Recenze: Stylový kompakt Sony Cybershot DSC-W290 v praxi - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

FotoTechnika

Recenze: Stylový kompakt Sony Cybershot DSC-W290 v praxi

5. května 2009, 00.00 | V dnešním redakčním testu jsme se rozhodli podívat se na „zoubek“ stylovému kompaktu od Sony, nesoucímu označení Cybershot DSC-W290. Jedná se o model, který je v produktové řadě „W“ momentálně posazen na nejvyšším místě a tak by mohlo jít o hodnotný přístroj. Fotoaparát kromě precizní povrchové úpravy těla také nabízí rozlišení 12,1 Mpix, stabilizovaný objektiv Carl Zeiss s 5x optickým zoomem, 3palcový displej či možnost pořizovat video v HD kvalitě 720p. Více viz náš článek.

{Popis, parametry a ovládání}

Do rukou se nám dostal k redakčnímu otestování pohledný kompakt Sony Cybershot DSC-W290 (v textu dále pod zkráceným ozn. W290). Kompakt kromě precizní povrchové úpravy těla fotoaparátu také nabízí rozlišení 12,1 Mpix, stabilizovaný objektiv Carl Zeiss s 5x optickým zoomem, 3palcový displej či možnost pořizovat video v HD kvalitě 720p. Protože je tento aparát v produktové nabídce výrobce posazen v čele „W“série kompaktů, tak může být zajímavé si tento přístroj vyzkoušet v praxi. Dobrá, pusťme se do toho.

Před sebou máme stylový kompakt, který působí dojmem aparátu s celokovovým tělem a ovládacími prvky, jehož přední strana je kvalitně vybroušena a je tak příjemná na pohmat prstů. Na první pohled je tedy jasné, že tento model fotoaparátu W290 může, kromě své fotografické funkce, uživatele do společnosti doprovázet také jako estetický doplněk

Testovaný fotoaparát Sony Cybershot DSC-W290

Sony Cybershot DSC-W290 - elegantní na první pohled
Tělo fotoaparátu působí celokovovým provedením (při dnešní technologické úrovni metalizovaných plastů je však často obtížné na 100 % odlišit kov od plastu a naopak), přičemž minimálně přední strana působí, že je opravdu z kovu. Tento přední díl kompaktu je totiž pečlivě kruhově vybroušen jakoby na soustruhu a nutno dodat, že je tato povrchová úprava velmi příjemné na dotek prstů. Kompakt W290 působí bytelným dojmem, při protřepání v ruce není slyšet ani cítit žádná vůle mezi jednotlivými díly fotoaparátu.

Na přední straně fotoaparátu vévodí robustní prstenec okolo vysouvacího tubusu Carl Zeiss objektivu s 5x násobným zoomem. Dále zde můžeme vidět zapuštěnou výbojku interního blesku a napravo od objektivu je umístěn pomocný LED-diodový zdroj světla pro ostření v horších světelných podmínkách. Poslední prvek, který může na přední straně aparátu vystopovat jsou malé otvůrky pro zabudovaný mikrofon.

Pohled na vrchní stranu kompaktu neskýtá žádné překvapení. Vedle tlačítka na zapnutí / vypnutí fotoaparátu a spouště, může naši zvýšenou pozornost vzbudit snad jen malé tlačítko označené symbolem „smajlíku“, které přímo aktivuje režim detekce úsměvu (o tomto režimu se v textu ještě zmíníme

Na zadní straně přístroje dominuje rozměrný 3palcový LCD displej. Všechny ovládací tlačítka jsou soustředěny napravo od displeje. Nahoře nalezneme tlačítko pro ovládání zoomu objektivu, pod kterým se nalézá otočný volič expozičních režimů. Tento otočný volič je povedeným způsobem polozapuštěn do těla fotoaparátu, což je další pomyslný bod, jímž oceňujeme designové provedení toho fotoaparátu. Pod voličem expozičních režimů je, kromě tlačítka pro prohlížení pořízených snímků, také čtyř-cestný křížový volič pro přístup k nastavování nejfrekventovanějších funkcí (Nastavení zobrazovaných informací na displeji, na displeji, nastavení blesku, makro režimu a samospouště). Zbývá již jen vyjmenovat tlačítka pro přímý přistup do menu přístroje („Menu“) a mazání snímků („Koš“). Všimli jsme si také, že všechny ovládací prvky fotoaparátu díky své povrchové úpravě nekloužou po bříškách prstů a proto nabízejí pohodlné ovládaní přístroje.

Z technického hlediska můžeme v „útrobách“ fotoaparátu naleznout 1/ 2,3palcový CCD („Super HAD CCD“) snímač s efektivním rozlišením 12,1 Mpix (rozměr snímku 4000 x 3000 pixelů). Obrazový procesor fotoaparátu nese označení „BIONZ“. Citlivost snímače lze nastavit až k „výšinám“ hodnoty 3 200 ISO, což při daném 12,1Mpix rozlišení nedává moc nadějí na generování použitelných snímků. Objektiv Vario-Tessar přístroje, který pro Sony zhotovil výrobce Carl Zeiss, nabízí univerzální rozsah ohnisek 28 - 140 mm (ekv. kinofilmu), což v praxi představuje 5x optické přiblížení. Dobrý dojem z tohoto skla ovšem trochu „kalí“ jeho parametry světelnosti f3,3 - f5,2. Například hodnota počáteční světelnost objektivu f2,8 či světelnost f4,5 na koncovém ohnisku by se nám určitě zamlouvala více, ale v dané třídě kompaktů jsou tyto parametry světelnosti vcelku běžným jevem. Objektiv umožňuje v rámci režimu makra ostřit až od 10 cm (v rámci standardního režimu přístroj ostří od vzdálenosti 50 cm), což je v dnešní době výrazně podprůměrný parametr v dané kategorii fotoaparátů. Abychom jen nekritizovali, tak je třeba pozitivně vyzdvihnout existenci systému optické stabilizace objektivu „SteadyShot“.

Zobrazovací jednotkou fotoaparátu je 3palcový LCD displej s rozlišením 230 000, který, jak jsme se v průběhu testování mohli přesvědčit, opravdu poskytuje dobrý náhled i ze širšího pozorovacího úhlu Závěrka fotoaparátu operuje s intervalem časů 2s. - 1/ 1 600s. Funkční výbava modelu W290 odpovídá kategorii přístrojů typu „namiř a stiskni spoušť“, kam tento fotoaparát náleží. Proto tedy v tomto aparátu nenalezneme žádné manuální ani poloautomatické režimy pro větší kreativní kontrolu nad procesem fotografování. Vzhledem k cílové skupině uživatelů je to ale pochopitelné. Spokojit se tedy musíme režimy plné a programové automatiky, s možností ovlivňovat parametry expozice alespoň pomocí například kompenzace expozice v rozsahu +/- 2 EV. Nápomocná uživateli bude při fotografovánítaké nevelká nabídka scénických režimů („Soumrak“, „Portrét za soumraku“, „Soumrak se stativem“, „Zadní osvětlení“, „Portrét se zadním osvětlením“, „Krajina“, „Makro“, „Portrét“), které reflektují nároky těch nejčastějších fotografických situací. Ve fotoaparátu je možné si vybrat ze tří standardních typů metod měření expozice: poměrové, středové a bodové. Režim snímání lze ze standardního Single- modu změnit na sériové snímání s rychlostí cca 0,57 sn/s (max. 100 snímků za sebou). Ve fotoaparátu lze nastavit kromě klasického autofokusu (Vícebodový AF, Střed AF a Jednobodový AF) také manuální typ ostření prostřednictvím zadání zaostřovací vzdálenosti (0,5m, 1m 3m, 7m, nekonečno).

Po potřeby nahrávání ozvučeného videa se model fotoaparátu blýskne možností pořizovat HD video při vysokém rozlišení 1280 x 720 a rychlosti 30 sn./s. Zajímavá je u přístroje možnost nastavovat u nahrávaného HD videa jeho kompresi a tím výrazně šetřit s prostorem na paměťové kartě (2 úrovně nastavení: „Fine“ s datovým tokem 9 MB/s. a „Standard“ s datovým tokem 6 MB/s.).

Z další funkční výbavy fotoaparátu zaujme schopnost přístroje pokročile detekovat na poli záběru nejen tváře (dokáže například rozeznat obličej dospělého člověka od dítěte, s následnou možností si rozeznané tváře konkrétních lidí ukládat do paměti přístroje) ale i úsměvy fotografovaných osob (funkce „Smile shutter“). Tato funkce automaticky zahájí fotografování, jakmile se snímaná osoba usměje. U režimu detekce úsměvu je možné dokonce volit z 3 možností nastavení intenzity detekovatelného úsměvu („Velký úsměv“, „Normální úsměv“ a „Jemný úsměv“). V rámci zkušeností z redakčního testování musíme dosvědčit, že tato funkce detekce opravdu funguje spolehlivě a dokáže odlišit úsměv od jiných například „šklebivých“ grimas, které často dokáží zmást podobně laděné funkce u některých kompaktů.

Z užitečných funkcí, které se mohou osvědčit v praxi, jmenujme kupříkladu režim optimalizace dynamického rozsahu („DRO“ - 2 nastavitelné úrovně intenzity), který jakožto digitální blesk se snaží zesvětlovat stinné partie v obraze se souběžným cílem minimalizovat přepaly na fotografii. Pro pohodlnější komponování záběru přijde uživatelům jistě vhod pomocná kompoziční mřížka, kterou je možné si zobrazit na LCD displeji fotoaparátu. Do kompaktu W290 se vkládají jako záznamové mediu paměťové karty typu Memory Stick™, jako koneckonců u všech kompaktů Sony. Dostupná je i interní paměť s poměrně miniaturní kapacitou 11 MB. Rozměry 97,6 x 57,4 x 22,6 mm testovaného fotoaparátu jsou přijatelně kompaktní a tak spolu s váhou cca 145 gramů si přístroj neuzme moc místa v kapse či kabelce. Podrobnější informace o technické specifikaci tohoto fotoaparátu můžete naleznout ZDE či v textu níže. Celkově se kompaktní fotoaparát W290 po stránce vzhledu a technických parametrů jeví jako přístroj, jež nabízí univerzální dispozice využitelné jak při reprezentativním používání ve společnosti tak například při fotografování krajiny na dovolené.

V následující tabulce uvádíme pro přehled výtah z technické specifikace fotoaparátu Sony Cybershot DSC-W290

ParametrSony Cybershot DSC-W290
Rozlišení (Mpix)12,1
Max. velikost (obr. body)4000 x 3000
Min. velikost (obr. body)640 x 480
Senzor: Typ/VelikostSuper HAD CCD 1/2,3"
Citlivost - ISOAuto, manual: 80 - 3 200
Ohnisko - fyzické (mm)5,0 - 25
Ohnisko - ekv. 35mm kinofilmu (mm)28 - 140
Optický zoom5x
Světelnost objektivuf3,3 - f5,2
Ostření: AF/MFANO/NE
Min. vzdálenost zaostření: Normal/Makro (cm)50 / 10
Optická stabilizace obrazuAno
Měření expozicePoměrové, středové a bodové
Komp. expozice+/- 2EV po 1/3EV krocích
Čas závěrky (s)1/ 1 600 - 2
Sériové snímání0,57 sn./s. v plném rozlišení
Exp. režimyi-Auto
Program
Scénické režimyPortrét
Portrét za soumraku
Krajina
Soumrak se stativem
Zadní osvětlení
Portrét se zadním osvětlením
Makro
BleskANO
Dosah blesku0,5 - 3 m (ISO neuvedeno)
Režimy WBAuto
Denní světlo
Zataženo
Žárovka
Zářivka 1
Zářivka 2
Zářivka 3

Blesk
Frekv. snímání (sn./sek.)30
LCD: Velikost/Rozlišení3"/230 400
Interní/Externí paměť11MB/Memory Stick™ Duo
Memory Stick PRO Duo™
Karta Memory Stick PRO Duo™ vysokorychlostní (bez rychlostní výhody)
karta Memory Stick PRO-HG Duo™
Rozměry / hmotnost (mm/g)97,6 x 57,4 x 22,6 / 145

Ovládání fotoaparátu je, díky vhodně rozmístěným ovládacích prvků s optimální velikostí, pohodlné a nekomplikované. Přístroj se zapíná tlačítkem na horní straně, kde je umístěna i spoušť a tlačítko pro přímé aktivování funkce detekce úsměv. Drtivá většina ovládacích tlačítek je situována na zadní straně fotoaparátu. Expoziční režimy volíme z otočného voliče, kde si můžeme zvolit režim plné automatiky („i-Auto“), programové automatiky „P“. Dále je zde dostupný mód „EASY“, který nabízí zjednodušené zobrazení informací na displeji, takže tato volba může být ideální například pro seniory. Z otočného voliče máme samozřejmě přístup také do nabídky výše vypsaných scénických režimů (označení „SCN“) a rovněž jím lze přepínat fotoaparát do režimu nahrávaní videa.

Z čtyřcestného multifunkčního ovladače lze přímo nastavit volby zobrazení informací na displeji (celkem 4 volby zobrazení informací na displeji a jeho jasového nastavení: „Nastaveni obrazovky na standardní jas a zobrazení informací“; “Zvýšení jasu obrazovky a zobrazení informací“ „Zvýšení jasu obrazu a zobrazeni histogramu“ a „Zvýšení jasu obrazu a zobrazeni jen snímku“), nastavení blesku („Auto“, „Fill flash“,“Pomalý synchronizovaný blesk“ a „Potlačený blesk“), nastavení makro režimu (Makro nebo „Makro auto“- fotoaparát se sám zapne do režimu makra, pokud se ostří na blízký objekt). Poslední atributem, kterým můžeme přímo nastavovat z multifunkčního voliče, je režim samospouště (u samospouště lze volit mezi časovými prodlevami 2s a 10s). Potvrzovací tlačítko „Ok“ je nalezneme uprostřed křížového ovladače. Pod multifunkčním voličem jsou je tlačítka pro přístup do menu a pro mazání vybraných snímku.

Vlastní menu fotoaparátu, které je mimochodem graficky velmi dobře provedené, se zobrazí ve formě levé a horní lišty, díky kterému uživatel má pohodlný přístup k nastavování těch nejdůležitějších parametrů pro fotografování (například citlivost ISO; vyvážení bílé barvy; kompenzace expozice; nastavení detekce tváří, volba ostření a ostřícího bodu, volba intenzity blesku; zapnutí a intenzita režimu digitálního blesku „DRO“; volba ze čtyř barevných režimů Normal, Živý, Sépie, BW; Aktivace a nastavení režimu stabilizace apod.). Uživatel tak neztrácí přehled nad tím, co se právě odehrává na poli fotografované scény. Dodejme, že menu je přeloženo do českého jazyka. Je dobré pochválit, že si fotoaparát pamatuje, ve které položce menu se uživatel naposled pohyboval (úspora času). Na konci lišty menu se uživatel dostane k možnostem nastavení chodu fotoaparátu (klasické setup menu se 4 záložkami pro nejrůznější palety standardního nastavování přístroje jako je například formátování karty, volba jazyka menu, nastavení šetřícího režimu, zvuku apod.). V režimu prohlížení snímků je například možné si v menu navolit promítání snímků s doprovodnou hudbou.

Ukázka z menu: Sony Cybershot DSC-W290

Postřehy z praxe
Začneme nejdříve se zmínkou o provozních časech přístroje. Fotoaparát W290 naběhne po zapnutí za cca 1,3s. to není zrovna špatné. Doba, která uplyne mezi zapnutím přístroje a pořízením prvního snímku, se pohybuje okolo hodnoty 3s a to již napovídá, že testovaný fotoaparát nebude asi patřit k těm nejsvižnějším kompaktům. Nicméně v dané třídě fotoaparátů to lze tolerovat. Čas, za který se přezoomuje objektiv z počátečního ohniska na koncové, je cca 2,10 s.

Na testovaném kusu (předprodukční vzorek) se projevovala místy značná časová prodleva při přístupu k pořízeným snímkům v plném rozlišení (cca 1,40s). Podobná prodleva byla znát i při pomalejším pohybu mezi jednotlivými položkami v grafickém rozhraní menu, které zřejmě výraznou měrou zatěžuje operační paměť přístroje. Během testování se nám také 2x přihodilo, že po nafocení určitého počtu snímků se na displeji fotoaparátu objevilo chybové hlášení informující o chybě formátování karty („Error C3131“), ačkoliv jsme kartu před jejím použitím v testu řádně naformátovali. Následně tak nebylo možné dále pokračovat ve fotografování až do doby, dokud nebyla karta znovu naformátována. Ovšem zde je férové zdůraznit, že je vysoce pravděpodobné, že tyto nepravosti jsou pouze záležitostí předprodukčního vzorku fotoaparátu, a proto u sériově vyráběných kusů dodávaných na trh by se zmíněné neduhy neměly vyskytovat

Fotoaparát se dobře drží v ruce a ovládací tlačítka nekloužou po prstech. Při běžném držení fotoaparátu nehrozí, díky vhodnému umístění interního blesku, že bychom si ho nechtěně zaclonili prstem. Ovládání zoomu objektivu je plynulé bez žádných rušivých „záseků“, které by mohly znepříjemňovat proces komponování záběru. Tubus objektivu Carl Zeiss Vario-Tessar s 5x zoomem nevykazuje žádnou abnormální vůli.

Autofokus přístroje pracuje svižně zejména při zvoleném režimu vícebodového zaostřování. Stativový zavit je na umístěn osu tubusu objektivu. Při fotografování v exteriéru, v podmínkách ostrého slunečního osvětlení, jsme si všimli, že automatika přístroje při celoplošném měření expozice má trochu sklon k mírnému přeexponování snímku. Proto určitě neuškodí použít v těchto světelných situacích zápornou kompenzaci expozice například ve výši -0,3 EV. Funkce digitálního blesku „DRO“ v praxi obstojně funguje a skutečně v určité míře snižuje výskyt nežádoucích přepalů a podpalů v obraze (viz ukázky snímků na další straně). Při nahrávání videa není možné zoomovat s objektivem fotoaparátu. Výdrž Li-ION baterie NP-BG1, nám během testování vydržela na pořízení asi 250 snímků.

[-more-]{Hodnocení snímků a závěr}

Hodnocení snímků
Začneme s hodnocením úrovně šumu na fotografiích. Model fotoaparátu W290 umožňuje nastavovat hodnoty citlivosti ISO v 7 krocích: 80, 100, 200, 400, 800, 1 600 a 3 200 ISO. Musíme přiznat, že v oblasti výskytu šumu v obraze dosáhl testovaný přístroj poměrně dobrých výsledků. Šum v obraze začíná být více viditelný až při citlivosti 400 ISO, přičemž i více zašuměné snímky, pořízené s citlivostí 800 ISO, si zachovávají určitou použitelnost (při menším formátu vytištěné fotografie) a není tak znát takový úbytek kresebnost detailů, jak tomu bývá často zvykem u některých fotoaparátů dané třídy. U snímků pořízených při citlivosti 1 600 ISO se již projevuje znatelný úbytek detailů v obraze a silná zašuměnost. O snímkcích pořízených při vysoké citlivosti 3 200 ISO již nelze prohlásit nic jiného, než to, že jsou použitelné pouze nouzových situacích. Celkově si můžeme všimnout, že digitální šum na fotografiích má potlačenou svoji chromatickou část a tak dává lepší dispozice pro své potlačení pomocí vhodného odšumovacího softwaru. Tento jev nebývá u 12Mpix kompaktů dané třídy příliš obvyklý. Takže po stránce výskytu šumu dosáhl fotoaparát W290 nadprůměrného výsledku.

Ukázka šumu na šedém políčku barevného terče : Sony Cybershot DSC-W290 - ISO 80, 100, 200, 400, 800, 1 600, 3 200 (směr zleva-doprava a dolů)

Noční snímky: Sony Cybershot DSC-W290 - ISO 80, 100, 200, 400, 800, 1 600, 3 200

Automatická kalibrace bílé barvy je u testovaného fotoaparátu na spolehlivé úrovni, pokud hodnotíme fotografování v podmínkách denního osvětlení. Při vyvažování bílé za umělého osvětlení, má automatika přístro trochu sklon k teplejšímu podání barevných tonů v obraze. S tímto jevem má ovšem problém drtivá většina digitálních kompaktů. Fotoaparát není vybaven funkcí manuálního vyvažování bílé a tak je vhodné si vybrat v nabídce příslušném menu některý z přednastavených presetů vyvážení bílé (např. režim „Žárovka“).

Vyvážení bílé barvy: Sony Cybershot DSC-W290 (Auto, Manual)

Při zkoumání kvality snímků testovaného fotoaparátu W290 je znát, že přístroj je vybaven kvalitním objektivem. Kresba optiky je na solidní úrovni, jak se můžete koneckonců přesvědčit z testovacích terčů. Ztráta kresebnosti objektivu, při přechodu od širokoúhlého ohniska 28 mm až po koncové ohnisko 140 mm (podobně jako úbytek ostrosti obrazu směrem ke okrajovým partiím snímku), není tak znatelná, jak bývá obvyklé u některých srovnatelných kompaktů dané třídy. Jsou zde sice patrné určité doostřovací úkony post-processingu fotoaparátu, ale i tak lze označit kresbu Vario-Tessar objektivu jako dobrou

Daný objektiv vykazuje určité soudkovité zkreslení, které je nejvíce patrné na širokoúhlém ohnisku 28 mm. Není žádné překvapení, že na koncovém ohnisku 140 mm můžeme vystopovat některé symptomy poduškovitého zkreslení. Celkově můžeme intenzitu těchto optických vad u zmíněného objektivu tolerovat, protože se pohybují v míře, která je obvyklá u kompaktů dané třídy. Pochvalně se můžeme vyjádřit o nízké úrovni výskytu chromatické aberace na okraji kontrastních ploch. Při fotografování v protisvětle jsme nezaznamenali žádný zvýšený výskyt rušivých odlesků uvnitř objektivu.

Po stránce spolehlivosti měření expozice, vyvážení bílé barvy a podání barev podává fotoaparát W290 dobrý výkon. Jediný problém, o kterém jsme se již zmínili výše, je mírný sklon automatiky k drobnému přeexponování snímku v podmínkách prudkého slunečního osvětlení. Je proto dobré si aktivovat živé zobrazení histogramu na displeji fotoaparátu a v případě potřeby využít zápornou kompenzaci expozice.

Rozlišení a kresba: Sony Cybershot DSC-W290

Krátké ohnisko - 28 mm (ekv. 35mm kinofilmu), středový výřez 1:1

Krátké ohnisko - 28 mm (ekv. 35mm kinofilmu), krajový výřez 1:1

Dlouhé ohnisko - 140 mm (ekv. 35mm kinofilmu), středový výřez 1:1

Dlouhé ohnisko - 140 mm (ekv. 35mm kinofilmu), krajový výřez 1:1

Video sekvence

Sony Cybershot DSC-W290: 1280 x 720 bodů , MP4 - 30sn./sek, 15,8 MB

V případě závěrečného hodnocení výsledku našeho redakčního testování fotoaparátu Sony Cybershot DSC-W290, není třeba psát žádné sáhodlouhé elaboráty. Pokud hledáte kompaktní fotoaparát s atraktivním vzhledem a kvalitní optikou pro účely nenáročného fotografování ve společnosti či v přírodě, tak tento fotoaparát může být pro vás správnou volbou. Přístroj nabízí solidní objektiv s univerzálním rozsah ohnisek 28 - 140 mm (ekv. kinofilmu), kvalitní LCD displej, funkční stabilizaci objektivu, bytelné dílenské zpracování a stylové designové provedení, které je i znát při detailnějším ohledání fotoaparátu. Fotoaparát dosahuje dobrých výsledků v oblasti výskytu šumu v obraze, který je navíc překvapivě převážně monochromatické povahy. Grafické provedení menu přístroje působí svěžím moderním dojmem a vyznačuje se rozumným uspořádáním. Pozitivně hodnotíme rovněž pokročilé funkce detekce obličejů a úsměvu, s možností jejich dalšího nastavení.

Pokud by jsme měli naopak tomuto fotoaparátu něco vytýkat, tak můžeme kriticky zmínit na dnešní dobu již poněkud dlouhou minimální zaostřovací vzdálenost 10 cm v rámci ostření v makro režimu. Moc se nám také nezamlouvaly určité časové prodlevy při pohybu v menu fotoaparátu či prohlížení pořízených snímků, které ovšem mohly být způsobeny předprodukční povahou testovaného kusu fotoaparátu. Zájemce o kreativnější možnosti nastavování expozičních parametrů, mohou na daném fotoaparátu postrádat existenci manuálních či poloautomatických režimů.

Celkově lze označit testovaný fotoaparát Sony Cybershot DSC-W290 jako kvalitně provedený stylový kompakt, který například příznivce fotografování ve stylu „namiř a stiskni spoušť“ nezklame. Fotoaparát Sony Cybershot DSC-W29 je již v těchto dnech (duben 2009) k dostání trhu za cenu okolo 7 400 Kč.

[-more-]{Živé fotografie: Sony DSC-W290 }

Živé fotografie: Sony DSC-W290

Ukázka efektu funkce „DRO“ (Dynamic Range Optimised), vypnuta