Byl představen první fotoaparát Olympus Pen E-P1 s platformou 4/3 Micro Four Thirds - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Novinky - fotoaparáty

Byl představen první fotoaparát Olympus Pen E-P1 s platformou 4/3 Micro Four Thirds

16. června 2009, 07.00 | Olympus oficiálně představil nový 4/3 Micro Four Thirds fotoaparát Olympus Pen E-P1. Jedná se o historický milník, neboť je tomu přesně 50 let, kdy Olympus začal výrobu legendárních Pen fotoaparátů, kterých se po celém světě prodalo přes 17 miliónů. Přístroj Olympus Pen E-P1 je tedy digitálním nástupce Pen fotoaparátů Olympus a nabízí mimo jiné atraktivní retro-stylový design v kovovém vzhledu, velmi kompaktní rozměry, rozlišení 12 Mpix, systém stabilizace, možnost nahrávání HD videa, či širokou škálu kreativních filtrů. Více viz náš článek.

Nový fotoaparát Olympus Pen E-P1, který byl včera večer oficiálně představen v Berlíně, nabízí fotografům to, co dosud na trhu nebylo dostatečně zastoupeno. Tedy fotoaparát, který ve svém malém kompaktním těle ukrývá, na rozdíl od běžným kompaktů, mnohem větší snímač, a tak je s ním možné pořizovat snímky se srovnatelnou kvalitou, jako u digitálních zrcadlovek. Díky platformě 4/3 Micro Four Thirds lze na tomto fotoaparátu používat rozměrově úsporné výměnné objektivy, které tak spolu s malým tělem přístroje celkově spoluutvářejí v praxi velmi užitečnou kompaktnost.


Fotoaparát Olympus Pen E-P1 ve stříbrné a bílé verzi s novým objektivem M. ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6

V čem je fotoaparát Olympus Pen E-P1 jiný? Rozdíl spočívá především ve filozofii daného produktu. Nejedná se o prvního představitele 4/3 Micro Four Thirds fotoaparátů, protože tento primát již drží aparát Panasonic Lumix G1. Olympus Pen E-P1 však na rozdíl od tohoto fotoaparátu (i když má prakticky stejný snímač jako Panasonic G1, resp. GH1), který razí cestu hybridní „bez-zrcadlovky“, nabízí úplně jiné paradigma. Jedná se o koncept vzhledově čistě kompaktního fotoaparátu s možností výměny objektivů. Přístroj není vybaven žádným hledáčkem (tedy ani elektronickým) jako v případě Panasonic G1 a také nabízí úplně odlišný design těla (DSLR se vůbec nepodobá), který je značně blízký stylovým fotoaparátům z 60. let minulého století (podobně jako u původních Olympus Pen fotoaparátů). Právě tento aspekt by mohl oslovit nemálo fotografů, kteří takto řešený fotoaparát na současném trhu postrádají.


Fotoaparát Olympus Pen E-P1 ve stříbrné a bílé verzi; pohled na zadní stranu přístroje

V kovovém těle fotoaparátu Pen E-P1 nalezneme 12,3Mpix Live MOS snímač s rozměrem cca 17,3 mm x 13 mm. Tento snímač, podobně jako u Olympus DSLR, je vybaven moderním systémem stabilizace, který dává fotografovi výhodu v rozsahu až 4 EV. Nechybí ani systém protiprachové ochrany, který pomocí ultrasonických záchvěvů speciálního filtru umístěného před snímačem, setřepává z povrchu snímače prachové částice. V útrobách přístroje „tepe“ nový obrazový procesor TruePic V. Tento obrazový procesor poskytuje podle výrobce vyšší rychlost zpracování dat a možnost nastavovat citlivost až do 6400 ISO (Panasonic G1 má nastavitelnou citlivost „pouze“ do 3 200 ISO). Aparát je vybaven dostatečně velkým LCD monitorem s délkou úhlopříčky 3 palce (7,6 cm) a rozlišením 230 000 obrazových bodů (hybridní fotoaparát Panasonic G1 má LCD monitor s dvojnásobným rozlišením 460 000 bodů). Fotoaparát disponuje rychlostí 3 sn./s. při sekvenčním snímání (maximálně 14 snímků v RAW formátu v jedné sérii za sebou).


Porovnání fotoaparátu Olympus Pen E-P1 s jeho analogovým předchůdcem z roku 1963

V aparátu Pen E-P1, podobně jako u DSLR E-30, je dostupných celkem 6 kreativních filtrů („Pop Art“,“Pin Hole“, „Soft Focus“, „Pale & Light Colour“, „Light Tone“ a „Grainy Film“), jenž jsou určené na různorodou stylizaci fotografií. Filtry lze aplikovat ihned po pořízení snímku přímo ve fotoaparátu. Pro digitální napodobení kreativní multiexpoziční techniky slouží funkce „Multiple Exposure“, která umožňuje překrytí několika RAW snímků v reálném čase. Tento režim je možné používat buď přímo ve fotorežimu, anebo později v režimu editace snímků. Ve fotoaparátu je možné nastavit 4 volitelné režimy poměrů stran snímku (4:3, 3:2, 16:9 a 1:1).


Fotoaparátu Olympus Pen E-P1 (bílá verze) s objektivem M. ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake; pohled zeshora

V poslední době je velkým “ternem“ u fotoaparátů s větším snímačem umožňovat nahrávání HD videa, a tak ani přístroj Pen E-P1 nezůstává stát stranou. Fotoaparát umožňuje nahrávat stereofonně (!) ozvučené HD video s rozlišením 1280 x 720 pixelů při rychlosti 30 sn./s.. Maximální délka nahrávaného videa je ovšem limitována na dobu 5 minut, avšak v praxi na tento nedostatek uživatelé nemusejí vůbec narazit (podle některých „moudrých jazyků“ by totiž při stříhání videa neměl být jeden záběr delší než 5 s.). Video záznamy lze nahrávat a prohlížet ve formátu AVI, a to ve standardním poměru stran 4:3 nebo širokoúhlém poměru 16:9. Během nahrávání videa je možné používat různé umělecké filtry, zorný úhel a automatické zaostřování během nahrávání. Volba clony je možná pouze před zahájením nahrávaní videa.


Fotoaparát Olympus Pen E-P1 ve stříbrné a bílé verzi; pohled na přední stranu přístroje

Nutnost rychlého zápisu nahrávaného HD videa si vynutila u Olympusu „malou revoluci“ v oblasti podporovaného typu paměťové karty. Olympus u fotoaparátu Pen E-P1 poprvé upustil od svého formátu karet xD a na místo něj v přístroji zabudoval slot pro rychlejší SD/SDHC paměťové karty. Dodejme, že přístroj je kompatibilní s HDMI rozhraním (nechybí samozřejmě také Hi-Speed USB 2.0 konektor).


Objektivy M. ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake (ekv. kinofilmu 34mm) a M. ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6 ( ekv. kinofilmu 28-84mm) ve stříbrné modifikaci

Fotoaparát Pen E-P1 se bude dodávat s novými výměnnými objektivy Olympus navrženými speciálně pro nový mikro 4/3 formát: M. ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake (ekv. kinofilmu 34mm) a M. ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6 (ekv. kinofilmu 28-84mm). Tento nový fotoaparát bude rovněž slučitelný se všemi ostatními 4/3 Micro Four Thirds objektivy (například od Panasonic) a pomocí adaptéru na něj bude možné nasazovat také veškerá skla stávajícího Olympus sortimentu systému 4/3 Four Thirds (podle výrobce by nasazení adaptéru nemělo způsobovat žádnou vinětaci).


Příslušenství k fotoaparátu Olympus Pen EP-1 zahrnuje (na obr. ve směru zeshora dolů): Odnímatelné kožené pouzdro na tělo v bílé a hnědé barvě; externí blesk FL-14; Adaptér MMF-1 pro všechny objektivy Four Thirds; Adaptér MF-2 pro všechny objektivy OM a externí optický hledáček VF-1

Funkční výbava fotoaparátu Pen E-P1 zahrnuje jak pětici klasických expozičních režimů („iAuto“, „Program“, „Av“, „Tv“ a „Manuál“), tak i celkem dalších 14 scénických režimů pro různé fotografované situace. Z těchto specifických režimů je například zajímavý režim „e-Portrét“, který automaticky provádí retušovací vyhlazení obličeje fotografované osoby (zejména vyhlazení vrásek). Přístroj nabízí jednoduché ovládání pomocí 2 otočných voličů (volba clony a expozičního času) a nově vyvinutému systému menu pro snadnější ovládání v živém náhledu (2 postranní lišty zobrazitelné na LCD s přístupem do nastavení všech důležitých expozičních parametrů). Fotoaparát samozřejmě nabízí technologii detekce tváří, která je již dnes nedílnou součástí naprosté většiny digitálních fotoaparátů. Pro prevenci vzniku „padajících“ snímků je v přístroji zabudována digitální obdoba vodováhy.


Součástí příslušenství k fotoaparátu Olympus Pen E-P1 (na obr. je uvedena bíla verze) je i stylový kožený řemínek

Fotoaparát Olympus Pen E-P1 se bude na trh dodávat ve dvou stylových barvách, a sice v barvě stříbrné a bílé. Nový model aparátu a dva 4/3 Micro Four Thirds objektivy se objeví v prodeji od července 2009. Tuzemská cena fotoaparátu Pen E-P1 by měla být obdobná jako u DSLR E-620 (tedy do 20 000 Kč).

Poznámka :
V současné době pro vás připravujeme reportáž, ve které naleznete nejen další informace o novém fotoaparátu Olympus Pen E-P1, ale také v ní budou publikovány první pořízené fotografie z tohoto přístroje. Proto neváhejte a nezapomeňte navštívit naše stránky ve středu dopoledne – dozvíte se více.

Olympus Pen E-P1 – hlavní charakteristika:

  • Rozlišení: 12,3 Mpix (efektivně)
  • Obrazový procesor TruePic V
  • Citlivost ISO: Auto, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6 400
  • Režim inteligentní automatiky „iAuto“ (inteligentní volba scénických režimu); „Program“; „Av“- priorita clony; „Tv“- priorita času; „manuál“
    Autofokus s 11 ostřícími zónami
    Možnost přepínání formátů snímku na 4:3, 3:2, 16:9 a 6:6
    14 scénických režimů; 6 kreativních filtrů, které lze používat i při nahrávání videa
    Zabudovaný stabilizátor obrazu s výkonem 4 EV
    Adaptér pro všechny objektivy ZUIKO DIGITAL & OM
  • Univerzální funkce bracketingu – pro expozici a vyvážení bílé
    Spolehlivý filtr pro redukci prachu - Supersonic Wave Filter
    Založen na standardu Mikro 4/3
    Široký dynamický rozsah i v přeexponovaných zónách
    Simultánní ukládání dat ve formátech RAW a JPEG
    Lineární PCM záznam zvuku
    Vysokorychlostní ukládání dat a bezztrátová RAW komprese pro rychlé zpracovávání dat
    Aretace automatické expozice / automatického zaostřování, AE/AF lock pro individuální nastavení
    Nastavení Auto gradace pro zabránění přeexpozice a podexpozice ve snímcích
    Možnost dálkového ovládání pomocí kabelové spouště RM-UC1
  • Rozsah časů závěrky:60 – 1/ 4 000 s.
  • LCD displej: nevýklopný TFT - 3 palce; rozlišení: 230 000 bodů
  • Video: HD 1280 x 720 pixelů při rychlosti 30 sn./s (doba nahrávání max. 5 min.); Formát AVI; HDMI rozhraní
  • Typ podporovaných paměťových karet: SD / SDHC
  • Rozměry: zatím neuvedeny
  • Váha: zatím neuvedena
  • Napájení: přesné označení akumulátoru není zatím známo (měl by poskytovat výdrž asi na pořízení 300 snímků)

Podrobnější technická specifikace bude upřesněna později.

Olympus Pen E-P1 se bude dodávat v následujících sestavách:

  • E-P1 Kit Silver/Black (Stříbrná/černá) (E-P1 stříbrné tělo & M. ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6 černý objektiv)
  • E-P1 Kit Silver/Silver (Stříbrná/stříbrná) (E-P1 stříbrné tělo & M. ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6 stříbrný objektiv)
  • E-P1 Kit White/Silver (Bílá/stříbrná) (E-P1 bílé tělo & M. ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6 stříbrný objektiv)
  • E-P1 Pancake Kit Silver (Stříbrná) (E-P1 stříbrné tělo & M. ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake stříbrný objektiv & VF-1)
  • E-P1 Pancake Kit White (Bílá) (E-P1 bílé tělo & M. ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake stříbrný objektiv & VF-1)
  • E-P1 Double Lens Kit (Kit se dvěma objektivy) (E-P1 stříbrné tělo & M. ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6 černý objektiv & M. ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake stříbrný objektiv & VF-1)

Příslušenství k fotoaparátu Olympus Pen E-P1:

  • Objektiv M. ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6
  • Pancake objektiv M. ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8
  • Adaptér MMF-1 pro všechny objektivy Four Thirds
  • Adaptér MF-2 pro všechny objektivy OM
  • Blesk FL-14
  • Externí optický hledáček VF-1
  • Kožený řemínek v bílé a hnědé barvě
  • Kožené pouzdro na tělo v bílé a hnědé barvě

Další oficiální snímky fotoaparátu Olympus Pen EP-1


Fotoaparát Olympus Pen E-P1 s objektivem M. ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6 a externím bleskem FL14


Fotoaparát Olympus Pen E-P1 s objektivem M. ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake a externím bleskem FL14


Fotoaparát Olympus Pen E-P1 s objektivem M. ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake a externím externím optickým hledáčkem VF-1


Fotoaparát Olympus Pen E-P1 s OM objektivem ZUIKO 35 mm f2,0


Fotoaparát Olympus Pen E-P1 s rybím okem ZUIKO 8 mm

Zdroje: TZ Olympus a tisková konference v Berlíně

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Novinky  

 » Novinky  » Novinky - fotoaparáty  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Konecne

Autor: Juraj Muž

Založeno: 16.06.2009, 08:14
Odpovědí: 3

toto na trhu chybalo. Len dufam ze sa to ujme a zacne to robit aj Nikon/Canon.

Odpovědět na příspěvek

RE: Konecne

Autor: Gejza Šľapka Muž

Založeno: 16.06.2009, 12:30

Já doufám, že ne.

Odpovědět na příspěvek

RE: Konecne

Autor: Richard Muž

Založeno: 16.06.2009, 13:53

Pochybujem. Nemaju k tomu dovod (orientuju sa na DSLR). Olympusu je jasné, že vo svete DSLR veľkú dieru neurobí a tak sa orientuje inam. Kvalitných kompaktov niet (až na Leicu M8.2 a Sigma DP2), takže toto bude zrejme veľmi úspešné (ešte niečo podobné chystá Samsung).

Ak budú testy dobré tak tento foťák ako doplnok k svojej DSLR kupujem ihneď.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Konecne

Autor: mr-ogi Muž

Založeno: 17.06.2009, 13:28

dovolim si upozornit, ze Leica M8.2 vazne neni kompakt :)

Odpovědět na příspěvek

hledacek

Autor: satanislav Muž

Založeno: 16.06.2009, 08:26
Odpovědí: 0

neco takoveho by se mi moc libilo, bez hledacku je to pro mne ale nepouzitelne

Odpovědět na příspěvek

hezký

Autor: mk Muž

Založeno: 16.06.2009, 08:36
Odpovědí: 1

Hezký, až na cenu. Ještě by se hodilo znát rozměry.
Jen poznámka ke stereo videu. Jestli jsou mikrofony ty dvě tečky po stranách nápisu Olympus, tak je stereo jen marketingový trik :)

Odpovědět na příspěvek

RE: hezký

Autor: idaho Muž

Založeno: 16.06.2009, 11:11

121mm (š) x 70mm (v) x 36mm (h) a váha 335g bez baterky. Cena $700 telo, $800 telo + "zoom", $900 telo + placka + hledacek.
To je info z digineffu.

Odpovědět na příspěvek

hledacek

Autor: satanislav Muž

Založeno: 16.06.2009, 08:37
Odpovědí: 2

ted jsem si vsiml ze alespon pridavny heldacek to ma

Odpovědět na příspěvek

RE: hledacek

Autor: MD Muž

Založeno: 16.06.2009, 08:50

A ten bude stat aspon 5000 :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: hledacek

Autor: vacek Muž

Založeno: 16.06.2009, 09:39

To má, ale spoléhat se na něj? To už tam rovnou mohu dát přídavný hledáček do sáněk blesku z Prakticy, a jen ušetřím.

Nicméně jsem také čekal, že Micro Four Thirds budou mít hledáčky (EVF)...

Je to hodně velké mínus.

Jinak to vypadá zajímavě :-)

Odpovědět na příspěvek

Interní blesk

Autor: Rootan Muž

Založeno: 16.06.2009, 08:59
Odpovědí: 1

No kdyby to ještě mělo interní blesk, tak by to byl úžasný kompakt, který by mi doplnil velkou zrcadlovku...

Odpovědět na příspěvek

RE: Interní blesk

Autor: Tonda Muž

Založeno: 18.06.2009, 13:41

Když na to koukám, tak blesk v tělě by kvůli velikosti objektivů byl na nic, objektiv by stínil.

Odpovědět na příspěvek

Pěkné

Autor: bjan Muž

Založeno: 16.06.2009, 09:20
Odpovědí: 0

Tohle se již hodně přiblížilo mému ideálu mezi fotoaparáty - externí hledáček mi nevadí, ale ten blesk, malý, byť málo výkonný, by se snad do těla vešel ...
Ale jinak tomuhle moc fandím a doufám, že se rozšíří.

Odpovědět na příspěvek

konecne dobry napad

Autor: aes Muž

Založeno: 16.06.2009, 11:27
Odpovědí: 0

Tiez sa mi tento fotacik paci a snad aj ostatni foto vyrobcovia nebudu chciet zostat pozadu-predsa to chce znizit cenu a mozno mensie fixne objektivy, ako za starych casov, by nasli svoje uplatnenie skor, nez sice prakticke zoomy ale velkostou zbytocne.

Odpovědět na příspěvek

pěkné

Autor: AlieN Muž

Založeno: 16.06.2009, 12:23
Odpovědí: 0

Konečně zajímavé využit potenciálu Micro 4/3, malá kompaktní hračka do kapsy - tedy něco jako Leica za snesitelnou cenu... a ne přerostlá kráva jako Panasonic G1 která má rozměry a cenu zrcadlovky, ale zbavuje se poloviny jejích výhod. V současné podobě bez alespoň základního interního blesku je tohle sice na univerzální focení vcelku k ničemu, ale předpokládám že ten už v následující generaci bude... a stejně tak klesne i cena která je teď klasicky dost přemrštěná.

Odpovědět na příspěvek

:)

Autor: JanoP Muž

Založeno: 16.06.2009, 12:26
Odpovědí: 2

Za hodne penazi malo muziky. To si mozem kupit dvanastmego zrkadlovku. Som zvedavy hlavne na ten sum pri ISO nad 400. Ako napad dobre, len to chce este dotiahnut technologiu vyroby snimacov a nieco spustit na cene. Svojich uzivatelov si urcite najde

Odpovědět na příspěvek

RE: :)

Autor: Keryx Muž

Založeno: 16.06.2009, 12:32

Sum pri ISO 6400
http://www.dpreview.com
/gallery/photo.aspx?galle
ry=olympusep1_preview&pho
to=46

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: :)

Autor: JanoP Muž

Založeno: 24.06.2009, 08:20

Alebo http://digineff.cz/obrdg2
009/fotaky/olympus_ep1/ol
ympus_ep1_07.jpg

:)))

Odpovědět na příspěvek

Můžou si to nabouchat za trenky.

Autor: Loki Muž

Založeno: 16.06.2009, 12:44
Odpovědí: 2

Dokud neudělají plnohodnotný dálkoměrný přístroj (byť s nevýměnným objektivem) tak budu dál fotit na kinofilm.
Chodit při focení jak náměsíčnej s nataženýma rukama mi přijde zkrátka praštěný.

Odpovědět na příspěvek

RE: Můžou si to nabouchat za trenky.

Autor: Michal Muž

Založeno: 17.06.2009, 09:23

.... ty máš Leicu?, protože dnes už to na film jinak nemá cenu, ale máš pravdu s těma nataženejma rukama náměsíčnejch, to jsem se fakt nasmál a ještě, když si představíš, že v těch rukách drží tabatěrky, tak je to k pos.... .. ale ten hledáček na tom není marnej, protože pak s tím vypadáš jako někdo, kdo našel foťák po dědovi a teď si ho zkouší jestli ještě fotí .... Zdraví tě Michal

Odpovědět na příspěvek

RE: Můžou si to nabouchat za trenky.

Autor: pepe Muž

Založeno: 17.06.2009, 09:56

Já mam teda lokty přitisknutý k tělu.

Odpovědět na příspěvek

ať to ještě zmenší

Autor: Gejza Šľapka Muž

Založeno: 16.06.2009, 16:48
Odpovědí: 0

S tím pancake je to asi malé. Poku nahradí objektiv s čočkou jen dírkou, bude to ještě menší. Až to bude trpaslíkem....

Odpovědět na příspěvek

SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: FOTOLÍN MATLÁK jr. Muž

Založeno: 16.06.2009, 22:26
Odpovědí: 38

V ruce jsem neměl, ale OPĚT VELKÁ NEDOPEČENINA. Bohužel. Souhlasím s kolegou v diskusi, že u takovéhle mašinky chybí blesk. Proč výrobci neudělají plnohodnotnej hledáček, když to v kamerách dokážou, nevím. Třeba to nejde, nebo se nevejde. Ti inžové z Japanu zřejmě nikdy nefotili. Protože opět jedny sáňky mají ukojit přídavný hledáček a přídavný blesk. Asi ani oni nevěří, že si někdo ten jistě nelevnej a trčící paralaxovej hledáček pořídí. Humorné. Naprostá absence názoru na potřeby fotografů. A zase ta titěrná ovládací kolečka a čuflíky a jejich "inovativní" rozmístění. Satisfakci s redukcí na jiné objektivy nevěřím. Někdo snad ano...? Tak je to foťák do kapsy nebo letadlová loď pro mezikontinentální bombardéry (mrkněte na: http://www.dpreview.com/p
reviews/olympusep1/page2.
asp )? Nebo obojí? Retro dizajnem připomínajícím legendární zrcadlovku na half frame, tedy Pen F z roku 1963 si to u mě nevyžehlej. Konečně - half frame propadl a tenhle experiment sotva rozvášní už tak přesycený trh. To radši bezmála za poloviční cenu paňáka lumíka DMC-LX3 s tou nedomrlou šedesátkou na "dlouhým" konci, vestavěným bleskem a s renomé nefotografické firmy, která, zdá se, slavnýho Olympuse už svrhla z Olympu někdejších fotografických bohů :-) Mimochodem - marně hledám cílovou skupinu kupujících pro tuhle drahou pseudohračku s famózními funkcemi Piňhole, Lajttón a Grejnyfilm (Grannyfilm?). Předem dík za vysvětlení, když někdo tyhle hádanky rozlouskne :-)))

Odpovědět na příspěvek

RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: Ganec Muž

Založeno: 16.06.2009, 23:48

Preco nedopecenina .. je to skratka prvy model zamerany na minimalnu velkost. Dalsi model bude mat aj hladacik.
Staci si len precitat plany do buducnosti:
http://www.d
preview.com/news/0906/090
61600watanabeinterview.as
p

Ked sme u toho blesku .. odkedy som objavil moznost kde aj zabery na ISO 1600 bez blesku a z kompaktu vyzeraju realne (aj ked v mensom rozliseni), tak blesk takmer nepouzivam...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: FOTOLÍN MATLÁK jr. Muž

Založeno: 17.06.2009, 00:09

Nevím, souhlasím, že se lze obejít s vysokou citlivostí i bez blesku, ale nějak ho tam cítím. Pokud jde o nedopečeninu - no, fotit budou lidi aparátem, a ne plánama do budoucnosti. A Olympus nejsou začátečníci a trh je plnej inspirace, včetně té negativní. Tak jakej "prvý model"... :-) My už bychom chtěli ten "pravý model".

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: Pavel Muž

Založeno: 20.06.2009, 19:58

Naprostý souhlas. Od Olympusu mají zákazníci právo žádat kvalitu a ne výmluvy a obhajobu nesoudných příznivcú. Kvalitu ve všem. Jinak bude z microfourthirds drahý brak s výměnným objektivem, co je dost málo...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: StarPic Muž

Založeno: 26.06.2009, 19:53

Použití blesku se přeci neřídí jen množstvím světla, které osvětluje snímanou scénu, ale i jeho skladbou. Typicky projasnění stínů při kontrastním osvětlení.

Odpovědět na příspěvek

RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: R. Muž

Založeno: 17.06.2009, 00:30

A můžes se jestě krátce zavěnovat dalším tématům s důrazem co všechno nemá smysl a co jsou nedopečeniny? Myslím obecně abych si udělal představu.
Když marně hledáš uživatele pro artový filtry, asi i marně hledáš uživatele kteří používají plný automat? Nehledáš taky marně lidi co si nechávají dělat fotky za 1,5 Kč v drogerii? Přesycený trh kompaktních fotaku s velkými čipy to nerozvášní? Už jsi byl letos venku, mezi lidi?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: FOTOLÍN MATLÁK jr. Muž

Založeno: 17.06.2009, 01:15

Kámo, co se čílíš... Přečti si už zmíněnej vodkaz: http://www.dpreview.com/n
ews/0906/09061600watanabe
interview.asp
Pan Watanabe to tam říká dost jasně. Pracujou na tom (já na tom dělám..., znáš tu písničku, viď?) a brzo to budou mít. Takže tohle, buď v klídku, je fakt jenom PŘEDSKOKAN. Jinak - "venku, mezi lidi" jsem každej den. A hodně z nich jsou fotografové všeho druhu :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: Michal Muž

Založeno: 17.06.2009, 09:12

Milý fotolíne matláku, v něčem máš samozřejmě pravdu, ale hledání toho správného fotoaparátu je vždy kompromisem a ani sebenašlapanější foťák je zatížen řadou kompromisů, se kterými si musí fotograf nějak poradit, protože kdyby měl čekat na superhyper, tak se nikdy nedočká a pokud něco takového vznikne, tak NIKDY nevyužiješ všech jeho funkcí. Ale rád bych obrousil hrany tvé nekompromisní kritiky: možná víš něco o dokumentu, life či streetphotography a lidé co nemají na Leicu po tomhle určitě sáhnou - vím že nás není moc, ale pro nás to je foťák jak dělanej. Jediné co omlouvá tvá nekompromisní hodnocení zřejmě bude tvůj věk, menší (neříkám malé, aby ses nerozčílil) zkušenosti a z toho plynoucí i nižší míra tolerance. Uvědom si, že ještě před 30-ti lety se reportáž fotografovala Pentacon Sixem na formát 6x6, a clonu s časem jsi nastavoval podle toho co ti ukázal expozimetr. Dnešní foťáky jsou o 10 tříd výše a tobě se to pořád nelíbí? Zdraví tě Michal

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: FOTOLÍN MATLÁK jr. Muž

Založeno: 17.06.2009, 09:53

Hmmm... :-) Moje "nekompromisní" kritika je pouhou reakcí na marketingovej humbuk kolem novýho foťáčku, kterej, bohužel, opět sotva naplní představy fotografů o "záložním" fotopřístroji, natož o něčem, co by sahalo někam k výšinám (byť podle mě dneska už hodně problematickým, o ceně ani nemluvě) legendární Leicy. Taky bych chtěl aparát jako si asi přeješ Ty. Ale bude to tenhle? Sotva. Na mysl mi teď přišla vzpomínka na ambiciózní, ale opět do ztracena zaniklý CONTAX G1/G2. Pamatuješ, viď? Taky měl svý mouchy - zbytečný.
Jinak si myslím, že dnešní foťáky jsou sice úžasný, ale jestli jsou o deset tříd výše, než třeba zrovna olympusáckej OM-1 atd. atd. - no, to si teda nejsem jistej :-) Ale prosím nepřesvědčuj mě, jakou výhodou je okamžitý náhled snímku, autofokus a třeba foťák v mobilu. To vím. Jde mi o trošku jinej pohled a jiný hodnoty - asi mi rozumíš. Mimochodem - za největší výhodu Leicy považuju pohotovost, resp. okamžitou reakci přístroje na stisk spouště (s možností předostřit - jsem zvědav, jestli novej olympusek bude mít takovou tu funkci pro snímky "nakvap", kdy už objektiv nezaostřuje, atd. atd. a stroječek rovnou fotí...). Prodlevy elektronicko-mechanickéh
o řádění před cvaknutím závěrky jsou stále u kompaktní třídy foťáků na pováženou. A taky ten hledáček...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: Michal Muž

Založeno: 17.06.2009, 10:35

.... jasně že Contax se o něco snažil a chtěl nad Leicu, ale prostě to "překysličil" a to manuální na film má svoje obrovský kouzlo a tak jsem si tu M7 ke svým padesátinám koupil, protože jsem ji chtěl od svých třiceti, co jsem už dvanáct let fotil a proto si pak v té "předleicové" době kupoval Canonet 17, kterej se po třech čtyřech letech zastavil, a tak jsem si šel do bazaru pro další ... černobílej film je velká krása a když se ti podaří najít někoho, kdo to ze scanů umí (bestprint.cz) tak je to bomba .... mě se líbí, že jsou tu lidé, kteří na staromilce nezapomínají a udělají takovej foťák, který (podle mne) má budoucnost - vem si ten nasaditelný hledáček, to je jako bys na půdě našel dědův přístroj a zkoušel ho, jestli ještě fotí .... zatím mi fungují jen komerční stránky, ale už dva dny se marně snažím rozběhnout stránky clovecina.cz, na kterých bys viděl k čemu je dobrý mít foťák co vypadá jak z antikvariátu, nenápadný konzervativní, s relativně vysokým výkonem srovnatelným s DSLR a nepoměrně vyšším oproti like SLR a kompaktům .... když tak piš rovnou na mibar@seznam.cz

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: Michal Muž

Založeno: 17.06.2009, 12:03

... ale tohle snad není kompakt ... jinak clovecina.cz už běží ....

Odpovědět na příspěvek

RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: Keryx Muž

Založeno: 17.06.2009, 09:03

FOTOLÍN MATLÁK jr. napsal
>tedy Pen F z roku 1963 si to u mě nevyžehlej. Konečně - half frame propadl a tenhle experiment sotva rozvášní....

vis kolik se tech half frame Pen vubec prodalo? asi ne kdyz pises takovy blbosti 17.000.000 !!!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: Michal Muž

Založeno: 17.06.2009, 09:14

.... souhlasím, viz moje předcházející odpověď .....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: FOTOLÍN MATLÁK jr. Muž

Založeno: 17.06.2009, 10:27

Tak Keryxi, ne tak zhurta. Souhlasím, že se PENů prodalo za asi dvacet let těch 17 mega. Koukal jsem teď na to, že nejvíc šly PEN EE a PEN EES. Tedy šedesátý léta. A já napsal, že se to nechytlo. Asi jsme se nepochopili. Já tím myslel, že halffrejm jako novinka se na trhu dlouhodobě a perspektivně neprosadil. Jiní výrobci (kromě sovětský čajky, jak jsem už jinde zmínil) se do tohohle experimentu nepustili a i když kvalita filmů se zlepšovala a tím nahrávala šíření tohoto technického řešení, tak to bylo nakonec jen přechodné. Konečně - nevíme, kde se těch 17 mega foťáčků pro dámy a pro ty, co maj problémy se zaostřováním, prodalo. V Japonsku? V Americe?
ALE - mně jde hlavně o ten současnej stroječek. A ten je pro mě moc velkým kompromisem. Což vyhlášení pana Japonce (viz jinde) jen potvrzuje. Halt - uvidíme. Upřímně - rydši bych dal třicet, ale aby to opravdu už byla ta "malá" leica :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: pepe Muž

Založeno: 17.06.2009, 13:36

Jiní výrobci se do half-framu nepustili? Ale, ale..

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: FOTOLÍN MATLÁK jr. Muž

Založeno: 17.06.2009, 14:14

No já to prostě nevím. Vy asi ano, tak to sem napište, ať to nejsou jen osobní výpady, řečnické otázky a skutek utek :-) Je to sice hodně hluboká minulost, ale třeba se tam vyšťourne něco zajímavýho. Mě napad eště snad motorovej Robot, ale to je speciál a 30. léta. Navíc podporoval různý formáty. Tak jsem zvědavej na Vaše info :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: R. Muž

Založeno: 18.06.2009, 22:09

Matlaku, dalo by se dohodnout ze by jsi nejak uvozoval text za kterym si stojis a zbyle blaboly by jsi nechaval treba v tech kapitalkach? APS pristroje vyrabeli vsichni vyrobci, vcetne velke trojky a ac nemam tvrda cisla, tak napriklad v USA to byl dominantni system.
Asi po minute googlovani jsem nasel mraky Canon APS kinofilmovych aparatu.

Odpovědět na příspěvek

HALF FRAME NEJNI APS!!!

Autor: FOTOLÍN MATLÁK jr. Muž

Založeno: 18.06.2009, 22:30

OHOHÓ! Já psal o HALF FRAME a šedesátejch letech, tedy o polovičním kinofilmu. Ne o Tebou uváděným APS, což je nejen 30 let potom, ale také PONĚKUD NĚCO JINÉHO (viz KODAK, 1996). Mimochodem, ani APS moc velkou díru do světa neudělalo :-) Doporučuju, abys byl příště méně osobní a víc gugloval. Minuta, jak je patrno, je trošku málo. Vono je taky dobrý něco vědět ještě před tím, než na ten guglík vlezeš :-))) Ovšem mejlit se může každej, v tom je krása diskuse, že jeden něco ví a jinej zase k tomu něco přidá, nebo - však víš. No jo, někdo ale radši napadá druhýho, než aby se držel tématu.

Odpovědět na příspěvek

RE: HALF FRAME NEJNI APS!!!

Autor: R. Muž

Založeno: 18.06.2009, 22:52

A pardon, to jsem se prehledl, za coz se omlouvam. Ma pripominka ovsem bohuzel plati a napadani bych tomu nerikal.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: HALF FRAME NEJNI APS!!!

Autor: FOTOLÍN MATLÁK jr. Muž

Založeno: 18.06.2009, 23:19

Omluva se přijímá :-) Kdybyste přišel s nějakým věcným nesouhlasem, tak bych věřil, že nejde o to napadání, ale takhle...? Mimochodem - pletete si verzálky a kapitálky, ale i to Vám odpouštím. Vy zmoudříte, možná i nějaké to vědění Vás potká, a pak mi třeba aspoň v něčem dáte za pravdu. Ale já myslel, že je řeč o novým OLYMPUSU. A já se stále nemohu zbavit dojmu, že je to velkej humbuk s velmi odvážně naroubovaným historickým odkazem na PEN řadu. Aparát sám vzbuzuje mnohé rozpaky. Viz (nejen) moje poznámky.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: HALF FRAME NEJNI APS!!!

Autor: R. Muž

Založeno: 19.06.2009, 09:10

Vy máte právě nevýhodu, že sem píšete často takže obrázek mám vymalovaný za delší dobu a vůbec nevím co by to mohlo zmenit. To s temi verzalkami je opravdu tak? Koukam ze kapitalky jsou velka pismena ve fyzicke velikosti malych a verzalky jenom velka pismena.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: pepe Muž

Založeno: 21.06.2009, 00:39

Přesněji jsem měl na mysli třeba Pentax 110, ne přímo fullframe. Ale přímo fullframe jsem měl kompakt z Ruska na konci 80.let.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: pepe Muž

Založeno: 21.06.2009, 00:43

Resp. teď netuším, jestli máte na mysli film široký 12mm, nebo fotoaparáty, co na kinofilm.políčko udělaly 2 fotky.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: FOTOLÍN MATLÁK jr. Muž

Založeno: 21.06.2009, 09:49

Viz vedle.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: FOTOLÍN MATLÁK jr. Muž

Založeno: 21.06.2009, 09:48

Milý pepe, ty starý kádrováku nás nepříčetných huličů! Protože nám to firma Olympus marketingově vnutila, tak se tady - kromě novýho 4/3 olyho - bavíme o hluboké historii, o tzv. half frame, tedy půleným kinofilmu. Tak jakejpak Pentax 110! A kdybys ty moje krásný dlouhý příspěvky četl bez předsudků a dělal si poznámky, tak by sis všim, že o sovětský čajce na 72 políček jsem už psal. Takže to hoď do klidu :-) A schválně zkus vymyslet, která že další firma ten half frame ještě vyráběla. Jasný je, že PENy se jakž takž chytly, ale formát jako takovej propadl.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: pepe Muž

Založeno: 21.06.2009, 13:42

To ale nebyla čajka.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: pepe Muž

Založeno: 21.06.2009, 13:49

A byl to novej foťák koupenej ve Sverdlovsku (nyní Jekatěrinburg) v roce 1988, tak se taky hoď do klidu, všeználku :-) O APS už tu řeč byla, aha, pardon, nám jde přesně o půlené políčko, tak APS se nepočítá. Tak piš dál, ať všichni zahodí digitál a koupí si velkoformát s vakuovou pumpou, páč jedině tak se dělá kvalitní fotka :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: pepe Muž

Založeno: 21.06.2009, 13:56

"A schválně zkus vymyslet, která že další firma ten half frame ještě vyráběla." Třeba FED a Yashica?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: pepe Muž

Založeno: 21.06.2009, 14:04

Nikon, Alpa? Už toho necháme, čautě.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: pepe Muž

Založeno: 21.06.2009, 13:41

Teda halframe, samozřejmě.

Odpovědět na příspěvek

SVERDLÓVSKAJA VÓDKA NASTUPÍLA

Autor: FOTOLÍN MATLÁK jr. Muž

Založeno: 21.06.2009, 17:17

Milý pepe! Neuvedl jsi ani jeden konkrétní typ foťáku. To mě zklamalo. Dokonce jsi zatajil i název toho sovětskýho kandidáta. Myslím, že jsi úplně vedle. Guglovat můžeš jako ďas, ale na tom, že half frame propadl, nic nezměníš. A o nic víc v diskusi nešlo, jestli si vzpomínáš :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: SVERDLÓVSKAJA VÓDKA NASTUPÍLA

Autor: Aka Muž

Založeno: 01.07.2009, 08:51

Jak to tak čtu, zjišťuji, že největším koníčkem pana FOTOLÍNA MATLÁKA jr. není fotografování, nýbrž navážení se do druhých. S mnohým (samozřejmě týkajícím se fotoaparátů) bych i souhlasila, ale Váš způsob przentace mě udivuje.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: SVERDLÓVSKAJA VÓDKA NASTUPÍLA

Autor: FOTOLÍN MATLÁK jr. Muž

Založeno: 01.07.2009, 09:50

Milá Ako. Jak to tak čtu, zjišťuji, že největším koníčkem některých diskutujících není fotografování, ale demagogie a osobní osočování s minimální až nulovou znalostí. Je pak radost přečíst si něco, co má hlavu a patu a není to jen žlučovitej vejšplecht. Bohužel tahle radost se na fórech tohoto typu dostaví jen zřídka. Jinak nevím, co míníte tím navážením. Kritický styl? Občasnou peprnější reakci na hlupáctví, buranství, omezenost či agresi? Souhlasím ale, že ve vláknech se někdy vytratí díky nevěcnému plkání vlastní téma. A pak může četba "bezkontextového" příspěvku působit poněkud - bezkontextově. Každopádně díky, že Vás moje názory (týkající se fotoaparátů) oslovily :-) PS: Ale připadá mi, že tady furt někdo někoho kádruje a napadá - a fotka se poněkud vytrácí. Je tedy přítomna jaksi jen latentně :-)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: MarB Muž

Založeno: 17.06.2009, 14:10

O neúspěchu PENů by se dalo mluvit. Kolik se za tu dobu prodalo jiných dálkoměrů a SLR co využívali célé políčko kinofilmu? Myslím, že oproti 17mil to bude znatelně více.
Myslím, že myšlenka PENu je skvělá. Akorát ji dělá Olympus.. Už se těším, až to nějak obšlehne Canon, Nikon či třeba ten Pentax/Samsung a bude to foťák.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: Keryx Muž

Založeno: 17.06.2009, 14:55

nechce se mi ted hledat kolik se co od jaky firmy prodalo ostatniho pred lety. Co vim tak DSLR se za lonsky rok celkove (vsechny znacky) prodalo 7 Mio. kusu. Ale dnes je jina doba kdy sme masirovany od rana do vecera masmediama a o internetu nemluve a je to momentalni boom as i jako pocatkem let 2000 -> kdy kazdej kupoval videokameru. Takze na svou dobu je tech 7 Mio. kusu hodne velky cislo.

Odpovědět na příspěvek

RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: jerrycho Muž

Založeno: 28.06.2009, 20:52

Odpovědět je naprosto jednoduchá. Kdo nedržel v ruce a nefotil s tím, což je asi váš případ, nepochopí. Nemám rád, když někdo kritizuje, aniž by o tom něco věděl. Testoval jsem E-P1 asi dvě hodiny na předváděčce a je to naprostý nářez a jdu do toho. Je to přesně to, co potřebuju k mé profi zrcadlovce. Potřebuji nějakéj profi kompakt, který mi udělá stejnou nebo podobnou službu, jako zrcadlo, což doposud na trhu není. Toto je konečně designově perfektně zpracovaný "kováč", přitom placka, která má mnohem větší senzor, než všechny kompaktíky. Navíc má prakticky všechny funkce, jako DSLR. To ovládání, které tak vehemntně pomlouváte, aniž byste kdy vyzkoušel, je naprosto geniální.

Odpovědět na příspěvek

SORRY, JE JAKO SAMOSTATNÝ PŘÍSPĚVEK

Autor: FOTOLÍN MATLÁK jr. Muž

Založeno: 28.06.2009, 22:20

Uklouzl mi vratiprst, reakce na Vaši reakci je samostatně... Zase ta ZKUŠENOST :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: Jan Pánek Muž

Založeno: 11.02.2010, 21:22

Ano, Olympus byl a je tak sebestředná firma, že je s podivem, jak dlouho vedla na fotografickém trhu. Oproti konkurenci vždy nejméně o polovinu dražší. To, že Panasonic nemá "fotohistorii" nic neznamená. Důležitější je, že dbá na potřeby zákazníků a ví, jak se ovládá fotoaparát. Opriku mají i bez historie nejméně stejně dobrou jako Olympus, a vše v nižší ceně. Tenhle PEN asi skutečně bude dobrý jen jako těžítko nebo exponát na výstavku. Dorazili mne absencí blesku, ale daleko víc tím, že nemají přídavné zaostřovací světlo. Mimochodem: všechny Olympusy (digitální), které jsem měl v ruce - 7 modelů mají velmi velké potíže s ostřením na nekonečno. Mnohdy nezaostří vůbec, až po resetu (vypnou a znovu zapnout). Fotoaparát OLYMPUS? Již nikdy více!

Odpovědět na příspěvek

RE: SEXY MAŠINKA, ALE...

Autor: Petr Dlouhý Muž

Založeno: 11.02.2010, 21:44

Ono u Olympusu jde také o něco jiného - jakási namyšlenost a arogance a také to, že je uživatelé fotoaparátů moc nezajímají. Fotoaparáty byly u nich vždy jen doplňkovým programem a nechápu, proč mají všechno o polovinu dražší, než konkurence. U tohoto PENu mi kromě absence blesku vadí také to, že nemá přídavné světlo pro zaostřování řekněme za šera. Co je ale asi společné všem fotoaparátům Olympus (měl jsem v roce 6 různých modelů) je pomalé a mnohdy špatné ostření (automatické). Zaostřování na nekonečno je mnohdy horor. Model C-720 UZ přestal po roce zaostřovat vůbec, E-510 se často zasekne a ne a ne zaostřit když fotím krajinu (a to s libovolným objektivem - mám jen ony dva setové). Musí se resetovat (vypnou a znovu zapnout), pak zas chvíli zaostřuje. Co k tomu dodat? Panasonic, i když nemá "fotohistorii" je o dost lepší, protože zde dbají na zákazníka a vědí, jak se s fotoaparátem zachází. Do budoucna alespoň pro mne platí: Olypmus? Nikdy více!

Odpovědět na příspěvek

PREZENTACE STROJE NA YOUTUBE!

Autor: FOTOLÍN MATLÁK jr. Muž

Založeno: 17.06.2009, 23:49
Odpovědí: 1

Pro nadšence a fandy "naživo": http://reviews.photograph
yreview.com/blog/olympus-
e-p1-digital-camera/

Odpovědět na příspěvek

RE: PREZENTACE STROJE NA YOUTUBE!

Autor: Multimotyl Muž

Založeno: 23.06.2009, 04:02

No jsem nadšenec a fanda, stroj se mi líbí na první pohled, ale jak jsem koukal jak to šumí na ISO 800... No nevím, zdá se mi, že to bude jen takový módní doplněk.

Odpovědět na příspěvek

NA NĚCO STAČÍ PROSTÁ ZKUŠENOST

Autor: FOTOLÍN MATLÁK jr. Muž

Založeno: 28.06.2009, 22:15
Odpovědí: 0

Poslyšte Ondřeje Neffa, ten ho v ruce měl: "Méně nadšený jsem byl rollerem vpravo - to je ten stříbrný váleček - expoziční kompenzace je vysazená hodně doprava a když ji chcete nastavit, máte z palce vratiprst." A dále: "Už v prvním papírovém seznámení jsem se bál kruhového ovladače, obavy se splnily /.../ Vyžaduje jemnou ruku a klid, a takový foťák má být určen k bitevní vřavě v terénu /.../ Vyhnal bych někdy designéry, aby něco fotili, ti by zkrotli a vrátili se k systému snadno nahmatatelných tlačítek!" Halt - každej to vidíme jinak... Blíže: http://www.digineff.cz/ar
t/fotoaparaty/090623oly_e
p1.html
Mimochodem, i kolečko časů na leice nicmoc. A to ho ještě na sedmičce "otočili". Inžové a dizajnéři. Snad se to smí napsat, i když Vy to vidíte jinak :-)

Odpovědět na příspěvek

Je tento PEN opravdu revolucí?

Autor: Paul Muž

Založeno: 13.07.2009, 14:40
Odpovědí: 1

Zdravím všechny příznivce i odpůrce Olympusů. Vlastním jsem mnoho Olympusů. Milovaný OM 4, držák OM1n MD, OM 2SP, a několik objektivů. Také jeden vynikající kompakt, ale název již nevím. Protože potom již Olympus nic pořádného nevyráběl a tak jsem nastoupil ke Canonu. Měl jsem i skutečný PEN. Revoluce? No řekl bych že žádná. Dlouho se na světě neohřál. A proč, protože sae neosvědčil. A proč, No nesplňoval nároky profíků a zejména reportérů a pro veřejnost byl nersmírně drahy. Pak přišla éra digitálu. Olympus potompřišel s 300 - také vodorovné zrcadlo. No a ta věc vlastně skončila potom e330 a zase nic - zase se to neosvědčilo a moc lidí to nechtělo. Dneska se 300 a 330 prodavají v bazarech s 2 skly za nějakých 4-7000,00 Kč. A nový pen, krásná drahá hračka - velká, těžká, s nutností mít mnoho skel a focení s 300 mm objektivem s digitálním předpažením - no to musí být zážitek. Setový objektiv vypadá malý, ale jak zapnete foťák, vyjede z tubusu roura jak od plynovodu. Ovládání mě neoslovilo, rychlost již vůbec ne, velikost ani náhodou. Snad jen ten čip. Napadlo mě co takhle "digitalizovat" řadu OM jo to by byla paráda moc velká paráda. Je bohužel faktem, že od skončení výroby OM 4 a 3 již nic lepšího nebylo Olympusem vyrobeno. No a E3 - nejsem z něj nijak nadšen. Za tu cenu dostanete marka II nebo 5 a pak opravdu není o čem se moc bavit. Přes to Olympusu dále fandím, snad jenom, kdyby tevelký nápad konečně přišel!!!

Odpovědět na příspěvek

RE: Je tento PEN opravdu revolucí?

Autor: Jan Pánek Muž

Založeno: 11.02.2010, 21:08

Docela trefně jste ten Olympus vystihl. Uvědomme si, že fotoaparáty nebyly nikdy jejich nosným programem. Pokud nějaý kvalitní výrobek vytvořili, tak byl příliš drahý pro amatéry a málo kvalitní pro profesionály. Mám 510-tku se 2ma setovými objektivy a řeknu Vám - nic moc. A u tohoto modelu to bude asi platit také.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: