Objektiv Canon EF 85mm f/1.2 L USM II - mimořádně světelný objektiv v praxi - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



FotoTechnika

Objektiv Canon EF 85mm f/1.2 L USM II - mimořádně světelný objektiv v praxi

5. října 2006, 00.00 | Jednou z klíčových vlastností objektivů je jejich světelnost anebo kolik světla dokáží dopravit na senzor. S ní úzce souvisí i hloubka ostrosti, která prudce klesá s otevíráním clony. Podívejme se tedy na jeden z nejsvětelnějších objektivů na trhu - profesionální Canon EF 85mm f/1.2 L USM II.

Canon EF 85mm f/1.2 L USM II je bezesporu mimořádný objektiv. Pevné ohnisko 85 mm spolu s vysokou světelností ho předurčuje zejména jako portrétní objektiv, případně jako teleobjektiv do špatných světlených podmínek. Je tedy ideální jednak pro klasické studiové portréty, pro reklamní a módní fotografie ale je extrémně vhodný i na svatební fotografie. I za špatných světlených podmínek může nabídnout poměrně rozumné expoziční časy a tak umožní i akční fotografii (např. sport či reportáž)  ve spoře osvětlených halách a interiérech.


Canon EF 85mm f/1.2 L USM II je bezesporu mimořádný objektiv a profesionál každým coulem.

Světelnost
Hlavním úkolem objektivu je dopravit světlo na senzor fotoaparátu. A právě množství světla, které je objektiv na senzor schopen dopravit, je jednou z jeho klíčových vlastností. Canon EF 85mm f/1.2 L USM II nabízí na ohnisku 85 mm světelnost f/1.2 což znamená, že nejužší místo objektivu musí mít průměr 85 mm / 1.2 = 71 mm. A právě cena optického skla, z kterého se vyrábějí čočky, prudce stoupá s růstem průměru a tak i cena tohoto objektivu (kolem 58 000 Kč vč. DPH) není zrovna nejmenší.


Jedním z parametrů, které určují cenu objektivu, je průměr čoček Vlevo ukázka průměru výstupní (zadní) čočky u Canonu EF 85mm f/1.2 L USM II, vpravo běžný objektiv se světelností f/4.

U běžných zoom objektivů se na ohnisku 85 mm dosahuje světelnost kolem f/4. Pokud předpokládáme např. spoře osvícenou místnost, tak expoziční čas při f/4 může snadno vycházet kolem 1/15 s. To bývá na udržení z ruky málo, protože bezpečný čas na ohnisku 85 mm je minimálně 1/85 s. Díky světelnosti f/1.2 však objektiv Canon 85mm f/1.2 L USM II exponuje za stejného světla časem více než 8x kratším, což vychází na 1/125 s! A to je pro snímání z ruky nebetyčný rozdíl!

Další situace, kde pomůže světelnost, je snímání pohyblivých scén (např. sport). I v případě, že by bylo možné umísit fotoaparát na stativ či monopod a tím eliminovat chvění rukou, proti pohybu fotografovaného objektu jsme zcela bezmocní. Tam pomůže jen a pouze krátký expoziční čas, což ve spoře osvětlených halách (gymnastika, hokej, floorball atd.) bez světelnosti nelze dosáhnout. Jistým handicapem pro takové akční scény je však jen průměrně rychlé ostření objektivu (viz dále).

Světelnost se také projeví i velmi jasným obrazem v hledáčku, protože úplně stejně jako senzor i oko velmi kladně posoudí velké množství světla dopraveného do hledáčku. Ze stejného důvodu světelnost zlepší i výkon automatického ostření ve tmě a šeru.

Malá hloubka ostrosti
Hloubka ostrosti závisí na třech veličinách - vzdálenosti od fotografovaného objektu, ohnisku objektivu a clonovém čísle. Právě možnost nastavit u testovaného objektivu velmi malé clonové číslo (až 1.2) vede k extrémně malé hloubce ostrosti. Pokud srovnáme hloubku ostrosti pro vzdálenost 2 metry a ohnisko 85 mm, je vidět její dramatický pokles pro clonová čísla f/4 a nižší.

Clona Ostré od [m] Ostré do [m] Zóna ostrosti
f/5.6 1,91 2,1 19 cm
f/4 1,94 2,07 13 cm
f/2.8 1,95 2,05 10 cm
f/2 1,97 2,03 6 cm
f/1.4 1,98 2,02 4 cm

Hloubka ostrosti na vzdálenosti 2 metry a ohnisku 85 mm v závislosti na hodnotě clony. Platí pro filmový formát 24x36mm (CoC=0.03mm).

Právě extrémně malá hloubka ostrosti v řádu centimetrů na vzdálenosti 2 metrů je to, co činní objektiv atraktivním pro portrétní fotografii, kde se minimální hloubka ostrosti dá skvěle využít!


Díky extrémně malé hloubce ostrosti je nutné velmi precizně ostřit. Každá odchylka o pár centimetrů vpřed či vzad je na výsledné fotografii ihned vidět. I když ostření není nejrychlejší, v přesnosti rozhodně body neztrácí. Vzdálenost k modelce cca 2 metry. Všechny obrázky zde jsou pořízeny Canonem EOS 5D - 12.7 MPix full-frame fotoaparátem.

Vynikající bokeh
K hloubce ostrosti se obecně pojí ještě jeden termín a sice bokeh. Volně řečeno je to způsob, jak objektiv rozostří pozadí. Špatný bokeh se projeví jako flekaté a nevzhledné, byť rozostřené pozadí, dobrý bokeh je měkké, příjemné a na první pohled vzhledné rozostření. Asi nepřekvapí, že Canon 85mm f/1.2 L USM II má vynikající bokeh, čili pozadí je měkké a opravdu vzhledné.


Silnou zbraní Canonu 85mm f/1.2 L USM II je vynikající bokeh - měkce a opravdu vzhledně rozostřené pozadí.

Verze objektivu
Předmětem testu je objektiv Canon 85mm f/1.2 L USM II. Právě dvojka na konci (Canon rád značí tuto skutečnost slovem Mark II) značí inovovanou verzi tohoto objektivu, který má ve srovnání se svým předchůdcem následující vylepšení:

  • Má vÿlepšené a rychlejší ostření (autofocus)
  • Poskytuje tělu fotoaparátu informaci o vzdálenosti zaostřeného objektu pro lepší řízení výkonu blesku (tzv. E-TTL II)
  • Má novou ochrana proti reflexím na čočkách a v těle objektivu, což se projeví v lepším kontrastu fotografií pořízených v nestandardních světelných podmínkách
  • Nová konstrukce clony více připomíná kruh, což má positivní vliv na bokeh

Canon nabízí ještě výrazně levnější verzi tohoto objektivu pod označením Canon EF 85mm f/1.8. Nejedná se de facto o verzi ale o zcela jiný objektiv výrazně levnější konstrukce, s menší světelností a slabším optickým výkonem. Cena tohoto objektivu je kolem 11 000 Kč vč. DPH.

Technické parametry Canonu 85mm f/1.2 L USM II

Canon 85mm f/1.2 L USM II

Konstrukce 8 členů v 7 skupinách
Ostření USM Ring
Počet lamel clony 8
Maximální clonové číslo 16
Minimální zaostřovací vzdálenost 0.95 m
Maximální zvětšení 0.11x
Průměr na filtry 72 mm
Rozměr (průměr x délka) 92 x 84 mm
Váha 1025 g
Cena vč. DPH (9/2006) cca 58.000,- Kč

První dojmy po vybalení
Po vybalení z krabice hned překvapí, jaký je Canon 85mm f/1.2 L USM II "macek". Aby se clona o průměru přes 7 cm do objektivu vůbec vešla, je objektiv hned za bajonetem rozšířen a tak jeho průměr je opravdu impozantní. S objektivem se dodává i měkké pouzdro na přenášení a sluneční clona, která ale také není standardní. Nemá klasický bajonet, ale nacvakává se na objektiv pomocí dvou "paciček". Po zmáčknutí a uvolnění dvou aretačních tlačítek je jí možno opět sejmout. Je to překvapivě funkční, pohodlné a velmi rychlé řešení. Škoda jen, že jím nejsou vybaveny i další objektivy Canon. Jen clona je opět velmi velká.


Canon EF 85mm f/1.2 L II USM v plné pohotovosti včetně sluneční clony. Jeho průměr je opravdu mimořádný.

Netradičně je řešeno i ostření - zejména to manuální. Canon EF 85mm f/1.2 L II USM používá tzv. elektronické manuální ostření (Electronic Manual Focusing) což znamená, že i při ručním ostření mění zaostřenou vzdálenost motor podle toho, jak otáčíte zaostřovacím kroužkem. Mimo jiné to znamená, že objektiv nelze zaostřit je-li tělo fotoaparátu vypnuto.

Automatické ostření
Přední člen se při ostření neotáčí, ale mírně se vysouvá vpřed a vzad. Krok však není nijak velký. I přesto, že se jedná o plnou verzi ultrazvukového ostření (tzv. USM Ring) a L verzi objektivu, ostření není nijak zvlášť rychlé. Sice není vysloveně pomalé, ale např. objektiv Canon 24-70 f/2.8L USM ostří na 70 mm o něco rychleji. Není nám známa vnitřní konstrukce ostření objektivu, ale díky extrémně malé hloubce ostrosti musí být ostření mimořádně přesné a tak je zřejmě krok ostření velmi jemný a proto je doba přeostření delší. Nicméně přesnost ostření je mimořádná - v praxi ostřil objektiv ve vzdálenosti 2 metrů s přesností na několik milimetrů!


Canon EF 85mm f/1.2 L II USM je ideální jako portrétní objektiv, objektiv pro módní fotografie, svatební fotografie, akty atp.

Proto Canon EF 85mm f/1.2 L II USM není ideální objektiv pro akční fotografii. Stejně tak objektiv bude mít problém udržet zaostřený rychle se pohybující objekt při ostření typu AI Servo. Jemu bude spíše vyhovovat klidné fotografování s možností klidného ostření či předostření - portréty, aranžovaná fotografie, některé sporty s možností předostření atp. Pro reportáž bude jednak vzhledem k absenci zoomu a také kvůli pomalejšímu ostření méně vhodný.

Obrazová kvalita
Pokud rychlost ostření je pouze průměrná, obrazová kvalita je naprosto fascinující. I na plně otevřenou clonu, čili f/1.2 má objektiv kresbu jako brus se schopností ostře vykreslit např. jednotlivé vlasy portrétované osoby. Kresba se nijak viditelně nemění od středu do kraje, při cloně f/1.2 je patrná vinětace, která od clony f/2 téměř mizí. Chromatickou aberaci lze najít při pečlivém zkoumání náročných obrázků a opět zejména na clonách blízkých f/1.2.


Všimněte si opravdu extrémně malé hloubky ostrosti na cloně f/1.2. Zatímco řasy jsou ostré, oko je již rozostřeno a obočí též. Hloubka ostrosti je totiž ani ne 1 cm!


I při cloně f/1.2 a v rohu obrazu kreslí Canon EF 85mm f/1.2 L II USM opravdu skvěle. Na snímku jsou vidět jednotlivé vlasy - samozřejmě jen ty uvnitř hloubky ostrosti. Výřezy jsou z 12.7 MPix full-frame snímku (Canon EOS 5D).


I barevná aberace je mimořádně malá uvážíme-li clonu f/1.2, vysoký kontrast snímku a výřez z okraje.

Závěr
Fotografovat s Canonem EF 85mm f/1.2 L II USM je těžko popsatelná a předatelná radost. To jak objektiv rozostří pozadí ve spojení s minimální hloubkou ostrosti a velmi jasným obrazem v hledáčku je na první pohled viditelný rozdíl. Společně s přesným byť jen průměrně rychlým ostřením je to nástroj, který např. u portrétní fotografie "pracuje skoro sám". Je to tedy ideální objektiv na portréty, reklamu, módu, akty a například i na romantické svatební fotografie. Skvěle vyhoví i všude tam, kde je nedostatek světla - vnitřky kostelů, reportáž v interiérech bez blesku, noční snímky atp. Všude tam překvapí jak krátké expoziční časy vyjdou ve srovnání s běžnými objektivy. Jeho jedinou zásadní nevýhodou je vysoká cena. Proto nelze asi předpokládat masové rozšíření v brašnách fotoamatérů i když i tam by mnohým velmi slušel!

Živé obrázky


S Canonem EF 85mm f/1.2 L II USM se díky jeho malé hloubce ostrosti lze pustit do zajímavých obrázků i ve zcela běžném prostředí.


Je třeba ale pečlivě rozmýšlet nejen kompozici a expozici, ale i hloubku ostrosti a místo kam je vhodné ostřit. Obrázek se totiž rozostřuje tak rychle, že často je to až na závadu jeho vzhledu.


Pro snímky lze využít i zcela mimořádný bokeh objektivu.

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Recenze  » Recenze - příslušenství  

 » Recenze  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

nejužší místo

Autor: che Muž

Založeno: 05.10.2006, 03:06
Odpovědí: 3

"Canon EF 85mm f/1.2 L USM II nabízí na ohnisku 85 mm světelnost f/1.2 což znamená, že nejužší místo objektivu musí mít průměr 85 mm / 1.2 = 71 mm."

Není to spíše průměr přední čočky? Hned pod větou je fotka bajonetu, a ten má průměr určitě menší než 71 mm.

Odpovědět na příspěvek

RE: nejužší místo

Autor: mk Muž

Založeno: 05.10.2006, 10:32

Je to průměr vstupní pupily a navíc při dnešních složitých optických konstrukcích to nemusí být až tak pravda.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: nejužší místo

Autor: Tomáš Muž

Založeno: 06.10.2006, 09:30

Je to průměr vstupní pupily, to máte pravdu, a nelze jinak. Světlo se jinak než vstupní pupilou do objektivu dostat nemůže, nebo rozhodně by nemělo ;-) Na vstupní pupilu má pochopitelně vliv celá konstrukce objektivu. Pokud se mýlím, rád se nechám poučit.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: nejužší místo

Autor: PavelR Muž

Založeno: 09.10.2006, 10:47

V tomto ohledu mě spíše mrzí zavádějící obrázek v recenzi, ukazující rozdíl velikosti zadní čočky tohtoto objektivu a jiného, méně světelného. Tím méně světelným je totiž Tokina 19-35mm, což je hodně zavádějící, i podle uvedeného vzorce by bylo vhodnější porovnání s objektivem podobné ohniskové vzdálenosti.

Odpovědět na příspěvek

Až na některé fotky....

Autor: Ivan H. Muž

Založeno: 05.10.2006, 13:33
Odpovědí: 14

Škoda, že některé fotografie v ukázkách nejsou dotaženy do konce - portrét psa je zaostřen na 2. třetinu čenichu, měl by být na zornici oka a totéž platí o potrétované dámě stojící u zdi, jejíž kapsa a klopa u saka z obrázku jasně vystupují, zatímco její pohled se nedoostřením na oči jaksi ztrácí v "mlze" ... Také silná přeexpozice na zeleném listu působí velmi nepatřičně a dává obrázku přílišný kontrast a zbytečnou tvrdost, možná i díky ISO200.
Na to, že byly snímky pořizovány D5-kou, věřím, že mohly být výrazně lepší...
Každopádně "sklo" 85mm je bezpochyby mimořádné, snímek jeřabin mluví za vše. Ivan H.

Odpovědět na příspěvek

RE: Až na některé fotky....

Autor: Roman Pihan Muž

Založeno: 05.10.2006, 18:19

Když nelíbí, tak nelíbí to je vaše právo, nicméně:
Ostření u psa je právě problém hloubky ostroti v řádu cm. Podobná odchylka prostě hrozí. U slečny u zdi máte pravdu, je to také kousek vedle, ale pokud posuzujete 12 MPix fotku 1:1, díváte se na plakát! Na reálné zvětšenině A4 to nebude vůbec vidět. A u listů věřte, že fotografie nemá žádné pixely s klipující bílou :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Až na některé fotky....

Autor: mk Muž

Založeno: 05.10.2006, 20:40

1. Ostření u psa dejme tomu, i když tenhle vypadá, že byl v klidu, a tak by to nemusel být problém
2. I na A4 půjde jasně vidět, že kabát je ostřejší jak oči, tohle se prostě nepovedlo
3. Nejen bílá může být přepálená, ale třeba jen jeden barevný kanál. Tady je evidentně přepálený G kanál, stačí se podívat na histogram
Zkrátka souhlasím s kolegou výše, fotky se moc nepovedly na to, jak vyjímečný je to objektiv.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Až na některé fotky....

Autor: scape Muž

Založeno: 05.10.2006, 23:43

jezisi lidi budte proboha soudni.....pan umelec ivan h pitva u miniatury pro web na co jsou zaostreny,pan umelec mk zas prohlizi u nahledoveho obrazku histogram...tak kde jsme? a panove,jste si asi v nejake chytre knizce precetli ze prepaly jsou zakazane,a nebo o co vam jde? ja vas nechapu.stourove za kazdou cenu? pitvat takto fotku u recenze objektivu,to se snad vidi jen na ceskych webech:-) ja myslim ze test obektivu se malokdy dostane do galerie

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Až na některé fotky....

Autor: mk Muž

Založeno: 06.10.2006, 07:58

Nikdo nic nepitvá u miniatury pro web, jestli sis nevšiml, většina fotek je tam v plném rozlišení.
Přepaly nejsou zakázané, jen reaguju na tvrzení Romana Pihana, že tam žádné přepaly nejsou - jsou.
A imho u testu objektivu je správné zaostření snad základ, ne?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Až na některé fotky....

Autor: Ivan H. Muž

Založeno: 06.10.2006, 14:29

Vážený pane schovívavý "scape", nejedná se o žádné pitvání, kdybych pitval, tak je silně přepálená i červená barva na jeřabinách, nejen zelená na listech... Autor ještě přepalům "pomohl" nastavením korekce expozice do + 1/3EV. Přepaly pochopitelně zakázané nejsou, ale patřičné jsou snad jen na místech lesků a podobně, jinak je přepal na škodu. Na co jsou snímky zaostřeny je první předpoklad kvalitní fotografie, další je kompozice a expozice. To, že fotky kvalitní nejsou a nejsou už vůbec vhodné pro prezentaci takových zařízení, jakými byly pořízeny, je smutné a můj ještě velmi mírný příspěvek měl vést k tomu, aby se nad touto skutečností autor článku zamyslel. Fotografie pořízené výbavou za 150.000,-Kč, navíc nevhodně dopuravované ve Photoshopu, zdaleka nedosahují úrovně, jaké by měly a pokud byste chtěl vidět, jak se pořizují fotografie pro podobné články, podívejte se na - neberte to nikdo jako reklamu, protože tento server všichni kolem fotografování známe - http://www.dpreview.com/g
allery/canoneos5d_samples
/ . Kdybych byl odpovědným grafikem za server fotgrafování.cz, takovouto recenzi bych nikdy nepustil na veřejnot, ať se to R. Pihanovi líbí nebo ne.
To p. Roman Pihan: neomlouvejte, prosím, nekvalitní snímky vašimi argumenty, jako že bych se díval při 12MPix. fotoaparátu v plném rozlišení na plakát. V labu dělají foto s rozlišením 300dpi - což je pro 4368x2912 pix fotka o rozměrech cca 37cm x 24,6cm - tedy žádný plakát! Jen o něco větší A4-ka... Pokud si myslíte, že výše nafocené neostrosti na takové fotografii neuvidíte, nechte si ji vyvolat a podívejte se na ni. To že snímek nemá bílý přepal neznamemá, že tam přepal není - kolega mk vlastně už vysvětlil.
To mk - děkuji za podporu... ;-)
Pro ostatní - když budete všichni spokojení s takovouto úrovní článků a recenzí, jednoho dne se dočkáte toho, že tu budou jen okopírované tiskové zprávy, že firma uvedla na trh nové zařízení a pokud vás to zajímá, někde si ho sežeňte a vyzkoušejte sami.
Chce-li Grafika-online přijít o své věrné návštěvníky, pokračujte podobně i nadále, tvrdě potírejte připomínky čtenářů, vyvracejte naše námitky neprofesionálními argumenty (mnoho diskusí bylo "cenzurováno") -a brzo se vám to jistě povede.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Až na některé fotky....

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 06.10.2006, 14:46

Aniz bych se jakkoli chtel zapojovat do diskuze o vhodnosti publikovanych snimku, rad bych se ohradil vuci vasemu tvrzeni z konce komentare. Redakce Grafiky-online NIKDY necenzurovala zadnou diskuzi z toho duvodu, ze by se ji nelibil jeji obsah kritizujici nas web. Do diskuzi pod clanky ci ve forech zasahujeme v mire minimalni a to pouze v pripade vulgarismu mezi uzivateli ci nezakoneho obsahu (varez apod.). Uvedte mi jediny priklad toho, kdy jsme smazali nam nepohodlny prispevek, nebo prosim vezmete toto tvrzeni zpet. Dle meho nazoru je zcela nesmyslne...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Až na některé fotky....

Autor: Traum Werk Muž

Založeno: 07.10.2006, 12:32

Je nutno uvědomit si, že pan Pihan, dělá recenzi objektivu, a přiložené fotografie mají mít spíše náhledový a dokumentační charakter, zcela jasně ukazují klady objektivu, dobře a názorně dokumentují řečená fakta v textu. Uvědomte si, že mohl být ten objektiv recenzentovi pouze zapůjčen za účelem recenze (nikde v článku nepíše že je jeho majitelem) a to třeba i na dobu jednoho dvou dní.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Až na některé fotky....

Autor: mk Muž

Založeno: 07.10.2006, 14:25

No ale i během dvou dnů se dají nafotit fotky ostré a nepřepálené, ne? ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Až na některé fotky....

Autor: smarty Muž

Založeno: 19.12.2006, 11:56

jsou nekde k videni Vase fotografie? Rad bych se podival na fotografie ktere jsou absolutne bez chyby.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Až na některé fotky....

Autor: Martin Muž

Založeno: 12.07.2007, 10:08

nevsimej si panu celosvetove uznavanych velmistru fotografie.....pokud se jim neco nelibi, tak preci mohou navstevovat jiz vyse zmineny web s recenzemi.....ono teoreticke rypani a kritizovani vzdy zahreje na dusi a zvedne ego....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Až na některé fotky....

Autor: Ivan H. Muž

Založeno: 07.10.2006, 14:16

Omlouvám se Grfice-online i čtenářům, poznámka o cenzurování příspěvků se NETÝKÁ zdejšího serveru, poznámka byla formulována v tomto směru velmi nevhodně. Je to zkušenost ze serveru úplně jiného.
Ještě jednou se za to omlouvám a beru zpět.
Mazání vulgarismů a warezu nepovažuji za cenzuru, to je v naprostém pořádku a neohlídáni si etiky diskusí už stálo mnoho serverů "život".

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Až na některé fotky....

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 08.10.2006, 08:11

Dekuji za ferovou odpoved. Opravdu si ji vazime.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Až na některé fotky....

Autor: km Muž

Založeno: 20.10.2006, 17:02

Přepálený jeden kanál :)))))))))) koukám že pán je odborník. Pane, nemaj voni třeba v létě někdy přepálené kanály R a G v obloze? :))) No co se tady nedovim.... Vážený mk, přepal je místo, které je zcela bez informace což může být ve většině případů chyba a je to jeden ze zásadních rozdílů mezi filmem digitálem. Takže i pokud je zastoupen pouze jeden kanál, informace tam je a přepal to není. Nepleťte si pojmy s dojmy pokud chcete o něčem seriózně diskutovat.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Až na některé fotky....

Autor: tomXX Muž

Založeno: 28.10.2006, 09:12

Fakt je, ze prve co mi padlo do oka, bolo zle zaostrena zena (klopa saka a nie oci) a takisto aj ten pes. Ale DOF to ukazalo na 100% :)

Odpovědět na příspěvek

Sluneční clona

Autor: m.nov. Muž

Založeno: 05.10.2006, 20:19
Odpovědí: 0

Canon 85mm f/1.8 má clonu se stejným způsobem uchycení na objektivu, manipulace je snadná a rychlá. Protože se může na objektivu otáčet nelze tento způsob uchycení použít u vykrajovaných clon.
85mm f/1.8 podává za svou cenu velmi dobrý výkon.

Odpovědět na příspěvek

diky

Autor: Letec Muž

Založeno: 09.10.2006, 23:18
Odpovědí: 0

Vazne pekna recenze!!!! Vic takovych kousku (prosim). Fotky se mi libi, vystihuji to nejuzasnejsi co tohle sklo umi (bokhet -nebo jak se to vola).
Chtel bych autorovi podekovat a poprat hodne dobrych snimku. reci, ze oko neni tak ostre jak by melo, jsme jen preletl, protoze od te doby co jsem cetl, co "mk" napsal v diskuzy u pane Krenka, mi bylo jasne, ze na nektere veci mame protichudne nazory. Je dobre mit sebevedomi,a el nemelo by se to prehanet. Diky a prosim vic recenzi skel :-) (omluvte chyby) Jirka

Odpovědět na příspěvek

kvalita fotografii je mizerna

Autor: ADIF Muž

Založeno: 04.01.2007, 11:45
Odpovědí: 2

Plne souhlasim s clanky, ktere hovori a nizke kvalite snimku. Myslim si, ze je to opravdu k zamysleni, zda neco takoveho vubec pustit do internetu, natoz to povazovat za seriozni recenzi.

Odpovědět na příspěvek

RE: kvalita fotografii je mizerna

Autor: Roman Pihan Muž

Založeno: 04.01.2007, 13:39

No moc vám nerozumím. Praktickou kvalitu kresby přeci můžete posoudit na snímcích možná lépe než na terči. A to nejzajímavější na objektivu - jeho malá hloubka ostrosti - je právě na snímcích (byť s chybou ostření) velkmi dobře vidět. Naopak díky chybě vynikne! Chcete v recenzích fotky jako z galerie? Pak na nich ale neuvidíte žádné chyby objektivu...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: kvalita fotografii je mizerna

Autor: Dindaj Muž

Založeno: 02.03.2009, 12:58

skoda sa zaoberat hlupakmi , fotky su dostatocne nazorne, vdaka

Odpovědět na příspěvek

Ostření

Autor: Martin K. Muž

Založeno: 14.11.2007, 10:48
Odpovědí: 0

Po přečtetní této diskuze jsem měl velké obavy pořídit si tento objektiv, protože jej chci využít pro focení sportů v hale a rychlost ostření je velmi důležitá. Nakonec jsem neodolal a objektiv si zakoupil.
Po dvou dnech musím konstatovat, že jsem udělal dobře. Focení s tímto objektivem je opravdu parádní zážitek. K ostření, je pravda, že "první" zaostření trvá poměrně dlouho ve srovnání s jinými objektivy, které vlastním, ale následné doostření například při pohybujícím se objektu s využití AF Servo už je rychlé a přesné.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: