Canon PowerShot S3 IS: třetí princ přichází - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



FotoTechnika

Canon PowerShot S3 IS: třetí princ přichází

27. června 2006, 00.00 | Společnost Canon nedávno uvedla v pořadí již třetí generaci stabilizovaného EVF ultrazoomu řady S. Poslední model nese označení PowerShot S3 IS a oproti svému předchůdci S2 nabídne rozlišení 6 MPix, objektiv s 12-násobným zoomem, optickou stabilizací obrazu a 2,0" displej. A jaké výsledky podává S3 IS v praxi?

{Základní popis}

Velké očekávání vzbuzovala další elektronická zrcadlovka od Canonu - PowerShot S3 IS, kterou oficiálně výrobce představil na letošním americkém veletrhu PMA. Novinka nabídne oproti svému předchůdci S2 IS hned několik zásadních změn. Kromě několika "kosmetických" rozdílů zde máme jednak vetší rozlišení, které narostlo z původních 5,0 MPix na 6,0 MPix. S3 IS dále nabídne rozměrnější displej 2,0" (oproti displeji 1,8", kterým disponovala S2 IS) a v neposlední řadě například také zvýšenou citlivost snímacího čipu, který dovoluje fotografovat na až ISO 800. Stejně jako předchůdce S2 IS, nechybí ani zde optická stabilizace obrazu IS a Canon optika s 12x optickým zoomem. A jak obstál Canon PowerShot S3 IS v našem redakčním testu?

Konstrukce a design

Konstrukčně se jedná o typickou elektronickou zrcadlovku, která svým designem nijak nevybočuje ze zajetých kolejí moderních EVF přístrojů. Tělo aparátu je plastové, přesto však S3 IS nepůsobí nijak tuctově, ale naopak - bytelně a mohutně, přesto však kompaktně. Fyzické rozměry a hmotnost fotoaparátu jsou: 113 x 78 x 76 mm (Š x V x H) a 510 g. Na přední straně je umístěn nápadný objektiv, který se po zapnutí vysune o několik centimetrů. Hned vedle něj leží mohutný bateriový grip, který napomáhá pohodlnějšímu držení fotoaparátu a ve svých útrobách zároveň ukrývá také napájecí akumulátor ve formě čtyř tužkových baterii. V pravém horním rohu přední části leží pomocné asistenční světlo autofocusu. Vlevo nad objektivem je signalizační světlo samospouště (pracující zároveň jako pomocník pro redukci jevu červených očí) a přímo nad objektivem je dvojice otvoru, pod nimiž se ukrývají dva mikrofony pro stereoozvučení videosekvencí. Vlevo pod tubusem naleznete ještě pojistku pro uvolnění ochranného kroužku na konci objektivu, sloužící pro ochranu bajonetu k uchycení předsádek. Stejně jako u předešlého modelu se ani v tomto případě nepodařilo výrobci vyřešit trochu nešťastné řešení krytky objektivu, která se na něj pouze nasazuje, tudíž často se vám bude stávat, že vám z objektivu při manipulaci s přístrojem spadne.

Z levé strany přístroje můžeme vidět dvojici tlačítek pro práci s ostřením (manuální zaostřování a makrorežimy). Kromě nich sem umístil výrobce také konektor výstupu A/V (chráněný pryžovou záslepkou), a reproduktor. Na opačném - pravém boku, jsou pod společnou krytkou konektory napájení a USB. Pod nimi leží plastová dvířka, kam se vkládá paměťová karta (typu SD/MMC). Na spodní straně leží jen plastový závit pro umístění fotoaparátu do stativu a dvířka s pojistkou chránící prostor pro čtyři tužkové AA baterie. Hornímu panelu vévodí vestavěný výklopný blesk. Ten nemá automatickou pojistku, musíte jej tedy vyklápět ručně. Napravo od blesku naleznete kruhový volič expozičních režimů, prstencový volič režimu fotografování a prohlížení snímků, který funguje též jako zapínání přístroje, tlačítko pro aktivaci sériového snímání (samospouště) a prstencový ovladač zoomu, který obsahuje také spoušť.

Zadní strana obsahuje výklopný a otočný LCD displej a velký EVF hledáček s možností dioptrické korekce. Napravo od displeje je sloupec čtyř tlačítek pro nastavení parametrů fotografování (FUNC), změnu citlivostí (ISO), klávesa sdílení a klávesa pro zobrazení/deaktivaci informací na displeji a změnu režimů display/EVF. Kromě čtveřice kláves je zde také čtyřsměrový křížový ovladač a dvojice kláves SET a MENU. Výčet ovládacích prvků zakončuje tlačítko, fungující striktně jako spoušť pro spuštění/vypnutí záznamu videosekvencí.

[-more-]{Technické parametry}

Specifikace

Canon PowerShot S3 IS pracuje na základě CCD snímače s úhlopříčkou 1/2,5" a efektivním rozlišením 6,0 MPix (fyzické rozlišení je 6,2 MPix). Použitý snímač nám dovoluje fotografovat do maximální velikosti 2 816 x 2 112 bodů, v ostatních velikostech poté: 2 272 x 1 704, 1 600 x 1 200, 640 x 480 bodů. Citlivosti můžeme nastavit na ISO 50, 100, 200, 400 a 800. Ozvučené videosekvence lze zaznamenávat do velikosti VGA, tedy 640 x 480 bodů a frekvencí až 30 snímků za sekundu, ve formátu AVI. Maximální velikost videa je 1 GB. Během natáčení můžeme používat optický zoom a zvuk se zaznamenává ve dvou oddělených kanálech (ve stereo kvalitě).

Objektiv s dvanáctinásobným přiblížením má rozsah ohniskové vzdálenosti od 6 mm do 72 mm (ekvivalent kinofilmu je 36 - 432 mm) a světelnost F2,7 - 3.5 s nejvyšším clonovým číslem F8. Minimální zaostřovací vzdálenost je v klasickém režimu 50 cm. V makro režimu zaostříme od 10 cm a u super makro režimu Canon uvádí minimální vzdálenost pro zaostření 0 cm (což sice můžeme potvrdit, nicméně v praxi je to celkem nepoužitelné, neboť v takovém případě vše silně zastíníte samotným objektivem). Automatické TTL zaostřování pracuje na principu měření kontrastu.

Měření expozice pracuje v režimech celoplošný, bodový (vázané na zvolený bod AF, nebo na střed), se zdůrazněným středem. Časy expozice se pohybují v rozsahu od 15 sekund do 1/3 200 sekundy (dostupný v režimu priority času a v manuálním režimu). Nabídka expozičních režimů zahrnuje plnou automatiku, program (čas a clona se nastavují automaticky, ostatní lze ovlivňovat), poloautomatické režimy s prioritou času a clony a samozřejmě také plně manuální režim a přednastavené režimy. Kompenzaci expozice můžete korigovat v rozsahu +/-2 EV po 1/3 EV krocích. Sériové snímání pracuje max. rychlostí 2,3 snímky za sekundu. Kromě kreativních režimů můžete zvolit některý ze čtyř základních asistenčních módů na kruhovém ovladači (portrét, krajina, noční scéna, sport) nebo některý z dalších 8 scénických režimů (sníh, pláž, ohňostroj, zdůraznit barvu, zaměnit barvu, noční momentka, interiér, listí). Poslední z možností usnadňující práci s aparátem je funkce pro skládání panoramatických snímků - tzv. Stitch Assist.

Vyvážení bílé barvy nastavuje buďto automatika, nebo můžete využít některou z předvoleb: denní světlo, zataženo, žárovka, zářivka, zářivka H a blesk. Nechybí ani možnost manuální kalibrace vyvážení bílé. Vestavěný blesk pracuje v režimech: auto, zapnuto, vypnuto a má udávaný pracovní rozsah na nejkratším ohnisku 0,5 - 5,2 m a na nejdelším 0,9 - 4 m. V makro režimu má mít rozsah od 30 cm do 50 cm (s nastavenou citlivostí na Auto). Výkon blesku je možno regulovat o +- 2 EV po 1/3 EV krocích. Funkce potlačení červených očí se nastavuje přes menu. Kromě EVF hledáčku nám k fotografování a prohlížení snímků slouží také LCD TFT displej na zadní straně s úhlopříčkou 2" a rozlišením 115 000 bodů. Pro pohodlnější fotografování je vybavený kloubem pro vyklápění a otáčení (lze jej natáčet v rádiusu 315°). Data se ukládají na paměťové karty SD / MMC.

O přenos dat se stará USB 2.0, což umožňuje i přímý tisk pomocí PictBridge. Pro napájení byla použita čtveřice tužkových AA baterií (standardně dodávané články mají kapacitu: 2400 mAh). Optický stabilizátor IS můžete v menu jednak úplně deaktivovat, a nebo lze nastavit jeden ze tří režimů: stabilizovat pouze při fotografování, stabilizovat stále a panorama.

 

[-more-]{Menu a ovládání}

Ovládání a práce v menu

Canon PowerShot uvedete do pohotovostního stavu otočením prstencového voliče, kterým nastavujeme režim fotografování a prohlížení (otočením vlevo - fotíte, otočením vpravo - prohlížíte). Ovladač na zadní straně - v místě, kde se ho palcem při držení dotýkáme, drobnou pojistku, kterou musíte také stisknout. Toto důmyslné řešení eliminuje různá nechtěná přepnutí, otočení. Vypnutí provedete tlačítkem umístěným nahoře - uprostřed tohoto ovladače. Expoziční režimy (scénické i kreativní) nastavujete pomocí kruhového ovladače (viz odstavec popis fotoaparátu). V místě ukazováčku pravé ruky je pochopitelně umístěno tlačítko spouště, které lemuje prstenec optického zoomu. Ten je rozdělen na pomyslné dvě polohy (na každou stranu), ty se rozlišují rozdílným mechanickým odporem - jemnější krokování a výraznější posuny.

Nejběžněji používané funkce můžete ovládat přímo tlačítky, rozmístěnými po těle aparátu. U těch ostatních funkcí (například redukce červených očí, citlivost, vyvážení bílé) budete muset občas zabrousit do menu přístroje. Dvojicí tlačítek na levé straně tubusu objektivu volíte režimy a způsob zaostřování (AF, manuální) a spuštění makro režimu. Režim super-makro aktivujete přidržením tlačítka s ikonkou květiny. Na horní straně - vlevo od blesku umístil výrobce tlačítko pro nastavení režimu záblesku, případně pro pořízení zvukového komentáře. Blesk jako takový musíte vysunout svépomocí, až poté se vám na displeji zpřístupní jeho režimy. Ostatní základní parametry nastavujete klávesami, ležícími na zadní části těla fotoaparátu, kde naleznete tlačítka FUNC, ISO, S, DISP, SET a MENU.

 

 

 

 

Prvně jmenovaná - klávesa Func, umožňuje měnit základní nastavení expozičních parametrů: kompenzace expozice, vyvážení bílé barvy, barevné filtry (normální, živé, sépie, černobílé, pozitiv, pleťový tón světlý, pleťový tón tmavý, živá modrá, živá zelená, živá červená, vlastní barva), bracketing (WB a AF), kompenzace blesku, měření expozice, velikost videa a frekvence snímkování, velikost snímků. Druhou klávesou měníme citlivost (ISO), třetí tlačítko slouží pro přímý tisk a sdílení snímků a čtvrtou klávesou přepínáme mezi režimem displeje a EVF hledáčku a zároveň s ní zobrazíme informace na displeji, včetně živého histogramu a asistenční mřížky. Křížový ovladač slouží pro pohyb v menu, případně pro prohlížení fotografií. Poslední dvojice kláves Set a Menu slouží pro potvrzování vybraných voleb a jako vstupní brána do struktury menu.

Tlačítko Menu nám zpřístupní hlavní strom menu, které se rozděluje do tří hlavních záložek (Fotoaparát, Nastavení a Přizpůsobení). Záložka "Nastavení" nabízí synchronizace blesku (na 1. nebo 2. lamelu), pomalou synchronizaci, režimu redukce červených očí, sériového snímání, samospoušť, bodového měření expozice (střed, nebo svázané s bodem AF), zvětšení středu při manuálním ostření, režim AF, pomocné světlo AF, digitálního zoom, prohlížení snímků po jejich expozici, automatické převrácení obrazu, režim stabilizace, konvertor, interval měření, uživatelské zobrazení, přímý přístup, uložení nastavení. V záložce "Setup" je pak nastavení parametrů zvuku (ztlumení, hlasitost, audio), jas LCD, úsporný režim, časové pásmo, datum/čas, formátování, číslo souboru, vytvoření složky, automatická rotace, jednotky vzdálenosti, jazyk, videosystém, metoda tisku, reset. Poslední záložka "Přizpůsobení" umožňuje provádět změny jako: téma, úvodní obrázek, uvítací tón, zvuk kláves, zvuk samospouště, zvuk závěrky.

[-more-]{Hodnocení kvality snímků}

Kvalita snímků

Canon PowerShot S3 IS fotografuje na pět citlivostí: ISO 80, 100, 200, 400 a 800. První tři citlivosti: ISO 80, 100 a 200, nenaznačují prakticky žádný šum, který by rušil vizuální dojem z fotografií. Následující citlivost ISO 400 již zobrazuje dosti znatelný šum, který zasahuje i do detailů. Nemá však výrazné kontury, tudíž takto pořízené snímky mohou být v případě potřeby stále použity, lépe však jen coby zmenšené náhledy - například pro webové prezentace. V případě citlivosti ISO 800 již je šum velice výrazný a to s dosti ostrými hranami, takže působí velice rušivě i v případě zmenšenin. Fotografie pořízené na nejvyšší citlivost již jsou v praxi nepoužitelné a ani v grafických editorech toho s nimi moc nenaděláte. V celkovém hodnocení redukce šumu dosahuje Canon PowerShot S3 IS průměrných výsledků. Je sice chvályhodné, že výrobce navýšil oproti předešlému modelu nejvyšší citlivost z ISO 400 na ISO 800, v tomto případě se to však naprosto míjí účinkem.

Fotografování na všechny citlivosti (zleva doprava, shora dolů): ISO 80, 100, 200, 400 a 800.

Vyvážení bílé pracuje na denním světle spolehlivě. V umělém osvětlení můžeme použít některý z bohaté nabídky předdefinovaných režimů: denní světlo, zataženo, žárovka, zářivka, zářivka H a blesk. Nechybí zde ani možnost manuálního nastavení vyvážení bílé barvy.

 

Vyvážení bílé (White balance) – vlevo: automatické, vpravo: manuální.

Model S3 IS udělal kromě všech již popsaných inovací velký krok především právě v případě kvality snímků. Oproti předešlému typu S2 IS, můžeme u "es-trojky" pozorovat znatelně ostřejší a kontrastnější snímky (samozřejmě především díky snímači s vyšším rozlišením). Na snímcích se sice projevují negativní známky jako moiré nebo chromatické aberace, ale také tyto vady jsou opět o něco méně výrazné, než tomu bylo v případě S2 IS. Na nejkratším ohnisku je patrné soudkovité zkreslení, které spolu s rostoucím ohniskem mizí. Neostrost v rozích mírně ubývá. Vinětace je mizivá. Snímky jsou barevně vyvážené, s věrným podáním.

 

Fotografování s minimálním zacloněním na nejkratším ohnisku (vlevo, F2,7) a na nejdelším ohnisku (vpravo, F3,5).

 

Fotografování se středně nastavenou clonou na nejkratším ohnisku (vlevo, F5) a na nejdelším ohnisku (vpravo, F5,6).

 

Fotografování s maximální clonou na nejkratším ohnisku (vlevo, F8) a na nejdelším ohnisku (vpravo, F8).

 

 

Fotografování na nejkratším ohnisku (vlevo) a na nejdelším ohnisku (vpravo).

 

 

Fotografování na všechny citlivosti přístroje (od shora dolů): ISO 80, 100, 200, 400 a 800.

V režimu makro...

 

 

Fotografování v noci na všechny citlivosti přístroje (od shora dolů): ISO 80, 100, 200, 400 a 800.

Videosekvence: 640 x 480 bodů…

[-more-]{Praktické zkušenosti a závěr}

Canon PowerShot S3 IS v praxi

Mezi posunutím ovladače pro zapnutí přístroje a pořízením prvního snímku uplynou přesně 2 sekundy, což je dobrá hodnota na tuto třídu aparátů. Prodleva závěrky od stisknutí namáčknuté spouště je neznatelná a v našich podmínkách neměřitelná, tedy menší než 0,1 s. Bez namáčknutí je prodleva cca 0,7 sekundy. Přezoomování z nejkratšího ohniska na nejdelší trvá rovnou 1 sekundu, opačně (z nejdelšího na nejkratší ohnisko) je tato doba ještě o 0,2 sekundy kratší (0,8 s), což je opět velmi dobrý parametr (vezmeme-li v úvahu rozsah zoomu). Ovládání zoomu je velmi plynulé a rozděluje se do několika desítek malých kroků (cca 40 kroků). Prstenec reaguje přitom velice citlivě a záleží na tom, jakou silou na něj zatlačíte. Celý prstencový ovladač optického zoomu uvádí do pohybu dvojici zoomovacích motorků. Při slabém stisku posunete zoom o malý kousek, silnější stisk jej vychýlí podstatně více. LCD displej má relativně rychlou odezvu, zpoždění zde sice nepatrné je, ale lze jej bez problému tolerovat. Během natáčení videosekvencí lze používat také zoom a stejně tak funguje optická stabilizace. Automatické měření expozice pracuje přesně a spolehlivě, stejně tak tomu je i v případě automatického ostření, které patří bezpochyby k silným stránkách fotoaparátu. Celkem mile překvapil i režim Super-makro, který skutečně funguje v podstatě i při nulové vzdálenosti (viz třetí obrázek "tužky" v super-makru). Ale musíte v tomto případě brát v úvahu, že si silně zacloníte samotným objektivem (o riziku upatlání čočky ani nemluvě).

Při samotném fotografování oceníte zejména rychlost autofocusu, stejně tak je velice praktická vysoká rychlost zoomu (přeostříte z nejmenšího na nejdelší ohnisko již za sekundu). Automatické ostření však občas má problémy při zhoršených světelných podmínkách, a to i přesto, že mu pomáhá silné asistenční světlo AF. Nicméně toto je jev, nijak ojedinělý pro tuto kategorii fotoaparátů. Příjemný je dostatečně velký EVF hledáček, se kterým se exponuje opravdu pohodlně. Naopak výtku si zaslouží displej, který je jednak stále poměrně malý (což je ovšem cena za velký EVF hledáček), ale předně by si zasloužil vyšší rozlišení a především o poznání vyšší jas. Pokud totiž fotografujete na přímém světle, vizuální vjemy s displeje mohou být dosti matoucí a zavádějící. Například můžete mít pocit, že fotografie jsou stále příliš podexponované a zvýšením kompenzaci expozice nechtěně budoucí snímek již předem přepálíte. Při fotografování na slunci je proto lépe spolehnout se na elektronický hledáček a zároveň si pro kontrolu zapnout funkci histogramu. Při namáčknutí spouště se zobrazování scény na displeji zastaví na zlomek sekundy, což je poměrně dobré. Ovládání může být pro lidi s většími prsty trochu problém, vzhledem k velikosti přístroje a malým rozměrům ovládání (především tlačítko pro zapínání). Celkově se jedná o pohotový přístroj, který se za své pracovní rychlosti rozhodně nemusí stydět. Příjemné je také použití kamery, kterou spouštíte přímo k tomu určeným tlačítkem a navíc máte možnost fotografovat i v průběhu natáčení (bez nutnosti přepínání režimů).

Závěr

Elektronická zrcadlovka S3 IS nabízí dobrou volbu pro náročnější amatérské uživatele. Přístroj disponuje dostačujícím rozlišením, širokým rozsahem zoomu (12x), slušnou pracovní rychlostí a nehlučným provozem. Na druhou stranu oproti předešlé verzi S2 IS se příliš změn neudálo a také můžeme u novinky najít i několik nedostatků (displej, ovládání, ruční vyklápění blesku), to je však dobře kompenzováno zase o něco lepší celkovou kvalitou výsledných snímků. Majitelé PowerShotu S2 IS nemusí litovat a hned měnit své přístroje za novější model, ale novinka "es-tři" určitě najde spoustu nových zájemců. Canon PowerShot S3 IS již je na pultech prodejen a to za přibližnou cenu, pohybující se pod hranicí 15 000 Kč (včetně DPH).

:: Technická specifikace

:: Srovnání fotoaparátů: Canon S3 IS vs Sony DSC-H2 vs Kodak Z612 vs Panasonic FZ7

[-more-]{Živé fotografie}

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Recenze  

 » Recenze  » Recenze - fotoaparáty  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Já vím že je to marný ale nemůžu to nenapsat.

Autor: Pepa Muž

Založeno: 27.06.2006, 04:26
Odpovědí: 6

Proč nepoužíváte česká slova když je máme? Workšop, to je uplnej ďes. Dobře, dejme tomu ale GRIP? Copak nemáme česká slova? Mám dojem že tyto patvary vznikají tím že si překladatelé usnadňují práci.
Jenom dodavám že umím 6 jazyků, mj. i Japonštinu a žiji již 7 let v Japonsku. To jen abyste si nemysleli že jsem nejakej zaprděnej čechaček.

Odpovědět na příspěvek

RE: Já vím že je to marný ale nemůžu to nenapsat.

Autor: Hájek Martin Muž

Založeno: 27.06.2006, 10:59

Souhlasim s Vami. Taky nemam rad prilisne pouzivani anglickych slov. Nicmene jsou vyrazy, ktere v cestine proste nemaji (nebo s nim vypadaji smesne) adekvatni vyraz, ktery by presne vystihl vyznam. Prave slova workshop nebo grip jsou takovym pripadem. Navic v technicky zamerenych clancich je toto tolerovatelne (samozrejme s mirou) a je to bezna praxe. Mluvit ve vztahu k fotoaparatu o "rukojeti, drzadlu, vystupku" ap. je nesmysl. Grip je mnohem presnejsi, kazdy vi o cem je rec a navic je to bezne pouzivane slovo v danem oboru. Myslim, ze zrovna nase weby se snazi psat tak cesky jak jen to jde a prilis nehyrit angloceskymi patvary.

S pozdravem
M.H.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Já vím že je to marný ale nemůžu to nenapsat.

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 27.06.2006, 13:10

Četl jsem v té souvislosti "madlo" a ihned si vzpomněl na koně napříč... A navíc na ten vtip o nejlevnější rakvi pro tchyni... :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Já vím že je to marný ale nemůžu to nenapsat.

Autor: Libb Muž

Založeno: 28.06.2006, 13:36

Plně souhlasím. Grip vím co je, rozumný český ekvivalent mě ani nenapadá. Horší je to slovo, které použil přispívatel před vámi: \"workšop\" - to už je opravdu děs...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Já vím že je to marný ale nemůžu to nenapsat.

Autor: Martin Muž

Založeno: 06.07.2006, 16:11

grip = úchop

Odpovědět na příspěvek

RE: Já vím že je to marný ale nemůžu to nenapsat.

Autor: J.R. Muž

Založeno: 04.09.2006, 19:52

To je zajímavé! 7 let v Japonsku a furt zaprděnej čecháček...

Odpovědět na příspěvek

RE: Já vím že je to marný ale nemůžu to nenapsat.

Autor: vachy Muž

Založeno: 22.09.2006, 18:46

Neumíš ale oddělovat věty čárkami.

Odpovědět na příspěvek

Ručne vyklapanie blesku nebvyhoda???

Autor: bob222 Muž

Založeno: 27.06.2006, 08:27
Odpovědí: 6

To je snad vyhoda, nie? Aspon neblyska kedy sa mu chce... ;-)
Inak postavit kopu narocnej techniky okolo pidicipku 1/2,5, to je az prekvapujuce.

Odpovědět na příspěvek

RE: Ručne vyklapanie blesku nebvyhoda???

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 27.06.2006, 08:49

Podle mě je to taky výhoda.

Odpovědět na příspěvek

RE: Ručne vyklapanie blesku nebvyhoda???

Autor: Hajek Martin Muž

Založeno: 27.06.2006, 10:47

Kazde podobne hodnoceni je do jiste miry vzdy subjektivni zalezitosti. Me osobne zrovne tento fakt nijak nevadi a take si myslim, ze by se to dalo oznacit spise za vyhodu nez nevyhodu. Nicmene behem testu sem si vyslechl par nazoru kamaradu, kteri se nezavisle na sobe shodli, ze jim toto prilis nevyhovuje (jednalo se vicemene o amatery/fotografy, tedy cilovou skupinu na kterou je S3 IS zameren)...Z toho duvodu jsem to uvedl spise jako zapor.

S pozdravem
M.H.

Odpovědět na příspěvek

RE: Ručne vyklapanie blesku nebvyhoda???

Autor: digihonza Muž

Založeno: 07.07.2006, 17:38

Já mám Panasonic FZ30 a u toho taky blesk nevyskakuje automaticky a také si myslim že to je výhoda. Myslim si, že je to daleko lepší protože když chci dát blesk na automatiku, tak ho "vystřelim" a nechám ho ať si dělá co chce, protože kdyby mi potom sám vyskakoval např. při nočních fotkách na dlouhou expozici, tak bych se asi zbláznil. Ale určitě se to nechá i vypnout nebo ne?

Odpovědět na příspěvek

RE: Ručne vyklapanie blesku nebvyhoda???

Autor: Palo Muž

Založeno: 19.09.2006, 00:29

Mam dotaz. Prave studujem svoj novy S3, a prave ten blesk ma trochu zaskocil: Myslel som si, ze pod rucnym otvaranim myslite, ze stlacite tlacitko blesku a vyklopi sa. Bol som dost zaskoceny, ked to neslo a blesk treba proste rucne otvorit. Je to teda normalne? Dik

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Ručne vyklapanie blesku nebvyhoda???

Autor: Shadow Muž

Založeno: 08.12.2006, 18:25

Je to normální. U S1 a S2 vyskakoval automaticky, u S3 nevyskakuje a je třeba jej vyklopit ručně.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Ručne vyklapanie blesku nebvyhoda???

Autor: roenick Muž

Založeno: 12.06.2007, 09:57

Ani u S2 nevyskakuje sám, je potřeba ho ručně zvednout a pak zase zaklapnout. Osobně mi vadí u kompaktů s bleskem v těle stroje (malé foťáky), že blýskají kdy se jim zachce, pokud na to člověk nemyslí a nevypne to (pokud to vůbec jde). Takže určitě je lepší blesk který si člověk ovládá sám... jen je otázka, jestli je pohodlnější když vyskočí stiskem tlačítka (např. Lumix FZ-3) anebo když se vyklápí rukou... občas si ho u S2 IS vyndám omylem zavaděním o něco..ale vpoho :)

Odpovědět na příspěvek

Stabilizace ULTRASONIC?

Autor: Ketan Muž

Založeno: 27.06.2006, 11:16
Odpovědí: 1

Text: "Stejně jako předchůdce S2 IS, nechybí ani zde optická stabilizace obrazu (ultrasonic) a Canon optika s 12 x optickým zoomem." znamená, že sabilizace je Ultrasonic??? To je divočina...

Odpovědět na příspěvek

RE: Stabilizace ULTRASONIC?

Autor: Hájek Martin Muž

Založeno: 27.06.2006, 15:44

V tomto pripade se samozrejme jedna o system ostreni, nikoli stabilizaci. Ono sluvko se mi dostalo nedopatrenim na spatne misto! Diky za upozorneni a omlouvam se...uz je to opraveno!

S pozdravem
M.H.

Odpovědět na příspěvek

Video max 1GB?

Autor: Marek Muž

Založeno: 27.06.2006, 11:37
Odpovědí: 9

Proč je omezení 1 GB u videa? Mají to snad všichni Canoni (buď 1GB nebo max 3 minuty) a přijde mě to nesmyslné. A pro mě nepoužitelné... Nedá se to nějak obejít? U Nikonu, SONY, Panasonicu a jiných je omezení jen kapacitou karty.

Odpovědět na příspěvek

RE: Video max 1GB?

Autor: Hájek Martin Muž

Založeno: 27.06.2006, 15:42

Je to tak a neda se to nijak obejit! Vsude kde to vyrobce uvadi nezbyva, nez se s tim smirit. Bohuzel se nam to potvrdilo i v praxi... Na druhou stranu malokdo vyuzije u tohoto typu fotoaparatu k nataceni videa vice nez 1000 MB pameti.

S pozdravem
M.H.

Odpovědět na příspěvek

RE: Video max 1GB?

Autor: Shadow Muž

Založeno: 27.06.2006, 20:56

U tohoto přístroje není omezení na 3 minuty videozáznamu, ale na 60 minut, nebo, jak správně podotýkáte, 1GB.

Odpovědět na příspěvek

RE: Video max 1GB?

Autor: Libb Muž

Založeno: 28.06.2006, 13:31

Pokud se natáčí do AVI, může to být tím. Původní specifikace neuměla víc jak 1 GB velký soubor.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Video max 1GB?

Autor: Shadow Muž

Založeno: 28.06.2006, 19:10

Ano, natáčí se do AVI.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Video max 1GB?

Autor: Dalibor Muž

Založeno: 15.07.2006, 18:44

natáčí se do formátu MJPG!!!!!!!!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Video max 1GB?

Autor: Shadow Muž

Založeno: 17.07.2006, 09:33

To je sice pravda, nicméně my jsme se bavili o omezení kontejneru AVI.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Video max 1GB?

Autor: Prometheus Muž

Založeno: 21.09.2006, 19:57

Omezeni 1GB je tu proto ze FAT32 nedokaze tedy nepodporuje vetsi soubory nez je 1GB. a prenosna media nelze preformatovat na NTFS ci neco jineho.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Video max 1GB?

Autor: Shadow Muž

Založeno: 08.12.2006, 18:26

Zajímavé, podle Wikipédie může FAT32 pojmout až 4GB veliký soubor. U FAT16 je to 2GB. Kontejner AVI už v současné specifikaci žádné relevantní omezení velikosti nemá. Starší specifikace (začátek 90. let) měla omezení 2GB, což by se mohlo týkat starších přístrojů. Ale i tak jsou to 2GB a ne 1GB. Takže pořád nevíme, proč vlastně má Canon S3 omezení 1GB. Že by firmware Canonu prostě nebyl schopen nakládat se soubory většími než 1GB? Ale to hádám.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Video max 1GB?

Autor: tono.mrkva Muž

Založeno: 01.03.2007, 23:42

MJPG - alebo tiez motion JPG bol vymysleny pre firmy, ktore nechceli zbytocne platit poplatky za Mpeg format (MPG) a ma koncovku AVI.
Ja viem, trosku to zavadza lebo avi moze byt: nekomprimovane, komprimovanie, Divx, Xvid a neviem co este.

Odpovědět na příspěvek

optická stabilizace obrazu (ultrasonic)

Autor: Palo Muž

Založeno: 27.06.2006, 17:13
Odpovědí: 0

Nevim jestli nekecám, ale Optická stabilizace obrazu(Optical Image Stabilizer) není Ultrasonic,nýbrž Ultrasonic je:USM neboli ultrazvukový motor (Ultrasonic Motor) používá Canon pro pohon ostřících mechanismů objektivů střední a vyšší třídy. Vyznačuje se vysokou rychlostí, nízkým hlukem při pohybu a rychlým zastavením. K pohonu se využívá ultrazvukových vibrací statoru (frekvence kolem 30.000 Hz, amplituda kolem 0.001mm), které přinutí rotor se otáčet. Nyní je technologie natolik zdokonalená, že pracuje v rozmezí teplot -30 až +60°C.

Odpovědět na příspěvek

Olympus C-5060

Autor: Jirka Wáb Muž

Založeno: 28.06.2006, 12:47
Odpovědí: 4

Chtěl bych se zeptat, zda tento nový Canon je lepší, než Olympus C-5060. Už ho používám dva roky, je to skvělý kompakt, ale vadí mi jeho pomalé reakce a pomalé sekvenční snímání, pomalý start. Uvažuji o přechod na novější kompakt, bohužel Olympus přestal tuto řadu vyrábět.
P.S. zrcadlovku nechci, jsou moc těžké.

Odpovědět na příspěvek

RE: Olympus C-5060

Autor: Shadow Muž

Založeno: 28.06.2006, 19:06

"Lepší" je subjektivní záležitost, to musíte posoudit sám. Pokud hledáte náhradu za svůj současný přístroj, doporučuji se náležitě porozhlédnout, prolézt weby s recenzemi, prohlédnout snímky, nechat si kandidáty předvést v nějaké prodejně a rozhodnout se. Pokud máte konkrétní dotazy o S3, ptejte se, rád je zodpovím.

Odpovědět na příspěvek

RE: Olympus C-5060

Autor: ps Muž

Založeno: 04.08.2006, 15:46

pomaly start?? ma nabeh pod 3s. sekvencni snimani 3snimky/s treba takovy canon 350D ma taky 3s/s.A na pomale reakce si taky nestezuju.
jedina volba je zrcadlovka.znam spoustu lidi co z tohoto kompaktu na ni preslo a i ja budu prechazet.A sposta lidi si tento kompakt chvali (vcetne me) ze to byla zlata koupe.

Odpovědět na příspěvek

RE: Olympus C-5060

Autor: J.R. Muž

Založeno: 04.09.2006, 19:47

Vše je subjektivní, ale objektivně mohu říci, že každý Canon je lepší než libovolný Olympus - tedy pokud jde o digitální fotoaparáty.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Olympus C-5060

Autor: J.J. Muž

Založeno: 10.09.2006, 10:15

Tak nevím, kde jsi přišel na toto tvrzení cituji " každý Canon je lepší než libovolný Olympus". Měl jsem možnost fotit a tudíž i porovnat fotografie z obou předmětných fotoaparátů a mohu říci, že Olympus C-5060 je 100% vítěz. Je to opravdu profesionální zrcadlovka - jak ji označil výrobce..
Děkuji za další fundované názory.

Odpovědět na příspěvek

chyby

Autor: martin mali Muž

Založeno: 28.06.2006, 13:43
Odpovědí: 0

v tabulce srovnavajici canon is 3 s ostatnimi df mate chyby - napr. co se tyce histogramu (zde je takze zivy) a dale co se tyce dalkoveho ovladani - is 3 jej nema (nebo o tom nikde neni zminky)... a nejnizsi iso neni 50, ale 80...

Odpovědět na příspěvek

vydrz baterii

Autor: vlado Muž

Založeno: 30.06.2006, 16:20
Odpovědí: 3

Aka je priemerna vydrz baterii?

Odpovědět na příspěvek

RE: vydrz baterii

Autor: Shadow Muž

Založeno: 30.06.2006, 18:00

Nevím jak průměrná, ale plně nabité 2500mAh NiMH články mi vydržely déle než týden, přičemž jsem během této doby pořídil více než 1100 fotografií a nějaká ta videa. Ještě stále nejsou vybité. Blesk jsem používal minimálně.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: vydrz baterii

Autor: Shadow Muž

Založeno: 02.07.2006, 12:30

Tak, celkem to bylo o něco více než 1500 fotografií (necelých 5GB), zvukové nahrávky a nějaká ta videa (něco přes 1GB). To vše na jedno nabití. Blesk byl užíván minimálně. Když si do terénu vezmete ještě náhradní sadu baterií, mělo by vás spíše trápit, kam ta data uložíte:-).

Odpovědět na příspěvek

RE: vydrz baterii

Autor: Dalibor Muž

Založeno: 15.07.2006, 18:40

500 fotek

Odpovědět na příspěvek

Autorovi

Autor: Stanley kameraman Muž

Založeno: 02.07.2006, 10:49
Odpovědí: 2

Na těchto recenzích mě fascinuje,že je může psát každý,kdo držel někdy fotoaparát v ruce. Nemusí přitom ani dodržovat platné technické termíny a může používat termíny z letáků překupníků fototechniky. Příkladem v tomto článku je "objektiv s dvanáctinásobným PŘIBLÍŽENÍM". Takže v tom případě začíná nejširší ohnisko na základním ohnisku tohoto konkrétního čipu, což je 1/2.5 palce = 10,16mm, že pane autore? Jinak nedosáhnete Vaše dvanáctinásobné PŘIBLÍŽENÍ. Samozřejmě, že skutečnost je jiná a je to dvanáctinásobný rozsah ZOOMu, který začíná na kratším ohnisku,než je základ pro tuto velikost snímače. PŘIBLÍŽENÍ je proto daleko menší a na nejkratším ohnisku zase objektiv "oddaluje". Stačí si porovnat přepočítané ohnisko 36-432 s kinofilmovým "základním" objektivem a uvidíte, kolikrát "přibližuje".

Odpovědět na příspěvek

RE: Autorovi

Autor: Hajek Martin Muž

Založeno: 17.07.2006, 12:26

Pokud jste cetl vice recenzi na nasem webu, sam musite videt, ze platne technicke terminy se naopak snazime dodrzovat jak jen to lze. Stejne tak vsechny recenze, vychazejici u nas maji jednotnou formu, i obsahovou posloupnost, aby byly prehlednejsi a snadno porovnatelne mezi sebou. Pri technickych specifikacich vychazime samozrejme z oficialnich udaju od vyrobce. Samozrejme, ze nektere z techto udaju nejsou mnohdy z duvodu lepsi "srozumitelnosti" uvadeny v absolutnich cislech (rozsah zoomu, orezovy faktor, interni pamet, rozměr displeje, nekdy tez rozmery). Je mi lito, ze clanek ve vas vzbuzuje dojem, ze podobne recenze muze psat kazdy, kdo nekdy drzel fotoaparat v ruce - nicmene je to vas nazor, na ktery mate plne pravo.
S pozdravem
M.H.

Odpovědět na příspěvek

RE: Autorovi

Autor: J.R. Muž

Založeno: 04.09.2006, 19:43

Stanleyovi Kameramanovi: máš moc energie na psaní, věnuj ji radši užitečnějším činnostem.

Odpovědět na příspěvek

Předsádky

Autor: Jarek Muž

Založeno: 11.07.2006, 08:48
Odpovědí: 3

zdravím,zajímá mě možnost použití konvertorů předsádek a to především na nasazení polarizačního filtru.Pujde to tak,že cvaknu na foťák LA-DC58E, na něj našroubuju polarizák a na něj přidám LH-DC40?(konvertor+filtr+
sluneční clona)Dík

Odpovědět na příspěvek

RE: Předsádky

Autor: Hajek Martin Muž

Založeno: 17.07.2006, 12:12

Ano, je to tak jak popisujete: nasadite adapter objektivu (LA-DC58E), na nej dále filtr a na konec slunecni clona (LH-DC40)...
S pozdravem
M.H.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Předsádky

Autor: reifik Muž

Založeno: 07.08.2006, 23:23

Zdravím a kde se dá tohle nádobíčko sehnat? Na netu třeba po sl.cloně LH-DC40 není ani vidu,teda myslím v Česku

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Předsádky

Autor: Shadow Muž

Založeno: 08.08.2006, 09:03

Clona je součástí balení adaptéru LA-DC58E. Takže zakoupíte adaptér a máte i sluneční clonu.

Odpovědět na příspěvek

Rýchlosť karty - akú zvoliť?

Autor: Marek_PD Muž

Založeno: 04.08.2006, 12:14
Odpovědí: 7

Zdravím, plánujem kúpiť Powershot S3 a nikde som sa zatiaľ nedočítal, či je dobré kúpiť napr. SD Ultra II alebo stačí obyčajná, lebo jej rýchlosť tento foťák nevyužije. Ak niekto vie nech prosím poradí. Inak, rozhodoval som sa medzi Panas. Z7, Fuji S9500 a týmto S3. Zatiaľ sa najviac prikláňam k S-trojke. Dúfam, že oprávnene :-) Dík.

Odpovědět na příspěvek

RE: Rýchlosť karty - akú zvoliť?

Autor: Formánek Muž

Založeno: 05.08.2006, 00:14

Při natáčení videa je datový tok přibližně 2MB za vteřinu a normální karta má zápis 1,5 MB za vteřinu, tak by byla vhodná rychlejší. Spíš by mě zajímala podpora pro 4GB SD karty. Na ní by se mělo vejít 32 minut videa v nejlepším rozlišení. Také jsem se rozhodoval mez foťáky a Panasonic to prohrál kvůli baterkám a nemožnosti zoomu při natáčení.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Rýchlosť karty - akú zvoliť?

Autor: Laďa Muž

Založeno: 06.08.2006, 10:36

Jakej to byl Panasonic? Mam FZ30 a tam muzu zoomovat jak o zivot. A nahradni baterka me stala asi 400,-, takze no problem.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Rýchlosť karty - akú zvoliť?

Autor: Shadow Muž

Založeno: 08.08.2006, 23:41

Soudě podle reference na http://tinyurl.com/h72v4 by S3 neměla mít problém s adresováním 4GB. Ostatně, od přístroje vyrobeného v roce 2006 bych ani nic jiného nečekal.

Odpovědět na příspěvek

RE: Rýchlosť karty - akú zvoliť?

Autor: Marek_PD Muž

Založeno: 05.08.2006, 10:46

Dík. Mňa moc netrápi natáčanie videa, foťák kupujem kvôli fotkám, inak by bola kamera. Takže by som chcel vedieť, či obyčajná SD karta má "rovnakú rýchlosť zápisu" akú má aj foťák, laicky povedané. Aby som zbytočne nevyhodil za rýchlu kartu pár stoviek, keď za to môžu byť NiMH baterie do rezervy. A ešte jedno, dá sa z nejakej 6 ročnej klasickej zrkadlovky použiť objektív na tento S3? Alebo na podobné nové dig. zrkadlovky? Díky.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Rýchlosť karty - akú zvoliť?

Autor: Shadow Muž

Založeno: 08.08.2006, 23:34

S3 nemá interní paměť, takže všechno musí zapsat na kartu. Tudíž, rychlost jeho práce přímo závisí na rychlosti paměťové karty.

Uvažujte se mnou. S3 umožňuje sériové snímání rychlostí až 2,3 obrázků za vteřinu. Můj dosud největší S3kou pořízený obrázek má 5,71MB (fine JPG, 6Mpx). Pokud tato čísla vynásobíme, dostaneme optimální přenosovou rychlost karty něco přes 13MB/s. V tomto případě se bez rychlé karty neobejdete.

Záleží ale samozřejmě na tom, co budete vy chtít s přístrojem provádět, a proto si čísla přizpůsobte svým vlastním úvahám. Pokud víte, že tyto možnosti využívat nebudete a nedostanete se přes 0,25fps, pak vám postačí levnější (resp. pomalejší) karta a cokoliv jiného bude plýtvání penězi.

V opačném případě zvažte, jak moc se vám vyplatí ušetřit pár stovek na kartě, když si pořizujete přístroj s takovými možnostmi jako S3.

Odpovědět na příspěvek

RE: Rýchlosť karty - akú zvoliť?

Autor: J.R. Muž

Založeno: 04.09.2006, 19:39

Karta musí být rychlá, pokud natáčím video v plné kvalitě nebo fotím rychlé sekvence snímků. Jinak je to prakticky jedno...

Odpovědět na příspěvek

RE: Rýchlosť karty - akú zvoliť?

Autor: David Muž

Založeno: 21.09.2006, 14:35

SD Ultra II na rychlost 60x nebo 66x nevím přesně a je plně dostačující, já mám v S3 SD transcendent 80x a nemám žádný problém. Rozhodne nechodit pod 60x

Odpovědět na příspěvek

Nemohu se rozhodnout pro brašnu..........

Autor: Petr Muž

Založeno: 07.08.2006, 00:00
Odpovědí: 3

Zdravím všechny, nemohu se rozhodnout pro typ brašny. Beru v úvahu, že bych měl veškeré příslušenství k S3, ale nevím jaká bude hloubka i s telekonvertorem apod. Poraďte mi. Půjdu asi do zn. Tamrac, ale potřeboval bych poradit velikost. Díky předem.

Odpovědět na příspěvek

RE: Nemohu se rozhodnout pro brašnu..........

Autor: Shadow Muž

Založeno: 08.08.2006, 22:24

No jo, S3 s adaptérem a filtry je trošku neohrabaná:

http://ww
w.flickr.com/photos/lawma
ker/206351273/
http://ww
w.flickr.com/photos/lawma
ker/206352196/

Takže člověku nezbyde než poohlédnout se po nějaké větší tašce, například Tamrac 5683:

http://www.flick
r.com/photos/lawmaker/206
350862/

S3 se tam vejde s adaptérem, filtry i sluneční clonou. Bohužel, telekonvertor zatím v mé výbavě není, takže nevím, jestli by se tam S3 vešla i s ním. To pak nezbývá než vyzkoušet v nějakém obchodě.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Nemohu se rozhodnout pro brašnu..........

Autor: Petr Muž

Založeno: 10.08.2006, 09:14

Díky..................

Odpovědět na příspěvek

RE: Nemohu se rozhodnout pro brašnu..........

Autor: J.R. Muž

Založeno: 04.09.2006, 19:35

Bože, to jsou problémy!!!! Vezmu foťák a ostatní věci a jdu do obchodu vyzkoušet brašnu, ne? Je to jako s botama...

Odpovědět na příspěvek

SD karta ku S3 - môže byť aj mini SD?

Autor: Marek_PD Muž

Založeno: 07.08.2006, 19:35
Odpovědí: 1

to je asi celá otázka - dá sa teda "strčiť" do S3 aj mini SD karta? Nemám o SD kartách ani páru, nebýva k tomu nejaký nastavec, aby bola štandardnej veľkosti a dala sa použiť v tomto foťáku? Býva ten nadstavec ku každej? Treba ho v tomto foťáku? Mám možnosť takú kúpiť - 1GB, 80x za 900SKK. Uf, som z toho mimo :-) Thanks za pomoc a info...

Odpovědět na příspěvek

RE: SD karta ku S3 - môže byť aj mini SD?

Autor: Shadow Muž

Založeno: 24.08.2006, 00:03

No, SD mini se často dodávají s adaptérem (to bych si určitě před koupí ověřil), se kterým by to jít mělo. Ale vyzkoušené to pochopitelně nemám.

Odpovědět na příspěvek

jakou SD kartu...

Autor: pekra Muž

Založeno: 18.08.2006, 15:59
Odpovědí: 2

jakou SD kartu mám koupit ?

Odpovědět na příspěvek

RE: jakou SD kartu...

Autor: Petr Muž

Založeno: 19.08.2006, 19:33

Ahoj já jsem si koupil San disk 2GB ultra III na megafoto.cz, alespoň myslím, že se tak jmenuje. A jsem v poho......

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: jakou SD kartu...

Autor: pekra Muž

Založeno: 20.08.2006, 21:14

děkuji...

Odpovědět na příspěvek

Poraďte mi mezi Canonem S2 nebo S3.

Autor: David H Muž

Založeno: 21.08.2006, 13:43
Odpovědí: 3

Ahoj lidicky, nemuzu se rozhodnout mezi Canonem S2 nebo S3. Poradite mi? Diky moc za nazory a rady.

Odpovědět na příspěvek

RE: Poraďte mi mezi Canonem S2 nebo S3.

Autor: Shadow Muž

Založeno: 22.08.2006, 08:55

Předně by bylo dobré podívat se na rozdíly mezi oběma přístroji, které jsou vyzdvižené v následující recenzi (včetně obrázků):

http://www
.dpreview.com/reviews/can
ons3is/

Stejně tak může být užitečný tento odkaz:

http://www.digi
camhelp.com/camera-logs/1
/s2-s3.php

V zásadě, oba přístroje se mezi sebou zase až tak neliší (na rozdíl od ohromného skoku mezi S1 a S2). Přesto, některé novinky a vylepšení stojí za zvážení vyšší finanční investice.

Pro mne osobně stálo za to ona drobná vylepšení zvážit a pořídil jsem si S3. Nicméně tohle si musíte rozhodnout sám. Záleží na tom, co z těch "vylepšení" reálně využijete.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Poraďte mi mezi Canonem S2 nebo S3.

Autor: David Muž

Založeno: 24.08.2006, 07:47

Děkuji za názor. Jen mě zaráží cenový rozdíl..

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Poraďte mi mezi Canonem S2 nebo S3.

Autor: Shadow Muž

Založeno: 29.08.2006, 20:42

To se nedivím, on je docela veliký. Je to zřejmě dáno tím, že po vydání S3 se z S2 stal zastaralý přístroj, tudíž zlevnil, aby se prodal. No a S3 se prodává za zhruba stejnou cenou jako S2, když byla uvedena na trh.

Odpovědět na příspěvek

canon a displej

Autor: Radim Muž

Založeno: 22.08.2006, 18:39
Odpovědí: 7

Dobrý den, nesouhlasím s autorem ohledně nízkého rozlišení displeje. 115 000 bodů které uvádíte je na takovouto úhlopříčku dostačující a neznám fotoaparát, který by měl jemnější displej. Spíš je to otázka u fotoaparátů, které mají 2,5"LCD, to je poměrně málo. Nízké je rozlišení evf hledáčku, to ano.
Jinak si myslím, že se málo zaobíráte kvalitou snímků, proč neporovnáte s2is a s3is?
Vůbec se nezastavujete nad tím, že fotoaparát šumí více než předchůdce, protože má stejnou velikost čipu...což je trapné, jak firmy nedokážou nebo nechtějí do fotoaparátů dát větší čip...až na fuji, která se k tomuto kroku odhodlala a sklízí s f10/f11 úspěchy a ocenění za kvalitu snímků.

Odpovědět na příspěvek

RE: canon a displej

Autor: Shadow Muž

Založeno: 23.08.2006, 08:07

Je zajímavé, že recenze provedené na jiných serverech, které se hladinou šumu a porovnáním S2 a S3 zabývaly, konstatovaly zpravidla jediné - S3 šumí o něco méně než S2. Mrkněte sem (graf ve spodní části stránky):

http://www.
dpreview.com/reviews/cano
ns3is/page6.asp

A sem (hned nahoře):

http://www.d
cresource.com/reviews/can
on/powershot_s3-review/


Zřejmě je to dáno tím, že S3 nemá stejný snímač jako S2, má novější, jehož technologie může hrát svou roli.

A opravte mne, jestli se mýlím, ale F10/F11 od Fujifilmu, to nejsou ultrazoomy, že ne? Já sice podobnou snahu chválím, ale bylo by dobré porovnávat porovnatelné. Kde máme nějaký stabilizovaný ultrazoom od Fujifilmu, který by měl výrazně větší čip oproti konkurenci?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: canon a displej

Autor: Hajek Martin Muž

Založeno: 28.08.2006, 12:05

Zdravim
Ano, na prvni pohled se na testovacich snimcich (viz dpreview) muze zdat byt sum o neco mensi u S3 nez u jeho predchudce. Ovsem pri podrobnejsim zkoumani zjistite, ze se jedna spise jen o silnejsi softwarove upravy (snimky jsou zasumene stejne, ovsem je zde patrne jejich vetsi "vyzehleni"). Je to vcelku logicky krok, nebot u vyssiho modelu pouzil vyrobce cip o stejne velikosti ale s vetsim rozlisenim, tudiz sum se na nem v praxi bude projevovat samozrejme vice. Z toho duvodu bylo tedy nutne pouzit silnejsi softwarovou redukci sumu. V pripade sumu tedy S3 oproti S2 nijak vyrazne neposilil, ale na druhou stranu nabizi vyssi rozliseni, lepsi ostrost a kresbu snimku. Dobre srovnani obou modelu - vcetne odkazu, viz: http://www.fotografovani.
cz/db/srovnej.php?v=385:5
01&w=f

S pozdravem
M.H.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: canon a displej

Autor: Shadow Muž

Založeno: 29.08.2006, 21:38

Tak to máte opravdu dobré, trénované oči, protože já tam silnější sw redukci šumu nějak nemohu najít, a to ani když dám oči těsně k monitoru. Navíc, vyšší rozlišení snímků u S3 mi situaci ještě více komplikuje, protože díky tomu je na snímcích S3 apriori více detailů. No, alespoň se jako majitel S3 nemusím znepokojovat, když já to tam nevidím:-).

A propos, v tom srovnání vám u S3 chybí nějaké informace. Minimální vzdálenost u makro režimů v recenzi uvádíte, ale ve srovnání chybí. Dále, ve výbavě S3 je totéž co u S2 s výjimkou SD karty, která má u S3 jenom 16MB a vejdou se na ní celé 3-4 snímky v plné kvalitě a rozlišení... vskutku postačující:-).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: canon a displej

Autor: ball Muž

Založeno: 12.12.2006, 15:37

Je hezké když se snažíte porovnávat sw redukci šumu na monitoru. Bravo. Výsledek je přesně takový, jaký výrobce očekává. Ale pokud chcete skutečně něco zjistit, raději porovnávejte tisky ......

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: canon a displej

Autor: Hájek Martin Muž

Založeno: 28.08.2006, 12:29

Jeste dodatek k mereni sumu snimacu k digitalnim fotoaparatum. Jelikoz se jedna o velice ozehave a diskutovane tema, chceme se tomuto fenomenu v budoucich recenzich venovat trochu podrobneji (vcetne exaktnejsich mereni). Jakekoli navrhy a postrehy samozrejme vitame...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: canon a displej

Autor: Shadow Muž

Založeno: 29.08.2006, 20:51

Tak to vám nezávidím. Zdá se mi to jako velmi obtížný úkol. Lze celkem snadno exaktně srovnávat šum dvou přístrojů, v tom problém není. Ale jak _exaktně_ porovnat šum dvou snímačů, pokud každý z přístrojů, ve kterých jsou umístěny, používá odlišnou úroveň softwarové redukce šumu?

Takové porovnání by vyžadovalo brát v úvahu jak hladinu šumu, tak úroveň detailů v zašuměných snímcích, a vhodně porovnávat obojí. No, asi se nechám překvapit, jak to dopadne. Každopádně držím palce.

Odpovědět na příspěvek

RE: canon a displej

Autor: Hajek Martin Muž

Založeno: 28.08.2006, 12:24

Zdravim
Kvalite snimku se venujeme celkem podrobne - ve stejnojmenne kapitole, kde je naprosto obektivni zhodnoceni snimku pomoci testovacich fotografii. Hodnoceni pokracuje v nasledujici kapitole "Prakticke zkusenosti", kde se vsak jedna v prvni rade o "praci v terenu" (pracovni casy, system ostreni, mereni expozice atd) a v druhe rade jde o subjektivni dojmy, kterym se recenzent nevyhne a ktere jsou pochopitelne rozdilne (co clovek to nazor). Nicmene myslim, ze v tomto pripade to delame v naprosto rozumne mire. Co se tyce sumu, S3 nesumi vice nez jeho predchudce, o cemz se muzete sam presvedcit - viz srovnani: http://www.fotografovani.
cz/db/srovnej.php?v=385:5
01&w=f

S pozdravem
M.H.

Odpovědět na příspěvek

Český manuál k S3 IS ???

Autor: Pavel Muž

Založeno: 30.08.2006, 00:36
Odpovědí: 5

Nemá někdo český manuál ? Připadá mi docela zvláštní, že jsem v zásilce dostal manuál ve FR, přitom každé zboží prodávané v ČR by mělo mít český návod a dokumentaci. Co s tím ?

Odpovědět na příspěvek

RE: Český manuál k S3 IS ???

Autor: Petr Muž

Založeno: 30.08.2006, 00:52

To nezbývá než si ho koupit u canonu za 500,-Kč, neboť já osobně scaner nemám............. Další možnost byla ho zakoupit u digifoto.cz společně s 2 letou zárukou.

Odpovědět na příspěvek

RE: Český manuál k S3 IS ???

Autor: Dave Muž

Založeno: 30.08.2006, 07:36

Chtel jsem se zeptat jak jste spokojeny s S3. Sam se rozhoduji s koupi S2 a S3. Bud zvolim drazsi nebo levnejsi s minimalnimi zmenami...Muzete neco vyzvidhnout?

Odpovědět na příspěvek

RE: Český manuál k S3 IS ???

Autor: Shadow Muž

Založeno: 30.08.2006, 15:07

Tak to bych okamžitě reklamoval.

Odpovědět na příspěvek

RE: Český manuál k S3 IS ???

Autor: J.R. Muž

Založeno: 04.09.2006, 19:28

Kdo proda bez ceskeho navodu, porusuje zakon. Videl bych to na teply bonz Ceske Obchodni Inspekci - COI

Odpovědět na příspěvek

RE: Český manuál k S3 IS ???

Autor: David Muž

Založeno: 21.09.2006, 14:19

Pokud jsi kupoval na pixmania.cz tak jsi nevěnoval dostatečnou pozornost podmínkám. Bohužel nemám scanner takže ti nepomůžu, jedině proběhnout pořádně net nebo si ho koupit. ČOI ti nepomůže, nekupoval jsi ho v ČR, ale ve FR.

Odpovědět na příspěvek

Piskani u videa

Autor: Dan Tuma Muž

Založeno: 04.09.2006, 10:57
Odpovědí: 6

Koupil jsem si v sobotu u Skody na Vaclavaku tento fotak, a mam jeden pro me docela neprijemny problem. Kdyz natacim video v tiche mistnosti, bez dalsiho hluku, je pri prehravani videa slyset velice silny piskot. Ptal jsem se na to dnes na servisu u Skody a pan mi rekl, ze to muze delat podsviceni displeje a mozna to je u vsech fotaku. Je to normalni? Zajimave je, ze kdyz pouziju funkci zaznam zvuku tak nahravka je naprosto cista. Dekuji Dan Tuma

Odpovědět na příspěvek

RE: Piskani u videa

Autor: J.R. Muž

Založeno: 04.09.2006, 19:26

Mam S1 IS a zadne piskani jsem nikdy nemel. Videl bych to na reklamaci vadneho kusu.

Odpovědět na příspěvek

RE: Piskani u videa

Autor: PH Muž

Založeno: 24.09.2006, 12:24

Mám stejný problém: snížil sem citlivost mikr. a je to slyšet mín,ale porád to tam je a je to nepříjemné.......

Odpovědět na příspěvek

RE: Piskani u videa

Autor: Jofrej Muž

Založeno: 24.09.2006, 13:33

Jak si vyřešil to pískání u videa? Moc dik za odpověď

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Piskani u videa

Autor: ada Muž

Založeno: 12.10.2006, 18:19

jestli jste to někdo odstranili dejte mi prosím vědět jak. Díky

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Piskani u videa

Autor: Dan Tuma Muž

Založeno: 23.10.2006, 17:08

Zatim jsem to neresil, protoze jsem cekal jestli to bude taky nekdo resit.

To ze to je u vicero lidi me trochu desi, protoze to mozna nebude chyba ale vlastnost.

Kazdopadne pokud se videa prehravaji skrze kabel primo na televizi tak, tak to piskani neni tak vyrazne.

Zkusim to vyreklamovat a uvidime.

Dan Tuma

Odpovědět na příspěvek

RE: Piskani u videa

Autor: luboš Muž

Založeno: 21.12.2006, 17:59

Myslím že pískanie videa nieje problémom len S3 ale ale aj iných canonov.Mal som požičaný powershot A620 a tam bolo počuť tiež kadejaké pazvuky pri videu.Čo sa týka obrazovej kvality videa ta je ok.

Odpovědět na příspěvek

koupit canon S2 ci S3

Autor: jiri Muž

Založeno: 07.09.2006, 06:48
Odpovědí: 1

kupuji fotak a premyslimzmyslim zdai koupit s3 ci S3 jestli stoji si priplatit 1500 kc a mit S3 ci se to nevyplati, jestli narust vykonu je znatelny?

Odpovědět na příspěvek

RE: koupit canon S2 ci S3

Autor: Shadow Muž

Založeno: 11.09.2006, 18:38

Tohle už se řešilo níže, a to dokonce včetně odkazů na podrobnější srovnání.

Odpovědět na příspěvek

Má v předu závit?

Autor: noname Muž

Založeno: 10.09.2006, 13:43
Odpovědí: 1

Rád bych se zeptal majitelů S3 IS, zda má tento DF v předu na objektivu závit na filtry nebo zda je k tomu zapotřebí zakoupit další příslušenství. Předem děkuji za odpověď.

Odpovědět na příspěvek

RE: Má v předu závit?

Autor: Shadow Muž

Založeno: 11.09.2006, 18:33

Závit na filtry nemá, je třeba dokoupit adaptér.

Odpovědět na příspěvek

Prosim o radu:

Autor: Michal Muž

Založeno: 12.09.2006, 11:56
Odpovědí: 0

chtel bych nastavit, aby na fotkach se mne zobrazovalo datum, popr. cas. Nenasel jsem to nikde v manualu, prosim tedy o radu, diky moc M.

Odpovědět na příspěvek

canon s3is

Autor: Jofrej Muž

Založeno: 24.09.2006, 13:25
Odpovědí: 2

Při natáčeni videa foták vydáva nepřijemné pískání a je to slyšet když to přehrávám... dá se to nějak odstranit v nastavení? Dík za odpověď
Jofrej:)

Odpovědět na příspěvek

RE: canon s3is

Autor: Shadow Muž

Založeno: 08.12.2006, 18:31

Mikrofon S3 má filtr proti působení větru. Filtr lze v menu zapnout nebo vypnout. Pokud je větrno, měl by pomoci, pokud vítr není a filtr je zapnutý, údajně to způsobuje zvukové artefakty. Není to tím?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: canon s3is

Autor: Jamajka Muž

Založeno: 22.04.2007, 19:01

Já mám ten filtr zapnutý permanentně a žádné pískání nebo jiné nežádoucí zkreslení zvuku to nezpůsobuje...

Odpovědět na příspěvek

Výber

Autor: asija Muž

Založeno: 09.11.2006, 11:58
Odpovědí: 1

Poradíte? Fuji FinePix S9600 alebo Canon PowerShot S3 IS

Odpovědět na příspěvek

RE: Výber

Autor: Roman Muž

Založeno: 17.12.2006, 04:18

Chceš zlatej prstýnek nebo stříbrnej?

Odpovědět na příspěvek

cesky manual ke stazeni????????

Autor: roman Muž

Založeno: 16.04.2007, 03:03
Odpovědí: 2

Koupil jsem si Canon s3is v USA , lze nekde stahnout manual v ceskem jazyce?

Odpovědět na příspěvek

RE: cesky manual ke stazeni????????

Autor: teak Muž

Založeno: 23.04.2007, 16:32

kupoval si ho v USA osobne ci na objednavku z e-shopu.kdyz z e-shopu jaky to byl?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: cesky manual ke stazeni????????

Autor: tomas Muž

Založeno: 07.05.2007, 12:46

ja som uz z usa kupoval nejakeveci a bolo to bez problemov ...nakupoval som u tychto http://www.bhphotovideo.c
om . a budem asi tiez kupovat fotak. tak vela zdaru

Odpovědět na příspěvek

český manuál??,

Autor: Michla Muž

Založeno: 16.04.2007, 20:21
Odpovědí: 2

Sháním český manuál k powershotu s3. Poradí mi nědo?

Odpovědět na příspěvek

RE: český manuál??,

Autor: mikla Muž

Založeno: 10.07.2007, 23:26

cesky manual k S3 nejdes zde: http://www.canons.ic.cz/

Odpovědět na příspěvek

RE: český manuál??,

Autor: bobor1026 Muž

Založeno: 07.05.2009, 12:48

Už si zohnal češtinu do canona???

Odpovědět na příspěvek

Zvuková poznámka

Autor: hundracik Muž

Založeno: 16.09.2007, 17:42
Odpovědí: 0

Zdravím,kúpil som si tento foť ak a neviem ako vložiť k fotke zvukovú poznámku.Taktiež neviem čo mám zle nastavené,ale ako náhle používam zoom zmenší sa mi formát obrázku prečo? Dík

Odpovědět na příspěvek

zvuková poznamka

Autor: zuzcka Muž

Založeno: 16.09.2007, 22:13
Odpovědí: 0

Zdravim Hundracik.Ked odfotis fotku tak v rezime prezerania pri tej fotke stlac gombik mikrofon.Je zvrchu fotaku na lavo od blesku,objavia sa ti moznosti,vyber moznost nahravat a nahraj si zvuk k danej fotke.Ked si chces zvukovu poznamku vypocut urob rovnaky postup ale v ponuke zvol prehrat.
Co sa týka toho zoomu a kvality obrazkov mne to nic podobne nerobi.Skus to v roznych režimoch.

Odpovědět na příspěvek

výber fotoaparátu

Autor: Michal Muž

Založeno: 18.11.2007, 14:35
Odpovědí: 0

Chcem si kúpiť fotoaparát a rozhodujem sa medzi Canon S3IS alebo Canon SX100 IS. Prosím, poraďte mi. Ďakujem

Odpovědět na příspěvek

dotaz

Autor: stano Muž

Založeno: 25.11.2007, 20:14
Odpovědí: 0

hmm, zaujimave, ale preco tu nieje aj pohlad zboku??

Odpovědět na příspěvek

dotaz

Autor: stano Muž

Založeno: 25.11.2007, 20:16
Odpovědí: 0

hmm, zaujimave, ale preco tu nieje aj pohlad zboku??

Odpovědět na příspěvek

Kterému dát přednost?

Autor: Bella Muž

Založeno: 21.02.2008, 15:29
Odpovědí: 0

Zdravím, jako fotografická amateráka mám dotaz kterému fotoaparátu dát přednost pro focení zejména pohybu (hlavně koní a psů). Zda Canon PowerShot S3 IS nebo Panasonic Lumix DMC-FZ8. Moc děkuji za odpověď

Odpovědět na příspěvek

Kterému dát přednost?

Autor: Bella Muž

Založeno: 21.02.2008, 15:47
Odpovědí: 0

Zdravím, jako fotografická amateráka mám dotaz kterému fotoaparátu dát přednost pro focení zejména pohybu (hlavně koní a psů). Zda Canon PowerShot S3 IS nebo Panasonic Lumix DMC-FZ8. Moc děkuji za odpověď

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: