Sony Alpha A700 - profesionální DSLR na obzoru - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Novinky - fotoaparáty

Sony Alpha A700 - profesionální DSLR na obzoru

6. září 2007, 00.00 | Konečně se dočkali fanoušci a majitelé zrcadlovek, kteří vlastní DSLR se systémem Konica Minolta, resp Sony. Před rokem a dvěma měsíci byla představena Sony Alpha A100, která byla pokračovatelem koncepce Konica Minolta, ovšem svým zaměřením byla určena spíše pro méně náročné zákazníky. Profesionální zrcadlovka Sony přichází nyní a jmenuje se Alpha A700. Nechybí kovové tělo, 12 MPix snímač se stabilizací obrazu nebo velmi kvalitní displej.

Konečně se dočkali fanoušci a majitelé zrcadlovek, kteří vlastní DSLR se systémem Konica Minolta, resp. Sony. Před rokem a dvěma měsíci byla představena Sony Alpha A100, která byla pokračovatelem koncepce Konica Minolta, ovšem svým zaměřením byla určena spíše pro méně náročné zákazníky. Profesionální zrcadlovka Sony přichází nyní a jmenuje se Alpha A700. Nechybí kovové tělo, 12MPix snímač se stabilizací obrazu nebo velmi kvalitní displej.

Popis fotoaparátu
Srdcem fotoaparátu je CMOS snímač s efektivním rozlišením 12,25 MPix a rozměry 23,5 x 15,6 mm (formát APS-C). Sony přebralo od Konica Minolta systém Anti-Shake, který pomocí speciálního uchycení uměl pohybovat snímačem tak, aby kompenzoval vlivy pohybu fotoaparátu. Stabilizaci pojmenovalo Sony jako Super SteadyShot a použilo jej již v předchozí DSLR. U A700 samozřejmě nemůže chybět. Využívá se i k čištění snímače od prachu. Účinnost stabilizace závisí na mnoha faktorech, ale faktem je, že ve zhoršených světelných podmínkách umí pomoci. Snímač je také vybaven antistatickým povrchem, který redukuje množství usazeného prachu. Při každém vypnutí přístroje se snímač automaticky "oklepe", čímž dále pomáhá redukovat problém s prachem na snímači. A700 umí ukládat snímky v rozlišení až 4288 x 2856 bodů ve formátu JPEG nebo RAW (případně i oba formáty najednou). Citlivost lze nastavit na ISO 100, 200, 400, 800 a 1600. Dostupné jsou také režimy zvýšené citlivosti až na ISO 6400. Vybrat si můžeme mezi zpracováním do barevného prostoru sRGB nebo Adobe RGB.

Bajonet pro objektivy Sony Alpha je kompatibilní s bajonetem Minolta A. Používat lze tedy i objektivy vyrobené pro kinofilmové zrcadlovky Minolta. Počítat musíme s ořezovým faktorem 1,5x. Pro získání stejného úhlu záběru jako u kinofilmu musíme ohniskovou vzdálenost objektivu násobit 1,5x. Objektiv s ohniskovou vzdáleností 50 mm tedy poskytuje stejný úhel záběru jako 75 mm na kinofilmu či DSLR se snímačem o velikosti kinofilmu. Automatické zaostřování pracuje na principu pasivního měření kontrastu. V horších světelných podmínkách pomůže pomocná přisvětlovací dioda. Zaostřování probíhá celkem na 11 bodech. Nechybí ani kontinuální a prediktivní zaostřování pro pohybující se objekty. Hledáček poskytuje 0,9x zvětšení a nalezneme zde i indikátor přiblížení. Pokud se tedy přiblížíme k hledáčku na určitou vzdálenost (několik cm), automaticky zhasne displej, a pokud máme funkci aktivovanou, tak fotoaparát i sám zaostří. Můžeme si tím urychlit zaostřování.

Měření expozice pracuje na 40 voštinově uspořádaných segmentech. Kromě scénických režimů máme samozřejmě také možnost nastavit expozici manuálně (režim M), nebo použít jeden z poloautomatických režimů priority času (nastavíme čas a fotoaparát dopočítá clonové číslo) a priority clony (nastavíme clonové číslo a čas nastaví fotoaparát). Samozřejmostí je i režim P (automatika nastavuje čas i clonu). Korekce automatické expozice má rozsah +-3 EV po 1/3 EV krocích. Čas expozice lze nastavit od 1/8 000 s do 30 s (včetně režimu Bulb). Synchronizace s bleskem je max 1/250 s, resp. 1/200 s se zapnutým Super SteadyShotem. Součástí výbavy fotoaparátu je také funkce Dynamic Range Optimizer (DRO). Ten má za úkol řešit problém s příliš velkým dynamickým rozsahem, tedy rozdílem světel a stínů. Digitální fotoaparáty jsou známé tím, že jejich dynamický rozsah je výrazně menší než například u lidského oka. Veškeré úpravy se dělají ještě před JPEG kompresí se surovými daty. Tyto úpravy jsou poměrně rychlé díky speciálnímu hardwaru. Sériové snímání umí pracovat rychlostí až 5 snímků za sekundu pro neomezený počet snímků (ve formátu JPEG je omezení pouze kapacitou paměťové karty). V RAWu můžeme pořídit až 18 snímků. Pokud budeme snímat RAW+ JPEG, pak pouze 12 snímků.

Vyvážení bílé barvy je choulostivá záležitost, a tak fotoaparát nabízí velké množství způsobů, jak jej nastavit. Kromě automatického měření máme k dispozici manuální měření, výběr z přednastavených předvoleb pro různá osvětlení a také manuální nastavení teploty v kelvinech (2 500 - 9 900 K). Nechybí ani možnost korekce tohoto nastavení nebo WB bracketing. Vestavěný blesk umístěný nad hledáčkem je nutno zvednout ručně, na těle nenalezneme žádnou pojistku nebo tlačítko pro jeho aktivaci. Směrné číslo má 12. Úhel pokrytí odpovídá ohnisku 24 mm (ekvivalent kinofilmu). Pokud nám nestačí výkon vestavěného blesku, můžeme samozřejmě použít i externí blesk. Zvláštností Minolta byla vždy netradičně řešená patice pro blesky. Nesetkáme se zde s klasickou hot-shoe paticí, ale se speciální "minolťáckou". Na Sony A700 tedy můžeme používat i staré blesky Minolta (a Konica Minolta). Existují však také i konverzní kostičky na klasickou hot-shoe patici.

LCD TFT displej s úhlopříčkou 3" má rozlišení 307 200 bodů (stejně jako u DSLR Nikonu se oficiálně uvádí 920 000 bodů, ale to je počet vynásobený trojicí základních barev - RGB). Stavový displej tu zcela chybí a informace se zobrazují na velkém zadním displeji. Konektivitu zajišťuje USB 2.0, HDMI výstup a video výstup (PAL a NTSC). Jako paměťové médium lze použít karty Compact Flash (CF) typu I i II nebo Memory Stick Duo a Duo Pro. Napájení zajišťuje Li-Ion akumulátor NP-FM500H. Rozměry těla jsou: 141,7 x 104,8 x 79,7 mm a hmotnost je cca 690 g bez baterie a 768 g s baterií. Tělo by mělo být vybaveno i těsněním odolným vůči vniknutí prachu a vlhkosti.


díky senzoru orientace se natočí i zobrazení stavového displeje

Závěr
Konečně bude na trhu vážnější konkurence v oblasti DSLR i od Sony. Jejich první model Alpha A100 vůbec nebyl špatný, ale měl své mouchy a navíc nemohl uspokojit náročnější zákazníky. Jeho největší výhoda byla v integrované stabilizaci. Tu však již nabízí i Pentax K10D. Fotoaparát by se měl na trhu objevit v průběhu října.

::Technická specifikace Sony Alpha A700

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Novinky  

 » Novinky  » Novinky - fotoaparáty  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Novinky

Autor: Dolin Muž

Založeno: 06.09.2007, 11:13
Odpovědí: 0

No to je teda novinek, ještě že nemám peníze furt by mě to lákalo koupit něco nového,...

Odpovědět na příspěvek

Přisvětlení AF

Autor: Láďa L. Muž

Založeno: 06.09.2007, 11:34
Odpovědí: 11

Davide, nejsem si jist, jestli to přisvětluje AF bleskem, jak tady píšeš. Sony píše: "Osvětlovač AF umožňuje rychlé a přesné automatické ostření při slabém osvětlení nebo fotografování málo kontrastních subjektů." a na pravé straně to má červenou lampičku.?
Čau Láďa

Odpovědět na příspěvek

RE: Přisvětlení AF

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 06.09.2007, 12:55

Mas pravdu, opraveno. Diky.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Přisvětlení AF

Autor: kubista Muž

Založeno: 06.09.2007, 19:33

Pane Filippi: Dobrý den, to profesionální v titulku je snad nějaký omyl, ne? Semi-pro, prosumer, poloprofi, ale budit představu, že je to s 1D/1Ds nebo D2x na stejné úrovni?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Přisvětlení AF

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 06.09.2007, 21:06

Na rozdil od presneho zneni meho jmena je oznaceni "profesionalni" ponekud volnejsi. O srovnani s 1D/1Ds nebo D2x nebyla vubec rec a v clanku nic takoveho neni.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Přisvětlení AF

Autor: Radek Muž

Založeno: 06.09.2007, 21:59

A nebylo by lepsi odpovedet, neco jako "mate pravdu, je to matouci oznaceni". Protoze Sony treba dSLR v levelu profi treba nekdy udela a panbu vas vidi.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Přisvětlení AF

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 07.09.2007, 02:58

Zarizeni je "profesionalni", pokud nabizi funkcnost adekvatni pro profesionalni uziti. Uvedene fotoaparaty zcela jiste mohou radu profesionalnich fotografu oslovit, protoze maji funkcnost jakou cast profesionalu potrebuje. Napriklad rada fotografu skol, svateb ci lokalnich atelieru zcela bezne pouziva fotoaparaty Nikon D80 / D100, Canon 20D / 30D ci treba Minoltu 7D.

Ac by se jim to urcite libilo, ne kazdy profesionalni fotograf pouziva 1D ci D2 :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Přisvětlení AF

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 07.09.2007, 07:18

Pane Brezino, tenhle dlouhodobe zaryty postoj zdejsich redaktoru 'co napiseme my, je spravne', hodne srazi uroven tohoto serveru.

Pokud byste byl ochoten podivat se pres plot sveho myslenkoveho dvorecku, co je vseobecne v odbornych (!) periodikach mysleno pojmem 'profesionalni zrcadlovka', pochopil byste, ze pristroje typu Canon 30D nebo Sony A700 to opravdu nejsou, prestoze take mohou byt pouzivany k foceni zakazek.

Viz muj komentar vyse.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Přisvětlení AF

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 07.09.2007, 11:46

Vida, a ja si zase myslim, ze na rozdil od jinych serveru jsme velmi vstricni k poznamkam od ctenaru. Ovsem pokud maji smysl. Take se mi nelibi kdyz na nejmenovanem zpravodajskem serveru nejmenovaneho nejvetsiho portalu napisu zjevnou hloupost a co hur, neopravi ji ani po upozorneni ctenaru. My se takove chyby snazime vzdy opravit, coz mohou mnozi potvrdit.

Ohledne profesionality, nebo neprofesionality A700 ma zjevne vetsina ctenaru jiny nazor nez vy a nastesti projevily vetsi chapavost a otevrenost.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Přisvětlení AF

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 07.09.2007, 12:36

Dobra, projevim vetsi chapavost a otevrenost a na podobne ukroky stranou vas nebudu upozornovat. Ona ta 'vetsina ctenaru' a tzv. 'atraktivita' titulku je pro vas asi dulezitejsi nez snaha podavat nezkreslene informace.

A projevim vetsi otevrenost a chapavost i k vasi neznalosti zakladu rodneho jazyka, kterou ctenarum tak rad demonstrujete...

Pro vase info:
- pred 'nebo' se carka nepise (krome vyjimek, do kterych veta z vaseho komentare nepatri)
- 'vetsina ctenaru projevila', popr. 'ctenari projevili'.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Přisvětlení AF

Autor: Radek Muž

Založeno: 07.09.2007, 09:33

Sestra ma realitku a profesionalne foti nemovitosti pomoci Sony 707 a Canonem Axxx. Ja vam nijak moc nenadavam, rozumim tomu co delate, asi bych to delal podobne. Kdyz bych treba recenzoval Skodu Superb, asi bych napsal "luxusni limusina z Mlade Boleslavi". Skodovce bych udelal radost, 4 prudici by me nezajimali, Skoda nema luxusni limuzinu ale lidi co maji Superba budou radi.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Přisvětlení AF

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 07.09.2007, 12:35

Jen at udelaji jeste lepsi DSLR, jim i trhu to jiste prospeje ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Přisvětlení AF

Autor: Jan Brok Muž

Založeno: 10.09.2007, 09:04

Zdravím pane Filipi, váš článek je podle mého názoru dobře napsaný a poskytuje dostatek informací o novince od Sony, nicméně si myslím že vaše označení "profesionálního" fotoaparátu bylo trochu nešťastné a pro lidi typu "tahačů" za slovo to bylo snadné sousto. Protože sám publikuju na internetu, vím že takových se vždycky najde spousty. Většinou jde ale o lidi kteří nikdy nic sami nevyprodukují a někteří si tak tímto způsobem jenom léčí svoje mindráky. Ještě k nové DSLR od Sony - jsem dlouhodobý uživatel KM 7D a fotím s ní jak svoji vlastní tvorbu, tak komerční zakázky jako svatby, plesy, architekturu atd. a ve věšině případů mi její schopnosti zatím postačují, ale přesto se těším na nové možnosti Sony Alfa 700. Děkuji za článek. Brok

Odpovědět na příspěvek

Titulek

Autor: MD Muž

Založeno: 06.09.2007, 11:40
Odpovědí: 7

No to je neuveritelny, oni opravdu uvadi rozliseni displeje jako trojnasobek skutecneho rozliseni! :-)) To je totalni demence marketinku, megapixelu na cipu uz neni dost, tak z nas zkousi delat blbce jinak, to by se z toho jeden vobtah...:-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Titulek

Autor: ggrand Muž

Založeno: 07.09.2007, 00:41

Nebud naivni...tohle se dela odjakziva...ony ty dnesni displaye jsou oznacovany stejne...cili kdyz je uvadeno ze neco ma 115k pixliku tak to musis i tohle cislo vydelit trema...takze az ted jsi prisel na to,ze si oblbovany... ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Titulek

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 07.09.2007, 06:29

Nemáte pravdu, hodnoty do 230 tisíc jsou opravdové pixely. Jakmile ale někdo uvede 920 tis., opičí se po Minoltě, která tuto marketingovou lež použila u EVF A2. Jde o displej s VGA rozlišením, 640x480, tedy 307200 pixelů. Platí to jak pro A700, tak pro nové Nikony D3 a D300.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Titulek

Autor: pepe Muž

Založeno: 07.09.2007, 09:25

"Nemáte pravdu, hodnoty do 230 tisíc jsou opravdové pixely" Kde se to dočtu? Díky.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Titulek

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 07.09.2007, 12:05

Tady :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Titulek

Autor: Ivosz Muž

Založeno: 07.09.2007, 19:20

nemáte pravdu pane Kahovec, to tvrdím já :)

240x160 x3 = 115 200
320x240 x3 = 230 400
640x480 x3 = 921 600

Mohl byste uvést, jaké je tedy podle vás rozlišení těch displejů se 115 tis nebo 230 tisíci pixly? Děkuji. ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Titulek

Autor: MD Muž

Založeno: 10.09.2007, 15:30

Je pravda, ze nad tim jsem se nikdy nezamyslel. Tech 921K pixelu se uvadi uz ve specifikaci jako 640x480x3. Nikdy driv jsem to nikde nevidel. Tvrdite tedy, ze to tak bylo vzdy? Nejake dukazy?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Titulek

Autor: Marek Muž

Založeno: 24.09.2007, 07:42

Nie zrovna dokaz, ale toto porovnanie je celkom zaujimave:

http://www.
dpreview.com/previews/nik
ond300/page3.asp

a dost pochybujem zeby do EOS 40D natrieskali iba 76 800 pix display, ked kdejaky kompaktik sa chvali 200 000 pix a viac, takze z toho mi logicky vychadza ze vsetky rozlisenia displejikov su v dot aj ked sa uvadzaju v pix ... :) to bude asi aj dovod preco sa neuvadza rozlisenie v pocte stlpcov a riadkov, pretoze pocet riadkov by sa nedal nijak marketingovo nafuknut na rozdiel od poctu stlpcov :)

Kto neveri, nech si odfoti vlastny display inym fotakom v makro rezime a spocita si riadky :)

Odpovědět na příspěvek

A700 - 'profesionalni'?

Autor: Pitrs Muž

Založeno: 06.09.2007, 11:45
Odpovědí: 0

A700 se zda byt konkurenci treba pro 40D nebo D300, ktere jsou bezne oznacovany za 'enthusiastic' nebo 'advanced amateur' modely.

Konkurenci pro 'professional' tridu fotaku typu Canoni rady xD nabo Nikoni rady D3 a D2x tenhle kolibrik neni ani omylem.

Pokud ale autor vyrazem 'profi DSLR' mel na mysli to, ze si A700 asi koupi clovek, ktery prodava sve fotky nebo foti na zakazku, tak to potom ano :-).

Do skutecne profesionalnich modelu ma ale Sony jeste dlouhou cestu.

Odpovědět na příspěvek

Poznámky

Autor: Láďa L. Muž

Založeno: 06.09.2007, 12:18
Odpovědí: 0

Konkurence pro 40D a D300 to jistě nebude - nemá horní displej ani Live View a pravděpodobně horší AF. Výhoda SSS se trochu smazává cenou nestabilizovaných objektivů Sony, která je obecně stále vyšší než cena stabilizovaných objektivů větších bratrů. Také jsou podstatně hůře dostupné. Ale pro lidi se sbírkou minoltích objektivů je to jistě úžasný. Takže asi jen cenová konkurence nebo nejlepší vebovou animací.
Zajímavý je unikátní řešení digitálního zpracování obrazu, kdy část výpočtů (včetně redukce šumu) řeší již přímo snímač (viz dpreview). Jestli to tak má i D300 asi nikdo neví?
Není mi jasný ISO. Jak tady, tak na dpreview se udává max. 1600, pak boost až na 6400. Ale na stránkách Sony je úžasná animace, která mimo jiné ukazuje plynulé nastavení ISA na 2000, 2500 a 3200. A teprve pak boost na 6400.
Slot na Memoy Stick je asi samostatný a ne přes redukci do CF slotu.
Zajímavá je animace AF na stránkách Sony, kdy ukazuje běžícího chlapce a postupně se rozsvěcující AF senzory. Ovšem podle této animace je nutné, aby se na každém senzoru běžec zastavil. Jsem zvědav, jak budou fotografové přemlouvat sportovce, aby se takto chovali, zvláště v místech, kde mají obě nohy ve vzduchu.

Odpovědět na příspěvek

konkurence

Autor: HonzaS Muž

Založeno: 06.09.2007, 16:50
Odpovědí: 11

Konkurence to asi být nemůže k 40d ani d300 , možná ani k D80... spíše k 400d dle mého názoru , ale uvidíme , u profesionální zrcadlovky by neměl chybět stavový display nejlépe na horním hřbetu fotoaparátu.. nabídka objektivů v porovnání s C nebo N je v plenkách , ...

Odpovědět na příspěvek

RE: konkurence

Autor: plo Muž

Založeno: 06.09.2007, 18:59

Nebo mozna tak k rade Axx od C nebo Pxx od N, ne?:-) A stavovy display na hrbete? A k cemu? Tohle reseni je daleko lepsi. Ale kdo nevyzkousel, tak tomu urcite chybet bude hoodne chybet.. Takovy rozumbrada, to se clovek hned nasmeje..

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: konkurence

Autor: HonzaS Muž

Založeno: 06.09.2007, 19:25

rozumbrada nevím , ale ja jsem si to vyzkousel ..
foceni na stativu dost nepohodlne , ve tme jak by smet , atd.. jiste pokud ti to vyhovuje .., ale klasicka konstrukce je klasicka konstrukce , to ze pani od sony usetri na jednou lcd moc profesionalite neprida :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: konkurence

Autor: Dawe Muž

Založeno: 10.09.2007, 20:51

Mám 350D a přijde mi, že display je lepší na zadní straně než na hřbetě. Ač jsem si původně myslel opak. Ano, na stativu to výhodu má, ale na stativu má člověk obvykle čas, ale když dám foťák k oku, už se mi nechce ho zase někam přetáčet abych něco přepnul či zkontroloval.

Odpovědět na příspěvek

RE: konkurence

Autor: charlie.ii Muž

Založeno: 06.09.2007, 19:29

Mám alfu a na zadní display nedám dopustit. Mám dost silné brýle a foťák bez tohoto diplaye bych už nechtěl. Měl jsem půjčenou D80 a jakkoliv je to celkem dobrý aparát, na tom horním pididisplay jsem pořád něco luštil.........

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: konkurence

Autor: Petr Muž

Založeno: 20.11.2007, 15:06

Pokud si něco luštil tak si zajdi na oční. Stavový displej na D80 je normálně čitelný.

Odpovědět na příspěvek

RE: konkurence

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 07.09.2007, 06:24

No, jak se zdá, od stavového displejíčku nahoře upouštějí výrobci čím dál víc - on je k něčemu opravdu jen na tom stativu, zvláš't nízkém. Jinak je stavový LCD v praxi daleko lepší. Opravdu, kdo nezkusil, neuvěří.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: konkurence

Autor: Radek Muž

Založeno: 07.09.2007, 09:26

To je pravda, ze tam mam zaply neco co nechci jsem si vsimnul vzdy jenom u stavoveho displeje nebo v hledacku. Mimo jine je to tim ze je to ikonovy displej a ne graficky kde je porad neco jinyho. Proste jak mi tam svitil burst bylo to jasny behem 100ms. Na zadni displej cucim 2s a nevim ci jsem.

Odpovědět na příspěvek

RE: konkurence

Autor: Max Hardcore Muž

Založeno: 09.09.2007, 16:47

Sony Alpha 700 je konkurenciou k NIKONU D300 alebo CANON EOS D40 alebo Pentax K10 .
ci sa to niekomu paci , alebo nie.
a cim viac konkurencie v poloprofi sektore , tym lepsie.
Ved majitelom vynikajucich ROKKOR objektivov svita na lepsie casy + nove ZEISS objektivy ... parada.

Odpovědět na příspěvek

RE: konkurence

Autor: HonzaS Muž

Založeno: 12.09.2007, 13:53

A700 konkurencí k uvedeným foťákům Canon i Nikon určitě je ... domnívám se, že je na stejné úrovni ... v některých detailech za nimi trochu pokulhává, někde je však předčí. Zajímavé je, že jsem již několikrát na různých místech četl označení pro výše uvedené fotoaparáty C a N - "profesionální" a nikdo z příznivců těchto značek se neohrazoval.
Horní stavový displey už v dnešní době není nutností a výrobci pomalu od něj upouští, je i pohodlnější a přehlednější koukat na zadní displey. Na mém analogu mám horní displey, teď už ale nadávám, že mu zadní chybí.
Pokud se týká objektivů, na novou Sony A700 lze použít všechny objektivy Minolta AF a ty ať se to Canoňákům, nebo Nikonistům líbí, či nelíbí, ke špičce patří a jejich výběr je dostatečný. Jestliže k nim přibydou i špičkové objektivy Carl Zeiss, má Canon I Nikon sakra konkurenci.

Odpovědět na příspěvek

Profesionalita a stavovy displej

Autor: Roman Štědronský Muž

Založeno: 12.09.2007, 17:08

Dovolim si nesouhlasit, z hlediska technickych parametru to pro Canon 40D konkurence urcite je a v urcitych ohledech dohani i Nikon D300, i kdy ten je posazeny prece jen vyse (jak vlastnostmi, tak cenou).

Sony model A700 oznacuje jako "advanced amateur", se skutecnym profi modelem ("flagship") teprve prijde.

Mel jsem EVF zrcadlovku Minoltu Dimage A1, ktera mela jak horni stavovy displej, tak zadni displej a vite co? Ten horni jsem vubec nepouzival, rychlejsi a prehlednejsi bylo podivat se a nastavit/zkontrolovat nastaveni vzadu. Takze kdyz jsem si pak poridil Dynaxe 5D, vubec mi tam stavovy displej nechybel.

Verim, ze u skutecnych profi modelu stavovy displej pretrva, protoze v teto tride kazda drobnost hraje roli, pro urcite pripady to pomoci muze a navic je to znacka "nejsem bridil" ;-). Nezbytnost to ovsem neni. A v ostatnich tridach zrcadlovek postupne vymizi, tenhle trend ostatne muzeme sledovat uz dnes.

Odpovědět na příspěvek

RE: konkurence

Autor: Hanz81 Muž

Založeno: 11.10.2007, 21:15

Zajímavé, jak se tu porovnávají konkurenční kusy fotoaparátů bez ohledu na to, co z toho vlastně leze za obraz. Jistě, přímo úměrný objektivu, ale pokud bude mít A700 srovnatelný, nebo dokonce lepší obrazový výstup než konkurence, tak to konkurence je. Vzhledem k tomu, že A700 vychází konstrukčně z D7D a ta z D7, tak tam ani jiný displej, než je ten zadní nehledejte. Pro určitý okruh uživatelů (včetně mě) je totiš ten monochromatický naprosto zbytný. Ovladatelnost aparátů z Minoltích dílen je prostě všeobecně výborná. Tak trochu mi přijde, že se tamní vývojáři napřed nad designem těl napřed zamyslí. Vždyť i na D7D se čekalo dlouho a já navíc nestojím o to měnit foťák každý rok pro kosmetické úpravy, jako je to u C x0D.

Odpovědět na příspěvek

Alfa je profesionálny fotoaparát

Autor: Ladis Muž

Založeno: 07.09.2007, 10:52
Odpovědí: 6

Tak na tento článok som sa tešil, nie som moc milovník značky Sony ako takej, ale kedže nám umrela značka Minolta, musíme my Minolťáci mať nejakého pokračovateľa ktorý nás bude zásobovať technikou. Ja osobne stále používam Dynax 5D a beriem ho ako svoj profesionálny aparát. Profesionálny preto, lebo som profesionálny fotograf na voľnej nohe, teto prístroj mi zarába na chleba a svojou prácou si zarábam na techniku ktorú používam. Minoltu som používal aj na kinofilm a preto som presiel aj na digitalne pristroje tejto značky. Mal som tú česť vyskúšať aj Alfu 100 ale rozhodol som sa ju nekúpiť iba preto lebo je velmi podobna s D5D. Samozrejme v prípade poruchy, straty, alebo inej tragédie by som musel okamžite kúpiť nový fotoaparát a určite by to bola Alfa 100. Pevne verím ze sa mi A 700 dostane čoskoro doruky a stane sa mojim profesionálnym fotoaparátom a využijem aj bohaté príslušenstvo Minolta. Je jasne že Alfa sa zatiaľ nevyrovná Markom od Canonu a profi Nikonom, ale aj tak je to profesionálny aparat na profesionálnu prácu. Je smutné pozerať sa ako sa tu všetci dohadujete a kritizujete jednotlivé značky, je vobec potrebná takáto vojna fanúšikov jednotlivých značiek. Každý má svoj názor a každý si myslí že jeho je ten správny. Bohužiaľ na slovensku a podobne je to aj v čechách je to tak, že pokiaľ profesionálnemu fotografovi nekúpi drahý fotoaparát redakcia, agentúra, alebo zamestnavateľ, musí si ho kúpiť sám a potom si nemôže dovoliť tu najvyšiu triedu, ale jeho profesionálny aparát sa stane aj stredná trieda poprípade aj amatérska zrkadlovka. Samozrejme stretávam aj fotografov ktorí vlastnia aj 100 - 200 tisícové stroje ktoré si hradili sami. Chodím ako fotograf po rôznych akciach, kultúrnych, spoločenských, motoristických, športových ... Chodím tam v rôznom počasí, slnko, dážď, mráz, hmla, vlho, prach. Ale ked si u mňa niekto objedná fotku musím ju spraviť. Vtedy väčšinou majitelia drahých prístrojov zostávajú pod dáždnikmi, alebo nevytiahnu aparat z batohu, lebo maju strach že pri takýchto podmienkach sa ich miláčikovi niečo stane. Drahé fotoaparáty sú síce stavané na takéto podmienky, ale budete to riskovať keď ste toľko zacvakali za fotoaparát? A tak sa stáva že mnohím profesionálom s profesionálnou technikou ušiel skvelý záber lebo čakali kým prestane pršať... Tak prosím Vás nekritizujte techniku ktorá stoji "iba" 20 - 30 tisíc. Nekritizujte fotoaparáty ktoré nemajú toľko tlačítok a funkcii ako tie drahe, veď fotoaparát sa sane profesionálnym až keď ho dá k oku profesionál. Nezábúdajte prosím že vobec nezáleží na značke, na cene, na pixeloch alebo velkosti displeja. Keď je človek predurčený spraviť dobrú fotku, tak ju spraví s akýmkolvek fotoaparátom.

Odpovědět na příspěvek

RE: Alfa je profesionálny fotoaparát

Autor: a4 Muž

Založeno: 07.09.2007, 13:18

Konečně zase jednou rozumný názor. Nelze než souhlasit.

Odpovědět na příspěvek

RE: Alfa je profesionálny fotoaparát

Autor: Radek Muž

Založeno: 09.09.2007, 22:28

Tomuto vymysleli v 15 stoleti porekadlo "z nouze cnost". V urcite urovni foceni ke ktere patrim i ja staci jakakoli low-level zrcadlovka. Cokoli staci i na skolni tridy a skoro cokoli na oblbovani devcic bookama za 5000 Kc. Pokud bych se ale mel timto zivit tak jak naznacujete, tak budto nevezmu pulku zakazek nebo musim mit strycka v agenture. Pohybuju se v tomto oboru hodne ale mam vyhodu ze me to nezivi a nikdy nechci aby me to nezivilo, jsem nadherne uvolnenej ze nemusim dneska mit peknou fotku. Ale na te Zlate lyzi, na Barum rally, na ruznych volejbalech jsem s kamarady, kteri maj na krku vybavu za 300 000 Kc. A v rezimu rekneme lesa na zlate lyzi kde neni moc svetla joooo zalezi jakou mate vybavu, je to relativne slozita magie, kdo na to misto "nema" musi fotit jinde a nema fotky ze sjezdu ktery konci peknou zacatkou apod. Tam jestli je nekomu shury dano nikomu nepomuze a z tech 800 fotek se vybere i kdyz to foti polomoula. A ze si vybaveni schovavaji kdyz neni dobre pocasi? To jsem snad jeste nevidel, nebo mozna japonec na staromaku kdyz zacne prset. Ruzne chranitka proti desti ano (ted jsou moderni predrazene kapucky za 4500 Kc), ale ze by nekdo s 300D stal v desti a oni s 5D schovavali do batohu to je prani otcem myslenky...

Odpovědět na příspěvek

RE: Alfa je profesionálny fotoaparát

Autor: Michal Muž

Založeno: 12.09.2007, 17:09

Řekl bych, že tak moudrého a rozumného člověka jako jsi ty jsem již dlouho na těchto stránkách neslyšel. Občas mám pocit -když čtu příspěvky různých značkobijců, že jím uchází základní podstata fotografie - na dobrou fotku nemusíš mít foťák za 100 000 (nebo aspoň Canona). Michal

Odpovědět na příspěvek

RE: Alfa je profesionálny fotoaparát

Autor: andrej Muž

Založeno: 12.09.2007, 20:04

svata pravda, videl som uz velmi vela dobrych fotiek co boli spravene na lacnych fotakoch /taky kvalitny analog stoji par korun/, vo vela pripadoch je technicka kvalita snimky druhoradejsia ... Na vystavne zvacseniny je uz technicka kvalita dolezita; nehovoriac ze rovnako dolezity je aj kvalitny objektiv ...

Odpovědět na příspěvek

RE: Alfa je profesionálny fotoaparát

Autor: Kovo Muž

Založeno: 09.10.2007, 21:11

Fakt dobre a presvedcivo si to napisal. Som tiez minoltak hoby amater a sony beriem ako naslednika a verim ze raz dotiahnu ten rozdiel na fakt dobre fotaky inych firiem. A myslim si ze nejeden profik a aj amater foti na minolte/sony a vysledky su skvele. Pride cas kedy pixle, cipi a dispeje budu tak dokonale ze aj ten posledny v rade bude pre vacsinu ludi zbytocne dobry. Coskoro sa opat zacne suboj o optiku a nie o tela tak ako to bolo kedysi.

Odpovědět na příspěvek

RE: Alfa je profesionálny fotoaparát

Autor: Petra Muž

Založeno: 01.02.2008, 14:47

Souhlasím s tím, že jen drahý foťák za mne fotku nikdy neudělá. Nejsem profesionál, jen zapálený amatér, a musím říct, že pár dobrých fotek, které prošly i na výstavu, jsem udělala se 4MP kompaktem od Olympusu. Možná to bylo i proto, že mi ho nebylo líto ani těžko tahat s sebou kde se dalo a byl po ruce, když jsem viděla pěkný obraz. Přesto ale když vidím spoustu tlačítek, funkcí a vychytávek, bývám z nich nadšená a neubráním se snění o možnostech, které mi to když ne otevírá, tedy hodně usnadňuje :-)

Odpovědět na příspěvek

Jen tak mimochodem,

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 07.09.2007, 17:41
Odpovědí: 1

viděli jste ten přídavný bateriový grip - zezadu?

http://www.dcr
esource.com/news/newsitem
.php?id=3614

Odpovědět na příspěvek

RE: Jen tak mimochodem,

Autor: Obšák Muž

Založeno: 10.09.2007, 13:22

Podíval jsem se na odkaz,co jsi poslal a to jsem teda čuměl :-)

Odpovědět na příspěvek

kvalita raw A700

Autor: karotka Muž

Založeno: 17.09.2007, 00:36
Odpovědí: 0

V roce 2008 bude nová ALFA, pravděpodobně FF a profi. A700 má být o ca 10% dražší než 40D, sice nemá LV, ale má stabilizaci v těle a na cestě jsou nové SSM objektivy. Výhodou SONY je obrovské vlastní zázemí. Hodnocení RAW souboru z A700-link: http://photoclubalpha.com
/2007/09/15/alpha-700-acr
-42-quality-revealed/#mor
e-450

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: