Ohlédnutí za trojicí nových objektivů Canon - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Novinky - fotoaparáty

Ohlédnutí za trojicí nových objektivů Canon

7. září 2009, 00.00 | Minulý týden Canon uvedl spolu s novou DSLR EOS 7D, o které jsme vás již informovali, také trojici nových objektivů. V prvé řadě je to makroobjektiv EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, který obohacuje elitní „L-kovou“ řady Canon objektivů. Zbývající dvojice objektivů EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM a EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS je určena pro segment APS-C DSLR. Všechna 3 skla jsou osazena stabilizačním systémem, přičemž je třeba vyzdvihnout, že výše zmíněný makroobjektiv je jako první Canon objektiv vybaven novou technologií hybridní stabilizace.

Minulý týden Canon uvedl spolu s novou DSLR EOS 7D, o které jsme vás již informovali, také trojici nových objektivů. V prvé řadě je to makroobjektiv EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, který obohacuje elitní „L-kovou“ řady Canon objektivů. Dvojice objektivů EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM a EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS je určena pro segment APS-C zrcadlovek. Všechna 3 skla jsou osazena stabilizačním systémem, přičemž je třeba vyzdvihnout, že výše zmíněný makroobjektiv je jako první Canon objektiv vybaven novou technologií hybridní stabilizace. Pojďme si nová Canon skla níže stručně představit.

Profesionální makroobjektiv EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Když jsme na našich stránkách před časem informovali o novém hybridním systému optické stabilizace Canon objektivů, tak od té doby mnozí z nás napjatě spekulovali, u jakého Canon objektivu se daný systém stabilizace objeví jako první. Po 1. září letošního roku byla tato „hádanka“ rozřešena, neboť Canon představil nový makroobjektiv EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, který zmíněnou hybridní stabilizaci obsahuje. Připomeňme, že systém hybridní stabilizace je inovativní především v tom ohledu, že za pomoci dvojice gyroskopů redukuje jak změny úhlu fotoaparátu, tak jeho lineární pohyby v horizontálním či vertikálním směru (více viz ZDE). Účinnost a plynulost stabilizačního systému zvyšuje podle výrobce přítomnost keramických ložisek s nízkým třením, na kterých se pohybují pohyblivé elementy optické soustavy objektivu (výhoda až 4 EV při běžném fotografování; při zvětšení 1:1 je výhoda cca 2 EV).

Už samo písmeno „L“ v názvu EF 100mm f/2.8L Macro IS USM uvedeného makroobjektivu naznačuje, že se jedná o prvotřídní Canon sklo, od kterého bude uživatel jistě očekávat vynikající kresebné vlastnosti a minimální přítomnost optických vad. V soustavě čoček objektivu jsou zahrnuty členy s ultra nízkým rozptylem (UD), které eliminují chromatické vady a podporují dosažení vysoké kresebnosti objektivu a optimálního přenosu kontrastu. Pro redukci nežádoucích odlesků uvnitř tubusu objektivu jsou čočky objektivu opatřeny speciální povrchovou úpravou „Super Spectra“.

Pro zrychlení ostření je objektiv vybaven omezovačem vzdálenosti se třemi polohami, který umožňuje předem omezit rozsah systému zaostřování na požadovanou vzdálenost fotografovaného objektu. Dodejme, že uvedené sklo je vybaveno ultrasonickým motůrkem pro tiché a kvapné zaostřovaní (USM). Samozřejmostí profesionálního skla je i pokročilá ochrana vůči vnikání nečistot a vlhkosti do útrob objektivu. Nový makroobjektiv je kompatibilní s veškerým příslušenstvím, které je určeno pro stávající model Canon skla EF 100mm f/2.8 USM Macro (nový objektiv bude v produktové řadě Canon umístěn nad ním): objímka pro stativ D, adaptér Macro Lite 67, kryt objektivu ET-73 a mezikroužky EF12 II a EF25 II.

Novinkový objektiv EF 100mm f/2.8L Macro IS USM by se měl v prodeji objevit na konci září za cenu přibližně 25 000 Kč. Více informací o uvedeném objektivu můžete nalézt v níže v přiložené tiskové zprávě a ve výpisu jeho hlavních technických charakteristik.

Hlavní charakteristika objektivu Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

  • Maximální clona: F/32
  • Minimální clona: F/2,8
  • Složení optické soustavy: 15 čoček řazených v 12 skupinách
  • Zorný úhel (horizontální, vertikální, diagonální): 19,8°, 13,5°, 23,4°
  • Minimální zaostřovací vzdálenost: 30 cm
  • Koeficient zvětšení: 1,0x
  • Počet lamel clony: 9
  • Průměr filtrového závitu: 67 mm
  • Průměr tubusu objektivu: 77,7 mm
  • Celková délka: 123 mm
  • Váha: 625 g.
  • Příslušenství: Krytka objektivu E-67U, Sluneční clona ET-73 a pouzdro na objektiv LP1219
  • Nový objektiv EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM nabízí šarmantní rozsah ohnisek 24 – 136 mm

    Tento nový objektiv má díky svým technickým parametrům potenciál stát se ideálním „záklaďákem“ ve výbavě náročného fotoamatéra. Dané sklo je určeno výhradně na DSLR s APS-C formátem snímače, na kterých dává příjemně univerzální rozsah ohnisek 24 – 136 mm (ekv. 35 mm). Tento rozsah fokálních vzdáleností dokáže pokrýt většinu fotografických situací. Počáteční širokoúhlé ohnisko 24 mm je jedním z důležitých rozdílů, který panuje mezi touto novinkou a starším objektivem Canon EF-S 17-85 mm f/4-5,6 IS USM. Další posun k lepšímu, který přináší nové sklo EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM, je lepší světelnost f3,5 na počátečním ohnisku. Ostatní inovační prvky uvedeného skla spočívají podle výrobce ve zdokonaleném designu, zahrnutí nových UD čoček v optické soustavě objektivu a ve vylepšené povrchové úpravě všech jejích elementů proti výskytu nežádoucích reflexí uvnitř tubusu objektivu.

    Ve většině dalších parametrů je nový objektiv podobný výše zmíněnému sklu EF-S 17-85 mm. I on nabízí USM ostřící motůrek pro tichý a rychlý autofokus, standardní systém optické stabilizace, který dokáže poskytnout expoziční výhodu až 4 EV a rovněž minimální zaostřovací vzdálenost cca 35 cm zůstala stejná.

    Samozřejmě nesmíme opomenout informaci o ceně tohoto objektivu, která by se na tuzemském trhu měla pohybovat okolo 20 000 Kč. Více informací o uvedeném objektivu můžete nalézt v níže v přiložené tiskové zprávě a ve výpisu jeho hlavních technických charakteristik.

    Hlavní charakteristika objektivu Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

    • Určen pro DSLR s APS-C formátem senzoru
    • Ekvivalentní ohnisková vzdálenost 35mm filmu (mm): 24 – 136 mm
    • Maximální clona: F/22-38 (dle ohniskové vzdálenosti)
    • Minimální clona: F/3,5-5,6 (dle ohniskové vzdálenosti)
    • Složení optické soustavy: 17 čoček řazených v 12 skupinách
    • Zorný úhel (horizontální, vertikální, diagonální): 74º 10'–15º 25', 53º 30'–10º 25', 84º 30'–18º 25'
    • Minimální zaostřovací vzdálenost: 35 cm
    • Koeficient zvětšení: 0,21x
    • Počet lamel clony: 7
    • Průměr filtrového závitu: 72 mm
    • Průměr tubusu objektivu: 81,6 mm
    • Celková délka: 87,5 mm
    • Váha: 575 g.
    • Příslušenství: Krytka objektivu E-72U, Sluneční clona EW-78E a pouzdro na objektiv LP1116
    • Nový střední telezoom: Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

      Zbývajícím sklem trojice nových objektivů Canon je „kousek“ EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS. Jedná se o širokorozsahový objektiv (zoom 7,5x) nižší třídy, čemuž odpovídá tak trochu nepochopitelná absence rychlého a nízkohlučného USM ostření. Sklo nabízí lákavý rozsah ohniskových vzdáleností cca 29 – 216 mm (ekv. 35 mm) při standardní světelnosti f3,5 – f5,6. Objektiv disponuje minimální zaostřovací vzdáleností cca 45 cm. Celkově by se tedy mělo jednat o objektiv, který by mohl zaujmout především amatérské fotografy, kterým již přestávají stačit entry-level kitové objektivy.

      Cena nového objektivu Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS by se v našich zeměpisných šířkách měla pohybovat okolo 12 500 Kč. Na pultech prodejen se toto sklo objeví, stejně jako ostatní novinky, na konci září 2009. Více informací o uvedeném objektivu můžete nalézt v níže v přiložené tiskové zprávě a ve výpisu jeho hlavních technických charakteristik.

      Hlavní charakteristika objektivu Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

      • Určen pro DSLR s APS-C formátem senzoru
      • Ekvivalentní ohnisková vzdálenost 35mm filmu (mm): 29 – 216 mm
      • Maximální clona: F/22-38 (dle ohniskové vzdálenosti)
      • Minimální clona: F/3,5-5,6 (dle ohniskové vzdálenosti)
      • Složení optické soustavy: 16 čoček řazených v 12 skupinách
      • Zorný úhel (horizontální, vertikální, diagonální): 74º 10'–15º 25', 53º 30'–10º 25', 84º 30'–18º 25'
      • Minimální zaostřovací vzdálenost: 45 cm
      • Koeficient zvětšení: 0,21x
      • Počet lamel clony: 6
      • Průměr filtrového závitu: 67 mm
      • Průměr tubusu objektivu: 75,4 mm
      • Celková délka: 101 mm
      • Váha: 455 g.
      • Příslušenství: Krytka objektivu E-72U, Sluneční clona EW-78E a pouzdro na objektiv LP1116
      • Zdroj: TZ Canon

        Tisková zpráva: Nový objektiv Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

        Společnost Canon představuje první objektiv EF s hybridním stabilizátorem Hybrid IS

        Společnost Canon minulý týden představila objektiv EF 100mm f/2.8L Macro IS USM. Nejnovější přírůstek do prestižní řady L je vlajkovou lodí profesionálních objektivů Canon. Model EF 100mm f/2.8L Macro IS USM je prvním makro objektivem se stabilizací obrazu v řadě objektivů pro fotoaparáty EOS. Díky hybridní stabilizaci umožní fotografům pořídit ohromující detailní snímky bez použití stativu.

        Vysoce kvalitní objektiv se středně velkým přiblížením byl vyvinut pro fotografy s nejvyššími požadavky na optickou kvalitu. Nový systém stabilizace obrazu Hybrid IS koriguje roztřesení objektivu a umožňuje prodloužení expozičních časů při běžném fotografování až 4krát. Keramická ložiska s nízkým třením podporují pohyblivé části objektivu, jejichž pohyb je tak mimořádně plynulý, což je nutné ke kompenzaci roztřesení fotoaparátu při makro fotografování. Systém Hybrid IS opravuje lineární pohyby, které jsou při velkém přiblížení největším problémem, a zároveň i rotační roztřesení. Fotograf tak získá možnost bez rozmazání snímku prodloužit při zvětšení 1,0x expoziční čas 2krát.

        Objektiv EF 100mm f/2.8L Macro IS USM je vybaven optickými členy s ultra nízkým rozptylem (UD), které vyrovnávají barevnou aberaci a umožňují vznik snímků s vysokým rozlišením a vysokým kontrastem, a zároveň povrchová úprava Super Spectra efektivně omezuje vznik závoje a odlesků. Výsledný obraz má prvotřídní kvalitu. Kruhová devítilamelová clona zajišťuje, že fotografované objekty vystupují z krásně rozostřeného pozadí a tichý a velice rychlý motorek automatického zaostřování USM kruhového typu bleskově zaostřuje. Objektiv je vybaven i omezovačem vzdálenosti se třemi polohami, který umožňuje předem omezit rozsah systému zaostřování na požadovanou vzdálenost fotografovaného objektu.

        Jako všechny objektivy řady L je i tento objektiv opatřen těsněním proti prachu a vlhkosti. Objektiv EF 100mm f/2.8L Macro IS USM je v řadě L umístěn nad objektivem EF 100mm f/2.8 USM Macro a podporuje veškeré příslušenství: objímka pro stativ D, adaptér Macro Lite 67, kryt objektivu ET-73 a mezikroužky EF12 II a EF25 II. Objímka pro stativ se k objektivu připojuje bez dalšího adaptéru a umožňuje rychle pořídit portrét a po něm snímek krajiny, aniž by bylo nutné měnit nastavený záběr. Blesky Speedlite MR-14EX a MT-24EX lze připojit přes adaptér MacroLite.

        Tisková zpráva: Nové objektivy EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS a EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

        Společnost Canon představila dva působivé všestranné objektivy pro každodenní použití

        Společnost Canon minulý týden rozšířila svou řadu objektivů EF-S o dva výkonné standardní objektivy pro uživatele zrcadlovek EOS EF-S: EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS a EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM. Oba objektivy ladí svým stylem a výkonností s novými fotoaparáty Canon EOS 7D se snímačem APS-C.

        Standardní zoom objektiv s vysokou výkonností
        Vysoce kvalitní objektiv EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM má ekvivalentní ohniskovou vzdálenost 24 – 136 mm (standardní zoom 5,6x). Objektiv určený pro těla EOS s bajonetem EF-S pokrývá rozsah ohniskových vzdáleností od širokoúhlého záběru až po portrétní ohniska. Nabízí také stabilizátor obrazu prodlužující expoziční časy 4krát a minimální vzdálenost zaostření pouhých 0,35 m v celém rozsahu zoomu.

        Všestranný super zoom objektiv

        Výkonný objektiv EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS pro fotoaparáty EOS s bajonetem EF-S je vybaven stabilizátorem obrazu, který umožní prodloužení expozičních časů až 4krát, a super zoomem 7,5x (ekvivalentní ohnisková vzdálenost přibl. 29 – 216 mm). Rozsah objektivu pokrývá široké spektrum ohniskových vzdáleností s minimální vzdáleností zaostření 0,45 m. Zoom pro běžné fotografování je ideální pro fotografy, kteří chtějí pokročit o krok výše od standardního objektivu dodávaného v sadě s fotoaparátem.

        Snadné použití a působivá kvalita obrazu

        Oba objektivy mohou nabídnout vynikající výkonnost při slabém osvětlení díky stabilizátoru obrazu, aniž by došlo k rozmazání snímku. Také automaticky detekují sledované objekty, použití stativu a příslušným způsobem reagují tak, aby fotograf mohl v každé situaci pořídit stabilní snímky. Nově přidané členy s ultra nízkým rozptylem (UD), asférické členy a povrchové úpravy čoček optimalizované pro potlačení vzniku stínů a odlesků zajišťují celkovou vysokou kvalitu obrazu. Oba produkty mají také kruhovou clonu poskytující krásné rozostření pozadí (bokeh).

        Zdokonalený design vnějšího provedení obou objektivů Canon nabízí ve srovnání se staršími objektivy EF-S ještě dokonalejší prvotřídní vzhled a dojem.

        Oba objektivy, EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS a EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM, nabízejí široký rozsah ohniskových vzdáleností a jsou ideálními všestrannými objektivy vhodnými pro každodenní použití a také pro ty, kdo chtějí příležitostně cestovat s lehčím zavazadlem.

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Novinky  

 » Novinky  » Novinky - fotoaparáty  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 07.09.2009, 09:24
Odpovědí: 20

"Dvojice objektivů...jsou určeny pro segment APS-C zrcadlovek".
"Všechny 3 skla..."

A to je jen první odstavec, dál jsem ani nečetl. Jestli to v každém svém článku neděláte záměrně, pak tedy hluboká úklona vašim schopnostem...

Odpovědět na příspěvek

RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: Daniel Poláček Muž

Založeno: 07.09.2009, 11:05

Dobrý den,

Byly představeny 3 nové objektivy. Jeden z nich, objektiv EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, je možné používat jak na fullframe DSLR, tak na zrcadlovkách s APS-C formátem snímače. Zbývající dva nové objektivy EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM a EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS je možné použít pouze na APS-C DSLR. Proto trochu nerozumím Vašemu kritickému výpadu.

Zkuste proto prosím příště nečíst naše články tak rychle a povrchně. Možná byste potom nemusel nečinit tak zbrklé a subjektivně podjaté závěry. Děkujeme.

S pozdravem
Daniel Poláček

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 07.09.2009, 12:12

Cože? Já snad někde nezpochybňuju, že 100/2,8 je pro FF a 15-85+18-135 jsou pro APS-C. Jaká geniální úvaha vás k tomu vedla a proč mi to vlastně píšete?

Je úsměvné, že někdo, kdo seká hrubky v každém svém článku poučuje ostatní o zbrklosti...

Mimochode
m, "nemusel bych nečinit"? Patrně jste myslel, že bych "nemusel bych činit", ne...:D :D :D?

Sice se v každém svém článku snažíte dokazovat opak, ale prosím, zkuste mi uvěřit, že pravidla českého pravopisu doopravdy nejsou věcí subjektivního nebo dokonce podjatého názoru.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: Nephilim Muž

Založeno: 07.09.2009, 13:46

Neměl jsi náhodou na češtinu Palackou? ;) Regina byla češtinou přímo posedlá.
Ale teď vážně. Záměna rodů byla v tom článku opravdu děsná. Absence elementárních znalostí českého jazyka je na netu čím dál tím častější. Bohužel.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 07.09.2009, 15:11

Nene, neměl ;).

Já chápu, že člověk, který v profesním ani osobním životě nepřijde do styku s psanou češtinou a kterému nešlo učení, může mít problémy.

Co nechápu ani s největší možnou mírou fantazie je, proč člověk, který ví, že nezvládá psanou češtinu na úrovní prvního stupně základní školy - a to mluvím jen o gramatické podobě, stylistickou vynechávám úplně - a který o fototechnice ví jen základní minimum, pracuje jako redaktor serveru o fototechnice. To je krystlalický příklad sebevědomí dalece převažujícího nad schopností být k sobě kritický.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: kaiman Muž

Založeno: 07.09.2009, 15:35

Však ono se říká: Drzé čelo lepší než poplužní dvůr...
Ale třeba si pan Poláček aspoň všimne, že na řadě webů se už objevila skutečná bomba! Takže je nejvyšší čas, pane Poláčku, místo bezzubých reakcí začít psát o fotografii. Nelze než s pány souhlasit. Je to přece jen "fotografický" server.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 07.09.2009, 15:37

Vazeny pane Pitrs,

dokazi pochopit vasi neutuchajici touhu po cistote ceskeho jazyka, kterou nas tady vsechny kazdodenne obohacujete - budiz vam prana. Souhlasim s Vami, ze cestina je nadherny jazyk, ktery si zaslouzi patricnou pozornost a v tomto smyslu dojde ke zmenam v nasi jazykove korekture. Nicmene vase neutuchajici a nyni jiz i zcela nekonstruktivni vypady vuci kolegovi Polackovi maji jiz s problematikou pramalo spolecneho. Rad bych vas zdvorile upozornil, ze pripadne dalsi osobni vypady vuci komukoli v diskuzich pod clanky budu okamzite mazat bez ohledu na autora. Nemam rad restriktivni reseni problemu, takze doufam, ze toto pratelske upozorneni budete brat vazne.

Jan Brezina, sefredaktor

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 07.09.2009, 16:30

Pane Březino,

považuji za férové dát vám za pravdu v tom, že můj poslední příspěvek byl až příliš sarkastický a že by mé příspěvky - jakkoliv nesouhlasím s názory, na které reaguji - neměly v žádném případě sklouzávat do prostého urážení. Nechal jsem se unést a proto se takto panu Poláčkovi omlouvám, pokud jej něco z mých poznámek vůči jeho odbornosti urazilo.

Ale četl jste první reakci pana Poláčka na můj úvodní příspěvek? Je slušný, věcný, konstruktivní a reagující na to, co jsem napsal a ne na něco zcela jiného? Jsou poznámky o subjektivním hodnocení pravidel pravopisu na místě? Byl jsem to já, kdo kvůli povrchnímu čtení nepochopil toho druhého?

Myslím si, že umět psát správně i/y není u redaktora projevem obohacování ani zázračné čistoty, ale věc tak samozřejmá jako východ a západ slunce.

Myslím, že ani zesměšňování volbou exaltovaných výrazů (neutuchající touha, čistota jazyka...) není na místě a už vůbec ne od šéfredaktora. Ale to je jen můj názor.

Pokud si tenhle můj příspěvek vyhodnotíte jako osobní výpad vůči komukoliv, v jeho smazání vám nezabráním.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: Radek Muž

Založeno: 07.09.2009, 16:53

On bude nejlepší model, že když najdete chybu, napíšete mail redakci. Oni to opravi. Takto bude touha po správném pravopisu ukojena a nebudou zasraná fóra. Jiná varianta, například psát to do fóra, indikuje jinou patologickou touhu, než touhu po správné gramatice.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 07.09.2009, 17:00

Ano, i to je možnost. Mě připadá jako dobrá, ne jako nejlepší. Za nejlepší považuji něco mnohem mnohem jednoduššího - psát bez hrubek.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: Radek Muž

Založeno: 07.09.2009, 20:07

Budto to chcete vyresit nebo chcete neco jineho. Budto poslete redakci mail s seznamem chyb nebo ne.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 08.09.2009, 08:53

Radku,

já si nemyslím, že by čtenáři měli řešit problémy redakce - oni ani nemohou. Čtenář může na problém upozorňovat, řešit by jej měl především autor článků (zakoupením a nastudováním učebnice češtiny pro 1. stupeň ZŠ), případně šéfredaktor (nějakou formou účinné sankce).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: Nephilim Muž

Založeno: 09.09.2009, 07:44

Naprosto souhlasím. Já sem chodím proto, abych se dozvěděl něco nového, pokud možno fundovaného a ne abych se brodil marastem pravopisných chyb, které zásadně zhoršují čitelnost recenze. Je to věc osobní cti zvládat učivo 1.stupně ZŠ.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: kaiman Muž

Založeno: 07.09.2009, 13:48

Pane Poláčku, já vím, že je to nepříjemné, když někoho kritizují. Vás ale právem. A Vaše reakce je, promiňte, neomalená. Nadřazený úřednický tón, demagogie a věcné nepochopení z Vaší strany je evidentní. Odpusťte si to, prosím, a věnujte větší pozornost svým článkům a nám, čtenářům. Viz například chybějící S ve zkratce IS hned v perexu článku. Atd. atd. Čeština je Vaší slabou stránkou. Věcná správnost a terminologická výstižnost Vám také nebyly dány do vínku. Například píšete: "...proti výskytu nežádoucích reflexí uvnitř tubusu objektivu..." :-) Schválně - kde tady soudruzi z NDR udělali chybu? (Nápověda: reflex x reflexe.)

Odpovědět na příspěvek

Pitrs má pravdu

Autor: Novák Muž

Založeno: 07.09.2009, 11:23
Odpovědí: 7

Autorovi článku:
Za prvé - "Dvojice objektivů je určena..." nikoli "...jsou určeny"
Za druhé - "Všechny 3 skla..." jste po upozornění již opravil na "všechna 3 skla", ale ráno to tam ještě bylo...

Odpovědět na příspěvek

RE: Pitrs má pravdu

Autor: chuanvaldes Muž

Založeno: 08.09.2009, 09:30

No jo... Nechapu to ripani, jestli tam ma byt "i" nebo "y" nebo dokonce "a"... Kdyz mate potrebu resit kazde pismenko, tak jdete delat ucitele...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Pitrs má pravdu

Autor: kaiman Muž

Založeno: 08.09.2009, 09:50

Chuane, chuane.
Pitrsovi asi nejde zdaleka jen o i/y. To je totiž základní předpoklad gramotnosti, který by měly články na těchto stránkách splňovat automaticky.
Jde o ty věcné a terminologické nesmysly a někdy doslova odbyté texty, plné překlepů, různých podivných gramatických vazeb, které nedávají smysl atd. Mimochodem - třeba to S ve zkratce IS, na něž jsem už tady upozorňoval, stále nikdo nedoplnil. A musím řict, že my, čtenáři, tady nejsme od toho, abychom posílali do redakce webu nějaké korektury nebo co, jak to kdosi navrhuje. Ale, s prominutím, nelze si toho nevšimnout. Pan Březina slíbil nápravu, tak uvidíme.
Jinak bych Vás chtěl vidět, až byste si koupil novou telku a chyběl by tam třeba nějaký konektor, který je ale uveden ve všech prospektech, v návodu... Váš obličej bych si rád při tom vyfotil :-) Obhajovat nebo omlouvat šlendrián a povrchnost je dost nešťastné a krátkozraké.
Jestli jsem se tímto konstatováním Vás nebo kohokoliv dotkl, tak se omlouvám. Na podstatě věci to ale nic nemění.

Odpovědět na příspěvek

RE: Pitrs má pravdu

Autor: re Muž

Založeno: 11.09.2009, 23:07

Ne pane Nováku, ve větě "dvojice objektivů je určena" není chyba, copak je asi podmětem? (5 třída základní školy) no přeci dvojice - ta jedna dvojice - čili dvojice je určena. To "objektivů" je pouze přívlastek!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Pitrs má pravdu

Autor: Novák Muž

Založeno: 12.09.2009, 11:05

Re:
naučte se číst, píši že správně má být "dvojice objektivů je určena"

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Pitrs má pravdu

Autor: Novák Muž

Založeno: 12.09.2009, 11:09

re:
však si to autor už taky v článku opravil..

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Pitrs má pravdu

Autor: re Muž

Založeno: 12.09.2009, 20:41

aha, omlouvám se, v té rychlosti jsem si nestačil přečíst i původní článek.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Pitrs má pravdu

Autor: kaiman Muž

Založeno: 12.09.2009, 17:38

Pane, jste fakt mimo a ironizujete zbytečně. Navíc - když chcete někoho opravovat, tak musíte sám něco předvést. A to se Vám povedlo. Toleruji, že používáte poněkud nevhodně číslici v textu, ale nemůžu pominout, že jste za řadovou číslovkou neudělal tečičku. Takže buďte v poho a nechte češtinu jiným :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 07.09.2009, 17:12
Odpovědí: 0

Pane Březino,

když si tak čtu příspěvek pana "Jarouse" maje na paměti vaše zdvořilé přátelské upozornění, cituji: "Rad bych vas zdvorile upozornil, ze pripadne dalsi osobni vypady vuci komukoli v diskuzich pod clanky budu okamzite mazat bez ohledu na autora.", tak si říkám, že to asi bylo adresováno jen a pouze mě. viďte?

Odpovědět na příspěvek

To: Březina

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 07.09.2009, 18:44
Odpovědí: 0

No proto ;)! Máte bod.

Odpovědět na příspěvek

Pokec na téma - objektivy

Autor: _DAVE_ Muž

Založeno: 07.09.2009, 23:46
Odpovědí: 0

Velice zajímavá a přínosná diskuze k tématu. PS: Prosím omluvte mě, pokud jsem napsal pravopisnou chybu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: RUM Muž

Založeno: 08.09.2009, 00:17
Odpovědí: 0

Jeste to jde???
Jeste to jde???

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: RUM Muž

Založeno: 08.09.2009, 00:17

Porad, Porad???

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: RUM Muž

Založeno: 08.09.2009, 00:19

Kurnik, uz me to nebavi, ale co bych neudelal, abych ukojil zvedavost, ze?!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: RUM Muž

Založeno: 08.09.2009, 00:20

Tak jeste posledni.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: RUM Muž

Založeno: 08.09.2009, 00:24

Kecal sem

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Opět výkon hodný prvňáčka

Autor: RUM Muž

Založeno: 08.09.2009, 00:29

No jooo to je nuda, ono se to rozsiruje nahore... No tak sorry za over topic. GN.

Odpovědět na příspěvek

otáčí či neotáčí se

Autor: Jarda Muž

Založeno: 08.09.2009, 14:32
Odpovědí: 1

Bohužel jsem se v jazykovém koutku nedozvěděl nic dalšího k předmětným objektivům.
Jak je to s otáčením předku objektivu u EF-IS 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM? Jaký je jeho výsuv při zoomování.

Odpovědět na příspěvek

RE: otáčí či neotáčí se

Autor: Dan Muž

Založeno: 08.09.2009, 15:49

Vzhledem ke konstrukčnímu provedení objektivu EF-S 15-85mm IS USM, které je dle obrázků velmi blízké provedení objektivu EF-S 17-85 IS USM, lze předpokládat, že se přední člen otáčet nebude a délka ve vysunutém stavu bude cca 120mm. Oficiální informaci jsem ale zatím neviděl.

Odpovědět na příspěvek

Důležitost pravopisu v odborném článku ano či ne?

Autor: Dzon Muž

Založeno: 08.09.2009, 19:18
Odpovědí: 2

Jsem po přečtení příspěvků všech těch ochránců pravopisu poněkud na rozpacích. Chtějí informaci o novinkách nebo nechtějí?! Za ty roky, co sleduji různé webové stránky, jsem si pravopisných chyb přestal všímat, jsou nepodstatné. Důležitý je obsah sdělení! A všem těm, kterým případné chyby vadí, můžu jen doporučit, ať si najdou takový web, kde se tak neděje. Nevěřím však, že nějaký takový najdou! A ať "nezahnojují" svými rádoby chytrými řečmi diskusi, která by měla býti spíše podnětná a rozšiřující! Já osobně panu Poláčkovi děkuji za příspěvek a rád jsem si jej přečetl, protože jsem právě nyní ve fázi rozhodování, který makroobjektiv si mám koupit. Přeji všem dobré světlo a klid v duši.
Dzon

Odpovědět na příspěvek

RE: Důležitost pravopisu v odborném článku ano či ne?

Autor: Dan Muž

Založeno: 09.09.2009, 09:40

Kdyby se Vám "poštěstilo" vidět tady některý čerstvě publikovaný článek před korekturami, provedenými na základě upozornění čtenářů, byl byste na rozpacích také. Nešlo totiž jen o pár gramatických chyb, ale o stav přesahující únosnou mez i hodně tolerantního čtenáře. Prokousat se takovým článkem by bylo nejspíš i pro Vás takřka nemožné a v rozhodování by Vám to asi moc nepomohlo. Některé příspěvky, které již pan šéfredaktor vymazal, byly opravdu extrémně sarkastické, ale pokud to povede ke zkvalitnění článků, splnily svůj účel. Chyby v příspěvcích diskutujících tolerovat lze, ale důležitost pravopisu v jakémkoliv veřejně publikovaném článku je neoddiskutovatelná.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Důležitost pravopisu v odborném článku ano či ne?

Autor: mk Muž

Založeno: 09.09.2009, 10:21

Ale no tak, zas to nepřehánějte.

Odpovědět na příspěvek

Tak a DOST!!!

Autor: Jirka Tkaloun Muž

Založeno: 10.09.2009, 11:16
Odpovědí: 5

1. FAKT: Poláček má problémy s češtinou a překlepy
2.FAKT: Pitrs si léčí na fóru mindráky nevybíravým způsobem

Oba chybují, osobně sympatizuji více s Poláčkem, protože něco dělá. Pitrs nedělá nic a má spoustu času na kritizování. Z takových typycky čecháčkovských lidí je mi zle. Bohužel jich jsou plná fóra.
Sorry už jsem to po tom hnoji na fóru nevydržel neokomentovat.

Odpovědět na příspěvek

RE: Tak a DOST!!!

Autor: Dawe Muž

Založeno: 12.09.2009, 17:19

Otázkou je na co je to "Tak dost". Jestli je to "dost' chybám a nebo "dost" příspěvkům :-)

Osobně si nemyslím, že Pitrs nic nedělá, naopak dělá práci, kterou by měla dělat redakce - korektury češtiny - to že se to autorovi nelíbí je věc jiná.

Myslím, že redakce by problémy sáhodlouhých diskuzí vyřešila daleko jednodušeji než je mazání příspěvků. Stačí nevydávat články v takovémto stavu. Taky nerad čtu věty, které nedávají smysl a musím se nad každou pozastavovat a dávat ji do kupy.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Tak a DOST!!!

Autor: Jirka Tkalou Muž

Založeno: 14.09.2009, 13:48

Myslim, ze za loosera je tady opravdu vic Pitrs. Ono kritizovat imi kazdy, ale Pitrs se zatim nedokazal ani podepsat, natoz aby nas oslnil nejakou vlastni praci ci invenci.

Je mi zle jak kazdej vezme do ruky sutr a hazi jen kdyz je skrytej anonymitou nicku. Je to jeden z nasich cechackovskych znaku "sam nemam odvahu nic prezentovat za sebe, tak si kopnu do kazdyho kdo neco dela a zesmesnim ho za jakoukoli chybu"

Tolik k Pitrsovi a k panu Poláčkovi jsem se uz vyjadril

Odpovědět na příspěvek

RE: Tak a DOST!!!

Autor: Sameš Jiří Muž

Založeno: 27.09.2009, 21:55

..no, a to jsem myslel, že se tady, v těchto diskuzích, dozvím něco o názorech lidí na foto příslušenství které mě zajímá...hm...asi jsem se dostal do češtinářského kroužku.... myslím si, že tyhle příspěvky tady NEMAJÍ co dělat, a měly by být smazány...tedy..pokud tohle je opravdu FOTOGARFICKÝ SERVER. Přijít tady s tím, že se něco dozvím třeba o objektivu který mě zajímá, o názorech jiných na tento objektiv...a pak číst kdo kde napsal/nenapsal i/y, je běs...zamyslete se nad sebou, hlavně redakce, která by měla zvážit k čemu tady ta diskuze opravdu je..jestli na patlání se v i/y, nebo na diskuzi o fotu...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Tak a DOST!!!

Autor: kaiman Muž

Založeno: 28.09.2009, 09:33

Nelze než souhlasit. Bohužel, o fotografii se diskutuje málo.
Ono ale nejde ani tak o češtinu, jako o překlepy a nešťastné formulace nebo dokonce zjevné chyby. To, že objektiv 18-135 je IS a ne římská jednička dodnes nikdo neopravil :-)
Takhle když sem vleze někdo, kdo se zajímá o fotografii, tak je z toho jelen. Ale není to vina čtenářů, že je z toho jazykový koutek.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Tak a DOST!!!

Autor: Sameš Jiří Muž

Založeno: 29.09.2009, 22:28

Jistě, chyby se vyskytnou všude, ale...je jen otázka toho zodpovědného..co s tím udělá...a pokud to je tak, jak je psáno, a chyby se ani po upozornění neodstraní, tím nemyslím samy od sebe....pak hledám jinde....kde se dozvím to, co mě zajímá... co je seriozní... Myslím si, že by měl zareagovat, a vyřešeno...a diskuze by měla probíhat na téma...ke kterému to tady je určeno. Ale asi to máme nastaveno každý jinak..a proto..nezbývá..než změnit server..kde se člověk opravdu dozví to, co ho zajímá. Byt je to pro tento server škoda...

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: