Ohlédnutí za cenami TIPA 2010 - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Svět skrz objektiv

Ohlédnutí za cenami TIPA 2010

27. dubna 2010, 04.00 | Tak jako každý rok touto dobou bývají udělovány ceny asociace TIPA (The European Technical Image Press Association), ve které jsou vyhlašovány nejlepší výrobky v oblasti fotografie a tisku. Které fotoaparáty a objektivy byly v letošním roce ohodnoceny jako nejlepší? Více viz náš článek.

Na ceny asociace TIPA (The European Technical Image Press Association) panují na poli veřejného mínění mnohdy rozdílné názory. Někteří lidé tyto ceny spíše považují za produkt marketingového lobbingu ze strany zúčastněných výrobců fototechniky, zatím někteří zase tyto ceny považují za bezesporu prestižní ocenění.

Logo asociace TIPA (The European Technical Image Press Association)

Ponechme nyní ale tyto polemiky stranou a raději se podívejme, jaká fototechnika letos (2010) obdržela TIPA ocenění. Dodejme, že ceny TIPA uděluje mezinárodní komise, která je složená z expertů pocházející z 29 odborných magazínů ze celkem 13 zemí světa. Jednotlivé nominované produkty jsou hodnoceny například po stránce designu, ergonomie, inovativnosti či vztahu jejich ceny a výkonu.

V rámci cen TIPA 2010 byly oceněny tyto produkty v následujících kategoriích:

Fotoaparáty

Objektivy

Fototiskárny

Fotografický software

Ostatní

Závěr:
Při pohledu na výše uvedený výběr oceněných produktů (úplný seznam výrobků ohonorovaných TIPA cenami naleznete např. ZDE) si kupříkladu nelze nevšimnout úspěchu značky Canon, která uspěla v nejvíce kategoriích (například ceny za nejlepších polo-profi a amatérskou DSLR, za nejlepší kompakt pro pokročilé či za nejlepší fototiskárny atd). Canon tak opticky „přestřílel“ v TIPA cenách konkurenční značku Nikon, která si odnesla „pouze“ ceny za nejlepší profesionální DSLR a objektiv. I když je třeba namítnout, že Nikon se na rozdíl od Canonu nevěnuje produkci fototiskáren, takže i proto měl v kolotoči TIPA cen menší počet svých „želízek v ohni“ (navíc cyklus předvádění nových modelů DSLR u obou jmenovaných výrobců přesahuje výrobní periodu jednoho roku, což je rovněž nutné brát v potaz). Úspěchem ve více kategoriích se může rovněž pochlubit společnost Sony, která si odnesla vítězné vavříny v celkem 3 kategoriích (nejlepší kompakt, nejlepší objektiv pro expertní uživatele a nejlepší fotorámeček).

Digitální zrcadlovka Canon EOS 7D, která vyhrála v kategorii „Best Expert DSLR“

Mírné pousmání budí vítězství programu Adobe Photoshop CS5 v kategorii nejlepší fotosoftware, protože tento program poslední dobu prakticky „odrovnal“ veškerou srovnatelnou konkurenci, a tak asi bude díky svým vysokým kvalitám sbírat uvedené ocenění rok co rok. V nabité konkurenci dal o sobě překvapivě vědět Pentax, který se svojí DSLR K-x uspěl v kategorii nejlepší Entrylevel digitální zrcadlovka. Jako nejvíce inovativní produkt byl zvolen 3D systém fotoaparátu od FujiFilmu. Neztratila se ani společnost Manfrotto, která v kategorii příslušenství uspěla se svojí designově originální koncepcí joystickové hlavy na stativ.

Digitální profi-zrcadlovka Nikon D3s, která vyhrála v kategorii „Best Professional DSLR“

Pokud se chcete o letošních TIPA 2010 cenách dozvědět další informace, tak je můžete naleznout na www.tipa.com.

Zdroj: Tipa.com

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » Svět skrz objektiv  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

550D vs K-x

Autor: Lukas Muž

Založeno: 27.04.2010, 09:27
Odpovědí: 15

Zajímavé výsledky, ale docela mne překvapilo

Nejlepší DSLR pro pokročilé uživatele („Best Advanced DSLR“): Canon EOS 550D
Nejlepší Entrylevel DSLR („Best Entry Level DSLR“): Pentax K-x

Když jsem vybíral zrcadlovku, tak mi přišlo, že to je uplně stejná řada.. A nebo je to rozedělené, aby se těch cen dalo rozdat víc?

Odpovědět na příspěvek

RE: 550D vs K-x

Autor: klingo Muž

Založeno: 28.04.2010, 08:15

samozrejme že to museli prispôsobiť.Vieš si predstaviť že by bol Pentax v niečom lepší ako Canon?To by niektorí ľudia neroschodili

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: 550D vs K-x

Autor: mk Muž

Založeno: 28.04.2010, 09:10

Nesmysl. Canon leží Pentaxistům v žaludku, zatímco canonisty Pentax nezajímá. Proč taky? Ostatně i váš příspěvek je toho živoucím důkazem ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: 550D vs K-x - HA HA KLUBISMUS

Autor: kaiman Muž

Založeno: 28.04.2010, 11:02

Pentax je, při vší úctě k jeho bohaté historii a inovačním zásluhám, v druhé linii. Spoustu let jsem ho k velké spokojenosti používal, ale Canon ho přirozeně vytlačil na vedlejší kolej. Vášně opravdu nejsou na místě, jak to trefně píše -mk-. Klubismus je dneska směšný. Slávisti hrajou za Spartu, Afroameričani za evropské kluby, tak jakýpak spor mezi pentaxem a canonem, že. :-) Navíc tyhle ankety jsou skutečně jen a jen orientační :-) Pár vítězných produktů jsem v minulých letech měl, a taky pár těch, co se neumístily. Rozdíl? Můžete hádat :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: 550D vs K-x - HA HA KLUBISMUS

Autor: R. Muž

Založeno: 28.04.2010, 19:45

Klubovost nahodou funguje, je to dulezity aspekt jajstvi. Akorat se to malokdy vyskytuje u tvurcu, vetsinou je to u fanousku. Ja napriklad neznam zadny klub priznivcu socharskych dlat znacky Tatakibori Nomi ani klub temperovych barev znacky KOH-I-NOOR. Oni se tito lidi ani moc nezdruzuji, vyjma spisovatelu, kde to ridi Drda (pokud uz neumrel).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: 550D vs K-x

Autor: klingo Muž

Založeno: 28.04.2010, 17:22

Dvaja z nich sa už ozvali,mk medzi nimi nesmie chýbať.Sami sbe si dokazujú aké majú aparáty najlepšie na svete

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: 550D vs K-x

Autor: kaiman Muž

Založeno: 28.04.2010, 18:45

Pro oslepené klubisty (SMC vrstvy a tak...) se dělají kurzy základního čtení jednoduchého textu. Doporučuju se o ně intenzívně zajímat!
Vždyť jde o fotky, ne o značku. Ale budiž. Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. Politováníhodné. Snad pro zchlazení vášní drobný pohled na tržní podíl. Ten nevzniká až tak úplně ze vzduchu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: 550D vs K-x

Autor: mk Muž

Založeno: 28.04.2010, 19:27

Díky, jsm spokojený s tím, co mám a Pentax mi nemá co nabídnout.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: 550D vs K-x

Autor: Radek Muž

Založeno: 28.04.2010, 19:39

Vzdyt MK jeste ani nestihl napsat jaky ma fotoaparat a kdyz ma komentar k Pentaxu, tak ma Canon nebo Nikon?
Nastesti je tu casove razitko, kdyby nekdo dohledaval kde se to brecka zacala varit.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: 550D vs K-x

Autor: mk Muž

Založeno: 28.04.2010, 20:06

Přiznám se, mám ten nenáviděný, zlý a ubližující Canon :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: 550D vs K-x

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 29.04.2010, 12:08

A dáváte to najevo v každé diskusi o foťácích a příslušenství, které se zúčastníte. Jste typický klubista. U prodejců to chápu, u uživatelů je to hloupost, která brání vidět svět v souvislostech.

Nemysle
te si prosím, že jse si na vás nějak zasedl. Fandové ODS a ČSSD v politických diskusísch jsou mnohem a nohem zažranější - někdy je tam chodím pošťourat a bavím se tím. Oni jsou tak fanatičtí, že neváhají být nejen vulgární, ale docela i sprostí :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: 550D vs K-x

Autor: mk Muž

Založeno: 29.04.2010, 12:41

uff :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: 550D vs K-x -aktualitka

Autor: kaiman Muž

Založeno: 29.04.2010, 13:00

Pěkná aktualitka! Ó Bóže...
PS: Jsou případy, kdy přiznání není polehčující okolnost :-) Jinak jako pentaxista-canonista-leic
ař musím konstatovat, že canonisti prostě používají nejrozšířenější značku s dobrým zázemím výbavy atd. Leikaři a pentaxisti jsou ve srovnání s nimi mnohem víc klubisti (většinou...). Což nijak neubírá na lesku oběma těmto značkám. K lepším fotografiím ovšem tohle pošťourání sotva pomůže, stejně jako provokování voličů na sousedních fórech :-) Ale zas když to někoho baví - škoda, aby se o to připravil, že.
PS: Jinak souhlasím, že Panasonic prokaučoval podplácení, což na kvalitě jeho strojků nic nemění. Taky souhlasím s -mk-, že nás "canonisty" ňákej pentax nezajímá :-)
Mě konkrétně od té doby, co není schopen zrealizovat (tedy úspěšně prodávat) středoformátový (645) aparát v digitální verzi. Kolik let už o tom mluví-mlčí...?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 550D vs K-x -aktualitka

Autor: R. Muž

Založeno: 29.04.2010, 14:43

Ja vam nevim jestli uz to ze ujizdite na technologickym vyrobku neni degradujici, zejmena kdyz to neni tycovy mixer Tesla (byt v klubu tycovych mixeru Tesla asi neni nic neobvykleho), ale nastroj pro tvorbu. Je to stejne absurdni jako klub digitalni fotografie, ti me fakt bavili, asi 4x jsem se dotazoval, jestli me vezmou, ze mam chemickou SLR a moc nechteli.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 550D vs K-x -aktualitka

Autor: mk Muž

Založeno: 29.04.2010, 16:42

http://whattheduck.net/st
rip/184-sunday
:)

Nic
méně, pod článkem o foťácích bychom měli ujíždět na čem?

Odpovědět na příspěvek

RE: 550D vs K-x

Autor: thr Muž

Založeno: 04.05.2010, 12:12

No nic ve zlém, ale cenová rozdíl K-X a 550D je asi 50%, funkčně je K-X taky cílená dost mezi začátečníky, typicky ta zkriplená (ne)indikace AF bodů... Naopak 550D je v té lowend třídě hodně nahoře, v mnoha ohledech už je pojatá spíš jako přístroje střední třídy, cena je proti nim ale velmi slušná.

Já bych řekl, že zrovna u těchto přístrojů jsou ceny dost v souladu s realitou - K-X nabízí za danou cenu opravdu hodně a proti totálním lowendům Canonu i Nikonu je objektivně dál, proto mu ta cena v entry level patří. A o 550D se dá říct něco dost podobného v té o stupeň vyšší třídě, taky ta cena nemůže nikoho nějak extra překvapit. Vůbec bych u DSLR s Tipa moc nepolemizoval, o vítězství 7D v "semiprofi" třídě asi nemohlo být pochyb. Trochu bych snad polemizoval o D3S v profi - je to skvělý přístroj, o tom žádná debata, ale přece jen to je jen určitý "mírný pokrok" proti D3. Ale budiž, špičkový přístroj to je, tak proč ne.

Odpovědět na příspěvek

Lobbing, nic vic

Autor: Martys Muž

Založeno: 27.04.2010, 10:12
Odpovědí: 2

"Někteří lidé tyto ceny spíše považují za produkt marketingového lobbingu ze strany zúčastněných výrobců" --> Tady mas odpoved. Vubec si nelze delat iluze o nejake objektivite a navic plati, za kazdy (vyznamejsi) vyrobek MUSI mit svoje oceneni. V praxi to znamena, ze mame ceny Tipa, Eisa atd. a cim dal vetsi pocet kategorii typu "Zakladni SLR, Polozakladni SLR, Subamaterska SLR, Amaterska SLR, Postamaterska SLR, Expertni SLR, Lehce profesionalni SLR, Poloprofesionalni SLR a Tezce Profesionalni SLR". Je to proste fraska a kdo tomu veri ci to "zere", dobre mu tak a at si to uzije.

Odpovědět na příspěvek

RE: Lobbing, nic vic

Autor: mk Muž

Založeno: 27.04.2010, 11:16

Absolutní souhlas, tvrdím to už dlouho. Ještě na DIWA jsi zapomněl :)

Odpovědět na příspěvek

RE: Lobbing, nic vic

Autor: R. Muž

Založeno: 27.04.2010, 17:06

To je legrace, az jste to napsal vedle sebe tak jsem si vlastne uvedomil ze TIPA a EISA jsou dve ruzne slova a ceny.. :-)

Odpovědět na příspěvek

Zdá se,

Autor: Karel Kahovec Muž

Založeno: 28.04.2010, 07:47
Odpovědí: 0

že se Panasonic rozhodl letos nikoho nepodplatit...

Odpovědět na příspěvek

Ad Photoshop CS5

Autor: thr Muž

Založeno: 04.05.2010, 09:58
Odpovědí: 2

Já bych to zas tak nezesměšňoval - rubrika je fotosoftware obecně a tam nepatří jen rastrové editory, kde PS opravdu dominuje, ale i produkty pro správu (LR, Aperture, mimochodem ty vyhrály po stupně v letech 2007, 2008 a 2009), RAW (třeba DxO - vítěz 2006) atd.
Podle mě si letos PS CS5 tu cenu docela zaslouží, CS5 posunuje některé možnosti pro úpravy fotek opravdu o slušný kus kupředu, třeba mezi CS3 a CS4 podle mě takový krok kupředu nebyl.

Odpovědět na příspěvek

RE: Ad Photoshop CS5

Autor: klingo Muž

Založeno: 04.05.2010, 15:08

Ono to vylepšenie fotošopu sofistikovanými nástrojmi je dosť pofidérne.Čítal som reakcie užívateľv a problém je,že tieto funkcie sú strašne harvérovo náročné,dokonca aj štvorjadrový procesor má s tým problémy.Pre koho to teda je určené?Vypadá to len ako marketingový ťah,podobne ako nyvyšovanie megapixelov v kompaktoch.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Ad Photoshop CS5

Autor: kaiman Muž

Založeno: 04.05.2010, 18:24

Zrovna jsem to před chvílí viděl na notebooku DELL. Standardním. Jelo to přiměřeně, ovšem výsledky byly omračující. A to už jsem ledacos viděl - i ve Photoshopu. Na druhé straně je mi záhadou, proč tak jednoduché věci na sebe daly tak dlouho čekat... :-)
Je-li to tedy marketing, tak udeřili v Adobe hlavičku na hřebíček.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

A dáváte to najevo v každé diskusi o foťácích a příslušenství, které se zúčastníte. Jste typický klubista. U prodejců to chápu, u uživatelů je to hloupost, která brání vidět svět v souvislostech.

Nemyslete si prosím, že jse si na vás nějak zasedl. Fandové ODS a ČSSD v politických diskusísch jsou mnohem a nohem zažranější - někdy je tam chodím pošťourat a bavím se tím. Oni jsou tak fanatičtí, že neváhají být nejen vulgární, ale docela i sprostí :-)


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: