Na světě je nová Leica M9 s fullframe senzorem - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Novinky - fotoaparáty

Na světě je nová Leica M9 s fullframe senzorem

14. září 2009, 00.00 | Leica před několika dny představila nový dálkoměrný fotoaparát M9. Model fotoaparátu M9 nahrazuje starší modely Leica M8 a M8,2. Největší přidanou hodnotou této novinky je fullframe CCD snímač s rozlišením 18 Mpix, vylepšená konstrukce senzoru, lepší redukce šumu, integrovaný UV/IR filtr a dva obrazové procesory. Více viz náš článek.

Leica minulý týden osvěžila nabídku svých luxusních fotoaparátů a vedle kompaktu X1 také představila nového „krále“ M systému dálkoměrných aparátů, který nese označení M9. Fotoaparát Leica M9 konečně ve svých útrobách přináší fullframe CCD senzor (rozměry senzoru jsou 36 x 24 mm). Uživatelé Leica M objektivů tak mohou naplno využívat celý obrazový záběr, který tato skla vykazují. Oproti předchozím modelům M8 a M8,2 je to výrazný posun vpřed, poněvadž tyto fotoaparáty disponovaly menším snímačem o formátu APS-H s ořezovým faktorem 1,3x. Rozlišení CCD senzoru je 18 Mpix, což je o 8 Mpix větší rozlišení než mají předchozí modely fotoaparátů M8 a M8,2.

Kompaktní fotoaparát Leica M9

Podle proklamací výrobce je konstrukce nového senzoru vylepšena tak, aby bylo docíleno menšího výskytu šumu při nastavení vyšších hodnot citlivosti ISO (M9 by měla mít např. při citlivosti 1 250 ISO srovnatelný výskyt šumu jako v případě nastavené citlivosti 640 ISO na fotoaparátu M8,2). Pro rychlejší chod snímání a lepší obrazovou kvalitu je nový přístroj vybaven 2 procesory (starší modely měly pouze jeden procesor).

Další výrazné vylepšení snímače spočívá v zahrnutí infračerveného filtru, který bohužel postrádaly předchozí modely M fotoaparátů (přístroje měly problémy s optimálním podáním černé barvy – tento problém se musel buďto řešit postprocesingem v PC anebo použitím IR filtru na objektivu). Uvedený senzor není i nadále vybaven anti-moaré filtrem, což má sice výhodu v ostřejší kresebnosti detailů v obraze, na druhou stranu je však nutné uvedenou obrazovou vadu potlačovat elektronickou editací.

Pro optimální rozprostření světla po celé ploše senzoru Leica podle svých slov speciálně uzpůsobila polohu mikročoček nad fotodiodami ležícími v okrajových částech snímače tak, aby nebyly pořízené snímky zatíženy vinětační vadou. Nový fotoaparát by tak měl bez problémů kooperovat s objektivy Leica s rozmezím ohniskových vzdáleností od 16 mm do 135 mm. Přistroj dokáže s nasazenými novějšími typy Leica M objektivů komunikovat pomocí 6bitového kódu a tak je možné přímo při zpracovávání pořízených obrazových informací eliminovat některé jejich optické vady (např. chromatickou aberaci) či přizpůsobit výkon blesku aktuálně použitému ohnisku objektivu.

Grafické schéma, jenž znázorňuje konstrukční řešení problému s vinětací okrajových fotodiod na fullframe senzoru

Citlivost ISO lze u fotoaparátu M9 nastavovat v rozmezí 160 – 2 500 ISO (počáteční citlivost 160 ISO lze uměle snížit na hodnotu 80 ISO). Oproti předcházejícím modelům fotoaparátů, je novinka vybavena samostatným tlačítkem pro nastavování citlivosti ISO (uživatel se tedy nemusí zdržovat nastavováním citlivosti ISO skrze menu přístroje).

Aparátu nechybí dálkoměrný optický hledáček s automatickou korekcí paralaxy, jehož koeficient zvětšení činí cca 0,68x (na stránkách výrobce si můžete tento systém hledáčku interaktivně „ozkoušet“). Závěrka přístroje je elektronicky řízena a dokáže pracovat s intervalem expozičních časů 32s. - 1/ 4 000 s (plus režim Bulb). Nový systém závěrky by podle Leicy, ve srovnání s předchozími modely, měl vykazovat nižší úroveň hluku.

Ukázka zobrazení informací na ploše optického hledáčku fotoaparátu Leica M9

Zaznamenané fotografie se ve fotoaparátu ukládají buďto ve standardním formátu JPEG či ve 14bitovém RAWu (DNG). Přístroj zvládne rychlost sekvenčního snímání o frekvenci 2 sn./s. při kapacitě mezipaměti na maximálně 8 snímků pořízených za sebou. V této souvislosti se nabízí uvést další vylepšení, kterým se novinka odlišuje od předchozích typů, a to sice možností využívat expoziční bracketing v rozsahu 3, 5 a 7 snímků (po krocích 0,5 EV – 2 EV).

Pohled na kovovou kostru fotoaparátu Leica M9

Nový fotoaparát M9 již není vybaven malým kontrolním displejem, jak tomu je např. v případě modelu M8,2. Jediným zobrazovacím zařízením přístroje tedy zůstává 2,5palcový LCD displej s rozlišením cca 230 000.

Na konci článku se sluší uvést informace o ceně a dostupnosti představené novinky. Fotoaparát Leica M9 je již dostupný, v odstínech černé a šedé barvy, na zahraničním trhu za cenu cca 6 995 USD (cca 123 000 Kč při kurzu 1 USD = 17,60 Kč), přičemž v ceně je i zahrnuta nejnovější verze programu Adobe Photoshop Lightroom. Koncová cena pro tuzemský trh bude samozřejmě odlišná. Více informací o uvedeném fotoaparátu můžete nalézt na stránkách výrobce.

Leica M9 – hlavní charakteristika:

  • Rozlišení: 18 Mpix (efektivně; celkový počet pixelů na snímači je 13 Mpix)
  • Snímač: Typu CCD (Fullframe formát s rozměry cca 36 x 24 mm s absencí ořezového faktoru)
  • Citlivost ISO: ISO: 160 – 2 500 (počáteční citlivost lze softwarově snížit na 80 ISO)
  • Autofokus: není
  • Možnost nahrávání videa: Ne
  • Live view; synchronizace blesku do času 1/ 180 s.; Pouze manuální ostření pomocí otáčení prstence okolo objektivu
  • Rozsah časů závěrky: 32 s. – 1/ 4000 s.
  • Formát záznamu snímků: JPEG, DNG.
  • Rychlost sériového snímání: 2 sn./s.
  • LCD displej: 2,5palcový; nevýklopný; rozlišení: cca 230 000
  • Typ podporovaných paměťových karet: SD, SDHC
  • Rozměry: 139 x 80 x 37 mm
  • Váha: cca 589 g
  • Napájení: Lithium-Ion battery pack (3.7 V, 1900 mAh)

Podrobnější technickou specifikaci naleznete ZDE

.

Zdroje: Leica.com a Dpreview.com

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Novinky  

 » Novinky  » Novinky - fotoaparáty  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

super

Autor: Milan Muž

Založeno: 14.09.2009, 14:45
Odpovědí: 2

tak to je presne to co tu chybalo.. v malom, nenapadnom tele FF.... len keby to tolko nestalo :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: super

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 17.09.2009, 07:17

To malé, nenápadné tělo váží skoro šedesát deka... :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: super

Autor: jun Muž

Založeno: 03.06.2010, 13:24

Vul zustane volem, i kdyby korunovany bul...

Odpovědět na příspěvek

no pěkný

Autor: kučis Muž

Založeno: 14.09.2009, 20:02
Odpovědí: 0

jen kdyby u tej ceny bylo o jenu nulu míň... takhle se mi o tom ani zdát nemůže...:(

Odpovědět na příspěvek

Nooo..

Autor: Jerry Muž

Založeno: 15.09.2009, 14:32
Odpovědí: 0

Ale dávat peníze, za který koupim ojetý BMW, za přístroj, kterej vypadá jak z roku 2.. Pfff. Navíc by mě zajímalo, jak je na tom konstrukčně - odolnost vůči vodě, otřesům prachu atd... Řek bych, že tohle si profík nekoupí. Koupí si to člověk, co neví co s prachama, ale chce být za každou cenu \"odlišný\":P

Jinak trochu mi to připomíná takový ty frajírky, co do Škody 120 nacpou motor z BMW, a pak machrujou:))) Tady je to aspoň veselý - za tu 120 i s motorem dají mnohem míň než za tohle...

Odpovědět na příspěvek

krásná hračka

Autor: Kajmos Muž

Založeno: 15.09.2009, 18:50
Odpovědí: 0

Moc krásná hračka. I když raději než toto bych si koupil filmovou MP a do ní cpát klasický bw film, nahodit 35mm objektiv a hurá fotit. Přesně pro tento účel jsem si koupil za pár stovek ruský Zorki 4 a službu mi to udělá stejnou jako ta MP.
Ale jinak ta M9 je krásná hračka. Na těhle strojích je naopak krásné to, jak vypadají.

Odpovědět na příspěvek

Skoda 120???????

Autor: Luboš Servus Muž

Založeno: 18.09.2009, 00:29
Odpovědí: 7

Jerry porovnávat něco, čemu se po optické stránce v daném formátu nevyrovná nic dosud vyrobené a po mechanické jen velmi ztěží, se Škodou 120 je poněkud zhovadilost nebo nedovzdělanost nebo humor.
Přeji Ti s případným ojetým BMW mnoho šťastných kilometrů a opravdu Ti doporučuji aby jsi si zakoupil nějaký jiný fotoaparát.

Hezký večer

Luboš Servus

Odpovědět na příspěvek

RE: Skoda 120???????

Autor: bk Muž

Založeno: 18.09.2009, 10:30

Není mi jasné, z čeho usuzujete, že Laice se v daném formátu nic nevyrovná - vy už jte ji zkoušel ?

Můj názor je, že Laica těží pouze ze své pověsti, v oblasti digitáních těl toho zatím moc nepředvedla. Jak podle zveřejněných paprametrů, tak i podle profesionálně vytvořených fotografií, které jsme měl možnost zhlédnout, jsou ostatní renomovaní konkurenti ve stejných segmentech minimálně na stejné výši, mnohdy i mnohem dále.

Jakýkoliv jiný, méně renomovaný výrobce by uvedená těla musel prodávat za nesrovnatelně vyšší cenu - nic méně nic proti, je to strategie Laiky.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Skoda 120??????? - jděte k Šípkovi :-)

Autor: kaiman Muž

Založeno: 18.09.2009, 11:27

Ano, Leice se nic nevyrovná. Leica se totiž neměří takovým tím papírovým metrem z Ikey. I když na centimetry atd. to může vyjít stejně nebo dokonce méně. Židli od Šípka prostě neměříte. Líbí se Vám, koupíte si ji a postavíte tam, kde bude vypadat nejlíp. Kritéria nestandardu jsou nestandardní - i kdyby z toho měli všichni standardisti zešílet.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Skoda 120??????? - jděte k Šípkovi :-)

Autor: bk Muž

Založeno: 18.09.2009, 11:44

Aha, takže jste ji také ještě nezkoušel a soudíte podle papírových metrů z Ikei...

U židle mě především zajímá, jak pohodlně se na ní sedí, u fotoparátu, jak kvalitně fotografuje...ale chápu, že pro někoho mohou uvedené věci představovat součást jeho identity :-))

Možná je pro vás Leica ikona, nicméně pro pro mě, alespoň v oblasti digitálních těl, se jedná o spotřební zboží.

Jinak vaše sociologické sondy do ne/obdivovatelovi duše ponechám bez komentáře (jsou to plky, ale to asi víte). V daném segmentu jde pouze o poměr výkon/cena, a zde Laica nijak neexceluje, rsp. abych byl konkrétnější - její parametry jsou vzhledem k její pověsti poněkud zklamáním, ale uvidíme na fotografiích, třeba (Kodak) překvapí.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Skoda 120??????? - jděte k Šípkovi :-)

Autor: kaiman Muž

Založeno: 18.09.2009, 13:25

Ano, máte pravdu. Do posledního písmene. Avšak ti, co mají jako ikonu značky Rolls-Royce nebo Leica, mají také pravdu. A můžete si těch metrů z Ikey na to vzít třeba celý štůsek.
To, že se Leica snaží prosadit v digitálních fotoaparátech, je bizarní. Rolls Royce doma nemám, tak Vám bohužel neřeknu, do jaké míry se v elektronizaci musel přizpůsobit on. Jak se mu to podařilo ve srovnání s "nelegendami".
Ale ještě jednu věc: často v diskusích narážím na Leicu jako jakýsi etalon. Vysněnou metu pro naplnění fotografových snů. Má to racionální jádro. Leica je opravdu bleskurychlá, svou anachroničností nenápadná, je skladná a robustní. Až se ta rychlost podaří u její digitální verze, rádi si ji koupí i neikonisti, Canonisti a Nikonisti :-) Bez ohledu na brebentění v diskusních fórech.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Skoda 120??????? - jděte k Šípkovi :-)

Autor: bk Muž

Založeno: 18.09.2009, 17:50

Ach jo, příště si to po sobě přečtu, ty chyby a překlepy...

Já vám rozumím, jen mi vadí nekritické uctívání, které se neopírá o racionální fotografické důvody. Samozřejmě i já chápu, že samotná skutečnost vlastnictví Laiky může být pro mnoho lidí dostatečným důvodem - a na tom je vlastně celá současná strategie Laiky postavena (samozřejmě vedle faktu, že s výjimkou digitálních těl je její produkce obvykle v nejvyšší lize).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Skoda 120??????? - jděte k Šípkovi :-)

Autor: zubik Muž

Založeno: 19.02.2010, 18:06

chranme si leicu, je to nase posledni fabrika na fotaky, zeiss pro SLR dela Cosina,
leica i materska zeiss se zivi stavebnictvim a robotikou, lekarstvim
jestli nekdo na to mame, tak hura do byvalyho
bruselu rimske rise z dob premysla otakara II,
vyvinout neco pro lidi co nakupuji v lidlu

Odpovědět na příspěvek

RE: Skoda 120???????

Autor: kaiman Muž

Založeno: 18.09.2009, 10:37

Socky Leicu nepochopi. Ale dobra fotka se nastesti da udelat i fotoaparatem za par tisícovek. Jedna věc je jistá - Leica pro rychlou momentku má skvělé vlastnosti. Když si na ni zvyknete. S Leicou jsem vždycky na blízko rychlejší než všichni Canonisti a Nikonisti dohromady. Nic neostřím a když zmáčknu, tak to tam je. Navíc si prohlížím záběr ne v hledáčku, ale v reálu. Pro běžného uživatele zrcadlovky nebo LCD kompaktu neuvěřitelné. Ale dokonalé. Doporučuju video: http://www.luminous-lands
cape.com/videos/daniel-vi
deo-intro.shtml

Odpovědět na příspěvek

ještě k leice

Autor: kaiman Muž

Založeno: 18.09.2009, 10:41
Odpovědí: 0

Pochopitelně byla řeč o Leice na film... Ta digitální umožňuje to skvělé rychlé zaostření, ale jestli bude M9 taky tak bezprostředně reagující na zmáčknutí spouště, to nevím. Pak by to byla jen poloviční Leica. Ale dráždit lidi bez fantazie a bez koruny bude i tak :-)

Odpovědět na příspěvek

Buehehehe

Autor: jerry Muž

Založeno: 23.09.2009, 10:21
Odpovědí: 4

Vidím, že jsem svým příspěvkem roznítil plodnou diskusi:))) Tomu jsem rád.

Rád bych se zeptal těch, co vlastní leicu, jestli někdy fotili divokou zvěř se silným teleobjektivem? A pokud ano, ať poskytnou fotografie, ať můžeme srovnávat. Nebo prachobyčejné makro? Vy pane Siriusi možná se slzou v oku vzpomínáte, jak Vám Váš pradědeček daroval svoji Leicu A, kterou kupoval jako svůj první fotoaparát, ale od té doby uteklo trochu vody nemyslíte??

Systém leicy je možná vyjímečný, ale jak na co. Člověk který něco vehementně vyzdvihuje, bez udání podmínek pro které to platí, je pro mě nafoukaný blbec.

Tohle ovšem není diskuze o Leice, tohle je diskuze o fotoaparátu Leica M9. Prosím podívejte se, na dpreview (odkaz z článku) na ukázkové snímky. Najděte si fotograiii stropu katedrály focené při iso 1600. A pak mi sem napiště, s rukou na srdci, jak je tento aparát vyjímečný. Moje stařičká 350D při ISO 1600 takhle nešumí!!! Pokud budete chtít argumentovat počtem MPix, jen vás to usvědčí z hlouposti, protože si laskavě propočtěte poměr ploch APS-C a FF.

Takže co na tom, že objektivy Leica mají nejlepší kresbu o 2 clonové čísla níž než Canon/Nikon, když to stejně zabijete nízkou použitelnou citlivostí. Nabízí se srovnání s D5mII, kde ani při ISO 1600 není ten šum skoro vidět. A podívejte se na cenu pánové.

Věřím tomu, že ten kdo investoval do kvalitních objektivů Leica, a chce fotit digitálně, tak je to pro něj "must have". A svoje rozhořčení, že vlastní nejdražší, ale už ne nejlepší fototechniku si vylévá tady na diskuzi.

Odpovědět na příspěvek

RE: Buehehehe

Autor: kaiman Muž

Založeno: 23.09.2009, 13:09

Milý jerry!
Vlastním leicu a nikdy jsem nefotil zvěř se silným teleobjektivem. Makro jsem fotil i s chlupama (i bez...), ale ne Leicou. Zato mám z leicy fotky, které se zrcadlovkou dělají trošku hůř.
Je dobře, že uznáváte, že systém leicy je výjimečný. Leica se nehodí na všechno. Avšak na něco je prostě ideální.
A teď uvidíme, jak to bude s tou digitální M9.
Srovnávat šum je jistě důležité, ale není to jediné kritérium dobré fotky.
Obecně si však myslím, že byste nemusel nikoho urážet a snažit se o interpretace jakýchsi "rozhořčení" atd. Ale vychovávat Vás měla maminka, já na to kašlu :-) Těm, kterým přirostla leica k srdci, Vaše žlučovité spršky chuť k obědu nezkazí. Prostě existují i jiné pohledy na svět, než je ten Váš. Bohudík.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Buehehehe

Autor: Jerry Muž

Založeno: 23.09.2009, 18:27

Jistě šum není jediné kritérium dobré fotky. Osobně mě vždy udivuje, jaké fotky někdo je schopen pořídit obyčejným kompaktem. Někdy jsou i lepší, než tuctové fotky ze zrcadlovky za statisíce.

Nicméně srovnejte cenovku u obyčejného kompaktu, s cenou Leicy M9. Podle mě chtít takové peníze za takový přístroj je drzost. Neberu Vám Váš názor, že chtít 140 000 za aparát s podprůměrnými parametry je správné. Ale vy ho, laskavě, na oplátku nenuťte mě!

Pokud se vám můj příspěvek zdál sotizní, věřte, že to nebylo záměrem. Nicméně dovolím si připomenout, kdo s těmi invektivy začal. "Socky" a "lidé bez fantazie a bez koruny", jsou z Vašeho slovníku. Ohodnotit někoho takového "namyšleným idiotem" je podle mě naprosto odpovídající.

Přej
i příjemný den. Ať Vám obrazy v hledáčku sedí. A neštelujete to moc dlouho.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Buehehehe

Autor: kaiman Muž

Založeno: 23.09.2009, 20:00

OK. Souhlasím. Nevhodné výrazy. Omlouvám se, zejména za ty socky. Je to slovo, které mi vadí. Použil jsem ho ve zkratkovité souvislosti. Řada, ne-li většina lidí, si vybírá zboží podle jediného kritéria - ceny. A to je samozřejmě nesmysl, i v době krize :-) Mně je myšlení takového člověka cizí. Nejde přitom o to, jestli já si mohu dovolit koupit něco dražšího nebo ne. S namyšleností to nemá nic společného. Touha a cit pro kvalitu jsou projevem zralého uvažování, byť není jednoduché tenhle názor v éře marketingových polopravd obhájit.
Jinak musím říct, že nikomu nic nenutím. Navíc jsem přesvědčen, že to, o co usiluje Leica, je přesně to, co na trhu chybí. Jestli má být cestou k zaplnění téhle díry, byť o řád levnější, nový Olympus nebo Panasonic, pak se musím jen trpce pousmát.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Buehehehe

Autor: Jerry Muž

Založeno: 23.09.2009, 21:56

Velmi dobře, přijímám Vaši omluvu, a zároveň nabízím svojí. Oba máme zdá se podobné přístupy, a přece jiné. Já vybírám také podle kvality, ale její poměr ku ceně je pro mě velmi významný.

Navíc každý fotografujeme něco jiného, a podle toho preferujeme i jinou techniku.

Přeji dobré světlo! J.

Odpovědět na příspěvek

Přátelé

Autor: Jan Kroupa Muž

Založeno: 09.11.2009, 18:17
Odpovědí: 0

Přátelé, dostal jsem na vyzkoušení M8. Mám objektivy z M6 a digitální výsledky jsoiu lepší než z Canona D1. Ulétli jsme na tom s drahou a jsme v pořadníku na M9.

Odpovědět na příspěvek

kdo ví, ví. Kdo neví, dobře mu tak

Autor: Zdenda Muž

Založeno: 02.06.2010, 20:02
Odpovědí: 0

No přečetl jsem jen pár příspěvků a zasmál jsme se jak dlouho ne. Kdo o Leice nic neví, nikdy si ji nekoupí a bude žít v krásné a blažené nevědomosti a myslet si, že svým Nikonem/Canonem atd je na vrcholu evoluce. ...jen nesmí nikdy vzít do ruky tuhle krásku a jít na street, dokument či report. V ten moment pochopí ;-) ...vysvětlování je zbytečné. Leica není univerzální, není dobrá či vhodná na vše. Ale to na co je určena, tam nemá konkurenci, nemá.
btw - nejdelší sklo na tyhle hledáčkové dálkoměrné foťáky je tuším 135mm A je to kvuli konstrukci bez zrcadla. Takže fotit divokou zvěř Leicou je trošku blbost. Ale díky této konstrukci, kdy sklo je blíže filmu/čipu, se dá dosáhnout výrazně lepší kvality zobrazení, kontrastu, ostrosti atd. než u zrcadlovek, o absenci zrcadla a nerozkmitání při focení delšímy časy ani nemluvě. A tichý chod závěrky, no návyková záležitost ;-)
Dobré světlo všem

Odpovědět na příspěvek

5D MII

Autor: Buczi Muž

Založeno: 03.11.2010, 20:07
Odpovědí: 1

Jsem majitelem Canonu 5D MII který je také FF v kombinaci s objektivem canon 18-105 F4 a pardon ale za polovinu ceny od M9 a s parametry a výkonem daleko za obzory M9tky ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: 5D MII

Autor: Ewing Muž

Založeno: 04.02.2011, 16:46

Musim uznat ze 5D je za polovinu ceny a funcii ma asi 1000x viac ale fotit ako LEICA M9 nikdy nebude. Mam 5D a mam aj X1 co je od Leicy kompakt a v niektorych veciach vytrel 5D kufor. A mal som pozicanu M8 a jednoznacne fotky z Leicy maju dusu. Nikon a Canon este musia vela vody precedit aby tam tu dusu dali. Hlavne u skiel. Lebo ja osobne kaslem na HD video a HDMI konektor a retusovanie vo fotoaparate a dalsich 1000 veci ......

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: