!!

Autor: Martin V. Muž

Založeno: 25.09.2006, 07:42
Odpovědí: 1

Kdy vám zase začne fungovat bazar??!!

Chyba: 404 Dokument nenalezen
Error: 404 Page not found
Soubor http://www.fotografovani.
cz/bazar nebyl nalezen!
Kliknuto z: http://www.fotografovani.
cz/art/nov_df_am/canon-po
wershot-g7-p.html

Odpovědět na příspěvek

RE: Důrazný dotaz!!

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 25.09.2006, 10:23

I kdyz do reakci pod clanekem to prilis nepatri, tak diky za upozorneni. Behem dneska bazar zprovoznime

Odpovědět na příspěvek

Kdy přijde G8?

Autor: Kamil Muž

Založeno: 28.01.2007, 10:51
Odpovědí: 0

Jeste pred hodinou jsem si myslel, ze si G7 koupim ale po precteni diskuze vazne vaham. Ted mam PanaFZ30, ale zacinam se poohlizet po necem malem, co dam do kapsy. Hledal jsem nejaky kompakt se zoomem vetsim nez 5x a s manualnimi funkcemi jelikoz nerad nechavam algoritmy delat fotky za mne. A taky uz bych rad vyfotil neco za sera. Nasel jsem zatim jen tohle. Tak se chci zeptat, jestli nekdo nevi o nejake alternative, nebo jestli nekdo nema informace o tom, kdy by mohla prijit nejaka G8? Diky za nejake reakce

Odpovědět na příspěvek

Canon PowerShot G7

Autor: Fotík Muž

Založeno: 14.06.2007, 13:15
Odpovědí: 0

Je vidět, že jste si všichni někde něco přečetli o G7 a jen to opakujete dokola a jsou to samé hlouposti. Já osobně G7 mam a fotky \"umí\" takové, že nikdo z Vás nepozná, že to je \"pouhý\" kompakt a né zrcadlovka (a doví jestli to neni naopak). K výhradám co popisujete bych výklopný displej nechtěl, už jen pro jeho nekonečné naklápění, otáčení , převracení a bůhví co a nakonec poškodíte pant a máte vyděláno. Světelnost objektivu neni ohromující, ale zato máte již 6x opt.zoom a hlavně SR Coating, v praxi to znamená, že nemáte zcela žádnou aberaci (mohu poslat fotky nacocené antény proti obloze, komíny, větve atd) a nikde po fialové lince ani památky, takže světelnost je jedna věc a kvalita druhá.Že neumí RAW, kdo z Vás co si kupuje kompakt bude chtít dětat fotky 20MB a každou fotku upravovat, já tedy ne. A pouhý JPG, který má až 8MB mi zcela stačí. Nikdo zde nenapsal, že mnohem přínosnější funkce, která na G6 a starších G nebyla je histogram v realnem čase a to je mnohem důležitější ! Já jsem naprosto spokojený včetně retro desingu, velikosti a jednoznačně k rychlosti!

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

G7ka bohužel nabízí méně než S3 IS. Škoda. Nějak jsem měl zafixováno, že se v Géčkové řadě objevují pěkné kousky. Taková G2 dělala nadstandarní obrázky.


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: