Olympus a jeho nový servis - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Novinky

Olympus a jeho nový servis

Olympus Servis

1. června 2004, 00.00 | Společnost Olympus nedávno otevřela zcela nové servisní centrum v Přerově. Proč byla tato událost pro tuto přední značku v DF tak důležitá a co to může přinést českým zákazníkům v praxi? Proč Olympus potřeboval nové servisní centrum?

21. května 2004 proběhlo v Přerově-Předmostí slavnostní otevření nového servisního centra společnosti Olympus. O tom, že šlo o velmi významnou akci, svědčí kromě jiného účast ministra obchodu a průmyslu Milana Urbana, zástupců lokální samosprávy a zejména nejvyšší představitele mateřského koncernu Olympus Japan pana Tsuyoshi Kikukawa. Na akci nechyběla ani špička vedení evropského a českého Olympusu, zástupci české investiční agentury a pochopitelně novináři. Nicméně po několika slavnostních projevech, tiskové konferenci a rautu se život v Přerově vrátil k normálu a nezbývá než se ptát, co otevření tohoto servisního střediska bude znamenat v praxi pro běžné uživatele digitálních fotoaparátů Olympus.



Jak funguje typický servis?
Abychom lépe pochopili význam investice v řádu 100 mil. korun, je potřeba si uvědomit, jak dnes typicky fungují servisy velkých společností v ČR. Většina výrobců volí jednu ze dvou základních variant. Tou první je najmutí externí společnosti, která zajišťuje servis ve vlastní režii za podpory výrobce. To samozřejmě není ideální v okamžiku, kdy vztah externího servisního střediska a výrobce není ideálně nastaven, nejsou 100% zajištěny plynulé dodávky náhradních dílů, či chybí podrobné know-how, které podléhá ochraně průmyslového tajemství výrobce. Druhou možností je, že zastoupení v ČR má vlastní servis, ale ten má většinou pouze limitované možnosti. To znamená, že některé servisní zakázky se zasílají do zahraničí a v ČR se provádí pouze výměna vadných komponent za funkční plus diagnostika. Je to pochopitelné, protože vybudovat plně vybavené servisní středisko schopné řešit 100% problémů je extrémně nákladné a pro malý region se nevyplatí.

Co Olympus v Přerově vlastně vybudoval?
Olympus již od devadesátých let v Přerově prováděl část servisních zásahů a to externě u společností vzniklých štěpením Meopty. Využil tak tradice v regionu a vysoké profesní znalosti lidí v Přerově a dělal to co většina ostatních výrobců.
Nově otevřené servisní středisko však zcela radikálně mění význam Přerova pro servisní politiku celého Olympusu Europe. V nové budově v Přerově vzniklo plně vybavené servisní středisko, schopné servisovat takřka kompletní sortiment Olympusu s použitím moderních technologií a kompletního firemního know-how. Závod zaměstná po najetí plného provozu 120 zaměstnanců, kteří se budou starat o servis nejen pro ČR, ale pro dalších 25 zemí Evropy, Blízkého východu a Afriky. Ze vzdálenějších koutů světa zakázky putují letadlem na ostravské letiště, z blízkých kamionem přímo do Přerova.

Co bude znamenat nový servis pro nás?
Nové středisko znamená nejen nové pracovní příležitosti pro Přerov, ale i dobrou zprávu pro všechny uživatele digitálních fotoaparátů Olympus. Servisní středisko je schopno řešit i komplikovanější diagnostiku a opravu typicky do druhého dne, takže včetně dopravy do a z Přerova bude schopen Olympus servisovat extrémně rychle. Navíc díky tomu, že jde o jedno ze dvou takovýchto servisních center v Evropě, dá se předpokládat, že opět o něco stoupne hodnota našeho regionu pro celý Olympus, takže je pravděpodobná i větší podpora z evropské či japonské centrály.

Závěrem
Olympus za necelých 10 měsíců dokázal postavit, vybavit a rozjet servisní linku, která by měla znamenat zvýšení kvality a rychlosti i pro české zákazníky. Je velmi dobrou zprávou, že se podařilo českému zastoupení přesvědčit mateřský koncern o výhodách umístění této investice právě u nás, protože to svědčí o tom, že přeci jen patříme do srdce Evropy a ne na okraj džungle, kde nás ještě mnoho zahraničních manažerů vidí. Doufejme, že podobných investic bude přibývat, protože každý podobný počin přispívá k budování lepšího podhoubí pro další rozvoj digitální fotografie u nás.

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoReport  

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Novinky  » Reportáže  

 » Novinky  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

rychlost servisu :(

Autor: Tomas Muž

Založeno: 25.07.2004, 00:21
Odpovědí: 0

Teď jsem dával C5050 do servisu a tvrdili mi, že to bude trvat 2 až 3 týdny - tak mi tu nevykládejte nic o rychlosti.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: