Panasonic představuje 10 MPix stabilizovaný ultrazoom Lumix FZ50 - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Novinky - fotoaparáty

Panasonic představuje 10 MPix stabilizovaný ultrazoom Lumix FZ50

20. července 2006, 00.00 | Panasonic představil své letní novinky, z nichž zřejmě nejzajímavější je EVF ultrazoom se stabilizací, označený jako FZ50. Jedná se o evoluci FZ30, ze kterého si bere 12x optický zoom s mechanickým ovládáním a výklopný a otočný displej. Snímač je tentokrát desetimegapixelový, což jistě způsobí nekončící diskuze o správnosti tohoto kroku. Novinek je ale více, podívejme se na ně v dnešním článku.

Panasonic představil své letní novinky, z nichž zřejmě nejzajímavější je EVF ultrazoom se stabilizací, označený jako FZ50. Jedná se o evoluci FZ30, ze kterého si bere 12x optický zoom s mechanickým ovládáním a výklopný a otočný displej. Snímač je tentokrát desetimegapixelový, což jistě způsobí nekončící diskuze o správnosti tohoto kroku. Novinek je ale více, podívejme se na ně v dnešním článku.

Rozdíly mezi FZ30 a FZ50
- větší rozlišení snímače (10 vs 8 MPix)
- větší nastavitelná citlivost ISO (v plném rozlišení bez přepočtů až ISO 1600, v režimu vysoké citlivosti až ISO 3200 - zde se ale již bude snímek radikálně upravovat)
- režim inteligentního řízení citlivosti (pokud se objekt pohybuje, fotoaparát nastaví vysokou citlivost pro zkrácení času expozice, pokud se objekt nehýbe, zůstane nízká citlivost)
- věší rozlišení video sekvence (848 x 480 bodů v poměru 16:9)
- třetí generace obrazového procesoru Venus Engine III
- nový software pro konverzi snímků ve formátu RAW
- již není možnost fotografování do formátu TIFF (snímky by byly zřejmě příliš velké)
- zkrácení maximálních časů expozice u automatických režimů až na 1/4 s
- více scénických režimů
- patice blesku umí komunikovat i s TTL externími blesky
- podpora SDHC paměťových karet
- menší (!) rozlišení zadního displeje při zachování úhlopříčky (z 230 000 na 207 000)
- hmotnost se zmenšila zcela zanedbatelně o jednotky gramů a hloubka povyrostla o cca 4 mm

Popis fotoaparátu
Použitý CCD snímač má efektivní rozlišení 10,4 MPix a úhlopříčku 1/1,8". Fotografovat můžeme s citlivostí ISO 80, 100, 200, 400, 800, 1600 a 3200 (poslední uvedená pouze ve speciálním režimu, kdy se obraz radikálně upravuje) do formátu JPEG a RAW. Poprvé zde také máme možnost použití Inteligentního nastavení citlivosti (I.I.C.). Tato technologie snižuje riziko rozmazání při fotografování rychle se pohybujícího objektu. Při aktivaci Inteligentního ISO (I.I.C.) fotoaparát vyhodnotí pohyb objektu a automaticky přizpůsobí nastavení ISO a expoziční čas tak, aby co nejlépe odpovídal světelným podmínkám. V praxi to znamená, že pokud se objekt nepohybuje a bude nám stačit delší čas, pak fotoaparát ponechá nastavenou nízkou citlivost. Pokud ale potřebujeme díky rychlému pohybu objektu krátký čas expozice, fotoaparát nastaví vysokou citlivost, která to umožní. V poměru stran 4:3 můžeme snímky ukládat s rozlišením 3648 x 2 736, 3 264 x 2 448, 2 560 x 1 920, 2 048 x 1 536 a 1 600 x 1 200 bodů, v poměru 3:2 3 600 x 2 400, 3 248 x 2 160, 2 560 x 1 712 a 2 048 x 1 360 bodů a v poměru 16:9 3 584 x 2 016, 3 072 x 1 728 a 1 920 x 1 080 bodů. Snímkům můžeme nastavit kontrast, ostrost, saturaci a redukci šumu ve třech různých úrovních. Mezi efektové barevné filtry, které fotoaparát nabízí, patří: cool (ochlazující barvy), warm (oteplující barvy), černobílý a sepia. Ozvučené video sekvence lze natáčet s rozlišením 848 x 480, 640 x 480, nebo 320 x 240 bodů s frekvencí 30, nebo 10 snímků za sekundu do formátu MOV. Délka nahrávky je omezena na velikost 2 GB.

Objektiv Leica DC Vario-Elmarit nabízí 12x optický zoom (s mechanickým ovládáním pomocí prstence na objektivu, tzn. zoomujeme stejně jako u zrcadlovek) díky rozsahu ohniskové vzdálenosti od 7,4 mm do 88,8 mm (ekvivalent kinofilmu je 35-420 mm). Světelnost je F2,8-3,7. Objektiv je složen ze 14 členů v 10 skupinách. K dispozici je taktéž takzvaný Extra Optical Zoom, který prodlouží optický zoom na hodnotu 13,4x při fotografování s rozlišením 8 MPix, 17,1x s rozlišením 5 MPix a 21,4x pro rozlišení 3 MPix a méně. Toto platí pro rozlišení s poměrem stran 4:3, pro ostatní poměry se hodnoty mírně liší. V tomto režimu fotoaparát používá pouze prostřední část snímače. Jako volitelné příslušenství lze k FZ30 zakoupit tele předsádku (1,7x), širokoúhlou předsádku (0,7x). Samozřejmostí je také optická stabilizace obrazu MEGA O.I.S. pomocí pohybu čočky. Minimální zaostřovací vzdálenost je 30 cm v klasickém režimu a 5cm v makro režimu pro nejkratší ohniskovou vzdálenost a 200 cm v obou režimech pro nejdelší ohniskovou vzdálenost. Automatické 9bodové zaostřování pracuje také v režimu měření na 3 a 1 bodě s možností velmi rychlého ostření (na 1, nebo 3 bodech). V případě ostření na 1 bod lze tento bod vybrat. K dispozici je také automatické kontinuální a manuální zaostřování. Pro práci ve špatných světelných podmínkách je fotoaparát vybaven pomocným světlem.

Fotoaparát nabízí klasické expoziční režimy P (automatický), A (priorita clony), S (priorita času), M (manuální) a samozřejmě také několik scénických režimů pro fotografování specifických situací. Automatiku můžeme ovlivňovat pomocí kompenzace expozice o +-2EV po 1/3EV krocích. Měření světla probíhá celoplošně, s důrazem na střed, nebo bodově. Čas závěrky lze nastavit od 1/2 000s do 60 s, což se oproti FZ30 nezměnilo. FZ50 však nabízí jiný rozsah časů pro plně automatický (max 1/4 s) a klasický automatický režim (max 1 s). Pro větší možnost kontroly expozice si můžeme nechat zobrazit i takzvaný "živý" histogram. Sériové snímání umí pořídit až 5 snímků v plném rozlišení rychlostí 2, nebo 1 sn/s. Použít také můžeme takzvanou nekonečnou sekvenci, kdy můžeme fotografovat až do zaplnění paměťové karty, ale s menší rychlostí, která bude záviset na rychlosti použité karty.

Vyvážení bílé barvy nabízí kromě automatického měření a přednastavených hodnot také manuální měření a možnost korekce o +-1 500K po 150K krocích. Vestavěný blesk má udávaný dosah od 0,3 m do 7 m s možností práce v režimu auto, redukce červených očí, synchronizace s dlouhým časem závěrky a vynucený. Připojit lze také externí blesk pomocí patice Hot Shoe, která podporuje i TTL blesky (DMW-FL500 se směrným číslem 50 a DMW-FL360 se směrným číslem 36).
EVF hledáček má úhlopříčku 0,44" a disponuje rozlišením 235 000 bodů (zdá se). Vyklápěcí a otočný (o 180°) TFT LCD displej na zadní straně má úhlopříčku 2" a 207 000 bodů. Oba mají pokrývat 100% scény. Jako paměťové médium se používají SDHC (nový typ paměťových karet SD), SD, nebo MMC karty. Samozřejmostí je možnost připojení přes USB 2.0 a A/V výstup. Napájení zajišťuje Li-Ion akumulátor s kapacitou 710 mAh a napětím 7,2 V, který by měl vydržet pro 360 snímků (dle testů CIPA).
Tělo s pogumovaným gripem se bude dodávat v černé a stříbrné barvě. Šířka přístroje je 140,8 mm, výška 85,5 mm a hloubka 142 mm. Hmotnost bez baterie a karty je cca 668 g. S baterií a paměťovou kartou se dostaneme na cca 734 g.

Shrnutí
Již model FZ30 byl velmi silně propírán v diskuzích o smysluplnosti použití vysokého rozlišení. Samozřejmě samotná velikost rozlišení nikomu nevadí, více dat pro zpracování a tisk se vždy hodí. Problémem ale je, že u takto malých snímačů je u vysokých rozlišení vysoká hustota snímacích buněk, což s sebou zpravidla přináší zvětšující se digitální šum. Právě toto téma se nejvíce probírá. Při ideálních podmínkách a použití nejmenší citlivosti samozřejmě problém není. Ten nastává až u vyšších citlivostí, do kterých se Panasonic pouští s velkým odhodláním. Třetí generace obrazového procesoru nám ukáže co umí až v recenzi, takže se soudem na téma šumu si ještě počkáme.
Řada EVF ultrazoomů FZ si vybudovala poměrně silnou pozici, díky velkému optickému zoomu a zejména také optické stabilizaci MEGA O.I.S., protože Panasonic byl jedním z prvních, kdo optickou stabilizaci v kompaktech nabízel. FZ30 i FZ50 pak lákají zákazníky na manuální ovládání zoomu, výklopný a otočný displej a jiné zajímavé funkce. Fotoaparát má v USA doporučenou cenu $649.95 a dostupný tam má být v září. V české tiskové zprávě se hovoří o podzimu a doporučená cena by neměla přesáhnout 20 000 Kč.

::Ukázková galerie z FZ50 na webu Panasonicu
::Technická specifikace Panasonic Lumix FZ50

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Novinky  

 » Novinky  » Novinky - fotoaparáty  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

šum a rozlišení

Autor: Boris Muž

Založeno: 20.07.2006, 11:08
Odpovědí: 4

Jsem majitelem starsího modelu FZ-30, tak jsem zvedavy na první fotografie a postrehy, ne ty od Panasoniku. Tak slusna optika neni schopna uspokojit 8Mpix snimac na male plose, u 10Mpix nevim nevim ... Nejvic sem zvedavy na snimky pri vysoke citlivosti nad ISO800, to bude bezesporu zajimave. V kazdem pripade fotografa amatera FZ50 bezpecne uspokuji a nadela plno radosti.
konec koncu na sum je tu \\\"Noise ninja\\\".

Odpovědět na příspěvek

RE: šum a rozlišení

Autor: rejca Muž

Založeno: 20.07.2006, 11:42

no a nebo Venus III

http://panasonic.c
o.jp/pavc/global/lumix/fz
50/venusengine.html

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: šum a rozlišení

Autor: syky01 Muž

Založeno: 20.07.2006, 14:03

Abych řekl pravdu, tak jít na šum s čipem, je podle mě pozdě. Ať výrobce dělá co chce, tak je to vždycky ovlivňování výsledného obrazu a žádný hardware (nebo software) není zatím tak výkonný a dokonalý aby negativně neovlivnil kvalitu obrazu. Bohužel jsou megapixly hlavním marketingovým lákadlem, protože jdou snadno změřit a porovnat...
Ideální by bylo aby místo zdokonalování procesoru zdokonalovat samotné snímače tak aby negenerovaly tolik šumu

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: šum a rozlišení

Autor: Polemik Muž

Založeno: 20.07.2006, 18:24

.. na VENUS III by som nespoliehal, pouzili ho po 1.krat na TZ-1 EG a je to ubohe

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: šum a rozlišení

Autor: Jirik2 Muž

Založeno: 20.07.2006, 23:25

vypada to, jakoby integrovali nejaky dost brutalne nastaveny neat image.

Odpovědět na příspěvek

Olejomalby na ISO 400 ?

Autor: rejca Muž

Založeno: 20.07.2006, 11:39
Odpovědí: 4

Pocitam ze to sumet nebude ani na ISO 400 - Venus III je hold skvely. Co jsem videl prezentacni materialy na FZ-50, tak dokonale odsumi i ISO 400.

Ale je nutno si rici jestli chceme na ISO vetsim nez 100 misto fotek olejomalby.

Hold timhle honem na MPix jediny kdo trati je zakaznik (i kdyz to moc lidi nevi)

Odpovědět na příspěvek

RE: Olejomalby na ISO 400 ?

Autor: rejca Muž

Založeno: 20.07.2006, 11:48

pro uplnost - tady z toho jsem vychazel - http://panasonic.co.jp/pa
vc/global/lumix/fz50/venu
sengine.html

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Olejomalby na ISO 400 ?

Autor: Jirik2 Muž

Založeno: 20.07.2006, 23:24

Pro uplnost se podivej do galerie, na prvni obrazek te slecny. Je to ISO 100 a je to priserne. Stahl jsem si to a i v exifu to ma ISO 100. Nechapu, jak to mohli takto zmrsit... mel jsem drive FZ20 a toto by z toho nevylezlo nikdy.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Olejomalby na ISO 400 ?

Autor: rejca Muž

Založeno: 21.07.2006, 07:06

Jo, je videt ze Venus III zehli dost i na ISO 100 - dekuji nechci.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Olejomalby na ISO 400 ?

Autor: jirik2 Muž

Založeno: 21.07.2006, 18:44

asi vzhledem k rychlosti to proste dopada takto... jako sum tam nebude, nebo nebude mozne jej merit... na 10x15 to bude vypadat dobre... ale jinak blitka.

Docela by me zajimal rozdil RAW a JPG

Odpovědět na příspěvek

Ševče .....

Autor: ubekam Muž

Založeno: 20.07.2006, 12:43
Odpovědí: 2

.....drž se svého kopyta . Až budu chtít kupovat auto , taky si pro něj nepůjdu do PHILIPSU , i kdyby je just začal vyrábět . Když chci foťák , jdu k odborníkům . Když budu chtít televizi , půjdu do Panasonic . Tamtéž zajdu , když budu potřebovat mozaikošumoskop . Sorry , ale k tomuto názoru mě vede osobní poznání .

Odpovědět na příspěvek

RE: Ševče .....

Autor: pepe Muž

Založeno: 21.07.2006, 10:10

Když budu chtít ledničku nebo bagr, půjdu k Liebherru. Když lokomotivu nebo mobil, tak k Siemensu(teď už Benq,ja vim:-))

Odpovědět na příspěvek

RE: Ševče .....

Autor: klenot Muž

Založeno: 16.08.2006, 19:38

Role firem se v case meni. Napr pred 8 lety bych koupil fotak fotak (nezrcadlovku) nejspis Sony nebo Olympus. Dnes ani nahodou.

U zrcadlovek: Nikon se proslavil spickovyma klasickyma strojema, ale u prosumer digitalnich zrcadlovek to s Nikonem bylo dlouhou takove vselijake, jen ne dobre. Dnes je ale Nikon vyrazne zlepsuje.

Proste... casy se meni. A kdo odmita pochopit, ze uroven vyrobku nejake znacky se v case meni, skodi sam sobe. Plati to (v dlouhodobem rozpeti) o temer kazde znacce.

EVF s nejlepsim sklem (byt malo sirokym na zacatku) proste dela nejlepsi prave Panasonic. Teda vlastne asi spis delal, v dobach legendarnich FZ1 az FZ5 a FZ20. I FZ30 jeste byla celkem OK. Ale dnes bych si kvalitni EVF asi nevybral zadnou. Podle mne jaksi neni z ceho.

Kazdopadne bych nevybiral podle znacky, ale podle konkretnich vlastnosti konkretnich vyrobku. Pokud by mel nejlepsi vlatnosti (z meho pohledu) vyrobek dosud naprosto nezname firmy, treba "MRQISION" (digitalni fotoaparaty Frantisek Mrkvicka :o), tak bych jej s klidem koupil. Naopak, jakakoli znacka by nikdy mne nepresvedcila o koupi vyrobku, ktery by mne (z meho pohledu) nevyhovjici vlastnosti.

Odpovědět na příspěvek

sum

Autor: Kardanek Muž

Založeno: 20.07.2006, 12:52
Odpovědí: 8

neni lepsi koupit uz zrcadlovku a o nakej sum se vubec nestarat ? o tolik to drazsi uz neni

Odpovědět na příspěvek

RE: sum

Autor: Igor Krtek Muž

Založeno: 20.07.2006, 13:44

Treba Olympus E-500. Tam se clovek nemusi starat ani o prach na snimaci.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: sum

Autor: syky01 Muž

Založeno: 20.07.2006, 13:57

No zrovna Olympus na tom bude se šumem výrazně hůř než Canon nebo Nikon, protože mám o polovinu menší snímač. Pravdou je, že proti kompaktu je to znatelně větší plocha, ale stejně.

Mimochodem, je to jen můj pocit nebo je počet megapixelů jenom marketingový tah? Přece čočky objektivu by museli mít šíleně velké množství čar/mm aby byly schopné vykreslit dokonale celý obraz. A takto kvalitní skla by se určitě negativně odrazili na ceně celého fotoaparátu

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: sum

Autor: short Muž

Založeno: 20.07.2006, 16:31

podla mna su megapixly tiez len marketingovy tah. vacsina amaterov pozera len na mpixly a zoom. namiesto toho mu mohli skratit pociatocne ohnisko...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: sum

Autor: rejca Muž

Založeno: 20.07.2006, 19:20

Prepocet u Olympusu na kinofilm je 2.0 u Nikonu 1.6 - to neni prece 2x mensi snimac, ne?

Ale je pravda ze o malilinko je Oly se sumem hur nez Canony

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: sum

Autor: sodusi Muž

Založeno: 20.07.2006, 21:54

Neber crop faktor ale plochu snímače,Oly má zhruba 17mm * 13mm a ostatní zrcadla Nikon Sony Pentax 25mm * 17,5 mm což je téměř jednou taková plocha snímače při 6MPX a né 8MPX což opět starší Oly 300 a 500 posouvá šumem jinam.Ale Oly je jinak pro Amatéry perfekt stroj.
PS :nemám Canon
jsem Mrtvej Minolták

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: sum

Autor: rejca Muž

Založeno: 21.07.2006, 06:58

Mas pravdu, diky

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: sum

Autor: Wikan Muž

Založeno: 21.07.2006, 11:53

Jde sice o maly rozdily, ale kdyz se vynasobej tak uz to vzroste.
Olympus ma 18x13,5, ostatni zhruba 23,5x15,7.
Takze plocha uz neni dvojnasobna jak jsi pocital ty, ale \"jenom\" zhruba o polovinu vetsi.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: sum

Autor: klenot Muž

Založeno: 16.08.2006, 19:41

Skla jsou posledni, o co u ultrazoomu od Panasonicu mel strach.

Panasonic by mel alespon do vyssi rady ultrazoomu kupovat snimace od Fuji.

Odpovědět na příspěvek

cena

Autor: urs-shula Muž

Založeno: 20.07.2006, 13:29
Odpovědí: 0

cena se mi zda dost vysoka jestli bude za 20tis.
Kdyz pod 20.tis uz jsou zrcadla.

Odpovědět na příspěvek

Snizeni MPX

Autor: Michal Houska Muž

Založeno: 20.07.2006, 17:50
Odpovědí: 2

Sice to neni v kurzu, ale docela by mne zajimalo, jak by lidi reagovaly na snizeni rozliseni rekneme na 5-6MB. Je jasne, ze obraz by byl lepsi minimalne u sumu, ale to na lidi dneska nezabira. Hlavne ze muzou rict, ze maji 10MB. Pak by se totiz musela vest reklama za kvalitnejsi obraz na ukor poctu MPX. :)

Odpovědět na příspěvek

RE: Snizeni MPX

Autor: Tik Muž

Založeno: 22.07.2006, 13:48

Jo s tímhle souhlasim...čekal jsem na nástupce 30-ky, ale doufal jsem že s Mpix už výš nepůjdou ale dotáhnou to dál, daj novej procesor, modlil jsem se za větší čip-marně, zato jsem se dočkal nic moc vylepšení a třeba vůbec nechápu zmenšení rozlišení zadního displaye......počkám si na praktické zkušenosti....

Odpovědět na příspěvek

RE: Snizeni MPX

Autor: jmeno Muž

Založeno: 24.07.2006, 13:14

Fujifilm ide touto cestou (FinePix S6500fd) - pouzili podla recenzii velmi dobry 6 MPix senzor a optiku so starej S9500. Chyba je, ze to stale nema nejaky plnohodnotny opticky stabilizator...

Odpovědět na příspěvek

cena / kvalita

Autor: Honza Muž

Založeno: 20.07.2006, 23:38
Odpovědí: 7

za ty penize si kazdy inteligentni clovek koupi eos350d nebo nikon d70

Odpovědět na příspěvek

RE: cena / kvalita

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 22.07.2006, 05:10

co to je za blbost. Snad zalezi na tom, co od toho fotaku chcete, ne? Pro me pouziti je treba cely EOS350 k nicemu (byt se mi moc libi) a kdybych ho chtel mit na podobne veci jako Lumix, musel bych par desitek tisic priplatit. A porad by to neresilo velikost a vahu. Ten fotak sve misto na trhu ma. I za tuto cenu, protoze porovnavate jablka s hruskami...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: cena / kvalita

Autor: Honza Muž

Založeno: 24.07.2006, 23:47

Temuto fotaku zvysuji cenu jen vlastnosti ktere jsou k nicemu, vyssi iso, vice Mpix...
coz ovsem nekomu nedojde a koupi ho.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: cena / kvalita

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 25.07.2006, 02:46

Ale o tom rec nebyla. Ja reagoval na srovnani se zrcadlovkou, ktere je nesmyslne, nebot kazdy ma zcela jinou cilovou skupinu a pouziti.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: cena / kvalita

Autor: Stanley Muž

Založeno: 15.11.2006, 13:49

souhlasim s Lukasem - kazdy ma zcela jinou cilovou skupinu a pouziti

Odpovědět na příspěvek

RE: cena / kvalita

Autor: klenot Muž

Založeno: 16.08.2006, 19:19

Pomer cena kvalita je nevyhovujici, s tim souhlas.

Ale zeby bylo nejakou vyhrou koupit si 350d se setakem (za 20tisic jiny objektiv k telu vazne nedostanes), ci dokonce D70 (at uz s jakymkoli objektivem), o tom velmi silne pochybuji.

Kdyby zachovali cenu FZ30 (rekneme max.14000 Kc pri uvedeni na trh), tak by to mozna melo uspech.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: cena / kvalita

Autor: klenot Muž

Založeno: 16.08.2006, 19:46

CHtel jsem rict, ze kdyby na novinku FZ50 nasadili cenu odstupujiciho modelu FZ30....

Odpovědět na příspěvek

RE: cena / kvalita

Autor: Ruda Muž

Založeno: 16.08.2006, 19:37

680 Eur -19000Kč-nesrovnatelná v AZfoto porovnání-výbava , i nové funkce ale i cena.

Odpovědět na příspěvek

rozliseni vs. objektiv

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 21.07.2006, 00:44
Odpovědí: 1

Vetsi sum u vyssiho rozliseni je jasny, ale rad bych se zeptal nejakeho odbornika, zda by byla lepsi kresba i pri absenci sumu. Mam podezreni, ze objektiv pro takto maly cip stejne neda tak jemnou kresbu, aby byl rozdil u FZ-30 a FZ-50.

Odpovědět na příspěvek

RE: rozliseni vs. objektiv

Autor: LACO Muž

Založeno: 24.07.2006, 11:12

Na to nemusíš být ani odborník, abys věděl, že kresba a detaily budou stát za prd..

Odpovědět na příspěvek

samospoust

Autor: RUMcajs Muž

Založeno: 21.07.2006, 20:15
Odpovědí: 6

Umi ten fotak libovolne nastavovat samospoust?
Mam FZ7 a tam jde jen 2 nobo 10 sekund.
Procesor v tom je relativne silnej,ale SW stji za prd :-/

Odpovědět na příspěvek

RE: samospoust

Autor: Tik Muž

Založeno: 22.07.2006, 13:52

Jen ze zvědavosi, můžu se zeptat na co? Ale osobně si myslim že to mít nebude.....ale třeba se pletu

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: samospoust

Autor: RUMcajs Muž

Založeno: 22.07.2006, 16:38

Treba pro chvile, kdy se chces vyfotit sam a nestihnes za 10 vterin od stisknuti spouste byt na miste, kde chces byt zvecnen :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: samospoust

Autor: petere Muž

Založeno: 23.07.2006, 08:01

Za 10 vteřin jsem rychlou chůzí 20 m daleko. Nevím, proč bych se měl fotit na 20 m

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: samospoust

Autor: RUMcajs Muž

Založeno: 23.07.2006, 21:45

Mas naprostou pravdu. Tobe je to k nicemu :-)

Priklad:
Vyfotit sam sebe ve vyjezdu v Alpach, tak, aby jsi byl treba 20m od fotaku, to se za 10 vterin nestihne.
Stisknout spoust, nasednout, sjet dolu, otocit se i s kolem a dostat se do takoveho uhlu v jakem chces na fotce byt, to se dela za 10 vterin velmi spatne.

Napsal jsem to jen pro to, abych byl nejaky prakticky priklad.

Jestli si podobne momentky z dovolenych delat nechces, tak to opravdu nepotrebujes.

Me osobne to u FZ7 chybi...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: samospoust

Autor: marvel Muž

Založeno: 28.08.2006, 20:10

tak daleko bych se od svyho fotaku v zivote nevzdalila, i kdyby to bylo na nejopustenejsim miste na svete=) preci jen se o sve drahocenne veci bojim;)

Odpovědět na příspěvek

RE: samospoust

Autor: ludva Muž

Založeno: 13.12.2006, 20:59

je to stejný-2 a 10 sekund.

Odpovědět na příspěvek

Chjo a chjo a chjo :-(

Autor: Martin Muž

Založeno: 10.08.2006, 00:33
Odpovědí: 0

Mám FZ30, ISO 400 už je na ... a oni sem dají 10 mega, čip stejnej ... chjo a ještě iso až 1600 :-))))) No lidi nekupte to!!! Bohužel jako reklamní trik je to O.K. zase nadruhou stranu kdo dělá fotky 10*15, tak mu může být nějaký šum ukradený, stejně to tam není vidět. Jinak se svou FZ30 jsem naprosto spokojený, mám 9 tisíc fotek a nenašel jsem nic, co bych mu mohl vyčíst. Je pravda, že při koncertě, kde se nesmí používat blesk si moc nevrznu, ale je to přeji jen ultrazoom a ne digi zrcadlovka, že? každý má něco jiného ... tož čus lidi .-)

Odpovědět na příspěvek

AKTUÁLNĚ K fz50

Autor: Ruda Muž

Založeno: 16.08.2006, 19:47
Odpovědí: 3

Najdi te si Španělské stránky k FZ50 Kompletní popis i fotky ve všech možných režimech a progamech -můj názor PARÁDA ZA TU CENU SUPR.

Odpovědět na příspěvek

RE: AKTUÁLNĚ K fz50

Autor: Tik Muž

Založeno: 17.08.2006, 10:47

...a co sem hodit raději odkaz na ty stránky? Nebylo by to pro ostatní pohodlnější?-)

Odpovědět na příspěvek

RE: AKTUÁLNĚ K fz50

Autor: anonym Muž

Založeno: 25.08.2006, 12:58

Tak to si radeji kupim zrcadlovku a tam sa o sum uz nestaram a je to i investice do vetsi budoucnosti.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: AKTUÁLNĚ K fz50

Autor: Tik Muž

Založeno: 27.08.2006, 11:09

Jo to jo, ale to je stará (hloupá) písnička....

Odpovědět na příspěvek

kupil by som to....

Autor: crane Muž

Založeno: 20.08.2006, 02:16
Odpovědí: 0

....keby sa s tym dali fotit fotky. za posledne dve generacie panasonicov tam absolutne nedbaju, ze zasumene je uz iso 200, co by rozhodne este malo byt ciste... ale je to pekny exponat do vitriny:-) it´s piece of crap, go buy fujifilm...

Odpovědět na příspěvek

Foto FZ50 k diskusi

Autor: Pinin Muž

Založeno: 29.08.2006, 00:50
Odpovědí: 7

http://www.quesabesde.com
/noticias/panasonic-lumix
-dmc-fz50,1_2641
jinak jsem si ho už obědnal 17060,00 Kč, ale ještě nedorazil

Odpovědět na příspěvek

RE: Foto FZ50 k diskusi

Autor: Tik Muž

Založeno: 31.08.2006, 15:19

Tak dej vědět kdy dorazí, taky o něm silně uvažuju, ale zatim mi je divný že ho maj asi jen 2-3 obchody.....tak jsem zvědav na Tvůj první dojem.....(jinak jsem ho viděl už za 16500, ale nechci provokovat;-) )

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Foto FZ50 k diskusi

Autor: kolega Muž

Založeno: 31.08.2006, 20:18

Už mám FZ50 na cestě za cenu 16399,-Kč v pondělí dorazí, tak jsem zvědav.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Foto 50 k diskusi

Autor: kolega Muž

Založeno: 01.09.2006, 19:19

Tak mi dnes dorazil z Německa, přecházím na něj z FZ20, kterou jsem měl téměř 2 roky. Zatím se seznamuji, má to trochu jiné ovládání, než 20. Baterie už sem nabil, tak zítra vyrazím fotit. Jsem na něj hrozně zvědav, mám k němu i polarizák a makro předsádku, tak to chci vše pořádně testnout.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Foto 50 k diskusi

Autor: Tomáš Muž

Založeno: 05.09.2006, 10:26

Jak dopadl test?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Foto 50 k diskusi

Autor: rn33 Muž

Založeno: 08.09.2006, 00:55

Kolega už začal testovať a všetko zverejňuje na diskusii Hladacik.sk.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Foto 50 k diskusi

Autor: tomas Muž

Založeno: 16.09.2006, 14:54

Mohli byste mi poradit, kde koupit takto krasne levne, jak jste uvadeli? Diky

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Foto 50 k diskusi

Autor: Olivka Muž

Založeno: 12.03.2007, 13:41

Já jsem koupila na Floře u Watt a Decibel za 11900,- :o)

Odpovědět na příspěvek

the big (reduced) noise

Autor: brejk Muž

Založeno: 10.09.2006, 05:05
Odpovědí: 0

Mal som prilezitost vyskusat ho a som dost sklamany. Z mojho pohladu ide opat o nepochopitelny vysledok snahy potlacit tradicne mizerny sum prehnane "inteligentnou matematikou" (slabost vsetkych "sonicov"). Ak by boli (omylom) do novej 50-ky vlozili "menej mega" na cipe rovnakej velkosti, bol by na svete spickovy aparat vo svojej triede. Takto pribudol na trh dalsi (z inych pohladov nesporne kvalitny) stroj, urceny skor pre megapixelovych nadsencov, ktori velmi nevnimaju rozdiel medzi "fotografiou a malbou".

Odpovědět na příspěvek

manuální ostření

Autor: Jaromír Muž

Založeno: 14.09.2006, 21:23
Odpovědí: 0

Dobrej den ve spolek, zajímalo by mne jak kvalitně se dá manuálně ostřit s FZ50kou za mírného šera. Zatím jsem to zkoušel jen s vypůjčeným Canonem S2 IS, který má na obou zobrazovacích jednotkách 115 kpx a stálo to s prominutím za hovno. Dík za případnou odpověď.

Odpovědět na příspěvek

Má FZ50 dálkové ovládání

Autor: Dr. Ozdi Muž

Založeno: 03.10.2006, 20:07
Odpovědí: 1

Má FZ50 dálkové ovládání? Nebo vstup na "externí spoušť".

Díky
Dr.

Odpovědět na příspěvek

RE: Má FZ50 dálkové ovládání

Autor: Pavel Muž

Založeno: 26.10.2006, 20:40

Jasně že má !!!

Odpovědět na příspěvek

Recenze

Autor: BUS Muž

Založeno: 10.10.2006, 19:11
Odpovědí: 0

Dobry den! Chci se zeptat kdy bude recenze Panasonicu fz50?

Odpovědět na příspěvek

který?

Autor: Leona Muž

Založeno: 26.10.2006, 01:48
Odpovědí: 0

ahoj, kupuji nový aparát a nejsem si jista který, můžete mi prosím poradit? Buď Lumix FZ50 nebo Kodak P712. Pro Lumix je manuální ostření s kroužkem, lepší výbava a lepší design, ale přijde mi, že Kodak méně šumí.

Co myslíte vy? Který byste vybrali a proč?

Odpovědět na příspěvek

No ...

Autor: Pavel Muž

Založeno: 26.10.2006, 20:30
Odpovědí: 1

Nazdárek, tak popravdě jsem měl strach tu padesátku koupit, ale nakonec jsem rád, že ji mám !!! Někteří tento přístroj odsuzují, ale z mého hlediska je dost dobrej !!! Člověk nemůže koupit foták, zapnout ho a jen fotit, ale trošku si sním pohrát a nastavit různé věci kolem ( když ví co má dělat ), přece jenom nemá v ruce nějakého prcka automata, který udělá (v rámci možnosti ) vše za něj ... Jsem překvapen, fakt dobrý !!!

Odpovědět na příspěvek

RE: No ...

Autor: Fany Muž

Založeno: 04.11.2006, 11:42

Také mě překvapil,sem spokojen

Odpovědět na příspěvek

JE GOOOD !

Autor: Balalajka Muž

Založeno: 06.11.2006, 23:09
Odpovědí: 0

Zdravim.
Mel sem v planu koupit nejdrive FZ30, ale sem tak dlouho vahal az ji prestali vyrabet. Koupil jsem si tedy nyni FZ50. Jsem naprosto spokojeny.
V ramci sve tridy je jiste naprostou jednickou. Ovladani je naprosto jednoduche a intuitivni.
Co se fotografii tyce jsou s minimem aberace a celkovy sum je take na prijatelne urovni. Clovek si zkratka musi chvilku pohrat s nastavenim a pak jsou i vysledky k svetu.
Fotoaparat muzu jen a jen doporucit.

Odpovědět na příspěvek

Velikost SD karty

Autor: Vladan Muž

Založeno: 10.11.2006, 09:14
Odpovědí: 3

nevíte někdo jakou velikost SD karty přístroj podporuje. Koupil jsem SD Pretec 4GB a FZ50 hlásí "chyba pamětové karty". Dík za radu

Odpovědět na příspěvek

RE: Velikost SD karty

Autor: jaroslav novák Muž

Založeno: 13.12.2006, 20:56

ne každá sd karta ti bude s fz-30 komunikovat,na to si dej při nákupu bacha.taky jsem si chtěl koupit 4 G kartu,ale žádnou jsem nikde neobjevil(u každé karty by mělo být uvedeno s jakým modelem je kompaktibilní).

Odpovědět na příspěvek

RE: Velikost SD karty

Autor: nicole Muž

Založeno: 12.07.2007, 15:53

Mám obavu, že maximální kapacita u SD je 2GB

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Velikost SD karty

Autor: Ja Muž

Založeno: 19.07.2007, 20:14

SDHC 4GB, PAMAT AZ DO 32 GB by to malo podporovat, najlacnejsia SDHC je EMTEC

Odpovědět na příspěvek

Šum - rozlišení

Autor: Goofy Muž

Založeno: 14.11.2006, 17:12
Odpovědí: 4

Chtěl bych se zeptat na takovou triviální otázku, když budu fotit v menším rozlišení např. 5 Mpix tak by s tím šumem i při vyšších hodnotách ISO neměl být problém ne? Takže na 10 Mpix se pak může fotit třeba jenom za optimálních podmínek nebo ze stativem (a menším ISO) a mělo by to být taky ok ne? Poučte mě někdo

Odpovědět na příspěvek

RE: Šum - rozlišení

Autor: Miluš Muž

Založeno: 28.02.2007, 14:35

Mám FZ50 asi 14dní a ještě jsem téměř nefotila, ale při čtení článků o šumu u tohoto modelu, mě napadla úplně stejná otázka. Také nejsem odborník a také bych asi potřebovala poučit.

Odpovědět na příspěvek

RE: Šum - rozlišení

Autor: Jirka Muž

Založeno: 21.02.2008, 12:53

No to je uplna kravina - focenim na mensi rozliseni se sum nesnizi! To je zasadni omyl mnoha lidi. Snimac byl jiz tak vyrobem a velikost snimaci jedne bu+nky je tim dana trvale. Snížením rozlišení pouze ušetříte par mega na kartě, ale víc nic.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Šum - rozlišení

Autor: Mira Muž

Založeno: 15.01.2009, 12:47

Naprosoto souhlasim. S nizssim rozlisem se pouzije pouze mensi cast snimace. Mam tento fotak zhruba pul roku, nafotil s ním jiz hodne pres 1000 fotek a musim rict, ze neni vyslovene spatny, fotky dela pekne,ale... bohuzel sum tam je a co je horsi je tam i sw,ktery na vsechny fotky saha,coz nedopada dobre. Vicemene jsem ale spokojen. Fotim i v noci a dokonce hvezdnou oblohu a kdyz si clovek vyhraje s nastavenim je vysledek dobry. Pres den nema teto fotak chybu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Šum - rozlišení

Autor: Kenobi Muž

Založeno: 10.12.2009, 12:19

V nastavení fotoaparátu se dají vypnout funkce, které obraz upravují.Stačí si jen přečíst manuál.(RTFM)

Odpovědět na příspěvek

velikost cipu, sum a kvalita obrazu

Autor: Dr.Ozdi Muž

Založeno: 24.01.2007, 21:52
Odpovědí: 0

Pokud patrite k tem, co se honi za megapixely doporucuji tento clanek v lidovkach
Dr.
http://li
dovky.zpravy.cz/jeden-pix
el-mozna-postaci-0yv-/ln_
veda.asp?c=A070119_124323
_ln_veda_vvr

Odpovědět na příspěvek

video - zoom - ostreni

Autor: pat Muž

Založeno: 25.04.2008, 10:37
Odpovědí: 0

Zdravim, neporadi nekdo jak pri videu a zoomovani zaostrim? Nejak jsem to v manualu nenasel (i kdyz jsem ho jeste neprecetl cely, pravda), protoze automaticky se to nezaostri a nevim cim ho k tomu donutim. Diky.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: