Canon EF 70–200 mm 1:2,8L IS II USM na těle EOS-1Ds Mark III - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

Saal Digital

 

Jaký největší formát fotoknihy v řadě Professional Line ve formátu na šířku lze ve standardní nabídce Saal Digital Fotoservice objednat? Nápověda: Logo sponzora soutěže

V dnešní soutěži hrajeme o:



Recenze - profi technika

Canon EF 70–200 mm 1:2,8L IS II USM na těle EOS-1Ds Mark III

ef70_200el2_100px

11. července 2011, 00.00 | Plním slib, že po základní recenzi objektivu, pro kterou jsem použil tělo EOS 40D s desetimegapixelovým čipem formátu APS-C, připravím ještě rozšiřující pojednání s výběrem fotografií, pořízených tímto telezoomem v kombinaci s plnoformátovou zrcadlovkou.



Použil jsem tělo zrcadlovky Canon EOS-1Ds Mark III s obrazovým snímačem CMOS s aktivní plochou odpovídající políčku 35mm kinofilmu a rozlišením 21 megapixelů, využívající čtrnáctibitový A/D převodník a dvojici procesorů DIGIC III. Na vyzkoušení jsem měl necelé tři dny – část pátku a víkendu, navíc při fotografování v exteriéru bylo po většinu času nevlídné počasí a tudíž i osvětlení.



Co se týče kombinace těla EOS-1Ds Mk. III a objektivu, je precizní, funkčně bezvadná. Obrazová kvalita je výborně optimalizovaná, třepení na hranách je velmi mírné, systém fotoaparátu viditelně nezvyšuje kontrast hran – zpracování obrazových dat je velmi dobré. Objektiv má výbornou rozlišovací schopnost, poskytuje kvalitní, ostré zobrazení a prokreslení jemných detailů.



Ostrost je dobrá i při otevřené cloně, mírně lepší výsledek je u nejkratšího ohniska ve srovnání s nejdelším. Optické zkreslení obrazu je velmi mírné, více výrazné je polštářkové u nejdelšího ohniska.



U plnoformátové zrcadlovky s velmi vysokým rozlišením obecně platí, že případné optické vady objektivu jsou zvýrazněny. V tomto konkrétním případě to je vidět u barevné odchylky, která je sice účinně minimalizovaná, ale u nejdelšího ohniska je v okrajových oblastech obrazu směrem do rohů viditelný rozdíl, pokud jsem použil tělo EOS 40D nebo EOS-1Ds Mk. III. Při použití těla s plnoformátovým čipem je odchylka sice mírně, ale viditelně větší. Ale i v tomto případě je efekt viditelný až při zvětšení vybrané části obrazu. U obou výřezů jsou zachovány vzájemné poměry, ukázku jsem zmenšil až následně.



Ohnisková vzdálenost 70 mm, clonové číslo 2,8.



Ohnisková vzdálenost 70 mm/112 mm, clonové číslo 11.



Ohnisková vzdálenost 200 mm/320 mm, clonové číslo 2,8.



Ohnisková vzdálenost 200 mm/320 mm, clonové číslo 11.



Městská krajina I. Ohnisková vzdálenost 70 mm, čas expozice 1/1 000 s, clonové číslo 2,8 a citlivost ISO 500.



Městská krajina II. Ohnisková vzdálenost 120 mm, čas expozice 1/30 s, clonové číslo 8 a citlivost ISO 200.



Městská krajina III. Ohnisková vzdálenost 200 mm, čas expozice 1/160 s, clonové číslo 8 a citlivost ISO 500.



Městská krajina IV. Ohnisková vzdálenost 70 mm, čas expozice 1/125 s, clonové číslo 6,3 a citlivost ISO 500.



Portrét I. Ohnisková vzdálenost 155 mm, čas 1/160 s, clona 8 a citlivost ISO 125.



Portrét II. Ohnisková vzdálenost 182 mm, čas 1/160 s, clona 8 a citlivost ISO 125.



Portrét III. Vlevo: ohnisko 130 mm, čas 1/160 s, clona 2,8 a citlivost ISO 250. Vpravo: ohnisko 125 mm, čas 1/200 s, clona 2,8 a citlivost ISO 250.



Portrét IV. Vlevo: ohnisko 110 mm, čas 1/40 s, clona 7,1 a citlivost ISO 400. Vpravo: ohnisko 120 mm, čas 1/250 s, clona 2,8 a citlivost ISO 400.



Vlak I. Ohnisková vzdálenost 200 mm, čas 1/640 s, clona 6,3 a citlivost ISO 640.



Vlak II. Ohnisková vzdálenost 200 mm, čas 1/800 s, clona 6,3 a citlivost ISO 640.



Vlak III. Ohnisková vzdálenost 70 mm, čas 1/800 s, clona 6,3 a citlivost ISO 640.



Vlak IV. Ohnisková vzdálenost 70 mm, čas 1/1 000 s, clona 7,1 a citlivost ISO 400.



Vlak V. Ohnisková vzdálenost 200 mm, čas 1/640 s, clona 6,3 a citlivost ISO 640.

Základní recenzi telezoomu Canon EF 70–200 mm 1:2,8L IS II USM, jejímž základem je test v kombinaci s tělem zrcadlovky EOS 40D, si můžete otevřít zde.

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Recenze  » Recenze - příslušenství  

 » Recenze  

 » Recenze  » Recenze - profi technika  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

chování v protisvětle

Autor: Karel Prskavec Muž

Založeno: 11.07.2011, 22:02
Odpovědí: 2

Jak se objektiv chová v protisvětle? Mám starou nestabilizovanou verzi. Objektiv kreslí výborně, ale protisvětlo nezvládá. Proto mě zajímá, jak se chová nejnovější výrobek.

Odpovědět na příspěvek

RE: chování v protisvětle

Autor: mk Muž

Založeno: 11.07.2011, 22:21

Pokud se ozve dost čtenářů, tak to bude ve třetím díle.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: chování v protisvětle

Autor: kaiman Muž

Založeno: 14.07.2011, 14:52

Tak se ozývám... :-)

Odpovědět na příspěvek

znovu

Autor: klingo Muž

Založeno: 13.07.2011, 12:09
Odpovědí: 1

znovu sa pýtam:prečo okrem jednej fotky je všetko fotené na clony 6,7 a viac.Na to sa takýto objektív nekupuje.To stačí obyčajný seťák.

Odpovědět na příspěvek

RE: znovu

Autor: R. Muž

Založeno: 14.07.2011, 23:10

Protoze kdyz fotite na P, tak pri dostatku svetla to hazi tyto clony.

Odpovědět na příspěvek

chápu...

Autor: Máří Muž

Založeno: 13.07.2011, 23:14
Odpovědí: 4

Chápu to, že člověk, který světelný objektiv se zabudouvanou stabilizací nasazený na FF těle drží ve svých rukou snad poprvé v životě, neumí plně využít všech výhod a zdůraznit v článku i nevýhody, ale nechápu, proč už ho musí testovat tak nešikovně, že z recenze nejde pořádně nic poznat. Nemluvě o tom, že se autor této recenze nepoučil z předchozího testu provedeného na kropenatém těle. Jako odpůrce testovacích obrazců bych osobně raději uvítal snímky se stejným předmětem v záběru vyfoceného při různém zaclonění. Chybí mi tu i zdůraznění kresby mimo hlouku ostrosti (bokeh), vliv stabilizace na focení ve zhoršených světelných podmínkách, aberace, ukázkové snímky pořízené v protisvětlu a ideálně tohle vše na několika ohniscích. Fotek by bylo hodně, ale recenze by byla recenzí.

Odpovědět na příspěvek

RE: chápu...

Autor: kaiman Muž

Založeno: 14.07.2011, 16:00

Poctivě řečeno: po malém probrouwsení je jasné, že je to kompletně špička. Kdo na to má a potřebuje to, koupí si. Bokeh, stabilizaci a další serepetičky zjistí v praxi. Už se to tady kdysi psalo. Tyhle recenze se čtenářům sotva zavděčí. Prachy na to, aby byly pořádné, nejsou a ty ublekotané "hodnotící" špičkovou techniku jsou na nic.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: chápu...

Autor: Máří Muž

Založeno: 14.07.2011, 16:59

Hodně věcí si může každý najít na netu, ale proč dělat článek na něco, říkat tomu recenze a nepoukázat na základní vlastnosti, kvůli kterým si lidé tento objektiv kupují? Větší smysl by mi dávalo to, kdybych v tomhle článku našel odkazy na kvalitnější recenze a testy a ušetřil si tak čas s hledáním. Naopak, tady ten čas ztratím a nic nezjistím. Celkově to na mě působí nepřipraveně a chaoticky. Ještě dodám, že pět let fotím se starší verzí tohoto objektivu, z toho tři roky na 5D těle a v posledních dvou letech na 1D IV. Vím, že nová verze 70-200 je kvalitní ve všech směrech, ale tady se to z fotek nedovím. Můžu si ho pochopitelně koupit a otestovat, ale opět jsme u toho, jaký smysl má tato "recenze"?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: chápu...

Autor: kaiman Muž

Založeno: 14.07.2011, 17:20

Jediný smysl této recenze je, že sem lidi chodí a přibývá kliků pro tyto stránky. Jinak se asi všichni tady shodneme, že je to na - houby.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: chápu...

Autor: mk Muž

Založeno: 14.07.2011, 21:47

"po malém probrouwsení je jasné, že je to kompletně špička."

Takže jste narazil někde na nějakou recenzi, která se čtenáři zavděčila :)

Odpovědět na příspěvek

Srovnání s verzí bez IS případně s f/4

Autor: ra.rasch.ek Muž

Založeno: 19.07.2011, 13:27
Odpovědí: 0

Mě by třeba zajímalo i porovnání s verzí bez IS a s verzí f/4. Konkrétní přínos stabilizace? Případně konkrétní srovnání s konkurencí.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

znovu sa pýtam:prečo okrem jednej fotky je všetko fotené na clony 6,7 a viac.Na to sa takýto objektív nekupuje.To stačí obyčajný seťák.


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: