Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
Recenze - profi technika
Canon EF 70–200 mm 1:2,8L IS II USM na těle EOS-1Ds Mark III
ef70_200el2_100px
11. července 2011, 00.00 | Plním slib, že po základní recenzi objektivu, pro kterou jsem použil tělo EOS 40D s desetimegapixelovým čipem formátu APS-C, připravím ještě rozšiřující pojednání s výběrem fotografií, pořízených tímto telezoomem v kombinaci s plnoformátovou zrcadlovkou.
Použil jsem tělo zrcadlovky Canon EOS-1Ds Mark III s obrazovým snímačem CMOS s aktivní plochou odpovídající políčku 35mm kinofilmu a rozlišením 21 megapixelů, využívající čtrnáctibitový A/D převodník a dvojici procesorů DIGIC III. Na vyzkoušení jsem měl necelé tři dny – část pátku a víkendu, navíc při fotografování v exteriéru bylo po většinu času nevlídné počasí a tudíž i osvětlení.
Co se týče kombinace těla EOS-1Ds Mk. III a objektivu, je precizní, funkčně bezvadná. Obrazová kvalita je výborně optimalizovaná, třepení na hranách je velmi mírné, systém fotoaparátu viditelně nezvyšuje kontrast hran – zpracování obrazových dat je velmi dobré. Objektiv má výbornou rozlišovací schopnost, poskytuje kvalitní, ostré zobrazení a prokreslení jemných detailů.
Ostrost je dobrá i při otevřené cloně, mírně lepší výsledek je u nejkratšího ohniska ve srovnání s nejdelším. Optické zkreslení obrazu je velmi mírné, více výrazné je polštářkové u nejdelšího ohniska.
U plnoformátové zrcadlovky s velmi vysokým rozlišením obecně platí, že případné optické vady objektivu jsou zvýrazněny. V tomto konkrétním případě to je vidět u barevné odchylky, která je sice účinně minimalizovaná, ale u nejdelšího ohniska je v okrajových oblastech obrazu směrem do rohů viditelný rozdíl, pokud jsem použil tělo EOS 40D nebo EOS-1Ds Mk. III. Při použití těla s plnoformátovým čipem je odchylka sice mírně, ale viditelně větší. Ale i v tomto případě je efekt viditelný až při zvětšení vybrané části obrazu. U obou výřezů jsou zachovány vzájemné poměry, ukázku jsem zmenšil až následně.
Ohnisková vzdálenost 70 mm, clonové číslo 2,8.
Ohnisková vzdálenost 70 mm/112 mm, clonové číslo 11.
Ohnisková vzdálenost 200 mm/320 mm, clonové číslo 2,8.
Ohnisková vzdálenost 200 mm/320 mm, clonové číslo 11.
Městská krajina I. Ohnisková vzdálenost 70 mm, čas expozice 1/1 000 s, clonové číslo 2,8 a citlivost ISO 500.
Městská krajina II. Ohnisková vzdálenost 120 mm, čas expozice 1/30 s, clonové číslo 8 a citlivost ISO 200.
Městská krajina III. Ohnisková vzdálenost 200 mm, čas expozice 1/160 s, clonové číslo 8 a citlivost ISO 500.
Městská krajina IV. Ohnisková vzdálenost 70 mm, čas expozice 1/125 s, clonové číslo 6,3 a citlivost ISO 500.
Portrét I. Ohnisková vzdálenost 155 mm, čas 1/160 s, clona 8 a citlivost ISO 125.
Portrét II. Ohnisková vzdálenost 182 mm, čas 1/160 s, clona 8 a citlivost ISO 125.
Portrét III. Vlevo: ohnisko 130 mm, čas 1/160 s, clona 2,8 a citlivost ISO 250. Vpravo: ohnisko 125 mm, čas 1/200 s, clona 2,8 a citlivost ISO 250.
Portrét IV. Vlevo: ohnisko 110 mm, čas 1/40 s, clona 7,1 a citlivost ISO 400. Vpravo: ohnisko 120 mm, čas 1/250 s, clona 2,8 a citlivost ISO 400.
Vlak I. Ohnisková vzdálenost 200 mm, čas 1/640 s, clona 6,3 a citlivost ISO 640.
Vlak II. Ohnisková vzdálenost 200 mm, čas 1/800 s, clona 6,3 a citlivost ISO 640.
Vlak III. Ohnisková vzdálenost 70 mm, čas 1/800 s, clona 6,3 a citlivost ISO 640.
Vlak IV. Ohnisková vzdálenost 70 mm, čas 1/1 000 s, clona 7,1 a citlivost ISO 400.
Vlak V. Ohnisková vzdálenost 200 mm, čas 1/640 s, clona 6,3 a citlivost ISO 640.
Základní recenzi telezoomu Canon EF 70–200 mm 1:2,8L IS II USM, jejímž základem je test v kombinaci s tělem zrcadlovky EOS 40D, si můžete otevřít zde.
Poslat článek
Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
2. února 2012
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014