Základní postupy - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Základní postupy

Perspektiva a kompozice - 8. Kompoziční pravidla IV.

28. července 2008, 00.00 | Náš seriál o kompozici nemůže minout tzv. "zlatý řez". Každý byť jen mírně pokročilý fotograf již o něm pravděpodobně slyšel a ví, že se jedná o přibližné dělení snímku na třetiny. Proč ale na třetiny a že to nejsou přesné třetiny, to již ví jen málokdo.

 

 

 

GIMP - 8. Složená scéna

23. července 2008, 00.00 | Vytvoření některých fotografií je velice obtížné, nebezpečné nebo zcela nemožné. V těchto případech si můžeme pomoci složením scény z několika předem připravených snímků. Budoucí výsledek naší ukázky může velice dobře posloužit pro výuku „Bezpečnosti silničního provozu“. Jde o noční můru všech rodičů - malá holčička vbíhá za míčem přímo pod projíždějící auto.

 

 

 

Perspektiva a kompozice - 7. Kompoziční pravidla III.

21. července 2008, 00.00 | V minulém díle seriálu jsme se zabývali dominancí neboli jak na hlavní objekt upoutat pozornost. Dnes se zaměříme na soudržnost prvků na snímku a zejména na veledůležitou ale těžkou celkovou vyváženost (Balance) snímku.

 

 

 

Perspektiva a kompozice - 6. Kompoziční pravidla II.

14. července 2008, 00.00 | Jedním z důležitých prvků kompozice je schopnost fotografa řízeně upoutat pozornost na nějaký prvek, předmět či objekt neboli aplikovat dominanci hlavního objektu. Pomáhá to oku se zorientovat na snímku a soustředit pozornost diváka tam, kde to fotograf považoval za nejdůležitější.

 

 

 

Perspektiva a kompozice - 5. Kompoziční pravidla I.

7. července 2008, 00.00 | Kompozicí se nemyslí nic složitějšího, než poskládání kompozičních prvků na snímek tak, aby celek působil harmonicky. Již slovo "působil" naznačuje, že se jedná o ryze subjektivní záležitost. Přesto se dají vysledovat některá obecněji platná pravidla, která ke splnění tohoto cíle napomohou.

 

 

 

Perspektiva a kompozice - 4. Kompoziční prvky III.

30. června 2008, 00.00 | Mezi poslední kompoziční prvky, z kterých je sestaven obraz v kompoziční teorii, patří barva a textura. Popišme tedy jejich působení a vliv na diváka z hlediska kompozice.

 

 

 

Perspektiva a kompozice - 3. Kompoziční prvky II.

23. června 2008, 00.00 | V minulém díle jsme popsali první ze základních stavebních kamenů kompozice a sice linie a křivky. Nyní budeme v tomto popisu pokračovat dalšími kompozičními prvky a sice tvary, prostorem a světlem.

 

 

 

Perspektiva a kompozice - 2. Kompoziční prvky I.

16. června 2008, 00.00 | Jak již bylo naznačeno, hodnocení kompozice obrazu či fotografie je ryze subjektivní a tak jakákoliv striktní teorie není žádnou zárukou úspěchu. Řada uznávaných malířů přímo cíleně kompozici porušovala a dosáhla věhlasu. Přesto je znalost kompoziční teorie velmi užitečná.

 

 

 

GIMP - 7. Rámečky

10. června 2008, 00.00 | Celkové vyznění fotografie neovlivňuje pouze její obsah. Důležitá je též její adjustace do příslušného alba či rámečku. Pokud mluvíme o papírové fotografii, hned mnohé z nás napadnou dřevěné nebo kovové rámečky, doplněné papírovými paspartami, vybrané tak, aby ladily s obsahem snímku. V elektronické formě je logicky nelze použít, musíme si vystačit s orámováním obrazu vytvořeném například v GIMPu.

 

 

 

Perspektiva a kompozice - 1. Základy kompozice

9. června 2008, 00.00 | Mnoho fotografů po pořízení nového fotoaparátu věnuje velké úsilí tomu naučit se fotoaparát ovládat. Zkoumají, studují a poznávají množství jeho nových funkcí s cílem je rutině zvládnout. Jakmile se ale s fotoaparátem dostatečně seznámí, většinou otočí svoji pozornost před fotoaparát, na scénu a hledají či se snaží vytvářet, byť intuitivně, kompozičně správné snímky. To ale vůbec není jednoduché.

 

 

 

Strana výpisu

9 ...

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: