IFA 2011 – rekordní ročník tradičního berlínského veletrhu - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kde se koná výstava fotografií Luďka Vojtěchovského?

V dnešní soutěži hrajeme o:



Trendy

IFA 2011 – rekordní ročník tradičního berlínského veletrhu

1dil_ifa2011_100px

4. září 2011, 12.00 | Od pátku 2. září do středy 7. září můžete na berlínském výstavišti navštívit mezinárodní veletrh spotřební elektroniky. Možná si kladete otázku, proč by IFA měla zajímat také nás, fotografy a fotografky. Vždyť je zaměřena hlavně na elektrospotřebiče do kuchyně a fakt, že si k editaci fotografií připravíme šálek lahodné kávy, ještě neznamená, že kávovar budeme považovat za praktické fotopříslušenství.

Tak to opravdu ne. Ovšem veletrh IFA, i když představuje domácí, a tedy i kuchyňské elektrospotřebiče opravdu masivně, rozhodně není zaměřen jen na ně. Navíc nová generace produktů je pozoruhodná – třeba i pro míru využití inteligentních technologií, v některých případech i díky napojení na internet, anebo je součástí nabídky řešení pro inteligentní sítě. Ale stejně velký prostor, ne-li ještě větší, zaujímají řešení „do obývacího pokoje“, multimediální zábava a produkty pro „volný čas“ a zábavu.



Podle předpokladů se příznivě vyvíjí oblast televize sloučené s internetem – Smart TV. Pozemní, kabelové a satelitní vysílání lze stále více rozšiřovat o multimediální obsah a pomocí služeb Video-on-demand bude stále ve větší míře možné vybírat filmy a pořady, na které má člověk právě náladu, propojit se pomocí vestavěné, nebo externí kamery s rodinnými příslušníky nebo přáteli a kamarády na druhém konci světa, anebo si zahrát online počítačovou hru. Rozšiřuje se nabídka médií a zařízení pro různé způsoby zobrazování s prostorovým efektem, v případě sledování televize s různými druhy 3D brýlí, anebo i zcela bez nich. Stačí navštívit expozice Panasonic, Sony, Samsung, Toshiba, LG, Philips.



Výrazné je rozšíření nabídky tabletů a také čteček elektronických knih a časopisů a vzestup jejich prodejů. Samozřejmostí jsou nejrůznější typy notebooků a netbooků a také výkonných stolních počítačů a celých počítačových sestav pro nejrůznější účely, od hraní her po editaci videozáznamů. Stálému zájmu se těší velmi široká oblast chytrých mobilních telefonů, bohatší je také nabídka sítí pro domácnosti a pro lidi na cestách, zajišťující trvalý přístup k jejich oblíbeným médiím. Nechybí ani navigační přístroje.



Ale také, a to je pro nás podstatné, chcete-li si vyzkoušet nové objektivy Panasonic Lumix G Micro řady X jako Excellent a nové fotoaparáty Lumix, nebo nejnovější fotoaparáty Sony Alfa SLT 77 a 65 a NEX-7 a NEX-5N a nové objektivy, nové kompakty Nikon Coolpix, seznámit se s podzimní kolekcí Canon, nebo si vyzkoušet nové fotoaparáty Fujifilm FinePix včetně X100, máte toto vše a ještě mnohem víc k dispozici na jednom výstavišti.



V souvislosti s veletrhem IFA Berlin 2011 můžeme číst a slyšet různé sentence. Třeba že je letos ve znamení tabletů. Také jsem viděl průpověď: „3D TV? Už ne, teď letí ty chytré“. Držím se raději faktů, a tak uvedu, že letošní berlínský veletrh IFA je rekordní. Je nejvýznamnějším a největším veletrhem spotřební elektroniky a domácích spotřebičů, který oproti předešlému jubilejnímu 50. ročníku zaznamenal další čtyřprocentní nárůst pronajaté výstavní plochy (140 200 m²) a nárůst počtu vystavovatelů o 1 % na celkem 1 441. A zástupci firem mají podepsat obchodní smlouvy v rekordní celkové výši. Tyto skutečnosti jsou rozebírány především v německých médiích, a to v souvislosti se současnou ekonomickou situací v Evropě a ve světě, přičemž nejen organizátoři veletrhu zdůrazňují zvláštní roli IFA jako příznivého ekonomického faktoru. Pozitivně vyznívají i průzkumy trhu. Růst v Evropě by měl dosáhnout až šesti procent na zhruba 204 miliardy eur.



Projdete-li si letošní veletrh IFA, ověříte si, že se rozvíjejí všechny oblasti 3D zobrazování, tedy jak pořizování trojrozměrného záznamu pomocí fotoaparátů a videokamer, tak jeho prezentace a sledování na obrazovkách televizorů, na počítačových monitorech i displejích notebooků. Zobrazování ve 3D je dokonce spojeno i s mobilními telefony. A nesmíme zapomínat na tisk fotografií s prostorovým efektem, který tradičně představuje Fujifilm. Vývoj bude zřejmý i u nabídky 3D filmů pro sledování v domácím prostředí i určených pro komerční sféru – promítání v kinosálech s odpovídajícím vybavením.



V případě sledování 3D filmů a obrázků převládají technologie založené na využití 3D brýlí. A mezi brýlemi vládnou aktivní. Navíc čtveřice lídrů v tomto oboru, Panasonic Corporation, Sony Corporation, Samsung Electronics, Co., Ltd., a X6D Limited – 3D Xpand v srpnu představila společný projekt Full HD 3D brýlí – společné licencování aktivních 3D brýlí s Bluetooth a infračerveným přenosem a rádiem řízené aktivní 3D brýle, a to pro koncové spotřebitele, kteří využívají 3D zobrazení na televizorech a displejích počítačů, ale také pro obraz vytvářený projektory až po 3D kina. Univerzální brýle s novými IR a rádiovými protokoly budou k dispozici v roce 2012 a budou kompatibilní s aktivní technologií. A Bluetooth technologie bude v obývacím pokoji sloužit komplexně – pro 3D brýle, stereo surround zvukové systémy a dálkové ovládání.



Společnost Sony také představila futuristické „3D OLED kino“ HMZ-T1 v podobě brýlí, které jsou jen o trochu robustnější než běžné aktivní 3D brýle. Uživatel tak může v naprostém pohodlí svého domova, u bazénu, nebo na zahradě v houpací síti ve stínu stromů sledovat své oblíbené 3D filmy nebo videa, a to jen s těmito „superbrýlemi“, bez televizoru nebo projektoru. Tento head-set obsahuje dvojici OLED obrazovek s rozlišením 2,8 milionu pixelů a zprostředkují obrazový zážitek obdobný jako při sledování obrovského promítacího plátna o velikosti téměř 20 metrů. A odpovídající je i zvukový zážitek, a to díky vestavěnému systému Virtual 5.1 Surround. A uživatel má na výběr čtyři různé programy pro prostorový zvuk filmů, koncertů a her. OLED obrazovky zajišťují obraz s vysokým kontrastem a přirozené barevné podání. Reakční doba je 0,01 ms, obraz je tudíž i při rychlých akcích přirozený. Vyloučeno je rozmazané zobrazení nebo dvojité stíny, jsou tedy prakticky vyloučeny.



Na druhou stranu Toshiba na IFA představuje první velkoformátové televizory na světě, které zprostředkují trojrozměrný obraz bez 3D brýlí. Televize Toshiba 55ZL2G má LED podsvícení, úhlopříčku 139 cm (55 palců), poměr stran obrazu 16:9 a poprvé pro koncové uživatele nabízí rozlišení Quad Full HD, tedy 4× Full HD = 3 840 × 2 160 pixelů. Vysokou kvalitu obrazu zaručuje systém Auto Calibration. Trojrozměrný obraz zprostředkuje vysoce výkonný procesor platformy CEVO-Engine a sofistikované algoritmy. Stereoskopický obraz poskytuje působivé 3D zážitky bez brýlí pro různé pozorovací úhly díky systému sledování obličeje, který umí obraz přizpůsobit pro pohled z až devíti míst, odkud uživatel televizi sleduje. Toshiba připravila obdobný systém i pro promítání na velké plátno.



Televizor 55ZL2G ale umožňuje i „běžné“ 2D zobrazení, přirozeně. Výkonný procesor také poskytuje další inovativní aplikace. Je to zejména Osobní televize, kdy si uživatelé mohou vytvářet svá vlastní nastavení profilu a samotného televizoru individuálně pro několik lidí, typicky v domácnosti tatínek pro sledování fotbalu, maminka romantických filmů, mládež hudebních kanálů, děti pohádek. Profily jsou čtyři. A samozřejmě Smart-TV, která klasicky nabízí přístup k online službám. Televize Toshiba 55ZL2G bude v Německu v prodeji od prosince 2011 za cenu 7 999 € (UVP/RRP).



Televizory jsou ale i v řadě dalších expozic, kupříkladu Sharp nebo Löwe. Ale také třeba Metz, jak vidíte z připojené ilustrace. Tento tradiční německý výrobce výkonných externích blesků představil velmi zajímavé, stylové a nápaditě koncipované televizory včetně chytrého síťového řešení a další nezbytné nadstavby.

Na veletrhu mají silné zastoupení i firmy, které se specializují na „zvuk“, kupříkladu Yamaha, Sonos nebo Onkyo. Ale také Kenwood, který mimo jiné zaujal tímto automobilem, který opět také dosvědčuje, jak silně je moderní společnost závislá na televizorech.



Tématické zařazení:

 » Vybíráme  

 » Ostatní  » Aktuality  

 » Ostatní  » FotoReport  

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Vybíráme  » Technologie  

 » Novinky  » Novinky - software  

 » Novinky  

 » Novinky  » Novinky - skenery  

 » Novinky  » Novinky - příslušenství  

 » Novinky  » Novinky - fototiskárny  

 » Novinky  » Novinky - profi technika  

 » Novinky  » Novinky - fotoaparáty  

 » Novinky  » Výstavy  

 » Novinky  » Trendy  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

bla bla

Autor: neo Muž

Založeno: 05.09.2011, 14:41
Odpovědí: 1

tak to je šílené, tenhle článek je o ničem, max PR povídačky

Odpovědět na příspěvek

RE: bla bla

Autor: Karel Tichý Muž

Založeno: 05.09.2011, 15:37

Přesně takové články pana Pěnkavy jsou důvodem toho, proč je web Fotografovani.cz v tak hlubokém úpadku! Ale komu není rady, tomu holt není ani pomoci... :(

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: