Olympus SP-550 UZ - univerzální ultrazoom v praxi - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



FotoTechnika

Olympus SP-550 UZ - univerzální ultrazoom v praxi

28. června 2007, 00.00 | Olympus na počátku letošního roku představil novinku, se kterou se vrátil na špici nabídky ultrazoomů. Právě tato oblast byla dlouho jeho doménou a na chvilku se zdálo, že lesk uvadá, ale nová SP-550 UZ by tento dojem měla napravit. Nabízí totiž obrovský rozsah zoomu (jako první kompakt na světě nabízí 18x), navíc s příjemným počátečním ohniskem, ekvivalentním 28 mm u kinofilmu. Nechybí ani mechanická stabilizace obrazu. Vše doplňuje rozumné rozlišení 7 MPix, velký 2,5" displej a příjemná povrchová úprava. Jak dopadl v redakčním testu?

{Popis a konstrukce}

Olympus na počátku letošního roku představil novinku, se kterou se vrátil na špici nabídky ultrazoomů. Právě tato oblast byla dlouho jeho doménou a na chvilku se zdálo, že lesk uvadá, ale nová SP-550 UZ by tento dojem měla napravit. Nabízí totiž obrovský rozsah zoomu (jako první kompakt na světě nabízí 18x), navíc s příjemným počátečním ohniskem, ekvivalentním 28 mm u kinofilmu. Nechybí ani mechanická stabilizace obrazu. Vše doplňuje rozumné rozlišení 7 MPix, velký 2,5" displej a příjemná povrchová úprava. Jak dopadl v redakčním testu?

Konstrukce a design
Konstrukce fotoaparátu je velmi rozumná a držení v ruce je výborné. Grip je dostatečně velký pro pohodlný úchop, ale přitom nezabírá příliš místa, dominantou přední strany je spíše velký tubus objektivu. Příjemným detailem je pogumování téměř celého gripu, tubusu objektivu, části zadní strany, ale i levé strany fotoaparátu. Tedy téměř každé místo, o které opřete ruku při fotografování, je pogumováno.

Zbytek odpovídá klasické koncepci EVF ultrazoomů. Mezi tubusem objektivu a gripem je na přední straně také dioda pro přisvícení scény pro lepší práci automatického zaostřování. Na horní straně je volič expozičních režimů, prstencový ovladač zoomu, tlačítko Power a další tlačítko, které primárně slouží pro aktivaci stabilizace obrazu.

Zadní strana také nepřekvapí. Velký displej zabírá její velkou část a do prostoru nad něj se vešel pouze elektronický EVF hledáček, vybavený dioptrickou korekcí. Napravo od displeje nalezneme standardní ovládání v podobě křížového ovladače a několik málo dalších pomocných tlačítek. Smyslem je nevyděsit uživatele velkým množstvím tlačítek na těle fotoaparátu.

Konektor napájení a datového kabelu (sdružený pro USB a A/V) nalezneme na levém boku. Z pravé strany se vkládá paměťová karta xD. Velkou část spodní strany zabírá krytka prostoru pro tužkové baterie. Nalezneme zde také plastový závit stativu, který však není v ose objektivu. Na šířku má fotoaparát 116 mm, na výšku 78,5 mm a do hloubky 78 mm. Hmotnost je cca 365 g bez baterie a karty. S bateriemi a kartou je to cca 487 g. Nejedná se tedy o žádného kolibříka, ale stále je poměrně kompaktní ve srovnání s EVF ultrazoomy, které mají manuální ovládání objektivu (zoomu).

[-more-]{Technické parametry}

Technická specifikace
Fotoaparát používá CCD snímač s úhlopříčkou 1/2,5" a efektivním rozlišením 7,1 MPix. Můžeme tak pořizovat snímky s rozlišením 3072 x 2304, 3072 x 2048 (3:2), 3072 x 2304, 3072 x 2048 (3:2), 2560 x 1920, 2304 x 1728, 2048 x 1536, 1600 x 1200, 1280 x 960, 1024 x 768 a 640 x 480 bodů. Ozvučené video sekvence lze natáčet v rozlišení 640 x 480 a 320 x 240 bodů s frekvencí až 30 snímků za sekundu. Délka závisí na kapacitě použité xD karty (v případě vyššího rozlišení je podmínkou karta typu H). Pro případ nouze má fotoaparát také 20 MB interní paměti. Snímky můžeme ukládat ve formátu JPEG nebo RAW. Videa se pak ukládají do formátu MOV (QuickTime Motion JPEG). Citlivost lze nastavit na ISO 50, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200 a 5000 (poslední dvě citlivosti jsou za cenu menších rozměrů snímků, konkrétně 2048 x 1536 bodů). Snímkům můžeme nastavit jas, saturaci, kontrast, aktivovat opravu jevu červených očí, aplikovat barevné filtry (sepia a černobílý) a v omezené míře také pracovat s RAW formátem. Počítat můžeme i s funkcí Pixel Mapping, která vyřadí případné vadné buňky snímače z procesu zpracování obrazu.

To, čím si tento fotoaparát přitáhl pozornost, je především objektiv. Ten nabízí 18x optický zoom díky rozsahu ohniska od 4,7 do 84,2 mm (ekvivalent kinofilmu je 28 - 504 mm). Světelnost je F2,8 - 4,5. Objektiv se skládá z celkem 14 členů v 11 skupinách. Automatické pasivní zaostřování lze nastavit i na prediktivní zaostřování pro objekty přibližující a oddalující se od fotoaparátu. Samozřejmostí je pak možnost manuálního ostření. Minimální vzdálenost zaostření v Super Macro režimu je 1 cm. V klasickém režimu je to pak 10 cm na nejkratším ohnisku a 1,2 m na nejdelším ohnisku. V horších světelných podmínkách pomáhá autofocusu pomocné světlo. Samotný snímač je také nástrojem optické stabilizace, která jeho posuvem kompenzuje (snižuje) vliv pohybu fotoaparátu na rozmazání snímků.

Měření expozice probíhá celoplošně, celoplošně s důrazem na střed a bodově. Přístroj nabízí režimy P (automatický), A (s prioritou clony), S (s prioritou času), M (plně manuální) a několik scénických režimů. Automatiku lze regulovat pomocí kompenzace +/-2EV po 1/3EV krocích. Čas závěrky se může u automatických a poloautomatických režimů pohybovat od 1/2000 s do 1/2 s. Manuální režim dovolí prodloužit expozici na 15 s. V automatickém režimu "Noční scéna" se expozice prodlouží na 4 s. Použít lze i režim Bulb, na čas kratší než 8 minut. Sériové snímání pracuje rychlostí 1,2 sn./s až pro 7 snímků, což nejsou nijak oslnivé výkony. To zlepšuje možnost použít rychlost 7 sn./s až pro 15 záběrů s rozlišením 3 MPix. Překvapením je ale možnost použití rychlé sekvence až pro 20 záběrů, která běží rychlostí 15 sn./s a snímky ukládá v rozlišení 1,2 MPix.

Vyvážení bílé barvy lze nechat buď na automatickém měření, nebo použít manuální měření, či zvolit jednu z předvoleb. K dispozici je také jemné doladění o +/-7 kroků mezi červenou a modrou. Vestavěný blesk má pracovní rozsah od 0,3 m do 4,5 m na nejkratším ohnisku a 1,2 - 2,8 m na nejdelším. Záblesk lze regulovat pomocí kompenzace +/-2EV po 1/3EV krocích. Bohužel nelze připojit externí blesk.

K elektronickému hledáčku nejsou žádné upřesňující údaje. LCD TFT displej na zadní straně má úhlopříčku 2,5" a má 230 000 bodů. Pro přenos dat je užito rozhraní USB, využít lze i A/V výstupu. Samozřejmostí je přímý tisk pomocí PictBridge. Napájení zajišťují 4 tužkové AA baterie.

[-more-]{Ovládání fotoaparátu}

Ovládání
Jak je již zmíněno u popisu konstrukce, ovládání není příliš složité, alespoň z hlediska nutnosti naučit se ovládat nejrůznější tlačítka. SP-550 UZ jich na sobě nemá mnoho, pouze ty nutné. Možná by uživatelskému rozhraní prospělo multifunkční kolečko, ale lze se obejít i bez něj. Nejčastěji nastavované parametry jednoduše vyvoláme tlačítkem OK. Zde pak můžeme rychle nastavit vyvážení bílé barvy, citlivost, sériové snímání a oblast měření expozice. Pokud chceme nastavovat i jiné parametry, musíme již do menu. Další rychlé zkratky se již tradičně ukrývají na křížovém ovladači, konkrétně nastavení makra, samospouště, blesku a korekce expozice. Pokud jsme v režimu manuální expozice, tak právě posledním zmiňovaným tlačítkem nastavíme příslušné parametry. Po jeho stisknutí křížovým ovladačem nastavíme clonové číslo a čas expozice. Posledním zajímavým tlačítkem je na horní straně tlačítko s ikonkou stabilizace. Zde ji můžeme aktivovat, ale tlačítku můžeme přiřadit v setupu i jinou funkci.

Stisknutím tlačítka Menu se dostaneme na "křižovatku", odkud můžeme dále do fotografických nastavení, setupu, nastavení velikosti snímků nebo aktivovat tichý režim. Ve fotografickém menu nastavíme vyvážení bílé barvy, citlivost, sériové snímání, oblast měření expozice, digitální zoom, oblast zaostřování, režim ostření, trvalé zaostřování, prediktivní zaostřování, přisvícení AF, stabilizaci obrazu, korekci záblesku, synchronizaci blesku, zvukové poznámky, korekci vyvážení bílé, ostrost, kontrast, sytost, míru redukce šumu, časosběrné snímání nebo použití předsádky.

Setup nabízí nastavení jazyka menu (je zde i čeština), zvuků, zobrazování náhledů, resetování číslování souborů, použití Pixel Mappingu, nastavení jasu displeje, času, video výstupu, rámečků pro snadnější kompozici (rozdělení obrazu na třetiny nebo zobrazení úhlopříček), zobrazení histogramu, jednotek (stopy nebo metry) a funkci uživatelského tlačítka

 

 
[-more-]{Kvalita snímků a hodnocení}

Kvalita snímků
Úroveň digitálního šumu se pohybuje v přijatelných rovinách a výsledky jsou na úrovni konkurence. Ze šumu tedy nemusíme mít příliš strach. Při fotografování na první dvě citlivosti ISO 50 a 100 na něj nemusíme myslet. U citlivosti ISO 200 již záleží na konkrétním užití snímku, ale fotografie jsou stále dobré a drobný šum nalezneme pouze při jeho podrobném hledání při zobrazení 1:1. Na ISO 400 je již šum o něco silnější, ale s menšími úpravami lze fotografie stále v klidu použít, například pro webové galerie. U citlivosti ISO 800 je již problém s detaily, které kvůli vyhlazování šumu výrazněji mizí. U citlivosti ISO 1600 je situace ještě horší. Citlivosti ISO 3200 a 5000 jsou pouze pro nouzové užívání. Fotografie projdou agresivním zpracováním, jehož výsledkem je menší rozlišení (max 2048 x 1536 bodů) a citelná neostrost snímků.


Porovnání šumu na neutrálně šedé při citlivosti (zleva doprava a shora dolů: ISO 50, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200 a 5000), výřezy 1:1 z barevného testovacího terče

Automatické vyvážení bílé barvy pracovalo během testování bezproblémově. Venku nebyl žádný problém, ať bylo slunečno, nebo pod mrakem. Celkově jsou snímky spíše v teplejších odstínech. Kromě automatického měření je zde samozřejmě k dispozici i možnost manuálního měření nebo použití přednastavených hodnot.

 
Automatické a manuální vyvážení bílé barvy

Kvalita obrazu, co se týče ostrosti, rozlišení nebo vad objektivu, je dobrá. Na nejkratším ohnisku je střed záběru dostatečně ostrý a poskytuje velké rozlišení detailů. Vzhledem k tomu, že ekvivalent počátku rozsahu ohniska je 28 mm, musíme počítat se soudkovitým zkreslením, které provází naprostou většinu širokoúhlých objektivů. Soudkovitost s rostoucím ohniskem mizí a na nejdelším ohnisku se plynule změní na mírné poduškovité zkreslení. Na nejdelším ohnisku také v porovnání s počátkem rozsahu rapidně poklesne celková ostrost snímků, což je také běžný projev drtivé většiny zoomů. Musíme si také uvědomit, jak velký rozsah tento objektiv pokrývá. Chromatická aberace o sobě dává vědět, zejména na krajích snímků. V této kategorii je to ale běžné. Chronické hledače chyb a vědátory s lupou chromatická aberace nebo ostrost nenadchnou, ale běžného uživatele snímky z SP-550 UZ uspokojí.

 
Porovnání optického zkreslení a rozlišení (vlevo ohnisko 28 mm, vpravo 504 mm)

 
Porovnání optického přiblížení (vlevo ohnisko 28 mm, vpravo 504 mm), výřezy 1:1

 

 

 

 
Porovnání šumu na denních snímcích (zleva doprava a shora dolů: ISO 50, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200 a 5000), výřezy 1:1

 

 

 

 
Porovnání šumu na nočních snímcích (zleva doprava a shora dolů: ISO 50, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200 a 5000), výřezy 1:1


Ukázka makro snímku


Ukázka videosekvence 640 x 480 bodů s frekvencí 30 sn./s
[-more-]{Praktické zkušenosti a závěr}

Praktické zkušenosti
Od stisknutí tlačítka Power (nemusíme jej dlouze držet, stačí stisknout) do pořízení prvního snímku uplyne cca 3,6 s. Příliš pohotové to není, ale musíme brát v úvahu, že se musí vysunout optika a začít pracovat automatické zaostřování. Vzhledem ke složitosti optiky je to tedy odpovídající čas. V zapnutém stavu, po stisknutí nenamáčknuté spouště pořídí snímek po cca 1 s. Zpoždění při namáčknuté spoušti (kdy má fotoaparát zaostřeno) je minimální a v našich podmínkách neměřitelné, tzn. pod 0,1 s. Zobrazování scény na displeji i v hledáčku má také určité zpoždění, v rámci konkurence ale zcela běžné. Vzhledem k velkému rozsahu a složitosti optiky nelze očekávat, že bude automatické zaostřování stejně rychlé jako u jednoduchého kompaktu s 3x zoomem. Pokud ale nemáme smůlu na scénu bez kontrastů, zaostřování není problém. Z nejkratšího ohniska na nejdelší přezoomujeme za cca 2,5 s. Zpátky z nejdelšího na nejkratší to trvá cca 3 s. Celý rozsah zoomu je rozdělen na několik desítek kroků, cca 90, takže je opravdu velmi jemný. To je u takto velkého rozsahu výhodou.



Automatické měření expozice je poměrně spolehlivé, ale můžeme se setkat i s ojedinělým lehkým přeexponováním, takže občas využijeme korekce o -0,3 EV. Ke správnému rozhodnutí nám může pomoci i živý histogram, který je sice malý, ale poměrně detailní.
Příjemným detailem u nastavování citlivosti ISO 3200 a 5000 je automatická změna rozměrů snímku. Pro použití této citlivosti tedy nemusíme nejdříve snižovat rozlišení jako u některých jiných fotoaparátů, ale vše se děje automaticky. Při přepnutí na menší citlivosti se pak rozlišení vrátí automaticky na maximální možné.

Mechanická stabilizace v podobě posuvu snímače má vliv na rozmazání snímků při delších expozicích nebo při použití delších ohnisek. Nabízí však pouze jeden režim, ve kterém stabilizuje již po namáčknutí spouště. Usnadňuje to komponování záběru při fotografování s delšími ohnisky.
Menší nevýhodou je omezení automatické expozice na nejdelší čas 1/2 s. Dále se nedostaneme ani v režimu priority času. Automatika se dostane dále pouze v režimu "Noční scéna". Pokud chceme delší expozici, musíme použít plně manuální režim, nebo režim Bulb.

Závěr
Kromě zajímavých parametrů Olympus SP-550 UZ nabízí také dobré povrchové zpracování těla, které je z velké části pogumováno. Stejně tak nás potěší i poměrně rozumné rozměry fotoaparátu. Kvalita snímků je dobrá, vzhledem k možnostem objektivu, který svým rozsahem nemá konkurenci, zejména kombinací počátečního ohniska 28 mm a 18x zoomem. Cena se v maloobchodech pohybuje okolo 14 tisíc Kč včetně daně. Jako bonus je zde i české menu.

::Technická specifikace Olympus SP-550 UZ

[-more-]{Živé fotografie}

Živé fotografie

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Recenze  

 » Recenze  » Recenze - fotoaparáty  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Nehodlám kritizovat

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 28.06.2007, 06:24
Odpovědí: 10

ani objektiv, ani rozlišení tohoto krámu, ale proč je probůh tak pomalý? Že 18x zoom popmaleji ostří nebo se pomaleji vysunuje při zapnutí, to bych chápal. Ale proč mu tak příšerně dlouho trvá i všechno, co je závislé jen na elektronice?
IMHO Olympus teď dělá jen dva slušně použitelné foťáky: E-410 a E-510.

Odpovědět na příspěvek

RE: Nehodlám kritizovat

Autor: bob222 Muž

Založeno: 28.06.2007, 08:33

pocul som, že je prakticky nemozne pouzit polarizak na sirokom ohnisku, pretoze to s tym dlhym tubusom priserne vinetuje. Je to pravda? Lebo ak ano, tak to tento fotak u mna definitivne degraduje...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Nehodlám kritizovat

Autor: Martin Muž

Založeno: 28.06.2007, 09:27

Bohužel je to tak. Musí se koupit redukce, ale ta je určena pouze pro nasazení telepředsádky, čili redukce je dosti dlouhá (objektiv se hodně vysouvá) a pokud se dá na závit filtr (průměr z hlavy nevím), tak pak na nejkratším ohnisku je obraz pouze kruh v černém tunelu... :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Nehodlám kritizovat

Autor: Bob40 Muž

Založeno: 28.06.2007, 08:44

Řekl bych to asi takto.Komu nevadi nevalná obrazová kvalita, nemluvě o šumu jako pras.., ať si ho koupí. . A my ostatní se můžeme dál usmívat - víme, že 18x zoom zdaleka není všechno...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Nehodlám kritizovat

Autor: Libb Muž

Založeno: 28.06.2007, 09:01

Přesně tak. Před rokem bych ale asi nevěřil, že 90% fotek budu nakonec dělat pevnou padesátkou :-)

Odpovědět na příspěvek

Pro soudruha Kahovce neustale ufnukaneho blba

Autor: Dave Muž

Založeno: 01.07.2007, 18:16

Kahovce proc teda rikas, ze ho nebudes kritizovat kdyz ho sam kritizujes??? priste se zamysli nez zase napises nejakej nesmysl nebo primitivni zvast jako jsi prave napsal...Fotaky se nedelaj jen pro soudruhy Kahovce, ale pro siroke spektrum lidi pro, ktere prave tento Olympus bude skvelym fotakem...fakt se zamysli nez zas priste napises nejakej takovej nesmysl...cist neustale tvoje dementi prispevky je opravdu moc i na cloveka s velkou trpelivosti.

Odpovědět na příspěvek

RE: Pro soudruha Kahovce neustale ufnukaneho blba

Autor: Em Muž

Založeno: 02.07.2007, 07:56

Dave, máš nějaký psychický problém zapříčiněný např. koupí tohoto SP550? Reakce plná vulgarit a urážek tomu nasvědčuje.

Odpovědět na příspěvek

RE: Pro soudruha Kahovce neustale ufnukaneho blba

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 04.07.2007, 10:31

Co kdybyste si nejprve zkusil přečíst, co jsem napsal, pak tomu zkusil porozumět a pak teprve začal přemýšlet nad reakcí? Asi je to skutečně nad vaše síly - a inteligenci...

IMHO tento Olympus může pro někoho skutečně být skvěkým foťákem. Věřím tomu, protože o lidstvu jako celku dávno nemám žádné iluze. Na pohled je rozhodně hezký a když ve vhodné společnosti prohodíte "pch, tak to já mám 18x zoom" - budete KING.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Pro soudruha Kahovce neustale ufnukaneho blba

Autor: Zdenda Muž

Založeno: 28.01.2008, 22:24

Koupil jsem si ho včera. Je mi 53let a fotím od 16ti. Ještě jsem ho nevyzkoušel pořádně. Možná, kdybych četl diskuzi předevčírem, váhal bych. Pane Kahovec, jaká je vaše profese a zkušenosti? Já trávil mládí ve fotokomoře, teď sedím u počítače. Ten foťák SP550 se mi nezdá špatný, a ultrazoom není kritérium ani pro mne. Pokud diskuze nezmizí, napíšu znovu tak za 2 měsíce. Možná, že budu mít jen psychycký problém, a vyhozených 7500Kč

Odpovědět na příspěvek

foťák

Autor: Lucka Muž

Založeno: 01.02.2008, 14:15

Zdravím všechny, může mi někdo poradit, zda kupovat Olympus SP-550 UZ? Zvažuju ho koupit a při ceně 7500 Kč mi to připadá i dost výhodné. Nejsem žádný profionální fotograf a budu ho používat pouze na focení dovolených u moře, fotky dětí, narozenin a dalších příležitostí. Můžete mi někdo poradit, zda je tento foťák dobrý? Dočetla jsem se, že je dost pomalý a co ten šum??? Děkuji za odpověď.

Odpovědět na příspěvek

RE: foťák

Autor: jmdgfh Muž

Založeno: 18.02.2008, 19:23

Jednak Olympus jde sehnat ještě levněji (6700,-) na http://foto.x-store.cz/ol
ympus-sp-550-uz-black/det
ail.aspx nebo
http://www.extracen
y.cz/index.php?id=2&jazyk
=cs&detail=6875
Mezi hl.přednosti patří možnost focení ve formátu RAW(nekomprimovaný formát, mívá 10*-20* větší velikost fotky - ale výborný na \\\"umělecké fotky\\\") a BULB (možnost focení se závěrkou až 8 min - tj.hlavně na noční krajiny/města, kde se na fotce promítne vše, co se stalo za 8 min). Ale je pravda že v horších světelných podmínkách je výrazný šum a nepracuje ani moc rychle (prodleva mezi snímky je min.1sek. - daň za 18x zoom)
Další variantou je koupit Panasonic DMC-FZ8 - kolem 6000,- na http://www.eleshop.cz/pro
dej/panasonic-dmc-fz8eg-k
-cerny-181038 nebo
http://www.ab-com.cz/?c
ls=stoitem&stiid=20281
t
am bych vyzdvihnul širokoúhlý videa, dosah blesku až 6 metrů (olympus sp550uz má 4,5m), taky podporuje RAW, má vyvážení bílé i na blesk(!) a paměť na dvě manuální vyvážení. Ale co jsem slyšel a četl tak má opravdu výrazný šum. Jinak 36-432mm neni špatné, i když Olympus má 28-540 a to zvlášť těch 28 je velká výhoda...
No a asi poslední dobrý kousek v téhle cenové kategorii je Canon PowerShot SX100 IS - kolem 6000,- na http://www.pixmania.cz/cz
/cz/588004/art/canon/powe
rshot-sx100-is.html?srcid
=6994&aftrack=TWpNd016czN
NamM0OzEyMDMxMTcwMDU7
Ne
jvětší jeho přednosti jsou facedetection - pozná obličej, řádně jej zaostří a při prohlížení fotek najde oči a pokud jsou červené, tak je upraví. Dále úsporný provoz, ale nepodporuje formáty RAW, nemá interní paměť a nemá hledáček. Také má \\\"jen\\\" 36-360mm...No, těžká volba-momentálně semezi nimi bezradně rozhoduju

Odpovědět na příspěvek

SP-550 UZ vs. FZ7

Autor: MikeMin Muž

Založeno: 28.06.2007, 09:21
Odpovědí: 0

Ak by som chcel tento fotak porovnat s inym v tejto kategorii, tak je to Panasonic FZ8. A ked ich porovnam, tak zistim, ze nie je jediny dovod kupovat SP-550. Olympus je pomalsi, ma vyrazny sum (respektive horsie spracovanie sumu), a o 60% vyssiu cenu. Jedina potencialna vyhoda je 28mm na najkratsom ohnisku (otazne je ale pouzitie filtrov). SP-550 nekupovat !!!

Odpovědět na příspěvek

Zas tak špatný není.

Autor: Boriscz Muž

Založeno: 28.06.2007, 09:22
Odpovědí: 12

Někteří lidé by si měli uvědomit, že nejde o zrdcadlovku, ale o foťák pro amatéra na dovču. Pro ten učel je squelý. Propó ISO 50 není vůbec špatné. Foťák profíka vypadá jinak a hlavně se víc pronese. PS: kdo nechce nemusí kupovat.

Odpovědět na příspěvek

RE: Zas tak špatný není.

Autor: kromec Muž

Založeno: 28.06.2007, 09:31

Nemusis kupovat velkou zrcadlovku a presto se da za ty prachy koupit podstatne lepsi fotak a jeste zbude na prislusenstvi. 550 je uz hodne velkej kompromis...

Odpovědět na příspěvek

RE: Zas tak špatný není.

Autor: Martin Muž

Založeno: 28.06.2007, 09:32

Za ty prachy co za to chtějí, se dá získat ve stejné kategorii o mnoho levněji mnohem lepší aparát (FujiFilm S6500, Panasonic FZ-8 ...). A na tu dovču pak zbudou peníze i na kompakt pro manželku. :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Zas tak špatný není.

Autor: Boriscz Muž

Založeno: 28.06.2007, 09:45

Ano v cenách je rozdil, ten je na zvážení. Jinak si tyhle přístroječky nemají co vyčítat a svůj učel splní jak jeden tak druhy i třetí.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Zas tak špatný není.

Autor: Martin Muž

Založeno: 28.06.2007, 10:08

Jasně fotit se dá s čímkoliv, největší odpovědnost za kvalitu fotek nese fotograf, ale proč dávat za jeden přístroj tolik pěněz, když jinde můžu mít dva, nebo lepší či stejnou kvalitu za míň, to potom nechápu...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Zas tak špatný není.

Autor: Radek Muž

Založeno: 28.06.2007, 14:24

Protoze fotak neni pracovni nastroj typu franzouzsky klic. Je to srdecni nebo snobsko-patologicka zalezitost. Tento fotak ma docela vytribeny design a hodne lidi si ho kvuli tomu koupi. Tak jako si vybiraji mobil podle hercny a neresi jaky ma mos-fet tranzistory v VF obvodech.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Zas tak špatný není.

Autor: EM Muž

Založeno: 28.06.2007, 15:45

Držel jsi ten foťák v ruce? Osobně mi to přidadá jako chatrná plastová plastová hračka Made in China.

Odpovědět na příspěvek

lidi nevi podle ceho vybirat

Autor: blurglecruncheon Muž

Založeno: 30.06.2007, 02:27

to je fuck moje kolegyne si taky vybira mobily a fotaky podle toho jak vypadaji, a kdyz sem se ji ptal jestli si vsechno vybira podle vzhledu tak se mrcha jeste urazila no proste pokud tech chlap nevypada jak samponovej model z titulni stranky modniho casopissu tak nema sanci... a od takovych lidi mame chtit aby si vybirali fotak podle toho co umi

Odpovědět na příspěvek

RE: lidi nevi podle ceho vybirat

Autor: blurglecruncheon Muž

Založeno: 30.06.2007, 02:29

je to vošklivka s tunou mejkapu na svym hnusnym ksichtu........

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Zas tak špatný není.

Autor: crane Muž

Založeno: 28.06.2007, 23:18

Plz, ak nie si zamestnancom Panasonicu, dbaj na spravnu terminologiu na nenazyvaj FZ8 fotakom:-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Zas tak špatný není.

Autor: EM Muž

Založeno: 30.06.2007, 02:07

To co letos v kategorii EVF výrobci produkují je hrůza! Nesmyslně natažené ohniskové vzdálenosti (Olympus SP-550, Sony H7,H9), šílené rozlišení senzorů 8 Mpx/1,25" (Canon S5, Sony H7,H9), které si nedovolí dát ani do malých kompaktů, kde je aspoň při takovém rozlišení větší snímač 1/1,8". Pokud beru v úvahu i nejnižší řadu EVF od Fuji S5700, tak opravdu jakžtakž ucházející foťák typu EVF představený v letošním roce zbývá opravdu už jen Panasonic FZ8. Jinak bych spíše doporučil poohlédnout se rychle po doprodávaných loňských modelech: Canon S3, Panasonic FZ50, Sony H2, H5. Fuji S6500, S9600 pak snad vydrží na trhu o něco déle, než je nahradí nástupci s více Mpx.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Zas tak špatný není.

Autor: revell Muž

Založeno: 01.07.2007, 18:18

ty si taky expert..., rozliseni snimacu je ale uplne obracene 1,25'' je slusne, 1/1,8'' v pohode a do kompaktu se davaji nejmensi 1/2,5''.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Zas tak špatný není.

Autor: Em Muž

Založeno: 01.07.2007, 19:34

Jasně, sorry jsem expert na překlepy... :-) Samozřejmě, že tam má být 1/2,5" 8 Mpx u Canonu S5 a Sony H7,H9...což zase až také obyčejné kompakty nejsou. Kdo zná, pochopí, kdo ne, uráží...

Odpovědět na příspěvek

SP-550 vs DSC-HP

Autor: Marek Muž

Založeno: 28.06.2007, 23:17
Odpovědí: 1

Tento Olympus bych rozhodně nekoupil, ačkoli se jedná o kompakt, jeho cena není úplně nejnižší (kousek od základní zrcadlovky Nikon D40) a pokud bych srovnával s kompaktem, pak bych sáhnul jedině po Sony DSC-H9, který dle testovacích fotek, které jsem viděl na www.dpreview.com, jsou daleko kvalitnější. Navíc, když už někdo chce kompakt, určitě u Sony ocení velký 3" výklopný displej.

Odpovědět na příspěvek

RE: SP-550 vs DSC-HP

Autor: strojovna23 Muž

Založeno: 21.07.2007, 08:56

Zakladni ceny zrcadlovky??? A jinak jsi zdravy?? Jak tohle muzes vubec napsat? Ja jsem presel z C765 na D70 a abych pokryl rozsah (kratky sklo, dlouhy sklo a makro sklo) tak me to stalo 45k!!! Takze si laskave uvedom co pises!

Odpovědět na příspěvek

A co karta?

Autor: Martin2 Muž

Založeno: 29.06.2007, 09:23
Odpovědí: 5

Po zkušenostech kolegy, který asi kvůli nesehnatelnosti paměťové karty do svého 4roky starého olympusu bude muset jít a koupit foťák nový, se ptám. Co to je za strašidelnou specialitu, co se do toho strká? Dopadne to ní jako s předchozím Smart typem, který dnes nabízejí prodejny za 1600,-Kč 128Mb a zoufalci by ty prachy na něj i vyhodili, kdyby ty karty nebyly už jen v ceníku?

Co na to Olympus? Je smart? Co přesně znamená česky smart? Opravdu je nejnižší životnost výrobku dána zvůlí výrobce přinutit vás koupit nový přístroj, přestože strý 1) funguje, 2) výkonem a tedy i morálně vám vyhovuje? Bude tento foťák v roce 2010 zralý tak leda do popelnice?

Odpovědět na příspěvek

RE: A co karta?

Autor: David Filipi Muž

Založeno: 29.06.2007, 10:34

Ano, xD karta neni nijak masova zalezitost. Krome Olympusu ji pouziva take Fujifilm, ale ten nyni fotoaparaty vybavuje dualnim slotem, ktery pojme i SD karty.

Situace s drivejsimi SM kartami je vsem dobre znama, ale drive byly ceny za kapacitu mnohem vetsi. Kazdy setril a kdyz chce kupovat ted, jiz neni, nebo jsou drahe. Nynejsi ceny ale umoznuji nakoupit si velkou kapacitu, se kterou teoreticky vystacite az do konce fyzicke zivotnosti fotoaparatu.

Odpovědět na příspěvek

RE: A co karta?

Autor: Keryx Muž

Založeno: 30.06.2007, 19:56

pokud kolega pouziva SM karty tak musi mit fotak starsi 5ti let nebot tenhle typ pouzival jen Oly 720UZ ktery se prodaval v roce 2002 a nastupce Oly 730UZ ale ten uz mel slot i na xD . Pokud pouziva xD tach tech je na trhu vic jak dostatek od 64MB do 2GB pricems ta 2GB stoji ca. 900,-Kc
Takze tu brecis na spatnym miste

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: A co karta?

Autor: M2 Muž

Založeno: 03.07.2007, 09:12

Diky Keryxi, to je dobrá připomínka, tak 5 let. Kde je hranice? 4 a půl? Je v tom rozdíl?
Faktem je fotoaparát koupený před 4 lety, který je na vyhození, byť plně funkční a funkčně vyhovující.
Mám pro tebe odborníku Kterýsi radu - běž dělat ramena zpátky za dětma na písek. Můžeš si vzít na hraní svůj jistě nový foťák z kolekce jaro 2008.

Odpovědět na příspěvek

RE: A co karta?

Autor: Martin2 Muž

Založeno: 10.07.2007, 13:24

Tak po delším dopisování si s OLYMPUSem je zjevné jediné. Schovávají se za svoji hradbu velmi zdvořilé a velmi arogantní technické podpory, která neposkytuje jiné informace, než že člověka odešle na web se seznamem fotoprodejen. Tedy OLYMPUS neposkytuje žádnou podporu.
Závěr z této drobné zkušenosti - nekupovat si OLYMPUS.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: A co karta?

Autor: Antonín Muž

Založeno: 22.09.2007, 13:03

Nechci se zastávat Olympusu,jako firmy,ale to s tou takzvanou "podporou" je dnes všeobecný trend. Setkal jsem se s tím u několika výrobků a služeb

Odpovědět na příspěvek

A co karta?

Autor: Martin2 Muž

Založeno: 29.06.2007, 09:24
Odpovědí: 0

Po zkušenostech kolegy, který asi kvůli nesehnatelnosti paměťové karty do svého 4roky starého olympusu bude muset jít a koupit foťák nový, se ptám. Co to je za strašidelnou specialitu, co se do toho strká? Dopadne to ní jako s předchozím Smart typem, který dnes nabízejí prodejny za 1600,-Kč 128Mb a zoufalci by ty prachy na něj i vyhodili, kdyby ty karty nebyly už jen v ceníku?

Co na to Olympus? Je smart? Co přesně znamená česky smart? Opravdu je nejnižší životnost výrobku dána zvůlí výrobce přinutit vás koupit nový přístroj, přestože strý 1) funguje, 2) výkonem a tedy i morálně vám vyhovuje? Bude tento foťák v roce 2010 zralý tak leda do popelnice?

Odpovědět na příspěvek

nelutujem

Autor: novacik Muž

Založeno: 29.06.2007, 23:59
Odpovědí: 0

po osobnych konzultaciach a aj po precitani tejto diskusie som kupil FZ8, a po porovnani so zabermi v tejto recenzii mam pocit ze som urobil VELMI dobre.
...a to nespominam cenu...

Odpovědět na příspěvek

Olympus už asi ne !

Autor: Petr Muž

Založeno: 30.06.2007, 18:32
Odpovědí: 1

Před třema roky jsem si pořídil Oly C740 UZ a byl jsem z něho nadšenej. Dnes už je můj názor uplně někde jinde. Po celou tu dobu Olympusy sleduju a dle mého názoru je to čím dál horší. Ani jejich zrcadla mě moc neberou. Takže když se mě někdo z mých známých ptá na názor,tak říkám ,,No Olympusy nejsou špatný,ale už bych si ho v životě nekoupil".Nerad totiž pomlouvám.

Odpovědět na příspěvek

RE: Olympus už asi ne !

Autor: Antonín Muž

Založeno: 22.09.2007, 12:33

Mám Oly C-740 taky 3 roky.Udělal jsem s ním asi 5000 fotek.Mám k němu samozřejmě taky nějaké výhrady a proto uvažuji o SP 550.O jakém uvažuješ Ty, když říkáš Olympus už né.Já nemám žádnou možnost srovnání kvality mých fotek s jiným foťákem.Díky za odpověď

Odpovědět na příspěvek

Fotografove nebo pomlouvaci a zvanilove?

Autor: Keryx Muž

Založeno: 30.06.2007, 19:40
Odpovědí: 9

nekdy se tak ptam jestli sem prispivaji lide co umi aspon trochu fotit nebo jen prevazne zvanilove/placalove ktery navic drzej fotak jak prase kost. Kdyz si projdu prispevky zde napsane tak zrejme polovina vi o foceni velky kulovy.
Pokud je pro nekoho 550 pomala ci jinak nevyhovuje nikdo mu nebrani koupit si neco jineho. Jenze jsou i lide kteri dokazou fotit a s 550 udelaj fotky co jiny nedokaze pro svoji hloupost ani zrcadlovkou. Staci se kouknout napr. sem http://fotoinn.dariozelle
r.com/sp550.htm

Odpovědět na příspěvek

RE: Fotografove nebo pomlouvaci a zvanilove?

Autor: Marek Muž

Založeno: 01.07.2007, 10:35

Víš, existují i lidé, kteří využívají svůj foťák na maximum, tedy všechny jeho funkce. A např. jestliže je SP-550 skvělý foťák, proč je nepoužitelný při focení nad ISO 400, když má možnost fotit na 1600 (3200, 5000)? Jsou fotografové, co fotí ve dne, ale nezapomínej, že jsou i lidé, kteří fotí i v horších světelných podmínkách a k tomu je zkrátka nepoužitelný.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Fotografove nebo pomlouvaci a zvanilove?

Autor: Dave Muž

Založeno: 01.07.2007, 18:11

No tak proc sem prispivaji preci clovek co chce fotit i v noci nebo klade duraz na kvalitni foceni i pri vysoke citlivosti takovemu cloveku preci musi byt jasne, ze si nekoupi ultrazoom ale zrcadlovku tak proc tady prispiva nejakej svoje zvasty o tom jak je ten Olympus na hovno to je tak tupej, ze nechape, ze si musi koupit zrcadlovku??? Ultrazoom neni fotak pro nejaky profiky, ale pro lidi, ktery proste bavi foceni a nemaj 30 000 na zrcadlovku nebo nechteji zrcadlovku s nekvalitnim objektivem viz. EOS 350 D, ktery mam ja aby pak museli jeste utracet dalsi nemale prachy na lepsi objektiv, protoze napriklad EF-S 18-55 je z hlediska ostrosti snimku naprosto hrozny objektiv je strasne neostry, zvlast na nizsich ohniscich takze pro kajinare jako jsem ja je naprosto hrozny a udelat s nim opravdu paradni fotku je skoro nadlisky vykon i kdyz se mi par takovych fotek podarilo udelat.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Fotografove nebo pomlouvaci a zvanilove?

Autor: Petr Muž

Založeno: 01.07.2007, 19:13

No,já jsem neřekl že je Oly. na nic. Prostě si myslím že za 15 papírů dostaneš jinde podstatně víc muziky.Pokud mluvíme o EVF, tak Finepix S6500 df nebo 9600 jsou podstatně lepší mašiny u ktrých si dáš třeba filtr přímo na objektiv a neřešíš problémy s tubusama a podobnejma udělátkama atd. za o dost míň peněz.Panasonic FZ 8 je taky podle mě docela dobrá mašina,ale 36 mm po prřepočtu na krátkým ohnisku se mi zdá pořád dlouhý. Těch 28 mm je myslím optimální. Když mluvíš o CANONU 350D,tak ten bych si taky nekoupil. Koupil jsem si PENTAX K100 D . Mám ho sice krátce,ale myslím že budu spokojenej. Jen o 1000 víc a je v něm muziky že by ses utancoval.To je můj názor. Doufám že mám na něj nárok. Jo,a šlo to i bez sprostých slov. Ahoj

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Fotografove nebo pomlouvaci a zvanilove?

Autor: Marek Muž

Založeno: 01.07.2007, 21:02

Plně souhlasím, hlavně Finepix S6500 je to hodně slušnej foťák, co se týče Panasonic, líbí se mi snad jen FZ50, kterej sice není nejmenší, ale je lepší nežli FZ8. Problém ale je, že Panasonic obecně hrozně šumí. Jak jsem již psal, z kompaktů bych šel do Sony DSC-H9, je to parádní foťák na dovču a hlavně se tolik nemusím toho šumu tolik bát. Nevím, proč se SP-550 zastávat, že se jedná o rodinný ultra zoom, když i rodinné fotky se fotí nejen za denního světla, kde stačí nízké ISO. Problém Canonu jsou jeho setové objektivy, což je známý, navíc orig. nový stojej taky nemálo, holt Canon. Petr udělal přesně to, co já a koupil K100D, já ho tedy ještě nemám fyzicky, protože jsem ho šel koupit, ale v ten moment jsem se dozvěděl o K100D Super, tak čekám, co z něho bude a hlavně, zda-li i v ČR. Pentax má setový objektivy celkem kvalitní a cenově je to supr zrcadlovka.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Fotografove nebo pomlouvaci a zvanilove?

Autor: Em Muž

Založeno: 02.07.2007, 08:00

S Fuji souhlas, ale ze Sony H9 (7) to snad nemyslíš vážně? Díky brutálnímu žehlení šumu na přemegapixelovaném pidičipu tam nenalézám žádné detaily už ani na základní ISO.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Fotografove nebo pomlouvaci a zvanilove?

Autor: Keryx Muž

Založeno: 03.07.2007, 08:39

kdo foti v noci na vysoky ISO tak holt asi sahne po zrcadlovce 550 neni urcen na foceni v noci/pri malem svetle, na to jsou jiny fotaky.

Odpovědět na příspěvek

RE: Fotografove nebo pomlouvaci a zvanilove?

Autor: Jirka Muž

Založeno: 02.07.2007, 10:24

Souhlas. Když se jim to nelíbí tak ať si to nekupujou. Půlka jich srovnává ultrazoom se zrcadlovkou a druhá půlka snad foťák nikdy ani neviděla. Nechápu názory typu "chci si koupit. Zasvěcenej názor může být od toho, kdo ten foťák aspoň držel v ruce a má s ním nějaké zkušenosti. Ostatní je blábol.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Fotografove nebo pomlouvaci a zvanilove?

Autor: Karel Muž

Založeno: 02.07.2007, 11:38

Ale nechte je, jen ať kritizují. Nebo jim to chcete zakazovat? Zasvěcený názor si můžu přece udělat i podle toho, že zhlédnu a porovnám fotky z recenzí. Nebo si myslíte, že potencionálnímu zájemci bude stačit, když si foťák na pár minut ošahá někde v obchodě?

Odpovědět na příspěvek

RE: Fotografove nebo pomlouvaci a zvanilove?

Autor: Petr Karnášek Muž

Založeno: 17.07.2007, 22:30

Naprosto souhlasím,přítelkyně vlastní Olympus C 60 a to co s ním dokáže je neuvěřitelné,technika ji neoslovovala.Teď fotí s mojí FZ 30,ale náš sen je nyní Nikonka D80.Jsme fandové fotografie a mrzí nás někdy urážlivé příspěvky kolegů amatérských fotografů.Tento Olympus bych chtěl zkusit již pro jeho rychlost.

Odpovědět na příspěvek

ale co

Autor: toreq Muž

Založeno: 01.07.2007, 21:02
Odpovědí: 10

koupil jsem tenhle foťák jako náhradu za canona A75,oproti němu je to jasně jiná muzika,použití jako přístroj pro fotky z výletů na hrady,zámky je výborné,trošku se zamyslet je samozřejmě potřeba při focení v horších světelných podmínkách,ale pokud tedy nebudu chodit fotit jen do jeskyní a dolů,i když v podstatě pokud vemu stativ lze využít i tento přístroj,ještě dodám že jsem se ve finále rozhodoval mezi FZ50,FZ8 a SP550,úplně poslední kritérium bylo to že oly fachá na tužkovky který koupim kdekoliv...

Odpovědět na příspěvek

RE: ale co

Autor: Em Muž

Založeno: 02.07.2007, 08:03

No, teď už je pozdě, ale kolik si myslíš, že na ty tužkovky zakoupené kdekoliv uděláš fotek?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ale co

Autor: toreq Muž

Založeno: 02.07.2007, 16:56

Naprosto v pohodě,ty baterky co byly u foťáku jsem vybil po dvou dnech intenzivního používání.Intezivní znamená to že foťák byl nový a já si s ním prostě furt hrál.Takže spotřeba je dobrá,ono je to patrné i z testů že má nízkou spotřebu

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: ale co

Autor: Karel Muž

Založeno: 02.07.2007, 17:57

No, vybírat foťák či rozhodovat se kvůli zdroji napájení považuji v dnešní době, slušně řečeno, za úsměvné. Pro někoho je plus AKU, pro jiného plný batoh tužkovek. :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: ale co

Autor: Petr Muž

Založeno: 02.07.2007, 18:09

Až půjdeš na desetidenní trek s foťákem,tak možná pochopíš,na co je dobrej batoh plnej tužkovek který mužeš v případě nutnosti přesunovat mezi foťákem,GPS nebo čelovkou. Když ti teče do bot,tak jseš potom za tu možnost vděčnej.Můj názor a moje zkušenosti.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: ale co

Autor: toreq Muž

Založeno: 02.07.2007, 18:40

Konečně někomu seplo :-) oni ty tužkovky jsou totiž mnohem univerzálnější než aku blok,a jelikož používám foťák opravdu na cestách tak když dojdou ty nabíjecí tak stačí koupit v první trafice další zásobu...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: ale co

Autor: Karel Muž

Založeno: 02.07.2007, 18:50

A nepíšu náhodou, že každý má jiné priority? Většina mimo civilizaci nefotí, pro mnohé může být plus, když k novému foťáku nemusí kupovat nabíječku či 2 sady baterií, ale stačí jim přikoupit jen 1x neoriginální AKU, který je za hodinku v hospodě nabitý (pochybuji, že v každé putyce mají kvalitní tužkovky :-) anebo že má každý doma rychlonabíječku). A co na to teprve příroda, až ty vybité tužky mrskne mnohý za hlavu nebo do koše. :-(

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ale co

Autor: toreq Muž

Založeno: 02.07.2007, 19:11

Jasně že když si vyjdu na Vyšehrad tak neřešim proud,ale fakt je že mám v rámci svého koníčku poněkud větší spotřebu tužkovek(detektor kovů,GPS,čelovka a foťák) a tím je pro mě holt tužkovka královnou :-)
S tím že lidi baterky zahazujou souhlasim ale zas tolik jich nenacházím abych řekl že to je běžné.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ale co

Autor: Jirik Muž

Založeno: 07.07.2007, 19:45

A ono to na tužkový opravdu funguje. Já mám Minoltu Dimage7Hi a ta jede jen na tužkové NiMH accu. Když tam dám nový baterky (normál nebo alkalický) tak řekne nee a vypne se. Doporučuju vám akumulátory Eneloop, ty netrpí samovybíjením, takže když se foták vytáhne ze skříně, funguje :-).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ale co

Autor: J.Laser Muž

Založeno: 27.10.2007, 04:30

Proto je taky na tužkovky uvalena tzv. ekologická daň.bez toho by mohly stát 80 hal..ale protože se po spotřebování vyhodí"kamkoli" tak se to platí hned jako pokuta za znečišťování zeměkoule :-D

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ale co

Autor: David Muž

Založeno: 08.12.2007, 13:35

Už se vám stalo, že jste vyrazili na dovolenou a nabíječka po pár dnech přestala fungovat ??? Neorigiální accu ??? Mám s tím ty nejhorší zkušenosti, kupoval jsem do Oly C760UZ dva, po půlroku se nafouknuly, že ve foťáku drhly a nešly vyndávat, naštěstí jsem je vyreklamoval a 2x 640 Kč jsem dostal zpátky. Nabíjeli jsme je v orig. nabíječce Olympus a jeden jsem měl já a jeden přítelkyně, takže jedině že bychom měli oba ruce "volšový" ale jsem povoláním elektromechanik, tak o elektřině nabíječích a nabíjení něco málo vím. Takže souhlas ANO. Přístroje na tužkovky pro mne je jasná volba.

Odpovědět na příspěvek

Proč se urážíte?

Autor: houmr99 Muž

Založeno: 02.07.2007, 16:14
Odpovědí: 2

Na diskusi o foto jsem poprvé a dá se říci, že jsem se něco dozvěděl. Děkuji. Chci kupovat foťák a chtěl jsem nasát nějaké postřehy. Škoda, že jsem se pak dozvěděl že ten či onen je soudruh atd. Přeci je to o názoru, zkušenostech, poznatcích a ne urážkách a vulgarismech. Na to jsou asi jiné diskuse. Ale dík za vaše poznatky...

Odpovědět na příspěvek

RE: Proč se urážíte?

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 04.07.2007, 10:25

:-) Zkuste navštívit nějakou diskusi pod politicky zaměřeným článkem třeba na www.aktualne.cz a budete koukat, jak je to tady slušné a zdrženlivé...

Odpovědět na příspěvek

Prosím o radu

Autor: daniela Muž

Založeno: 01.11.2007, 20:53

Ráda bych si pořídila tento fotoaparát a rozhoduji se mezi ním a Canon S5.Ráda fotím pohybující se předměty a tak nevím,který z nich je pro mě vhodný.Snad mi z vás někdo poradí.Děkuji

Odpovědět na příspěvek

Nějak mě ten Oly nepřesvědčil

Autor: quido Muž

Založeno: 06.07.2007, 19:58
Odpovědí: 0

Hlavně obrazová kvalita při větším zoomu a šum při ISO od 200. Takový šum neměla ani G2 od Canonu z roku 2001. To se mi nelíbí. ISO od 800 je zcela nepoužitelné, vůbec nevím proř ho tam dávali. Těch 7.1 Mpix je pak zcela logických. Další problém vidím v opravu pomalém ostření, u takového zoomu tu chybí možnost ostření na objektivu.
Tohle jsou argumenty, které bych osobně asi opravdu neskous.
Sám teda fotím na zrcadlovku, ale chci něco pro dceru, kterou to baví. Rozhoduju se nyní mezi FZ50 a NIKON D40. Objektivy mám, takže cenově to mi vyjde podobně.
Olympuse nee.

Odpovědět na příspěvek

guma

Autor: Martin Muž

Založeno: 18.08.2007, 13:10
Odpovědí: 0

mam ho,ucim se s nim,libi se mi pac zrcadlovku si nemohu dovolit,no,vcera se mi na nem povolilo pogumovani na prave strane,je tam jakoby bublina,vzduch pod gumou ci co..pekne me to znervoznuje..

Odpovědět na příspěvek

Každý má svoje chyby

Autor: Honza Muž

Založeno: 09.09.2007, 14:41
Odpovědí: 0

Na každom prístroji sa nájde niečo slabšie. Nová 550 má už v predajni ošúchaný povrch nad objektívom.Napríklad.

Odpovědět na příspěvek

Mám,či nemám ho koupit?

Autor: daniela Muž

Založeno: 01.11.2007, 21:02
Odpovědí: 0

Ráda bych si koupila tento fotoaparát,ale rozhoduji se ještě mezi ním a Canon S5.Ráda fotím pohybující se předměty/koně,psy,moto
rky/a nevím,který z těchto dvou typů je pro mě vhodný.Snad mi z vás někdo poradí.Děkuji

Odpovědět na příspěvek

SP-550 vs FZ-18 vs DSC-H9 alebo iny?

Autor: norstein Muž

Založeno: 22.11.2007, 23:10
Odpovědí: 0

Caute,chcem kupit digicompact,cca tejto kategorie.rad by som keby ste sa mohli vyjadrit k tymto compactom.Alebo aj inym v podobnej triede,ktore by ste mi odporucili.....S fotografovanim zacinam,fotim hlavne krajinky,obcas nieco v pohybe....
dakujem,a hlavne sa nehadajte,mate spolocneho konicka....

Odpovědět na příspěvek

Pomůže firmware?

Autor: Chvála Muž

Založeno: 24.11.2007, 11:43
Odpovědí: 0

Taky jsem trochu zklamaný z focení při horších světelných podmínkách. Nevíte zda by nepomohl nový firmware?

Odpovědět na příspěvek

zdravim

Autor: hlbo Muž

Založeno: 13.12.2007, 16:25
Odpovědí: 6

zdravim nema niekto k tomuto fotaku slovensky alebo cesky manual?...alebo kde by sa dal stiahnut

Odpovědět na příspěvek

RE: zdravim manuála na SP550

Autor: Jana Muž

Založeno: 19.12.2007, 12:20

mám v PDF, když tak se ozvi jest-li ho ještě nemáš Jana

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: zdravim manuála na SP550

Autor: Standa Potysz Muž

Založeno: 08.01.2008, 07:32

Dobrý den,
již delší dobu sháním manuál na SP-550UZ, z pixmania.com mi poslali foťák, ale buhužel cz manuál ne.
Velmi prosím o zaslání na uvedenou e-mailovou adresu.
Děkuji a přeji hezký den

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: zdravim manuála na SP550

Autor: Tom Muž

Založeno: 29.06.2009, 02:05

To máš z toho, že nakupuješ na pixmanii!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: zdravim manuála na SP550

Autor: Zdeněk Muž

Založeno: 26.02.2010, 14:26

Dobrý den,
mám stejný problém - chybí mi manuál v češtině na Olympus SP-550 UZ. Můžete mi někdo pomoci alespoň radou, kde by bylo možné jej získat?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: zdravim manuála na SP550

Autor: pajis Muž

Založeno: 13.01.2008, 17:23

Ahojky, měla bych zájem o český manuál k olympusu sp 550. Můžeš mi ho poslat na uvedenou mailovou adresu??Díky mooooc Pajis

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: zdravim manuála na SP550

Autor: Radka Muž

Založeno: 11.08.2009, 19:02

zdravím, mohla bych poprosit taky o ten manuál? ;) Díky moc! Radka

Odpovědět na příspěvek

Jaká je životnost

Autor: Tomáš Muž

Založeno: 24.12.2007, 16:05
Odpovědí: 0

hoj, kolik snímků s ním můžu udělat, než se rozpadne? Myslím , že se jedná o životnost závěrky . Díky

Odpovědět na příspěvek

srovnani

Autor: Hran Muž

Založeno: 03.02.2008, 11:55
Odpovědí: 0

dobry den chtel bych se zeptat je mozne srovnavat Sp-550 a TZ 3? jestli ano ktery fotoaparat je podle vas lepsi?

Odpovědět na příspěvek

Olympus nebo Fujitsu

Autor: Standa Muž

Založeno: 19.02.2008, 19:38
Odpovědí: 1

Dobrý den,
rozhoduji se mezi tímto fotoaparátem a mezi Fujifilm FinePix S8000fd. Co myslite, ze by byla lepsi volba? Diky

Odpovědět na příspěvek

RE: Olympus nebo Fujitsu

Autor: Petr Muž

Založeno: 08.04.2008, 10:01

rozhodně ten Olympus a nebo Kodak ,tyto značky jsou spolehlivé a velmi pěkne fotky.U fuji ta kvalita zaostava

Odpovědět na příspěvek

čas a datum

Autor: Tristan33 Muž

Založeno: 09.05.2008, 08:01
Odpovědí: 2

Prosim,potadte mi,ako mam nastavit fotoaparat,aby mi na fotkach zobrazoval cas a datum.Presiel som cely manual,ale nejako mi to nezobrazuje.

Odpovědět na příspěvek

RE: čas a datum

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 09.05.2008, 10:27

Dobry den,

digitalni fotoaparaty nevpisuji datum a cas prmo do fotografie, ale do skryte casti souboru (EXIF). To znamena, ze datum i cas je zaznamenan, vetsina programu na prohlizeni fotografii jej umi zobrazit, ale primo snimek nenarusuje. Pokud datum a cas chcete mit primo ve fotografii, musi se tam vepsat v nekterem z grafickych programu, coz by asi slo i automatizovat.

Odpovědět na příspěvek

RE: čas a datum

Autor: cudo.ca Muž

Založeno: 09.05.2008, 20:57

Zdravim Tristana33 a dufam,ze sa to uz naucil.....
aby to zajtra mohol vyuzit.

Odpovědět na příspěvek

Slusny pristroj za slusny peniz

Autor: Muff Muž

Založeno: 23.11.2008, 22:38
Odpovědí: 0

Mam Olympa SP 550 za cca 7000,- necely rok a jsem vcelku spokojeny.Neni sice nejrychlejsi,ale umi dost na to ze jde o kompakt.Ze zacatku sem sice uplne nevedel jak na nej v manualnich rezimech,ale casem se to zmenilo a dnes bych jen tezko menil za jiny kompakt.Fotim dost krajiny,ale nejaky ten portret v exterieru/proste venku/ se taky zvladne dost slusne.Fotim nejcasteji na 50-200 ISO.Vetsi pouzivam jen pri opravdu spatnych podminkach bez pouziti stativu.Rucni vyvazeni bile ma i na blesk,jen ho nesmite mit vypnuty nebo na automat.Proti sumu na vyslednem snimku ma redukci sumu.Osobne ji nikdy nevypinam.Do hloubky tu klady ani zapory probirat nechci.Doporucuji,pokud vlastnite nektery podobny model OLYMPUS SP,opravdu ho poznat do hloubky.Ja osobne mam doma i par knih o fotografii do kterych nakouknu kdyz si nevim rady,chci vyzkouset neco nove atd.Od jiste doby tedy vim ze srovnavat kompakt se zrcadlovkou nejde snad v nicem.Kazdy je totiz v obrazovem podani na vysledne fotce vzdy malinko jinde.Kompakt ma stale relativne dost velkou hloubku ostrosti,kdezto zrcadlovka naopak.Dost znatelne je to pri portretech.To mi lide zasveceni do fotografie urcite odsouhlasi.OLYMPUS SP 550 a vyssi je zkratka pro hobby kreativce,ktery nebude tahat plny batoh s dalsim objektivem a prislusenstvim nekam na vyjizdku nebo vyslap.Radeji ozeli nektere rozdily a prijatelne nedostatky.

Odpovědět na příspěvek

Kde sehnat

Autor: Wolf Muž

Založeno: 28.01.2009, 12:32
Odpovědí: 1

Ahoj, nevíte kde sehnat paměťovku xD typ H s kapacitou 2GB? Nějak se mi nedaří ji v žádným internetovým obchodě vypátrat.

Odpovědět na příspěvek

RE: Kde sehnat

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 28.01.2009, 12:56

http://www.czechcomputer.
cz/cat_tree.jsp?bpath=Pam
%C4%9B%C5%A5ov%C3%A9+kart
y\xD-Picture\2GB

Odpovědět na příspěvek

=/

Autor: LIbi Muž

Založeno: 12.04.2009, 12:45
Odpovědí: 0

Mam ten fotak doma... Ne, ze by spatne fotil ... Je uzasnej, ale ta guma ...=// Uz se mi odlepil jeden kus a odlepuje se mi dalsi ..

Odpovědět na příspěvek

chyba

Autor: Vítězslav Dvořák Muž

Založeno: 18.10.2011, 13:30
Odpovědí: 0

dobrý den nevíte někdo proč nejde spustit spoušt když je kolečko nastaveno na AUTO a ujinejch poloh kolečka de spoušť .

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: