Jak správně vybrat digitální fotoaparát? - 1. díl - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Vybíráme

Jak správně vybrat digitální fotoaparát? - 1. díl

DF Praxe rezimy

29. listopadu 2007, 00.00 | Blíží se Štědrý den a touto dobou si mnoho lidí klade otázku, čím potěšit své milé pod stromečkem. Stále častěji se lidé rozhodují zakoupit digitální fotoaparát, ovšem zcela tápají v definicích, technických specifikacích apod. Tímto seriálem se pokusíme problematiku vysvětlit. V úvodním článku si rozdělíme digitální fotoaparáty do jednotlivých skupin a v dalších článcích se budeme věnovat problematice, jak vybrat správný fotoaparát v dané kategorii.

::Jak správně vybrat digitální fotoaparát? - 1. díl
::Jak správně vybrat digitální fotoaparát? - 2. díl - Kompakty
::Jak správně vybrat digitální fotoaparát? - 3. díl - EVF fotoaparáty
::Jak správně vybrat digitální fotoaparát? - 4. díl - DSLR zrcadlovky

Blíží se Štědrý den a touto dobou si mnoho lidí klade otázku, čím potěšit své milé pod stromečkem. Stále častěji se lidé rozhodují zakoupit digitální fotoaparát, ovšem zcela tápají v definicích, technických specifikacích apod. Tímto seriálem se pokusíme problematiku vysvětlit. V úvodním článku si rozdělíme digitální fotoaparáty do jednotlivých skupin a v dalších článcích se budeme věnovat problematice, jak vybrat správný fotoaparát v dané kategorii.

Jaký fotoaparát hledáme?
Správná volba typu fotoaparátu není jen záležitostí cenovou, ale také užitnou. Musíme myslet na to, kdo bude fotoaparát používat a zda-li zvládne jeho základní a pokročilá nastavení nebo naopak, zda-li nemá námi vybraný fotoaparát příliš málo funkcí pro kreativní a schopné uživatele. Zrcadlovka za čtvrt milionu není zcela ideální dárek pro úplného začátečníka.
První otázkou je, pro koho fotoaparát kupujeme, jaké má fotografické znalosti a ochotu se učit nové věci. Jednoduchým automatickým fotoaparátem potěšíme babičku, která se příliš nevzrušuje nastavováním nějaké citlivosti, ale zřejmě na druhou stranu nebude stačit fanouškovi nových technologií.


kvůli velkému displeji často u kompaktů nezbývá místo pro hledáček

Kompakty
Kompaktními fotoaparáty máme na mysli především ty přístroje, které jsou malé, lehké a jednoduché, zkrátka kompaktní a po ruce. Velkou výhodou je jednoduché fotografování. Díky malému snímači mají velkou hloubku ostrosti, a tak je menší pravděpodobnost, že uživatel špatně zaostří. Kompakty mají poměrně agresivní upravování snímků před jejich uložením, které zajistí sytější barvy, větší kontrast, doostřování apod. Dříve měly takřka všechny kompakty optický průhledový hledáček (přes který nevidíme zcela to samé jako snímač přes objektiv, hledáček je mimo osu objektivu), nyní však výrobci často od hledáčku upouštějí. Uspořené místo tak věnují větším displejům, které často zabírají většinu zadní strany. Pokud přístroj má optický průhledový hledáček, pak od něj můžeme očekávat schopnost reálného zobrazení zoomu. Dalšími poznávacími znaky kompaktů je kratší rozsah zoomu, který se ovládá přes tlačítka, a jednoduché ovládání.
Co se týče ovládání, můžeme kompakty rozdělit na dvě základní skupiny, na zcela automatické (amatérské) a manuální (pro pokročilejší). Automatické nám zpravidla umožňují nastavit pouze citlivost a vyvážení bílé barvy (ani to není podmínkou). Manuální dávají větší svobodu a dovolují nastavení i času závěrky a clony. To vede k větší kontrole nad expozicí snímku a v závislosti na dovednostech uživatele může vést i ke kreativnějším fotografiím (pomocí dlouhých expozic apod.). Ani takové kompakty není problém pořídit do rodiny, samozřejmě nabízejí i automatické režimy. Jen je potřeba hlídat, aby nezůstal zapnutý v manuálním režimu.


EVF kompakt s manuálním zoomováním

EVF
O něco pokročilejší funkce nabízejí přístroje, jejichž označení stále způsobuje velký zmatek v orientaci amatérů v digitální fotografii. EVF (Electronic ViewFinder) kompakty, EVF zrcadlovky, elektronické zrcadlovky atd. To vše označuje přístroje, které promítají obraz ze snímače, na který stále dopadá světlo přes objektiv, na displej v hledáčku (nebo na displej na zadní straně). Důležitý je zde však právě ten hledáčkový displej, který určil název těchto přístrojů. Ten nám umožňuje vidět přesně to samé jako snímač. Při fotografování na krátké vzdálenosti tedy nedochází k velkým rozdílům jako u průhledového optického hledáčku. Největší mýlkou a zmatečným označením je právě slovo zrcadlovka, protože EVF přístroje žádné zrcadlo před snímačem nemají.
Od začátku byly vyvíjeny jako alternativa pravých jednookých zrcadlovek, ve kterých jsme taktéž viděli svět skrze objektiv. Jistým omezením je však stále displej, který má konečný počet zobrazovacích bodů, určitou obnovovací frekvenci atd. V současné době tedy v rychlosti odezvy stále nemůže nahradit pohled do SLR (single lens reflex) hledáčku jednooké zrcadlovky. Ve většině případů je však lze bez problémů použít, ty mohou nastat v náročných podmínkách, jaké přináší například reportážní fotografie atd. Pokud chceme fotografovat rychlejší pohyby nebo v horším osvětlení.
U EVF přístrojů se setkáme s bohatšími možnostmi nastavení oproti kompaktům, na tělo přístroje je vyvedeno více ovládacích prvků a u některých přístrojů jsme se konečně dočkali i manuálního ovládání zoomu. To znamená, že objektiv ovládáme manuálně, nikoliv pomocí tlačítek. Ovládání je však stále jednoduché a poměrně snadno pořídíme povedený snímek. EVF kompakty zpravidla nabízejí větší rozsahy zoomu (ultrazoomy), optickou stabilizaci apod. Koncept all-in-one nevyžaduje nákup většího množství příslušenství (objektivy apod.) a jsou ihned připraveny k použití.


zrcadlovky Olympusu nabízejí výhodu velmi kompaktních rozměrů

DSLR zrcadlovky
Digitální (DSLR - digital single lens reflex) zrcadlovky jsou konstrukčně nejblíže klasickým kinofilmovým jednookým zrcadlovkám. Místo filmu je zde však snímač. Na scénu se tedy díváme pomocí optického hledáčku, odrazem přes zrcátko skrze objektiv. DSLR také umožňují výměnu objektivů, na rozdíl od EVF přístrojů, které je mají napevno zabudované. Můžeme se u nich setkat také s ještě větším počtem ovladačů na těle, díky kterým je ovládání výrazně rychlejší.
Výhodou je možnost použití větší plochy snímače než u EVF, díky čemuž je možné dosáhnout menšího digitálního šumu, většího dynamického rozsahu, větší svobody při řízení hloubky ostrosti apod. Nevýhodami jsou na druhou stranu větší hmotnost, rozměry a riziko zašpinění snímače při výměně objektivů.
K zrcadlovkám je vhodné dokoupit více příslušenství (filtry, stativ, externí blesk, vertikální grip atd.) a její ovládání je složitější, a tak je o něco těžší pořídit povedený snímek. Zpracování snímku není tak agresivní a předpokládají se i určité znalosti o zpracování snímků na počítači. Nejlevnější DSLR již lze pořídit za stejné peníze jako nejlepší EVF kompakty.

Shrnutí
Při rozhodování o koupi digitálního fotoaparátu musíme brát v úvahu budoucího uživatele, respektive jeho znalosti, ochotu se učit a také nároky na vzhled fotoaparátu, velikost apod. Základní rozdělení jsme si nastínili v dnešním článku a podrobný popis jednotlivých kategorií budeme probírat v článcích, které budou vycházet s odstupem jen několika dnů.

Tématické zařazení:

 » Vybíráme  

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Vybíráme  » Jak vybrat  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Mírná mystifikace:

Autor: Martin V. Muž

Založeno: 29.11.2007, 11:11
Odpovědí: 13

"Nejlevnější DSLR již lze pořídit za stejné peníze jako nejlepší EVF kompakty."
To je asi pravda, nicméně nutno dodat, že ta DSLR typicky bude bez buď objektivu nebo s krátkorozsahovým seťákem s ne moc dobrou světelností (mírně řečeno), zatímco EVF bude mít v ceně stabilizovaný širokorozsahový objektiv se světelností lepší než f/4 na dlouhém konci. To jen tak pro upřesnění.

Odpovědět na příspěvek

RE: Mírná mystifikace:

Autor: Bedrich Muž

Založeno: 29.11.2007, 12:51

Pro jeste vetsi upresneni se ale slusi dodat, ze samotne parametry objektivu bez vztahu k parametrum snimace, ktery se za nimi skryva, jsou celkem k nicemu.
Zrcadlovky hendikep svetelnosti setovych skel s prehledem dohaneji pouzitelnosti vysokych ISO, viz napr.:

ISO100 z 8Mpix kompaktu:
http://dprevie
w-img.fotki.com/gallery/c
anonpro1_samples/original
s/040330-1120-08.jpg

I
SO800 z 8Mpix DSLR:
http://iso.bubaci.
info/iso800b.jpg


A i kvalita setaku jde viditelne nahoru, prikladem muze byt Canoni 18-55IS, ktery je dle dostupnych testu (napr. photozone.de) perfektne ostry na vsech ohniscich a clonach.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Mírná mystifikace:

Autor: Martin V. Muž

Založeno: 29.11.2007, 13:28

Možná by bylo dobré si ten článek přečíst znovu. Já v něm větu "Výhodou je možnost použití větší plochy snímače než u EVF" v kapitole o DSLR vidím, čili v tomto směru není potřeba nic upřesňovat a doplňovat. Naproti tomu rozsah (či vůbec přítomnost) objektivu zmíněn nebyl, což považuji za opomenutí, které může vést ke zmatení čtenářů.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Mírná mystifikace:

Autor: Bedrich Muž

Založeno: 29.11.2007, 13:46

...jeden o voze, druhy o koze.

Ja jsem nereagoval na clanek, ale na tvuj prispevek.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Mírná mystifikace:

Autor: Martin V. Muž

Založeno: 29.11.2007, 14:14

Můj příspěvek se článku týkal, resp. chybějících informací v něm... Mým záměrem nebylo zopakovat obsah článku, ale mírně ho doplnit. Tvůj příspěvek opakoval věci z článku, čili máš pravdu, že já jsem řekl cosi o voze a Ty jsi začal o koze :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Mírná mystifikace:

Autor: Daniel Muž

Založeno: 29.11.2007, 15:02

Ja myslim,ze i tak ta koza bude lepsi nez vuz :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mírná mystifikace:

Autor: Martin V. Muž

Založeno: 30.11.2007, 11:23

Já raději vůz nežli kulhavou kozu bez vemene, ale Tvůj názor Ti neberu :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Mírná mystifikace:

Autor: Daniel Muž

Založeno: 29.11.2007, 13:00

Jo,ale u DSLR 2x vetsi a kvalitnejsi snimac a myslim,ze i setak bude mit kvalitnejsi vystup nez ultra-maxi-mega-zooom a nezapomen,ze f4 na EVF nemuzes srovnavat s f4 na DSLR,kdyz uz neco upresnujes.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Mírná mystifikace:

Autor: Martin V. Muž

Založeno: 29.11.2007, 13:31

Rozsah ohnisek samozřejmě porovnat můžu a kresebnost seťáku k D400 a FZ30 na f/4 velmi rád porovnám :-)))

Odpovědět na příspěvek

RE: Mírná mystifikace:

Autor: Daniel Muž

Založeno: 29.11.2007, 13:03

Bedrich byl rychlejsi.

Odpovědět na příspěvek

RE: Mírná mystifikace:

Autor: digihonza Muž

Založeno: 30.11.2007, 01:11

Je pravda, ze ve clanku neni nic moc o objektivech k dslr, ale je tam, ze je k nim vhodne dokoupit nejake prislusenstvi. Jen bylo opomenutu na objektivy. Ale taky tam psano ze je lepsi koupit dslr se setakem nez evf, je to jen porovnani ceny. Myslim si, ze je mozna lepsi, kdyz clovek nema ponize na prislusenstvi a objektivy, vzit nejlepsi evf, nez nejlevnejsi dslr s obycejnym setakem. dslr zatim nemam, ale tohle si myslim...

Odpovědět na příspěvek

RE: Mírná mystifikace:

Autor: smite Muž

Založeno: 01.12.2007, 16:59

Reakce na: digihonza

Celková kvalita fotografií, pořízených nejlepší EVF, zdaleka nedosahuje kvality nejlevnějších DSLR. Velikost čipu a plocha jednotlivých buněk na něm je u DSLR mnohem větší, takže SW ve foťáku nemusí tak drasticky dolaďovat nedostatky jako např. odstup užitečný signál - šum. Fotky v PC se také lépe upravují než z jakéhokoliv kompaktu a mají větší dynamický rozsah. Rozdíl je opravdu znát a spoustu situací kompaktem zkrátka dobře nafotit nelze. DSLR (i několik kompaktů včetně EVF) jsem měl a tohle vím...
Pokud tedy chci malý a levný obrazový záznamník, abych ho mohl mít všude s sebou a spokojím se s jeho omezeními, pak doporučuju kompakt (Canon a Fuji mají podle mě mezi levnými kompakty výstupy nejlepší, Nikon a Olympus dobré, Kodak, Samsung, Panasonic, atd. naopak nejhorší). Ve všech ostatních případech doporučuju zrcadlovku (minimálně nějaký Olympus, nejlépe Canon nebo Nikon). To je můj názor.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Mírná mystifikace:

Autor: Miland Muž

Založeno: 01.12.2007, 19:25

Pod to, co napsal "smite" bych se taky podepsal. Taky jsem fotil kompaktem (Olympus), ale ne všechno šlo kompaktem vyfotit, navíc mě focení začalo bavit a kompakt mě zbytečně omezoval v možnostech nastavení, zejména možností kontroly hloubky ostrosti kvalitou výstupu. Proto jsem přešel na DSLR (Canon) a jsem zcela spokojený a hodně mi před koupí pomohly články pana Filipiho nebo Neffa (jim díky). Z vlastní zkušenosti bych si před pořízením fotoaparátu položil několik otázek (Co chci fotit? Jak to chci fotit? Jakou požaduji kvalitu výstupu? Využiju většinu možností v nastavení přístroje? Kolik do toho chci investovat?). Až po zodpovězení otázek se můžu rozhodnout, jaký druh fotoaparátu koupit. Záměrně neuvádím jakou značku, protože v každé kategorii jsou horší, lepší, kvalitnější i TOP produkty různých značek.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Mírná mystifikace:

Autor: digihonza Muž

Založeno: 01.12.2007, 20:26

Souhlasim s tebou. Urcite jsem nechtel rict, ze nejlepsi evf jsou lepsi nez nejlevnejsi dslr, chtel jsem jen rict, ze pro nekoho, kdo ma omezenej rozpocet a nema na objetkivy a tak, je mozna lepsi invesovat do nejlepsiho evf, ale ono zalezi na uhlu pohledu a co ten clovek od toho ocekava. Vyhody dslr jsou jasny a ty jim nikdo vzit nemuze...Nevim co jsi myslel tim kompaktem, ale asi klasickej malej kompakt (evf je taku vlastne jeste kompakt) a ty se uz vubec nemuzou rovnat s dslr. S tim doporucenim kompaktu s tebou taky souhlasim. Ja jsem proste zatinej na Canony at uz jde o kompakty nebo dslr...

Odpovědět na příspěvek

A pak se v tom má laik vyznat...

Autor: kikina Muž

Založeno: 29.11.2007, 15:19
Odpovědí: 10

když se dotáži jaký tedy DF vybrat (poměr cena/výkon) pro fotografování přírody, rodiny, dovolené, dětí atd. - prostě nic "profi" následuje na 99% odkaz na stránky diskusí, jejichž obsahem jsou převážně slovní půtky přispívajících a fundovaná rada či doporučení většinou chybí.

Odpovědět na příspěvek

RE: A pak se v tom má laik vyznat...

Autor: Daniel Muž

Založeno: 29.11.2007, 16:06

Pokud chces fotit jen tak,na takove to domaci cvakani,bohate staci EVF,ale pokud te to nedej boze zacne bavit a budes chtit lepsi fotecky,tak nasleduje prodej EVF a nakup zrcadla.No a to si pak nadavas,ze jsi ji nekoupila hned. To muj nazor

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: A pak se v tom má laik vyznat...

Autor: digihonza Muž

Založeno: 30.11.2007, 00:53

Uznavam tvuj nazor, ale mam na to jinej nazor. Na takovy to domaci cvakani staci kompakt, EVF muze byt zbytecnej luxus, pokud se clovek o foceni nezajima vic. A DSLR je uplne zbytecny reseni, pokud clovek nevi jiste, ze se bude o fotografovani hloubeji zajimat. To by potom mohl bejt naopak taky sklamanej, ze raci nekoupil levnejsi aparat, kterej bude jednodussi. Myslim si, ze je standardni postup, ze si clovek koupi jednodussi fotak se kterym se uci fotit a poznava co potrebuje a co ne a kdyz vidi, ze potrebuje vic, tak koupi neco lepsiho. Ja jsem taky zacinal s automatickym, kompaktem, pak jsem presel na evf a ted planuju koupi dslr a urcite nelituju, ze jsem do dslr nesel hned... Tolik muj nazor...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: A pak se v tom má laik vyznat...

Autor: digihonza Muž

Založeno: 30.11.2007, 00:54

Uznavam tvuj nazor, ale mam na to jinej nazor. Na takovy to domaci cvakani staci kompakt, EVF muze byt zbytecnej luxus, pokud se clovek o foceni nezajima vic. A DSLR je uplne zbytecny reseni, pokud clovek nevi jiste, ze se bude o fotografovani hloubeji zajimat. To by potom mohl bejt naopak taky sklamanej, ze raci nekoupil levnejsi aparat, kterej bude jednodussi. Myslim si, ze je standardni postup, ze si clovek koupi jednodussi fotak se kterym se uci fotit a poznava co potrebuje a co ne a kdyz vidi, ze potrebuje vic, tak koupi neco lepsiho. Ja jsem taky zacinal s automatickym, kompaktem, pak jsem presel na evf a ted planuju koupi dslr a urcite nelituju, ze jsem do dslr nesel hned... Tolik muj nazor...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: A pak se v tom má laik vyznat...

Autor: Martin Muž

Založeno: 01.12.2007, 09:27

K tomu cvakání. Máme malej kompakt a máme "malou" zrcadlovku. Od té doby co máme to zrcadlo, manželka fotí výhradně s ním. Možná je to tím že je to foťák do kterého se dívá dovnitř. COSI drží při focení v ruce, snadněji - přirozeným pohybem se zoomuje atd. Pokud mohu radit a pokud na to jen trochu máte, vřele doporučuji koupit byť tu nejlevnější zrcadlovku na trhu. Navíc "mizerná" zrcadlovka fotí jako nejlepší kompakt.
A lidé, kteří fotívali na Praktiky a jiné zrcadlové stařečky (můj případ) budou mít s kompaktem vždy jisté trnutí za krkem, že to prostě jen nějak není to ono.
Na druhou stranu - kompakt tahám s sebou třeba na kolo.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: A pak se v tom má laik vyznat...

Autor: digihonza Muž

Založeno: 01.12.2007, 20:34

Zajimavej nazor. Je pravda, ze zrcadlovka ma taky automatickej rezim, takze se nemusi nic nastavovat. Jen se musi clovek naucit(pokud to nemumi) zaostrovat na spravny misto, protoze u dslr by jinak mohl bejt obcas nestastnej z vysledku. Jestli jsi jeste fotil na starou zrcadlovku, tak te chapu, ze se ti kompakt moc nezamlouva.

Odpovědět na příspěvek

RE: A pak se v tom má laik vyznat...

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 29.11.2007, 20:20

Jaký odkaz do diskusí? Kupte podle svých nároků a kapsy buď Panasonic TZ2 nebo Fujifilm S6500fd nebo Pentax K10D nebo Nikon D3. :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: A pak se v tom má laik vyznat...

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 29.11.2007, 22:31

Je to myslim jen otazka penez (kolik chcete za fotak utratit). Presnejsi pozadavky na DF mi poslete do emailu, pokusim se vam poradit.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: A pak se v tom má laik vyznat...

Autor: Radek Muž

Založeno: 29.11.2007, 23:38

Vy si pane Filipi myslite ze jde odpovedne poradit v oblasti rekneme low entry SLR? Ze nekdo rekne "chci fotit prirodu" a je mu porazen Canon za 16 000 Kc, a Nikon za 16500 Kc neb 15 500 Kc je spatne? A naopak? Ze nekdo muze nakupem jakekoli SLR zrcadlovky v tomto segmentu udelat chybu a jeden z vyrobcu Canon/Nikon/Pentax/Sony/O
lympus je vlastne v nekterem segmentu priroda/sport/reportaz/ apod mimo hru? Pripada me ze to nebude mit zadnou souvisost s tim co bude fotit a jak bude fotit. Nekdo taky legracne pocita kolik desitek objektivu ten vyrobce nabizi, nekdo doporuci nejakou znacku, protoze ma makrobesk v akci. Ja jsem kdyz se me nekdo zepta uplne bezradnej.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: A pak se v tom má laik vyznat...

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 30.11.2007, 10:17

Prominte, ale tady se nikdo nebavi o low entry SLR.

Dotaz znel obecne, takze mne logicky zajima cena, zda-li slecna/pani chce investovat 5 tisic, 10 tisic, 20 tisic nebo "treba milion". Snad uznate ze financni moznosti jsou nejcasteji prave tim kriteriem, podle ktereho vybirame nejvice (obecne receno). Jinak bychom vsichni meli (treba) Hasseblady a jezdili v Rolls-Royce :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: A pak se v tom má laik vyznat...

Autor: Radek Muž

Založeno: 30.11.2007, 20:05

Ja to taky tak resim. Nekdo rekne 7000 Kc a ja ho poslu koupit fotak za 7000 Kc ktery se mu libi a o kterem predem mluvi. On ma radost ze si predvybral dobre a ja ze ma radost. Myslel jsem ze chcete nejak sofistikovane radit a zrovna od vas bych si to rad precetl.

Odpovědět na příspěvek

INFORMACE JSOU JEN ZÁKLADNÍ

Autor: aLEŠ Muž

Založeno: 29.11.2007, 15:30
Odpovědí: 0

pro DSLR platí ještě další výhody- prakticky možnost fotit ihned po zapnutí a možnost větší práce s hloubkou ostrosti .

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

když se dotáži jaký tedy DF vybrat (poměr cena/výkon) pro fotografování přírody, rodiny, dovolené, dětí atd. - prostě nic "profi" následuje na 99% odkaz na stránky diskusí, jejichž obsahem jsou převážně slovní půtky přispívajících a fundovaná rada či doporučení většinou chybí.


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: